2011 kesän ja tulevan syksyn lapsettomuushoidoista plussanneet!

Tervetuloa kaikille uusille ja hurjasti onnea plussista! :flower:

Toivottavasti Hattivattisella kaikki on hyvin!

Pahoinvoinnista sen verran, että mulla oli sellasia päivän taukoja, että ei mitään oireita, mutta sitten taas oksennettiin... Nyt on viikko ollut taukoa, joko se voisi loppua kokonaan??? :confused:

Sol Onpa huojentavaa kuulla, että sielläkin vielä odotellaan niitä liikkeitä, meinaan mulle meinaa pukata pieni stressi asiasta. Tuntuu että kauhean moni jopa ensikertalaisetkin ovat tunteneet liikkeitä jo aikaisillakin viikoilla ja neuvolassa/äitiyspolillakin sanottiin, että kyllä niitä pikkuhiljaa nyt rupeaa tuntumaan, enkä mä oo tuntenu mitään. Kai. :'( Tosin oon öisin heränny mahan muljahduksiin ja kerran muka johonkin tönäsyyn, mutta se voi olla untakin ja kuvittelua kun niitä niin kovasti odotan... Istukka kuitenkin turvallisella alueella ja ei pitäisi vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen.... No, ehkä odottavan aika on vaan pitkä :)

Kevätkello Lista on nyt hyvä ja selkeä eikä Solin tarvitse laskea kaikkien viikkoja :)
Kuka nyt päivittääkkin, mulle voi laittaa poikaolon... Ehkä sitten 19.12 rakenneultrassa nähdään pitääkö tunne paikkansa...Jos kaveri nyt suostuisi näyttämään vehkeensä ;)

Mä en ota influenssarokotetta, vaikka perussairauteni vuoksi sitä jo suositellaan...Mutta kerran sen ottaneena ja viime vuonna kun otin sikainfluenssarokotteen, niin olin niin kipeenä, et huhhuh.

Mä ostin H&M:ltä äitiysfarkut jotka muuten on tosi hyvät, mutta jos paljon kävelee niin sit valuvat...Myös äitiyslegginsit ostin ja mekon kun oli alessa. Niillä on sit käyty teatterissa ja pikkujouluissa :)
Huomaa kyllä, että maha on kasvanut, ei voi enää nojata siihen, kun joku ottaa vastaan ;)

Meillä on muuten kaveripiirissä vauvabuumi, meinaan ainakin 5 saa vauvan 2 kuukauden sisällä :D No, pienillä on sitten seuraa toisistaan :heart:

Kiena&Tirri 18+2
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!

Ajattelin nyt varovaisesti siirtyä tälle puolelle :) Viime keskiviikkona ultrassa löytyi 2 pienen pientä sykettä :) Viikkoja on nyt 6+3 ja 3.ICSIN tuoresiirto kyseessä. Ennestään meillä on ekaluokkalainen ICSI-tyttö. Väliin mahtuu 1 PAS, josta nega sekä 1 ICSI josta,varhainen km rv 5+3. Syy lapsettomuuteen on siittiöiden totaalinen puute. Tähän siirtoon siittiöt saatiin kivesten avoleikkauksesta.

Oireina nyt on todella voimakas pahoinvointi, tissikipu ja palelu. Esikoisesta en muista näin voimakasta pahoinvointia olevan, joten toivonkin, että tämä pian menisi ohi. Muuten kyllä menee joulukin ihan harakoille :) Toisaalta sitten taas on ihana, että oireilee. Se tuo jotenkin rauhaisaa mieltä, että kaikki olisi hyvin. Onneksi pääsen viikottain (tutkimuksen puitteissa) ultraan :)

Mukavaa joulun odotusta kaikille!!
 
Heippa!huomasinkin että olin tuossa teidän listassa olen unohtanut tulla tänne kertomaan että silloin syksyllä valitettavasti meni kesken taisi olla biokemiallinen,mutta 22 päivä oli 2.pas ja nyt raskaustesti näyttää taas plussaa :) katsotaan nyt kuinka käy toivottavasti tämä viimeinen mohikaani nyt pysyisi loppuun asti matkassa :) tämä oli siis meidän viimeinen yritys ja toivottavasti hyvin käy :) eli saatte mut siirtää sinne pinon viimeisimmäksi:) ultrasta ei ole vielä tietoa täytyy ensi viikolla soitella :)

RP&viimeinen mohikaani
 
Heippahei!

Mulle voi lisätä tonne listaan tyttöolon kuka kerkiää :)
Oliko täällä kukaan kiinnostunu tosta Buzzadorista? Oon ite siellä ja olen päässy kokeilemaan Doven hoitoainetta, pakastepizzoja yms. ja ihan ilmaseksi.. Ainut mitä pitää tehdä, on raportoida. Nämä raportit on nopsa täyttää ja tehdä, joten jos ilmanen tavara kiinnostaa niin liittykää.. :) Startpage | Buzzador
Tuossa linkissä onkin jo mun käyttäjätunnus (Sippu), ja kyllä, minä hyödyn siitä jos joku liittyy :ashamed:

Mitä teille muille äideille kuuluu? :)
 
Heipat vaan täältäkin. Nyt voin viimeinkin juhlistaa pahoinvoinnin päättymistä (tai ainakin on stopannut merkittävästi). Jippii! =) Ihan pystyin viime viikonloppuna syömään ensimmäisen oikean ruoka-aterian koko raskaanaolon aikana. Aikasemmin on tullut vähän näykittyä ja syötyä sitä sun tätä, varsinkin hedelmiä ja mehua. jospa tämä siis tästä. Ja 13 viikolla ollaan. Tämä tietää hyvää joulua ajatellen kun ei yökötä leipoa ja kokkailla.

No sitten se kolikon toinen puoli... kauheat pissavaikeudet alko. Lieneekö jotain kohdun kasvuun liittyvää. Eli pissattaa muttei sitten pissaa tulekaan. :( Onko kellään ollu vastaavaa? (ja kyllä kävin tulehdustutkimuksista, ei ole mitään virtsatietulehdusta tai muuta sellasta)

Eli täällä mennään vähän vaivasta toiseen. Odottelen siis edelleen sitä keskiraskauden onnea ja hekumaa... No ainakin lisäultrassa näin söpön pötkyläisen kovasti liikkeessä. Kaipa tässä täytyy vaan päivä kerrallaan katsoa mitä tuleman pitää.

Hyviä vointeja kaikille ja tervetuloa uusille!

Marjiskainen & Pötkylä (13+5)
 
Tervetuloa uusille! Laittakaahan tietojanne, keneltä niitä vielä puuttuu tuosta listalta niin lisäillään. Erityisesti lasketut ajat olisi kiva saada niin on helpompi seurata, missä vaiheessa jokainen menee.

Kiena toi sun pahoinvointi kyllä kuulostaa niin ikävältä, että soisi sen jo loppuvan! Toivotaan, että pääsisit nauttimaan hyvinvoivistakin päivistä enemmän.
Marjiskainen Onnea pahoinvoinnin loppumisesta! Ei kyllä tuollaista vaivaa ole itsellä ollut... hmm suolen toiminnan hidastumista on kyllä ollut ja tuota kamalaa närästystä, että en kyllä oikein usko omalla kohdallani siihen onnelliseen hyvinvoivaan raskausaikaan, mutta kyllä tämän yrittää kestää kun toivoo, että lopussa saa sen parhaimman palkkion (joka sekään ei varmaan helpolla tule -eli en uskalla edes vielä synnytystä miettiä ollenkaan, ettei iske paniikki)

Kevätkello rv12+6
 
Heippa kaikille!

Eilen oli niskapoimu-ultra, jossa kaikki näytti olevan hyvin, turvotus 0,7 mm. Riskiluvuksi tuli kaikkien laskujen jälkeen 1:3300, joka kätilön mukaan tosi hyvä mun ikäiselle. Meillä on sikäli hyvä säkä, että 4D-ultra tulee vähän niinkuin kaupan päälle, oli aika jännää katsella Pullaa kolmiulotteisenakin! Vaikka olipa se alun normiultrakuvakin aika liikuttava, kyyneleitä sai vähän väliä pidätellä...

Ihmettelen vain, kun oikein mitään mahan pullistumista ei ole vieläkään näkyvissä, vaikka kohtu on kuulemma kunnolla eteenpäin kallistunutkin. Kyllähän tuo vyötärömakkara vähän enemmän ulostyöntyvä on, mutta ei mitään selvästi näkyvää pömppistä vielä. Olis kiva saada sellanen, kun nyt vaan näyttää läskimahaiselta... Etelänreissukin vuodenvaihteessa on tiedossa, ja mieluummin sitä bikineissä näyttäis oikeesti raskaana olevalta! ;)

Kuvittelin, että ultran jälkeen tämä asia konkretisoituisi oikeasti, mutta ei sitä vaan vieläkään oikeesti tajua, että siellä joku asustelee. Liikkeitä odotellessa.

Hyviä vointeja kaikille! Mulla on tosiaan jo aika mukava ja reipaskin olo ollut. Isoja aterioita ei pysty kyllä vieläkään syömään, mutta siitä tuskin on haittakaan... Jano on välillä (kätevästi varsinkin yöllä) kova, vissyä yritän lähinnä juoda, ja maitoa kanssa.

Itsenäisyyspäivää ja joulun odotusta toivottelevat

Armi ja Pulla (13+1)
 
Onnea Armille ultra-kuulumisista!

RouvaPapuselle onnea, että pikkuinen jaksaisi tällä kertaa kyydissä :flower:

Mulla oli sitten tänään se varhaisultra ja pikkuinen vastasi täsmälleen viikkoja 7+1, kuten pitikin. Sydän löi vahvasti ja kaikki oli siis toistaiseksi hyvin. Kylläpä huojensi mieltä. Neuvolakäynti on sitten parin viikon kuluttua. Niin - ja yksi siellä sitten oli vaikka kaksi siirrettiin. Hyvä näin :)

putunen ja pikkuputu rv 7+1
 
Viimeksi muokattu:
Heippa,

Jospa minä nyt sitten uskallaudun tänne tietoja laittamaan, kun ultrassa tänään jälleen pienet nähtiin :)


Nimimerkki.........Hoito.....Rv.....Ultr a.....Monesko......Ikä.........LA
Vieno02 3.ICSI 7+0 30.11 2. ja 3. 35 25.7.2012

Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!
On tämä vaan niin ihmeellistä. Ensin muutaman vuoden luulet, ettei sitä kakkosta meidän taloon tule, niin sitten yhtäkkiä onkin tulossa kaksin kappalein :)
 
Hienoja ultrakuulumisia tullu tänne :heart: Meillä olis ens viikon keskiviikkona rt-ultra, jänskää :)

Oletteko meinannu jonkinmoista isyyspakkausta touhuta tuleville isille? Mulla olis mielessä tehdä, mut en oikein tiedä mitä siihen laittais..

Babies 19+5
 
Heippa!

Täällä onkin kaikki jo tosi pitkällä.Huh meikäläisellä vielä ihan alussa :) ja toista odotetaan elikkäs tää oli meidän ICSIN 2.PAS :) ultra olis sit jippii ennen joulua 23päivä huh!ei tarvitse sitten jouluna selitellä jos en juo viiniä :) tai no joutuuhan sitä varmasti jos tuolla joku on masussa :)
Mulla iski ihan sairaan huono olo tänään heti ruuan jälkeen.Muistan esikoisesta myös että oli alkuraskaudessa huono olo,mutta ei muistaakseni näin aikasin kiva kiva,jos tää huono olo on pahempi kun viimeksi.


RP&viimeinen mohikaani rv4+?
 
katso liitettä 14518

8.12.2011 :heart:

Nimimerkki.......Hoito.......Monesko......Ikä.....LA.....tyttö/poika?

Heidari......1.IVF/1.PAS.......toinen........36v........15.2.
Sinirusko........1.IVF..........esikoinen.....25v......19.2.
Toiveissa.........ICSI...........toinen.........28v......20.2.
nanniga............IVF...........esikoinen.....28v......6.3.
Lallaa77.........1.IVF...........esikoinen.....34v......9.3.
Millie73..........1.ICSI..........kaksoset......37v.....15.3.
Sharona..........IVF.............esikoinen.....31v......20.3.....poikalupaus
hattivattinen....1.IVF..........esikoinen.....32v......23.3.
Sol................2.ICSI..........esikoinen.....33v......23.4.
Babies...........luomu..........esikoinen......27v......27.4.....tyttöolo
Kiena.............IUI..............esikoinen......29v......3.5......poikaolo
Marjiskainen...3.IVF...........esikoinen......34v......5.6
Armi74..........1. IVF...........esikoinen......37v......11.6.
Kevätkello......2.IVF............esikoinen......32v.....13.6.
MT79.............3.ICSI...........toinen..........32v.....19.6.
Vauva haaveissa..Clomifen...esikoinen......25v.....21.6.
Marlaa...........3.IVF.............toinen..........33v.....25.6.
Nonna76........1.IVF.............neljäs..........35v.....25.6.
myy75...........3.ICSI 1.PAS...toinen..........36v.....25.6.
jauhopeukalo...2.ICSI..........esikoinen......22v......2.7.
Haltia............?PAS..............toinen..........27v.....3.7.
Hammy.........1.IVF 3.PAS.....esikoinen......32v.....12.7.
t0iv0............2.IVF?..............toinen...........?........?
putunen........2.IVF/ICSI........kolmas..........?........24.7.
Templeton.....2.IVF.............1./kaksoset....33v......24.7
Vieno02.........3.ICSI..........2.&3./kaksoset..35v....25.7
RouvaPapunen..1.ICSI 2.PAS...toinen..........?........?
 
Viimeksi muokattu:
Heissan pitkästä aikaa! Onnea uusille tulokkaille, kiva huomata ettei itse ole enää ihan listan loppupäässä ;) Ja onnea ultrakuulumisista myös!
Kovasti en ole ehtinyt palstailemaan, meille tuli 1,5 viikkoa sitten koiranpentu ja se on vienyt kaikki viimeisetkin energian rippeet mitä jäljellä on :)
Ekassa neuvolassa käyty ja sain onneksi silloin tyksin ultrasta mukaan lapun jossa selitettiin hieman mun "ongelmia". Joku sitä aiemmin kyselikin että mikä juttu mulla on, eli mulla on ns. yksisarvinen kohtu, toinen "itsenäinen kohtu" poistettu tähystyksellä. Plus endoa yms ja toi kohtu siis lisää ennenaikaisuuden riskiä yms. Että sellasta kaikkea kivaa!
Tänään ei ole ollut ihan niin huono olo, voisiko olla että pahoinvointi jo helpottaisi, jee! Viimeisiä tukilääkityksiäkin vedellään joten josko sekin olisi syynä parempaan oloon. Huoli ja murhe ovat silti mukana joka ikinen hetki, en osaa vieläkään nauttia tästä, en oikein suostu uskomaan että tämä voisi olla totta ja kaikki olisi hyvin... Niskaturvotusultra on 22.12, joten sinne asti jos saisi itsensä pysymään kasassa ja toivoa parasta. On vaan sellainen pelko persiissä että en tule selviämään siitä jos tämä päättyy huonosti. No, eiköhän siinä ollut purnausta kerrakseen yhdelle kerralle!
Lähden valmistautumaan töihin, yhdeksän päivän työputki pitänee hyvin ajatukset kurissa ;)
 
Rouva Papuselle ja Hammylle kovasti tsemppiä! Peukut on pystyssä että kaikki järjestyy parhain päin!

Babies Mä ajattelin tehdä miehelleni joululahjaksi isyyspakkauksen :) Sisältö on kans vielä hakusessa, joku kiva potkari ainakin ja herkkuja sinne ajattelin. Ideoita myös otetaan vastaan! :xmas:

Kiena joka POKS POKS poksuu :) 19+0 :heart:
 
Hyvä idea tuo isyyspakkaus. Mä vähän etsiskelin netistäkin jotain juttuja ja löytyi tälläiset:
Isyyspakkaus - Mussukat.fi
Hattentatti: LAHJAIDEAT - ISYYSPAKKAUS
Aika hintavia juttuja tosin, mutta hauskoja... Siis että jotain tuollaista voi tosiaan koota. On tää kumma, kun kuitenkin vielä vähän pelottaa, että mitä jos jotain meneekin pieleen, että uskaltaako sitä edes tuollaista isäjuttua ajatella. Eli yhdyn tuohon Hammyn mainitsemaan epäuskoon vaikka viikkoja jo onkin jokunen... Te jotka olette pidemmällä, missä vaiheessa oikeasti alkaa tulla luottamusta tähän koko raskauteen vai tuleeko ollenkaan?
Heidarilla ja Siniruskolla ei enää ole pitkä matka. Millainen vointi teillä on? Tulkaahan kertomaan kuulumisia :)
Marjiskainen onko oireet helpottaneet? Milloin sulla oli la?
Ja edelleen odottelen kyllä Hattivattisesta jotain kuulumista!
Uskaltaako kukaan muu vielä veikkailla tai kertoa vauvan sukupuolta? Mä mietin vielä...
 
Viimeksi muokattu:
Sol
Meillä ei oo netti ollu toiminnassa, muutettiin just. Että on jääny vähän väliin nää kirjottelut. Mut nyt pelittää :)

Kevätkello Kiitos uudesta listasta, on selkeämpi lukea. Ja oli kyllä laskemista niissä viikoissa, huh. Mä en oo varma, että oisko poika- vai tyttöolo, mutta ens viikon pe on rakenneultra, et ehkä siellä voipi jotain näkyä. Tai sitten ei.

Isyyspakkauksesta Voishan se olla hauska juttu, kun vaan keksis siihen jotain miehenkin mielestä kivoja juttuja. Ettei sit ite loukkaannu, jos toinen ei ookaa innoissaan. Tämäkin koettu, kun nuo tunteet pikkasen heittelee. Jos ite oon jotain mieltä, niin oletan, että toinen tahallaan loukkaa, jos ei oo ihan samoilla linjoilla. Ymmärrän tilanteen kyllä sit hetken kuluttua, otseäkin ärsyttää, kun oon niin herkkis. Mut kuulunee asiaan.

Liikkeistä Eilen ET liikkui kyllä sellasella melskeellä, että ei ollut epäilystäkään :heart: Kikattelin sohvalla, kun tuntui niin jännältä. Ja siis joskus 15+6 tuntui pikkasen tuommoselta mut vaimeempana ja sitten ei oikein mitään. Ihan vaan jotain kuplia, että onkohan vai eikö. Ja nyt 20+2 vaavi päätti, ettei huolestuta äippää enempää vaan antaa merkkejä itsestään. Mut ei kai tässä nyt tarvi sitten taas viikkoja odotella, joskos hän nyt ilmoittelisi itsestään tiuhempaan tahtiin :)

Sol 20+3 (siis puoliväli ohitettu, en voi uskoa!!! Ihanaa :heart:)
 
Huomenta ja hei vaan pitkasta aikaa!

Onnea kaikille plussanneille ja ultrasta hyvia uutisia saaneille tuleville mammoille!

Vahan hirvittaa, etta miten on kaynyt Hattivattiselle kun on ollut niin hiljaista..?

Olen kayny taalla kurkkimassa melkein paivittain, mutten ole saanut aikaiseksi kirjoitella mitaan..
Me kaytiin viime viikolla 4D-ultrassa ja nahtiin pikkuinen taas :heart:

On kuulema pitka tapaus, mika on hassua, kun me molemmat isukin kanssa ollaan lyhyita :D Oli siis jo viime viikolla pikku-herra 37cm ja vastasi viikoilla 24+2 noin viikon 26 ikaista vauvaa :)
Muuten kaikki mitat vastasi viikkoja taydellisesti. Laakari arvioi, etta vauva olisi syntyessaan n.3,7kg ja 53-54cm - huh :O

Saatiin muistoksi mukaan DVD koko sessiosta selityksineen paivineen ja DVD missa on still kuvia pikkuisesta. Aika hurjaa tuo nykyajan tekniikka!

Tama vauva on varmaan tuleva jalkapalloilija tai potkunyrkkeilija, sen verran heiluu maha ja melkeinpa koko ajan. Valilla punkee paata navan vieresta tyrkylle, niin etta koko maha menee uuteen uskoon, samalla nyrkkeilee ja potkii menemaan, hihih.. Alkaa olla potkuissa jo todellista voimaa!
Jos potkii "sisaanpain" se tuntuu aika ilkealta, tuntuu menisi suoletkin solmuun..

Mutta tosiaan ihanaa, etta on aktiivinen masuasukki, niin ei tarvitse huolehtia ja huolestua! Siinapa vastaus Kevatkellon kysymykseenkin, mulla oli siis pelko persiissa kylla koko ajan, ihan siihen asti, kunnes alkoi tuntumaan ne liikkeet paivittain.


Sol Onnea puolivalin saavuttamisesta! :) Ja tietty liikkeiden tuntemisesta, aika veikeeta, eiko?

Nyt suihkuun ja toihin, mukavaa paivaa!

Sharona ja piipero 25+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hammy Onnea uudesta perheenjäsenestä :) Minkäs "merkkinen" koira teille tuli?

Isyyspakkaus Meillä on pakkausessa jo tämmönen VAUVA omistajan opas, hinta 9.80? - Borgenicht Louis, Borgenicht Joe - 9789512345007 Oli mun mielestä aika hauskan kuulonen :) Meiän mies kun on tollanen tietsikkanörde :D

Täällä ollaan sitte saitsulla :( Eilen alkoi töissä masussa tuntumaan painetta ja kipua touhutessa. Rauhottui kun istui tai muuten vaan toimi kun hidastetussa filmissä. Sain sitte työterveyshoitajalle ajan, joka veikkasi harjotussupistuksia. Antoi kolme päivää saitsua silleen tyhmästi että sunnuntaina pitäs mennä töihin :O Soitin tänään neuvolaan kun koiran kanssa pienellä lenkillä alkoi taas sattumaan niin että piti hidastaa tahtia reippaasti. Kehotti menemään huomenna päivystykseen jos on vielä kipeä ja pyytämään torstaihin asti saikkua..Keskiviikkona pääsis neuvolalääkärille. En nyt tiedä mitä tämä on, mutta mun käsityksen mukaan harjotussuppareiden pitäs olla kivuttomia? En pysty tekemään oikein mitään kun kroppa sanoo että nyt hiljennä :(

Babies 20+0
 
Kiitos Babies :) Meille tuli kääpiöpinseri, vauhdikas kaveri, oikea vekkuli! Tsemppiä sinulle kipujen kanssa, nyt rauhallisesti vaan!

Mitäs tuumaatte tästä hoidoissa käyneet kanssasisaret, mulla loppuu tukilääkitys huomenna (vihdoin), olen tässä nyt pari viikkoa vähentänyt tasaisesti lugesteronia ja estradot laastari on puolitettu. No, nyt on eilen ja tänään maistunut ruoka, kuvotus ja jatkuva nälkä ovat kadonneet. Eli eipä tässä suurentunutta rintavarustusta lukuunottamatta ole mitään raskausoireen tynkääkään enää... Olo on ihan toivoton, tässäkö se nyt oli. Onko kenellekään muulle käynyt näin? Voiko olla siis että "raskausoireeni" olivatkin vain hormooneista johtuvia... Musta tuntuu että sekoan kohta eikä ole muuta vaihtoehtoa kuin mennä taas jonnekin ultraan yksityiselle ja maksaa itsensä siitä kipeäksi. Voi luoja että tää on tuskaa!!!! Aina sitä kuvitteli että sitten kun se raskaus alkaa niin pahin on ohi. Paskan marjat sanon minä!
 
Heipat. Täältä vähän kivempia terkkuja kun viimeks. Pissavaivat on helpottaneet viikossa. Huoh! Voin kuulkaa kertoa että ompa kiva käydä sillon vessassa kun se toimitus pelaa... :D Ihme vaivoja, mitäköhän tässä seuraavaks. Nyt jos viikonloppuna on hyvä olo, aijon mennä sekä jumppaan että jouluostoksille. Täytyy käyttää aika hyvin hyödyks. On tullut ihan löllö olo kun ei ole pystynyt liikkumaan moneen kuukauteen, ekaks hoitojen takia ja sitten pahoinvoinnin.

Hammy:lle tsemppiä. Mulla ainakin on olotilat niin paljon vaihdelleet että vaikea sanoa mitkä olivat silloin niitä Luge-oireita ja mitkä näitä luonnollisia.

Kevätkello ja muut: mun LA on 5.6. Ja hyviä noi isyyspakkaus-vinkit. Mä oon niin uus näis jutuis et en ollu ees koskaan kuullut moisesta. Meilläkin asustaa sellanen nörtti-hifistelijä ja naureskelin tolla yhdellä saitilla olevaa tuttia jossa luki "Mute". Täytyy hankkia jotain hauskaa.
 
Sol mahtavaa, puolivälissä jo! Onnea siitä! Mä kyllä kanssa odotan noita liikkeitä. Jännä nähdä, että miltä se oikein tuntuu.
Sharona huh, siinä on kaverilla kokoa! Voi sanoa reippaaksi miehen aluksi :D Mutta hyvä kai se on, että siellä kasvetaan ja voidaan hyvin! Mua myös kiinnostaa tuo 4d. Olis ihanaa nähdä pieni jo etukäteen. Ootteko muut käyneet tai miettineet menoa? Mitä se mahtaa maksaa yksityisellä?
Marjiskainen mä kanssa naureskelin sille "mute"-tutille :D Hyvä, että oireet on helpottaneet, ei auta kuin odotella mitä tulee seuraavaksi...
Hammy onnea tosiaan koiravauvasta! Noi kääpiöpinserit onkin tosi menijöitä eli teillä kyllä riittää vauhtia! =) Mulla ei ollut lugeista oikein mitään oireita, joten niiden poisjättäminenkään ei ihmeitä tehnyt. Pahaolo oli varmaan parhaimmillaan siinä lopetusten aikana.. Tää on kyllä niin, että jos on oireita niin toivoo, että ei olis ja jos ei ole niin sitten toivoo, että olis, kun muuten pelko nostaa taas päätään. Siis, että itse ainakin ajattelen vähän tuohon tapaan. Millaistahan olis ollut jos tämän lapsen olisi saanut "helposti"? Mutta huoli pois, varmasti kaikki on kunnossa! Mulla on ollut kyllä samaa, mitä marjiskainen kirjoitti, että olotilat vaihtelee. Jonain päivänä ei huomaa mitään ja toisena taas ahdistaa ja etoo jne.
Hei Babies sulla kanssa puoliväli! Onnea siitä! Ikävä homma tuo kipuilu. Toivottavasti menee levolla ohi ja ihanaa, että pääsette ens viikolla taas näkemään pikkuisen ultrassa!
 
Sol
Heippati hei!

ET ei oo sen keskiviikon jälkeen melskannut enää, mutta liikkunut välillä kuitenkin. Äskenkin muljahteli mahassa, joten oon tosi onnellinen :heart: On se liikkeiden puuttuminen tai ettei niitä tunne niin sydäntä raastavaa. Jos vauva on nyt koko päivän ihan hiljaa, niin varmaan taas huolestus. Eli ihan kuin Sharona jo sanoikin, niin kyllä mäkin hermoilin ihan tohon keskiviikkoon asti. Ja nytkin hermoilisin, jos vauva ei ilmottelisi mitään. Oon kyllä yrittänyt rauhoittaa mieltäni, et voi olla hiljainenkin päivä. Mut jos niitä tulee useempi niin sit en enää tiedä miten oon. Kevätkello noin siis mulla myös. Tietysti sydänäänien kuuntelu auttaa aina muutamaksi päiväksi, mutta en kehdannu ihan kolmen päivän välein neuvolastakaan aikoja soitella :D

Niin ja tervetuloa taas uusille! RouvaPapunen mietinkin, kun susta ei kuulunut pitkään aikaan mitään, että mitä kuuluu. Onneksi on onnistunut uudelleen ja toivotaan, että nyt olisi pysyvää :)

En muuten vieläkään ymmärrä, et miten oon jo ylittänyt puolivälin! Kun just hermoilin ekaa ultraa! Tässähän pitäisi varmaan jo alkaa valmistautumaan. Vaunut jo on, hoitopöytä, pinnasänky ja jotain vaatetta. Mut autoon ei oo vielä turvakaukaloa, se ois aika pop, et pääsis sit sairaalasta kotiinkin :) Tuntuu silti niin kaukaiselta toi synnytys, et en osaa vielä oikein edes ajatella. Onnea Babies myös puolivälistä, aika siistii vai mitä? :) Ja toivottavasti olo on jo helpottanut, en osaa kyllä sanoa, mitä noi vaivat olis. Luulisin kans et ne harjoitussupistukset olis kivuttomia. Ei oo kyllä niitäkään ollu, tai en ainakaan oo huomannut. Kienallakin kohta poksuu puoliväli, ja sit meitä on listassa jo monta sen välietapin saavuttaneita. Huhhuh. Ja lisää tulee koko ajan :) Mites helmikuun äideillä? Heidari, Sininrusko, Toiveissa? Ja hattivattinen, toivottavasti kaikki on hyvin :hug:

Sharona Oli varmaan ihanaa nähdä se 4d ja saada vielä mukaan dvd :heart: Onnea myös potrasta pojasta, kasvaakin kunnon kokoiseksi :) Kevätkello Meillä tosiaan oli myös 4d siinä np-ultrassa, en edes silloin tajunnut, et se oli sellainen :D Neuvolassa sit sanoivat, et kappas, ootte saaneet 4d-kuvatkin. Joo, että en osaa sanoa mitä se maksais. Ja nyt ois kiva sellaseen päästä, ja varsinkin saada se dvd.

Hammy Mullahan ei oikein niitä oireita edes ollut, niin paha sanoa. Mut onhan ne joillain just loppuneet kuin seinään. Tiedän kyl et ei paljon auta et hoetaan rauhoitu, kaikki on varmasti hyvin. Mutta koita silti, ja soittele vaikka neuvolaan jos siltä tuntuu. Kyllä mua ainakin on puhelinkeskustelutkin jo hieman rauhoittaneet ja ainakin sydänäänien kuuntelu :hug:

Sol ja ET 20+6 (huomenna poksuu 21!!! :heart:)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

enää vajaa kaks viikkoa!oon yrittänyt keksiä kaikkea muuta ajateltavaa ettei ultra pyörisi mielessä..huh vaikeeta se on ja hysteerisenä testaajana vielä piti ennen kun hain lugeja/estradotteja lisää niin varmistua ollaanko vielä raskaana :D kyllä se etominen/kylmäkuumahiki on ihan hirveetä,mutta en vaan jotenkin usko ennen kun näen sykkeen.

Hei tuli vaan mieleen mulle ei ole klinikalla ikinä sanottu että mikä siirtopäivä on?eli onko se pas:is 2+0 vai alkion iän mukaan eli meillä 2+4??onko teillä mitään tietoa?me ollaan siis yksityisellä ovumiassa..oon kuitenkin lukenut että riippuu ihan hoitopaikastakin.ultrassahan se sit selviää mutta tuli vaan mieleen :)

RP&viimeinen mohikaani
 
Moi pitkästä aikaa kaikille. Ja tervetuloa uusille! :) kiva kun pino kasvaa eikä ole itse enää hännänhuippuna.. Ja meitä samalla la:lla oli jopa kolme! Missä Nonna ja Marlaa synnytätte, tai siis mikä sairaala on kyseessä? Mulla VKS.

terveisiä np ultrasta, se kauan odotettu päivä oli vihdoinkin tänään! Oi, oli niin ihqua. Pikku ihminen siellä nukkui ja sit heräsi ja heilutteli jalkoja ja käsiä ja touhusi kaikkea. kyllä noi laitteet on ihmeellisiä kun näkee niin hyvin..! niskaturvotus oli 0,9 eli normaali ja down riski oli 1:2200 (siinä otetaan huomioon np turvotus, verikoetulokset, ikä, paino ja tupakointi) ja toi on kuulemma normaali. eli suuri helpotus oli kyllä. nyt vaan pitäisi kärvistellä seuraavaan ultraan helmikuulle.. voi kun tuntuu pitkälle ajalle! Sharona ihanaa oli varmaan nähdä 4d ultrassa vauvelia! oon vähän kade kun teillä on noin hienot laitteet.. :)

Koska muuten kerrotte tai kerroitte töissänne raskaudesta? mä olen aloittanut vasta 1.11. uudessa paikassa ja mietin et mihin asti kehtaan venyttää.. ei tunnu kivalle sanoa et jään pois mutta on niiiin kauan toivottu vauva että en todellakaan ole pahoillani pois jäännistä mutta silti jännittää paljastaa tämä asia..

Hattivattinen tulethan kertomaan, että onhan kaikki hyvin..

sol ja muut jotka tuntevat ja kovasti potkuja ja liikkeitä.. niitä täällä myös odotellaan. saa varmasti vielä kuukauden päivät odotellakin..

mutta nyt jatketaan töitä.. Mukavaa joulun odotusta kaikille! ja voikaahan paksusti poks poks.

t. Myy ja papu 12+1 (ultran mukaan 12+2 eli lähes sama :) )
 
ja lisäys rouva papuselle. meillä ainakin laskettiin et siirtopäivä oli 2+4 koska alkio oli siirrettäessä 4 päivän ikäinen. ja näin ollaan siis laskettu viikkoja ja sekä varhaisultrassa että tänään np ultrassa vauveli vastasi näitä viikkoja (siis että siirtopäivä olisi ollut 2+4). :) en tiedä selvensikö yhtään..?
 

Yhteistyössä