2011 kesän ja tulevan syksyn lapsettomuushoidoista plussanneet!

miles Ihana, että saitte hyviä uutisia! Onnea!!! ja tervetuloa kesäkuun odottajaksi! :popcorn: Meitä on tänne tosiaan saatu mukavasti jonon jatkoksi. Ja musta on ihanaa myös seurata edellä olevia ja kuulla, mitä jokaiselle kuuluu ja mitä on milloinkin odotettavissa.
Ja toivottavasti huomenna mörkötys saa myös noita odotettuja hyviä uutisia! Täällä jännitetään sun kanssa!

Tänään kävi vähän hassusti kun yks työkaveri toi töihin kakkua. Leikkasin sitten minäkin siitä palasen ja vasta sitten mulla välähti, että sehän on hyydytetty juustokakku! No, siinä vaiheessa oli vähän myöhäistä peruuttaa ja jättää pala siihen kun vielä koko huone oli täynnä porukkaa. Niinpä sitten epämääräisessä pelkotilassa söin kakkua. Ja heti ekan tilanteen tullen oli pakko soittaa miehelle ja kertoa tilanne. Hän sitten yritti mua lohduttaa ja muistutti, että terveydenhoitaja sanoi, että kala on pahin ja että juustoissa ei juurikaan ole viime aikoina listeriaa ollut. Mutta ihan kamala olo on tuon tilanteen takia. En ole vielä kertonut töissä raskaudesta ja haluaisin vielä vähän odottaa. Mutta nämä ruokajutut pääsee kyllä välillä näköjään yllättämään ja sit kun tänään on vielä ollut sen verran hyvä päivä, ettei ole edes kuvottanut... Jospa tämä nyt toimi opetuksena ja muistan jatkossa katsoa paremmin, mitä herkkuja suuhuni laitan. :x
 
Heips pitkästä aikaa.

En ole uskaltanut mitään kirjoitella tässä välissä kun olen vain odotellut varhaisultraa.. on tän pitkän odotuksen jälkeen ollut niin epätodellinen olo olla raskaana, että olen vain odottanut sitä ultraa kuin kuuta nousevaa että näkisi omin silmin että onko se oikeasti totta.
ja onhan se :D eilen käytiin varhaisultrassa (rv 7+3) ja siellähän se pikku otus oli! Sydän sykki hienosti <3 ja liikettäkin nähtiin, tai siis että se epämääräinen möykky muutti muotoaan. :) alkiolla oli koko a 12 milliä ja vastasi rv 7+4 kokoa. oli niiiiin onnellinen olo koko eilisen. onhan näitä raskausoireita ollut paljonkin, mutta silti sitä vaan halusi nähdä että tämä on oikeasti totta.

olen käynyt täällä lueskelemassa teidän kuulumisia. ihana kuulla kun jotkut on jo pitkällä raskaudessa.. mörkötys tule sit kertomaan sun kuulumiset! miles ihania uutisia myös sulla, tervetuloa!

nyt pitää jatkaa töitä mutta palataan taas, nyt ehkä uskallan tännekin enemmän kirjoitella. :) neuvolaan on eka aika kuun lopussa 25.11, kun tuo eilinen ultra oli vähän niinkun eka kerta ja sain neuvolakortinkin (olin siis yksityisellä gyneasemalla kotipaikkakunnalla).

olisi muuten kiva kuulla mistä päivän suomea me kaikki ollaan? minä olen siis pohjanmaalta.

mukavaa isäinpäiväviikonloppua kaikille!
 
Mörkötys Huimasti tsemppiä!!! Kaikki on aivan varmasti kunnossa :hug:

Sol Jos jossain kohtaa jaksat ja muistat, niin sen lasketun ajan voi vaihtaa siihen 27.4.2012.. Tuo eka oli se itse laskemani :)

Mie en oo taas piiiitkään aikaan kirjottanu ja oon ihan pihalla.. :ashamed: Yritän nyt jotain tarinoida tänne.. Ihana kyllä lukea kaikkien teidän kuulumisia ja sitä teenkin säännöllisesti. Tämä kirjottamaan alottaminen vaan tuntuu olevan niin hitsin vaikeeta.. Koko aika putkahtelee uutta porukkaa mikä on ihan mainiota :heart:

Kevätkello Toi ei ole ollenkaan paha.. :) Meillä oli viime vklp työpaikan pikkujoulut ja söin siellä onnellisena tuorejuustoja..Ja savustettua kalaa. Kalasta tajusin seuraavana päivänä etten ollu kysyny onko kyseessä vakuumipakattua vai tuoretta savustettua..Ja, noh, tota tuorejuustoa en vaan tyhmä tajunnu :( mutta en aio nyt ressata asiaa, älä sinäkään :hug:

Täällä poksuis tänään viikot 16+0!!! Järkyttävää!! :D Odotan innolla ensimmäisiä liikkeitä(edelleen) ja sitä mahan kasvamista.. Luulin jo tuntevani jotain liikettä mutta sitten tulikin pieru :LOL: Joita on tullu muuten kanssaihmisten kärsimykseen asti lähiaikoina :D

Meinaatteko muuten jotenkin viettää isänpäivää? Mie ajattelin jotain pientä tolle tulevalle isälle hommata :heart: Ja sit on tietty isovanhemmille mentävä lounaalle.

Joku puhui kivuista? Anteeksi, en pääse tonne edelliselle sivulle hävittämättä tätä tekstiä enkä muista enää sitä nickiä :ashamed: Itsellä tuli n. viikolla 11-12 töitten jälkeen illalla ihan hurjat alavatsakivut.. Sitä kesti kahdeksan tuntia, enkä tiennyt ollenkaan mistä kyse. Polttavaa, aaltoilevaa kipua joka säteili selkään. Olin tosi huolissani mutta kaikki oli silloin kunnossa, tosin mitään kummempaa selitystä en kivuille saanut.. Kasvukivut voi kyllä kuulemani mukaan olla aika kovia, toivon kovasti että ne suurimmat tuskat on sulla nyt ohi! :)

Nyt alkaa taas ajatus katkeilla joten poistun takavasemmalle. Lupaan ja vannon että ainakin yritän kirjotella useammin. Käynhän täällä joka päivä :)
 
Kiitos kannustavista sanoista ja myötäelämisestä...

Valitettavasti uutiset ei ole hyviä. Kohdussa näkyi pussukka ja sen sisällä oleva alkio vastasi viikkoja 5+6, eli on lopettanut kehityksensä jo viikkoja sitten.
Samoihin aikoihin on siis "päättynyt" tämäkin raskaus, niinkuin kaksi edellistäkin.
Nyt lääkkeillä tyhjennys.
 
Mörkötys: Voimia teille molemmille nyt tosi paljon! :'( Varmaan aivan hirveetä, kun on kuvitellu olevansa jo noin pitkällä ja sit selviääkin tollasta ja joudutaan lääkkeelliseen tyhjennykseen.. :O Se voi olla tosi kivulias juttu, mut toivon totisesti, et selviät siitä fyysisesti ilman suurempia tuskia. :hug: Henkinen puoli onkin sit toinen juttu, siitä ei varmasti ihan hevillä selviä.. :(

myy75: Täällä kirjotellaan kans Kaakkois-Suomesta, niin ku Babieskin.

Babies: Tuosta isänpäivän viettämisestä, ni olipas aika kiva idea pikkasen muistaa tulevaa isää sillo. :flower: Täytyy siis varmaa jotai pientä kehittää siiheks, vaikka leipoa jotain hyvää. :p

ON: Oireista sen verra, et väsymys on aika kova koko aja ja päikkärit nukun kyl joka päivä, jos vaan mahollista. |O Jatkuva nälkä on myös ihmetyttäny eli noin 3 tunnin välein saa olla syömässä tai tulee paha olo jos nälkä ehtii yltyä kauhean kovaks. Tunteet on vissiin kymmenkertastunu eli sillo ku oon innostunu ja ilonen, ni oon sitä sit myös täysillä ja sit ku kiukuttaa, ni sit oon kyl täys hirviö!! :LOL: :kieh: Hormoonit hormoonit.. Sain muute yhelt kaverilta ison säkin kaikkia äitiysvaatteita yks päivä, ku silt oli jääny viime raskaudesta niitä jemmaa. Aivan ihania farkkuja, paitoja jne. :) Nyt vaa ootellaa, et maha alkais kasvaa, ni pääsis käyttämää niitä! :D Siihe voi kyl mennä viel aikaa..

Vauva haaveissa ja Pikku sintti 8+1
 
myylle onnittelut ultrasta! :heart: Tuo on kyllä niin hieno hetki, kun ekaa kertaa näki ne sykkeet! Itsekin huomasin, että sen jälkeen en ole enää ollenkaan stressannut niin paljon asian kanssa. Jotain siellä on ja se kasvaa ja nyt odotellaan mitä muuta tulevaisuus tuo.
Babies kiitos lohdutuksista! Niin kai se on, että turhaan sitä miettii kaikkea.. Mä ajattelin joskus aiemmin, että mitä ihmeen väliä tuolla kaikella on, mitä syö ja että mä ainakin syön ihan mitä haluan, mutta nyt kun tämä on ollut niin vaikeaa eikä ole mitään varmuutta saako tämän yhden edes pitää ja hyvin suuri todennäköisyys on ettei sisaruksiakaan lapselle koskaan saada niin tämä yksi on kultaakin kalliimpi ja siksi kai sitä panikoi vähästäkin. Mutta ehkä se tästä tasaantuu.. Toi isänpäivä juttu olis kyllä kiva! Mä vähän kanssa mietin sitä, mutta ehkäpä sitä odotetaan kuitenkin ens vuoteen. Tässä kun yritetään vielä vasta totutella ajatukseen, että meistä on tulossa ensi vuonna äiti ja isä :)
Vauva haaveissa tutulta kuulostaa nuokin oireet :D Nälkä on ihan mahdoton.

Kevätkello rv 9+2
 
Viimeksi muokattu:
Olisiko tämä se ketju johon tarinani sopisi? Plussasin viimein hieman yli 3 vuoden yrittämisen ja hoitojen jälkeen syyskuussa. Siihen asti ei ole plussaa tai viivoja tikussa näkynyt.

Ikää on tällä hetkellä 34 ja miehellä 33. Meistä ei varsinaisesti koskaan löytynyt mitään vikaa ja kaikki kyllä tutkittiin. Ensin kokeiltiin muutama kerta inseminaatioita ja sitten oli kaksi turhauttavaa IVF kierrosta Puregon lääkkeillä ja lyhyellä kaavalla. Munasoluja ei kuitenkaan koskaan tullut isoja määriä ja vaikka siirtoihin päästiin niin ei millään loistotuloksilla. Kävin myös väliaikoina akupunktiossa ja oli mielenkiintoista nähdä ultralla ennen viimeisintä IVF:ää että munasarjoissa oli paljon toimintaa. Lääkäri ihmetteli että olenko ollut jollain hormonikuurilla.

3. IVF, jossa vaihdettiin kaava pitkäksi ja Menopur lääkkeeksi sitten tuotti tulosta. :) Eletään siis 10. viikkoa ja tällä hetkellä ihan rauhallisin mielin. Raskausoireista ennen plussaa en olisi osannut ajatella mitään. Viikko ennen plussaa tosin heräilin yöllä aikamoisiin alavatsakramppeihin mitä ei aikaisemmin mulla ollut. Sittemmin viikolta 7 lähtien olen voinut tosi tosi pahoin (siis tosi pahoin...). Nyt on alkanut juuri helpottamaan. Varhaisultrassa olen nähnyt jo että joku siellä pötköttää ja pian on varsinainen eka raskausultra!

Eli tässä tarinani kanssasiskot. Minusta on ollut aivan ihana lukea näillä palstoilla kokemuksista ja niistä olen saanut paljon toivoa näinä vuosina.
 
Viimeksi muokattu:
ON :'( kauampa ei meidän onnea kestänyt. Olihan se tosi kiva se sydän siellä eilisessä ultrassa nähdä. Siinä nyt vaan kävi niin et tänään keskenmeno. Kauhee vuoto ja vielä kauheemmat kivut. Sit sairaalaan ja heti kaavinta kun oli niin kovat vuodot ja kivut. Et kohtu on tyhjä nyt. Mut niin on kyllä olokin ihan tyhjä ja erittäin surullinen. Saa nähdä miten tästä eteenpäin.... yhtään hoitoo ei ainakaan tälle vuotta enää... ollu paska vuosi muutenkin, tänä vuonna ei vaan mikään onnistu. :'( :'( :'(

eli empä sitten kauaa ehtinyt täällä kirjotella... palaan takaisin hoitolistalle...

mörkötys tsemppiä, tiedän mitä tunnet tällä hetkellä kun itse käyn samaa menettämisen tuskaa läpi :hug:
 
miles ja mörkötys :hug: eipä taida olla olemassa sanoja, jotka auttaisivat mitään. voimia kuitenkin!

Sol kiitos kun jaksat päivittää listaa, mukavaa seurata missä vaiheessa kukakakin menee.. mun LA on 25.6, sitten kun lisäilet tietoja seuraavaksi.

varhaisraskauden ultrassa meni kaikki hyvin, sikiöitä on yksi, ja sydän sykki, paitsi nähtiin se pikkuruinen pumppu, niin kuunneltiin, kyllähän siinä itkut tuli, on se vaan NIIN ihana ääni, ukkokin herkistyi niin, että oli linssi kostana.

pahoinvointia ei onneksi ole ollenkaan, riesana kylläkin loputon väsymys. nukun 12h/ yö ja lisäksi 3-4h päikkäreitä.. HB oli viimme tarkastuksella 118, joten rautakuurilla (retafer) olen, mutten tiedä onko se alkanut imeytyä, seuraava neuvola-aika menee nähtävästi ens vuoden puolelle, ärsyttää.

Voimia jokaiselle tähän pimeään syksyyn!! Toivotaan sitä lunta PIAN, jotta tulis valoisampaa!!

Nonna + pampula 7+5
 
Sol
Voi mörkötys ja miles :'( Tosi kamalaa, kaikki täällä varmaan tuollaisia pelkää ja toivoo, että menisi hyvin. Lohdutonta. Mutta toivottavasti itse näätte lohtua tulevaisuudessa, onnistumisia teille toivon :hug:
 
Sol
12.11.2011 :heart:

Nimimerkki.........Hoito.....Rv.....Ultra.....Monesko......Ikä.........LA

Heidari.......IVF/1.PAS.. .26+3........?..........toinen.......36v......15.2.
Sinirusko.........IVF......25+6......30.6.......esikoinen.....25.v......19.2.
Toiveissa.........ICSI......25+5.......6.7........toinen........28.v.....20.2.
nanniga............IVF.......23+4....21.7.....esikoinen.......28.v.....6.3.
Lallaa77.........1.IVF..... 23+3.....24.8.....esikoinen.......34 v......9.3.
Millie73............ICSI......22+2......21.7.....kaksoset.....37.v.....15.3.
Sharona...........IVF.......21+4.......?.........esikoinen.....31v......20.3.
hattivattinen....1.IVF.....21+1......8. 8......esikoinen......32v......23.3.
Sol................2.ICSI....16+5.......7.9...... esikoinen......33v......23.4.
Babies..........luomu.....16+1........9.9........esikoinen......27v.....27.4.
Kiena..............IUI......15+2......20.9........esikoinen.....29v........3.5
RouvaPapunen. .IVF/PAS?...15+?.....15.9......toinen?.......?..........?
Marjiskainen....3.IVF.......?..........?..........esikoinen......34v......?
Armi74..........1. IVF.....9+5........25.10. ....esikoinen.....37v....11.6.
Kevätkello......2.IVF......9+3.....31.10........esikoinen.....32v....13.6.
MT79............3.ICSI.....8+4......9.11........toinen.........32v....18.6.
Vauva haaveissa..Clomifen...8+2....4.11.... esikoinen.....25v....21.6.
Marlaa...........3.IVF...........?......?..........toinen/set.......?..........?
Nonna76........1.IVF......7+6......7.11.........neljäs.........35v....25.6.
myy75.....3.ICSI 1.PAS...7+5....10.11.......toinen..........36v....25.6.
jauhopeukalo...2.ICSI.......?......15.11......esikoinen......22v.....2.7.
Hammy.....1.IVF 3.PAS..5+1.....24.11......esikoinen......32v....12.7.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille lohduttavista sanoistanne!
Toivon täydestä sydämestäni kaikille sujuvaa raskaus-aikaa, nauttikaa täysin rinnoin! (juu tiedän et se ei aina niin nautittavaa ole;))

Minä siirryn tuonne tuttuun hoitoläjään jonon jatkoksi, käyn kyllä varmasti välillä kurkkimassa mitä teille kuuluu=) On aina mukava nähdä tuttuja nimiä joilla raskaus jo pitkällä, juuri silmääni osui eräs jolla laskettu aika jo käsillä ja monen monta hoitokertaa ja pettymystä takana. Se tuntuu jotenkin lohdulliselta että pitkienkin hoitorumbien ja vastoinkäymisien jälkeen voi oikeesti onnistua.

Tsemppiä kaikille:wave: (Perästä tullaan;))
 
Viimeksi muokattu:
Sol
Päivitin taas listaa, eli ilmotelkaapa virheistä tai muutoksista :)

Ihan ekaks haluun kertoo, et kävin sit neuvolassa kuuntelees sydänääniä, kun olin huolissani. Mähän tunsin liikkeitä viikko sitten, mut sen jälkeen ei tuntunu ja vaikka tiedän, et voi mennä useita päiviä/viikkoja vielä tässä vaiheessa ettei tunnu, niin silti iski pelko puseroon. Onneks neuvolaan pääsi heti, ja sain kuulla et sydän sykkii yli 140, eli kaikki hyvin :heart: Neuvolan "täti" sanoi, et jos tällä saa mielen rauhalliseksi, niin voi tulla kuunteleen. Kuulemma muitakin käy useinkin tarkistuttamassa :)

Kiena ja Babies Sitten kun alatte niitä liikkeitä tuntemaan, niin tosiaan voi mennä pitkiä aikoja ettei tunnu. Kun nyt oon tuntenu eilen jotain kuplintaa, mutta en mitään niin voimakasta kuin viikko sitten. Tuntu vaan, et pitäis tuntua, kun esim Sharona ja hattivattinen on tuntenu aikasin. Mutta mulle neuvolas sanottiin, et on kumma kun tunsin jo liikkeitä ekakertalaisena, että eipä tässä kannattais turhaan hötkyillä. Helpommin sanottu kun tehty... Onneks pääsee neuvolaan tarkistuttaan sydänäänet :)

Lallaa Kiva, kun tulit mukaan :) Miten neuvolassa meni, tuliko sanomista? Ei kai verenpaineelle nyt ite kauheesti voi tehdä, eikä mun mielestä painonnousullekaan :D Jos mä nyt vähän sipsiä ja suklaata syön, niin ei kai se paino siitä nouse, ehe.

Juustoista ja muista Eikö tuorejuustoa voi syödä, kunhan se on pästoroidusta maidosta? En oo kyl syöny, mut esim. mozzarellaa ja fetaa oon, kun on tunnetut merkit ja tosiaan pästoroidusta maidosta tehty. Luulin et niitä vois? Kalaa (tai lihaakaan) en syö muutenkaan, niin ei oo siitä tulut ongelmia. Mut mietin, että kun on kotimaisia marjoja (mustikoita) pakkasessa, niin voiko niitä syödä kuumentamatta? Miehen tuttu on niitä pominu, että voiko niissäkin olla listeriariskiä? Haluisin mustikkarahkaa! :)

Isänpäivästä Miehen pojat edellisestä liitosta tulee meille, niin siinä nyt tietysti tulee sitä isänpäivää vietettyä. Ite oon pienen lahjan hankkinu, ja kortin aattelin vielä väsätä, tai ostaa jos en jaksa tehdä :) Käydään sit viemässä kortit ja lahjat myös isoisille. Leipoa en jaksa tai viitti :D Jäätelökakku saa kelvata. Vaikka toisaalta ehkä nyt vielä vois jaksaa leipoa, miten mahtaa ens vuonna jaksaa.
 
Viimeksi muokattu:
miles ei voi olla totta! Olen todella pahoillani!!! Sanat ei nyt riitä alkuunkaan! Voi kun jollain saisi sun tuskaa lievitettyä.. Paljon voimia ja jaksamista kaikkeen tuohon suruun! :hug:
Mä olen ihan järkyttynyt nyt näistä ikävistä jutuista! Onhan tässä aina nämä riskit olemassa, mutta kun tietää, miten paljon näitä raskauksia on toivottu niin soisi niiden pysyvän. Hammy toivotaan, että tuo on harmitonta ja kaikki on muuten hyvin.
 
miles :hug:

Mörkötykselle vielä tännekin pinoon iso lohduttava halaus :hug:

myy75, meillä oli alkio ihan samaa kokoa kuin teillä, 12 cm ja vastasi rv 7+3 viime keskiviikkona. Laskettu aika merkattiin neuvolakorttiin siirtopäivän mukaan 18.6., mutta katsotaan 1,5 viikon päästä kontrolliultrassa (hematooman vuoksi kontrolloidaan) meneekö kaveri edelleen 5 päivää jäljessä.

Mulla on ollut aivan törkeän huono olo koko viikon. Oon opetustyössä ja on ollut tekemistä että oon saanut hommat tehtyä, kun on huimannut ja yököttänyt niin paljon. Kotona oon vain maannut sohvalla ja pidätellyt yökötystä. Esikoisen kohdalla ei ollut yhtään mitään pahoinvointia tai muutakaan oiretta alkuraskaudessa, nyt näköjään tulee sitten kaksin verroin.

Edellisyönä mulle tuli kovat virtsatieinfektion oireet (vihlovaa kipua alavatsassa, kovaa pissaamisen tarvetta ja vilunväristyksiä). Sain antibioottikuurin, mutta en oo aloittanut sitä kun oireet menivätkin kokonaan ohi. Maanantaina saan kuulla bakteeriviljelyn tuloksen ja jos siellä kasvua näkyi, niin aloitan kuurin. Yritin kysyä, voiko hematooma tai ihan kohdun kasvaminen aiheuttaa virtsiskipujen kaltaisia tuntemuksia, mutta lääkäri sanoi että todennäköisesti ei.
 

Yhteistyössä