2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Tervetuloa uusille ja onnittelut plussista!
Ja onnittelut hyviä hankintoja tehneille :) Itsekin löysin eilen kirpparilta sellaisen turvavyön alentimen 7 eurolla (ovh 49e), kun olen huomannut, että autoa ajaessa vyö painaa. Enää ei paina, testattu on. Ja sitten ostin M-koon tukivyön, viikko sitten ostamani L-koko osoittautuikin liian isoksi. M-kokoisesta maksoin kirpparilla 2 e, L-koosta (joka nyt siis jäänee käyttämättä, ehdin kuitenkin jo pestä sen, joten en voi palauttaa) lastentarvikeliikkeessä 39 e. Täytyy koittaa yrittää myydä huutiksessa vaikka.
ON: köhä jatkuu yhä ja alkaa olla patterit lopussa, milloinkahan sitä voi jäädä saikulle? Uutena työntekijänä pitää vissiin pari kuukautta olla töissä ennen kuin saa palkallisena sairastaa...
Sitten sisko paljasti aikamoisen pommin, meinasi mennä kaakut väärään kurkkuun, heillekin tulee vauva! Helmikuussa eli 10 viikkoa on mua jäljessä. Keväällä vielä vannoi, ettei vauvakuume vaivaa... Samoin vannoi yksi kaveri ja nyt kertoi, että hekin alkavat syksyllä yrittää. Niin se mieli voi muuttua. Alun ristiriitaisten fiilisten jälkeen olen ihan iloinen, että voidaan siskon kanssa sitten olla samaan aikaan kotona ja hoitaa toistemme vauvoja yms.

Hyvää viikkoa taas kaikille!
 
Mollis, hyvä jotta nyt on parempi mieli ja pelot ovat helpottaneet. Toivottavasti keskiviikon ultra rauhoittaa mieltä entisestään. Mullakin tosiaan dopplerin kanssa samaa, eli sydänäänet katoavat/hidastuvat välillä huomattavasti. Ja sitten taas alkaa pauke. Mutta silti rakenneultrassa näkyi terve sydän kammioineen ja eteisineen. Varmasti myös sinulla! Olen itse välttänyt rytmistressiä sillä, että en juuri kuuntele dopplerilla. Ehkä reilun viikon välein, jos on ollut liikkeissä hiljaisempaa. Ja silloinkin vain hetken, jotta rytmi ei ehdi hidastua. Pää puskassa on kiva olla! Keijon huone kuulostaa ihanalta!!! Nimiä pyörii mielessä ja sukukirjojen lehtiä on tullut käänneltyä. Jotta josko sieltä löytyisi sopiva nimi meidän rinssille/rintsessalle. Mutta mitään ei ole vielä päätetty.

Neela, teillä on ollut tuloksekas ostosreissu! Hyvältä kuulostaa.

Kävin tällä viikolla kahdesti vaunukaupoilla synnyttäneen konkariystävän kanssa. Vaunuiksi muotoutuivat Emmaljungan Mondial Duo Combit. Kriteereinä olivat hyvä laatu, ilmakumirenkaat, iso koppa, hyvä pintakäsittely, kevyt runko autoon nostojen vuoksi sekä metallinen tavarahylly. Koppaa itsessään ei juuri tarvitse nostella, koska vaunuilla pääsee tilavalle sisäkuistille. Kaukaloksi tulee Craco, saamme sen muualta. Siihen sopivia matkarattaita löytyi kahdet, ne pitää myös ostaa. Sitteri ja pinnasänky tulevat myös tuttavilta. Mutta jotta ei olisi mennyt vain pelkäksi katseluksi, niin mukaan tarttui vähän vaatteita ja kestovaippa. Piti kyllä vähän pidätellä itseään.

Voi engeli, mikä sukkahousutragedia!!! Täälläkin muuten mahan kasvun pikakasvu käynnissä. Mies on ihan ymmällään ja pussailee massua. Ja töissäkin jo huomauttelivat kasvupyräyksestä.

Omppu ja bluebaby, onnea ja tervetuloa!!!

AdAstra, ihania uutisia siskoltasi!!! Saatte jakaa tämän vaiheen keskenänne! Toivottavasti flunssa helpottaa, mulla siihen meni pari viikkoa. : /

Paljonko teillä on muuten paino noussut? Mulla on nyt lähtenyt enemmän nousuun, tullut noin 5,5 kg. Olo on hyvä, kunhan ei kumartele. Ja mieli on taivaissa. On niiin ihana olla raskaana! :)

Plastex 23+0 (poksis!)
 
Viimeksi muokattu:
plastex oliko niin ettette halunneet sukupuolta vielä tietää vai eikö ultraaja rakenteessa kertoillut? Mainio vaunuvalinta myös teillä :) Sinähän sen sanoit hyvin: mieli on taivaissa! -täälläkin!!

Addis, vauvauutisia! Nice :) Koitko että olisit halunnut olla ns. yksin raskaana? Oliko sinulle jollain tavalla tyrmäävää että he odottavat luomua? Koitko jotenkin huonommuutta? Kysyn siksi, koska mä olen törmännyt joihinkin tuollaisiin vähän hävettäviinkin tunteisiin nyt odotusaikana. Viimeksi ystävieni kihlajaisissa oli kaksi n. 1,5 vuotiasta poikaa ja pari mieheni ystävää kertoivat myös olevansa ylpeitä omista 1,3kk ja 4v lapsosistaan. Siinä muiden vähän humaltuessa löysin itseni tarkkailemassa sivummalla ja lähes kyyneleet silmissä mietin "ettette jumalauta kukaan tajua mitä on oikeasti TEHDÄ lasta" yms...Tunsin huonommuutta ja kykenemättömyyttä melkein ensikertaa tuolla tasolla. Voi olla hyväksymättömyyttä tai käsittelemättömiä asioita ja pelkoa, mutta näin siis täällä...:snotty: :ashamed:

Mulle on kyllä ollut ehdottoman tärkeä ystävä joka odottaa nyt rv35. Olemme lähentyneet hirmuisesti kesän aikana ja häneltä saan uskomatonta tukea. Pelottaa että kun hän synnyttää ja poika tulee maailmaan, jään pian enemmän yksin koska tietenkään hänen aikansa ei riitä samalla tavalla kun on se pieni siinä..täytyy siis pärjätä ajatuksineen enemmän yksin...:confused: Hänenkin seurassaan jään välillä kiinni huonommuuden tunteesta...:(

Tänään olen pitkästä aikaa tuntenut Keken moikkailut moneen otteeseen. Kuinkahan paljon niitä tuntisi jos ei olisi istukka keskellä massua? : /

Mä en muuten voi ymmärtää että elimistöäni ei kuormittais hulluna tää Panadolin napostelu. Joka päivä 1-2 tabua. Ei jummarra..:headwall:

Nimistä: mä haluaisin vauvalle vanhanajan nimen, sellaisen joka on yleensä vanhoilla papoilla (Eino, Onni, Väinö, Touko, Aapo, Nestori...) ja mies on sitten aivan toisella mielellä nimen suhteen. Hän haluaa sellaisen että ikkunasta kun rääkyy lasta syömään niin jokatoinen poitsu kääntää päätään (Akseli, Justus, Mikko...)...Kirjoitin kaikkia omia nimiehdotuksiani pieneen kirjaseen ja kerroin missä kirja on. Hän saisi sinne kirjoittaa muistiin ja minulle nimiehdotuksia. Siellä on nyt kaksi häneltä, 18 minulta...:p

Addis, onko se tukivyön L-koko ihan överi-iso, mikä ymp. mitta? Täytyykö L-koon odottajan olla ihan kaksosmasu-tyyppiä? Miten onnistut löytämään niitäkin kirppikseltä? Mä niin lähden seuraavana palkkapäivänä Helsinkiin kunnon kirppiksille!! :whistle: Eilen löysin taas ripulipierupotkuhousuja ja koiranpaskasia ensitossuja...en ostanut.
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys pitkästä aikaan :wave: On taas jäänyt tänne kirjoittelu, mutta koitan parantaa tapani :D Nauroin Mollisääneen tolle kikkeli-jutulle , jospa se onkin muuttunut reiäksi, tai sitten Keke heiluttelee sitä valtoimenaan :D

Nimistä pakko mainita, että itse haluaisin pojalle nimeksi Justuksen, onko se nyt kuitenkaan niin yleinen? Kaveri sai kaksoset, ja pojasta taitaa tulla Eino, että nyt vissiin on nuo vanhanajan nimet muotia. Tyttö olisi Pihla, Saga, Siviä tai jotain sinne suuntaan...

Mulla on Mollis muuten samanlaisia ajatuksia kun kuuntelee ihmisten keslusteluja lapsista. Tekis mieli kailottaa juurikin samoja asioita. Kyllä joskus vielä avaudun niille jotka kehtaavat valittaa siitä, ettei nyt 2kk ole tärpännyt. Tai ne, jotka vain suunnittelevat, että mistä kierrosta sitä nyt sitten sen lapsen tekisi!

(.) Vitsit kun pääsisi pian taas johonkin ultraan, tai edes sydänääniä kuuntelemaan. On taas iskenyt epätoivo ja pelko. Oireet on tavallaan poistuneet, ainoa mikä on tavallaan uutta niin rintojen kipeys. Yöllä varsinkin kun kääntää kylkeä niin ovat extra kipeät. Mutta ehkä näillä viikoilla jo ne pahimmat oireet väistyy... tekis mieli se doppleri hommata. Mies raukka jotuu vessapaperirullan kanssa kuuntelemaan, ja sanoo kyllä jotain pauketta kuulevansa... on laskenut sykkeeksi 160... voikohan edes olla mahdollista???? Viikko vielä niin on neuvola! Voiskohan sinne soittaa, että haluan tulla kuunteluttamaan sydänäänet? Nauraiskohan se täti mulle?

Tänään on myös reerattu kotia kuntoon. Sai yksi pieni vaatekaappi kyytiä, ja tilalle tuli miehen mamman liinavaatekaappi, sellainen vanhanaikainen. Sinne sitten pikkusen vaatteet laitetaan.

Nanniga&Tirris 12+5 (13+2)Minkä laskujen mukaan sitten ikinä mennäänkin...
 
Heippa taas pitkästä aikaa! Täytyypä itsekin nyt aktivoitua kirjoittamaan, vaikka tämä oma odotus on aika tasaista tällä hetkellä eikä sen takia ole ihmeempiä kuulumisia. Tenava oli välillä aika hiljainen ja se huolestutti, mutta nyt liikkeitä on tuntunut taas ihan mukavasti. Ihmeempää rytmiä en oo vielä huomannut, mutta tämä kaveri on kyllä vähän yökyöpelikin, jos itse valvon, niin usein pikkuinen pitää seuraa äidille.

Mulla kun ei ole tuota doppleria, niin en voi panikoida sydänäänistäkään, mutta esikoisen kohdalla sattui kerran neuvolassa, että äänet yhtäkkiä hidastui tosi paljon. Itse tietysti säikähdin, mutta terveydenhoitaja rauhoitteli, että on ihan normaalia. Onhan se melkoinen sattuma, että jos kerran kuussa kuunnellaan pari minuuttia, niin juuri silloin tuollainen osuu kohdalle. Joten relax vaan, mammat, ei huolta :)

Tosi kiva lueskella teidän ihanista hankinnoista ja valmisteluista. Meilläkin on muuten tuo Manduca-kantoreppu, joka on kyllä tosi kätevä.

Hienoa, että uusia odottajia on taas tullut mukaan. Tervetuloa!

Terveiset kaikille lähettää mapunen ja masuasukki 23+2 :)
 
Meikäläisellä on ihana viikko edessä. Kivoja häppeninkejä tiedossa tämän ison asian ympärillä. Tänään päästään miehen kanssa perhevalmennukseen, aiheena on loppuraskaus ja synnytys. Tulen sitten teille kaltaisilleni ensikertalaisille kertomaan kauhujuttuja siitä, mitä on odotettavissa. Ei vaan ;) Eiköhän siellä ihan nättiin pakettiin asia kiedota.

Sitten on huomenna lomapäivä, kun on rakenneultra keskussairaalassa. Kaksosraskautta kun seurataan siellä. Aikaa pyydettiin varaamaan kaksi tuntia. Vähän siistiä, kaksi tuntia touhua ja puhetta elämän tärkeimmästä asiasta ja kaikki on siitä kiinnostuneita. Maltanko lähtee sieltä ollenkaan pois... Ja sen jälkeen, jos ja kun kaikki on kunnossa (vaavit kutittelee taas masussa ja mä luotan siihen, että kaikkki on heillä hyvin), mennään tutkailemaan vaunuja. Auto tyhjätään kaikesta krääsästä, jota kertyy aina takaronttiin. Voidaan sitten kokeilla kaupoissa kunkien vaunujen sopivuutta auton kyytiin. Luulen, ettei kaikki mahdu ja se helpottaa vaunujen valintaa. Ne otetaan, mitkä kyytiinkin menee. Siksi olen vähän ulkona teidän muiden vaunuhankinnoista. Olen tosin käynyt jokaisen valitsemat vaunut netissä katsomassa ja ihailemassa. Niin paljon ihania vaunuja. Mutta muutoin meitä ohjaa valinnassa muut asiat eikä päästä teidän kanssa vertailemaan.

Hassua muuten sekin, että mä en osaisi lainkaan enää ajatella, että meille tulisi vain yksi vauva. Siitähän sitä lähdettiin ja se oli se suurin toive. Saada edes yksi ihana oma vauva. Kun heti alussa selvisi, että matkalaisia onkin kaksi, niin asetelma muuttui. Yksi ei enää siitä hetkestä riittänytkään mihinkään. Jos tässä tilanteessa vain yksi tulisi, niin sehän toki tarkoittaisi sitä, että toiselle on tapahtunut jotain kamalaa. Se olisi järkyttävää. Mutta tarkoitan enemmän sitä, että fiilis on myös se, että nälkä kasvaa syödessä. Kun tieto kahdesta tuli, niin hetkeäkään en ollut kauhuissani vaan hurjan helpottunut siitä, että kerralla saadaan näin paljon ja enää ei tarvitse ikinä hoitojen ja niiden aikataulujen ja sivuvaikutusten kanssa elämäänsä jakaa. Kuinkahan nyt tätäkin rupesin purkaa... No anyway. Fiilikset on katossa ja odotukset korkealla.

Ja juu nimiä on mietitty moneen kertaan. Ovat tainneet varmat nimetkin jo vaihtuakin ainakin kertaalleen ;) Meillä mennään vanhoilla nimillä. Ainakin siis tänään ;)

Hyvää viikkoa ihanaiset naiset.
 
plastex, olipa lohdukasta lukea että teidänkin pikkupirpana koputtelee doppleriin ja aika-ajoin kopse taukoaa/hidastuu/häviää :O

nanniga :wave: Soita ihmeessä neuvolan tädille ja pyydä mielenrauhan vuoksi päästä kuuntelemaan Tirriksen ääniä :) Senhän takia ne siellä kykkivät toimistossaan! Ja tuo 160 on samaa luokkaa kun meidänkin Keijolla.

ON: Nukkuminen on niin haastellista jotenkin taas...en voi käyttää sitä mahtavaa jumbotukityynyä koska ahdistun kun en mahdu sen kanssa kunnolla kääntymään kun mies lopetti yötyöt ja nukkuu joka yö samassa sängyssä. Tuntuu että nyt kun masu jo pullistelee aika kohtalaisesti, mä tarttisin lentokentän tilaa kääntymiselle. Kai mun pitää tonne Keken kämppään pystyttää joku väliaikais-hetekka (ja pieni jääkaappi siihen viereen pikku popsimista varten+potta) :LOL: Miksei äitiysloma voi alkaa heti plussatestistä, täh häh?

Kiitti mapusellekin sydänääni-rauhoitteluista :wave:

Meidän mies muuten yksi päivä haaveili tällaisesta t-paidasta:
The Hangover Baby Carrier T-Shirt | CricketSoda.com

engeli, ihan herkistyin kun luin teidän huomisesta ihanasta yhteisestä vauva-päivästänne! Olen niin iloinen puolestasi :heart: Tökkäsehän pikku nappisille masuun terveiset! Mäkin otin keskiviikon etäpäiväksi jotta voi heti aamusta alkaa keskittymään rakenneultraan. Sovimme miehen kanssa että huomenna, kun alkaa rv20 juhlimme jotenkin pienesti puolta väliä. Otimme juhlintaan kyllä vähän jo ennakkoa eilen kun käristimme ison keon lettusia :) Ainiin, arvaa onko mulla normisukkikset jalassa? Joo, on. Olo on reisistä timmi ja masusta turpea. Kyljistä mun nahkaparkani on varmaan rullalla. Vessassa kun kiskoo sukkiksia ylös, palaa sormistakin nahkat...|O Mä niin poltan nää roviolla kun pääsen himaan. Mun pikkupötsikkäni varmaan lötsähtää lattialle kun otan nää pois...:D

Mollamaija ja Keke-keijonen 18+6
 
Mollis ristiriitaisilla fiiliksillä tarkoitin just tätä lapsettomuustaustaa, ei siitä vain eroon pääse. Me tekemällä tehtiin lasta neljä vuotta ja sisko pamahtaa vahingossa paksuksi puolen vuoden seurustelun jälkeen. Mutta ken elämältä reiluutta odottaa, tulee pettymään. Enkä tietenkään lapsettomuuden tuskaa omalle siskolleni toivoisi. Ja nyt hetken sulateltuani on tosi kiva, että meidän lapselle tulee toinenkin samanikäinen serkku (miehen veljen lapsi asuu kaukana), kun sisarusta ei välttämättä ikinä tule, niin toivottavasti serkuksista tulisi läheisiä. Yksin raskaana olemisesta... kyllä nyt varmaan esim. oman äitini huomio keskittyy siskoni raskauteen, meillä on äitini kanssa melko huonot välit, mutta siihen asiaan olen jo tottunut.
 
AdAstra, ymmärrän hyvin alkuvaiheen tunteesi ja myös sen että on ihanaa kun läheinen ihminen saa vauvan ja teidän Viuh-Viuh serkun! :) Mulla on myös sisko, mutta hän ei ole ikinä lapsia halunnut, ei siis meidän suvun puolelta ole serkkuja tulossa. Miehen sisko saattaa kyllä kunnostautua tällä saralla. Äidistäsi vielä: :hug: Tiedän miten vaikeita sukulaissuhteet joskus ovat. Ai niin, se sairaslomapalkka: kyllä mun tietääkseni heti saa palkallisena vaikka olis uusi työntekijä. En nyt ole varma, mutta tuntuis epäreilulta jos näin ei ole. :confused: Pitäis katsoa ovtes:stä.

Mollis, mahtavaa että teilläkin puoliväli lähestyy! =) Sitä sopiikin juhlia! Me paistettiin kesälomalla myös lettuja muutamaan otteeseen, ei oltu pitkään aikaan tehty ja kyllä olikin hyviä! :p Vitsit, nyt alkoi tehdä mieli... Ja hyvä että sun mieli rauhoittui siitä viime viikkoisesta. Oletko muuten ajatellut käydä juttelemassa sille psykologille jota se lääkäri tarjosi? Se voi olla mukavakin kokemus, olen itse joissakin tilanteissa jutellut psykologin kanssa ja olen pitänyt pääsääntöisesti hyvänä juttuna.

Engeli, ihana vauvapäivä teillä tulossa huomenna! Onnea rakenneultraan ja myös vaunukaupoille! :) Tuo on kyllä helpottava ajatus, että teidän ei tarvitse enää ikinä hoidoissa käydä.

Heippa Mapunen! :wave: Kiva kuulla että Manduca on ollut kätevä. Myyjä sanoikin että se on hänestä paras, kun on niin ergonominen lapselle ja kantajalle. Töissä juttelin kahden pienen lapsen äidin kanssa; toinen sanoi että kantoreppu oli ihan ehdoton ja toisen taas ei ollut tullut käytettyä juurikaan. Saa siis nähdä kuinka meillä käy... Uskoisin kyllä että käyttöä tulee. Onko sulla muuten pian sokerirasitus? Sain viime viikolla neuvolasta numeron josta se pitäis varata vkolle 24-28 eli ihan pian pääsee siihenkin "iloon" tutustumaan... Olen kuullut että ei ole kovin hyvää se litku. :x

Nanniga, onnea "turvallisille" viikoille pääsystä! :) Riippuu varmaan neuvolasta ottavatko kuunneltavaksi. Meidän neuvolatäti sanoi kun kesällä ohimennen kysyin asiaa että he kuuntelevat vasta sitten n. 17-18 vkolla. Meillä (Helsingissä) oli kesän aikana pitkä tauko käynneissä muutenkin, eka neuvola oli toukokuussa ja toinen vasta heinäkuun lopulla. Jälkeenpäin jostain luin että yleensä olis kk välein. Kannattaa kysyä kuitenkin! Ja aika moni on tainnut käydä yksityisellä "väliultrassa", me käytiin n. 15 vkolla ja se rauhoitti mulla ainakin mieltä. :)

Plastex, hienoa että sopivat vaunut on löytyneet! Ja tarvikkeita alkaa teillä muutenkin olla kasassa/tulossa. =) Mulla on paino noussut neuvolan mittausten mukaan 4,8kg (ekasta neuvolakäynnistä 3,7kg). Katsotaan mihin mittoihin tässä vielä ylletään. Masu kasvaa edelleen hyvää vauhtia! :D

Mitä muuten Toivikselle kuuluu? Olisi kiva kuulla! Huomasin että olit käynyt pinon päivittämässä!

On: Hain tänään rautaa apteekista, kun viime viikolla neuvolassa huomattiin hemoglobiinin laskeneen 111:een. Olen kuullut että vatsa ei siitä yleensä tykkää ja vetää ihan kovaksi. Katsotaan kuinka käy. Toivottavasti se veisi tätä väsymystä kuitenkin pois.

Mulla on ollut myös elämäni ekat närästykset muutamana viime yönä. Ekalla kerralla ihmettelin et mikä tää polte on, olenko tulossa kipeäksi ennenkun tajusin... Viime yöksi viritin ison tyynyn korokkeeksi petauspatjan alle, niin sain ihan hyvin nukuttua. Apteekista sanoivat että Rennietä saa käyttää raskausaikana, joten otin sitä varmuuden vuoksi kuitenkin pienen pakkauksen mukaan.

Vaikka näitä pikkuvaivoja on, niin on tää raskaus silti ihanaa! :heart: Tsemppiä kaikille viikon koitoksiin! :wave:

Neela 22+5
 
Soitin neuvolaan, ja meillä täällä Turussa saa mennä käymään ilman ajanvarausta tiettynä kellonaikana. Huomenna sitten heti 12:sta hyökkään vastaanotolle, ja toivottavasti saan mieluisen vastauksen. Tänään on kyllä mahaa, ja nivusia juilinut. Ei mitenkään kovin, mutta kuitenkin. Mietin voisiko olla siitä, että normaalisti tähän aikaan olisi menkat? Muistelisin, että samanlaisia kipuiluja on kyllä ollut tässä matkan varrella.

Onkohan tämä huoli nyt korvien välissä, ja tuntuu välillä niin kuin ei edes olisi raskaana... miten turhauttavaa :( Jotenkin tiedän ettei hätää ole, mutta silti pelottaa... ei ole helppoa mullakaan :headwall:

Huomenna kuuntelukäynnin jälkeen kyllä tilaan dopplerin, saan ainaki sen kanssa sitten mielenrauhan aina kun tilanne vaatii.
Päänsärky paholainenkin iski, taidan mennä maate odottelemaan huomista :)

Hyviä öitä :)
 
Iltaa, nyt kun olemme siirtymässä vaipparalliin on pakko julkaista tänään pitkästä aikaa kuulemani mahtilause :LOL: :LOL: :LOL:

"Alakuloisesta perseestä ei voi tulla iloista pierua". Pidetään lapset iloisina siis :)

Addis :heart:

Neela, kiitti kyllä mä ajattelin että voisi tuoda selkeyttä, voimaa ja ymmärrystä käydä vähän juttusilla : / Olen myös pohtinut että kun nytkin olen näin hysteerinen, voipi olla että minulle tulee alkuäitiydestä (?) ongelma siitä etten luota kehenkään Keijon hoidossa. Siis että vain itse olen paras ja se menee sitten jotenkin överiksi. Ehkä se juttelu auttaisi siihenkin mahdolliseen ongelmaan. Jotenkin olen arka ottamaan psykiatriin yhteyttä nyt raskausaikana sillä en pysty oikein kai itsellenikään myöntämään että mulla on jonkinlainen ongelma. Ongelma itseni kanssa. Eikös meillä lapsettomilla raskautuneilla pitäis olla kaikki tunteet selviönä ja olo seesteinen ja mitään ei sais epäillä, kammoksua. Ihan kuin olis jotenkin huono odottaja kun pelkää niin... Olenko ansainnut tätä onnea sittenkään? Kuinka paljon rakkautta on liikaa? Mikä on omistamisen mitta? En voi käsittää että voisin rakastaa Keijoa enää tätä enempää. Voi miten voin olla päivääkään hänestä sitten erossa? Rakkauden määrä on nyt jo niin hullua...Olen hulluna rakkaudesta :heart: Toivottavasti Keijo tietää kuinka tärkeä hän on (olen kyllä vähän sitä hänelle jo kuiskaillut, mutta eikös se minun sydämeni viesteistä sen osaa lukea ;) ). Huh kun sydän taas kääntyi ihan ympäri kun mietti liikaa. Sekaisinhan mä rakkaudesta olen.
 
Viimeksi muokattu:
Mä taas, moi!

Näin ensimmäistä kertaa konkreettista unta Keijosta. Näin unta että yhtäkkiä vatsani iho alkoi ohentua ja siitä kuulsi läpi. Näin vauvan asennon ja silmät, kasvonpiirteet.
Hän tuli kyljestäni ulos sillä iho ei enää kyennyt pitämään häntä sisällä kohdussa. Hän oli kaunis ja siro. Puin hänelle vauvanvaatteet ylle ja yhtäkkiä hän alkoi kasvaa. Oli hetkessä jo 3-vuotiaan kokoinen ja jouduin pukemaan ylle suurempaa vaatetta. Vaate oli punainen ja siinä oli valkoisia lampaita. Se oli tytön vaate. Hän olikin tyttö! (?????)

Ihanaa päivää ja talven odotusta naiset ;)

Mollis rv20 (WOW!)
 
Heissan kaikki fellow-pregnanzees! Toivis ilmoittautuu loman jälkeen taas vahvuuteen. Oltiin mökillä neljä viikkoa enkä juurikaan netissä käynyt.

Ihanaa kun kaikilla odotus sujuu hyvin ja puolivälit on paukkuneet jo monella. Mukavaa kun täällä on niin monessa vaiheessa olevia tulevia äitejä kanssa, onnittelut viimeksi mukaan liittyneille bluebabylle ja ompulle!! mollikselle ja engelille ihanaa rakenneultraa huomenna!

ON: eilen oltiin brunolla ultrassa, kaikki rakenteet kunnossa ja poikalupaus varmistui! Ihanaa oli kattella Öttistä/Urkkia (mies antoi oman nimen vauvalle) siellä masussa. Naama ei oikein näkynyt kun oli just istukan alla siis niin että istukka tyyliin kiinni lärvissä. Mies oli näkevinään että poika on perinyt hänen varvasvälirakonsa ja mun mielestä hänellä on mun nenä. Noh, katotaan sitten. Tänään oli toinen neuvola, ei ihmeitä. Kuunneltiin dopplerilla mutta kun sitä tekee joka ilta kotona niin ei se niin kovin ihmeellistä ole. Verenpaine 110/70 eli tosi hyvä mulle kun on vp-tauti. Paino on edelleen -2 kg plussatestistä. Pissa ok. Perjantaina sitten HUS:n rakenneultra. Mulla on siis istukka ihan edessä joten potkuja en ole vielä tuntenut, voi mennä vielä parikin viikkoa. Samoin kohtu niin taaksepäin että poitsu on edelleen tosi syvällä eikä maha ole kovin iso. Noh, kyllähän se sieltä sitten nousee ja kasvaa, no worries.

Tsemuu kaikille tasapuolisesti! Neelalle terkkuja :wave:, kiva kun kyselit!

terv. Toivis ja Öttis / Urkki 19+5
 
Viimeksi muokattu:
Mollis, mies ei halunnut tietää sukupuolta, niin ei sitten kysytty suoraan. Vaikka ultraaja kyseli, että KATSOTAANKO VIELÄ JOTAIN MUUTA? Ja kulmakarvat heiluivat! Wink-wink!

AdAstra, sehän tässä on huomattu, että reiluutta ei lapsettomuusmaailmassa jaella. Mutta onneksi meitä kaikkia on vihdoin lykästänyt. Toivottavasti teidän yhtäaikainen raskautenne menee suotuisasti.

Miten nannigan neuvola??

Toivis, hienoja ultrakuulumisia! Tarkkoja nämä nykyajan ultrat, kun varvasväliraot ja nenät näkyy niin tarkasti….! :p

Eilen ensimmäinen perhevalmennus. Eipä tullut juuri uutta tietoa. Perusinfoa raskauden alusta ja kulusta, ruokavaliosta ja liikunnasta. Mutta hyvä saada varmennusta, että kaikki tieto oli jo itsellä. Että vielä ei ole menty metsään tämän asian kanssa. =)

Höyryveturi on potkinut pari päivää nyt oikein rivakasti. Ja mahan liikkeet näkyvät myös ulospäin. Villin näköistä, kun vatsa pomppii. =)

Jokohan sitä voisi jäädä äitiyslomalle, että voisi keskittyä kunnolla tähän raskauteen!
 
Pikainen omanapailu vain. Menin sitten neuvolassa käymään, ja täti kuunteli sitten Tirristä :) Siellä se liikuskeli tädin mukaan ja syke oli 157 :heart: Kyllä taas helpotti. Koskakohan voin ottaa ihan oikeasti rennosti, ja keskittyä tähän odotukseen??

Palailen astialle myöhemmin, nyt työntekoon :)
 
Kyllä nuo ultrat on vaan huippujuttuja. Aina putoaa iso kivi sydämeltä, kun siellä on käynyt. Mortti ja Vertti voivat oikein hyvin, yli puoli kiloa vauvaa masussa (molemmat 260g). Toinen kavereista on poika (jopa itselle näytti kovin varmalta) ja toinen on....hmmm....pyllistelijä. Muuta tarjontaa ei antanut. Jospa sitten seuraavassa ultrassa vilauttelisi enemmän. Seuraava on sitten 30.9. Mulla on onneksi matalariskinen kaksosraskaus, joten seuranta ei ole tässä kohtaa vielä kovin tiivistä. Loppua kohti sitten tahti kiristyy ja pääsee tasaisin välein tsekkaa, että kaikki on kunnossa.

Vaunutkin valittiin, ei kylläkään ostettu vielä. Meille tulee Easywalkerit, mustat tai hiekan väriset (värivalikoima on aika niukka). Ne mahtuivat autoon ja oli muutenkin ketterät ja kätevät. Niihin kun saa turvaistuimetkin kiinni, niin se voi helpottaa autoreissuja.

Eilen tuli postissa tilaamani raskauspäiväkirja (on jo kirjoitettu paljon ja tarroja liimailtu...) ja lastenlaulukirja (on jo vauvoille laulettu). Olivat eilisen päivän parasta antia, parempaa kuin perhevalmennus. Ehkä tässä lähes neljänkympin iässä nuo raskaus- ja synnytysjutut on sen verran tuttuja, ettei niistä oikein mitään uutta irtoa. Mutta ensi kerralla on asiaa imetyksestä, se voi olla huomattavasti informatiivisempaa kuin eilinen.

Nyt lukemaan Himoshoppaajan vauva -kirjaa. Kirjastosta lainasin, kun tuntui niin tutulta ;)
 
toivis, hihittelin täällä juttujasi varvasväliraoista =) Loistoa että taas Bruno kertoi hienoja uutisia!

nanniga, voih kuulit Tirriksen äänet :heart:

engeli, poika ja pyllistelijä!? Ja puoli kiloa vauvaa!! Gggreattt!!:D Hei ompa hyvä idea tuo raskauspäiväkirja-juttu! Mistä moisen tilasit? EasyWalker-kärrit, varmasti hyvä valinta!

plastex, vai ei mies heltynyt vaikka wink-winkkiä oli ilmassa? Voin kuvitella, taisi olla ultraajatäti itse innoissaan kulmakarvoineen? :p

ON: en meinaa pysyä nahoissani kun odotan niin huomista rakennetta. Noinkohan siellä on poika...vai pyllistelijä? Hmmm...Kun nyt alkoi rv20, kävin ostamassa kaksi ihan ensi viikkojen yökkäriä: vihreä, jossa yksi sammakko rinnassa ja sitten toinen valkoinen jossa on milllljoona pientä vihreätä sammakkoa :heart: Hurjan ihanat. Kytkin ne heti roikkumaan hoitopöytään.
 
Viimeksi muokattu:
Mollis, adlibris.com oli tilauspaikka. Noin viikossa saapui kotiin. Kaupassa mytiin hintaan 34,90 ja siellä oli 19,90. Muunlaisia en löytänyt, eli oli helppo valita (ihan ku vaunujen kanssa). Kaikki muut oli vaan vauvakirjoja, kun vauva on jo syntynyt. Mä halusin kirjata jotain tästä odotusajastakin. Yhteinen odotus on se kirja nimeltään.
 
Mollis. Niin ja tsemppiä huomiseen ultraan. Sitä ensin pyöri ajatukset vaan sen ympärillä, että onko nappulat terveitä. Ja kun onneksi vikaa ei löytynyt, niin salamana iski ajatus, että mitähän sukupuolta ne on. Ja kehtaakohan tässä kysyä sen katsomista, kun ollaan kuitenkin tärkeämpien asioiden äärellä. Mutta ultraaja oli mukava ja tyrkkäsi heti kikkelin kuvaa kehiin ;)
 
Miten Molliksen ja Keijon rakenneultra meni? Toivottavasti kaikki on niinkun pitää!

Kiva kuulla että Engelin Mortilla ja Vertillä oli kaikki hyvin! :)

Nanniga, hyvä että pääsit kuuntelemaan Tirristä! Tuollaista neuvolapalvelun pitääkin olla!

Plastexilla näkyvät liikkeet jo ulospäinkin! Huisia! Sitä odotellessa... =)

Kiva kuulla sinusta Toivis! Onneksi sulla on tuo luottomies Bruno! :D Ja ihanaa että Öttis/Urkki voi hyvin!

On: Tulin juuri spa-lilluttelusta. Oli ihanaa käydä erilaisissa höyry- ja muissa saunoissa ja altaissa. Ajattelin että tuntuukohan meidän pienestä samalta, kun kelluin lämpimässä vedessä hämärässä. Oli kyllä rentouttava ilta! :)

Rautakuuri on aloitettu, kahtena yönä olen ottanut Obsidanin samalla kun herään vessaan. (Tämä ajankohta siis siksi että pitää olla väliä maitotuotteisiin ja esim. mun tyroksiinilääkitykseen - on siis helpoin ottaa yöllä, niin ei tarvi laskea varoaikoja.) Onko muille määrätty vielä rautaa?

Neela ja Pikku-O, tasan 23+0 =)
 
Missäs olette, huhuu? :O

Terveiset rakenneultrasta! Hänellä oli kaikki niin kuin pitääkin. Imi peukaloa ja kyyhötti alussa kintut ristissä kuin pikku inkkari. Ihan kuin olis näyttänyt yhdessä vaiheessa naamaansa ropeltaessa peace-merkin sormillaan ;) Painoa 390g. Ultraajatäti oli aivan käsittämättömän lempeä ja ihana. Selitti kaiken rauhallisella äänellä ja oikein perusteellisesti munuaisaltaineen, pikkuaivoineen ja virtauksineen. Ultran lopussa pyysin varovaista arviota sukupuolesta. Edes villiä veikkausta. Kun tädille varmistui että haluamme sen tietää, totesi hän varmalla äänellä nähneensä sukupuolen jo heti alussa ja homma oli selviö: tämä vauva on poika! Meidän Keijo!!! Sairaalasta lähdettyämme kävimme syömässä ja ostimme talviasun, valkoisen toppapuku-pussin, jossa on nallen korvat. Niin ja me muuten videoitiin ultra! Oon jo kattonut meidän videon ainakin 4 kertaa ja kyyneleet silmissä hieronut massua.

Voi kuinka onnellinen olen. En ole koskaan ollut näin onnellinen. Minun sydämeni alla kasvaa poika, meidän rakkauden hedelmä :heart: Nyt ymmärrän, miksi haikarat niin monesti jo viime vuonna näkyivät lentävän talomme yläpuolelta ohi, niillä ei ollut matkassaan Keijoa. Meidän omaa lasta.

Mollamaija ja Keijo 19+1

muoks: Neela, tsemppiä rautakuuriin! Toivotaan että moinen ei aiheuta valtaisia sivuoireita :x ps. kiitti huhuilusta!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Nyt tulin Neelalle vastaamaan, muihin juttuihin sitten toisella kertaa. Meillä ei ilmeisesti ole mitään automaattista sokerirasituskoetta. Edellisessä raskaudessa terkka sanoi, että jos ei ole diabeteksen riskitekijöitä eikä sokeria pissassa, niin sitten ei tarvi tehdä, eikä mulle tehty. Tällä kertaa ei oo vielä ollut edes mitään puhetta asiasta.

Noista kantosysteemeistä vielä sen verran, että ei ne nyt ihan pakollisia hankintoja ole, kyllä ilmankin pärjää, mutta minusta kantorepusta on ollut apua. Esikoinen oli aika painava, joten kantoreppu säästi voimia ja pystyi tekemään jotain pikku hommia, vaikka lapsi olikin sylissä. Kokemusta on myös rintarepusta ja kantoliinasta. Rintareppu jää mun arvosteluasteikolla viimeiseksi, koska vauvan asento tuntuu niin luonnottomalta. Kantoliina on varmasti mukava ja pehmeä lapselle, mutta ei niin helppokäyttöinen kuin kantoreppu.
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan kaikille! Onpas täällä ollut tapahtumaa!
Onnea uusille mukaan tullleille sekä kaikille rakenneultrasta ihquja uutisia saaneille!! Ihanaa, että asiat vaan konkretisoituvat enemmän ja enemmän :) Moni meistä on jo puolessa välissä tai yli, uskomatonta miten aika menee nopeasti! Justhan täällä odotettiin alkuraskauden ultraa...

Neelan spa-lillunta kuulosti taivaalliselta... Olen itsekin haaveillut jalkahoidosta, päähieronnasta tai kasvohoidosta, mutta ei vaan saa aikaiseksi :(
Rautaa komennettiin minutkin syömään kun muutamassa viikossa hemppa oli tippunut reilut 30 pykälää. En vaan pysty syömään rautaa tabletteina (oksu lentää) joten yritän hörppiä apteekista saatavia mehulitkuja. Vaikutus niillä ei tietenkään ole yhtä hyvä mutta toivottavasti vähän nostaa.

Nimiä meilläkin mietitään lähes joka päivä. Sekä tytön, että pojan nimi on ollut valmiina oikeastaan koko tämän melkein 4v odottelun ajan, mutta nyt olemme alkaneet heitellä ilmaan muitakin vaihtoehtoja. Ihan kuin alkuperäiset nimet olisivat "kuluneet" jo käytössä :LOL: Vanhanaikaisista pidän minäkin ja koska kahdella ensimmäisellä on vanhat nimet, uusi tulokas seuraa varmaakin perässä.

Ihana että olette tehneet jo niin paljon hankintoja!! Mistä minulle saisi hankintafiiliksen? Ehkä se tulee sitten rakenneultran jälkeen, jota joutuu odottamaan vielä kokonaisen viikon!! Ajatuksia tietysti pyörii päässä koko ajan ja pientä listaa tarvittavista asioista olen yrittänyt tehdä, mutta mitään en ole hankkinut. Onko kukaan muuten kuullut kommentteja Nurse Futura matkarattaista? Olivat voittaneet jonkun testinkin...

ON: Väsyttää, väsyttää, väsyttää... johtuu tietysti alhaisesta hempasta. Alavatsa on ollut todella kipeä ja välillä ylävatsaan sattuu niin ettei voi hengittää. Toimistossa istuminen ei tee kovinkaan hyvää, mutta yritän välillä käppäillä ja seisoskella. Illat menevätkin sitten sohvan pohjalla kun ei jaksa mitään jäsentä liikuttaa... Spinning ja salitreeni ovat piristäneet kummasti, mutta niiden jälkeiset päivät olen aina aivan poikki...
Esikoiseni täyttää tänään 10v... aamulla selailin hänen neuvolakorttiaan ja kauhistuin... Häntä odottaessani raskausmyrkytysoireet alkoivat jo viikolla 29 ja jouduin pakkolepoon! Apua, siihen on enää pari kuukautta :( Ehkä niitä hankintoja pitäisi tosiaan alkaa tehdä. Mutta mihin tämä 10v katosi? Neiti laskeskeli aamulla että hänellähän saattaa olla vaikka omia lapsia kun juhlitaan Uttisen 10v päivää :) Yritin vähän toppuutella...
Uttisella on masussa selkeä rytmi :heart: Aamulla kun pääsen toimistolle, alkaa hurja rumba ja liikkeet tuntuvat todella selvästi. 9 jälkeen taas rauhoittuu ja bileet jatkuvat taas 14 maissa :) Ilta on rauhallista mutta klo 21 maissa otetaan taas iltaverryttelyt kunnes molemmat nukahdetaan... Ihana kun tietää aina milloin alkaa tapahtua :)

Jahas, mutta nyt on alettava töihin! Ihanaa syksyistä päivää kaikille!!

Team Uttinen 19+3
 

Yhteistyössä