2010 ELOKUISET IPANAT

Suppis: Toivotaan ettei teidän pieni saa tuota enteroa. Sitä on nyt todella liikenteessä..vieläkin...: /

Tin: Tiedän useammankin ihmisen joille hormonikierukka on ollut oikein hyvä, vaikka minipillerit eivät olisi käyneet...:)

Täällä alkaa kohta ahdistaa tuo vatsamakkara, joka ei näytä sulavan millään...:kieh: Tosin herkuttelen niin, ettei mikään ihme. Paino laski tähän asti niin nopeaa, mutta nämä viimeiset kaksi kiloa jäi vyötärölle...:( Yäk. Nyt täytynee lopettaa herkuttelu ja ottaa itseään niskasta kiinni.

Olenko ainoa ajatusteni kanssa,vai onko kenellekään muulle iskenyt jo todellista vauvakuumetta?? Ei kai siinä mitään niin ihmeellistä ole, mutta tuntuu etten saisi vielä ajatella seuraavaa vauvaa...Joka tapauksessa olisin valmis raskautumaan vaikka heti, jotenkin ei vaan uskalla tosissaan ottaa edes omia mietteitään..:D ystävät pitäisivät minua varmaan hulluna, jos heille kertoisin. Tämä pienen tytön kanssa olo on ollu elämäni parasta aikaa ja kun meille vielä melko "helppo" vauva suotiin, niin toinen olisi tervetullut esikoisen kaveriksi! :) Aina kun tuon sanon niin pelkään että jotain tapahtuu eikä arkeamme voi sitten enää helpoksi sanoa. Mutta ainakin nyt tunnelmat on nämä! Miehelläkään ei tuntuisi olevan mitään vastaan. Toisaalta aikaa yrittäessä voisi mennä kauankin jos imetys ehkäisee eikä yrittäminen varmastikaan millään tavalla aktiivista olisi vauva-arjen keskellä...:D
 
Suppis Meillä esikoinen sairasti enteron kaks viikkoa sitten, mutta ei oo tytölle tullu mitään :)

Tänne on syntyny taas vauva kun miehen veli puolisoineen sai pienen prinsessan :heart: Harmi vaan kun asuvat niin kaukana niin ei pääse kattoon.

Täällä kaikki on ihan mallillaan. Tytöllä rupiaa jo olemaan pientä rytminpoikasta. Iltapäivästä ottaa kunnon unet, 3-4 tuntia. Muuten on sitten semmosia 15-30 min torkkuja. Yöunille menee 22.30-23.30 aikaan, ja yleensä kerran yössä herää syömään. Seuraavan kerran herää aamulla 5-6 aikaan ja siitä sitten jatkaa unia vielä pari tuntia.

Ristiäiset ois 16.pv. Kovasti kaikki yrittää nimeä urkkia, mutta sepä selviää vasta kun pappi sen kertoo ;)

Marlin ja Justiina 7vko
 
-P-
Heip!

Kesästä lähtien olen elokuisten pinoja seurannut mutten saanut rekisteröidyttyä ja kirjoitettua, ehkä saan vielä liittyä mukaan?? :)
Laskettu aika oli elokuussa vaikka poju syntyikin syyskuun puolella.

Lähinnä olisin halunnut vinkata kaikille mahaongelmista kärsiville maitohappobakteerijauheesta DDS Junior joka toi meille avun välittömästi. Pojalla oli heti kaksiviikkoisesta pahoja koliikkityyppisiä itkukohtauksia iltaisin eikä meinannut nukkua päivälläkään kunnolla. Pieniä torkkuja vain otti ja heti heräsi, oli siis hereillä aamusta puolille öille ja sylissä piti aina olla - uskomattoman rankkaa! Sekä äidille että lapselle.
Ja tosiaan, kokeiltiin Cuplatonit, Relat, korvikkeiden vaihdot jne eikä meille apua ollut juuri mistään.
Annoin jauhetta iltapäivällä ja jo samana iltana ilma alkoi kunnolla purkautua ja nukkuminen onnistui! :)
Todella helppo antaa (meillä syödään vain korviketta) kun kerran päivässä sekoitetaan maitoon. Tietysti imettäville haasteellisempaa jos pullo ei kelpaa. Mutta kannattaa kokeilla - on kuulemma vyöhyketerapeuttien suosittelema, netistäkin tuntuu löytyvän vain positiivisia kokemuksia!

Lisäksi meille tuntui korvikkeista sopivan parhaiten Baby Semp 1, Nan1 meni ekat viikot mutta sitten alkoi alamäki senkin suhteen. Tutteli Plus 1 aiheutti pulauttelut jotka haisi oksennukselta ja ummetuksen. Jostain luin että monelle mahavaivaiselle Baby Semp olisi sopinut kaupan korvikkeista parhaiten. Kaipa se aika yksilöllistä on kuitenkin.

Palaan myöhemmin kirjoittelemaan - nyt nukkumaan kun se vihdoin onnistuu :)

-P- ja poika 5 vkoa
 
Huoh. Jo muutaman viikon menny yöt mukavasti mut nyt on jotenki tosi vaikee yö takana. Maks 2h nukkunu putkee ja viiden jälkee ei oo nukkunu ollenkaa. Väsymystää vaan huutaa, mut ei saa nukahdettua. Nyt laitoin tohon meiän sitterikiikkuun niin huuto sentää lakkas. Jos koht pääsis takas nukkumaankin.. Ois kiva...

Vaipoista Mitä merkkiä käytätte ja mitä kokoa? Meillä kävi kakkoset jo pieniks ja oli pampersin kolmosia (4-9kg), ne oli hyviä. Nyt menin ostamaan liberon kolmosia (5-8kg) ja ne on jotenkin tosi leveen mallisia ja niist tulee pissa läpi/ohi tosi helposti. Ostin sitten muumin kolmosia, sama koko luokitus ja nekin tosi leveitä. Niissä sentää pissat pysyny, mut jotenkin ei tunnu istuvan kovin hyvin. Pitää noit pamperssei varmaa ostaa, mut kyl noiki tarttis saada käytettyä, ei mul rahaa oo vaippoi muuten vaan ostella ja jättää käyttämät.. Mut Niis on parin kilon kasvuvara viel, et jos ne sopeis paremmi sit ku alkaa olee lähempää sitä 8kg.. Mut kokemuksia muilta kaipailisin?

Chevanne ja Niko 7vko 3pvä
 
Vauvakuumeesta...täälläkin havaittavissa:whistle: Mutta, ei kyl viel oo kolmosen aika...tuskin sectiohaavakaan siitä tykkäis:D
Täällä käytössä liberon kakkoset:wave: Täällä ainaki toimii, tosin yöllä saattaa tulla pissat läpi...niinku nyt aamulla=) Pampersit ei käy meille, ku alkaa pylly punoittaa niistä. oon monelta kuullu, että lidlin vaipat olis tosi hyviä, vaikka ei oo "merkki" vaippoja ja hintakin on edullinen. Pitäis joskus koekäyttää niitäkin=)

Täällä heräillään yöllä parikertaa syömään, jos menee myöhemmin nukkuun nii syöttö on siinä 03.00 aikaa sit aamulla 06.00-07.00. Mut jos asettuu nukkuun illalla 21-22 aikaa nii syötöt on 01.00-02.00 aikaa ja 04.00-05.00 aikaan. Et ihan ok menee yöt kyl:heart:

vauvis ja poju vajaa 5viikkoa=)
 
AnQ
Chevanne, mie kyllä liputan niiden Lidlin kertsien puolesta, niiden hinta-laatusuhde on ihan erinomainen! Meillä käytään pääosin kestoja, mut öisin ja pidemmillä reissuilla on kertikset.

Meilläkin alkaa olla alkeellista rytmiä, tosin välillä sit heittää ihan häränpyllyä. Poju ottaa kuitenkin päivällä yhdet pitkät unet ja kahdet, noin tunnin unet. Öisin herää syömään pari kertaa, tosin mie en aina rekisteröi syöttöä, kun isken vaan tissin suuhun :D

Meille rantautui taas nuha, eli nenafrida ja keittosuolaliuos on ollut kovassa käytössä. Ilman niitä oli aika onnetonta, huh :( Viime yö meni ihan hyvin, kun laitoin sipulia harsoon ja pojan viereen - tuntui pysyvän röörit tosi hyvin auki! Sipulikikka on toiminut aina myös esikoisella, joten ei oo nenän tukkoisuuteen tarvinnut mitään lääkettä.

Jaha, pitäisköhän sitä mennä hetkeksi neulomaan - toinen tissi alkaa olla uhkaavan muhkea, sais toi pikkujätkä kyllä heräillä tuolta :D

AnQ + poju 6vko3pvä
 
itse oon ollu suurinpiirtein saman kokoinen samanikäisenä kuin neitikin:) Solakka tyttöhän tuo näyttää olevan ja tyytyväinen joten en mä laisinkaan oo huolestunut. Vaikka käskivätkin tihentää syöttöjä (tietysti tässä vaiheessa tulee itelle mieleen et tuleeko maitoa riittävästi) mut mitenkäs tihennät syöttöjä kun toinen on päivisin aika usein tissillä ja sitä aikaa kun ei ole niin ei edes kelpuuta tissiä vaan hymyilee vaan ja öisin toinen nukkuu aika pitkiä pätkiä tyytyväisenä.

Tais ne ekat menkatkin sitten tulla ja mennä, tarvii varmaan vähän yrittää laskeskella et milloin mahdollisesti vois odotella seuraavia.. jälkitarkastukseen olis tarkoitus mennä 20 päivä, vasta.

Maijamehi ja pikku M 2kk
 
Suppis Meillä oli 2 veellä silloin entero just ku kotiuduttiin ja kovasti oli vauvan kimpussa,mutta ei tullut pikkumiehelle sitä eikä muillekaan perheenjäsenille.:) Toivottavasti teilläkin käy niin hyvä tuuri.

Täällä käytössä Liberon 2 vaipat.

Vauvakuume Tänhän piti olla meidän viimeinen:whistle: No jääpi nähtäväksi... ehkä ei ihan vielä ainakaan seuraavaa, vaikka ihanalta ajatus välillä tuntuisikin. Pakko kuunnella välillä ehkä tuota järjen ääntä ja miettiä mitä kaikkea se sitten vaatisi jos meitä viel ois yksi enemmän.:rolleyes: Mutta saahan sitä haaveilla ainakin.:D

Onnea niille jotka ottaa askeleen avioliiton satamaa kohti:heart:

Ihania nimiä ootte pienokaisille antaneet=)

Katjuska ja Nino 7 vkoa 4 pvää:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Vauvakuumetta ei vielä oo. Esikoisen jälkeenki tuli vasta kun herra oli 3-4kk vanha. Mutta kyllä nyt kolmosen aika on oottaa. Ehkä tuossa 3-4 vuoden päästä ruvetaan yritteleen.

Täällä vaippoina Liberon kakkoset. Mutta kunhan paketti loppuu niin saa vaihtaa kolmosiin. Pampersit oli eka käytössä, mutta niistä tuli lähes aina pissat läpi. Lidlin vaipat on myös kyllä tosi hyviä. Harvemmin vaan tulee Lidlissä käytyä.

Huomasin tuossa yhtäkkiä että meillä on tänään 3v kihlapäivä. Ei vissiin oo enään kovin paljo aikaa miettiä asioita :D

Marlin ja Justiina tasan 7vko
 
meillä käytössä pambersit, tai no välillä oli liberoita (en tykännyt jotenkaan niistä ku on niin leveän oloisia ja neidillä pieni pylly) lisäks oli huggies (kai kirjoitetaan tollain). Aikoinaan esikoiselle liberot eivät käyneet kun heti oli pylly punainen, mut pambersit kävi. Yksilöllistä kai tämäkin.

Vauvakuumeesta.. mulla ihan kamala kuume saada toinen suht pian perään, katsotaan nyt mitä mieltä isäntä on
 
vaipoista: Me kokeiltiin alussa Pampersseja, mutta niistä tarttui se verkko tosi ikävästi pyllyyn kiinni! :( Liberot on ollu hyviä, niissä aletaan nyt siirtyä kokoon 3, vähän ovat vielä isoja mutta ku kunnolla laittaa niin ei fuskaa..:) Nyt aattelin, että voisin vielä kokeilla Huggies-vaippoja, kun olen hyvää niistä kuullut.
 
maijamehi: Ihanaa kun löytyi ainakin yksi kohtalotoveri! <3 hih...:D

Katselin jo kaihoisasti vauvakuumepuolella olevaa kakkosesta haaveilevien pinoa...:rolleyes: Noh, tuskimpa tässä menkatkaan vielä vähään aikaa alkaa, niin ei tartte liikaa höyrytä. Ja kun tyttö alkaa liikkua, niin voi olla että mammakin alkaa väsyä perässä juoksemiseen. Sehän saattaa sit yöuniinkiin levottomuutta aiheuttaa. Sitä vähän mietin, että jos tulisi samanlainen väsymys ku viimeksi alkuraskaudessa, niin tikut silmissä saisi tämän esikoisen kanssa päivät touhuta. Toki sillon kävin töissäkin, mutta illalla nukahdin jo hyvissä ajoin. Marlin: Paljon siun lapsille tulikaan sit ikäeroa?

Onko kukaan huomannut synnytyksen jälkeen nivelkipuja?? Mulla on ollu lonkat kipeät, nyt oireilee ranteetkin. Lähinnä rasituksessa. Ja nivusiin on tullut takaisin sellaista juilintaa kun raskaana ollessa oli...:O Vaikuttaakohan hormonit jotenkin, vai onko syytä huoleen. Tuntuu kun reuma olisi iskemässä vähintään.
 
Viimeksi muokattu:
Edda =) Mullahan noiden kahden lapsen ikäero on 7,5 vuotta joten nyt haluaisin vähän pienemmän ikäeron.. Menkatkin vissiin jo alko ja mies oli sitä mieltä ettei mitään ehkäisyä niin ehkä sit vois tulkita et tulee kun on tullakseen
 
Tääkin on katellut kolmatta kuumeilevien pinoa :ashamed: vaikka eihän mulla vielä ole edes tietoa kestääkö kohtu enää kolmatta(neljättä jos keskenmenokin laksetaan tähän) synnytystä, noh, jälkitarkastuksen jälkeen ollaan taas viisaampia tämän asian suhteen, siksi mua pelottaa sinne mennä,jos onkin vauvakuumeilun kannalta huonoja uutisia : / :headwall:
 
Vaipoista, meillä käytössä Pampperssin 2:t ja osakestoillaan myös. Kertikset käytössä yöllä ja päiväunilla sekä jos käydään jossain, kotona koitan sit laittaa aina keston.

Vauvakuumetta ei vielä ole. Mutta saa nähä. Toisaalta 3 lasta riittää, neljännnen jälkeen menis vaihtoon autot sun muuta. Mutta kun ikäero kakkosen ja kolmosen välillä on melkeen 6 vuotta, niin mietin että pitäskö tehä Emmille kaveri... ;)

Meillä oli viime yönä ennätyspitkä unipätkä, 5 tuntia! Kyllä olin ihmeissäni ku kelloa katoin yöllä. Sen jälkeen heräilikin sit tunnin - kahen tunnin välein, mutta virkeä äiti täällä kuitenkin nyt :)

-Sande & Emmi 6 viikkoa



Uploaded with ImageShack.us
 
Ristiäiset oli sunnuntaina Nici nukkui koko toimituksen ajan oikein kiltisti ja muutenki kaikki meni hyvin, mitä nyt ite olin kuumeessa ja joka ikisessä kuvassa näytän zombilta :D

k-ati ja Nici päivää vaille 6vk <3
 
Meille tosiaan noi liberot on liian leveitä ja falskaa. Eikä istu muutenkaan. Pampperssit sit taas tosiaan jää ihoon kiinni. Ei onneks punotusta oo kuitenkaan tullut. Mut pampperssit nyt istuu parhaiten noista mitä kokeiltu. Nyt mennään tää viikko sit pampperssin new baby kolmosella. Kakkoset kävi meil aikaa sit jo pieniks.

Lidli vaippoi voiski kokeilla. Meil on lidl tos parin sadan metrin pääs ni ei oo paha matka sinne. :D

Hymyileekö muiden vauvat paljon? Meidän poju ei oo mikään hymypoika tosiaankaan.. Muutaman hymyt on vilauttanu, mut ei kyllä kovin usein hymyile. Ilmeilee senkin edestä kyllä.. Sohvalla usein kun olen puoli-istuvassa asennossa niin poika on tossa rinnan päällä mahallaan niin muikistelee suutaan todella hassusti miten sattuu.. :D Kattelee kovin siinä mua ja ympäristöään ja hirmu hyvin kannattelee päätäänkin. Mut tosiaan ei hirmusti kyllä hymyile....
 
ihana kuva sande:heart:
marsa Toivotaan, että tulee hyviä uutisia mahdollista kolmatta lasta varten:hug:

Täälläkin järjen ääni sanoo, että parempi oottaa pari vuotta ennenku kolmonen saa luvan tulla:whistle: On tää naisen mieli kyl nii ihmeellinen...hetkessä huudetaan ku sattuu nii prkl:sti ja osa on leikkuu pöydällä veitsen alla, ja toisessa hetkessä halutaan kaikki kokea uudestaan:heart:

Laitanpa otekki kuvaa meidän herrasta:

Ensimmäisiä hymyjä :heart:


Tuimana!:D


Minä ja uus bipa=)
 
edda: tääl kans yks vauvakuumeilija :heart: Menkat on jo alkanu ja sovittiinki et annetaan tulla jos tullakseen... et jänniä aikoja :) täysimetyksellä kyl mennää et kylhän se vähä vaikuttaa raskautumiseen. Jico sai alkusa ekasta kierrosta et toivotaan toivotaan ;)
 
Vauvahaaveita onpa suloinen pikkuherra:) ja sande suloinen prinsessa:)

Täällä vähäsen välähtänyt mielessä et jospa sittenkin vielä yksi vauva:whistle: mutta mies kyllä sitä mieltä et kolme lasta riittää...Tietty sit vielä kun sitä ikää alkaa olla jo oma jaksaminen on ihan toista luokkaa, kun sillon vajaa 10v.sitten..esikoista odottaessa,ja nää kaksi viim.synnytystä oli aika vauhdikkaita.

Meillä käytössä pampersvaipat ja ne on koettu hyviksi,hassu juttu sinäänsä et edelliset lapset käytti aina alusta saakka liberoita minusta pampersvaipat aina vuoti jostain kakat pitkin selkää tai pissat reunoilta läpi ym.Mutta nyt sit juttu onkin toisin päin liberot ei sovi ja pampersit tosi hyviä koko 4-9kg.tai sit aika kuultaa muistot:D.

Toivottavasti kaikki kauheat taudit pysyis kaukana vauveleista,nytten on liikkeellä vaik mitä viruksia ja kovasti varottelevat et kannattaa välttää suuria kauppoja ihmispaljoutta pienen vauvan kanssa.
Me olemme käynneet vuorotellen kaupassa siis ei olla oltu vielä kertaakaan koko pesue kaupassa..
onhan se tietty totta et ei sitä voi kaikkee alkaa varomaan/pelkäämään eihän sitä uskaltais liikkua sit missään..ja noi isommat lapset kyllä tuo varmasti kotiin pöpöjä muuteskin kun ovat koulussa ja tarhassa.noh,hauskaa päivää kaikille:wave:

lolu & suvi
 
Onhan se totta toisaalta, että pientä ei hirveesti kannattais vielä kuljettaa isoihin väkijoukkoihin, varsinkaan näin tautiaikana...Mutta me ollaan kyllä tytön kanssa liikuttu paljon kaupungilla (ostoskeskuksessa) ja käyty kyläilemässä kavereiden luona. Kauppareissutkin on tehty koko perheen voimin, olisiko vauva ollu 2-3 viikkoinen eka kerralla. Alussa oli vaunuissa mukana, nykyisin nostetaan turvakaukalo ostoskärryyn (en halua laittaa niihin vauvakärryihin, ne on niin likaisen oloisia. Toiset taas katsovat varmasti pahasti kun laitan oman kaukalon ostoskärreihin). Tykkään ehdottomasti olla kotona, mutta en tiedä jaksaisinko olla aina pelkästään kotioloissa vauvan kanssa. Ja hyvä saada vähän vastustuskykyäkin. Ainakin tähän asti on terveenä pysytty, ja luulen, että voisin yhtä hyvin tuoda pöpöt mukanani vaikka yksin kävisin..tai joku vieras toisi tullessaan. Nämä on todella vain minun aatoksia ja ymmärrän täysin niitäkin jotka ei vauvaa vielä kuljettele ympäriinsä..:) Meidän tyyliin sopii kulkea vauva mukana normaaleissa menoissa. Menoja ei kuitenkaan ole päivittäin, ehkä pari, kolme kertaa viikossa käydään kaupungilla asioita hoitamassa ja kauppoja kiertelemässä (vauvan päiväuniaikaan) ja silloin tällöin iltaisin kyläillään kun iskäkin pääsee mukaan. Ja aika lailla vauvan ehdoilla pystyy menemään, harvoin on niin tärkeää menoa, etteikö sitä voisi siirtää seuraaville päiville, jos vauvalla onkin vaikka levottomampi päivä. Silloin ollaan rauhassa kotona...:) Jopas tuli sepustus...:D
 
täällä ei vauvakuumetta vielä ole, kyllä noi vauvat on vaan niin ihania silti :heart: MUTTA esikoisen para-aikaa meneillään oleva uhmaikä muistuttaa siitä, mitä niistä vauvoista kasvaa ! :$

täällä ihmettelen yksinään kun esikoisella ja tällä uudellakin tulokkaalla on HEMANGIOOMA

ESIKOISELLA on kainalon takana tennispalloa hieman pienempi ulokehemangiooma mitä ollaan käyty näyttämässä helsingissä saakka syntymästä asti, nyt tyttö kolme vuotta ja ei ole pienentynyt, mitä lääkärit toivoivat, joten edessä on kirurginen leikkaus kun tyttö viisi vuotta.

Alkoi ihan samanlaisella punaisella läikällä joka kohosi pikkuhiljaa, mutta toivon hartaasti ettei tällä kuopuksella kasvaisi enään eikä muuttuisi roikkuvaksi, kun on ohimolla korvan yläpuolella, aika inha paikka ja aina näkyvillä :(

en tiedä mistä ihmeestä ne muodostuu, kun molemmille tytöille ne ilmestyi heti synnyttyään,,,

mulla itsellä on hyvin paljon luomia, olisko sillä jotain osuutta asiaan , tiedä sitä sitten.

 
Viimeksi muokattu:
menniksen pojulle paranemisia! Meillä oli kakkosella eka korvatulehdus 7 viikkoisena. Sitten niitä olikin ekan vuoden aikana yhteensä 8. Mutta ei tarvinnut putkittaa, siitä rupesivat harvenemaan. Toivottavasti tää kolmonen pääsis vähemmällä. Oon lukennut että äidin säännöllinen maitohappobakteerien syönti vähentäs vauvan tulehduksia. Tällä kertaa oonkin syönyt niitä sit koko raskaus- ja imetysajan.

Me ollaan myös kuljettu jo kaupoissa...yms. vauvankin kans. Meillä kans vauva on omassa kaukalossa ostoskärryssä. Joudutaan siis ottaan kahdet kärryt kun kaukalo täyttää kokonaan toiset käyrryt :saint:
Yhen kerran mulla meinas palaa käämit, kun yks sukulainen tuli vauvaa kattomaan. Ei mitään etukäteen maininnut että on flunssassa. Meillä vaan sit ilmoitti että mulla on muuten sit kauhee flunssa, ei kai se haittaa. En kehannut poiskaan ajaa, mutta otti päähän ku pitää varta vasten flunssassa tulla vauvaa kattoon. Ei onneksi tarttunut, ja mulla oli itelläki yhtä aikaa flussa, mutta kuitenkin...
 

Yhteistyössä