2010 ELOKUISET IPANAT

onnea rakkaudesta äiti:flower::heart:

Täällä käytiin eilen ostaa sormukset:D Ja avioliiton esteet-tutkinta jätettii kirkkoherranvirastoon..
Täytyy alkaa harjotteleen uutta nimmaria:)

Täällä on tänään pojun 1kk neuvola...:heart:
 
Onnea rakkaudesta äiti:flower:

Täällä takana oikein hyvin nukuttu yö :) jännitti toi rota-rokotus et tulis mahanpuruja tai kuumetta! onneks ei mitään...tyttö nukkuu nytkin oikein tyytyväisenä päikkäreitä,ulkona onkin oikein ihana ilma:cool: täytyy kohta lähtee pihalle hommiin..hauskaa päivää kaikille!

lolu & suvi
 
Onnea rakkaudesta äiti :flower:

Neiti vetäs viime yönä 7 tunnin unet :whistle: Heräsin aamulla 6.15 ja oli pakko käydä tarkistaan että hengittäähän tyttö. Hieman meinasin säikähtää ku nukku edelleen samassa asennossa ja niin hiljaa että piti kädestä ottaa kiinni ja kattoa että vetääkö pois. No eihän se heti tietenkään salamana sitä kättä vetäny pois ja minähän jo olin paniikissa. En oo onneks vainoharhanen : /

Marlin ja Justiina 6vko
 
Onnea rakkaudesta äiti! :heart: :flower:

Täällä paholaasen kakku uunissa, sunnuntaiksi väännän.
Sunnuntaina koittaa se suuri päivä, kun neiti saa nimen. :heart:
Huomenna teen kinkkupiirakkaa ja loppuvalmisteluja.

Mulla on jäänyt 5 kiloa jäljelle ja on tiukassa. Ittiänsä saa vaan saa syyttää, kun herkut maistuu. :mad:

Itellä oli tiistaina jälkitarkastus ja kaikki kunnossa. Hb 145 viimmeksi ollut noin hyvä ennen esikoosta.
Neitillä oli tänään neuvola ja painoa tullu hyvin lisää.... 4780g (3680g) ja 56cm (51cm). Neiti kasvanut pelkällä rintamaidolla hyvin. Ikää on 1kk 2 viikkoa (kait...ei enää pysy perässä. :whistle: )

Elli ja Justiina 1kk 2vko
 
Heippis!

Ei oo tullu vähään aikaan kirjoiteltua...Mutta elo on ollut kyllä tasaista, ei kummempaa raportoitavaa..:D

Jälkitarkastus oli ja meni. Kaikki hienosti. Ainut asia joka päänvaivaa tuottaa, on ehkäisy! Minipillerit otin, mutta en ole aloittanut enkä tiedä aloitanko ollenkaan...Ei huvita aloittaa hormoneja varsinkaan, ku toinen lapsi on toiveissa joskus tässä. Uskon ja olen kokenutkin että hormonit sotkee tavallista enemmän jo muutenkin outoa kiertoani. Noh, täytyy tässä miettiä. Mieli tekisi kokeilla olla pelkällä kohtalon voimalla ja usein imetyskin jonkin aikaa ehkäisee (näin kun sanoo niin onkin heti raskaana).

Tytön 2kk neuvola oli myöskin eilen. Hienosti edelleen kasvaa rintamaidolla, nyt onneksi painonnousu ei enää niin hurjaa kun tähän asti. Pituutta on 59,5 cm ja painoa 5800g. Py 40cm. Äidin kullalle maistui Rotarokote oikein hyvin, mutta jälkiseuraamukset oli tylsät..:/ Iltapäivällä aloitti lohduttoman itkun ja illankin itkeskeli. En keksi muutakaan aiheuttajaa koska tämä ei ole koskaan noin itkenyt. Noh, yö meni sitten hyvin ja tänään tuntuisi olevan oma tyytyväinen itsensä. Toiv. ei tule enää pahoja oireita. Niitähän voi tosta rokotteesta tulla myöhemminkin viikon, parin sisällä.

Tytöllä on jo kääntyminen lähellä! :) Mahalta selälleen kääntyi jo silloin aiemmin, mutta se tapahtuu ikäänkuin vahingossa aina. On kyllä nyt kiinnostunut harjoittelemaan josko pääsisi kääntymään ihan tarkoituksellakin. Myös lelut kiinnostaa ja niille jutellaan kovasti..:)

Vaatteista meillä käytössä 56-kokoiset, mutta bodyt saa olla jo 62.

Itse olen saanut nukkua hyvin, väsymystä ei ole täällä koettu. Vielähän tässä ehtii yöt levottomaksi muuttua, joten ei uskalla liikaa asiaa toitottaa. Tyttö käy yöunille lähes aina klo.21.30 tai vähä jälkeen, herää syömään kerran (yleensä klo.4) ja jatkaa uniaan. Ennen heräsi aamulla klo.6-7 välillä. Nyt nukkuu jopa 8-9 väliin. Puolenpäivän aikaan menee pitkille päikkäreille. Vaunuissa nukkuu ulkona yleensä 4h. Sisällä jää pariin tuntiin. Sit illan aikana ottaa torkkuja, 10 min.-30 min pätkiä yleensä.

Ihanaa seurata miten pieni kehittyy ja oppii koko ajan uutta..! <3


Edda ja tyttö 2kk+1pv
 
Marlin: Täällä toinen vainoharhainen. Yölläkin saatan herätä ja jos kello on enemmän kun sen milloin herää yleensä syömään niin heti pitää tarkastaa, että hengittäähän tyttö! :ashamed: Ulkona vaunuissakin nukkuu joskus niin syvää unta, että joutuu hetken seuraamaan ennen ku saa selville, että kaikki hyvin.:D

Pikkumökö: Uusin vauva-lehti on tosiaan oikein monipuolinen ja paljon kiinnostavia juttuja!! =)
 
Viimeksi muokattu:
tin
Huomenta, pitkästä aikaa!
Meidänki arki tasaista ja mukavaa, ei oo juuri ollu mitää raportoitavaa. Viikko sitte oli ristiäiset ja niitten eteen riitti puuhaa! Nyt on onneksi neidillä nimi ja kiva siitä sitte tuliki:heart:. Esikoinen on oma ihana itsensä, iltahuudotki(sängyssä siis) jäi joskus ku neiti oli kolme viikkoo ja sen puolesta illat on helpottanu tosi paljo. Ollaan ruvettu käymään nois avoimis kerhois ja pojalla on taaperokerho kerran viikos. Menoja ja vieraita on muutenki piisannu =)

Neiti on tyytyväinen tapaus, pikkuusen vain semmonen sylikissa. Sylis on tosi tyytyväinen, mutta nyt on alkanu viihtyä pidempiä aikoja lattialla ja sitteriski. Päivällä nukkuu yhdet pidemmät unet ja sitte torkkuja. Tai joskus kahdet. Yöunille nukahtaa klo 23 ja herää syömään ekan kerran kolmen aikaan. Siitä sitte tunnin- kahden välein.

Jälkitarkastus mulla oli eilen, kaikki hyvin, niinku ei olis synnyttänykkää:D Yksi sitkee kilo on jäljellä, enkä siitäkää oo niin huolestunu ku tosta pikku pömppiksestä ;) Ehkäisy suuri ongelma meilläki kun en voi käyttää pillereitä yms aurallisen migreenin takia. Ja minipillerit ei sopinu. Otin nyt hormoonikierukkareseptin, saa nähdä ku niishän on samaa hormonia ku minipillereis, onko kellää kokemuksia että jos cerazette ei käy, mutta kierukka kävis? Kuparikierukka on liian epäluotettava täs tilantees.. :D

Pikkuneiti nukkuu vielä, jos lähtis jotain puuhastelemaan :) Aurinkoista syysviikonloppua!
Tin ja Sara 6vkoa:heart:
 
Hei pitkästä aikaa :)

Kone teki totaalisen tiltin. Nyt vihdoin uusi kone käytössä. Niin pääsee tännekkin lukemaan ja kertomaan kuulumisia.

Eilikkä meidän ukko on sitten reilun kuukauden ikäinen. Pulloruokinnalla menee, kun omaa maitoa ei sitten taaskaan riittänyt. Häpeissäni menin neuvolaankin, kun ajattelin että noottia tulee kun en imetä. Meillä vaihtui synnytyksen myötä neuvola täti. Iloisena yllätyksenä tuli, että täti on tosi nuori, erittäin mukava ja todella työhönsä paneutunut. Eli käy kaikki mahdolliset asiat tarkasti läpi. Kertoo kaiken mitä vaan käyntiin kuuluu. Ja kyselee omaa vointia jne. Ja vaikuttaa aidosti kiinnostuneelta. Joten helpotukseksi tuli, ettei mitenkään pahasti kommentoinut imetyksen loppumista. Vaan tuki hienosti pulloruokintaa.

Poika kasvaa hienosti. 4600 g oli kuukauden paino. Pituutta ei mitattu ollenkaan. Se kuulema otetaan vasta 2 kk neuvolassa. Kun on kuulema vielä sen verran kippura jalka, ettei tarkkaa tulosta välttämättä saada. Yöt menee suht nätisti.

Yleensä kerran yöllä ja kerran aamulla saa antaa pullon pojalle. Ja asiaa helpottaa kovasti sekin, että mies tulee töistä vasta puolen yön jälkeen ja valvoo monesti aamu yöhön. Joten itse saan nukkua. Ja toiseksi emme yöllä nosta poikaa syömään sängystä. Ettei ukko piristy turhaan. Tuetaan vaan pullo pienen tyynyn tai nallen päälle. Toimii mainiosti. Joten poika ruokailee kaikessa rauhassa öisin.

Jonkun verran on ollut raivareita, etenkin juuri ennen ilta päikkäreitä. Ihan varmuutte ei ole johtuuko väsymyksestä, vaivaako vaippa vai nälkäkö vielä on. Sitä meillä vasta selvitellään. Välillä poju karjuu 10-15 min ilman että mikään helpottaa ja sitten poksahtaa nukkumaan.

Ristiäiset meillä on vasta 23 päivä. Samalla olisi tarkoitus vihkiä meidät. Eihän mekään olla oltu yhdessä vasta kun 16 vuotta :LOL:. Joten ehkäpä se on jo aikakin. Pitää vaan papille vielä soitella ja kysellä käykö vihkiminen siinä samalla hänelle. Muuten asiat ovatkin jo hoidossa. Maistraatissa ollaan paperi käyty täyttämässä. Sormuksiksi tulee miehen äidin äidin vihki ja kihlasormukset. Omani pitää vaan käydä vielä pienennyttämässä. Mutta onhan se hienoa saada perintösormukset :).

Tässäpä taitaa olla ihan tarpeeksi näin yhdeksi kertaa. Kukaan ei kohta jaksa edes lukea :). Itse lueskelen ajan kanssa teidän kirjoituksenne.

Moona ja Kaapo 1 + jotain kk
 
Hei!
Oon vähän sekaisin, että mitäs tässä ketjussa ja mitä heinäkuisten ketjussa on kirjoteltu, kun lueskelen molempia (tyttö syntyi heinäkuun puolella). Joten antakaa anteeksi, jos kommentoin jotain, mikä ei "kuulu tänne".

Ehkäisy mietityttää täälläkin. Esikoisen imetysaikaan kokeilin minipillereitä, ja ne eivät sopineet ollenkaan, koska vuotoa tuli koko ajan, kun muutaman liuskan käytin. Nyt olin ajatellut kierukkaa, mutta haluaisin tietää saman asian kuin tin, että vuotaako sitä sitten hormoonikierukan kans jos minipillereidenkin. Olin ajatellut kuparikierukkaa, mutta toisaalta itse en ole vielä ajatellut loppuun sitä, että silloinhan ei hedelmöittyminen välttämättä esty vaan kiinnittyminen (eikös näin). Kuukautisetkin ehtivät jo alkaa.

Meillä on neidin kans jo jonkinmoista rytmiäkin ehkä havaittavissa: yleensä nukahtaa yöunille puol kymmenen aikaan ja nukkuu noin 12 tuntia (herää syömään 2-4 kertaa yleensä) siten joko ensin lyhyet unet ja seuraavaksi n. 3 tunnin unet tai toisinpäin ja illalla parit pikkutorkut tai jos vaunuillaan voi olla yhdet n. tunnin unet illalla.

Neiti jaksaa olla hereillä 1-1 ja puol tuntii kerrallaan. Täytyy olla tarkkana, ettei hän pääse liian väsyneeksi, sillon nukahtaminen paljon vaikeampaa. Illat meillä on aika lailla tyytymätöntä kitinää ja itkua...kovasti odotellaan maagista kolmen kk rajaa. En tiedä, onko vain väsynyt vai mahavaivaa vai mikä on ongelma. Illat täytyy siis aika lailla kanniskella, eikä vauva meinaa millään nukahtaa tai pysyä unessa. Nälkäkään hänellä ei ole, koska vain hermostuu, jos yritän syöttää ja tulee maitoa.

Miten te, jotka ootte saanut ruokavaliolla mahavaivoja kuriin? Pitääkö olla kokonaan maidottomalla, vähälaktoosisilla tuotteilla vai vain "raakaa" maitoa välttää :attn: Jos siis nyt ajatellaan maidon vaikutusta, muita helppoja karsimisia oonkin jo välillä yrittänyt ilman tulosta.

Meillä ehkä parani tilanne, kun jätin disflatylin pois, ainakin kakka on nyt normaalin väristä eikä vihreää. Nyt ostin noita gefiluksia, joissa d-vitamiini mukana, aiemmin siis relat ja välillä paris tippaa jekovittia.

tulipa taas sekavaa tekstiä...

Minervi ja neiti n. 2kk
 
pitkästä aikaa.. Jälkitarkastus oli tällä viikolla ja kaikki suht ok. Verenpaineet koholla ja haava edelleen auki ja vaatii vielä hoitoa.kiloja vielä 5 kg..ehkä ne tästä lähtee.meillä on ollut ongelmana rinta raivarit,joita jatkunut jo viikon ja maidon tuotanto alko olla ihan nolla ja heruminen hidasta joten pulloon tottuneena stressiin raivoomaan.olin jo lopettaa koko imetyksen kun ei sitä maitoakaan tullut mut jotenkin vaan jatkoin pumppaamalla ja nyt esim tänään oon saanut pojan imemään 2 kertaa :) jospa se tästä. Yöt meillä menee ihan hyvin, poika herää n.4 tunnin välein joten oon saanut itekin i
han hyvin nukuttuaens viikolla pojan lääkärineuvola ja jännittää miten paino noussut.
 
Onnea kaikille avioliittoon astuville :hug:

MAIDOSTA.. en tiedä mutta meillä ainakin on selvä ero siinä juoko maitoa vai ei tytön iltahuudoissa..
pari lasia laktoositonta maitoa tekee iltahuudot ja ilman noita ei mitään tule..
käytän hapanmaito tuotteita eli piimää ja jugurttia laktoosittomana ja niistä ei ole tullut mitään..

Poikien kanssa on viissiin ollut sama asia vauvana.. mutta ne kyllä on juonut alusta asti vuosikkaasta ihan normi maitoa eikä mitään ongelmaa ole ollut..
eli liittynee jotenni pierutteluun..

tuo distflatyl ei käynyt meillekään. cuplis on käytössä ja toimii.

käytiin perheen kanssa perhekirkossa aamulla =) se järjestetään kaksi kertaa vuodessa keväällä ja syksyllä ja on juuri sellanen lastenkirkko. lapset ovat meillä tykänneet siitä hirmuna.
Neitikin oli vaunussa nukkumassa siellä mukana.

meillä myös rytmiä alkaa löytyä, ja illalla on kärsimättömämpää mutta ei huutoja nälkä olisi ja tisuttelua tekee mieli mutta ei mahdu maitoa massuun ja se hermostuttaa.. helpottas varmaan jos huolis tutin.. :whistle:
 
Moikka!

En oo vaavin syntymän jälkeen vielä täällä käynytkään, joten ilmoittaudun tännekin nyt! :) Jotenkaan en oo saanut toimeksi ja puuhaa riittää vähän enempi nyt... ;)

Meillä vauva sitten päätti syntyä viime hetkellä itse. 8.9. klo 8 olis ollu polille aika, mutta käynnistyi sitten edeltävänä yönä kotona synnytys ja vaavi syntyi ilman käynnistystä 8.9. klo 8.19. Eli viime hetkellä. :D Nyt meidänkin neiti sitten jo 3,5 viikkoa vanha. Niin juu ja tyttö tosiaan tuli, vaikka kaikki niin veikkas poikaa...

Isosisko ei oo ollut ollenkaan mustasukkainen ja siitä on erittäin iloinen ja positiivisesti yllättynyt! Pikkuisella vaavilla on nyt masuvaivaa aika paljon ollut ja öitä valvotaan.... Cuplaton on käytössä ja ensi viikolla mennään vyöhyketerapiaa kokeilemaan, koska kovin monet sitä suosittelee ja on apua saaneet.

Enempiä en nyt kirjoittele, enkä edes ketjua lukenut läpi. :) Kunhan nyt nenäni viimein tällekin puolelle laitoin ja yritän päästä mukaan. :)

Tiinuz ja pieni tyttö 3,5vk
 
Minä vaan pikasesti ilmoitan että ristiäiset täälläkin ohi, neiti sai nimen Emmi Martta Matilda

Emmi on isompien sisarusten keksimä nimi, Martta on minun mummo ja miehen täti. Matilda on mun toisen mummon toinen nimi ja miehen isomummu :) Emmi nukkui nätisti koko tilaisuuden ajan, ei herännyt edes tukan kasteluun :D

Pitää paremmalla ajalla lukea ketju läpi, ollut vähän haipakkaa ;)

-Sande & Emmi 1,5kk
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Rakkaudesta äiti ja Vauvahaaveita :flower:

Tytön flunssa väistyikin reilun vuorokauden kuluttua, joten helpolla päästiin. Omakin kurkkukipu hävisi muutamassa päivässä.

Yöt sujuvat tätä nykyä hienosti. Yhdellä herätyksellä mennään. Neiti nukkuu n. 4-6h + 3-4 yössä, eli ihan mukavat pätkät saa itsekin nukkua. Tuo aamuyön pätkä on monesti sikäli levoton, että neiti paukuttelee ilmavaivoja ja vaikka ne eivät hänen untaan häiritse, niin äiti kyllä kuulee sen ähinän ja puhinan. Myös nukkumaan meno sujuu hyvin, enää ei ole tarvinnut taistella puolille öin saakka (*koputtaa puuta*).

Vatsavaivat ovat myös alkaneet väistyä. Neidin vatsa toimii nyt Duphalacin avulla säännöllisesti, joten tyttö on nyt oikea päivänsäde.

Meille siis kuuluu tällä hetkellä pelkkää hyvää. Neuvolan perheohjaajakin totesi ettei häntä nyt sitten tarvitakaan kun meillä menee niin hienosti. Toivottavasti tämä ei nyt kaadu tähän, että kehuskelen :saint:

Sipsunen & S 8 viikkoa :heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! täällä nukutaan jo kivasti yöt :) Maijamehi kyllä se tytön paino varmasti nousee,minusta liikaa kytätään noita kasvukäyriä neuvolassa:kieh: kaikki kehittyy omaan tahtiin ja varmasti itse tiedät millon pitää huolestua?
Sandeliini nätti nimi tytölle:heart: voi vitsi kun miettii ni aika mennyt tosi nopsaa,vasta me vielä supistiin vauvat massussa.
Meillä lapset oottaa halloweenia,lupasin et askarrellaan kaikkee jäännää ym. sit tietty mukavat/Kammottavat naamaisasut...karkki tai kepponen:rolleyes:

Illanjatkoo kaikille!! lolu & suvi 2kk 5pvää
 
sandeliinin tytöllä ihana nimi! :heart:

Täällä terkkari kävi tänään kotona,mukava välillä näin päin ettei muutaman päivän välein ite tarvi vääntäytyä neuvolaan kun vauvan paino noussu tähän asti huonosti, nyt neidille oli hienosti tullu painoa,reilu 30g/pvä! :D ja onneksi seuraavan kerran vasta kuukauden päästä. Mä myös olen sitä mieltä että liikaa neuvolassa tuijottavat käyriä, jokainen lapsi kasvaa omaa tahtia,eihän sitä aikuisenakaan olla saman muotin mukaan tehtyjä ja kokosia! :confused:
Pappikin kävi tänään, nyt vaan odotellaan sunnuntaita jolloin neiti saa nimen ja me ukon kanssa toisemme ;)
Ihanaa nämä pimeät illat ja kynttilät :heart:
 

Yhteistyössä