2011 kesän ja tulevan syksyn lapsettomuushoidoista plussanneet!

Hei kaikille!

Uskaltautuisinkohan minäkin jo mukaan , vaikka en vielä tiedäkkään että missä raskaus sijaitsee tai että kestääkö se loppuun asti?!?

Meillä siis ennästään yksi "lottovoitto", ivf:llä alulle saatu.
Minulla pco ja miehellä heikot simpat. Ja minulla ei meinaa oikein kasvaa noita muniksia.Eka lapsikin oli ainoasta saadusta muniksesta syntynyt.
Koskaan ei ole pakkaseen mitään saatu.
Nyt taas monitumainen munis siirrettiin kaksi päivää punktion jälkeen.
Siellä oltaisiin haluttu vielä sitä jatkoviljellä ,mutta en halunnut...(että pääsen edes siirtoon- tuskin silloin olisi ollut enää sitäkään siirrettävissä.)
Mutta siis testailin negoja pp10 lähtien kunnes pp 14 sain clearbluella raskaana tekstin. Ja pp13 kävin verikokeessa ,jonka tulos oli 238.
Ja toivon ,että saisimme nyt pikkuisellemme sisaruksen!
Tosin aina sitä pohtii että voiko sama ihminen voittaa "lotossa" kahta kertaa...

Näissä mietteissä T0iv0 ja usko 4+2
 
Noniin, josko nyt uskaltaisi aktivoitua myös tällä palstalla. Keskiviikkona käytiin ultrassa ja saimme sekä hyviä että huonoja uutisia. Kaksi sydäntä näimme joista toinen sykki normaalisti ja toinen huonosti. Toinen vauvan aluista oli jo 1cm ja toinen ei ollut päässyt juuri alkua pidemmälle, oli vain puolet tuon toisen koosta. Lääkäri ei antanut tälle pienelle mitään toiveita. Jännityksellä odotamme nyt ensi viikon neuvolan ultraa mitä siellä kohdussa on tapahtunut.
Meillä ilmeisesti la 25.6. ja siis toinen onni on nyt meitä potkaissut. Meillä esikoinen on nyt 2v ja hänkin icsillä "tehty". Myös minä jaksan kummastella että jotain sitä on kait tehnyt oikein kun vielä saadaan uusi jäsen meidän perheeseen. En uskaltanut tätä toivoakkaan kun uusiin hoitoihin lähdettiin. Jos joku haluaa tuohon listaan laittaa niin 33v olen.

Mulla ensimmäisessä raskaudessa ei ollut juuri mitään oireita mutta nyt senkin edestä. Oksentanut olen jo useamman viikon ja kuvottava olo on ihan jatkuvaa. Muutenkin tää tuntuu vaikeammalta nyt kun ei voi vaan heittäytyä sohvan nurkkaan ja olla vaan koska tuo poika tarvii kuitenkin hoitaa. Aina tarvii jaksaa nousta heti sängystä kun kutsu käy. Nyt onkin siis toiveet herännyt josko saatais se pieni tyttö meille...

Mä olen jotenkin huono noiden syömisten kanssa, ainoa mistä pidän kiinni en syö raakaa kalaa. Muuten olen syönyt aika surutta kaikkea. Ehkä tyhmän rohkea mutta jotenkin en tiedä...

Marlaa 7+5
 
Oho, oltiin tiputtu oikein kakkos sivulle, joten pitää nopeesti nostaa :D

Marlaa ihanaa, että siellä on elämää, mutta ikävää, että toinen on heikoissa kantimissa. Ei varmaan auta kuin odottaa ja seurata, miten tilanne etenee. Kurja juttu tuo sun pahoinvointi ja oksentaminen. Musta tuntuu, että pelkässä etovassa olossakin on ollut riittävästi kestämistä, joten sympatiat sinne!
Tervetuloa myös T0iv0!

Täällä ei mitään uutta. Olo vaihtelee edelleen, välillä etoo enemmän ja välillä vähemmän. Nyt kyllä tuntuu, että oireet olis vähän tasaantuneet, että ehkä ollaan menossa kohti parempaa.
 
Meillä olisi huomenna se varhaisultra. Onneksi on jo aamusta niin pääsee piinasta jo muutaman tunnin jälkeen heräämisen jälkeen. Aamulla oli iha jees ja hyvin jaksoin töissä olla, nukuin sit päikkärit töiden jälkeen ja sen jälkeen ollu nii etova olo koko illan. Yleensä paha olo on helpottanu ku oon syöny jotain ja siinä ruoka tehtiin ja syötiin, mutta ei tuo sillä hävinny. Kaiken lisäksi tuntuu jatkuvaan että pitäisi taas syödä jotain. Olen ottanut tavaksi syödä hedelmiä ja vihanneksia välipalaksi että olisi edes vähän terveellisempää. Ilman ruokaa tulee vain huono olo. Tänään viikkoja tuli 7 täyteen :) Vielä vähäsen nii ollaan turvallesimmilla vesillä :)
 
Vauva haaveissa Täällä kanssa yks hormoonihirviö :wave: Kaikki tunteet tunnetaan hurjan paljon voimakkaammin kun ennen.. Suorastaan pelottavaa..

Sol Mie oon kanssa miettiny tota juusto ym. juttua.. Onko esim. Creme Bonjourit tehty pästoroidusta maidosta? Kiinnostaa myös hurjasti tuo mustikka juttu.. Selviskö se ikinä?

Hammy :hug: Selviskö sulle onko kaikki kunnossa? Toivottavasti..

Jauhopeukalo Ultrakuulumisia???

Ja sitten hieman omaa pikkasen pullistunutta masua :) Saatoin tuntea liikkeen pari päivää sitte!! Olin koneella hieman etunojassa ja tunsin masussa pienen hentoisen pökkäsyn.. Oisko se voinu olla?? Ihan siltä tuntui kun joku ois pikkurillillä (ajatellaan nyt aikuisen koossa) tökkinny :D Nyt siis menossa viikot 16+5.. ja selällään ollesssa tuntuu selkeästi että masu on alkanu kasvaa :) Alkaakohan tää nyt vihdoin konkretisoitua (olikohan toi oikein kirjotettu) :LOL:
 
Sol ja Babies, käsittääkseni kaikki suomalaiset kaupan hyllyllä olevat perus maito- ja juustotuotteet on tehty pastöroidusta maidosta. Eli huoletta voi syödä rahkoja sun muita. Jotkut erikoisjuustot saattaa olla eri juttu. Ja mä ainakin söin joskus myös Hesen majoneesia yms. viimeksi raskaana ollessani, vaikka majoneesi kai kuuluu vältettävien listaan. Marjoja myös voi pistellä turvallisin mielin (paitsi ulkomaisissa vadelmissa voi olla norovirusta, ne pitää kuumentaa). Ja sitten tietenkin välttää vakuumipakattuja kaloja (listeria), järvihaukea (elohopea) ja maksaa (A-vitamiini). Yks mitä oon miettinyt on tuo rooibos-tee. Kun yrttiteet on mainittu myös nou-nou-listalla. Oon juonut sitä silloin tällöin, kun kahvi ei nyt oikein maistu.

ON: Täällä pahoinvointi jatkuu ja lisäksi kiusana on aaltoilevasti oireileva virtsatieinfektio, johon aloitin bakteeriviljelytulosten jälkeen Selexid-kuurin. Nyt en tiedä mitkä oireet ovat raskaudesta aiheutuvia, mitkä antibioottikuurista ja mitkä virtsatieinfektiosta (palelu, huono olo, huimaus, väsymys). Oli streptokokki-infektio, joten täytyy nyt kysyä onko tämä sellainen mitä pitää seurata uudelleen raskauden loppuvaiheessa (voi kai aiheuttaa syntyvälle lapselle vakavan infektion).

Varasin neuvolan kahden viikon päähän. Sitä ennen on vielä viikon päästä kontrolliultra polilla hematoomatilanteen seuraamiseksi. Nyt on viikkoja kasassa laskennallisesti 9+1. Voi kun kaikki jatkuisi yhtä hyvin kuin tähänkin saakka ja tulisi niin paljon viikkoja täyteen että uskaltaisi kertoa raskaudesta muillekin.
 
Heissan, pakko tulla vähän tännekin purkamaan kun miesraukka saa täyslaidallista mun hysteriaa koko ajan... Tuhru sai minussa aikaan siis täydellisen paniikkireaktion ja nyt kun olen vielä saikulla koko viikon niin en pysty mitään muuta kuin märehtimään omia olojani. Tuhrua kesti viikonlopun ja sunnuntaina pamahti selkä jumiin josta hyvästä sain sairaslomaa viikon kun en pysty mitään läkkeitäkään ottamaan. Soitin maanantaina Tyksiin josta vastaus oli tyyliä "kettuakos turhilla asioillasi häiritset ja tuhlaat meidän aikaamme". Tein viikonloppuna epätoivoissani raskaustestinkin ja se nyt näytti ihan vahvaa plussaa, kuvotus ja jatkuva nälkä on edelleen seurana, ainut mikä on kadonnut on turvotus. Ja toivo ja usko. Pari viikkoa niista sai nauttiakin... Ultra vasta ensi viikon torstaina, en tiedä miten selviän sinne asti, saati sitten siitä mitä siellä tulee vastaan.
Sori tilityksesta, tuntuu että olen ihan pois itsestäni enkä osaa edes ajatella järkevästi... Luulisi että neljän vuoden aikana olisi jo tottunut jos jonkinlaisiin tunnemyrskyihin, mutta ei kai sitten. Kiitos kaikille tsemppauksista!! :)
Nyt on pakko laittaa pitkäkseen, selkä alkaa jomottelemaan siihen tyyliin.

Hammy
 
Hiljaiselon jälkeen tulin lyhyesti päivittämään meidän kuulumiset, jotka eivät ole tällä hetkellä parhaat mahdolliset.

Täällä on jännitetty ja jännitetään edelleen, pysyykö pikkuinen ihmeemme matkassa mukana vai menetämmekö hänet. Lapsivesi alkoi vuotaa pari viikkoa sitten, juuri kun olimme saaneet hyviä uutisia rakenneultrasta. Näin se elämä osaa yllättää ja vetää maton jalkojen alta.

Nyt toivotaan ja rukoillaan, että saataisiin vielä viikkoja lisää, jotta pienellä olisi mahdollisuudet selvitä. Toistaiseksi se usko ja toivo on luja eikä sitä parane menettää :heart: Toivottelen kovasti voimia ja parasta mahdollista odotusta itse kullekin ketjun jäsenelle, pitäkää meille peukkuja...

Hattivattinen & Ihme 21+5
 
Hattivattinen voi ei mikä tilanne! Ihan sydäntä kylmäsi, kun viestisi luin. Toivon teille täällä nyt kyllä kaikkea mahdollista hyvää, ettei tilanne mene huonompaan suuntaan! Voimia kovasti ja jaksamista epävarmassa tilanteessa ja toivotaan, että kaikki kääntyy pian parempaan päin! :hug: Älä menetä sitä uskoa ja toivoa! Kaikki peukut teille on pystyssä!
Hammy on varmasti tosi turhauttavaa odottaa tuota ultraa, mutta koita jaksaa. Muistan hyvin oman epävarmuuden ja siksi tosiaan tuli tehtyä vähän useampikin raskaustesti, kun piti koko ajan varmistella, että olenko edes enää raskaana. Mulla on oireet lisääntyneet vasta viikkojen edetessä ja päivät on tosi erilaisia. Joskus ei ole juuri mitään oireita ja joinain päivinä taas kaikki mahdolliset vaivat. Eli siitä ei varmasti kannata huolestua.

Joku tais täällä aiemmin todeta, että ultran jälkeen aina menee vähän aikaa hyvillä mielin ja luottavaisena ja sitten alkaa taas miettimään, mikä tilanne eli täällä alkaa taas epävarmuus nostaa päätää ja haluisin pian uudelleen lääkärille tai ultraan kuulemaan, että mikä siellä on tilanne. Eli näin se todellakin menee :ashamed:
Jauhopeukalon ultrakuulumisia myös odotellaan...
 
Voi ei Hattivattinen!!! :hug:

Toivotaan parasta, etta tuo tilanne menee ohi ja pikkuinen saa kehittya ja valmistautua rauhassa viela useamman viikon. Miten tunnistit lapsiveden valumisen, tuliko sita paljon?
Mun veljen vaimolla oli alussa kaksoisraskaus jossa toinen jai kyydista pois melkein heti alussa, ja koko raskauden ajan oli vuotoja ja sitten viela tuli reika kalvoon, josta valutti lapsivetta. Han taisi olla sairaalassakin viikkotolkulla antibioottitipassa, ettei kalvon reiasta paasisi tulehdusta vauvaan. :| Vauva syntyi viikolla 33 ja on tanaan hyvinvoiva pieni poika.

Kovasti tsemppia myos |Hammylle, toivotaan, etta tuo tuhruilu oli taysin harmitonta ja raskauteen kuuluvaa. Jaksamista ultran odotteluun!

Onnea Babies liikkeiden tuntemisesta, kuulostaa kylla ihan silta itseltaan! Minakin tunsin ekat kunnon liikkeet juuri etukenossa istuessa ja toissa edelleen koneella istuessa joka kerta alkaa muksimaan, kun nojailen eteenpain :heart:

Taalla siis mennaan 22+2 ja suhteellisen rauhallista aikaa. Vasyttaa vaan ihan pirusti kun joka aamu heraan neljan aikoihin. Iltapaivasta jo ihan tajuveks.
Ja kuka vaittaa, etta keskiraskaus on "ihanan energista aikaa" saa suksia suolle! :D

Painoa on alkanut vihdoin keraantya ja nyt jo tullut 3.5-4kg - vaikea sanoa, kun joka aamu vaaka nayttaa eri lukemia, eilen oli 59kg ja tanaan 59.4kg mutta eikai se nyt voi puolta kiloa heittaa lantiolle vuorokaudessa :LOL: Lahtopaino mulla oli 55.5kg.

Lauantaina lennetaan Roomaan miehen kotiin ja paasee Italian mamman lellittavaksi. Lampimat ilmat ja ihana ruoka, seka perhe, voisiko mukavampaa viikonloppua ollakaan!

Maanantaille on varattu aika omalle gynelle sinne Roomaan, ja saadaan ylimaarainen rakenneultra kun yksi siis tehtiin jo taalla damissa. Kolme viikkoa tulee ultrien valiin joten ihanaa nahda taas pikkuinen! :heart:

Varasin joskus toooosi kauan aikaa sitten myos 4D ultran joka sekin lahenee! Aika on 2.12 ja en malta odottaa! Tuolla edellisessa rakenneultrassa se tati naytti ihan huvikseen vauvan kasvot 3D ja saatiin muistoksi kuvakin :)

Mehan paatettiin silloin heti alussa, etta pidetaan vauvan sukupuoli salassa itseltamme, mutta nyt on mieli vahan muuttunut ja aiotaan maanantaina kysya kumpi siella on tulossa =) Jannittaa!

Mulla on siis Roomassa gyne sen takia, etta taalla Hollannissa ei raskauden aikana tavata ollenkaan oikeaa laakaria, ellei jokin asia ole hullusti. Roomassa kaydessa siis paasen tapaamaan ihan oikean gynen joka toimii synnytyslaakarina.
Meilla on edelleen vaihtoehdot auki siita, etta kummassa maassa synnytan, kun ei yhtaan naurata tama Hollannin systeemi, sairaalasta heitetaan ulos 3h synnytyksen jalkeen.. Italiassa sentaan on sama systeemi kuin Suomessa, eli sairaalassa ollaan noin 3 paivaa synnytysen jalkeen.

Meidan valitsema sairaalakin on ihana, tosi kaunis rakennus Tiber-joen varressa Rooman keskustassa. Kuulema Roomaan paras synnytyssairaala, joten siella kelpaa sitten punnertaakin :LOL:

Taalla Hollannissa ei saa edes sairaalaa valita vaan synnytyksen alkaessa katilo tulee kotiin ja seuraa tilannetta. Synnytys siis aloitetaan aina kotona, ja vasta kun on tarpeeksi avautunut, voi lahtea sairaalaan.. Katilo alkaa soittelemaan eri sairaaloita lapi, etta missa olis tilaa. Voi elama.

Jos siis kaikki menee hyvin, aion lentaa nelja viikkoa ennen laskettua aikaa Italiaan ja kollia siella mamman huollettavana. Toivon siis, etta ei tule ongelmia jotka estaisivat lentamisen loppuraskauden aikana.

Mukavaa paivaa kaikille, tama lahtee suihkuun ja toihin! :wave:
 
Hattivattinen Voi itku että piti nyt tuollainenkin vielä tulla, toivon tostisesti että kaikki menee kuitenkin hyvin! :hug:

Sharona Mä olen kanssa odottanut sitä seesteistä ja energistä keskiraskausaikaa, mutta samoilla mennään millä koko ajan on menty :x

Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääset sinne Italiaan synnyttämään :)


Mä olen aikalailla syönyt sitä mitä normaalistikkin, raaka kala, maksa ja erikoiset juustot olen jättänyt väliin, mutta esim. voileipäkakkua missä oli tuorejuustoa söin. Ihan perusruokaahan yleensä syön, harvemmin mitään eineksiä. Kahvia tai teetä en käytä ollenkaan, vesi on yleisin juoma. Siinä on vaan se huono puoli, että varsinkin aamuisin se pahentaa huonovointisuutta joten olenkin sitten juomut laimennettua hedelmämehua joka ei pahaa oloa aiheuta.

Pahoinvointia siis edelleenkin on, nyt pitää pidempia taukoja taukoja, ehkä... Pari päivää meni oksentamatta, sitten taas oksennettiin ja taas oli päivä taukoa ja nyt taas eilen ja tänään on oksennettu... Että ehkä se loppuu tai sitten ei :p
Eipä tänne mitään ihmeellistä, ehkäpä, ehkäpä olen liikkeitä pari kertaa ollut tuntevani, mutta voihan se muutakin muljintaa olla :) Maanantaina olisi käynti äitiyspolilla ja samalla pääsee ultraankin joten näkee taas Tirrin ja onko kaikki ok :)

Ainiin, joku tais kysellä mistä päin ollaan, eli minä olen Pirkanmaalta.

Ja tervetuloa kaikki uudet :wave:

Ja kovasti :hug: teille jotka ovat menetyksen kohdanneet!


Kiena 16+0 Pokspoks :)
 
Tsemppiä kaikille, joilla on huolia. Toivottavasti kaikki kääntyy vielä hyväksi.

Itse jännitin koko viikon ensimmäistä raskausultraa joka oli tänään. Jostain syystä olin saanut päähäni että jotain ongelmaa voisi olla. Siellä se pötkylä kuitenkin kovasti liikuskeli ja vilkutteli ja päällisin puolin kaikki näyttää hyvältä. Oi miten ihana fiilis.

Pystyn niin eläytymään Hammy:n pahaan oloon. Itselläni on ollut jo viikkokaupalla paha olo ja se tekee työssäkäynnin aika jännäksi. Aamulla kestää aikansa kun yrjöilee tai yökkäilee ja yrittää saada jotain aamupalaa alas. Sitten on se nälkä vaikka yrittääkin jotain hedelmiä tms napostella ja työpaikan ruokalassa tuntuu aina olevan jotain mitä ei todellakaan tee mieli, mutta pakko syödä kun on kaamee nälkä....

Mulla on jäänyt kahvinjuonti kokonaan pois ainakin toistaiseksi. Aikasemmin rakastin kahvia, mutta nyt ei vaan maistu. Saapi nähdä millon sitä pystyy taas juomaan, mutta ehkä hyvä näin. Appelsiinimehua menis vaikka kuinka ja mandariinejä, onneks nyt on niiden kausi =)

Pikkujoulukausi lähestyy joten sillon tarvii varmaan tulla kaapista ulos että saa rauhassa juoda limua.

Marjiskainen & Pötkylä 11+2
 
Käytiin siis tiistaina ultrassa ja keskiviikkona oli eka neuvolakäynti. Ultrassa näkyi pieni sydän joka sykki hurjasti :heart: Saatiin kuva muistoksi vaikka onkin epäselvä ja tumma niin kyllä se silti sydäntä lämmittää ku nyt tietää että siellä on asukaskin :) Tällä kertaa sieltä löytyi yksi, mutta silti epävarmuus vielä kalvaa. Sukurasitteiden vuoksi identtisten kaksosten "riski" on aika suuri.

Neuvolatäti oli ihan kiva mutta aika levottoman oloinen. Itse olen aika paljon etsinyt tietoa niin mitään uutta sieltä ei nyt tullu, tylsä tunti oli. Tosin itse olin istunu parturissa sitä ennen kaksi tuntia joten kaipuu kotiin ja syömään oli aika kova!

Pahoinvoinnin osalta olo on ollut vaihteleva. Torstai oli aivan järkyttävä, en saanut syötyä mitään muuta kuin hedelmiä koko päivänä. Perjantai ja vkloppu on nyt mennyt hieman paremmin :)

Meidänkin työpaikalla olisi nyt kahden viikon päästä pikkujoulut. Omistaja oli sanonut toiselle työkaverilleni että ei mitään isoja kunhan käytäis vähä syömässä ja vähä juopoteltais... Joo no miepä en voi juoda. Jännittää hieman koska olen vielä koeajalla eikä työnantajani tiedä vielä raskaudesta...
 
jauhopeukalolle onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Kävin eilen äitiyspolilla ja oli taas niin mahtavaa nähdä pikkanen :heart: Kova on menemään ja huitomaan ja painoakin hurjat 170g :D Rakenneultraan päästään juuri ennen joulua, jos silloin vaavi suostuisi kertomaan kumpaa sukupuolta edustaa :) Nyt oli niin hienosti jalat ristissä :)

Kiena& Tirri 16+5
 
Hienoa jauhopeukalo että oli noin hyviä uutisia! Ja Kienakin taas päässyt näkemään pikkuisen :heart:
Mikä tilanne on Hattivattisella? Voi kun tilanne olisi kääntynyt parempaan!!! Hammya myös mietin...
Kovin meillä on täällä hiljaista vaikka listalla on jo monta plussannutta.. Tulkaahan kertomaan kuulumisianne. Miten alkumatkalaiset? Onko oireet helpottaneet kellään ja joko olette uusineet vaatekaappianne eli vieläkö mahtuu vanhat vaatteet ylle?
Täällä on huomenna taas neuvola ja odotan kovasti näkeväni taas jotain elämää. Jännittää kyllä kovasti. Housut on alkaneet kiristää siihen malliin, että täytyisi varmaan alata harkitsemaan uusien housujen ostoa. Pahoinvointikin tuntuu hellittävän ja ainakin miehen mielestä rinnat on kasvaneet :D

Kevätkello 10+6 (huomenna jo 11+0!)
 
Miulla alkaa rintojen turvotus häviämään. Maha on kyllä nyt jo selvästi turvonnu enkä enää laita sitä ICSIn piikkiin. Omiin housuihin vielä mahtuu mutta silti kivempi olla joustavissa, kotioloissa etenkin. Töihin pitäisi ilmeisesti ostaa jonkinlaiset housut ku alkaa jo puristamaan alavatsaa. Pahoinvointi näytti taas aamulla kasvojaan ku en älynny herätä aikaseen syömään aamupalaa mutta alkaa tuo olo jo nyt helpottamaan. Sain puuron syötyä kun ei muutakaan oikein tehnyt mieli. Iltavuoro töissä menee hedelmien voimalla :) 19. pvä ois sit se np-ultra, neuvolatätiä näen vasta uudenvuoden jälkeen seuraavan kerran.
 
Kevätkello, täällä ollaan! :wave:

jauhopeukalolle ja Kienalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Pahoinvointi on hieman heikentynyt, mutta kyllä edelleen joka päivä tulee huono olo. Oksentanut en ole, mutta sellainen jatkuva kuvotus päällä. Rinnat on selvästi kasvaneet, ainoat rintsikat jotka enää mahtuu on edellisen raskauden ajalta :LOL: Kuppikoko on kasvanut 1-2 koolla.

Mulla on kans masu selvästi turvonnut. Ei sillai nätisti alavatsan kummuksi, vaan kokonaisvaltaisesti pömpöttää. Vielä mahtuu kyllä normihousut kuitenkin. Mulla jäi edellisestä raskaudesta navan yläpuolelle sellainen makkara, eli vatsa tekee kaksiosaisen pömpön. Ei nätti. Painoa ei sinänsä edellisestä raskaudesta jäänyt (olin jälkitarkastuksessa kevyempi kuin ennen raskautta).

Tunnin päästä on kontrolliultra lapsettomuuspolilla hematooman vuoksi. Toivon kovasti, että se olis sieltä hävinnyt ja muutenkin kaikki olis ok. Mitään vuotoa ei oo edelleenkään ollut, luget edelleen käytössä.

Tänään siis laskennallisesti rv 10+1, mutta katsotaan kohta mitä ikää sikiön koko vastaa (viimeksi oli 5 päivää jäljessä).

Kovasti on (mies erityiseti on) alettu jo miettiä tulevan vauvan tarvitsemia välineitä ja järjestelyitä, kuten pinnasängyn hankintaa, rattaiden säilytystä, hoitopöydän sijoittelua jne. Pitäis ehtiä tehdä keväällä pientä remppaa (uusia kaapistoja, pesualtaat ja suihkuseinä) kodinhoitohuoneessa ja vessassa, kun sitten pikkuvauvan kanssa on hankalaa vesikatkojen ym. kanssa. Vielä ei oo uskallettu kuitenkaan tehdä mitään sellaista, mikä menis "hukkaan" jos nyt keskenmeno tuliskin.
 
Terveiset ultrasta, hematooma oli hävinnyt ja sikiö siellä vilkutteli vastaten rv 9+6. Pituutta oli 27 mm. Laskettua aikaa (19.6.) ei muutettu, kun heitti vain 2 päivällä hedelmöityspäivästä laskien (ja ultran virhemarginaali on kuulemma 4 päivää suuntaansa). Istukka kiersi osittain kohdunsuulle, mutta saattaa kuulemma ajan myötä siitä nousta.

Lapsettomuuspolin lääkäri toivotti meidät nyt nautiskelemaan raskaudesta :) Näin teemme :heart:
 
Kiva lukea kuulumisia, täytynee itsekin tästä aktivoitua. Tänään tuli 12 viikkoa täyteen ja pahoinvointi on ehkä hieman vähentynyt. Liittyy enää enimmikseen aamuun. Tosin eilen illalla kun oltiin kavereiden kanssa syömässä vähän paremmin ulkona niin se luksusdinneri meni kyllä ihan hukkaan. Ei vaan maistunu. höh. toivon kovasti että ruokahalu palaisi kun tykätään miehen kanssa niin paljon kokkailla ja käydä syömässä.

Noista vaatteista sen verran että kohta alkaa tulla kyllä jo akuutti tarve mennä niitä etsimään. Tänään virittelin suoriin housuihini sellasen kumppariviritelmän ja pelkäsin koko päivän että jossain vaiheessa se pettää ja housut tippuu kun nousen kokoushuoneesta pois tms. en vaan tiedä mistä edes lähden etsimään. H&M:n tsekkasin mutta siellä oli mun mielestä tosi pieni valikoima ja huonosti kokoja. Onko kellään mitään vinkkejä esim hyvistä nettikaupoista tai perinteisistä?
 
Sol
24.11.2011 :heart:

Nimimerkki.........Hoito.....Rv.....Ultra.....Monesko......Ikä.........LA

Heidari.......IVF/1.PAS.. .28+1........?..........toinen.......36v......15.2.
Sinirusko.........IVF......27+4......30.6.......esikoinen.....25.v......19.2.
Toiveissa.........ICSI......27+3.......6.7........toinen........28.v.....20.2.
nanniga............IVF.......25+2....21.7.....esikoinen.......28.v.....6.3.
Lallaa77.........1.IVF..... 25+1.....24.8.....esikoinen.......34 v......9.3.
Millie73............ICSI......24+0......21.7.....kaksoset.....37.v.....15.3.
Sharona...........IVF.......23+2.......?.........esikoinen.....31v......20.3.
hattivattinen....1.IVF.....22+6......8. 8......esikoinen......32v......23.3.
Sol................2.ICSI....18+3.......7.9...... esikoinen......33v......23.4.
Babies..........luomu.....17+6........9.9........esikoinen......27v.....27.4.
Kiena..............IUI......17+0......20.9........esikoinen.....29v........3.5
RouvaPapunen. .IVF/PAS?...17+?.....15.9......toinen?.......?..........?
Marjiskainen....3.IVF.....12+1.......?..........esikoinen......34v......?
Armi74..........1. IVF.....11+3........25.10. ....esikoinen.....37v....11.6.
Kevätkello......2.IVF......11+1.....31.10........esikoinen.....32v....13.6.
MT79............3.ICSI.....10+2......9.11........toinen.........32v....19.6.
Vauva haaveissa..Clomifen..10+0....4.11.... esikoinen.....25v....21.6.
Marlaa...........3.IVF.......9+3......?..........toinen/set.......?..........?
Nonna76........1.IVF......9+4......7.11.........neljäs.........35v....25.6.
myy75.....3.ICSI 1.PAS...9+3....10.11.......toinen..........36v....25.6.
jauhopeukalo...2.ICSI.....8+3......15.11......esikoinen......22v.....2.7.
Hammy.....1.IVF 3.PAS..6+6.....24.11......esikoinen......32v....12.7.
t0iv0............2.IVF?......6+0.........?..........toinen...........?........?
 
Ultrassa kaikki hyvin, syke löytyi ja viikot vastaa hyvinkin tuota 6+6/7. :)

Nyt voi vähän huokaista jo, ensimmäinen neuvola ensi viikolla, jaik! Mitäs siellä yleensä tehdään ensimmäisellä kerralla? Mua vähän huolettaa osaanko selittää oman tilanteeni ja "vikani" niin että ne siellä tajuavat, kun ei tosta tyksistä ollut tässäkään mitään apua...

Nyt ei ehdi enempää, pitää pakkosyödä jotain ennen töitä, jos sais tän pahan olon jotenkin taas kuriin...
 
Hei kaikille!

Mahtuuko uusia plussanneita vielä mukaan? Meillä oli toinen IVF (joka muuttui ICSI:ksi) loka-marraskuun vaihteessa, ja siitä tulikin yllättäen kahden alkion tuoresiirrosta plussa. Nyt olis menossa rv 5+2. Ekassa ivf:ssä elokuussa oli kiinnittymisyritystä, muttei pysyvää plussaa. Nyt saatiin 9 solusta 5 kunnollista alkiota, joista kolme kehnointa meni pakkaseen. Tuskinpa kyydissä on kuin yksi, kun tuo pp14 veriarvo oli vain 117 eli ei kovin korkea, mutta viitearvojen sisällä. Olinkin alkuun huolissani tuosta matalahkosta arvosta, mutta testiviivat on vahvistuneet senkin jälkeen, ja varhaisultassa sen sitten näkee, mikä on tilanne. Sinne on vajaa kaksi viikkoa aikaa.

Olo on ollut hyvä, mutta iltaisin väsynyt. Mahaa jomottelee aika ajoin menkkamaisesti kyljistä, välillä taas ihan keskeltä. Välillä ei tunnu mitään missään, ja silloin olen heti huolestunut. Mulla on ollut kemiallisia raskauksia useampiakin tässä 1,5 v yrityksen aikana, mutta tämä on nyt jatkunut pidemmälle kuin aiemmat. Hirmuinen epäusko tämän kestämiseen on kuitenkin edelleen. Kyseessä olisi kolmas lapsi, miehen ja mun 1. yhteinen, kovasti toivottu ja odotettu. Laskettu aika olisi kai 24.7.

Hammylle ja MT79:lle sekä muille ultrassa käyneille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :) ja tsemppiä Hattivattiselle vaikeassa tilanteessa!

Kaikkea hyvää toivotan myös kaikille muille täällä oleville! :flower:
 
Hammy Onnea ultrakuulumisista. :) Miun ainaki käskettiin tulostaa kaupungin sivuilta esitietolomake missä oli kysymyksiä omista sairauksista ja lääkkeistä. Edellisten kuukautisten alkamispäivä ja kierron pituuskin siinä kysyttiin mutta jätin sen kohdan tyhjäksi koska en katsonut niillä tiedoilla tekevän mitään, la laskettiin hedelmöityspäivästä.

Itsekkin olisin kiinnostunut tietämään mistä voisi noita äitiysvaatteita etsiä...
 
MT79 no niin, onneksi tuli noin hyviä uutisia! ja hematoomakin hävinnyt! Nyt todellakin saat alata nauttimaan raskaudesta!
Hammylle myös onnittelut! Alahan sinäkin nauttia raskaudesta sen minkä pahoinvoinnilta vain pystyy. Siis mikä tilanne sua huolettaa? Tipuin nyt vähän matkasta? Mulla ainakin oli tosi kiva eka käynti neuvolassa. Sain ennakkoon esitietolomakkeen, joka piti täyttää ja mukaan sain nipun kaikkea materiaalia liikunnasta ruokailuasioihin ja niitä se neuvolan täti myös kävi läpi. Kaikkea kannattaa kysyä, mikä mieltä mietityttää.
Sol kiitos taas päivittämisestä. Sitä riittää, kun pino on mukavasti kasvanut.
Armin kuulumiset kiinnostaa myös, kun mennään niin samoissa :)
marjiskainen tutulta kuulostaa. Minä olen kans hyvän ruoan ystävä ja on tää vähän kurjaa kun kaikki ei maistu ja jotain, mikä ennen on ollut tosi hyvää maistuukin ihan oudolta nyt :(
putunen tervetuloa!

Me kuultiin sit eilen ekaan kertaa sydämenlyönnit ja oli aika uskomatonta! Mies oli tosi fiiliksissä. Kyllä se vain taas vahvisti sitä uskoa, että jotain siellä kasvaa. Ens viikolla on jo np-ultra. Oletteko kaikki olleet seuloissa? ja oletteko menossa, joilla on vasta edessä? Me päätettiin, että katsotaan kaikki mitä eteen tulee.
Todellakin onko kukaan tilannut nettimyynnistä äitiysvaatteita? Mä olen vasta katsellut vähän huutonetistä..
 
Tervetuloa, putunen! Toivotaan että siellä pikkuinen pysyy kyydissä!

Kevätkello, Majriskainen ja jauhopeukalo, mä ainakin esikoisen raskaudessa ostin kaikki äitiysvaatteet (= kolmet housut ja yhdet caprifarkut) H&M:ltä. Silloinkin siellä oli vain pari vaihtoehtoa housuissa, mutta löytyi kuitenkin jotain. Muualta en löytänyt mitään. Suosikit oli ruskeat sammarit ja koko kesän kuljin samoissa äitiysfarkkucapreissa (lapsi syntyi lokakuussa).

Sain esikoisen raskauden aikaan hyvän vinkin: kantsii varmistaa et äitiyshousuissa on vyönlenkit, jotta niitä voi sitten pitää myös lapsen synnyttyä (kun se vatsa ei välttämättä heti mahdu vanhoihin housuihin). Tämä vinkki tuli tarpeeseen, kun hätäsektioarpi oli pitkään kipeä. Mitään tarvallisia housuja en olisi voinutkaan pitää moneen viikkoon. Piti myös ostaa muutamat korkeavyötäröiset maxi-alushousut, joita miehen riemuksi oon käyttänyt siitä eteenpäinkin :LOL:

Imetysliivit ostin just myös, kun tissit tosiaan ei meinaa enää mahtua mihinkään liiveihin, niin ajattelin saman tien ostaa toiveikkaana imetykseenkin sopivat.
 

Yhteistyössä