Otatteko miehenne mukaan neuvolakäynneille, jos se on mahdollista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaus

Vieras
Minä olen (yhtä kertaa lukuunottamatta ) käynyt aina yksin pojan kanssa neuvolakäynneillä, no mie on ollut töissä tai ollut jotain muuta. Mutta tänään on neuvola ja mies saikulla käden takia ja ois haluumassa mukaan. Minä jotekin mielessä vastustan ideaa, koska aina olen yksin käynyt ni tuntuu vieraalta se ajatus että mies on mukana. mein poitsulla ikää 1.3kk ja tämä käynti on kasvukontrolli käynti.. En kai nyt kieltääkkään häntä voi? :/

Onhan se isällä ihan yhtäläinen oikeus lähteä mukaan. Mä kyllä ottasin jos vaan olis mahollista. Ja kun miehellä oli kesäloma niin kävi ittekseen ton 2veen kanssa neuvolassa kun kerranki oli mahollista.

voihan mies mennä pojan kanssa kahdestaankin, jos ajatus koko perheenä neuvolassa käynnistä ahdistaa ;)
just jossain kaksplussassa tai vauvassa oli juttua kuinka isät on on unohdettu neuvoloista.
neuvolan pitäisi olla koko perheen tukipiste ei, pelkästään lapsen ja äidin.
Meillä mies tulee aina mukaan kun se on mahdollista.

Meillä minä hoidan kaikki lasten neuvolat yms. ei tulis mieleenkään että mies sinne lähtisi mukaan. Jotenkin olen niin tottunut hoitamaan nuo yksin/itse, että ajatus miehen mukaantulosta ahdistaisi, vaikkei siihen sinänsä mitään estettä ole. Saisi lähteä mukaan jos välttämättä haluaisi, mutta en kyllä ollenkaan odota että hän tulisi.

Meillä on mies ollut pari kertaa itse lapsen kanssa, kun mä oon ollut töissä... Eihän siitä mitään tule, kun ei se muista kertoa siellä päässä mitään juttuja ja sitten kotona kun kyselen, niin ei hän muista, tai ei siellä sanottu mitään..

Ekasta oli äitiysneuvolassa mukana vain ultrissa ja nyt tästä toisesta odotuksesta ei pääse kumpaankaan ultraan, mutta on ollut jo kaksi kertaa neuvolassa mukana, kun on ollut kesäloma. Mutta aika turhia nämä molemmat käynnit, kun ihan vaan rutiini-juttuja, verenpaineet ja paino; no tietty sydänäänetkin. Viimeksi sanoi, ettei kyllä enää jaksa tulla tollaiselle mukaan, kun oli aika tylsää. Ymmärrän hyvin.

Yhteistyössä