....

• Viestiketjun aloittaja kökköliini
  • Ensimmäinen viesti
Tämän ymmärrän kyllä joo, en sitä että kotiäidillä pitäisi olla auto vain siksi, että sitä ehkä joskus tarvitsee. (Olen allerginen autoverolle, bensanhinnalle ja ylimääräisille vakuutusmaksuille).
No jos mies menee autolla töihin niin ei ole kotiäidilläkään kivaa kun ei pääse päivisin mihinkään jos asuu syrjemmällä.

• Tykkää
Reactions: mie88
"dapa"
Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;24576660:
olen ihmetellyt jo pidempään täällä palstalla seuranneena sitä "valitusta" kun miehen töiden takia oma elämä kärsii tai siis kun mies onki töissä niin ja niin, jää jopa lasten lääkäri käynnit käymättä, harrastukset väliin ym. uteliaisuuttani kysyn että miksi!??!? eikö niitä lapsia saa lääkäriin vaikka mies olisiki yllättäen töissä? olen ymmärtänyt että kyseiset äidit ovat itse yleensä kotiäitejä( kuten olen itsekin ja mies ilmoittaa yleensä silloin kun olisi ollut jo kotona jääneensä ylitöihin tai sitten ei ilmoita ollenkaan vaan tulee kun tulee). iteselleni se ei ole koskaan ollut ongelma, ollaan muksujen kanssa juostu iltapäivystykset ym ja en ole ikinä edes odottanut että mies olisi mukana. vaikka hän olisi kotona illalla ja pitää lähteä 100km päähän päivystykseen olen ottanu kaikki lapset mukaan ja reissu on tehty kitisevän muksu lauman kanssa, samoin kauppa reissur ym muut menot. minulla on valitettavasti joka paikassa lapset mukana koska miehen työaikoihin ei voi luottaa ja yleensää hällä on töiden jälkeen vielä menoaja eikä senkään takia katso lapsiaan.

tarkoitukseni ei ollut kritisoida äitejä tai mitään muuta vastaavaa, olen vain ihmetellyt asiaa.
jokainen tekee ja elää tyylillään.
Voi harmi, että sulla on noin huono mies isänä.

kökköliini
[QUOTE="dapa";24580027]Voi harmi, että sulla on noin huono mies isänä.[/QUOTE]
Anteeksi? Huono mies? minulla? ja vielä huono isäkin?!??!

minulla on HYVÄ mies ja HYVÄ isä lapsilleni. En ole mielestäni missään vaiheessa kirjoittanut että minulla olisi huono mies, joten en ymmärrä millä oikeudella moitit häntä.

erfg
Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;24583605:
Anteeksi? Huono mies? minulla? ja vielä huono isäkin?!??!

minulla on HYVÄ mies ja HYVÄ isä lapsilleni. En ole mielestäni missään vaiheessa kirjoittanut että minulla olisi huono mies, joten en ymmärrä millä oikeudella moitit häntä.
sehän kiva että itse tunnet niin olevan, vaikka...hmmmm.hyvä?

Sädekehän kiillotus on asia erikseen, mutta kyllä mua ihmetyttää naiset jotka mukamas oikeasti eivät saa lapsia nukutettua ellei mies ole apuna, eivätkä pääse lääkäriin lapsen kanssa jos mies ei ole apuna. Ei itseään ihan avuttomaksi sentään tarvitse tehdä, vaikka onkin kivaa kun ukko ottaa oman vastuunsa arjesta ja lapsista...kyllä pitää pärjätä myös yksin ajessa omien lastensa asioissa.

Niih.

"yleensää hällä on töiden jälkeen vielä menoaja eikä senkään takia katso lapsiaan"

Tuo lause nosti niskakarvani pystyyn ap:n tekstissä. Ap siis ottaa kitisevän lapsilauman mukaansa 100 km päähän päivystykseen, koska miehellä on töiden jälkeen (työhön liittymättömiä?) menoja ja siksi hän ei lastensa kanssa ole?

Mikä isä se sellainen muka on, joka ei lastensa hoitoon osallistu, tai osaa lastensa kanssa olla?

kökköliini
"yleensää hällä on töiden jälkeen vielä menoaja eikä senkään takia katso lapsiaan"

Tuo lause nosti niskakarvani pystyyn ap:n tekstissä. Ap siis ottaa kitisevän lapsilauman mukaansa 100 km päähän päivystykseen, koska miehellä on töiden jälkeen (työhön liittymättömiä?) menoja ja siksi hän ei lastensa kanssa ole?

Mikä isä se sellainen muka on, joka ei lastensa hoitoon osallistu, tai osaa lastensa kanssa olla?
kuten sanoin hän on kaikesta huolimatta hyvä isä silloin kun on paikalla. ja en osaa enää edes odottaa tai vaatia osallistumista koska olen niin tottunut tähän.

Olen Äiti, ja se on sitä mitä olen teinistä asti halunnut olla.

"eee"
Mun mielestä on myöskin todella surullista, ettei ap:n miestä sen vertaa omat lapset kiinnosta, että olisi edes vaipan opetellut vaihtamaan. Tai että kykenisi sen verran pitämään huolta lapsistaan, että voisi olla heidän kanssaan muutaman tunnin ilman äidin läsnäoloa (=tällöinhän pitäisi se vaippakin vaihtaa, hui kamala).

Surullisen kuuloinen elämä kaiken kaikkiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;24588352:
kuten sanoin hän on kaikesta huolimatta hyvä isä silloin kun on paikalla. ja en osaa enää edes odottaa tai vaatia osallistumista koska olen niin tottunut tähän.

Olen Äiti, ja se on sitä mitä olen teinistä asti halunnut olla.
Mä ajattelen lähinnä niin, että on sääli ettei isä halua olla osa lastensa elämää, ja osallistua heidän hoitoonsa. Ihan ilman äidin odottamista tai vaatimista.

Tottuuhan siihen, eikä varmaan valita kun ei paremmasta niinsanotusti tiedä. Sitä en tiedä, jaksaako sitä ikuisuuksia.

Mitäs sitten, jos sairastut, kuka hoitaa lapset kun olet poissa pelistä? Tai jos lapset sairastavat - ainako se olet sinä joka jää pois töistä (jos olet töissä, tai tulet olemaan töissä joskus)? Onko sinusta oikein muita lapsiasi kohtaan, että he joutuvat mukaan 100 km päähän päivystykseen kun sisarus on kipeänä, sen sijaan että pääsisivät harrastuksiinsa tai saisivat jäädä kotiin tekemään läksyjä tai nukahtamaan ajoissa, kun isä kerran kotosalla on? En tiedä onko koulunkäynti ja harrastaminen vielä ajankohtaista tiellä, mutta jossain vaiheessa on.

Olisitko vähemmän Äiti, jos miehesi olisi enemmän isä? Et. Mukavaa se tietty on, ettet koe tilannettasi raskaaksi, mutta monelle tuo olisi painajaismaista ja syy eroon (kun toinen vanhemmista ei ota vanhemman vastuuta ollenkaan).

kökköliini
[QUOTE="eee";24588396]Mun mielestä on myöskin todella surullista, ettei ap:n miestä sen vertaa omat lapset kiinnosta, että olisi edes vaipan opetellut vaihtamaan. Tai että kykenisi sen verran pitämään huolta lapsistaan, että voisi olla heidän kanssaan muutaman tunnin ilman äidin läsnäoloa (=tällöinhän pitäisi se vaippakin vaihtaa, hui kamala).

Surullisen kuuloinen elämä kaiken kaikkiaan.[/QUOTE]

vai surullisen kuuloinen... NO, millainen se iloisen kuuloinen elämä on? mies jatkuvasti jaloissa, juo, hakkaa, käy vieraissa?!??!
meillä on asiat todella hyvin joihinkin täällä valittaviin, minä en edelleenkään valita. kerroin vain millaista elämä voi olla. kyllä minä ennemmin valitsen tämän vaihtoehdon kuin sen että turpiin tulis juopolta vieraissa kulkijalta

:wave:

Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;24588447:
vai surullisen kuuloinen... NO, millainen se iloisen kuuloinen elämä on? mies jatkuvasti jaloissa, juo, hakkaa, käy vieraissa?!??!
meillä on asiat todella hyvin joihinkin täällä valittaviin, minä en edelleenkään valita. kerroin vain millaista elämä voi olla. kyllä minä ennemmin valitsen tämän vaihtoehdon kuin sen että turpiin tulis juopolta vieraissa kulkijalta

:wave:
Oikeassa elämässä on muitakin vaihtoehtoja, vaikkapa se että mies osallistuu lastensa hoitoon ja elämään, ei hakkaa eikä juo eikä käy vieraissa, äitikin saa omaa aikaa, lapset ja isä muodostavat läheiset suhteet toisiinsa, jne. Elämä voi olla sellaistakin.

Oletko kovin nuori? En pahalla kysy, mutta sain vaikutelman siitä että et ole varmaan paljoa yli 20 v (tai ainakin lapset nuorena saanut).

Minkä miehesi sanoo syyksi sille, ettei häntä kiinnosta omien lastensa vanhempana oleminen?

kökköliini
no en todellakaan ole NUORI. melkein nelikymppinen.

ja en edelleenkään ole sanonut ettei mieheni ole isä lapsilleen, kyllähän on. mutta jos suomessa aikoo lapsensa elättää täytyy jonkun perheestä olla töissä. ei pelkillä tuilla elä ja mies on sen verran vanhankansan ihminen että hän on päättänyt elättää perheensä itse ilman yhteiskunnan ylimääräisiä tukia.

ja osallistuuhan hän lastenelämään silloin kun kerkeää, mutta tosiasia on että köyhän on tehtävä töitä silloin kun niitä on, ei se oikeasti mene niin että vapaata otetaan helposti koska ei työnanatajat nykyään katso sitä hyvällä vaikka muuta väitetäänkin. elämä ei aina ole reilua.

Mutta hienoa että täällä muut elää mielestään sitä ainoaa oikeaa täydellistä perhe elämää ja kokevat että jään jostain paitsi, koska itse en tunne niin olevan.

osataan nauttia kunnolla silloin harvoina hetkinä kun pystytään olemaan perheenä yhdessä ja tekemään jotain, sitä on nykyään harvoin mutta ne hetket on kuitenkin kultaa tärkeämpiä. ja lapset rakastavat isäänsä todella paljon ja saavat häneltä huomiota joka minuutin silloin kun on paikalla.

voi kehveli
Eli jos mies on töissä pidempiäkin aikoja (kuten meillä, reissuhommissa) ei hän ole kiinnostunut lapsistaan? Niinkö se menee?
Mä olen aina kuvitellut, että meidänkin tilanteessa mies tuo sen leivän pöytään, ja minä SAAN hoitaa lapset kotona. Niin me ollaan yhdessä ajateltu. Mut kaippa mies sitten onkin siellä töissä paossa meitä.. Juu, niin sen täytyy mennä. Ainakin kaksplussalla..

kökköliini
Eli jos mies on töissä pidempiäkin aikoja (kuten meillä, reissuhommissa) ei hän ole kiinnostunut lapsistaan? Niinkö se menee?
Mä olen aina kuvitellut, että meidänkin tilanteessa mies tuo sen leivän pöytään, ja minä SAAN hoitaa lapset kotona. Niin me ollaan yhdessä ajateltu. Mut kaippa mies sitten onkin siellä töissä paossa meitä.. Juu, niin sen täytyy mennä. Ainakin kaksplussalla..
:hug:

neil
Tiesitkö ap, että elämässä on myös miehiä jotka käyvät töissä, haluavat tulla kotiin töistä ja osallistua arkeen. Eivät lyö tai ryyppää. Osaavat vaihtaa vaipan ja jopa pyytävät että äiti joskus menisi omiin menoihinsa vaikka itsellä olisi ollut raskas työpäivä! Minulle kaikki tämä on totta ja olen onnellinen. Tilanteesi on mielestäni surullinen, mutta jos koet että olet oikeasti onnellinen niin hyvä sitten.

kökköliini
Tiesitkö ap, että elämässä on myös miehiä jotka käyvät töissä, haluavat tulla kotiin töistä ja osallistua arkeen. Eivät lyö tai ryyppää. Osaavat vaihtaa vaipan ja jopa pyytävät että äiti joskus menisi omiin menoihinsa vaikka itsellä olisi ollut raskas työpäivä! Minulle kaikki tämä on totta ja olen onnellinen. Tilanteesi on mielestäni surullinen, mutta jos koet että olet oikeasti onnellinen niin hyvä sitten.
mä voin tarjota nenäliinat jos ihan kyynel tulee silmään surusi takia:LOL:

Kyllä tiedän ja tiedän myös sen että mieheni tekisi samoin jos vain olisi mahdollista. hän myös olisi aina kotona jos se olisi mahdollista:wave:

sanotaan nyt ett ei tarvii mennä ees paljoo ajassa taakse päin kun isä joka hoiti lapsia oli tossukka, homo, päästään vialla ja koko kylän hyljeksityin mies.
voin vannoa ettei lapsen kehitykselle eikä äidin mielenterveydelle ole isän läsnäolo välttämätöntä.
voisin myös väittää että, ne jotka vaatii mieheltä kotona oloa ovat eläneet koko ikänsä kaupungissa.
ja mie ainakin olen onnellinen näin.

"vieras"
Mun mielestä myös miehen kuuluu auttaa lastenhoidossa ja siinä, että äidilläkin on omaa aikaa, muutenhan olisi aivan sama olla yh, kun joutuu kaiken hoitamaan yksin... ja mua ei tosiaankaan tee raha onnelliseksi, vaan se, että perheellä on yhteistä kiireetöntä aikaa, kaikki ehtii silloin tällöin harrastaa yksin/yhdessä. Meillä onneksi mies teki todella epäsäännällistä ja pitkää päivää vaan pakon edessä ja vaihtoi heti työpaikkaa, kun parempi löytyi. Mietti koko perheen parasta :D

"vieras"
meillä on onneksi sellainen tilanne, että mies osallistuu aina kotona ollessaan lastenhoitoon. toki hän tekee reissutyötä, ja ulkomaan matkoilla vierähtää 3-6 päivää. silloin pärjään tietenkin yksin (vaikka teenkin 8h työpäiviä). mutta on ihanaa kun mies tulee reissusta, pitää vapaapäivän lasten kanssa ja nautii olostaan. laittaa tietenkin ruokaa jne, mutta kämppä ei aina kiillä lasten kanssa vietetyn vapaapäivän jälkeen :) mutta tärkeintä on että lapset saavat olla isänsä kanssa aina kun hän ei ole reissussa.

kökköliini
[QUOTE="vieras";24592349]meillä on onneksi sellainen tilanne, että mies osallistuu aina kotona ollessaan lastenhoitoon. toki hän tekee reissutyötä, ja ulkomaan matkoilla vierähtää 3-6 päivää. silloin pärjään tietenkin yksin (vaikka teenkin 8h työpäiviä). mutta on ihanaa kun mies tulee reissusta, pitää vapaapäivän lasten kanssa ja nautii olostaan. laittaa tietenkin ruokaa jne, mutta kämppä ei aina kiillä lasten kanssa vietetyn vapaapäivän jälkeen :) mutta tärkeintä on että lapset saavat olla isänsä kanssa aina kun hän ei ole reissussa.[/QUOTE]

aivan tätähän tässä olen yrittänyt sanoa, mutta ei ku mun mies on leimattu huonoksi ja säälittäväksi isäksi.

neil
En väitä miestäsi huonoksi isäksi. Lähinnä huolestuin sinusta. Ja lapsista. Olet kovin kärkkäästi ottanut vastaan näitä viestejä. Ihminen joka on tyytyväinen elämäänsä ei koe mielestäni tarvetta tällaiseen. Mutta onneksi sinä olet tyytyväinen tilanteeseesi joten eikös se ole tärkeintä?

Reissutyöt, vuorotyö tai pitkät työpäivät on asia erikseen.

Miten nuo liittyvät siihen, että mies ei kotona ollessaankaan vaihda vaippaa, ei hoida lapsia vaan menee omissa menoissaan vapaa-aikanaan ja jää yksinään kotiin kun äiti lähtee kuskaamaan koko lapsikatrasta sadan kilsan päähän päivystykseen yhden lapsen ollessa sairas, jne?

Yhteistyössä