Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;24588352:
kuten sanoin hän on kaikesta huolimatta hyvä isä silloin kun on paikalla. ja en osaa enää edes odottaa tai vaatia osallistumista koska olen niin tottunut tähän.
Olen Äiti, ja se on sitä mitä olen teinistä asti halunnut olla.
Mä ajattelen lähinnä niin, että on sääli ettei isä halua olla osa lastensa elämää, ja osallistua heidän hoitoonsa. Ihan ilman äidin odottamista tai vaatimista.
Tottuuhan siihen, eikä varmaan valita kun ei paremmasta niinsanotusti tiedä. Sitä en tiedä, jaksaako sitä ikuisuuksia.
Mitäs sitten, jos sairastut, kuka hoitaa lapset kun olet poissa pelistä? Tai jos lapset sairastavat - ainako se olet sinä joka jää pois töistä (jos olet töissä, tai tulet olemaan töissä joskus)? Onko sinusta oikein muita lapsiasi kohtaan, että he joutuvat mukaan 100 km päähän päivystykseen kun sisarus on kipeänä, sen sijaan että pääsisivät harrastuksiinsa tai saisivat jäädä kotiin tekemään läksyjä tai nukahtamaan ajoissa, kun isä kerran kotosalla on? En tiedä onko koulunkäynti ja harrastaminen vielä ajankohtaista tiellä, mutta jossain vaiheessa on.
Olisitko vähemmän Äiti, jos miehesi olisi enemmän isä? Et. Mukavaa se tietty on, ettet koe tilannettasi raskaaksi, mutta monelle tuo olisi painajaismaista ja syy eroon (kun toinen vanhemmista ei ota vanhemman vastuuta ollenkaan).