2008 marraskuisten murut *2010*

Maikki: Juusolla tais olla mustaharmaa takki, mut en muista mitä lie höpissy. Me oltiin liikkeellä noilla Brion ponyillä. Leevillä oli turkoosi toppapuku. Mä siis ainakin bongasin sut =)

Prismassa tosiaan oli jotain cirafeja "tecinä" ja ihan kivan näköisiä oli ne takki-housu yhdistelmät ja hintakin tas olla huimat 30?.
 
Heippa!
hauska lukee kuinka keiju ja maikki ovat melkein "törmänneet" :D

Ulkoiluvaateasiaan...mä löysin huutiksesta ihan syötävän söden 3pommes (oisko merkki oikeinkirjoitettu) beigen kaupunki/kyläilytakin, mutta missasin sen kun unohdin tyystin että olin sitä huudellut. :ashamed: Samaiselta myyjältä ostin sitten ver de terren turkoosin välikausiasun, mutta koko 98 ja on ihan valtava, menee varmaan vasta syksyllä. Tai ens keväänä.
Nyt sitten "löysin" vintiltä aikaa sitten tehneeni kirpislöydön, jonka olin jo unohtanut, mulla olikin 86cm välikausihaalari, joka tosin aika rupunen, mutta menee puistoissa ja pihassa. Huutelen taas pakettia jossa oli mm.vihree ticketin asu...
Esikoiselta onkin jo 98cm eteenpäin siistimpää kevättakkia, pienempänä taisin pärjätä ulkoiluhaalarin lisäksi neuletakeilla, huppareilla ja fleecepusakoilla, sitten kun ilmat oli jo kesäisiä.

Ihana ilma!!!Olin jo aamusta 9 jälkeen hiihtämässä, esikoinen lähti papan kanssa ulkoileen äsken, ja kun pikkumies herää unilta lähetään lenkille ja haudalle. Olis kiva kävellä ja toinen nukkuis rattaissa, mutat kun unet on ulkona vain sen puoli tuntia niin mieluummin nukutan aina sisällä.Eilen oltiin pienen kanssa kaksin kaupoilla ja sielltä nukkui rattaissa kyllöä. Isi ja esikoinen oli hoplopissa. =)

eipäs muuta sitten...mä meen siivoileen paikat ja hetken lueskelen kirjaa, kun talo on hiljainen. Mukavaa sunnuntaita!
 
helmi: teillä siis poitsu siirtynyt sisällänukkujaksi? Eikös teilläki ollut aiemmin, ettei sisälle suostunut?
Mä en tiiä millä saisin tuon neidin sisälle nukkumaan.. Silloin kovilla pakkasillakin unet sisällä oli tyyliin ½ tuntia! Parhaillaan vetelee vaunuissa takapihalla, 2h on normiaika =)

Lähetään kohta käväisee pitkästä aikaa kirpparilla. Ei ole kyllä pahemmin varaa ostella mitään, mutta JOS jotain tosi hyvää ja halpaa löytyy ;)

Mun pitäs ostaa pikkuneidille keväthaalari ja -takki. Esikoiselta ei jäänyt mitään, tai ovat edelleen käytössä! Esim. Lassie supratech- haalari on 86cm ja menee tämän kevään vielä =) Ei tuo näköjään niin kauheaa vauhtia ole kasvanut, toki sisävaatteet pieneks menee, mut ulkovaatteet olen tykännyt ostaa reiluina et mahtuu pidempään...

Mut nyt vetäisee muutama karjalanpiirakka nassuun, tein eilen aamupäivällä reilut 40kpl. Ei tuon enempää jaksa yksin vääntää, ón aika puuduttavaa hommaa :D Mutta HYVIÄ :p
 
Nopee moikahdus, ulkoilma kutsuu! Oltiin jo aamusta tuossa takapihalla, ei ollakaan siinä nyt talvella oltu laisinkaan, nyt aurattiin muksuille sellanen leikkiväylä (lunta siis kertynyt lähemmäs metrin verran), ja nyt esikoinen kaivelee lapiollaan uutta haaraa väylälle. Ajattelin ihan kävelylle lähteä kaksikon kanssa, ukkoraasu meni unille. Hänellä loppui kortisonikuuri ja nyt iskee väsymys päähän kun nuija. Raukka. Mennään siis pois häiritsemästä. Kasperi on luistelemassa.

Välikausihaalarit täälläkin metsästyksessä. Ajattelin joku päivä poiketa tuossa Travallen myymälässä kun ihan nurkilla on. Ja helmille (ja muille Treen lähellä oleville) Koskarin Nanoukissa on ale! Siihen tilalle tulee Pop: in myymälä.

Mutta nyt ulos! Adios, ihanat!

HM
 
Iltaa! Vähän ärsyttävä päivä oli, poika kitisi ja teki tuhoja koko päivän :kieh: Ekan kerran mulla meinas mennä hermot poikaan, mutta onneks miehen kanssa otettiin vuorotellen vetovastuuta. Poika siis teki ihan koko päivän kaikenlaisia tihutöitä ja kun kielsi (vaikka hakkaamasta lasipöytää lusikalla tai kurottelemasta keittiön veitsilaatikkoon), niin kahta kauheammin teki just sitä. Ja sit joka asiassa tuli sellaistä itkukitinää, kun asiat ei menneet oman mielen mukaan.

Luminka, teitkö kirpparilöytöjä?

Keiju, kommentoin vielä tuohon meidän "kohtaamiseen": Kiinnitin teidän esikoisen kommenttiin siksi huomiota siellä Sokkarin takana, kun se tuli niin kirkkaalla äänellä ja toteavaan sävyyn, että "täällä on räntäkeli". Jäin itsekin miettimään H-talon kohdalla, että mites se tie olikin loskainen, vaikka ulkona oli pakkasta... :xmas: Mutta tosiaan Sokkarin takanahan katu on lämmitetty. Juusolle terkut, että hyvä huomio oli!
 
Tulin taas pitämään ketjua pystyssä B) Tänään tein excursion Prismaan ja voila, siellähän niitä takkeja oli! Seisoin kolme varttia vertailemassa ja lopulta maaliin kiri Cirafin turkoosi välikausitakki. Monta hyvää vaihtoehtoa oli!
 
Keiju, tiedän mitä asua tarkoitat, turkoosi takki ja ruskeat haalarihousut? Niitä ei ollut kuin 86 cm saakka (olivat vauva-puolella) ja halusin 92 cm. Muuten olisin ostanut kyllä sen asun! Tuossa ostamssani asussa on apinan kuva edessä ja vetskari toispuoleisesti.
 
maikki: eipä me kerittykään kirpparille,piti tulla jo ruoan tekoon! Joten jäi löydöt tekemättä :D

Ihanan aurinkoinen aamu jälleen :)

Ei tuu mitään kirjoitettavaa mieleen... Joten lähden tästä vaihtaa päivävaatteet toisellekin lapselle!
 
Aurinkoista päivää!

On taas touhuttu vaikka mitä. Viime viikkoinen valokuvaus meni hyvin. Päätin sitten ottaa esikoisenkin sisaruskuvaan mukaan, kun hän meni sopivasti kymmeneksi kouluun ja meiän kuvaus oli ysin jälkeen ihan siinä koulun vieressä. Esikoinen vaan on alkanu jännittää kameraa niin paljon, ettei millään meinattu saada sellasta kuvaa, missä kumpikin kattois kameraa kohti :)

Mä pistin nyt yhteishakupaperit menemään ja just äsken Lumille päiväkotipaikkahakemuksen syksylle. Tänään oli tuolla avoimessä päiväkodissa päivähoidon ohjaaja paikalla ni se sano, et pitää jo pikaisesti hakemus laittaakin, että saa haluamansa paikan. Joku joka hakee elokuulle oli pistäny jo viime lokakuussa hakemuksen :O

Odotan ihan innolla jo kesää ja lämpimiä päiviä! Sit on niin helppoa ja kivaa ulkoilla :)
 
Terve!

Ei ole oikein koneella jaksanut olla, muutaman päivän ollut sellainen olo että jotain tautia olis tekemässä, mutta ei kunnolla ala (eikä toivottavasti alakkaan!). Ihan nuijalla päähän lyöty olo... :/

Pitäs lähtee perhekerhoon, mummu odottaa siellä. Onneksi niin, yksin ei jaksa noitten termiittien kanssa mihkään mennä... kaikki tekeminen tuntuu nyt jotenkin ihan ylitsepääsemättömän vaikeelta. Sori, tuli valivalia.

Mutta nyt etsiin siistiä vaatetta päälle. Jospa se aurinko alkaisi paistamaan tähänkin risukasaan...

HM
 
moikka!
ihan ensiksi hm:lle jaksuja ja ISO rutistus sinne komppanian johtoon! :hug: Mullakin meinaa välillä helistä ja lujaa, kun on vaan ihan kokoajan noiden lasten kanssa. Mun henkireikä on ollut jumpat, joilla oon ihmeen tunnollisesti käynyt 2kertaa viikossa ja hiihtolenkit. Miehestä on tullut ihmeellinen kotihiiri. :LOL: Eilenkin olin poikien kanssa kylässä illalla ja sanoin että tee sää nyt jotain kivaa, mee johkin, niin hän vaan kotona möllötti, nautti kuulemma hiljaisuudesta! :D
Mutta eipä näin ole aina ollut, eikä varmaan oo kauaa, kun kalakelit taas tulee...järvet sulaa, niin saa tehdä läpystä vaihdon kotona, että kuka menee ja milloin. Mutta nyt meinaan pitää kiinni siitä että mulla on jotain omaa 2kertaa viikossa, ja sen ajan varaan kalenteriin, kun muuten ei pää kestä!
Pe on pitkästä aikaa kerho, kun ollaan oltu kipeinä ja lomaa ja aina muka jotain...sekin piristää kyllä kun pääsee jutteleen aikuisten kanssa!

Ihana tosiaan kun kevät tulee!! Ulkona tarkenee paremmin ja pidempiä aikoja viihtyy kun ei heti palella sormet tai varpaat!

Meillä pikkumies juoksee jo aikas lujaa pakoon jos meinaan on kyse esim. pihasta karkaamisesta! Saa olla tarkkana, kun portti on hautautunut lumen alle...on oikeen uhmakas! Ja edelleen kauheen vaikeessa iässä, onko muilla?? JOka paikkaan kerkee, kiipee pöydälle, tuolit saa olla kaadettuna keittiössä...

Eipäs muuta, niin tavallista arkee elellään, ettei pahemmin oli kirjoittamista! =)
 
Helmi: aika tutulle kuulostaa tuo riekkuminen :) Leevi sai jo mustan silmän lauantaina kun riekkas mutta ei meno ahellittäny, sunnuntaina hoplopissa Juuson kanssa mäessä telmus (heittäytyi Juuson eteen) niin on sit myös korva mustelmalla. On ihan sen näköinen poika että ois jossain katutappelussa ollut. Meno nuo haaverit ei ole hidastanut :/ Kiipeilee, hyppii, riehuu, keikkuu tuoleilla, karkailee ja kaikkea muuta mukavaa. Välillä kyselee pitkää pinnaa :)
 
Meillä tuo tyttö ei pahemmin riehu, ainakaan tuolleen mitä olette kirjoitelleet. Liekö sitten pojat niitä vilkkaampia tapauksia? En muista että esikoinenkaan olisi koskaan mihinkään kiipeillyt ym?

Onhan tuolla otsa ja jalat mustelmilla, kaatuilee kyllä ja usein koittaa mönkiä liian pieneen paikkaan. Kuten nojatuolin ja rahin väliin, hirmu itku alkaa kun paniikki iskee :D

Seisoo jo pitkiä hetkiä ilman tukea, voi sitä loistetta naamalla :heart: Kova ois tahto päästä kävelemään, eiköhän tuo 1,5v mennessä jo lähde.
Toisaalta kivaa vielä kun konttaa, tuntuu vielä niin pieneltä =) Kun kävellä/juosta ennättää koko lopun ikänsä...

On kyllä alkanut tulemaan OMAA TAHTOA!
Esim. ei anna syöttää enää! (siskonsa söi tässä iässä myös itse)
Syömissessiot ovat venyneet entistä pidemmiksi, harvemmin antaa enää auttaa. Suu pysyy visusti kiinni jos äiti koittaa lusikan kanssa tulla sohimaan :D Puurot ovat alkaneet tökkimään, syö vähäsen ja lopuksi leipää ym.
Kiva kun itse voin syödä "rauhassa" =) Johan tuota on saanut monta vuotta syödä vasemmalla kädellä kun lapsia syöttänyt oikealla...

Osaa pitää puoliaan paremmin kuin siskonsa vielä 2v: nä. Huutamaan alkaa jos sisko vie lelun kädestä :D Niin sitä pitää! Esittää pitkään loukkaantunutta vaikka olisi saanut lelunsa takaisin..
 
Onni on kans aikamoinen vauhtiveikko, kiipee joka paikkaan ja on täynnä mustelmia. Mahoton menijä. Kovasti juttua tulee mut sanoista ei saa selvää, voda voda voda on yks mitä hokee :D
Traktorit on elämää suurempi ihme ja ihastus Onnille nyt, se on iha täpinöissää ku näkee sellasen :D Samoin kaikki elukat, kissat varsinki. Omaa tahtoa löytyy, kiljuu ja märisee heti jossei jotai saa :D

Mulla taitaa hb olla taas alhaalla vaikka rautaa syön, on niin mahoton väsymys että tekis mieli vaa nukkuu. Nää kotiviikot on rankkoi ku ei kerkee yhtää lepää ku viedää neiti eskarii puol ysi ja puol yheltä jo haku. Siinä pitää välissä siivota ja tehä ruokaa, kaupassa käydä ja leikkiä Onnin kans. Nyt oon vähä tota uniaikaa säätäny et O nukkuis hetken näinä viikkoina enne ku haen Sallan. Sit on viel tää Salla cheerleader harrastus joka ma ja ke klo 18-19. Sairaslomalla tässä olevinas olen.. ootan ens viikkoa ku kuuta nousevaa, saa nukkua ja vaan olla ku lapset päiväkodissa 8.30-16. Makaan vaan niin että persaus homehtuu sohvaan kii, piste. :D

Onni on ruvenny nyt ite vähä syömää, syötän siinä samalla kyllä. On välillä hirveen nirso ja KAIKKEE pitäs saada heti ja nyt tällä sekunnilla, varsinki sitä mitä toiset syö. Just se on saatava, ei käy samanlainen huh huh :D

Ollaa nyt porttia pietty auki melkee koko aja ja Onni menee ees taas niis koko aja, pysyy ainaki tyytyväisenä =D
 
´Moi!¨

Piti tulla vaan pikaseen kommentoimaan, et täältä löytyy TYTTÖ joka juoksee, hyppii ja kiipeilee joka paikkaan. :) Ei näköjään ole poikien yksin oikeus villiintyä. :LOL: No ovatpahan ainaki terveitä kun niin liikkuvaisia ovat. Sit olisin huolissaan jos yhessä kohti vain kököttäsi.

Täällä on ollut aivan ihana keväinen ulkoilupäivä. Aurinko paistaa ja mittari taitaa olla asteen miinuksella. B) Kyllä tää kevät on ihanaa kun lumi alkaa sulamaan ja jaffakin jaksaa taas paistaa!

Meillä neiti syö myös ite, nyt on kyllä saanut auttaakin. Mut välillä oli se vaihe et ainut mitä söi oli se mitä sai ITE lusikoida.

Lepäilehän Sanse! Kohta koittaakin vikkelät ajat kunhan vaavi syntyy. :heart:

Mut onko nyt niin et Anzkuli on meidät jättäny kokonaan?

Välikausivaatteita on täälläkin mietitty. Ja puku hommattukin kokoa 86... Vielä pähkäilen et jos ainakin takin ( ja ehkä housutkin) hommaisin.
 
Sanselle paljon jaksamista! Mallaa jo sohvalle valmiiksi sitä paikkaa, mihin se perse sitten homehtuu kiinni ;) :LOL:

Mies on tänään ja huomenna kotona kirjoittamassa väitöskirjaa. Hän totesi iltapäivällä että olis hienoa jos joka viikko olis vaikka kahtena päivänä puoli päivää vapaata, niin sais pestyä pyykit, käytyä kaupassa ja laitettua ruokaa. Mä totesin siihen, että mikä estää kysymästä työnantajalta?! Mä ainakin olisin tosi kiitollinen, jos nuo hommat olis hoidettu kun tuun töistä (vaikka kyllä hyvin tasapuolisesti hoidetaankin kotihommat). Tietenkin tässä herää kysymys, että kuinka hyvin se väitöskirja on muka päivän aikana edennyt, jos tyyppi on siellä ahkerana pyykännyt ja laittanut ruokaa...

Anzkulia minäkin olen kaipaillut. Huhuu?

Maitoo (ja muut välikausiasua pähkäilevät), mä kokeilin eilen Otsolle ostamaani 92 cm välikausitakkia ja se oli kyllä tosi valtava. Hihat oli sopivan pituiset, mutta muuten oli tosi leveä ja pitkä... Näytti erityisen huvittavalta, kun kokeiltiin pelkän bodyn päälle, niin paljaat koivet vain vilkkui takin reunan alta.

Nyt takaisin opiskelutehtävien pariin... Istun täällä makuuhuoneessa korvatulpat korvissa suljetun oven takana, sain iltavapaan opiskeluhommiin.
 
Leevillä kans tuota omaatahtoa löytyy välillä on varsinainen "draamakuningas", jos häntä jostain kieltää katsoo sinua laittaa silmät hetkeksi kiinni ja kääntää pään pois. On niin hyvittavan näköistä että meinaa aina rueta naurattamaan toinen suuttumus. Siis aivan kkun jossain amerikkalaisissa leffoissa näitä pissiksiöä jotka tekevät aivan samalla tavalla.
 
Terve!

Iltavuoro kutsuu, tovin ehtii tässä istua kun kaksikko tutkii Wilman kenkiä :LOL:
Täällä on myös yksi tapaturma-altin pikkumies. Viime lauantaina kun kuorin perunoita niin ukkeli kiipeili vessassa sillä tuloksella että etuhammas lohkesi. En ole muuten muistanutkaan soittaa sinne hammaslääkäriin mihin piti... huono äiti.

Joko teilläpäin on lumet alkaneet sulaa? Täällä oikeen kuhisee kun sulaa niin vauhdilla. isommat pojat odottaa kevättä ja kesää, saavat uudet pyörät katsokaas kesäksi... Mutta onhan se kiva kun ulos mennessä ei tarvi tunkea niin paljon vermettä päälle!

Jospa menis sitten laittaan evästä valmiiksi.

HM

PS. Huomenna hakeen uutta (vanhaa) autoa :D
 
Heipsan!
Tulin hehkutteleen löytöjäni eiliseltä kirpparilta ja saatte oikeen kuvaa ihasteltavaksi, jos iskis kirpparikipinä ;) 20eurolla sain kaiken tään...oon niin iloinen!!

ja sitten saatte vielä ihastella kuinka "hienosti" meidän "MINÄ-ITSE-RUOKAHARJOITUKSET" sujuu:


mulla on nyt vp hoitolapsesta ja tehtiin omien poikien kanssa pitkä kävelylenkki aamusta ja siihen raittaisiin pieni nukahti, nukkui 30minsaa, mutta sain vielä nukahtaan meidän sänkyyn, nyt onkin nukkunut jo 2tuntia...saa siivoiltua ja pyykkäiltyä..ja illansuussa mennään vielä isomman kanssa hiihtään! =)

 

Yhteistyössä