-2012 yrittävät pinosta plussanneet-

panzkus ihanaa kun uskaltauduit seuroihin:). Oikein paljon onnea vielä:heart::flower:. Kerrotte sitten kun hyvälle tuntuu, se on niin yksilöllistä. Me ollaan kerrottu aika aikaisin aina. Jos sitten jotain ikävää tapahtuu niin ihmiset ymmärtää teidän tilanteenkin paremmin. Olen ajatellut että paras aika kertoa on sitten kun itse on käsitellyt ne ensi tunteet, tunteet kun heittää laidasta laitaan. Aina se raskaus kuitenkin vaatii sopeutumista ajatukseen vaikka olis kuinka sitä yritetty ja haluttu. Tämäkin niin yksilöllistä miten kukakin tilanteeseen suhtautuu ja kuinka nopeasti asian omaksuu. Tätä mieltä minä olen. Parasta vointia sinulle:)

Mulla tänään pahin paikka kertomisen suhteen kun pitää läheiselle kertoa joka varmaankaan ei osaa iloita meidän puolesta:(.
 
Panzkus Jihuuuuuu! :) Komppaan unikettua, minusta myös siinä vaiheessa on hyvä kertoa kun tuntuu itsestä hyvältä :)

Unikettu Miulla pahoinvointi on alkanut melkein heti ja pahinta rv7-9. Näillä viikoilla se terkkakin sanoi sen yleensä olevan pahin, hormoonit nousee niin voimakkaasti!

Meidän tytöt on 7v ja 4v :heart: Minkäs ikäsiä siun lapset on?
 
panzkus, paljon onnea plussasta! Ja tervetuloa odottajien puolelle!!:flower:

Minä tulin tänne kertomaan rakenneultran tuloksia. Pikkuisella näytti olevan kaikki priimaa ja sain seulontojen riskiluvun 1:39000, joten kaikin puolin hyviä uutisia! Pikkuinen oli kovin liikkuvainen ja vähän vaikeutti kätilön työtä, mutta kaikki saatiin kärsivällisesti tutkimalla mitattua. Sukupuolikin selvisi ja tyttö lupaus saatiin
Koko vastasi hyvin viikkoja, joskin oli hieman keskikäyrän alapuolella, mutta kuitenkin niissä sallituissa rajoissa. Painoarvioksi saatiin 360g

kathii & vekara 21+3
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Heippa!

Voisko tänne liittyä seuraanne. :) Ihan hissukseen ajattelin vielä ottaa, kun 5/12 sain km. :( tein eilen digitestin joka näytti Raskaana 1-2 viikkoa. :) eli aika alussa vielä ollaan, mutta jos ihan oikeen laskun mukaan mennään niin viikot oli 4+4, mutta ovis oli myöhemmin mitä yleensä.. :)

Täälä joillakin on jo rv jo ihanan paljon! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Tervetuloa Miwwi ja paljon onnea vielä:heart::flower:.

kathiilla ihania uutisia:heart:. Ihana ajatella että pieni tyttönen siellä vatsassa kasvaa:).

Sone sullakin siellä siis pikku koululainen=). Meillä on tyttö 7, poika 5 ja tyttö 2.

ON. Mulla ei vieläkään ole juurikaan pahoinvointia ollut. Viikonloppuna hääräsin kovasti ja siivosin 3 päivää ja nyt ottaa rankasti takaisin. Mä oon ihan rättipoikki ja heikko olo, paha olo uupumuksesta mutta ei pahoinvointia.

unikettu:heart:6+6
 
kathiilla oli kyllä ihania ultrauutisia :flower:

unikettu toivottavasti sulla meni hyvin se läheiselle kertominen, mistä olit huolissas :hug:

En tiiä et oonklo viel tajunnu tätä tilannetta, mies varmaan vielä vähemmän. Mulla ei oo viel ollu mitään ihmeempiä tunnemyrskyjä, aika rauhallisin mielin oon. Tietty pelko siitä et kaikki ei meekään hyvin. Mieheltä kysyin eilen et mitkä fiilikset nii se sano ettei oo ihan tajunnu vielä asiaa mut ei ainakaan huonot fiilikset :heart:

Varhaisultraan olis nyt varattu aika 24.9. sillon ois rv 7+4. Pitänee soitella tällä viikolla neuvolaan ku oon kuullu huhuja et täällä ainaki jossain ultrataan myös neuvolassa.

Ja tänään ikävänä oireena kaamea närästys :x

panzkus 4+4
 
Kathii Ihania tyttö-uutisia :heart: Mites se nyt olikaan, tammikuussakos se siun laskettu on? :)

Unikettu: Eli teilläkin on koululainen?!?! :) Meillä on tytöt niin innoissaan tästä vauvasta, eskoinen tänä aamuna totesi että äitin masu on alkanut kasvaa :) Ja kumpikin käy silittelemässä masua :heart:
Siulla on nyt sit alaknut alkuraskauden väsymys, onneks se menee ohi jossain vaiheessa. Mie olisin voinu vaan nukkua viimiset pari viikkoa, ja nukuinkin hirveesti nyt kun olin lomalla. Eilen olinkin töissä tosi pirteenä, jospa ne väsymykset olis pahimmat takana ennenkun viimemetrit sitten ;)

Miwwi: Kiva kun tulit tänne meidän pinoon, ja kylläse raskaus tällä kertaa sujuu hyvin! Tiedän ton tunteen kun itselläkin ollut keskenmenoja ja tässäkin raskaudessa onollut kovia pelkoja, nyt jo toki helpottanut vähän.

Panzkus: Sama vika, rennietä kehiin vaan :)

13+1
 
panzkus no se kertominen meni vähän niinkuin arvelinkin. Kommentti oli "Mä arvasin. Et sä voi loputtomasti tehdä lapsia lisää, joskus sun on mentävä töihin." :O:|. Sen jälkeen ei asiasta juuri puhuttu. Tämä kyseinen henkilö on aina sanonut itse haluanvansa 4 lasta mutta raskaaksi tulo osoittautunut vaikeaksi ja jos multa kysytään niin eivät ole tosissaan edes yrittäneet vaikka vauva olisikin tervetullut. En tarkoita että hoitoihin pitäis mennä mutta kyllähän sitä pitäis ainakin seksiä olla joskus..
Kyllähän siinä menee aikaa että asian sisäistää. Mä itsekin joskus hetkittäin yhtäkkiä havahdun että niin meillehän on tulossa se vauva=).

Sone tämä on ollut aika jännää kun esikoinen aloitti koulun. Luulen että tuo mun kuumeilukin jäi vähän vähemmälle just sen takia että jännitin tätä syksyä että miten koulu lähtee menemään. Edelleen tää tuntuu niin uudelta että olen hiukan tohkeissani ja huolissani kun mun pieni kulkee tuolla yksinään ja tuntuu niiin isolta tytöltä nyt. Onko teillä koulu alkanut hyvin?
Joo ihan pohjattomalta tuntuu tää uupumus. Eilen tuntui ihan mahdottomalta se että pitää hoitaa lapset ja kotiaskareet. Toivottavasti tämä menee tosiaan pian ohi. Me kanssa kerrottiin lapsille mutta ei ne oikein asiaa kummemmin ole vielä noteeranneet. Esikoinen saattaa halailla mun vatsaa vähän enemmän kuin aiemmin mutta eipä nää pienemmät ole asiasta edes kertomisen jälkeen puhuneet. Suurin huoli oli siitä että mikä tulee nimeksi ja saako he päättää sen=).
Onkos sulla jotain oloja kumpi tulossa? Mä niin haluaisin edelleen toisen pojan ja jotenkin mulla onkin sellainen fiilis että poika vois tulla mutta se voipi vaihtua taas yhdessä hetkessä.

(.). Kuten tuonne huhtikuisiinkin kirjoitin niin olen tuijottanut vain siihen että mulla ei ole pahoinvointia ja ihmetellyt miten oireeton alkuraskaus ollut mutta sitten tajusin etten mä mitään oireeton ole. Väsyttää, närästää(renniet käytössä), ilmaa vatsassa ja ummetusta, rinnat arat, alavatsa arka, pissattaa kokoajan, nälkä mutta ei tee mieli syödä. Eli kai tässä raskaus etenee ihan hyvin vaikka ei ole tarvinnut yökkiäkään yhtään ja kahvikin menee:D.

unikettu:heart:7+0
 
Unikettu: Koulu alkoi hyvin, en oikeestaan hirveesti sitä kerennyt murehtiakkaan, esikoinen on aina pärjännyt ja sopeutunut hyvin :) Helpotti kyllä paljon että olin ekat viikot lomalla ja iltapäiväkerhotoiminta alkoi meidänkin kyläpahasessa. JOs ei olis alkanut niin tyttö olis joutunut olla yksin joka päivä monta tuntia, ja se stressas. Mut asiat kääntyi parhain päin :)

Tyttöolo on kyllä nyt aika vahvasti, kun silloin tällöin taasen tuntuu että se oliskin poika :) Toivon tyttöä kun on noihin pikkunaisiin niin tottunut ja pääsis helpommalla hankintojen suhteenkin ;) Mutta poika olis aivan ihana yllätys sekin :heart:

Nyt on tullunna jokin läskikriisi, iskee sellanen olo että millaseks tässä kerkee viel paisuu ja kääk sitten se laihduttaminen taas raskauden jälkeen :/ Eipä miulla oo ylipainoo tai hirveesti tullu liikakiloja raskauksissa mutta se mitä on jääny laitokselta niin on tuskan takana ollut tiputtaa. Ihan tyhmiä taas vatvon :D

13+3
 
Sone joo kaikenlaista pyörii mielessä, tärkeitä asioita joita hermoilee ja murehtii ja sitten niitä vähemmän tärkeitä joita niitäkin huomaa vatvovansa mielessään. Mulla on kyllä havaittavissa jonkinlaista vuoristorataa tunnepuolella, itkukin on todella herkässä.
Kiva kuulla että koulu alkanut teillä hyvin:). Meidänkin tyttö on ollut aina fiksu ja luotettava joten uskon kanssa hänen pärjäävän oikein hyvin, aamulla ylösnouseminen vain on niin kovin vaikeaa, äitiinsä tullut=).

Nyt on tullut astetta huonompi olo jonka aiheuttaa närästys, varsinaisesti oksettavaa oloa ei ole ollut. Nälkä on kokoajan ja pitäis keksiä jotain sopivaa syömistä. Mitä olette keksineet syömiseksi?
 
Unikettu: Miun alkuraskauden syömiset oli suurinpiirtein paahtis, meetwurstilla ja kurkulla + appelsiinituoremehu ja tunnin välein! Muuta ei juurikaan menny alas aluks. Sitten aloi maistuu ruusnmarjaviili pikkuhiljaa. Kun pahin olo meni ohi rv 10 niin alotin aamut kaurapuurolla ja leivällä, noihin on hirvee himo nyt! Nektariinit ja kahvijogurtti on tän hetken himolistalla myös :p Ja LIHA! Tekis mieli kunnon lihapihvejä koko ajan! Kana on taas kuvolistalla ykkösenä, ja ennen raskautta söin ihan hulluna kanaa :)

Onks mitä muilla himoja ja inhokkeja? :)

Ps. Parin viikon päästä olis neuvola, toivottavasti tyyppi on hengissä.. Vähän taas vainoharhanen olo välillä :/
 
Mulla ei ole vielä mitään inhokkeja tai himoja, välilä kyllä on hirveä nälkä mut sit ei kuitenkaan haluta mitään..Johtuu osittain kyl närästyksestä ja tuntuu et kaikki, mitä pistän suusta alas, närästää :x Tiä sit pitäskö lopettaa kahvi kokonaan, vaikka en sitä juo ku 2-3 kuppia päivässä.

Mulla olis neuvola-aika varattuna 8.10. toivottavasti sinne saakka päästään :)

panzkus 5+0
 
Nyt muistinkin että ekassa raskaudessa alku meni tosiaan paahtoleivällä, kurkku jää kyllä pois kun närästää aika tavalla. Jossain vaiheessa ekassa raskaudessa ei mennyt alas kuin ruisleipä ja päälle nakkia. Tällä hetkellä tekee mieli appelsiineja, appelsiinimehua, porkkanaa. Jotain kun keksis terveellistä mutta sellaista joka hiukan pitäis nälkää mutta nyt tuntuu ettei mikään pidä nälkää! Kahvi menee vielä jotenkuten alas ja olen sitä sen verran juonut ettei tulis päänsärkyä.
Tänään aamulla on tullut ruskeaa tuhrua ja hiukan mua pelottaa että lisääntyykö tai muuttuuko veriseksi. Tiedän että monilla on raskauden aikana vuotoja mutta koska mulla ei koskaan ole ollut niin kyllä vähän nyt mietityttää:|.
 
Rakkausvauva lämpimästi tervetuloa!:heart:
Joo itsehän sulle sanoin että ihan/aika normaalia tuo ruskea tuhru menkkojen aikana(ja kai muutenkin) vaikka oliskin raskaana ja just sitä ennen panikoinut omaa vuotoani. Olen kyllä luottavainen ettei tuo sinun eikä minun vuoto ole mitään vakavaa mutta kyllä se pistää miettimään. Mä olen aina ollut hullun luottavainen että kaikki menee raskaudessa hyvin, ehkä mun on hyvä miettiä vähän sitä sokeaa luottamustani.. Ainakin mulla on ollut tänään selvät oireet että raskaus jatkuu, pönttöä kävin katselemassa nyt ekaa ja kun ei mitään tullut ulos niin jotain vaan äkkiä kurkusta alas=).
150513 :) se on hyvä päivä se.
Parasta vointia sinulle!
 
Kiitos :heart: Mä melkein toivoisin noita oireita tulevan, et vois siitä vähän tietää et siellä jokin olis. Mä kaikki testitkin jo tuhlasin, täytyy varmaan ostaa lisää. Neuvolaankin saa yhteyden vasta maanantaina. Plaah.

Mä taas en ole kovin luottavainen, tarvitsisin enemmänkin sitä positiivista ajattelua ja uskoa kaikkeen :) Mutta kyllä mä luotan korkeimman voimaan tässä, että kaikki menee niin kun on tarkotettu.

Ei huolestuta. :) Sun oireet ainakin on lupaavia!!
Hyvää vointia sinnekin ja meille kaikille!
 
Rakkausvauva, kerrohan fiiliksiä=). Mitäs mies tuumasi kun tuli kotiin, oliko ymmällään?:heart: Ja kyllä niitä oireita tulee jos on tullakseen, yritä olla stressaamatta ja nauttia olosta vaikka välillä voi olla aika rankkaa väsymyksen ja pahoinvoinnin kanssa.
 
Onnittelut Miwwi, Rakkausvauva, Panzkus ja Unikettu! Mahtavaa että niin moni on tänne päässyt. Ekassa raskaudessa mullakin oli tuhruvuotoja ekat viikot, muistaakseni neuvolatäti sanoi että jos ei tule ruokalusikallista enempäämniin ei hätää. Ihan paniikissa olin kyllä ja juoksin lääkärillä vatsakramppien takia ( olisin voinut vannoa että tulee keskenmeno kun yöllä kramppaa 15 minsaa niin ettei voi kun sohvalla maata kippurassa). Nyt uusintakierroksella ei ole ollut mitään vuotoa, ja supistuksiakin ihan vaan muutama ( viimeksi kärsin niistäksin).

Nyt kun alkaa loppusuora häämötellä oon enemmän ruvennut miettimään millanen vaavi on masusta tulossa. Esikoinen oli helppo tapaus: ei itkenyt juuri koskaan (luulin että on sairas kun ei koskaan itke), söi pulloa, tissiä, korviketta mukisematta ja nukkui täydet yöt kolmikuisesta eteenpäin. Että päästiinköhän vähän liian helpolla. Onko teillä esikoiset ennustaneet muiden vauva-aikoja ollenkaan?

Mutta onnittelut vielä plussaneille ja hienoa Sone etä oot jo turvallisemmilla viikoilla.

Undu 25+6
 
Ai kamalata kun ei saa aikaseks mitään :D Kommentointikin on jäänyt vähemmälle kun ei ole jaksanut eikä kehdannut töitten jälkeen. Mut jokatapauksessa aivan älyttömän hienoa että täällä on porukka kasvanut ja toivottavasti plussa-aalto jatkuu :)

Undu: Siis ootpa jo pitkällä!?!?! :) Hurjaa! Alkaako olla tukala olo jo? :)

Unikettu: Vieläkö tuhruttaa? Mikä smuuten olo? :)

Panzkus ja Rakkausvauva: Miltäs olo tuntuu, onko hurjia herkistymisiä ilmassa? :) mie olin ainkain ihan pihalla ekat päivät ja viikotkin plussan jälkeen! Nyt alkaa olla jo pää kasassa suurinpiirtein! ;)

ON: Jännittää hirveesti, neuvola viikon päästä, toivottavasti kaveri on hengissä!! Tosin ihan kun joku muljahtelis välillä mahassa, pieru varmaan ;)

ps. Otin auton koe-ajoon, mennään tänään tekee kauppoja, onkohan liian aikasta tila-autolle... ;) No mut pakko päästä tosta miun ranskalaisesta kauppakassista eroon ennen talvea kun ei viiti ostaa uusia renkaita! Tuntuu ettei mihinkään autoon mahdu kolmea turvaistuinta kunnolla takapenkille, ja sit viel rattaat! Opel zafira, 7-paikkainen on nyt sit koe-ajossa.

rv14 :heart:
 
huh huh, täälä ei oo vieläkään saatu tummempaa viivaa tavalliseen r-testiin, vieläkin on tosi haalea.. Tänään tein digi testin ja näyttöön tuli Raskaana 2-3, mutta viikot tuli näyttöön vasta sen 3 minuutin jälkeen, mikähän mättää kun näin hitaasti tapahtuu nää. :ashamed: onkohan kohdunulkoinen raskaus tai joku muu...
 
Sone* kp 40, ja ensimmäisen toosi haalean plussan sain tuossa 2.9, ja ensimmäisen digi testin tein 1.9, jossa tuli Raskaana 1-2, mutta ovishan mulla on ollu vähän myöhemmin kun yleensä, mutta kyllä se varmaan pitäis jo olla vahvempi..

Pääsisinköhän naistentautien poliklinikalle tarkastukseen, että onko sielä mitään tapahtunut? kävin sielä siis silloinkun sain km niin tarkastuksessa..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä