2008 marraskuisten murut *2010*

Mutuen välikausihaalareista kehun ehottomasti tätä

http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=46456&productId=232880&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=#

loistava puku näille keleille kun ei viel ohuen välikausipuvun kanssa tarkene mut toppapuku on liian kuuma, toimii ja on edullinen :)

Onnilla puku on kokoa 92

 
Tosi kivannäköinen tuo Onnin asu!!! kävin kuolaan elloksen sivuillaki vielä... :D Ja kuvasta tuli mieleen että vois alkaa itekin kaivaan vk-asusteet ja haalarit esille, kun kevät tässä on tulollaan! ihan yvä ajoissa päivittää myös sormikas ja pipotilannekin!
 
Kivan kasan oot Helmi haalinut vaatteita! Minäki kävin tänään pyörähtää. Talous ei kyllä anna vielä viikkoon ostella mitään "ylimääräistä". Ois siellä ollut kivoja pöytiä, mut en uskaltanut lähtee sen tarkemmin penkoo :snotty: Kuitenkin olisi löytynyt vaatteita enkä ois voinu ostaa niitä.

Mun piti kans käydä Elloksen sivuilta kattoo tuota Sansen mainostamaa haalaria! Kivan näköinen oli tytöillekin...

Meillä ois esikoisen kanssa huomenna leivontapäivä :heart: Ainakin täytyy tehdä pätkismuffinseja, mokkapaloja ja täytekakkupohja. Noissa onkin tekemistä muutamaks tunniks tiskeineen =) Mennään käymään lauantaina anoppilassa ja ajattelin noita muffinseja sinne viedä.

Edistystä taas meidän pikkuneidin kehityksessä: Nyt vetelee jo itse oikeasta lasista maitoa =) Voi sitä ilmettä naamalla, välillä ryystelee ja muikistelee minulle =) Ihana.... Kahdesti sai iltapalalla pyyhkiä kaatuneita maitoja pöydältä, mutta kyllä se siitä =)

Nyt hakee iltapalaa, vielä ennättää ennen hääohjelmaputkea =) Musta on edelleen ihana katsoa niitä, vaikka en (toivottavasti) enää olekaan naimisiin menossa :D
 
Sanse, hyvältä näyttää tuo haalari!

Luminkan tyttöhän jo hienosti ruokailee/juomailee! Meillä menee edelleen nokkamukista, mutta kaippa pian vois alkaa harjoitella lasista. Tai ainkin ottaa nokkiksesta venttiilin pois, niin oppis ettei sitä voi kaataa ylösalaisin. :headwall:

Helmille tsemppiä itsenäisen ruokailijan kanssa :heart: Meillä aika saman näköistä puuhaa. Poikaa ei tunnu yhtään haittaavan, jos ruokaa on pitkin naamaa ja vaatteita, mutta yhtään murua ei sais mennä pöydälle! Ruokailu stoppaa jos jotain menee pöydälle, ja poika hokee "pa pa", että paperilla pitäis pyyhkiä. Oon yrittänyt lanseerata, että meillä on tämä harsokankaasta tehty paperi...

Meillä päiväkodin hoitaja sanoi tänään, että Otsolla on alkanut oma tahto tulla voimakkaammin esille päiväkodissa. Kotona tämä on havaittu kyllä myös... Tänään myös ensimmäisen kerran itki päiväkotiin mennessä. Jäi vain seistä pönöttämään hissiin ja itki, eikä suostunut tulemaan sieltä. En tiedä olisko jotenkin pasmat sekaisin, kun päiväkodissa on hiihtoloman takia vain yksi hoitaja, ja suurin osa lapsista lomalla.
 
Täällä taas! :wave:

Kiitos kaikille jotka kirjoitteli osaanottoja, haleja ja voimia silloin kun kerroin keskenmenosta. Kauan siinä fyysisessä kivussa kyllä menikin, vasta nyt on oikeastaan loppunut vuoto :eek: en osannut odottaa moista. Henkisestikin oon vielä aika poikki, ja luulempa että olen ehkä aneminen ja siitä johtuu hullu väsymys jne.

Paljon juttua teillä- mihin on pakko kommentoida!

Meillä on kans vielä välikausiasu/kevättakki haussa. On kyllä serkun vanhat rukan sadevaatteet, meinasin jos jollain takilla ja niillä pärjäis. Ettei tarvis pukua ostaa.

ja toi tyttö on kyllä TOSI vilkas, että Luminka, kyllä ne tytötkin voi olla! Ei pysy hetkeäkään paikoillaan, on kokoajan kiipeämässä pöydälle, kaapin päälle, jopa ikkunalaudoille ja ihan joka paikkaan siis. Ja uhmaa riittää. Jos ei saa omaa tahtoaan niin huutaa vaan niin että raikuu ja hakkaa lattiaa. Mä en oikeastaan saa hetkeäkään olla rauhassa päivisin kun mies on töissä. Maya nukkuu enää tunnin päikkärit ja sinä aikana voin olla rauhassa, muuten en voi ollenkaan esim istua koneella, kun tulee heti kattomaan ja näpyttelemään ja hakkaamaan konetta (tai sitten juoksee pahantekoon kun huomaa etten ehdi heti perään.

tällä viikolla on alkanut sellainen juttu että Mayalla on RUOKALAKKO!!! Ei siis suostu syömään esim puuroa ollenkaan, ei edes yhtä lusikallista. Mitään lusikalla syötäviä ruokia ei syö ja leipääkään ei syö. Mulla alkaa loppua kärsivällisyys. Yhtenä yönä kun ei ollut illalla suostunut pistämään yhtään mitään suuhunsa piti sitten keskellä yötä antaa leipää (kun oli ollut valveilla klo 12-4 niin silloin klo 3 annoin sitten leipää) yöllä se kyllä maistui mutta päivällä ei syö edes sitä. En tajua mistä toi johtuu!! Mitä ihmettä tollaisen kanssa voi tehdä???!! Vihanneksiakaan ei enää syö vaikka aikaisemmin on siis ollut tosi kaikkiruokainen. Tätä on nyt kestänyt kai maanantaista asti.

Mä oon metsästänyt jotain retro vaatteita kaverin lapselle jota näen monen vuoden jälkeen (paras ystäväni mutta asutaan eri maissa) sille on tulossa vauva ja haluaisin antaa 3vllekin jotain mutta en oo löytänyt (tai sitten oon löytänyt mutta menee yli budjetin) tiedän vaan että hän tykkäisi sellaisita uusretroista...

Mies kävi mayan kanssa kaupassa niin sain olla hetken yksin. Nyt ne tulikin niin pitää laittaa kone pois ennen kuin toi ihana kauhukakara tulee pyyhkimään kaiken mitä oon kirjoittanut!!

 
manna, tsemppiä sinne teillekin, meillä meno juuri tuollaista!! Oon sanonut jo jokusen viikon että meidän ihana, suht rauhallinen "vauva" on muuttunut hetkessä RIIVIÖKSI!! ja kanssa osaa tuon että katsoo tilaisuuden koittaneen, luikkii pahantekoon, räkättää mennessään ja juoksee karkuun.....OIKEEN MONSTERI!!

ruokajuttuun, ruokalakkoon sen verran että meillä totaalista syömättömyyttä AINA kun hammasta puskee...ja niitä siis tullut oikeen urakalla. Mua kanssa ressaa ihan hirveesti se jos ei syö, tai lähinnä ärsyttää se kun laittaa vaivalla ruoan ja annostelee ja sitten kauheella tappelulla saa jonkun tipan meneen, jos sitäkään. Nyt ihmeen hyvä ruokapäivä oli, kaikki meni paitsi iltapuuro ei uponnut!
Ja vaikka kaikki lohduttaa että lapsi syö sitten kun on nälkä, niin miksi se ei lohduta?

Huh, ja kuten fb:ssa jo hehkutin, ARVATKAAPA MITÄ? ne popot (uggit) mitkä tilasin syksyllä, tuli tänään.... :LOL: on ainakin lämpimät kengät kesäksi!!! :D
 
MUN HAJOO PÄÄÄÄÄ!!!!!! |O Noi kaks isompaa on ihan tyhjäpäitä tänään, ja mun pitäs koko pataljoonan kanssa lähtee kävellen kauppaan. Nyt on äitillä vähän pinna kireellä...

Mietteitä myöhemmin, meen vessaan viideks minuutiks lataan pattereita ja sit ulos. :/

HM
 
Kylläpä riipii istua sisällä tällaisella kauniilla säällä. :headwall: Mutta maanantaina dead line opiskelutehtävissä, pakko oli laittaa miehet keskenään ulos. Hetkeksi tulin kurkkaamaan tänne...

Hari Maolle iso halaus! :hug:

Tsemppiä mannalle ruokalujuttuihin! Toivottavasti syömälakko menee pian ohi. Mua kans ärsyttää jos ruoka ei kelpaa. Meillä on nyt vaihe, että jos äiti tai iskä tulee heilumaan toisen lusikan kanssa, niin poika laittaa ranttaliksi. Eli ihan itse pitää saada syödä!

Otso on oppinut sanomaan "kakka". Tänään välipalan jälkeen osoitti vaippaa ja sanoi "kakka". Otin vaipan pois, mutta siellä oli vain pissa ja ajattelin, että poika tunsi pissan tulevan ja sitä kommentoi. No sitten istuttiin hetki tuloksetta potalla ja laitoin puhtaan vaipan. Hetken päästä poika osoitti uudelleen vaippaa ja sanoi "kakka" ja siellä oli kakka! Kehuttiin kovasti, että hienoa kun sanoi itse että kakka on tulossa. Oliskin hyvä jos alkais tunnistaa kakkahädän. Poika on nyt kiinnostunut kovasti vessapaperin käytöstä ja oon sanonut, että kun kakka tulee pottaan, niin saa pyyhkiä vessapaperilla. Lahjon siis lasta vessapaperilla :LOL:
 
Nostanpa vähän ketjua ylös :)

Meillä on myös melko villi tyttö, meinaan on ihan jatkuvasti kiipeilemässä tv-tason päälle, vaikka kiellän ja kannan pois, uudestaan. Sohvalle kans koko ajan kiipee ja siellä sitten riehuu niin, että välillä kempsahtaa lattialle ja lyö päänsä :( Jos koitetaan estellä Lumin pääsy jonnekin, tulee sellanen raivonhuuto, et melkeen luulis kyseessä olevan uhmaikäisen.. Että joo, kyllä ne tytötkin :D

Oma tahto on suuri jo ja nykyinen suosikki, vauvanukke, pitäisi ottaa joka paikkaan mukaan. Vaipanvaihtoon, potalle, syömään, keinuhevosen kyytiin, ulos... Hirvee raivari kun ulosmennessä joudun nuken ottaa pois.

HM: jaksamisia sinne! Voin vaan kuvitella mitä menoa teillä siellä on.

Kuulin just et yks kaveri on raskaana ja toiselle synty tällä viikolla vauva, oi oi ku määkin haluisin! Mut ei, kouluun nyt eka jos vaan pääsee. Hmm, jos en pääsekään opiskelee ni ehkä sitte! ;)

Lumi syö itse tosi hyvin, on kyllä tehnyt sitä jo tosi pitkään. Mutta antaa silti muidenkin syöttää. Usein on kaksi lusikkaa, toinen Lumilla ja toinen syöttäjällä tai sitten vaan yksi ja Lumi syö kokonaan ite tai syö kunnes menee pelleilyksi ja sit minä tai mies syötetään loput. On kyl aika helppoa nyt viime aikoina toi syöminen ollut. Joskus kun myös murehdin sitä, et Lumi ei syö mitään, ni nykyään se sitten taas söis vaikka kuinka paljon. Välillä saa siitäkin raivarin kun ruoka loppuu :p

Tänään pitäs tulla ostajan hakemaan meiän vanhat yhdistelmät, ku pistin myyntiin. On nyt pärjätty pelkästään noilla rattailla (Teutonian Timmyt), vaikka välillä kyllä kaipaan sitä, et Lumin naama ois mua päin. Mutta alko yhdistelmissä jo pää ottaa kuomuun kiinni ni hankittiin noi ja onhan noi kätevän kokoset. Ja saan mä Lumin naamaa kattella kotonakin :D

Jotten pidempää romaania kirjottele, ni jatkan siivoilua! Ihanan näköistä ulkona mut ihan hirvee tuuli! Käytiin pitkällä kävelyllä ja lopputuloksena koko pää ihan jäässä, vaikka pipo oli päässä ja huivi naamalla. Mut palaillaan!
 
Sunnuntai-iltapäivää =) Tai kohtahan tuo on jo ilta...

Meillä kanssa tuo puuro takkuilee.. Jos äiti laulaa :ashamed: niin sitten kuuntelee ja nätisti suutaan aukoo... Mut ei passais tuohonkaan totuttaa, ei nimittäin muiden seurassa laulaa viitti :D

Mulla kans vaihteeks vauvakuume nostaa päätään.. Pitäisi oikeasti miettiä haluanko VAAN olla raskaana ja saada hetkeks vauvan. VAI olla jossain vaiheessa kolmen ison lapsen äiti! Tuttavapiirissä on monelle tulossa ihan just vauvoja, sillä varmaan itekin taas haluais =) Toisaalta ois vaikka mitä kivoja "aikuisten" juhlia tulossa kesällä ja syksyllä, kerrankin kun pääsisi. Tytöt menis mummolle ja helppo ois tosiaan yhdessä miehen kanssa lähteä!

Olenkin todennut, kerran kun antaa vauvakuumeelle periks, ei siitä ikinä eroon pääse :kieh:

Meillä vaihteeks sain nukuttua ihan aamuun saakka! Viimeinen tyttö meni ysiltä illalla nukkumaan, sain hetken herkutella rauhassa kunnes menin itekin nukkuu. Aamulla heräsin ihme meteliin kasilta, en tiiä oliko välikaton päällä taas hiiriä vai mistä se kuului?
Kiva kun sai rauhassa pötkötellä vielä ennen kuin nousin 8.30 ylös. Puurokattilan kolinaan tyttöset heräs vasta.

Nyt hetkeks lattialle leikkimään ennen saunaa :wave:
 
Pikaiset kuulumiset täältä.. Ihan vain ensimmäinen "hehkutus", että sain ensimmäisen kestovaipan valmiiksi. Vaippa on tänä iltana ommeltu nopiaa, joten jälkikin on kyllä sen mukainen =). Vaippa tarvitsee vielä imut, mutta ajattelin ensiksi ommella vaippoja, jonka jälkeen vasta ompelen imuja.

Vaippa Nöttönen.
Ulkopuoli Vohvelikangasta
Sisäpuoli Microfleece





--

Täällä olen viettänyt hiihtolomaa, joten myöhemmin lisää! Nyt saunaan.

--
 
RD, hieno vaippa!

Me kokeiltiin tänään ottaa pinnasängystä etureuna pois, jotta poika oppisi pikkuhiljaa nukkumaan tavallisessa sängyssä. Helpottais päiväkodissakin, kun vois nukkua niissä kaappisängyissä eikä erillisessä korkealaitaisessa sängyssä.

No se ei mennytkään sitten ihan kivuttomasti... Me kun ollaan totuttu, että poika nostetaan pinnikseen, lauletaan laulu ja sillä sipuli, siihen nukahtaa. Poika kapusi sängystä pois noin 200 kertaa, riehui, hekotteli ja hörskötti ympäri huonetta ja repi tavaroita. Yritin pojan nostamista aina takaisin sänkyyn (innosti vain lisää), kehotin sanallisesti takaisin sänkyyn (innosti vain lisää), osoitin sormella takaisin sänkyyn (innosti vain lisää), en reagoinut mitenkään (se vasta innostikin kokeilemaan, millä saa ilmeen värähtämään), poistuin huoneesta (sai aikaan hirveän itkukohtauksen). Lopulta otin pojan syliin, lauloin unilaulua ja pidin siinä napakasti, kun poika rimpuili, huusi ja itki ihan väsyneenä. Rauhoittui sitten syliin ja tassuttelin pojan sängyssä uneen. Mutta tunti meni tähän taisteluun. Tuli sellainen olo, että oliko tässä mitään järkeä?! Kertokaas muut matalalaitaisiin sänkyihin siirtyneet, että miten tässä kannattaa toimia jatkossa, ettei illoista tule mitään kissa-hiiri-leikkiä?
 
maikki: no, meillä esikoinen jäi aikoinaan nukkumaan ihan tuosta vaan! Ikää oli 1v3kk (oli kiire saada oppimaan ajoissa isoon sänkyyn ennen pikkusiskon tuloa =) ). Pitkän aikaa meni ennen kuin tajusi että voi tulla itse pois =) Aamullakin odotteli jalkopäässä, jalat vaan vipotti reunan välissä..
Olikin kyllä niin kiltti ja helppo hoidettava muutenkin. Veikkaan että tän pienemmän sängynvaihto tulee olemaan vasta kesällä (?), ja en jotenkin jaksa uskoa että yhtä helposti onnistuis.

Kyllähän se teillä poika varmasti testaa vielä kuinka jaksatte takas sänkyyn komentaa/viedä. Toki voi alkuhuuma mennä ohi kun tajuaa ettei sieltä pois tulla vasta ku aamulla.

Näitä on vähä vaikee varmaan ennustaa, lapset on niin erilaisia =)
 
Noniin, nyt alkaa sitten jonkinlaisen lisälaitapatentin kehittely, nimittäin poika tippui sängystä kaksi kertaa viime yönä :( Oltiin laitettu tyynyä lattialle pehmikkeeksi, eikä poika edes herännyt pudottuaan. Käännettiin toisen putoamiskerran jälkeen sängyn avoin reuna seinää vasten, niin ei päässyt enää putoamaan.
 
Huomenta!

Kummallisen hyvä yö takana, taisin vaan kerran herätä!! Sen verran hyvällä tuulella olen ja aurinko paistaa että iltapäivällä lähetään shoppailemaan!!! (äidillä palkkapäivä... :D ).

Tuosta isojen sänkyyn siirtymisestä, muistan kun Artturi aikanaan siirtyi isojen sänkyyn niin muutama ilta (oisko viikon verran) kanssa kiipesi jatkuvasti pois ja lähti touhuamaan, mutta me tehtiin niin että aina sitten vaan laitettiin takas sänkyyn, vaikka sen 50 kertaa illassa. Muuta ei sanottu kun että nyt on nukkuma-aika. Lopulta meni ihan kiltisti nukkumaan itekseen. Kasperi tais saman tien oppia asian, oltaisko ekana iltana kannettu pari kertaa takas. Että saapi nähdä sitten miten näitten kahden kanssa käy, kuinka villitsevät toisiaan pomppimaan pois sängystä... Nykyäänkin ennen nukahtamista kiljuvat ja hihkuvat toisilleen ja seisovat pinniksissä ja touhottavat. Haastetta siis edessä... kyllähän sitä yhden helposti totuttaa mutta että kaksi...

Eilen olin kaverin äidillä paikkauttamassa kaksikon haalareiden polvet, olivat kuluneet ihan totaalisen puhki. Eilen Sittarissa katselin että siellä oli Lassien välikausihaalarit tajouksessa 35 e, täytyy laittaa harkintaan. Sitten tarttis metsästää myös ne kurikset jostain. Kauheeta hankintaa vaan toisen perään, joutuiko isompien poikien kanssa kans osteleen näin paljon???? (= aika kultaa muistot vissiin...)

Wilmasta on tullut kertakaikkinen justiina nykyään. Ennen oli vähän sellanen veljen kiusankohde ja aina itkemässä, mutta nykyäänpä se onkin neiti kun kurmuuttaa puoli tuntia nuorempaa veljeänsä. Kostaa varmaan kaikki kokemansa vääryydet kertalaakista. Hauska on seurata kuinka noiden yhteiselo muuttaa aina aika ajoin muotoaan. Joskus mennään kun majakka ja perävaunu ja väillä ollaan koko ajan nuottasilla. Tää on tosi antoisaa aikaa, onneksi tätä saa seurata enimmäkseen kotosalla.

Nyt tarvii mennä, tappelevat piposta ja alkaa otteet olemaan aika rajut... Mukavaa alkanutta viikkoa!

HM
 
Tulin pikaseen lukaseen ja pakko kommentoida, että mulla tulee nykyään aina tunne että pidän meidän nuorimmaista vielä ihan vauvana, kun en oo ees aatellut vielä että siirtyis isompaan sänkyyn, ehkä vasta 2veenä? Eipä onneksi ole vielä kiivennyt pinniksen laidan ylikään, eikä isompi sänky oo vielä vapaa,...johan on syytä! :LOL:
Mutta kauhulla ootan sitä aikaa, kun se tulee ja takuulla oleen juuri tuota maikin kuvaamaa, sitä se oli esikoisellakin n.vuoden verran varmaan :whistle: joskus 3veenä tais jäädä jo suht nätisti nukkuun!

Muutenkin me ollaan joka asiassa jälkijunassa..NO nyt juo sentään jo nokkamukista ruokajuoman!!jee!! :D
Ja potalla istuu jokusen kerran päivässä..

Nyt viemään esikoista kerhoon, ettei poika myöhästy! moro!
 
Mä pidän varmaan tätä meidän viimeistä varmaan vielä pitkään vauvana :D Meillä tosin jo siirrytty aikaa sitten tuohon tavalliseen lasten sänkyyn. Nukkumaan meno sujuu helposti, kun vaan antaa maitopullon pojalle kouraan, niin ei tuo ikinä ole sieltä pois tullut. Helposti siis nukahtaa.
Mä alan tässä pikku hiljaa huolestumaan, kun ei tuo Leo sano vielä mitään. Kyllä sieltä suusta ääniä tulee esim. hyy sanoo usein ja ymmärtäähän tuo jo ohjeitakin toisinaa, että ei kuulossakaan ole vikaa, mutta ei noita sanoja vaan vielä tule.

Meillä ollaan taas sairasteltu ihan urakalla. Leo sai viime viikolla toisen antibioottikuurin, kun oli niin mahdottoman yskäinen ja räkäinen. Ja heti se vähän helpottikin, kun kuuri saatiin alkuun. Lisäksi sai vielä tuohon julmettuun yskään ventolinea. Ihanan rauhallisesti poika sitten nukkuikin yskittyään ensin pari yötä taukoamatta. Ja keskimmäisellä on nyt sitten parvorokko. Tuntuu, että sekin vaan jaksaa meitä piinata kaikkia vuorotellen.

Mutta nautitaan tytöt kevätauringosta ja lähdetään ulos, kunhan töiltä ehditään :wave:
 
Meil onni nukkunu jo tammikuusta lähtie juniorsängyssä. vinkkinä sängystä putoilulle ni meillä autto se ku ostettii isompi sänky, pinnasängystä ku otti kaiteen pois ja onni nukku siinä ni tippu lähes joka yö. jotenki se vaikuttaa ku sänky on pienempi ni tilaa ei oo oikee kääntyilylle.

hyvin on sängyssä pysyny, päiväunilla joskus menee leikkii kunnes tylsistyy ja luovuttaa, sit kiipee sänkyy.
eile repesin iha täysin eile ku vein nukkuu onnin. hetken päästä kävi ovi ja luulin et isommat taas pelleilee ja menin ylös. no onnin ovi oli auki mut olin kattovinani et onni nukkuu, olin laittamassa ovee kii ku yhtä äkkii ilone höpötys kuulu selän takaa, siel se jätkä istu tutti suussa ja toine kourassa meijä sängyssä ja höpötteli :D oli ovi menny vissii huonosti kii ku ei onni sitä ite auki saa ku kahva nii korkeella :D
 
Mä en oo helmin tavoin vielä edes ajatellut siirtoa pinnasängystä lastensänkyyn. Mutta kaipa sekin aika joskus tulee, sänkykin odottaa varastossa, ettei siitä ole kiinni :)
Mut ei toi kyllä vielä pysyis semmosessa enkä jaksa taistella, kun hyvin pysyy pinniksessä eikä pääse kiipeemään sieltä minnekään.
 
Meillä tais Leevi siirtyä isojen sänkyyn marraskuussa, kertaakaan ei ole tullut pois itse vielä *koputtaa puuta*. Juuso kun siirty niin sen kanssa oli kyllä vaikeuksia tuossa hommassa, tuli aina pois ja naureskeli vaan. Sit tehtiin niin että ekaks oltiin sängyn vieressä niin kauan että nukahti ja sit siitä joka ilta pikkasen kauemmaks niin kauan että oppi itse pysymään sängyssään ja nukahtamaan sinne. Mut joo hetkittäin vieläkin on vaikeuksia.
 
meillä Vilho nukkuu edelleen meidän sängyssä, tosin aateltiin että siirto omaan sänkyyn olis edessä viimeistään kesällä ihan jo siitäkin syystä että tässä kämpässä tulee KUUMA silloin.
Pitäis kyllä alkaa poikaa jo totuttamaan uusiks omaan sänkyynsä.

nyt on muutama päivä mennyt syömisten kannalta huonommin ja öisiä itkuhuutokohtauksia on tullut. tänään leikkipuistossa poika ei suostunut syömään yhtään mitään, kotona sit veti yhden leivänpalan ja banaanin,että oli kai nälkä kummiskin. maha tuntuu olevan vähä ehkä kipeenä, ainakin kakka on lentänyt siihen malliin tänään :/

tänään tosiaan sieltä leikkipuistosta kun oltiin lähdössä niin vilho "karkas", lähti vaa tepastelemaan poispäin ja meni leikkiin sit pihalle lumihankeen ja yritti jotain kelkkaa työnnellä. :heart: tää on siis sinällään erikoista että aiemmin ei oo pahemmin suostunut edes seisoskelemaan ulkona, heti on halunnut vaan syliin.nyt sit en ois saanu poikaa pois ollenkaan.

äh, tein ihan pahaa ruokaa :( . luulin tekeväni oikeinkin mehevää kanapekonipataa... oli ihan tylsää, sipuli ja rosmariini vaan maistui ja liemi oli semmosta kanaviillokkimaisen tylsää limaa. täytyy seuraavan kerran sit vähän modata sitä ohjetta (oli pirkan sivuilta joku), rutkasti enemmän mausteita ja kasviksia ainakin kaipas

tänään vuorossa on pesukoneen pesu. nyt tuolla hurraa sitruunahapon kanssa itekseen,sit vie kerran kai pitäis pesuaineen kanssa pestä tyhjänä. kivaa kun tänkin ois voinu jo viikonloppuna tehdä ettei toi pyykkivuori ois noin hurja... :ashamed:
 
heh, mä hoksasin juuri kanssa kun luin noonien viestin, että siis meillähän poika kanssan nukkuu mamin kainalossa yöstään 3/4 :LOL: :heart: eli nukahtaa omaansa, mutta kun meen ite nukkuun herää melkein heti ja vaatii päästä kainaloon, ja mä en vaan raaski jättää pinnikseensä huhuileen. Vieläpä 5veekin yöllä kömpii meidän sänkyyn, jotta on vähän ahdasta! :D Mutta hyvin on nukuttu ja sikeesti tälläpelillä jo puolivuotta, sitä ennen nukkui omassaan..jännä juttu, että näinpäin meillä!

Niin ja mulla oli "tärkeetä" asiaakin!!! Laittakaas mulle jotain hyviä blogivinkkejä, vaikka top5!!! :attn: jos siis blogeja luette....mä kaipaisin uutta lukemista, mun vakkarit on nää:
1. kalastajan vaimo
2. kemikaalicoctail
3. quinoaa
4. liivian talossa
5. .....voi pylly, en muistakaan sitä yhtä! kun ei oo oma kone nyt käytössä :LOL:

Niin ja luminkan sekä anzkulin blogeissa piipahtelen kanssa välistä =) Mulla oikeestaan ollut sisustus ja lifestyle-painotteista....
 
Mitähän näistä mun kestovaipoista oikein tulee.. Yritys hyvä kymmenen..
Tänään on tullut ommeltua 2. ja 3. Nöttönen. Ommeljälki ihan karsea, kun en saa koneeseen oikeita asetuksia laiteltu. Vaipat ommeltu pikana:

2. & 3. nöttönen täysin samanlaisia:


Kuvassa kaikki tekemäni nöttöset:


Mutta nyt laittaa Milka nukkumaan. Ja valmistautuu lähtemään huomen aamulla loman jälkeen töihin. Tänää kävin koulussa ja sain ruotsin sanakokeesta 10/10 :eek: . Ja olin varma, että 2-3 menee niistä väärin.
 

Yhteistyössä