2011 kesän ja tulevan syksyn lapsettomuushoidoista plussanneet!

Vauva haaveissa Onnea huikean hienoista ultra kuulumisista=)

Täällä podetaan lentsua ihan toden teolla, eilen hakeuduin saikulle ja nyt olenkin ollut tyystin petissä. Ei pysty olemaan ylhäällä kun tuntuu et kupsahtaa kumoon. Pientä lämpöä kokoajan mut ei onneksi korkeaa kuumetta. Yskä valvotti viime yönä ja pakotti hetkittäin pystyyn. Sais painua hiien kuuseen tämä pöpö:snotty:
 
  • Tykkää
Reactions: Vauva haaveissa..
Heissan! Uskaltaisinkohan mukaan.... Tänään veritestistä positiivinen tulos neljän vuoden yrityksen ja kolmen vuoden hoitojen jälkeen! 1. IVF:n kolmas PAS toi tuloksen ja tunnelmat on pelonsekaisen onnelliset. Tai no, emme ole kumpikaan vielä pystyneet käsittämään että tämä on totta! Taustalla endoa sekä rakenteellisia ongelmia kohdussa. Ensimmäinen lapsi olisi toiveissa ja Tyksissä ollaan hoidoissa.
Nyt vaan odottelemaan enkaa ultraa, pahoinvointia ollut ilmassa aika paljon ja vähän tissikipua, saa nähdä katoaako oireet nyt kun plussa tuli :D

Hammy
 
Paranemisia Morkotykselle :hug:

Onnea ultrakuulumisista Vauvikselle :D

Ja tervetuloa kaikille uusille :flower:

Olen taalla kaynyt lueskelemassa juttuja aina valilla, mutta kovin on hiljainen pino. Millahan meidat saisi kirjoittelemaan ahkerammin??

Taalla mennaan 20+4 ja iskias on edelleen seurana |O
Hammaslaakariinkin jouduin keskiviikkona, kun yolla alkoi sarkea julmetusti hammasta. Vietinkin siella koko paivan, kun ekalla kaynnilla ei loytynyt syyta, vaikka avasivat hampaan.. Siella ei nakynyt mitaan syyta sarylle, joten paikkasi vaan. Paasin toihin tunniksi ja oli pakko lahtea takaisin kun tuli kahta kauheampana kipu takas. Lopulta poistivat hampaan hermon ja helpotti sarky.. Mika lie ihme aiheuttaja!

Muuten taalla on ollut hiljaiseloa, maha kasvaa ja on nyt jo ihan kunnon pallo. Potkut nakyy jo ulospain :heart:

Viime aikoina olen saanut kaksi hormonihepulia miehelle, mutta kummallakin kerralla ollaan puhuttu synnytyksesta ja sen jalkeisesta ajasta, kun taalla lahetetaan sairaalasta kotiin 3h synnytyksen jalkeen! :O
En ensin tajunnut miksi tuo keskustelun aihe aiheutti hysteerisen itkun, mutta seuraavana paivana kun sama toistui, tajusin, etta se on se pelko mika siella hysterisoituu...

Kylla kay kateeksi Suomessa synnyttavia ja Suomen aitiyslomalaisia. Taalla tosiaan vauvat pitaisi naiden mukaan synnyttaa kotona omassa sangyssa ilman kivunlievitysta (synnytys on Hollantilaisten mukaan luonnollinen tapahtuma, jossa ei tarvitse kivunlievitysta eika sairaalaa) ja jos sairaalaan vaatii paasta, sielta tosiaan lahetetaan kolme tuntia synnytyksen jalkeen kotiin, oli kello mita tahansa, oli synnytys kestanyt miten kauan tahansa, oli aiti repeytynyt miten pahasti tahansa.

Ja se aitiysloma... On yhteensa 16 viikkoa, saa valita aloittaako 4 vai 6 viikkoa ennen laskettua aikaa, ja siita valinnasta riippuen, 10-12 viikkoa syntyman jalkeen pitaisi palata takaisin toihin. Vauvat laitetaan siis hoitoon kun ovat 2,5-3kk vanhoja!!!!!!!
Jos haluaa olla pidempaan kotona, on se mahdollista ilman palkkaa tai tukia.


:mad:
 
Viimeksi muokattu:
Sharona: "Vaavis" kiittää. :D On teil kyl aivan uskomaton meininki siel Hollannissa! Mite sen vauvan voi laittaa jo noin aikasii hoitoo, ku todennäkösesti tuos vaiheessa viel kuitenkii imettääkii, mikäli se homma onnistuu! :O En osannu ajatellakaan, et nää jutut vois olla näinkin erilailla eri maissa. Ja kun eihän Hollanti ees oo niin kovin kaukana, siis jos vertais vaikka jotai kehitysmaata ja Suomea. No toivottavasti sulla kuitenkii menis kaikki loppuun asti hyvi eikä synnytyksestäkään jäis ihan kauheita traumoja. :) Siihen onneks on viel ihan hyvi aikaa, ni ehit valmistautua siihen noin niinku henkisestikin. Tästä tän ketjun kirjotteluaktiivisuudesta, ni ite ainakii lueskelen kyl joka päivä muitten juttuja, mut jotenkii ite on ollu nyt aika laiska pukemaan ajatuksiaan sanoiks. Ehkä sitä sit innostuu kirjottelemaan useemmi, ku alkaa oikeesti jotai konkreettista tapahtumaan. :) Nyt tää on viel tällästä hiljaiseloa ja odottelua.

Vaavis ja Pikku sintti 7+2
 
Olipa kiva kuulla kuulumisia Heidarilta ja Millieltä! Olin just miettinyt, että käykö täällä enää noita pinon ensimmäisiä ihmisiä lainkaan. Mitäs kaikki muut? Ilmoitelkaahan kuulumisia! =) Olis tosi kiva kuulla, oletteko esim. jo hankkineet tarvikkeita ja mitä olette ekana ostaneet ja millainen olo teillä missäkin vaiheessa on.
Itse en ole vielä uskaltanut ostaa mitään, mutta vähän olen netistä yrittänyt vilkaista jotain tarvikkeita. Onneksi kuvottava olo on hieman helpottanut, mutta ei vieläkään ihan normaalilta tunnu, mutta ehkä se kuuluu asiaan :LOL: Eka neuvola on ens viikolla ja neuvolantäti kuulosti oikein mukavalta puhelimessa. Mulla on ollut vähän se meininki, että syön mitä mieli tekee ja silloin kun tekee mieli, eli pelottaa vähän, miten noita kiloja alkaa kertyä.
Tuo Sharonan synnytysasia on kyllä aika hurja. En kyllä ihmettele, että se mietityttää. Oliko niin, ettei siellä ole mitään muuta vaihtoehtoa eli esimerkiksi mitään yksityistä klinikkaa? Onko sulla mitään mahdollisuuksia lähteä synnyttämään jonnekin muualle, tulla vaikka Suomeen kun h-hetki lähestyy? Mä yritän olla vielä ajattelematta koko synnytystä, koska tiedän, että mulla iskee varmaan kamala pelko koko asiaa kohtaan.
Mörkötys hienosti sulla ainakin on tuo hcg arvo noussut joten ihme jos siellä ei mitään näy. Voi kun tuo epätietoisuus loppuisi pian ja saisit rauhassa keskittyä odotukseen! Voima:hug: Ja pikaista paranemista tuosta ikävästä flunssasta!
Marlaa mikä tilanne siellä? Oletko jo käynyt ultrassa?
Rouva Papusesta ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan eikä Toiveissa? Onko kaikki kunnossa?
Vauva haaveissa varmasti oli tosi ihanaa ja helpottavaa nähdä, että kaikki oli kunnossa. Nyt sitten vaan odotellaa ja ollaan raskaana :D

Yritetään tosiaan saada tännekin vähän enemmän kirjoittelua, kun kerran käydään täällä lueskelemassakin. Varmaan kaikkia kuitenkin aina kiinnostaa kuulla, mitä muille kuuluu :)
 
Viimeksi muokattu:
Sol
5.11.2011

Nimimerkki.........Hoito.....Rv.....Ultra.....Monesko......Ikä.........LA

Heidari.......IVF/1.PAS.. .25+3........?..........toinen.......36v......15.2.
Sinirusko.........IVF......24+6......30.6.......esikoinen.....25.v......19.2.
Toiveissa.........ICSI......24+5.......6.7........toinen........28.v.....20.2.
nanniga............IVF.......22+4....21.7.....esikoinen.......28.v.....6..3.
Millie73............ICSI......21+2......21.7.....kaksoset.....37.v.....15.3.
Sharona...........IVF.......10+4.......?.........esikoinen.....31v......20.3.
hattivattinen....1.IVF.....20+1......8. 8......esikoinen......32v......23.3.
Sol................2.ICSI....15+5.......7.9...... esikoinen......33v......23.4.
Babies..........luomu.....15+1........9.9........esikoinen......27v.....28.4.
Kiena..............IUI......14+1......20.9........esikoinen.....29v........3.5
RouvaPapunen. .IVF/PAS?...14+?.....15.9......toinen?.......?..........?
Armi74..........1. IVF.....8+5........25.10. ....esikoinen.....37v....11.6.
Kevätkello......2.IVF......8+3.....31.10........esikoinen.....32v....13.6.
Mörkötys...2.IVF/ICSI 1.PAS..8+3...11.11...esikoinen.....28v....13.6.
Vauva haaveissa..Clomifen...7+2....4.11.... esikoinen.....25v....21.6.
Marlaa...........3.IVF...........?......?..........toinen/set.......?..........?
myy75.....3.ICSI 1.PAS...6+5....10.11.......toinen..........36v....25.6.
jauhopeukalo...2.ICSI.......?...........?........esikoinen......22v......?
MT79............3.ICSI.....7+5......9.11........toinen.........32v....18.6.
Nonna76........1.IVF......6+6......7.11.........neljäs.........35v.....?
Hammy.....1.IVF 3.PAS...?..........?...........esikoinen......?........?
 
Viimeksi muokattu:
Sol
Päivitin uusia tietoja :) Onnea kaikille onnistuneille ja tervetuloa mukaan! :) Voin olla taas laittanut vahingossa vääriä tietoja, ilmotelkaa sitten taas. Ainakin on epäloogisessa järjestyksessä tiedot, mut korjailen ku jaksan :D

Mä oon tuntenut vauvan liikkeitä!!!:heart: Viime viikolla tuntui jo hiukan hipaisuja, en ollu varma oliko vauvasta johtuvia. Mut nyt on tuntunu lisää, ihan niinku potkuja tulis :) Tänään on tuntunut tohon oikeelle puolen hiukan navan yläpuolelle ja navan tasoon. Oisin luullu, et pitäis tuntua alempana? Mut en keksi mitä muutakaan olis, et kyl sen on pakko olla vauva, joka on möyriny sinne. Kaitpa ne voi sillai liikkuu?

Oon kans käyny lueskelemassa, mut sit on kirjottaminen jääny :| Sharona Mulla myös selkä vaivaa, olin kesällä sairaslomallakin pari kuukautta. Sit oli parempaa aikaa ja toissapäivänä alkoi taas tuntumaan enemmän. Pitäis ehkä hankkia sellanen raskausajan tukivyö. Saiskohan niitä apuvälinelainaamosta? Ainakin varmaan jossain myydään, tarvis ettii et missä. Ja ois hyvä, jos se sit auttaiskin.

Kevätkello Mä oon hankkinu jotain vauvanvaatteita, ostanu ja saanut. Sit miehel oli pinnasänky talles, hänellä on edellisestä liitosta ekaluokkalaiset pojat. Löyty myös pari sitterii, mut muuten ei oo säilyttänyt. Osa tietty on exällä, tai myyty. Tarvii siis ostella turvakaukalo, vaunut jne... Mut nyt löydettiin uus isompi kämppä, niin kunhan päästään muuttaan, voidaan sinne sit jotain hankkiakin =) Jos jää jotain rahaa :eek: Itelle muuten löysin kirpparilta äitiysfarkut 3,5 euroo! Et onneks saa jotain halvallakin :)
 
Viimeksi muokattu:
Sol
Yhyy, en oo tänään tuntenu mitään liikkeitä :( Mut voihan niin mennä ja silti kaikki olla hyvin? Eiks hattivattisellakin oli hiljasempia aikoja? Mä oon ihan hermoheikko näissä, ku lopulta tunsin liikkeitä, ja nyt kun ei tunnu. Jos oonkin kuvitellut kaiken... Hmm, pakko ajatella positiivisemmin nyt, muten tässä sekoo. Ehkä se vauva vaan huilailee tai on vaihtanu asentoo, ja siks ei tunnu. Voihan olla, et kohta tuntuu taas, hope so.

Mukavaa sunnuntaita kaikille kuitenkin :) Huomenna poksuu, jee!
 
Täällä voisaan vaihtelevalla menestyksellä. Eilen ei karkki maistunu ollenkaan vaan teki vaan huonon olon, sen sijaan suolapahkinät ois tehny kauppansa mutta niitä ei siihen hätään ollu. Mielialan vaihtelut on nii hurjia ettei mies meinaa kelkassa pysyä mukana. välillä hirvittää sen puolesta mihin on menny taas nenänsä laittaa. No jospa tämä ennen ensi kesää rauhoittuisi.

Laskin lasketunajan vau.fi-sivun laskurilla ja se tulis tuonne 2.7. Sattuu olemaan mieheni ja siskoni syntymäpäivä :) Toivottavasti se tuo hyvää onnea. Nyt vaa odotetaan 15.pvän varhaisultraa, seuraavana päivänä siitä olis sitte eka neuvola. Toivotaan että sieltä se syke löytyis :)
 
Heips!

Täällä mennään edelleen aika epäuskoisissa tunnelmissa, pää pilvissä :) Olen lukenut innolla ja puolet ajasta hirvittävän liikuttuneena ketjua läpi, ihania juttuja, vauvan liikkeitä jne. En malta odottaa!!! :)

Mitäs tietoja multa puuttuikaan tuosta listasta, viikot taitaa olla nyt 4+3 jos lasketaan että siirtopäivä oli rv 2, kuten jossain ohjeistettiin. Meillä pakkasessa oli hedelmöittyneet munasolut, eli siirretty alkio oli mun käsityksen mukaan vasta yhden päivän ikäinen. Lasketuksi ajaksi sain jostain laskurista 12.7. 2012 ja sen mukaan ajattelin mennä ensimmäiseen ultraan asti joka on 24.11. Eli ihan pian jo, jee!! Olen 32 vuotias ja mies on 31. Siinä taisi tulla kaikki :)

Olen yrittänyt nauttia tästä tilanteesta täysin rinnoin, neljä vuotta tätä on odotettu, enkä aio suoda peloille mitään sijaa! Luotan siihen että kaikki menee hyvin ja ensi kesänä meitä on neljä! (kolmen viikon päästä meille kotiutuu karvainen vauva :))

Vielä en osaa keskustelijoille kommentoida sen tarkemmin, mutta enköhän minäkin pääse juttuun mukaan!


Hammy
 
Hei!

Mahtuisiko mukaan yksi myöhäisherännäinen? Osan teistä kanssa ehdin hetken kirjoitella samaan kuumeilupinoon kesällä, ennen ensimmäisen onnistuneen IVF-yrityksen tuottamaa plussaa (sitä ennen yritystä 2 v, selittämätön lapsettomuus ja 5 inssiä sekä yksi inssiksi muuttunut IVF takana).

Olen kirjoitellut lähinnä kolmekymppisiin ensikertalaisiin. Täällä näyttäisi olevan muutama aika samoilla viikoilla mun kanssa, joten jos mukaan sopii..?

Ja speksit ovat siis: Lallaa77, 1. IVF, 22+5, (mitä ultraa tarkoitatte? mulla on periaatteessa ultrat ultrattu, np oli elokuun 24.8. ja rakenteet katsottiin 21.10.), esikoinen, 34 v, LA 9.3. - Kätilöopiston Haikaranpesään on varattuna valmennus, joten sinne yritetään päästä synnyttämään, jos kaikki menee hyvin.

Liikkeiden tuntemisesta: olen onnistunut tästäkin vähän panikoimaan... Pikku-Hiawatha ei taida olla kovin vilkas kaveri ja lisäksi rakenneultrassa todettiin, että istukka on edessä ylhäällä. Niinpä kun pikkuinkkari makoilee pää alaspäin tai selkä eteenpäin, niin liikkeitä ei juuri tunnu. Oikeastaan ihan parin viikon ajan olen ollut ihan varma, että kyse on liikkeistä, mutta edelleenkään mitään maratonjumppia ei tunnu, eikä mies ole montaakaan potkua onnistunut bongaamaan. Nyt viime aikoina tosin välillä tuntuu sellaista kummallista punkemista - olisiko kyse kääntymisestä tai jostain..? Mutta joo, ehkä viikolta 20 tai 21 olen tuntenut potkuja edes päivittäin (yleensä illalla).

Oikein hyvää alkavaa syysviikkoa (toivoisin jo pikkupakkasia...)
t. Lallaa ja Pikku-Inkkari (joka istui jalat sievästi ristissä rakenneultrassa, eikä meinannut näyttää nilkkojen rakenteita) 22+5
 
Mukavia viikonalkuja toivottelen kaikille täältä lentsun kourista:wave:

Lauantai ilta tuli vietettyä päivystys jonossa, oli aivan järkyttävä särky poskessa, kuin hammassärky... Niin hirveä paineen tunne että tuntui kuin silmä kohta räjähtäisi niinkuin sarjakuvissa poks vain. Koko hammasrivistöä painoi niin et olis tehnyt mieli kiskoa hammas irti jotta paine heltiäisi. Poskiontelon tulehdus syynä tähän, sain antibiotin jonka heti la. iltayöstä aloitin kun kotiuduin mutta tietenkään se ei heti alkanut vaikuttaa vaan olin aivan tuskissani koko yön, unta en saanut ennenkuin aamu seitsemältä kun paine alkoi hieman hellittää. Tyystin ei ole helpottanut vieläkään, tuntuu että moska ei vain tule ulos:| Joudun varmasti uudestaan lääkäriin kun tämä ei ala hellittää toivotulla tavalla... Lienekö sitten punkteeraavat tai jotakin: /

Olin kauhuissani tuon lääkekuurin suhteen että jos se aiheuttaa jotakin pahaa masuasukille mutta lääkäri sanoi et sen suhteen voi olla huoletta:confused:

Edelleen hetkittäin vaivaa pelko tuon tulevan ultran suhteen että mitä jos kohdussa ei edelleenkään näy mitään:ashamed: Olen toisaalta tullut siihen tulokseen että niillä varmaan oli siellä neuvola päivystyksessä tosi aataminaikuinen se laite ja eipä se kovin kauaa tehnyt töitä löytääkseen mitään... Ja jos mun viikot on oikeasti vähemmät kuten se lääkäri laski niin silloin mulla olisi ollut silloin vasta 6+3 ja sitä suuremmalla syyllä niiden laitteilla ei olisi näkynyt vielä mitään. Yritän näin saada peikot pois mielestäni:saint:

Kyllä totta tosiaan jännitys tiivistyy käsin kosketeltavaksi ennenkuin se ultra aamu koittaa! Silloin on kuitenkin viikkoja 9+3 (tai 8+) että taatusti pitäisi näkyä ja kuulua... Ja polilla laitteetkin ihan hyvät. Siitä tulee joko Onnenpäivä tai sit jotain ihan muuta. Maaginen päivä... Olisi tosi kirpaisevaa saada huonoja uutisia juuri isänpäivän alla. Vaikka koskaan ei ole hyvä aika huonoille uutisille niin tuo olis kauhean raastava muistutus sitten siitä mitä ei ole. Toivon todella et mitään huonoa uutista ei saada vaan kyydissä on kasvuspurtin ottanut hyvinvoiva tyyppi:heart:

Nuhainen Mörkötys ja salamatkustaja rv 8+5

(lääkärin laskun mukaan 7+3... ehkä tuleva perjantai ja ultra tuo sitten selvyyttä näihin mun viikkoihinkin:D )
 
Heipähei kaikille!

Mukavaa, että myös uusia kirjoittajia löytää joukkoomme, tervetuloa!

Kävin eilen neuvolassa, pitkästä aikaa. Sydänääniä ei sitten kuunneltukaan niin vaan, koko maha saatiin mennä lävitse ja olinkin jo, että voiii eiii....mutta sitten ihan kyljen tuntumasta muutaman sekunnin ajan kuului jumputus, onneksi :heart: Kaverilla tais olla vaan kova meno päällä :D
Myös painonlaskua täti hämmästeli, mutta eiköhän sekin tästä muutu... Tänään on meinaan eka päivä 7 viikkoon kun ei ole edes huono olo! :O No, tietysti sekin huolettaa, että onko kaikki hyvin, mutta pakko on vaan luottaa.... Ja voihan olla, että kohta taas ollaan naama valkoisena.
Mulle on tän oksentelun aikana tullu ikävä kuiva yskä joka haittaa aika pahasti mm. työntekoa. Varasinkin ajan työterveyslääkäriin, en vaan yhtään luota kys. lääkäriin, koska on aika huonoja kokemuksia hänestä...En haluaisi mitään kuuriakaan, mutta onneksi n. kahden viikon päästä on aika äitiyspolille jossa voin myös asiasta puhua. Silloin myös pääsen ultraan, jeejee :)
Liikkeitä en vielä ainakaan kunnolla tunne, eilen ja toissa päivänä nukkumaan mennessä tuntui sellasta kuplintaa ihan pienen ajan, mutta en osaa varmaksi sanoa oliko nyt sitä. Neuvolatäti sanoi, et parin viikon päästä voisi ekakertalainenkin jotain jo tuntea.

Mä en oo hankkinu mitään vaaville.....Tosin saan kaverilta hoitopöydän, kaukalon, sitterin ja ison kasan vaatteita, varsinkin jos on poika, et toisaalta, oonhan mä hankkinu vaikka mitä, mut ne ei vaan oo vielä meillä :) Ostelen sitten lähempänä kevättä, äitini on sanonut, että ei saa ostella paljoa etukäteen, se tuottaa epäonnea. Tiedä sitten siittä, mutta sen verran varovainen olen koko raskausasian kanssa ollut, että vielä ei edes tee mieli ostoksille :)

Mörkötykselle hirmuisesti tsemppiä, hengessä ollaan mukana!

Sol Multa on tippunu 1 päivä pois rv:stä, ei tuo vaarallista ole, kunhan mainitsin :)

Kiena 14+5
 
Tervetuloa uudet odottelijat mukaan!
Mörkötys kyllä sua nyt koetellaan! Paljon voimia ja jaksamista! Toivotaan, että saat pian selvyyden tuohon kaikkeen eli että perjantaina näet pienen sydämen sykkeen ja saat mielelle rauhan tästä kaikesta alun kaaoksesta huolimatta!
Kiena ihan mahtavaa, että sun olo alkaa helpottaa!!! Olet kuule ollut mielessä kun täällä itsekin välillä tosi huonovointisena mietin, että mitä jos vielä oikeesti joutuis koko ajan oksentamaan! Huh! Tämä kuvottava olokin on ihan riittävän ikävää. Luulin jo, että se alkaa helpottaa, mutta taisi olla vain tyyntä ennen myrskyä ja nyt on kaupan päälle tullut ihan kamala närästys. :x Onko muilla? Mä niin toivon, että tähän odotukseen mahtuisi jotain sellaisiakin aikoja, että olo olisi mitä parhain. Toivottavasti ei ole toiveajattelua.
Ihanaa sol että olet saanut jo tuntea liikkeitä! On varmasti jännä tunne. Ei osaa vielä yhtään itse kuvitella, millaista se on, mutta odotan kovasti!
 
Tänään oli miullakin hiukan parempi päivä töissä. Aamulla yritti pahaa oloa tehdä mutta ku huitasin aamupalan nopeesti ja menin vielä miehen viereen loikoilee ennen töihin lähtöä niin olo helpotti. Päivällä meinasi nälkä yllättää ja siinä vaiheessa oli taas huono olo mutta evästä ku sai eteensä nii oli taas tyytyväinen olo :) Käytiin tänään miehen kanssa kirjakaupassa ja katselin vauvakirjoja, tiedän jo mitä haluan, pitää vain vielä malttaa vielä :D

Viikon päästä olisi eka ultra, hui ku jännittää jo nyt... Saa nähä mitä se on sitte viikon päästä....
 
:wave: Heipä hei, hyvää iltaa!

Paljon jaksamista alkuraskauden yökötyksen kanssa painiville! Monilla se taitaa kuitenkin helpottaa siinä 10-15 viikon kohdalla. Itse en ole joutunut oksentamaan, mutta ällöttävä olo oli jonnekin 10-12+ asti. Kevätkello taisi mainita taikasanan närästys - yyh, se ilmaantui ajoittaisena joskus tosi aikaisin, mutta nyt tuntuu vaan voimistuvan, kun kohtu alkaa vähitellen painaa vatsalaukkua. Pelkäänpä, että tämä vaiva ei hellitä ennen kevättä. Neuvolassa sanottiin, että alkuun pitää pärjätä Renniellä ja loppua kohti, kun vaiva tod näk hankaloituu, voidaan siirtyä tehokkaampiin lääkkeisiin.

Lapsettomuushoitolääkityksen jälkeen on ollut niiiiin mukavaa olla ilman mitään nappuloita (ja piikkejä), ettei kyllä huvittaisi turvautua mihinkään lääketieteelliseen vähään aikaan. Toisaalta tuo närästys kyllä pilaa päivän siinä määrin, että jotain happoa tasaavaa tarttee...

Niin, ja onnea ultriin - niitä ennen aika mateli viikkotolkulla ja mua on jännittänyt joka kerta tosi paljon muutaman päivän ennen, mutta itse tilaisuudet on ollut tosi hauskoja :)

Ää, väsy iskee...

Aurinkoista pakkaspäivää, jos sellainen vaikka huomiseksi saataisiin!

-Lallaa ja Pikku-Inkkari 22+6
 
Huomenta naiset,

Se olis tanaan juurihoito-paiva, yok!

Viime viikolla hammaslaakari tappoi hampaan juuren ja tanaan saattaa loppuun sen hoidon. Ei kauheasti kiinnostaisi raahautua sinne, mutta pakkohan se on..

Muuten taalla alkaa synnytyspelot nousta pintaan, eilen itkin ja itkin kun mietin tulevaa.. Pelottaa eniten se synnytys taalla Hollannissa, kun sain tietaa, etta synnytyssairaalaakaan ei voi valita, vaan synnytys taytyy joka tapauksessa aloittaa kotona ja katilo tulee tanne. Se sitten maaraa koska on avautunut tarpeeksi, etta voi lahtea sairaalaan. |O
Niin, ja katilo alkaa soittelemaan eri sairaaloita lapi, etta missa olis tilaa, voi ziisus.

Joopa.

Ala Sol huoli, se on ihan normaalia, etta on paivia jolloin vauva on hiljaisemmalla tuulella :hug:

Liikkeista Mina olen tuntenut viikosta 16+ alkaen ihan selvia potkuja, ei siis enaa kuplintaa tai perhosia, mutta ihan rehellisia potkuja :heart:

Ja mies tunsi ensimmaisen potkun ulos 16+ ja viikosta 17+ eteenpain on ollut ihan paivittaista. Viime viikolla jopa hammaslaakari naki vauvan potkut ulos asti, kun makasin siina tuolissa.

Taitaa siis olla aikamoinen potkunyrkkeilija tulossa! :LOL:

Tarvikkeista En ole saanut hankittua viela yhtaan mitaan! :whistle: Jotenkin on niin epatodellinen olo kun astelee tarvikeliikkeisiin, ne on niin suloisia nuttuja, ym ja en vaan saa ostettua. Ensin paatin odottaa yli 12 viikon, sitten ajattelin, etta odotellaan rakenneultran jalkeista aikaa, ja tassa sita ollaan, edelleen ilman ostoksia, hihihi...

Hui Morkotys, kuulostaa hurjalta tuo poskiontelontulehdus, pikaisia paranemisia toivottelen!

Ja tervetuloa kaikille uusille!! :flower:

Sharona ja piipero 21+1 :heart:
 
Hei ja lyhyt päivitys.

Ultrassa näkyi elävä sikiö joka vastasi kooltaan viikkoja 7+3. Laskujen mukaan hoitaja sai raskausviikoiksi 8+1, mutta myöhäinen kiinnittyminen selittäisi sekä pienen koon että myöhäisen hCG:n nousun. Raskaana siis ollaan!

Kohdussa näkyi kuitenkin hematooma, jonka lääkäri sanoi lisäävän keskenmenon riskiä. Sain kontrolliultran kahden viikon päähän, toivotaan että hematooma sieltä häviää, ja ennen kaikkea ettei vuoto koidu sikiölle kohtalokkaaksi. Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Kuulemma odotettavissa on ruskeaa vuotoa jossain vaiheessa, kun hematooma lähtee irtoamaan.
 
MT79 Loistavaa:heart: Tuosta hematoomasta, mulle hoitaja sanoi silloin kun oli niitä vuotoja rv 5+ kahteen otteeseen että voisivat mahdollisesti johtua hematoomasta. Jäin siihen käsitykseen että tuo hematooma ei olisi kuitenkaan kovin vaarallinen:confused: Tämän enempi ei tietoa... Silloin googletin asiaa ja paljon luin tapauksia jossa se oli juuri näitä vuotoja aiheuttanut mutta kaikki oli sujunut kuitenkin hyvin. Toivottavasti joku muu tietäisi asiasta enempi.

Palailin juuri lääkäristä, lentsu ei vaan ole helpottanut. Sairaslomaa jouduin hakemaan ja nyt vain toivon et tuo lääkekuuri jonka söin jo, veisi tämän poskiontelontulehduksen mennessään! On parempi mutta edelleen painetta tuntuu hammasrivistössä eli tavaraa on vielä siellä joka saisi tulla pois:ashamed:
Lääkäri sanoi et pitäisi ottaa erityisen rauhallisesti nyt kun tilanne päällä monelta osin... No kyllähän mä rauhallisesti otankin mutta kun töihin paluu koittaa niin yritäpä siellä sitten ottaa rauhallisesti... Onneksi nyt saa levätä kaikessa rauhassa muutaman päivän.

Kiitos paranemistoivotuksista kaikille:)

Sharona Tsemppiä juurihoitoon, toivottavasti on ohi jo:cool:

Ylihuomenna totuuden hetki eli ultra:O

Mörkötys + Herra Hakkarainen 9+ (vaiko 7+5:D )
 
MT79 Onnea!!! Ihania uutisia! Toivotaan, ettei hematooma tuo enempää ikävyyksiä ja kaikki menee hyvin loppuun saakka! Oli varmasti tosi helpottavaa nähdä syke :heart: Siellä todellakin on joku. Viikoilla ei loppujen lopuksi ole niin väliä, kunhan kaikki muu on hyvin!
Toivottavasti Sharona on selvinnyt hammaslääkäristä ja että Mörkötyksen lääkitys ja lepo auttaa pian että olo paranee.
Lallaa Rennietä täälläkin palaa paketti kaupalla ja sain kyllä reseptin toiseenkin lääkkeeseen, jota toki saa ilman reseptiäkin. Pitäis tarkistaa, mitä se olikaan... Kävin tänään ekalla neuvola käynnillä ja terveydenhoitaja lupaili, että oireet varmasti vain pahenee kun maha alkaa painaa ja että kannattaa puhua asiasta lääkärin kanssa. Ei kuulostanut kovin hyvältä...

Eli eka neuvolakäynti takana. Mukaan tuli iso pino luettavaa, jota tässä on pitkin iltaa lueskeltu. Ihan uskomattomalta tuntuu vieläkin. Neuvolan odotushuoneessa tuntui, että mitä ihmettä mä täällä teen?! Mutta toisaalta oli helpottavaa kuulla, että ajatukset ja oireet joita tässä on ollut on ihan normaaleja ja kuuluu tähän tilanteeseen.

Niin ja tänään rv9 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Onnea hyvistä ultrauutisista MT. Ja pahoittelut hematooma-asiasta. Ilmeisesti hematooman sijainnilla kohdussa on jotain merkitystä - siis sillä onko istukan tienoilla vai muualla? Ja vaikka se olisi missä, niin ei välttämättä aiheuta mitään ongelmia.

Mulla oli tiputteluvuotoa ja isompaakin vuotoa vaihdellen melkein plussasta ensin jonnekin viikoille 7-8 ja sitten uudelleen muistaakseni 12 tienoilla. Kyllä ne säikäyttivät pahemman kerran, mutta kertaakaan ei löytynyt ultralla eikä muuten mitään hyvää syytä. Tosin vikalla kerralla lääkäri arveli, että istukan reuna vaan oli silloin niin lähellä kohdunsuuta, että se saattoi olla syynä. Mutta - ekakertalaisena ja hoitotaustan omaavana olin kyllä aivan varma, että pieleen menee. Eikä ainakaan näissä yhteyksissä sitten kuitenkaan mennyt.

Kevätkello, juu-u, voin kuvitella, että närästys tässä pahenee vaan :( Hyvin todennäköisesti joudun turvautumaan reseptilääkkeisiin jossain vaiheessa. Plaah.

Sharona, onko siellä tarjolla mitään keskusteluapua tms synnytyspelkojen kanssa? Täytyy myöntää, että nuo alankomaalaiset käytännöt vaikuttavat aika pelottavilta. Itse en vielä ole kauhean kauhuissani aiheesta ja lisäksi olen hakeutunut joogaohjaajan kautta sellaiselle parin päivän kurssille, jossa valmistautumista, synnytystä ja palautumista käydään mahdollisimman monelta kantilta läpi. Tavoitteena on siis kerätä näkökulmia aiheeseen niin, että pystyisi itse aktiivisesti vaikuttamaan siihen, miten hommat etenee (tai että osaisi antaa periksi ja heittäytyä - ihan miten vaan...). Mutta katellaan, eihän näistä koskaan tiedä. Mulla auttaa kuitenkin pelkäämisiin parhaiten se, että voin edes kuvitella voivani vaikuttaa :D Mutta onhan täällä helpompi tunnelmoida, kun on ihan pätevän oloinen systeemi turvaverkkona joka tapauksessa.

Tarvikkeita ollaan hankittu hyyyvin maltillisesti. Välillä pelkään edelleen sitä, että jotain menee pieleen ja sitten mä tuijottelen niitä pikkuruisia vaatteita konkreettisena muistutuksena kaikesta :( Mutta kun yksi tutuntuttu kauppasi hyvää settiä perusjuttuja, niin uskaltauduttiin ostamaan (rakenneultran jälkeen). Vaunuja ei ole, eikä päätöstä niiden ostotavasta tai merkistä, vaatteita muutama kappale. Ilmeisesti isoäidit heiluu jo puikkojen kanssa :D

Huomenna neuvolaan: ja tod näk valitusta verenpaineesta ja painonnoususta. Hmpf - olo on kuitenkin ihan hyvä.

Lallaa ja Pikku-Inkkari 23+1
 
Uijuijui... Täällä aletaan kiipeillä seinillä kun huominen ultra alkaa lähestyä todenteolla. Öllötys kurkussa ja pää sekavana olen yrittänyt tehdä pari töihin liittyvää projektia jotta saisin ajatukset johonkin muualle edes hetkittäin. Huhhuh, olisipa jo huominen ja se käynti ohi:eek:

Näin viime yönä unta vauvasta:heart: Toivottavasti hyvä enne!

Mörkötys ja Herra Hakkarainen 9+1
 
:heart:Oon niin SEKASIN!!! :D
Tänään eka ultra ja pieni sydänhän siellä sykki :heart::heart:
ei voi uskoo, et tää olis totta, kun ei ole kauheen "vahvasti" menny tää alkuraskaus, eikä mene vieläkään, mutta varovasti ilmoittaudun ketjuun mukaan.

Paljon täällä onkin tuttuja nimiä, mutta vähän taustaa vielä:
Olen 33v mies on 42v. Lasta toivottu vajaat kolme vuotta.
Viime vuonna aloiteltiin hoidot, eka 2 inssiä ja kolmanteen kun mentiin niin ei kantsinu enää tehdä. Miehen simpat niin huonoja liikkumaan. Jo tämä oli järkytys sinänsä kun olin 6 inssiin varautunu.

Sit 1. ICSI kesäkuussa, 2 alkioo laitettiin, tuloksena kemiallinen raskaus.
2.ICSI lokakuussa, 2 alkioo, josta elämäni eka plussa 26.10.
No sit alko stressaus kun kävin verikokeessa ja mulle sanottiin että mun hcg arvo 312 on pienempi kun mitä kuuluis olla.
Viikon päästä siitä 2.11. kontrolliverikoe ja taaskaan ei ollut luku kohdallaan, mutta oli kuitenkin noussut tosi hyvin, hcg 3992.

Rupesin jo jossain vaiheessa lukemaankin tätä palstaa kun sain tänne kutsun, mutta tämä kauhee epätietoisuus sai mut odottelemaan tänne tulemista.

Mulla on koko ajan tullu ruskeeta tuhruvuotoa, joka alko jo viikkoo ennen testintekoa. No siitäkin olin huolissani, mutta paniikki alkoi todella vasta nyt viime ma. Mulla oli karsee mahakipu illalla, jota kesti 4,5h sekä veristä vuotoa. Luulin jo että keskenmeno.
Sama jatkui ti ja ke iltana, mutta ei niin pahana kuin ma.

Tänään sitten olin niin paniikissa kun ultraan mentiin, mutta selkee raskaus ja pieni sydänhän siellä sykki. Oli se kyllä niin mahtava kokemus. :heart:
Luulin että itken koko ultra ajan, mut olin varmaan niin järkyttyny kun kaikki olikin hyvin ettei itku tullu kun vasta kotona kun soitin äitille ja kerroin uutisen.

Vuodon takia mulla on nyt sit 2 vkon liikkumiskielto ja toivotaan että se loppuu. En saa urheilla, käydä koirien kanssa lenkillä, enkä tehdä kotitöitä eli pelkästään lukee kirjoja ja kattoo tv:tä. No, saapi luvan ukko passata, mulla on nyt hyvä syy käskyttää sitä. :)
Sit sain vielä jotain progesteron geeliä mitä pitäs emättimeen laittaa, mutta en sitä vielä käytä ennenkö tsekkaan suomen klinikalta onko ok käyttää. (Niin, siis tosiaan, asun ulkomailla, mutta ICSI:t tehtiin suomessa)

Olen vieläkin niin sekasin tästä kaikesta, mutta edelleen tosi varovasti otan koko raskausjutun kun on niin alussa ja kun on tota vuotoa. Vähänkö se vuoto häiritsee, mutta toivottavasti loppuu jossain vaiheessa niin olis vähän rauhallisempi mieli.

Niin ja kivuista gyne sano että kuuluu asiaan, kun kohtu kasvaa, en vaan ajatellut että voisi olla näin paljon kipuja näin alussa, melkein otin ma särkylääkkeen.

Mä vaan niin toivon ja rukoilen, että kaikki menee hyvin ja että meillä olis ensi kesänä oma pikkunen :heart:

t: miles + vekkuli 6+6 huomenna 7+0 JEE!!! :heart:

ps. Vekkuli nimellä on oma tarina, pakko sekin vielä kertoa.
Sillon kun mulle laitettiin alkiot sisään niin toinen ei meinannutkaan jäädä kohtuun, vaan se piti uudestaan laittaa. Silloin hoitaja sanoi, että täällähän on kunnon vekkuli kun ei meinaa kyytiin lähteä. Jo silloin sanoin miehelle että jos raskaaksi tulen niin kutsumanimi on sitten vekkuli :) jospa se nyt vekkulois pesässään vielä sen 7kk.
 
mun tiedot listaan:
miles ........2.ICSI.....6+6..... uusinta n.25.11......esikoinen......33v..........29.6.2012

MT79 mä epäilin itse, että mulla olis hematooma kohdussa kun tota vuotoo tulee ihan kiitettävästi, mutta gyne ei mitään sellasta löytäny. Vuodosta sano, että se pitäs saada loppumaan ja mulla olis uusi kontrolliultra kahden viikon päästä. Siinä katsotaan onko vekkuli kasvanut oikeessa tahdissa ja onko vuoto loppunut. Mulla ei siis vuodon syytä vielä löytynyt.
No,luin siis eilen tosi paljon netistä jo tosta hematoomasta ja oikeestaan kaikilla kellä se on ollut, raskaus on mennyt hyvin ja ovat saaneet terveen lapsen. Muutama oli kellä oli mennyt kesken, mutta niilläkään ei pystyny sanoo, että johtuko hematoomasta. Että tsemppiä, jospa se häviäis ja kaikki menis hyvin.
Mua taas itteeni haittaa se että kun vuodon syytä ei löydy.
Niin tosta keskenmenon riskistä vielä kun on hematooma, kun niitä juttuja luin niin joillekin lääkäri oli sanonu että on keskenmenon riski, toisille taas oli sanonut ettei ole riskiä. Et riippuu varmaan lääkäristä tai sit siitä missä hematooma on. En tiedä.

mörkötys tsemppiä huomiseen ulraan!! mulla olis kans pitäny olla ultra vasta huomen , mutta ei ollu enää aikoja niin kävin jo tänään. Hyvin se ultra menee!!

katoin tota listaa niin tosi monella LA kesäkuussa, eli aika lailla samoissa mennään, jännittävän ihanaa!!! :D:heart:
 

Yhteistyössä