2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Mä olen ihmetellyt kun olen ollut niin rauhallinen koko raskauden ajan ja sitten tänään hermostuin ruokakaupassa kunnolla kun yksi pappa ajoi mun päälle ostoskärryillä! Se teki sen ihan tahallaan koska puhuin ostoksia valitessa puhelimessa ja hän halusi tulla samalle tiskille valitsemaan karjalanpiirakoita. Hän olisi kyllä mahtunut viereeni ottamaan piirakoita ja olisi voinut sanoa myös "anteeksi" jos halusi minut siitä pois, mutta ei! Se pappa oikeasti työnsi minut kärryillään pois tieltä. Kysyin häneltä miksi hän noin teki ja hän sanoi "sulla näytti olevan kiirettä sen puhelimen kanssa". Kerroin että valitsin piirakoita ja että voi kyllä sanoa jos haluaa enemmän tilaa, mutta toisten päälle ei saa ajaa. Pappa vaan jatkoi matkaa, mutta mä hermostuin niin että menin perässä ja avauduin sille siitä että olen raskaana enkä todella hyväksy sitä että mun tai kenenkään muun päälle ajetaan kärryillä. Pappa vaan meni karkuun ja sanoi "mee nyt metsään siitä". Kysyin hänen nimeään ja sanoin että tämä asia selvitetään nyt. Pappa jatkoi pakenemista ja pyysin yhden henkilökunnan jäsenen jolle kerroin tapahtuneen. Siinä kohtaa olin jo niin hermostunut että aloin itkeä kun pelotti mitä olis käynyt jos se pappa olis tullut vauhdilla ja törmännyt vatsaan. Tämä nainen kovasti pahoitteli ja kävi puhumassa vielä kyseiselle papalle ja tuli vielä uudestaan mulle pahoittelemaan. Sanoin että ei se kaupan syytä mitenkään ole ja mä olen varmaan nyt raskauden takia yliherkkä. Nainen halusi antaa mulle suklaalevyn mukaan ja sanoi että puhuu vielä niiden osastopäällikölle huomenna ja ne voi puhua sille papalle. Se kuulemma käy siellä kaupassa päivittäin. Nainen vielä halasi mua kahteen kertaan ja kysyi pärjäänkö. Nyt tää tuntuu jo ihan hölmölle jutulle :ashamed: mutta siinä tilanteessa olin tosi järkyttynyt että joku käyttäytyy noin. Olis vaikka sanonut rumasti jos ärsytti niin paljon että olin puhelimessa, mutta että ajetaan päälle! :O

No se siitä.

DQ, jaksamista sinne väsymyksen ja alavireen kanssa! Varmaan tunteet menee välillä väkisinkin laidasta laitaan. Niinkun mulla tuolla kaupassa… Toivottavasti saisit kunnon yöunet!

Mollis, ihan mahtavaa että saat nyt keskittyä odotukseen rauhassa! Ja paperityötkin kunnossa, good girl!

Ruskalle onnea Tyyne-tytöstä! :) Meillä on sitten sama juttu tuon istukan kanssa kun meinaa mennä liian lähelle kohdunsuuta. Mulla oli myös 28+ -viikolla tsekkausultra ja nyt kun oli edelleen liian lähellä, niin 36+ on sit seuraava ja samalla synnytystapa-arvio.

Mapunen, kiva kun kirjoittelit kuulumisia ja kiva kuulla että olet säästynyt pahemmilta vaivoilta!

Engeli, onnea kakkosvaunuista, edullisesti löysit!

Mulla on jomotukset ja supistukset jatkuneet... Pari yötä olen niiden takia nukkunut tosi huonosti. Olin tänään työterveyslääkärillä ja hän tarkisti kohdunsuun tilanteen, edelleen kiinni onneksi. Kirjoitti sairaslomaa ensi ke asti ja sanoi että kannattaa olla näissä asioissa tarkka eikä turhan pitkään itse ihmetellä. Jos supistukset muuttaa jotenkin luonnettaan niin pitää olla lääkäriin yhteydessä ja sitten jos yhä ensi viikolla on tää sama vointi niin tarkistetaan uudelleen että kohdunsuu ok. Kiva kun oli niin asiakseen ottava ja muutenkin mukava lääkäri.

Vauva oli muuten viime viikon ultrassa rt:ssa, ei siis olekaan koko ajan poikkiteloin. ;)

Neela ja Pikku-O 29+0
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Teki niin kovasti mieli tulla mainostamaan kestovaippoja näin kestovaippaviikon kunniaksi :). Oon itse kovasti tykännnyt kestoista, vaikka alkuun pääsy oli vähän hankalaa. Vaippoja on niin älyttömästi erilaisia eikä vastasyntyneen vaipattaminen välttämättä ole kovin helppoa, mm. koska ovat niin laihoja. Sitten kun tutustui paremmin vaippoihin ja vauvaansa ja vauva vähän pyöristyi, on kaikki mennyt ihan mukavasti omalla painollaan. Muistaakseni täällä on useampikin kertonut kokeilevansa kestovaippoja ja olikohan joku ommellut itsekin (en taaskaan muista nimiä...). Jos kaipaatte neuvoja tai kokemuksia vaippoihin liittyen, niin autan kyllä mielelläni sen minkä osaan. Ja ettei vaikuttaisi liian fanaattiselta, niin käytetään meillä kertsejäkin, tosin nykyään enää aika vähän.

Toivottavasti ehdin huomenna tai lähipäivinä kommentoimaan teidän juttuja, nyt tuli vain tällainen mainospätkä...
 
Heipat pitkästä aikaa!
Luin kyllä kaikkien jutut, mutta mahdanko muistaa kommentoida kaikkia... no palaan asiaan sitten myöhemmin.
Mollis hyvää saikkaria, keskityt nyt saamaan itsesi kuntoon ja kasvattamaan masua!
Neela olipa ärsyttävä pappa, eläkeläiset on kyllä kansanryhmä jota kohtaan ei mullakaan ole kauheesti sympatioita. Just negatiivisuuden ja ainaisen valittamisen takia. Hyvä, että säkin sait saikkaria, ei kannata leikkiä työn sankaria, siitä ei ole mitaleita jaettu Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen.
Harmi se istukkajuttu ja jos joudut sektioon, eikö sen jälkeen pidä vähintään 2 vuotta odottaa seuraavaa raskauttakin?
mapunen meillä ainakin meinataan kestoilla. Mulla on vaan vähän "mopo karannut käsistä" kestovaippojen kanssa, tuleekohan niitä kaikkia edes käytettyä, mm. hahtuvavilliksiä oon tainnut kutoa yhdettoista... No osan laitoin jo siskolle ja täytyy sitten myydä eteenpäin. Taskuvaippoja on myös ja kuori+sisävaippoja ihan pienelle vauvalle, harsojakin ompelin nelisenkymmentä ja lisäimuja olen tehnyt "vähintään riittävästi"... :)
ruskalle onnea tytöstä!
DQ tsemppiä vimppoihin työviikkoihin!

ON: vedin sitten itseni piippuun viime viikolla ja sen seurauksena tämä viikko mennytkin tyksissä rampatessa. Äitipolilta jo määräsivät osastollekin, mutta osastolta lähettivät vielä kotiin, ensi viikolla takaisin jos tarvetta on. Vaivoina olleet korkeat sokerit, supistelut (kohdunkaula pehmentynyt ja lyhentynyt) ja sitten iski vielä kunnon flunssa, minkä seurauksena yleiskunto heikko ja paino taas pudonnut. Eli ei kannata hammasta purren töissä sinnitellä kuten minä. Nyt sitten olen saikkarilla ensi viikon syyslomaan asti, mutta luultavasti mun taksvärkki on tältä erää tehtynä eli äippälomaan asti sitten saikku jatkuu. Viuh-viuh kaikesta huolimatta kasvaa hyvin, hieman keskikäyrän alapuolella, mutta hienosti omalla käyrällään. On jo 1,5 kiloinen mätkäle!
Nyt sitten viikot paukkuu TÄNÄÄN 30+0!! ja lähtölaskenta alkaa. Jospa nyt alkasi nauttia tästä raskaudesta, kun tähän asti on tullut stressattua kaikkea. Tuotiin vaunut jo eteiseen ja alkaa olla muutenkin sellainen olo, että meille tulee ihan oikeasti vauva! Ensi viikolla alkaa perhevalmennuskin ja jotenkin mieskin alkaa jo tajuta synnytyksen lähestyvän, ehkä kasvavan vatsan myötä...
Hyvää päivänjatkoa arvon leidit!
 
Moikka multakin pitkästä aikaa! Olen kyllä aktiivisesti käynyt lukemassa täällä mutta en saa aikaiseksi kirjoittaa :ashamed:.
Mollikselle ja Adastralle mahdollisimman hyvävointista ja rentouttavaa saikkua ja sitten äippälomaa, pitääkää ittestänne ja vauvasta huolta, se on paljon tärkeempää kuin joku duuni. ruskalle onnittelut tytön tylleröstä :flower: neelalle multa kanssa sympatiaa, olen myös huomannut että jotkut vanhat ihmiset on todella töykeitä ja muutenkin suomalaiset ei jotenkin osaa sanoa että anteeksi pääsiskö tästä tms. jos yrittävät ohi tai jotain, mua ärsyttää niin paljon! DQ: tosiaan voimia viimeisiin duunipäiviin ja hyvää mammista!
ON: ite olen ollut myös enemmän ja vähemmän saikulla, supistelee ja on kipuja. Ummetus edelleen megalomaaninen. Nyt on ma aloitettu laxoberon ja huomaan ehkä pienen pienen parannuksen. Mahakivut johtuu osittain varmasti tuosta. Tämän viikon olen ollut töissä vaikka nyt on ilmestynyt uusi huolenaihe, vp on noussut 100/70 lukemista 137/87 ja on ylävatsakipuja -> pre-eklampsia epäilyä.... no, onneks pissa oli eilen puhdas eikä muita oireita ole. neuvolalääkäri laittoi lähetteen äippäpolille ja nyt seurailen verenpainetta ja tikutan pissaa kotona, jos jotain muutosta niin soittoa vaan neuvolaan. urkilla kaikki kuitenkin onneksi ok, oli pari viikkoo sitten naikkarin päivystyksen ultrassa melkein 800 g joten nyt varmaan jo yli kilon jötikkä ja liikkuu ihan hyvin, edessä oleva istukka kyllä vaimentaa liikkeitä jonkun verran. maha on kasvanut ihan todella paljon parissa viikossa ja painoakin nyt tullut parissa viikossa 2 kg. silti vielä ollaan -1 kg lähtöpainosta. sokerirasitus ja neuvolalääkäri ens viikolla. äippäpakkaus oli tullut eilen, haen sen tänään, jee! äitiysraha ja lapsilisähakemukset vielä kesken.
tsemppiä kaikille!
toivis ja urkki 26+0
 
DQ, kyllä tässä kai vähän alkaa mieli asennoitumaan siihen että töihin ei tarvitse pitkään aikaan panostaa. Viime yönä sain nukuttua 12h. Tietty oli univelkaa kun muutamana yönä heräsin jo klo 3 jälkeen...Mä niin tunnistan tunteesi tuosta soffalla makoilun ärsyttävyydestä ja siitä että haluis kyetä tekemään asioita ja ajattelemaan kokoajan positiivisesti. Välillä vaan masentaa. Pirusti. Ilman syytä. Ja välillä miehen ihan vain vaikka lenkille lähtö v*tuttaa...:ashamed: Tsemppiä!!
 
Voi Neela, anteeks mä hirnun täällä sun kauppareissua, mutta olipa kusipää-pappa!!! Argh, ihan oikein teit kun avauduit vähän tosiasioista. Ei vanhuksetkaan ihan miten tahansa saa käyttäytyä. Ne kärttyisimmät elämän ehtoopuolella eläjät aina välillä luulevat olevansa jotain jeesuksia!! |O Tottakai heitä pitää kunnioittaa, mutta kyllä meillä jokaisella on samanlainen elämänarvo!!! Ja vielä raskaana ;) Hitto että rupes ihan sun puolesta v*tuttamaan!! Pitäskö suunnitella joku joukkohyökkäys sinne piirakkatiskille kun se pappa sinne seuraavan kerrran tulee? Miten supistuksesi ovat muuttaneet luonnettaan? Meinaan vaan että mulla on viimeisen viikon aikana muuttuneet kivuttomista kovettumisista lievästi kivuliaiksi. Pysäyttävät oikeasti. Tunne on paljon ilkeämpi kuin vielä viikko sitten. Jotenkin voimakkaampi. Ahdistavampi. Kovempi. Tahtia oikeasti hidastava.

Maanantaina kun siivosin työpöytääni ja huonettani seuraajalleni siistiksi, hikosin ilmeisesti niin kovasti ja supistelikin ihan saiiiiiraasti, että pelästyin vessassa tihkuvani lapsivettä. Pikkareiden haarakiilaosa oli ihan märkä. Soitin ystävälleni ja kyselin mistä tiedän etten tihku. Kehoitti tarkkailemaan vuodon väriä. No, mullahan oli tietty jalassa vaalean oranssit odotusalkkarit (karmeet!) joten en tiennyt oliko kyseessä lievästi vaaleanpunainen lapsivesi. No, maanihan minä sitten alkuillasta myin ja itkua tihrustin. Synnytys alkaa. Sitten seurailin illan ja alkkarit oli ihan kuivat. Siis mä oikeasti ilmeisesti hikoilin niin kovin että alkkaritkin kastuivat. Voi hohhoijaa. Mitähän ne ois polilla sanoneet kun oisin sitten itteni hommannut? "Rouvalla on vaan hikinen pimppa"? :D
 
joo, sitten jos vielä näin ensikertalaisena osais tätä palstaa käyttääkin niin...

mapunen kiitos pienestä mainospätkästä! Itse olen todella skeptinen kestojen suhteen, mutta olen ihmeellisesti alkanut miettiä vauvani mukavuutta. Kestot kuulemma hengittävätkin ihan eritavalla joten jos vauvalla on peppu rikki tai yöunista ei meinaa tulla mitään, voivat kestot olla jopa pelastus?

Ohhoh Addis, nyt otat kyllä ihan rauhassa!!! Olet siis nyt kuitenkin saanut olla levossa kotona? Oliko sulla pitkää supistuksia? Minkä luontoisia? Pikaista olon kohentumista toivotan!! :flower: Ja onnittelut kymppien poksumisesta!!

toivis, mahtavaa kuulla teidän kuulumisia pitkästä aikaa!! Voi hitto ja harmi jos nyt sitä myrkytystä pukka päälle!! Tsembbiä nainen!! Ummetuksesta: mä kokeilin kaikkia mahdollisia lääkkeitä mutta vain yksi tehoaa, eli Levolac nesteenä. Sitä raskausvitamiinien ja kalkkitabletin kanssa coctailina omenamehussa joka aamu ja kakki kulukee! Jos yksikin päivä Levolacia jää väliin, tulee tuska ja perä räjähtää :LOL: Sä menetit kyllä huimasti alussa painoa jos nytkin vielä kilo miinusta!? Mulla n. 7kg+ :whistle:

Nää supistukset on kyllä helevetin pelottavia!! Lääkäri on vasta 7.11. seuraavan kerran. Uskallankohan odottaa kohdunsuun tilanteen kanssa niin pitkään vai pitäiskö tarkastaa aiemmin? Eihän siitä sorkkimisestakaan apua ole mutta...Tai siis hei, eikös ne voi 4D:ssäkin ultrata kohdunsuun? Sehän on gynelääkäri joka sen tekee? Eikös? Jookoskookos? Ja sitten ei tarttis sormeillä sitä luukkuakaan.

Vauvajuhlat lähestyvät. Hitto tein kokeilusatsin pikkuleipiä mutta ne on jo ihan pehmeitä. Miks helkkarissa kaikki piparit joiden pitäis rapsakoitua, pehmenee ja ne jotka pitäis olla pehmeitä, menee koviksi? En ymmärrä.

Töissä oli muuten maanantaina mun projektin lanseeraustilaisuus. Sain toimarilta shampanjapullon myös siitä hyvästä että olin jaksanut olla aktiivinen myös sairauslomani aikana. Kun ajoin parkkipaikalta ulos ja peräpeilissä näkyi työpaikka. Helpotuksen tunne tuli hetkellisesti päälle. Pitäkää tunkkinne, mä aloitan ELÄMISEN! Jos Keijo ei pötköttelis mun kropassa, oisin korkannut pullon...:)

Mollis ja Keke 25+2
 
Kiitos sympatioista kahjopappa-asiassa! Piru vie jos näen sen vielä kaupassa niin kiilaan johonkin murohyllyn taakse piirakoineen! :kieh:

AdAstra, tasan 30 vkoa, onnea! :flower: Ota nyt tosi iisisti siellä että kohdunkaula vielä pysyisi mitassaan! Tarkkaillaanko sitä nyt jotenkin säännöllisesti? Mietin vaan siksi kun mun työterv.lekuri sanoi että jos mun supistukset vielä jatkuu niin katsottaisiin ensi viikolla taas tilanne ja mulla ei kuitenkaan ollut lyhentynyt, vain pehmennyt. En tiedä onko se mun lääkäri jotenkin ylivarovainen kun pitäis joka välissä katsoa - kun ei se kai hyvääkään tee liikaa sitä sörkkiä... Sektion jälkeisestä raskaudesta jotkut lääkärit kai suosittelee vuoden taukoa ennen uutta yritystä ja ilmeisesti jotkut ei rajoita mitenkään. Luulen että se kohdun tilanne tarkistetaan miten on parantunut leikkauksesta ja sen mukaan antavat suosituksen.

Toivis, hei, kiva kun kirjoittelit! :wave: Toivottavasti sulla ei tule pre-eklampsiaa, onneksi ei ole muita oireita ja hyvä että pääset äippäpolilla käymään. Ja ihanaa että Urkki voi hyvin! Mulle vois muuten vaihtaa tuohon listaan 32v kun täytin viime kuussa, jos jossain vaiheessa päivität. En itse osaa... :ashamed:

Mollis, kyllä ne varmasti voi katsoa 4d:ssä sen kohdunsuun samalla. Ihanaa muuten että pääset sellaiseen! Mulla ei siis vielä ole supistukset muuttuneet miksikään, mutta se lääkäri sanoi että jos ne muuttuu kivuliaammaksi, pidemmiksi, säännöllisemmiksi tai jotenkin muuten selkeesti toisenlaiseksi kuin on ollut niin sitten pitäis ottaa yhteyttä.

Nyt tosiaan ymmärrän miksi puhutaan keskiraskauden energisestä ajasta... Mulla ei ollut mitään isompia vaivoja ennenkuin 27 viikkoa tuli täyteen. Tää masu tuntuu nyt valtavalta ja sitä kun liikuttelee mukanaan jomotuksineen niin ei ole ihan helppoa. Kyljenkääntäminenkin on operaatio. Jokunen päivä sitten huomasin että omat alushousut alkaa ahdistaa - olin käyttänyt sellaisia matalia lantiolle jääviä ja ne oli olleet siihen asti ihan hyvät. Menin sit ensiavuksi ottamaan miehen bokserit, se nauroi ihan vääränä kun vilautin sille töiden jälkeen mitä mulla on jalassa. Nyt pitäis mennä kauppaan ostamaan mammamallia, kun olis vaan joku helpompi päivä näiden supistusten kanssa. Yllättävän mukavia muuten nämä miehen kalsarit on olleet! :D

Tsemppiä kaikki muruset! :kiss:

Neela ja Pikku-O 29+1
 
Hellurei mammat :wave:

Tää on täällä poistellut tapetteja tänään eikä vielä valmiiksi tullut, huomenna sitten jatkuu ennen yövuoroon menemistä. Onneksi enää yksi pieni seinä =) Pitääpi käydä sitten valkkamassa uudet tilalle. Tää oli näitä päähänpistoja :LOL:

Voikaahan kaikki sairaslomalaiset hyvin, ja keskittykää itseenne sekä vauvanne. Mä vaan sinnittelen tuolla töissä, mutta eihän mulla edes mitkään paikka kremppaa eikä mitään muutakaan oireilua.

Viikon päästä pääsee kurkkamaan masulaista, saas kattoo miten Tirriäinen on siellä kasvanut, jänskää.

En taida jaksaa nyt enempiä löpistä, paremmalla ajalla sitten. :wave:
 
MInäkin jäin sairaslomalle maanantaina. Ei jäänyt paljosta paitsi,että olisin ollut loppuun saakka töissä. Näin parempi.

Voi kyllä sanoo,että alkaa olla aika tukala olo. Hoh hoh. On tää asukki varmaan aika iso ja sitten kun ei oo vielä varsinaisesti raivotarjonnassa niin hyörii ja pyörii ympäriinsä.

Vauvan vaatteet on nyt pesty ja kaapissa. En oo paljon vielä ostellut. Odottelen ensin minkäkokoinen on. Jos on yli 3,5kg niin en montaa 56cm osta,koska ne jää kuukaudessa pieneksi. Pojat kasvaa vauhdilla. :)

millis ja vertti 31+5
 
millis81 Nautihan nyt kun saat aloittaa kotona valmistelut vauvaa varten. Koko saikusta ilo irti :)

nanniga Täällä ollaan tänään menossa valitteen olkkariin uudet tapetit. Pohjatyöt saatu valmiiksi :)

babyshower Mää järkkärin siskolleni yllärinä vauvakutsut, saapa nähä järkätäänkö mulle.. :)

Täällä herätty pakkasaamuun, -3.4c hrrr.. Tyynen liikkeet ja potkut tuntuvat nyt ihan selvinä! Eilen jopa mies sai tuntumaa kun piti kättään mun vatsalla. Tunsi kuulemma ihan selvästi yhden potkun :heart: Eilen alotin vauvanvaatteiden pesun :whistle: Saatiin kerta ostettua tyynen lipasto, joten on paikka johon ne varastoi. Ajattelin olla reipas ja silittää kaikki nuo pienet vaatteet.. :) Täällä muuten POKSUTAAN!

kn&tyyne 20+0
 
Tervehdys pitkästä aikaa tällekin puolelle! Kirjoittelu on jäänyt viime aikoina kiireiden vuoksi vähemmälle, mutta nyt on aikaa, sillä jouduin jäämään saikulle supistusten vuoksi :( Olen tän viikon ollut sohvaperunana ja mä oon jo niin kypsä tähän tekemättömyyteen.. Ens viikolla tiistaina pitäis yrittää töihin menoa, jännä nähdä kuin käy. Edelleen supistelee, mut onneks vähemmän ja varsinkin niitä kivuliaita ei enää tule juurikaan. Eli ilmeisesti lepo on tehnyt asiansa, mutta heti kyllä huomaa jos vessareissua pidempään on pystyssä.

Neuvolassa halusivat ottaa streptokokko-b näytteen, se kuulemma voi näillä viikoilla aiheuttaa supuistuksia. Samalla otettiin toksoplasma omasta pyynnöstä. Kotona rupesin googlettelemaan tuota streptokokkia ja pelästyin koska olisi kai aika kohtalokas tässä vaiheessa! Sain kuitenkin juuri tulokset (näyte otettiin ti) ja onneksi näytti sen osalta negaa,huh, ensi viikolla saan tokson tulokset.

Ihanan pitkällä täällä teidän suurimman osan raskaudet : ) Itsellä olisi vielä rakenneultraankiin tasan kaksi viikkoa..tuntuu ikuisuudelta.


Hope ja pikkuinen 18+6
 
Hyvää perjantaita!
Kyllä kotona on mukava olla....
toivis toivottavasti ei ole pre-eklampsia. Mullakin on viime aikoina särkenyt päätä ja heti valitin miehelle, että nyt se on varmaan raskausmyrkytys. Epäilen kuitenkin päänsärkyni johtuvan flunssasta ja univajeesta. Hermoja ummetuksen kanssa, ei varmastikaan ole kivaa. Ja pääset hypistelemään äitiyspakkauksen sisältöä!
Olenkin unohtanut sanoa, että mun kohdalla Kela oli yllättävän nopea ja päätökset äippärahasta + äitiysavustus tuli tilille jo viime viikolla. Onneksi äippäraha laskettiin vuoden 2009 tulojen perusteella, jolloin tein pelkästään aineenopettajan hommia, joten tulot olivat paremmat kuin nyt :)
Mollis ihanaa, että olet pystynyt henkisesti vaihtamaan vapaalle. Itselläkin alkaa työasiat painua unholaan, unta tosin näin koulusta yksi yö. Mun työ ei ole henkisesti varsinaisesti stressaavaa, mutta hektisiä päivät kyllä ovat ja fyysisesti yllättävän raskaita, se tuli viime aikoina huomattua. Nauroin muuten tota sun "hikinen pimppa" - kommenttia, itsekin olen hikoillut ihan sairaasti raskaanaollessa. Toivottavasti oli pelkää hikeä eikä lapsivettä. Mun supistukset tulee (onneksi) vain rasituksesta, nyt on mennyt ihan hyvin, kun olen ottanut rauhallisesti. Tosin ei täällä kotonakaan parane kauheasti häärätä.
Neela myöhästyneet onnittelut vuosien vaihtumisesta! Ollaankin samaa hyvää vuosikertaa, mulla tulee 32 täyteen ensi kuussa. Ja samoin raskausvaivat alkoivat viikon 26 jälkeen, siihen asti raskaanaoleminen oli ihan mukavaa. Ja onhan se nytkin kun muistelee lapsettomuustaivalta. Kävin eilen kanssa ostamassa uudet alkkarit ja hyvältä tuntuvat jalassa :) Malli ei tosin ole seksikkäämmästä päästä.
Muillekin hyvää odotusta! Ootteko muuten jo miettineet sairaalakassin pakkaamista? Joulukuisten pinosta luin, että siellä moni jo pakkailee ja itsekin ajattelin vauvan tavarat pakata valmiiksi, niitä kun ei etukäteen tarvitse. Pitääkö sairaalassa muuten olla vauvalle omat vaipat mukana? Siellä pitää varmaan käyttää kertiksiä. Entä laitetaanko kertakäyttövaipan päälle alushousut vai suoraan body tai housut? Näin olennaisia asioita pohdiskelee
Adastra
 
Adastra sairaalassa on vaippoja. Siellä laitetaan body/kietaisupaita ja potkuhousut/housut ja sukat. Niin ja monesti tumput käteen. Vähän riippuu millaisia lastenvaatteita sun huoneessa on tarjolla. Esikoisen kun sain niin sattui olla jopa ihania punaisia tyttöjen vaatteita. Muutoinhan ne on valkoisia/vihreitä.

sairaalakassia en oo pakannut. Eka syntyi 41+5 niin en oo pitänyt kiirettä. JOs tässä nyt lähtö tulee niin pakkaan sen sitten samalla. Mies tuo sitten vauvan kamat kun tulee meitä hakemaan.

Ruska Ei paljoa ehdi levätä ja nautiskella kun 1v10kk ikäinen tyttö pitää huolen,että äidillä on kiirettä. Pidän tuon meidän tytön joulukuulle saakka hoidossa 2-3krt/vkosa niin saa sitten itse hiukan huilata.
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Täällähän on monia supisteluista kärsiviä! Voi meitä mammoja :heart:

H.o.p.e multakin otettiin kolmisen viikkoa sitten streptokokki ihan varmuuden vuoks äitiyspolilla.

Millikselle, ruskalle, enkulille, toivikselle DQ:lle, Addikselle ja kaikille muillekin ihanaisille mahtia viikonloppua!! :wave:

Mä alan pakkailla mökkireissua varten. Jätän miehen ja koiran kotiin ja lähden äidin kanssa rentoutumaan. Voipi olla että ei sitten enää oikein uskallakaan lähteä jos näitä supistuksia tulee...synnytyssairaalaan kuitenkin sieltä se yli 1,5h matka. Täytyy nyt oikein tarkalla korvalla kuulostella supistusten muuttumista.

Yön kärsin kovista sukkapuikkokivuista (kai?) kummallakin kyljellä maatessa. Ei kiva.

Mollis ja Keke 25+3
 
Iltaa.

Täällä menossa yotyö 2/3 : / Tänään käytiin myös MLL:n kirppiksellä, ja mukaan tarttui taas kasa vaatteita, sekä leikkimatto. Anoppikin oli mukana ostoksilla, ja kaikille hänen ostamilleen vaatteille en kehdannut sanoa Ei :whistle: Oli jotkut sellaisia, että tuskinpa tullaan vauvan päällä näkemään....:LOL:

Nukkuminen on muuten tosi vaikeaa nykyään. En tajua mikä sellainen kipu voi olla, kun yöllä kyljelläni nukun niin vasemman rinnan alta vähän niinku puutuu, ja sellanen omituinen "kipu" et on hankalaa edes vasemmalla kylellä nukkua. Semmonen outo paine, en osaa selittää.

On taas hiukan alkanut pelottaa voiko vauva oikeasti hyvin... mies ei oo nyt sen törönkään kanssa kuullut sydämenääniä (liekö koskaan ollut edes luotettava tapa kuunnella), ja nyt hermoilen... kyllä edelleen masussa sitä kuplintaa on, että vauva siellä kuitenkin varmasti liikuskelee. Koskakohan ne muuttuu kunnon potkuksi?

Oih, Molliksella ihana mökkivknloppu, nautinnollisia hetkiä sinne :wave:

Piti muuten siirtyä uuteen tissiliivikokoon... ennen 80b niin nyt sitten 80c :LOL:
Vieläköhän kasvavat? :whistle:
Mites muuten, kävikö teistä kukaan missään ryhmissä/yksityisesti keskustelemassa lapsettomuudesta, ja hoidoista? Mä kävin yhessä ryhmässä (terveisiä vaan jos joku tunnistaa:wave:), ja sitten sain ajan sairaalan kautta psykologille jossa en sitten ehtinytkään kuin kolme kertaa käydä ennen plussaa.

Jaahas, minäpä menen tekemään vielä hommia joten Morjens =)
 
Neela, täydet sympatiat sulle hullupappa-asiassa. Niin monesti törmää näihin seniorikansalaisiin, jotka eivät noudata normaaleja käyttäytymissääntöjä. Heillä on niin paljon etuoikeuksia ikänsä puolesta. Jaa vanhuusko on syy olla törppö? Toivottavasti jomotukset loppuu. Oot ollu muuten varmasti törkeän tyylikäs boksereissasi!!!!!!!!!!!!

Voi työn sankari AdAstra, nyt vaateria, lepoa ja vauva-ajatuksia!

Toivis, ummetus kyllä kökköä. Mulla ollut lievää, mutta siitä on selvitty luumuilla. Toivottavasti saat vatsan kuntoon. Ja toivottavasti pre-eklampsiaepäily pysyy epäilynä. Onnea kiloiselle Urkille!!!:heart:

Mollis,anteeksi, mutta hirnuin sun "lapsivedelle"... :D Jotta jos olisit tosiaan lähtenyt hikistä värkkiä näytille!!! Mä oon kyllä myös välillä säikähtänyt reilumpaa valkovuotoa, jotta NYTKÖ SE LAPSIVESI TULEE!!!!??? Varsinaista pöksyntarkkailua tämä homma. Varmasti on ollut helpottava olo nähdä työpaikka peräpeilissä! Nyt voipi keskittyä tavaroiden haalimiseen ja itsensä hoitamiseen. Kohta onkin sitten muuta hoitamista. =)

Ruska, onnea pokspoks!

Yllättävän moni kyllä sairas"lomailee" supistusten ja muiden vaivojen takia. Tsemppiä jokaiselle yhdessä ja erikseen.

Täällä muuten oireetonta, mutta selkä oireilee. Välillä ihan ok, sitten taas lähtee jalka alta. Hermosärkyä. Kai se selän asento on muuttunut tässä pulskistumisen myötä. Nyt tullut mittariin 8,5 kg. Heräsin aamulla jo kuudelta ja aloin silitellä vauvan vaatteita. Eilen hommasin pinnikseen suojan ja pesaisin senkin. Vihreä, jossa Nalle Puh-kuvioita... :heart:

Sairaalakassia en ole vielä pakannut, mutta tein värikoodilistauksen hankittavista tavaroista vauvalle, itselle sekä listan sairaalakassivaatteista. Ei muuten hömelö voi muistaa kaikkea!

Nyt jouduin ostamaan isommat rinulit. 70 C hyppäs sitten kokoon 85 B -kokoon. Eli leveys kasvaa, mutta kuppikoko ei niinkään.....

Hyvää sunnuntaita pulleille!

Plastex ja poksuva 30+0
 
tervehdys kaikille!
viime viikolla neuvolassa lääkäri totesi, että kohdunkaula ruvennu lyhentymään ja paikat pehmentyny, joten tuli sitten määräys vuodelepoon.. olin jotain tollaista jo odotellutkin, koska supistukset on muuttunu aikas kipeiksi. Nyt sitten yritetään kääntää kylkeä sohvalla.. :D on tää vähän hermoja raastavaa kun ei tiedä, että mikä on "normaalia" ja mikä ei.. : / alavatsa- ja nivuskipuja on ollu paljon ja aikamoinen painontunne on tuolla alhaalla. Oon saanu kuitenkin nukuttua tosi hyvin, jei! :) Onneksi on tullu hankittua kaikenlaista härpätintä jo suht hyvissä ajoin, mullahan alkais varsinainen äitiysloma vasta viikon päästä. Jos olis jättäny hankinnat sinne, niin vois olla aika tuskaisaa..
Tosi pitkällä alkaa monet jo olemaan, ihana lukea teidän kuulumisia eri vaiheista. :)
Mitä teille on muuten sanottu vauvan asennosta viime aikoina? Ite mietin vaan, että kauankohan mahtaa vielä pyöriä, neuvolassa ovat aina olleet sitä mieltä, että on pää alaspäin, mutta kyllä mun mielestä ihan selkeästi kääntyilee vielä ihan kunnolla. Selkeästi tuntuu hikkaukset tossa tissien alla. :D
Mukavaa viikonalkua kaikille ja ottakaahan rennosti!
Isla ja Tapsa 33+6
 
Meillä kaikilla viikot etenee ja useimmilla vointi heikkenee. Mä vielä sinnittelen töissä, mutta alkaa olla jo aika vaikeaa. Illat on töiden jälkeen ihan pihalla, ei mitään annettavaa kenellekään. Varsinkin, kun yöunet on aika heikossa. Nytkin istun maha vinossa sohvalla ja ähkin. Nappulat tunkee koko ajan oikealle eikä tajuu, että vasemmallakin olisi tilaa ;) Meinaa välillä ahistaa. Siivotakin vähän yritin, mutta tästä tämänhetkisestä vauvojen sijoittumisesta johtuen kroppa ei taivu. Ei pysty kumartuu kun nappulat ottaa vastaan. Hassu tunne.

Meille saapui äitiyspakkaukset perjantaina, voi sitä ihanuutta. Ihan kun lapsena kaupan karkkihyllyllä karkkipäivänä. Niin kaikkivoipainen olo. Ja isukkikin sai isyyspakkauksensa ja oli iloinen. Jokaiselle jotakin.

Täällä mennä tössötellään kohti perjantaita. Ultra ja lääkäri ja kohtalon hetkiä. Jäädäänkö sairauslomalle vai ei. Ja onko kaikki muuten hyvin ja uskallan siis jo mennä tilaamaan vaunut ja autoon turvakaukalot. Isot ostokset ovat odottaneet vielä, pieniä ostoksia on tehty sitten senkin edestä ;) Sunnuntainakin ostin kirpparilta viisi mobilea yhteensä kolmella eurolla. Yksi iso sänkyyn, kolme vaunuihin ja yksi kuulemma auton selkänojaan (kysyin, kun en tajunnut mihin se oli tarkoitettu). Mies laittoi mut vaatteidenostokieltoon, joten se kiintiö on nyt sitten täynnä. Ainakin siis, jos mä tottelen sitä ;)

Mukavaa viikkoa naiset.
 
Engeli koitapa jaksella nappuloiden kanssa. Meillä kanssa vielä kaukalo ja matkarattaat ostamatta. Vaatteidenostokielto on kieltämättä aika paha, mutta kyllä sitä varmaan kaksosten kanssa vaatetta kuluukin ja ei koko aikaa voi pesukonekaan pyöriä.
isla mulle sanottiin, että viikolle 35 asti vauva mahtuu hyvin vielä kääntymään, kun olin huolissani perätilasta. Meillä Viuh-viuh kanssa vielä vaihtaa asentoa ahkerasti. Toivottavasti Tapsa vielä malttaisi ainakin muutaman viikon pysytellä boksissaan.
Plastexin kuulumisia oli kanssa kiva lueskella, kivaa, että joku sentään meistä vielä töissä pystyy käymään.
Nanniga on uskaltautunut toistamiseen Mll:n kirppikselle. Mulle riitti se kertaryysis, en kestä sellaista väentungosta. En käynyt missään keskustelemassa lapsettomuudesta, vaikka asiaa harkitsinkin. Se vaan jotenkin jäi muissa kiireissä.
Miten molliksen mökkireissu meni?
Millis mä olen nyt vauvan sairaalakassin pakannut. On näemmä tullut äitiinsä, hänkään ei matkusta kevyesti :) Mies nauroi mun hätäisyyttä, mutta katsotaan kuka meistä viimeksi nauraa, on meinaan joskus mies lähtenyt reissuun ilman vaihtokalsareita hätäisesti pakatessaan...

ON: kolmen vuorokauden sisällä päivystämisen jälkeen tänään oli pakko lähteä vähän ulos ja päätin reippaana lähteä kirppiskierrokselle. Menin myös yhteen minulle uuteen paikkaan. Virhe! Ihan kamala murju, siellä oli yhdessä kojussa mm. homeisia vaatteita myynnissä. Kuka sellaisia kehtaa myydä tai kuka niitä lapselleen ostaa? Lisäksi paikan vessa oli niin kauheassa kunnossa, että päätin raskausrakosta huolimatta pidättää kotiin asti, sinne ei yksinkertaisesti voinut mennä! No jotain tarttui muualta mukaan kuitenkin, joten ei ihan hukkareissu ollut. Supistukset tosin muistuttivat taas olemassaolostaan.
 
Hitsi mä en osaa vaan olla. Perjantaina leivottiin tytön kanssa korvapuusteja. Lauantaina käytiin kaupoilla shoppailee. Pitäisi osata vaan olla,koska illalla huomaa sitten,että on touhunnut liikaa. Vihloo ja särkee joka paikkaa. :( Jospa mä tässä oppisin istuskelee,vaikka sohvalla kun tyttö on päikkäreillä.

Synnytys senkun lähenee. Ei osaa oikein edes jännittää,kun oon jo yhden kerran kokenut. Silti toivon,että menisi mieluummin vedet kuin alkaisi supistuksilla niin osaisi lähtee oikeeseen aikaan liikkeelle.

millis ja vertti 32+2
 
Islalle ja Tapsallevointeja,samoin Engelille ja nappuloille
Plastex8,5 kg, ei paha. Mulle tullut nyt jo joku 5kg... heh, vaikka en niin makeiden, tai muidenkaan perään ole ollut. Ruoka sen sijaan maittaa, tuplasti :ashamed:
Adastra Missäs murjussa sä oot käynyt? Juuh, pakkohan se oli sinne tungokseen mennä tappelee, ja käyttämään kyynerpäätekniikkaa. Löytöjä kyllä tein =) Millikselle Tsemppiä synnytyksen lähentymiseen, helpompi varmaan nyt suhtautua kun yksi synnytys kuitenkin jo takana. Tietää vähän ainakin mitä odottaa...
(.) Huomenna sitten poksuu 20+0, puolivälikö se sitten on saavutettu. Uskomatonta! Vielä kun rakenneultrassa olisi kaikki hyvin, sekin on sitten jo torstaina. Huikeeta!

Nanniga & Tirriäinen 19+6 ja huomenna poksuu 20+0 POKS POKS!!
 
isla, voih vuodelepoon jouduit! Paras kuitenkin varmaan tehdä kaikkensa jotta Tapsa vielä muutaman viikon pysyy yksiössään =) Meidän Keijo on pötkötellyt aina viimeisimmät 3-4 tutkimusta pää alaspäin...

engelille tsemppiä duuniin ja perjantain ultraan. Oot kyllä ihan rok kun käyt nappuloiden kanssa töissä :) Tai no, mikäs siinä jos kykenisi...:ashamed: Kyllä tämä himassa notkuminen ja tekemisen keksiminen, dvd:iden katseleminen ja pikkunapostelukin jossain vaiheessa alkaa pitkästyttämään...Meillä vielä viikko 4D:hen. Voi kuinka sitä odotetaan!!! Olet oikeassa, äitiyspakkauksen saapuminen oli oikea juhlapäivä! :D Ja hei, aina voi ostaa vaatteita mieheltä salaa :p

AdAstra, kiitos kysymästä! Mökkireissu meni oikein rattoisasti. Lököillen ja hyvästä ruuasta nauttien :D Ainoo vaan että sain mustasukkaisuuskohtauksen kun mies jäi yksin kotiin. Pikku hormoonihöyryt taas päällä. Ekat itkut väänsin autossa 10km lähtömme jälkeen ja mutsi oli ihan että "WTF?". Seuraavan kerran porasin sunnuntain aamiaisella kun kananmuna ei mielestäni ollut kypsä. No okei, huonosti nukuttu yö taas takana...Kynttiläsauna teki myös terää =) Siis oikeesti, mitä v****a, homeisia vaatteita? Kyllä varmaan käy kauppa?!? Hyi sentäs!

Millis, mä niin tiedän ton touhotus-tunteen! Kun kokoajan vaan touhuaa jotain!! :O Vaikkei sais, eikä oikein jaksaiskaan. Eilenkin tehtiin ysin jälkeen nukkumaanmenoa ja järjestelin tyynyjä siististi yötä odottamaan sohvalle (inhoan sitä että aamu alkaa niin että kämppä on ihan sekaisin, tiskit pöydällä...yms.). Sitten äijä meni sänkyyn lukemaan ja ihmetteli kun imurin ääni kuuluu! Mun oli pakko imuroida sohva istuintyynyjen alta. Joo, ihan pakko! :D Toden totta, synnytys lähestyy!!!! Aion huomenna ottaa vakavissani puheeksi pelkopolilla käynnin. Kun ajattelen vauvan tuloa ja synnytystä vain ohimennen, luulen että selviän siitä. Sitten taas kun alan pohtia kipua ja tilaani, jossa olen ihan toisten armoilla, minulle tulee ihan paniikki. PANIIKKI!! Täytynee alkaa työstää tässä kohtapuoleen synnytystä...

Nanniga, onnea poksumisesta!! :flower: Lupaa hemmotella jotenkin itseäsi tänään, jooko? :heart:

Tänään tapaan hyvän työkaverini, joka on kouluttautunut reiki-energia-hoitaja-ihmiseksi (tai jotain sinne päin). Ajatuksena josko hän tulisi lauantaina vauvakutsuille kertomaan naisille ja äideille energiahoidoista ja itsensä energisoinnista yms...Lisäksi hän on käynyt myös tarot-kurssilla joten josko vähän ennustais mulle :p Täytyy kyllä olla varovainen ettei saa mitään viitteitä mistään pahasta...:confused:

Sunnuntaina leivoin pehmenneiden varvaspipareiden tilalle uusia rapeita. Perunajauho on ilmeisesti pikkuleivissä "the thing". Tänään taidan sitten ne kantapäät kuorruttaa suklaalla ja koristella nomparelleilla...Kilon hain lauantaiksi myös vaahtokarkkeja. Kokeilen tehdä isoon lasipystiin "vaahtokarkkivartaita". Kokeilin jo ihanista vanhanaikaisista kiiltokuvista tehdä "päät", siis kuvat grillitikkujen päihin. Perjantaina sitten piirakat ja mocca cup cacet leipoen, lauantaina masukakku konditoriasta ja ihana salaatti.

Eilen oli sokerirasitus. Eipä se niin kamala ollutkaan ollenkaan! Olin ihan ihmeissäni, sillä litku olikin "ihan ok hyvää.."! Ainoo vaan että tunnin päästä tuli ihan järkyttävä tärinä päälle ja kamala hedari. Pääsin odotustilasta pois notkumasta ja labran gynen kamarin hämäriin pötköttämään tunniksi. Mulla oli eväsleivät mukana, muttei kumma kyllä (!) ollut niin kova nälkä kuin olin ajatellut. Painelin Kulmakonditoriaan aamiaiselle ja söin vaivihkaa ihan pokkana kahvilassa myös oman eväsleipäni...ja kunnon vaniljatoscaröhnäpullan :whistle:

Täytyypä muuten tänään aktivoitua tilaamaan aika fysioterapiaan. Illat ja yöt ovat kokoajan vaan kamalampia. Yöllä kun kävelin pissille, tuntui kuin pakarani olisivat olleet ruumiistani irrallaan. Niin kova paine ja kipu oli lantiossa...:snotty:

Nyt aamiaiselle ja sitten on pakko värjätä tyvikasvu lauantain juhlien varalle :x

Tilasin muuten Stockan verkkokaupasta ihanat mamalicious-leggarit ja villasekoite-sukkikset! Tulevat yli tissien!! Eikä purista!!! :popcorn:

Mollamaija ja Keijo 26+0 (POOOKS!)
 
Viimeksi muokattu:
Hopsan, meidän ketju oli pudonnut kakkossivulle, mutta löytyihän se sieltä :) Korjataanpa tilannetta...

Viimeksi kirjoitellessa olin vähän alamaissa, mutta nyt taas ihan hyvillä mielin. Ehkä edellinen viikonloppu oli ollut vähän liian rankka ja se kostautui. Nyt siis ihan rauhassa vaan. Olinkin tänään neuvolassa ja viime aikojen supisteluihin perustuen terkka suositti jäämään sairaslomalle. Sovittiin hänen ja pomoni kanssa, että teen nämä viimeiset päivät (siis ensi viikon loppuun) töitä vähän ”soveltaen” eli kotoa sen mitä tarvii ja käyn toimistolla silloin kun on välttämätöntä ja en nyt tätä varten tarvitse mitään virallisia sairaslomatodistuksia. Että vähiin käy työt ennen kuin loppuu! Aika uskomatonta kyllä, kun on ikuisuuden tehnyt vaan töitä ja sitten sitä vaan olla möllötellään. Ei kyllä harmita yhtään :D Ihan tervetullut elämän muutos hidastaa vähän tahtia.

Neelalle täältäkin sympatiaa papan murjomisen johdosta :hug: Ei ole ihme, jos tuo alkaa nyppiä, kun jotenkin sitä suhtautuu kroppaansa ja etenkin vatsaan aika suojelevasti tässä tilassa. Mulla alkaa kans useammat alushousut tuntua ahdistavalle, mutta vielä olen pärjännyt ilman varsinaisia mammaversioita omien pikku stringien kanssa ;) Noi miehen housut voi olla kyllä ihan hyvä vaihtoehto myös :D

Mapunen – meillä on ajatuksissa ollut vähän tuo kestovaippatouhu, mutta vielä se ei ole johtanut mihinkään konkreettisiin toimenpiteisiin. Ainoastaan ne äitiyspakkauksen kaksi vaippaa löytyy taloudesta ja niillä ei taida pitkälle pötkiä ;) Vähän olen pihalla asiasta, kun niitä tuntuu olevan niin erilaisia, enkä ole suoraan sanoen oikein vielä jaksanut asiaan perehtyä. Nuo pissa & kakka-jutut ei jotenkin kuulu ihan omiin lemppareihin : / mutta pakkohan niihinkin on tässä tutustua :p

AdAstra – hyvä, ettet joutunut jäämään osastolle ja toivottavasti olotila on jo parempi! Ja tervetuloa tänne 30:n paremmalle puolelle :) Otapa sitten ihan rennosti vaan, että jaksat odotella mahdollisimman hyvässä kunnossa vielä maaliviivaan saakka. Ja kai sitä jotain voimia vielä senkin jälkeen tarvitaan :kieh: Mä en vielä osaa ihan asennoitua sairaalakassiasioihin, vaikka sitä samaa joulukuisten pinoa lueskelenkin. Ehkä sitten joskus marraskuun jälkipuoliskolla...

Kiva kuulla Toiviksesta ja voimia sinne vaivojen keskelle! Toivottavasti ummetus ja muut ongelmat rauhoittuvat ja olo helpottuisi.

Mollis – voi sun lapsivesihuoliasi... ;) Sikäli kyllä ymmärrän, että itsekin olen välillä ihmetellyt, kun ilmeisesti valkovuotoa tulee sen verran ja vetistä sellaista, että mistä sitä voi oikeesti tietää, mitä nestettä tihkuu. Ja kyllä tää olotila taitaa vähän helpommin hikoilututtaakin. Ajattelkaas, kun oltais viimeisillään kesällä, niin sitten sitä vasta saisikin ihmetellä! Hienoa, että sun saavutukset noteerattiin töissä ja nyt saat sitten antaa muiden huolehtia niistä asioista. Ihanan vapauttava fiilis ihan varmasti. Meillä näkyy olevan vauvajuhlat samana päivänä eli tulevana lauantaina :) Kivaa! Mun juhlat on olleet ystäväni huolena, eli mun pitää vaan avata ovi kun vieraita alkaa tulla sisään... Saa sitten nähdä, millaiset kemut on, mutta kovasti positiivisin mielin odottelen. Sun tarjoilut kuulostaa IHANILLE. Hyvä, kun sokerirasitus meni ok!

Nanninga – mä en ole käynyt missään varsinaisesti juttelemassa lapsettomuudesta. Oikeastaan kaikille ystäville ja kavereille olen viimeistään nyt raskauden aikana sanonut, että on ollut vähän haastava tie saada vauvaa alkuun ja ehkä sekin on omalla tavallaan jonkinlaista terapiaa.

Isla – tsemppiä ja malttia lepäilyyn! Toivottavasti jaksat olla vaan ja ottaa rennosti. Mun vauva on ollut jo pidempään pää alaspäin (hikka tuntuu alhaalla ja potkut ylhäällä) ja tänään neuvolan terkka sanoi, että pää on jo kiinnittynyt lantioon :whistle: Ei kuulemma tavatonta näillä viikoilla, mutta usein tapahtuu vasta vähän myöhemmin. Ei siis enää kyllä taida kääntyilläkään.

Engelin pitäisi antaa jotain suunnistusopetusta vauvoille, että löytäisivät sopivat kolot mahassa :D Hyvä juttu, kun tavaroita on löytynyt, mulla ei tuollaista pienempää kamaa ole oikeastaan vielä mitään. Ajattelin kyllä katsoa josko baby showerien juhlijat tuo jotain lahjoja mukanaan ja täydennellään sitten sen jälkeen.

Tuohon painon nousuun, mulla on nyt tullut sellaiset 9kg... En tiedä, kuinka paljon on vielä odotettavissa lisää, mutta mun mielestä ei tarvis ihan kamalasti enää tulla. Mun lähtö-BMI oli kyllä jotain 19 luokkaa, ettei sikäli huolta ja ei kai tässä kamalasti ole muut paikat kasvaneet, kuin vatsa ja rinnat. No ehkä vähän jotain löllöä tuolla takamuksessa... Kai ne sitten lähteekin. On kyllä tullut syötyä suklaata jne. jonkin verran, mutta enimmäkseen ehkä ihan oikeaa ruokaa vähän tiheämmin ja ehkä enemmän kuin ennen. Muut omat kuulumiset taisi tulla tuossa yllä jo kuitattua. Mukavaa viikkoa kaikille!

DQ 32+5
 

Yhteistyössä