-2012 yrittävät pinosta plussanneet-

Hellou taas, ollaan vikaa lomaviikkoa viettämässä maalla, huomenna tosin kaupunkiin.

Rakenneultrassa viime perjantaina kaikki hyvin, siveyden sipuli piti jalat ristissä joten merkki jäi epäselväksi. Ihan hyvä, enoikein ollut varma haluanko edes tietää kumpi masussa asustelee.

Leenuliinukka, onnea plussasta! Mahtavaa saada tänne lisää plussia. Ei varmaan ole vielä pahoinvointi alkanut vai?

Undu 21+2
 
Leenuliinukka: Eipä miulle ihmeitä, masu pömpöttää iltapäiviosin aika hurjasti, huomaa jo helposti :) Huono-olo on helpottanut ja ruokahalu on hyvä. Liikunnan olen aloittanut nyt uudelleen kun pystyy. Lenkkeilyä ja syksymmällä altaaseen. Kaikkee pikkuvaivaa toki on, ja nää hormonit saa miut vatvomaa niitä ihan liikaa, en siis ihan levollinen ole vaikka niin haluaisin nauttia odottamisesta. Mutta päivä kerrallaan, onhan tämä ahdistavaa ja kuitenkin ihanaa aikaa, pelottaa aika paljon miten tää raskaus sujuu.
Joks siulla mieli myllertää ja hormonit hyrrää???:D


Undu Hurjaa, oot jo noin pitkällä!! :) Onks siulla tuntemuksia kumpi se vois olla kun piilotteli? Ja minkäläinen vointi siulla on ollut?

9+2
 
Viimeksi muokattu:
Ei vitsi tällainenkin on perustettu, minähän hetken aikaa kerkesin keväällä tuolla yrittävien pinossa kuumeilemaan :)

Mukava, että on tullut lisää plussanneita :) Missäs vaiheessa teillä on raskaus menossa?

Täällä on tänään 18+1 ja vielä on 3 viikkoa ja 2 päivää rakenneultraan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Moi!
Onpa tosiaan aika mennyt nopeaan kun Undun ja kathiin odotukset jo niin pitkällä!

Sone hienoa että paha olo helpottanut. Yritähän nauttia raskaudesta. Tiedän kyllä miten mieli raskauden aikana heittelee laidasta laitaan. Kyllä kaikki hyvin menee:).

Täällä piinaillaan ja kovasti toivotaan että parin viikon päästä plussa tulis=).
 
Sone, raskaus on edennyt ihan hyvin, ei ole ollut mitään kummempia vastoinkäymisiä. Mulla ei ollut ollenkaan pahoinvointia ja muutenkin tuntuu, että olen aika helpolla päässyt. Ainut häiritsevä asia, joka on nyt viime viikkoina alkanut vaivaamaan on pyörrytys, mutta sekin on kuulemma aivan normaalia. Pieni poikaolo on ollut, mutta enpä mene liputtamaan sen puolesta :)

Sullakin kohta ultra, se on kyllä todella koskettava hetki :heart:

Maha on alkanut nyt kasvaa ja muutamia potkuja on tuntunut ja jopa näkynyt mahan päälle. Mies ei ole vain vielä saanut tuntea tai nähdä niitä, kun pikkukaveri aina rupeaa unille, kun mies tulee kotio :/

kathii & vekara 18+2
 
Sone, jokos sulla oli ultra? Ois kiva kuulla kuulumiset! :)

Mulla on hirvee pahoinvointi ja todella uuvuttava väsymys tällä hetkellä. Tosi vaikee jaksaa hoitaa taaperoa. Onneks äiti käy välillä auttamassa, kun on puoliks eläkkeellä. Ja iltasin mies on tosi aktiivinen. Toivottavasti kohta helpottaa. On meinaan tosi kurja olo...

Ens viikollakos se kathiinkin ultra jo on? Tuu sit kertoon kuulumiset!
 
Leenuliinukka: Voi siuta, jaksamisia, kyllä mie niin uskon sen olon kun on tuoreessa muistissa! Joudutko yrjöömään ihan, helpottaaks missään vaiheessa päivää?
Miulla oli 24*7, ja yölläkin piti kaakkii. Yrjö ei lentäny hirveesti mutta olo oli kun pahimmassa krapulassa, se jatkuva vellominen.. Alko rv5-6, helpotti rv9-10 kun hormonitkin alkoi jo tasottuu. Mikäs viikko siulla nyt on? :) Oletteko kertoneet raskaudesta?

ON: Me varmaan aletaan nyt kertoo kavereille ja sukulaisille, käytiin ultrassa aamulla ja kaikki kunnossa :) Voi mikä helpotus! Toki ei niistä verikokeista vielä tiedä mutta niskaturvotus oli alle millin eli hyvä :)

Siellä se kaveri heitti kuperkeikkaa ja heilutteli käsiä ja jalkoja! Ihan tuli tippa linssiin :heart: Kuukauden päästä on seuraava neuvola ja kahden kuukauden päästä rakenneultra :) Aika vähän on neuvoloita, eka oli rv5 ja toka on rv15. Mut ei kyl haittaa yhtään kun ei kereksi koko ajan rampatakkaan ;)


Unikettuuuuu : Jokos uskallat tänne??? :) ;) :)
 
Sone, joudun kyllä ihan oksenteleen. Tänäänkin oon jo kaks kertaa jutellu pytylle. :$ Kivaa hommaa, ku taapero tulee perässä vessaan ja paukuttaa pytyn kantta päähän tai koittaa heittää jotain pyttyyn mun ohi : / Ja nyt toi taapero on vielä itekin kipee, kuumeessa, joten on hieman jaksaminen lujilla. Ja ei tosiaan helpota olo missään vaiheessa päivää, velloo ihan 24/7. Toivottavasti mullakin helpottas noin aikasessa vaiheessa ku sulla! Tyttöö odottaessa pahoinvointi kesti viikolle 16 asti. Nyt on 6+6. Tää oksentelu onki saanu mut aatteleen, että oottaisin tyttöö. Tota poikaa odottaessa oli kyllä vellova ja kuvottava olo, mutta oksensin vaan pari kertaa, tytöstä ja nyt ihan päivittäin.

Edelleenkään ei oo kerrottu juuri kellekään raskaudesta, odotetaan varmaan kanssa se eka ultra ja ne verikoetulokset. Tosi hieno kuulla, että teillä on kaikki hienosti ultrassa! :) Ja joo, ei siellä neuvolassa enää tälläi ku ei ekaa oota, niin kauheen usein jaksakaan rampata. Munki tarttee ainakin ekaan neuvolaan ottaa toi taapero mukaan, ei oo hoitajaa sille. Se eka neuvola on viikon päästä. Mutta eihän siellä oikeen mitään tapahdu. Kun ei ees sydänäänet kuulu viä.

Unikettu, sua ootellaan! :)
 
No sinuu nyt koetellaan, ja voihan taapero kun viel kiusaa :) Ne kyl osaa noi pienet aina valita hyvät hetket!! :LOL:
Juu, miulla helpottii hyvissä ajoin, välillä on toki pha olo mutta se jatkuva kuitenkin loppu. Ja heti kun pikkasen alko helpottaa niin aloin lenkkeillä ja syömään aamulla tulevasti kaurapuuroa ja ruisleipää, vaikka alussa tekikin pahaa mutta uskon että varsinkin raitis ilma auttoi!
Toivotaan että tällä kertaa siulla yrjöömiset loppus nopsaan!! :hug:
 
No täällähän mie=).
Tein tänään testin ja siihen tuli aikas haalea viiva, hiukan iski paniikki kun odottelin mielessäni selkeää plussaa. Kävin ostamassa digin ja se ilmoitti minun olevan raskaana 1-2 viikkoa joten kaipa tässä voi uskoa tämän asian ja uskallan liittyä seuraanne:heart:.

Voi Leenuliinukka, kovasti jaksamista sinulle!

Sone, ihana kuulla että kaikki on mennyt hyvin! Joko sun pelko keskenmenosta on alkanut hellittää?
 
  • Tykkää
Reactions: Leenuliinukka
Tervetuloa ja onnea vielä, unikettu! :flower: Koskas sulla on laskettu aika?

Kiitos teille molemmille tsempeistä. :heart: Nyt on kyllä aika rankkaa. Mulla on aina raskaudet ollu vaikeita. Ihan kauhulla odotan, tuleeko nytkin kaameat selkäsäryt, turvotukset, närästykset... Onneks sitten synnytykset on olleet aikast helppoja.
 
Leenuliinukka: mie vähän jännitän sitä synnytyksen jälkeistä aikaa kun hormonit pomppii :0 Ja tietty se synnytyskipu ja section pelko vähän jäytää.. Edelliset tuli alakautta mutta avaudun huonosti ja melkein jouduin viimeeks sectioon sen takia.
 
Sonelle, onnea hyvistä ultrakuulumisista! :D

Leenuliinukalle, jaksamisia pahoinvoinnin kourissa!

Ja uniketulle paljon onnea plussasta ja tervetuloa tänne odottajien puolelle! :)

Täällä maha senkun kasvaa, alkanut nyt ottaa kasvuspurttia viimeisten viikkojen aikana. Eilen tuli saavutettua puolivälikin :) Rakenneultra sitten ensi viikon perjantaina, joten aika lähellä jo on vaikka tuntuu, että sinne on vielä ikuisuus :) Pieni matkustaja potkii nyt joka päivä ja on muutenkin ollut tosi aktiivinen. Viime yönäkin kerran heräsin siihen myllerrykseen :D

kathii & vekara 20+1
 
Sone kiitos sinulle=)! En ajatellut mihinkään ylimääräiseen mennä. Eiköhän tässä mennä neuvolaohjelman ne 2 ultraa + sitten synnytystapaultra lopussa. En ole neuvolaan soittamistakaan vielä miettinyt. Oireita on reilu valkkari ja kireä vatsa. Enää ei kramppaa niin helposti mutta kireä on. Väsyttää, mutta toisaalta mietin että annanko itselleni nyt luvan olla väsynyt..
Ihana ultrakuva:heart:.

Kiitos Leenuliinukka=)! Onko sulla raskaudet olleet siis läpi raskauden vaikeita? :hug:

kathii kiitos=)! Voi että mä odotan jo niitä vauvan liikkeitä! Oikein paksua vointia sinulle:D.

Mun mies alkoi jo hermoilemaan ties mistä. Itselläni ei muuta pelkoa ole kuin se että sektio menee hyvin ja kohtu kestää loppuun asti. Hirvittää oikeastaan aika tavalla! Onneksi siihen vielä matkaa, mulla ei tosiaan ole mikään kiire, kunhan saan sen huhtivauvan=). Ehkä sitten jos/kun pahoinvointi alkaa niin toivois että viikot lisääntyy ja olot helpottaa. Laskettu on 24-26.4. Aika ihmeellistä, minä joka en aikanaan halunnut yhtään lasta ja nyt neljäs tulossa! Aika huikeaa:).
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Unikettu, juu on mun raskaudet ollu vaikeita ainakin jonkun verran läpi raskauden. Kun alkupahoinvoinnista on selvinnyt (joskus viikolla 16), on tolkuton väsymys vaivannut. Ja ihan hetken päästä myös ihan hirveä alaselkäsärky, joka on sitten kestänyt synnytykseen saakka. Ja viimeksi niin hirveetä närästystä, ettei Rennietkään auttanu yhtään mitään. Sain sitten jotain reseptilääkettä, joka autto aika hyvin. Ja turvotus. Siis mä näytin ihan elefantilta raskauden lopussa. Eihän se nyt sillai haittaa, mutta se särky jaloissa ja sormissa. Ja mitkää kengät ei mahtunu jalkaan, miehen läpsyillä mentiin. Mahan kasvu, tissien kasvu ja vauvan liikkeet on raskauden ainoita hyviä puolia ja niitä odotan. :)

Mutta tosiaan synnytykset on sitten ollut helppoja. Ekaa synnytin alle 4 tuntia, enkä kunnolla ees tienny sen synnytyksen jälkeen, millainen on kipee supistus. Vedet meni ja siitä kaks tuntia, ettei tuntunu oikeen missään vaikka avauduinkin. Ponnistusvaiheki kesti vaan jonku kymmenen minuuttia.

Ai säki saat huhtivauvan, unikettu. Mullahan on kanssa huhtikuussa laskettu, 10.4. :)

Kathiillekin kiitokset tsempeistä. Tuntuu aina, että toisten odotukset menee nopeesti, mutta oma ei ;)
 
Leenuliinukka no tasoitusta sitten sinulle että synnytykset helppoja=). Toivotaan nyt kuitenkin että olis vähän helpompi raskauskin tällä kertaa=).
Huhtivauva joo, vaikka jos hedelmöityksestä lasketaan niin toukokuun eka. Minuthan sitten leikataan viikko ennen laskettua eli huhtikuussa sitten joka tapauksessa syntyy jos ja kun kaikki menee hyvin:).
 
Huomenta=).
Mulla näköjään raskausoireena levottomuus:). Ei oikein nyt mihinkään osaa keskittyä eikä paikoilleen rauhottua. Kokoajan pitäis jotain tehdä mutta mitään en saa aikaiseksi. Onneksi sentään uni tulee suht helposti ja saan nukuttua hyvin. Mitään isompia fyysisiä oireita ei vielä ole ilmaantunut, ohimenevää ihan lievää pyörrytystä ja väsymystä. Alavatsa edelleen arka.
Muutamalle hyvälle ystävälle kerroin kun sattuivat sopivasti kysymään ja ovat olleet tietoisia mahdollisesta nelosesta. Ihanasti suhtautuivat, pelottaa jo ne muutaman ihmisen reaktiot mutta so what!
Tuli niin omanapainen kirjoitus:ashamed:, mitä teille muille kuuluu?
Ihanaa viikonloppua kaikille! Toivottavasti pääsis sienimetsään, suppiloita jo metsässä reilusti:D.
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Unikettu : Miulla helpottaa nyt tää murehteminen ihmisten reaktioista kun on jo kaikille kerrottu, ei tarvi enää ressata ja oon siit ottanu paljon paineita kun osa sukulaisista otti niin nuivasti asia. Onneks osa jopa iloitsi meidän puolesta mutta tuli myös kommenttia että eikös nuo olis jo riittänä ja haluskos se mieskin muka vauvan vielä ja plääh...Päivitin eilen faceen ultrakuvan ja aattelin että nyt ei tarvi kelleen kertoo enää :D

Raskaushormonin nouseminen varmaan tekee just tota levottomuutta ja ennenkun keho sekä mieli alkaa tottumaan uuteen tilaan :)
Toivottavasti selviät ilman kaameita oksuja, onks siulla ollut pahoinvointeja edellisissä raskauksissa? Mikäs viikko siulla nyt? 5+?

sone 11+5
 
Viimeksi muokattu:
Sone joo viikkoja on hurjat 5+1 tai 5+2:O.
No pahoinvointi edellisistä on ollut sellaista kuvotusta alkuviikot. Yhden kerran olen vähän oksentanut kun appelsiini tuli esikon raskauden alussa samantien ylös. Helpolla olen siinä mielessä päässyt, kaikkee pientä tulee sitten raskauden edetessä.
Mitähän meidän sukulaiset sanoo.. Aika pian ollaan kerrottu läheisille. Voi olla että tänään jo muutama saa tietää kun ollaan viikonloppu porukoissa.
Parasta vointia sinulle!=)
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Morjens!

Mitäs tänne kuuluu?
Vieläks halailette pyttyä tai ootteko alottanut moisen touhun? :) Mie oon taantunut, pahoinvointi iski taas ja eilenkin oli ihan yyber paha olo koko illan, laattakin lenti! :$

Äitiysfarkut tuntuu aika hyvältä jalassa, ei purista mistään ja mahakin on kasvanut :)

Ruokahimoja
on suolaiseen, namskis! Karkit ja muut ällöttää, välillä oon sit maistellu ja saanu hirveen olon joten makeen syönti on vähällä. Hyvä vaan jos paino pysys paremmin kurissa ;)

Tyttöolo on ollut ja pari pienten mekkoa lähti mukaan kirpikseltä kun niitä ei vaan voinut jättää sinne :) MUTTA, nyt on vaihtunut mieli poikaoloon :D Jännittää hirveesti kumpi sieltä tulee, pakko varmaan kysyä rakenneultrassa sitten parin kuukauden päästä :)

12+3
 
Moikka!:)

Sone voi harmi jos sulla on pahoinvointi palannut:(.
Mulla ei pahoinvointi ole vielä rantautunut paitsi että eilen tuli lyhyt hetki kun teki aika huonoa ja heikotti. Onneksi meni ohi kun hetken lepäsin. Olisko mulla muissakin raskauksissa alkanut pahoinvointi vasta myöhemmin ja pahimmat olot olleet ekan ja toisen neuvolan välissä. Vitsi kun ei muista.

Ruokahimoja ei juurikaan nyt ole, mutta ihan ruoka ruoka se ei kuitenkaan ole. Tekis mieli enemmän hedelmiä ja salaatteja. Täälläkään ei just nyt makea maistu.

Väsymys on ajoittain kyllä aikamoista|O.

Vatsa pömpöttää kyllä niin ettei tee mieli vetää tavallisia farkkuja jalkaan.


Ei ole tyttö-eikä poikaoloa vielä, poikaa jotenkin kyllä toivoisin vaikka kaikki käy:D. Tekisi mieli kysyä kyllä että kumpi tulee, luulen että mies ei halua tietää etukäteen. Jotenkin tuntuu nyt että ajattelen tätä asiaa enemmän kuin ennen. Ehkä sitä yrittää hahmottaa millainen perhe tulee olemaan ja monta kutakin lajia tulevaisuudessa on=).
Sone minkä ikäisiä sun tytöt olikaan nyt?

Parasta vointia kaikille ja mukavaa viikonloppua!:)
 
Jospa se mieki tänne uskaltautusin! Tänään rv 4+1, joten kaikki vielä ihan alussa, hui. Ja esikoinen siis kyseessä.

Mulla ollu öisin jo pientä kosketusta pahoinvointiin, mut aamut ja päivät vielä ok ja kahviki maistuu. Jotenki ihmeen rauhallisin mielin oon ja tuntuuki etten oo tätä asiaa vielä oikein ees ymmärtäny :) Ei olla vielä päätetty et koska kerrotaan ensimmäisille, voi olla et paljastutaan nopeasti ku mulla yleensä tapana ottaa seurassa sitä saunaolutta ja ruokaviiniä tms..eikä sitä poissa ihmisten ilmoilta kauaa voi olla :D
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*

Yhteistyössä