-2012 yrittävät pinosta plussanneet-

Miwwi, ikävää tollanen epätietoisuus. :( Kyllä luulisin, että pääset, soitat terveysasemalle ja kerrot huoles...? Kyl ne ymmärtää.

Sone, sä oot päässyt "turvallisille" viikoille, onnea <3

Tunteet on pinnassa, tätä onnea haluaisi hehkuttaa koko maailmalle, mutta täytyy maltaa mielensä. Eikä tätä meinaa oikein vieläkään ymmärtää ihan täysin.. pikkuhiljaa totutellaan ajatukseen. :)
 
Voi harmi Miwwi kun joudut stressaamaan:hug:.

Sonelle tosiaan onnittelut kun olet jo niin pitkällä:heart:.

(.). Tuhrua tuli vain yhden päivän ja ehkä hiukan sellaista värillistä vuotoa vielä seuraavana aamuna. Tänään tulikin sitten kunnon limaa, ehkä hiukka vaaleanpunaista. Ihan kuin olisi ovislimat..?
Pahoinvointi on alkanut:|. Automatkat mökille oli yhtä tuskaa, joudun pidättelemään oksua ihan tosissaan. Kumma kyllä kun sienimetsään pääsin oli niiin hyvä olo:D. Nyt oksettaa käsisaippuan tuoksu ym. hajusteet ja kakkapyllyn pyyhkiminen muksulta saa helposti palan nousemaan kurkkuun. Mulla on huomenna ensimmäinen neuvola ja siis 8+0. Kuulostaapa jo paljolta, vastahan tein plussatestin=). Eihän tuo tietysti paljoa ole mutta mä yritän nauttia. Aina kun on huono olo niin taputtelen vatsaa ja muistutan itselleni että minkä takia tässä voidaan huonosti, ei se sitten niin kamalaa olekaan:). Huomenna varmaan vierähtää tovi tätin luona kun käydään läpi kaikkea mitä on ollut edellisissä raskauksissa ja synnytyksissä:attn:. Onneksi on sama ihana täti joka oli kuopuksestakin.

Oikein hyvää vointia kaikille!:wave:

Jokos se Toivo on uskaltanut tulla virallisesti tänne kasvattelemaan vatsaa? Aivan ihanaa kun tulee lisää porukkaa=).
 
unikettu Juu on tää kurjaa, koska kun netistä lueskelee noita vähäisiä raskaushormoonin määriä, niin se on melkeen kaikillä ollut sitten se km, tai joku vastaava. Ja nyt en oikeen tiedä mihinkä voisi tästä soitella, mulla on siis vasta se yksityiselle ultra 4.10.. mä haluaisin saada kyllä jotain selkoo tähän, enkä vaan odotella..
 
Jos mä nyt sitte tänne hyppään, kävi miten kävi.
Laskettu aika menkkojen mukaan 16.5.
Nyt on niin paha olo, kylmä ja nälkä, mut mitään ei saata syödä että ihan tutulta tämä olotila tuntuu, viivan haileudesta huolimatta. Tänää en ole testannu, ei oo testejä, mutta meinaan käydä ostamassa tänää..

Että täällä sitä nyt ollaan..oho:O:D:heart:
 
unikettu soitin tänään neuvolaan, ja selitin tämän tilanteen, hän sielä sanoi että kyllä hän uskoo, että tämä tavallinen raskaus olisi.. minun pitäisi käydä ottamassa pissanäyte joka näyttää vaan että joko positiivinen tai negatiivinen, mutta mitä mä sillä tiedolla teen kun oonhan mä testejäkin tehny ja uskon että se on positiivinen, kysyin sitten että voisiko niitä hcg arvoja mittauttaa niin hän sanoi, että ne heittelee niin paljon jos ei ole varma raskausviikoistakaan niin ei kannata mennä.. mutta myös sanoi että heidän kautta pääsisi ultraan aikasemmin, mutta ei suoraan.. ja mikään ei oo ärsyttävämpää kun lähteä töistä joko aikaisemmin tai tulla myöhemmin kun labra on vaan 7-15..
 
Toivoliinille tervetuloa ja paljon paljon onnea koko perheelle :)

Miwwi Mie oon jotenki kuvitellu et sinne verikokeeseen pääsee mittauttaan hcg arvon jos vaan haluaa, mut ei se sit vissii meekään niin. Mieki kyllä uskon et kaikki on ok ja näyttäähän sulla ihan hyvin arvot nousevan kun digikin 2-3 näytti :) Ymmärrän kyllä et epätietoisuudessa on vaikea elää, mut sama se on täälläki vaikka r-testit näyttäs mitä. Uskon ite tän varmaan vasta sitte ku vauva on sylissä ja siitähän se huoli vasta alkaaki :rolleyes: Kovin aikaisinhan tuolla ultrassa ei näy välttämättä mitään, mikä saattaa sitten lisätä vain huolta. Varhaisultraa suosittelen kuitenkin.

Täällä on etovaa oloa aamusin ja iltasin yöh, mut muuten ihan hyvät fiilikset. Tänää tuli oikeastaan ekaa kertaa sellanen olo et, ei hitto, mitä mie olen menny tekemään! Onkohan minusta äidiksi ja mitä jos kaikki menee pieleen :O Noh, suon itelle nää tunteet, ne kai kuuluu asiaan, etenki esikoiden kohdalla ku kaikki uutta ja kaikki muuttuu..HUI!
 
Tein eilen tavallisen r-testin ja oli kyllä aika reilusti tummunut viiva, kun vertasin 5.9 päivän testiin kun en enää muita löytänyt. Ei kyllä vielä ollut yhtä tumma kun kontrolliviiva.. Ajattelin, että jätän sen pissanäytteen väliin, koska nyt ei oo yhtään ylimäärästä aikaa töistä käydä sielä, ja jos se kerran positiivista tai negatiivista vaan näyttää.. uskaltaiskohan jo varata neuvolan.. olis kyllä kiva jos pääsis vähän aikasemmin neuvolan kautta käymään sielä ultrassa kun se yksityinen olisi vasta 4.10. :kieh: oireista sen verran että niitä on tullu kyllä lisää tai on vahvistunut, esim. rinnat on ihan suunnattoman kipeet ja etova olo on aika jatkuvaa ollu muutamat päivät oksennusta ei oo onneks tullu vielä.. :D ja olis kiva tietää mitkä rv täälä on mut mennään nyt sillä samalla.. Soittelen varmaan tänään vielä neuvolaan ja sanon että en tarvi mennä sinne pissatestiin.. voiskohan samalla varata neuvolan ja kysästä, että pääsiskö niitten kautta aikasemmin tarkastettavaks kun tää on aika hitaasti kumminkin vahvistunut ja kun sain sen edellisen km, ei oo kauheen kiva odottaa sinne 4.10, ja jos en saa vielä neuvolaakaan ennen sitä niin enkai pääse sit siihen np-ultraankaan joka on vasta sielä viikoilla 9>

Miwwi 5+1
 
Täällä herätty tosiaan aamulla siihen että ruskeaa (ohutta) vuotoa tulee. :( Ei paljoa, mutta kuitenkin silleen ihan pyttyyn putoili ja vähän housuihinkin. Mä en kestä tätä kun ei voi tietää mistään mitään! Just eilen sain neuvola-ajan lokakuun 1. päivälle ja hoitaja niin onnitteli puhelimessa. Onks tä nyt sit keskenmeno?

Lisäys vielä eli mullahan ei siis raskausoireita ole kun närästys ja nännien kipeys (plus väsymys, mutta se nyt voi johtuu mist vaan), et niidenki pohjalta vaikee tietää mitään!
 
Viimeksi muokattu:
Rakkausvauva89 Onko sulla ollut kipuja? Onko se ihan ruskeeta vuotoa, ettei punertavaa? Koska itsellä tuli kun km tapahtui niin tosi vaaleanpunaista ja sitten se muuttui kirkkaamman punaiseksi.. Ja eikö tuo ruskea vuoto ole ihan normaalia. Millä rv oot?
 
Miwwi Kaikille ei ihan tummia viivoja testeissä tulekkaan. Mutta jos se on kuitenkin vahvistunut niin eiköhän se ole ihan nornaali raskaus kyseessä siulla :) Toki ymmärrän huolesi, itekkin oon murehtinu vaikka mitä koko raskauden. Tosiaan jos vaan pääset aiemmin ultraan niin saat mielenrauhan :)

Rakkausvauva: Ruskea vuoto on kuulemma ihan asiaan kuuluvaa mutta jos alkaa tulla kirkasta niin sit tosiaan lääkärin. Mutta miullahan tuli pieniä veritiplojakin tossa ihan alussa, ja kaikki on ollu ok kuitenkin. Toivotaan nyt on vaan harmitonta siullakin toi ruskea vuoto.:hug:

ON: Eilen illalla luuli taas tunetvani jotain liikettä, mutta voin edelleenkin kyllä kuvitella :) Viikko vielä neuvolaan...

rv14+
 
Tässä on mun testauksista kuva

Aijaa.com - 10856585

5.9 kp 36
6.9 kp 37
7.9 kp 38

Oon vissiin vähän liian tiheeseen tahtiin testannu.. et ei oo oikeen ehtinykään ees tummua? :D tein siis eilen 10.9 kp41 samanmerkkisen testin ja oli se kyllä aika selvästi tummunu, mutta ei ollu vielä yhtä vahva kun kontrolliviiva..


muoks. Tänään soitin sinne neuvolaan ja neuvola olis 8.10 ja yksityiselle meen 24.9, ei vaan malta odottaa sinne 4.10 asti.. Ja saa nähä kuuluuko sydänäänet vielä tuolloin tai näkyykö syke. :(

Miwwi 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Toivoliini: Jospa siulla on iltapissi tujumpaa ja sillä tulee vahvemmat viivat? No mutta selvästi on kuitenkin plussa, joten eiköhän se oo nyt ihan sitä ihteensä :D

Miwwi: hyvinhän noi viiivat on lähteny tummuu :)
 
Kyllä Toivon viivaset hyviltä näyttää:heart:.

Miwwi hyvä että sait aikasemman ajan vaikka uskon kyllä että sulla siellä massussa on pienellä kaikki hyvin=).

Rakkausvauva just tänään neuvolassa kysyin tuosta ruskeasta vuodosta ja kuulemma ihan normaalia jos ei menkkojen tapaan runsaasti vuoda. Kyllähän tuo mietityttää tiedän omasta kokemuksesta. Mullahan oli kanssa alussa oireina närästys, todella arka alavatsa(krampit) ja väsymys. Nyt vasta viime viikonloppuna alkoi pahat olot.

(.). Väsyttää, päätä särkee, huono olo ja närästää. Neuvolassa vierähti tovi kun kaikki paperit täyteltiin ja kirjattiin ylös mitä aikaisemmissa raskauksissa ja synnytyksissä tapahtunut. Sydänääniä ei kuunneltu joten joutuu odottelemaan vielä sitten ultraan asti jotta saan varmuuden että joku siellä vatsassa matkustaa.
Vitsi ei jaksa, pakko mennä nyt pituelleen.
Hyvää vointia ja aurinkoista tiistaita mammat:wave:!

Ja Sone niin ihanaa että kohta ihan oikeesti tunnet liikkeet! Vaikka en epäile että voisit tuntea jo nyt. Hyvin aikaisin olen minäkin liikkeet tuntenut. Voi että se on ihana tunne:heart:

unikettu:heart:8+0
 
Viimeksi muokattu:
Moi pitkästä aikaa! :) Tosi paljon onnea plussanneille. :heart: :flower: En oo pystyny oleen netissä, kun on niin huono olo ja oksettaa ja näytön tuijotus pahentaa oloa. Nyt alkaa olo olla jo pikkuhiljaa parempi, ei hyvä edelleenkään. Nyt vaan nopeesti omia kuulumisia; ekassa neuvolassa käyty, ei kuunneltu sydänääniä. Eka ultra on 1.10. Ei malttais odottaa. Ens viikolla, tiistaina, otetaan ne seulonnan verikokeet. Sellasia tänne...
 
Leenuliinukka: Ompa kurjaa tuo pahoinvointi :/ Miulla jäi kans kirjat lukematta kun ei voinu yhtään silmiä keskittää, heti tuli oksu. Mut hyvä että siullkain on pikkasen jo helpottanut kuitenkin :) Mut aattele, eihän siine ultraan oo kun jokunen viikko vaan, ne menee nopsaan!! :D Ootan miekin kovasti rakenneultraa mut sinne on viel aikaa, vasta 24.10, mut yritän nauttia tästä raskaudesta nyt kun ei oo enäää juurikaan oloja. :)

Seuraa avautuminen....


Paitsi läskikriisi, ahdistaa hiukan. Siis valoitan tätä asiaa nyt sen verran että miulla on ollut 25kg ylipainoa kymmenisen vuotta sitten (ja koko lapsuuden olin kiusattu lihavuuden takia), ja raskausaikana tämä painonnousu saa miut hulluks. Vaikka tiedän että sen kuuluu nousta ja ei haittaa vaikka tulis muutama ylimääränen mutta kerran kun on kunnolla ollut ylipainoinen niin se on tuolla korvien välissä. Mutta eipähän oo isompia murehita kun joutaa tällästä märehtimään. :D

Ps. Uusi väsymyksen aalto on löytänyt minut, voi kun sais vaan nukkua :D


Hei Toivoliini: Mikäs tän aamun tulos oli?? :)
 
Voi Leenuliinukka, mukava kuulla kuitenkin että hiukan helpottaa=).

Sone, ei ole vielä tietoa koska ultra mutta eiköhän sieltä rv11 tule kutsu. Pitkältä tuntuu odotella mutta sitten taas päivät on kyllä niin pullollaan tapahtumaa lasten kanssa(vaikka ei mitään erikoista tapahtuiskaan) että varmaan aika pian hujahtaa viikot=).
Mulla on sen verran jäänyt lapsista ylim. ettei varmaan tarvis raskauden aikana tulla juurikaan lisää. Mä oon vakaasti päättänyt että sitten neljännen jälkeen alkaa itsensä kuntoon laittaminen että jaksaa pesueen kanssa. Voi vitsi, ei uskois että mulla (toivon mukaan) on keväällä 4 lasta! Huisi ajatus. Ja ihana:heart:. Tekisi mieli sulle sanoa että älä stressaa painoasiasta mutta kun ei se varmaan sua helpota. Uskon että tiedät miten kannattaa syödä ja olla kun olet asian kanssa paininut ja onnistuneesti saanut hienon määrän painoa pois! Kerro sitten mulle keväällä vinkkejä joilla sait painon putoamaan=). Älä murehdi, kasvattele rauhassa oikein mukava pesä pienokaiselle ja sitten aletaan yhdessä karistamaan kiloja kun on sen aika:D.

(.). Kyllä vähän aamusta masentaa kun olo on kuin jyrän alle jäänyt. Kuvottaa, väsyttää, päätä särkee ja kolottaa. Pakko yrittää saada kahvia koneeseen jos vaikka pääkipuun auttaisi. Viime raskaudessa mulla oli muutaman viikon ajan migreeni ja se oli kyllä aika kamalaa. Toivotaan ettei tällä kertaa tulis sitä oiretta.

unikettu:heart:8+1
 

Yhteistyössä