2008 marraskuisten murut *2010*

huh, luminka, kivaa ku eka pelotellaan kipseillä ja sit ollaan että ei vaiskaa... :/ mutta loistavaa että kaikki on sittenkin ok! välillähän näitä virhediagnooseja tapahtuu, onneks huomasivat kummiskin ajoissa.

meillä on kans pojalla ollut kerran jo puukko kädessä, oli leikkuulaudalta sen nappassut mukaansa... vaikka vilho ei ihan kaikkialle tietty vielä yletä niin kova on kurkottaminen ja sit haetaan jakkara avuks ja noustaan sillä. kohta pitää veitsitukkikin kai nostaa jonnekin korkeuksiin.

vilho on innostunut nyt piirtelemään, mutta ainoastaan jos me piirretään eka paperille jotain, niin voi sit värittää päälle. ja naureskelee pirulainen meidän piirroksille..joo-o,ei olla ammattitaiteilijoita ei, vähän hävetti itteenikin kyllä oma raapustus elefantista tossa eilen :LOL:

äh tekee pahaa tässä koneella istuminen. maha tuntuu jo ihan kauheelta pallolta vaikken vielä ekaan ultraankaan asti oo päässyt :whistle:
 
En oo taas ehtiny kirjottelee mitään, enkä ehdi nytkään. Mies ylitöissä ja Lumi pitää kiireisenä.

Luminkalle on pitänyt kommentoida jo aiemmin, et varmaan oli kyl tosi kurjat fiilikset tosta kipsituomiosta. Ja nyt sit, ihme touhua kun totesi, ettei sitä tarvitakaan. Tietty tosi hyvä juttu et asia korjaantuu helpomminkin, mut voin kuvitella et ei oikein uskoa lääkäreihin löydy.

Meillä on huomenna Lumin valokuvaus siellä avoimessa päiväkodissa, toivottavasti menee hyvin :)

Aijuu, sansen maha on upee :D
 
No kyllä tosiaan on kiva ettei tullut mitään korjaustoiminpiteitä =)
Jotenkin tuntuu vaan niin hassulta, olin niin tyytyväinen että päästiin tutkittavaksi noinkin hyvään sairaalaan! Ja sitten lääkäri arvoi väärin ja ennättää nähdä vaikka mitä kauhukuvia!
Näköjään sitä virheitä sattuu, toki toivois että "oikeisiin" lääkäreihin vois luottaa =)

Sansella
kyllä on maha kivankokoinen jo! Tulee niin ikävä raskaanaoloa :snotty:

Hui mitä teillä päässeet lapset ottamaan pöydiltä! Meillä ei onneksi vielä yletä, taitaa olla vissiin paljon lyhyempi teidän naperoihin verrattuna. Just ylettää keittiön pöydän reunasta ottamaan kiinni. Se onkin hyvää treeniä nyt kun joutuu varpaillaan olemaan =)

Mitähän muuta minun pitikään kommentoida.. Hmmm.. en muista enää!

Kävin lisäämässä äsken tekstiä. Nyt sitä ei näy, mut lyhyesti uudelleen:

Eli neidin jalka on ollut vissiin sikiöaikana huonossa asennossa, ja jalkapöydän lihakset joutuneet joustamaan. Hoitona nyt vaan kävelyä ilman kenkiä, ja varpaillaan seisominen ja kurkoittelu vahvistais kuulemma parhaiten jalkapöydän lihaksia =) Näillä pitäs alkaa pikku hiljaa asettumaan oikeaan asentoon. Kaikki luut olivat ok, eikä siis mitään muuta kuin "fysiologinen vaiva"! HUOH! :D
 
Pakko tulla avautumaan. |O Otsolla hengitys alkoi tänään ennen kuutta vinkua tosi pahasti ja päätettiin lähteä KYS:n päivystykseen, "ettei sitten tarvitse keskellä yötä lähteä". Viime yö meni vinkuvaa ja huohottavaa poikaa kuunnellessa, mutta sitten aamulla tilanne oli jo ohi.

No, ilmoittauduin päivystykseen ja mulle sanottiin että lastenlääkäri pyytää sisään järjestyksessä. Kun oltiin kaks tuntia odoteltu, alkoi tuntua että kaikki muut lapset siitä käytävältä oli tutkittu ja hoitaja tuli kysymään, ollaanko me ilmoittauduttu. No, siinä vaiheessa kävi ilmi, että oltiin väärällä käytävällä! Olin mennyt lastenpäivystyksen käytävälle vanhasta tottumuksesta, kun viimeksi mut ohjattiin sinne, kun tultiin lähetteellä lastenlääkärille. :headwall: Meidän olis pitänyt mennä yleispäivystykseen ensin, mutta mistä mun olis pitänyt se tietää, kun ei kukaan sanonut.

Jonotettiin seuraavaksi puoli tuntia yleislääkärille, joka katsoi nopsaan korvat ja kuunteli keuhkot ja sanoi, että menkää lastenlääkärille. Sanoin, että me mielellään mentäis kotiin, jos keuhkoissa ei mitään poikkeavaa kuulu, kun kurkunpään tulehdukseen ei kai mitään kummempaa hoitoa ole (kylmää ilmaa ja ventolinea voidaan antaa kotonakin). Tämä totesi, että ei kannata mennä kotiin, "kun ootte sitten täällä kuitenkin aamuyöstä uudelleen." Neuvoi meidät kävelemään suoraan lastenpäivystykseen.

Odoteltiin sitten kaksi tuntia lastenpäivystyksessä. Otso oli tietenkin ihan rättipoikki, kun oli kuumeessa ja hengitys vinkui, ja kello oli jo yli kymmenen. Sitten saatiin hoitaja kiinni lennosta ja kysyttiin, milloin meidän vuoro tulee. Hän kysyi, että olemmeko ilmoittautuneet. Sanoin, että ollaan, ja että yleislääkäri on naputellut lähetteen koneelle. No, kävi ilmi, että meidän olis pitänyt vielä mennä sen jälkeen uudelleen ilmoittautumaan, mutta tämä yleislääkäri ei tätä pikkujuttua voinut meille sanoa (vaikka kysyin vielä erikseen, että mihin seuraavaksi mennään).

Siinä vaiheessa mulla kiehahti aivan täysin ja sanoin että pitäkää hitto lääkärinne. Kello oli 22:30, enkä halunnut ottaa riskiä, että me vielä seuraavat kaksi tuntia siellä odotellaan, että jotain tapahtuu ja lopulta lääkäri sanoo, että menkää vaan kotiin nukkumaan. Kun ei tilanne ollut mitenkään kuolemanvakava, haluttiin vain varmistus, että ei oo mitään rohinaa keuhkoissa.

Luminka, sympatiseeraan teidän tilannetta 100%! Meillä siis ärsytystä aiheutti sairaalan ohjeistustoiminta, eikä lääkärien arviot sinänsä, mutta silti ketuttaa!
 
Siis voi ei maikki! Ompa monimutkaiseksi tehty, ihmekään että jäänyt jotain ilmoittautumisia välistä :(

Hyvä, isompi tyttö tuolla komentaa siskoaan, "eläpä karkaa sieltä" (toinen vissiin yritti lähteä toiseen huoneeseen) :D Hirmu naurunräkätystä, jotain vaan molemmat nyt höpöttelee siellä...
Ihana miten keskenään osaavat pitää hauskaa!

Pitäs varmaan ulos lähteä. Ei vaan molempien kanssa pitkään voida olla, rattaissa istuja tympääntyy nopeaan istumiseen. Jos laitan maahan, menee hermot siellä kanssa kun ei oikein mitään pysty tekemään :/ Taidetaan sitten kun pikkuneiti lähtee päikkäreille, saahan siinäkin samalla ulkona olla.
 
Ihan pikkasen ärsyttävää tuollainen maikki! Ja pienen lapsen kanssa vielä istua tunti tolkulla jossain käytävällä. Mä olen kanssa keskimmäisen kanssa odotellut tunteja käytävällä Hyvinkäällä silloin joskus, kun poika oli vuoden ikäinen. Monissa paikoissa pääsee suoraan petipaikalle lapsen kanssa, ainakin Espoossa aikanaan pääsi.

Hienoa Luminka, että kaikki ainakin melkein teillä hyvin =)

Ja sansen maha on aivan ihana :heart:

Me ollaan oltu tässä viime viikko sairaana pienimmän kanssa. Kamalaa yskää ja nuhaa ja kurkkukipua. Mäkin olin tosi väsynyt ja ihan voimaton. Nyt onneksi ollaan taas elävien kirjoissa ja takas hoidossa ja töissä. Kiire vaan on valtava. Töissä kiire ja kotona kaikkea ekstraa mm. lasten kaverien synttäreitä, vanhempainiltoja ym. Mutta kohtahan se taas viikonloppu on tulossa ja pääsee rentoutumaan. Näinä aikoina sitä välillä kaipaisi tuota kodin rauhaa :)

 
RD: Oon kuullu et 2010 pakkaus tulis huhti-toukokuussa.

Luminka ja maikki: Voi jessus noita lääkäreitä! Mulla on totaalisesti menny usko kunnallisen puolen lääkäreihin ja vaikka tiukilla ollaan eikä olis varaa mutta Onni on viimeset 4-5 kertaa käyny yksityisellä mehiläisessä enkä aio kunnallisee IHAN HERKÄSTI mennä.. Onneks anoppi on avustanu noissa käyntimaksuissa, kun viimeksikin käytii 4 kertaa kahe viikon sisää siel ja maksut on kuitenki sen vajaa 70e per kerta, mutta hommat toimii! Ja vastaanotolle pääsee tosi pian.

Eile sit luultii et Onni saanu vattataudin, kauhee paukuttelu ollu jo 3 päivää ja eile päiväkodis tuli löysät pöksyy ja soittivat hakemaan. Ei syö ja haisee vaan mutta seuraavat kakat oli jo kiinteitä. Kummallista. Tänää oli valokuvaus päiväkodissa ja voitte uskoa miten hyväntuulinen lapsi siellä oli kuvattavana, nälissää ja väsyneenä ku klo 12 on se korvien putkitus. Nyt se raasu tossa nukkuu. Saatiin me ihan hyviiki kuvii pari ilman tuttia :D Nyt oli ekaa kertaa mahollisuus myös perhekuviin joten mä olin lasten kans siel. Esikkokin tuli mukaan, mies ois kans tullu mut nii huonoo aikaa ettei voinu töistä olla pois =/ Sisaruskuvasta ei tullu mitää ku Onni pelkäs sitä kuvaajaa nii kovi et äitin kaulassa vaa roikku :D
 
Sanse: saakos noista kelakorvausta minkä verran, vai tuo jää maksettavaksi? Ei oo kyllä halpaa lystiä, mutta kyllä se kannattaa hyvästä hoidosta maksaakin...
Voi Onnia, toinen raassu ollut ihan nälissään :( Tuntuu että eivät aina lääkärissä osaa antaa sopivia aikoja, aina on joku päikkäriaika tms. :D Mä siirtelen ihan suosiolla aina niitä, jos mahdollista. Muutenkin on tainnut molemmille lapsille tulla jotain lääkäripelkoo?! Isompi on ihan pelosta jäykkänä, vaikka ei mitään "pahaa" ole koskaan joutunutkaan kokemaan...

Voi vide, meillä taitaa olla menossa tästä "uudesta" autosta startti! Kiva, ennätti olla 2pv ja sitten alkoi käynnistysongelmat. Eipähän sille toki mitään voi, auton myyjäkin on ollu huolissaan ja ollut paljo nyt kattoo et mikä tuossa on vikana. Oli akkukin menny tyhjäks. Epäilevät myös sitä kun monen kuukauden pakkasjakson jälkeen tuli lämmin! Mut katellaan, ei vaan kovin kauas nyt uskalla lähtee ajelee :D
Onneks ei uus startti (tai mikä lie onkaan) maksa hullun paljoa...

maariakselle
tsemppiä duuni- ja kotikiireisiin!

Käytiin kuitenkii ulkona, ehkä 30min. jopa saatiin olla ennen kuin pienin päätti ettei jaksa enää. Ylämäkeä sai lumet jo työntää kohti parkkipaikkaa, meillä käy traktori ottamassa lumia pois. Alkaa talon reunat olee monen metrin kinoksia jo täynnä! Et vois se kevät pikkuhiljaa tulla jo ;) On saanut tänä talvena kuntoilla lumenkolauksen merkeissä! Minä olen oikeastaan hoitanut meidän pihan, jopa naapureidenkin edestä =)

Mutta nyt jatkaa esikoisen lapasen neulomista! Teen ns. kauppalapaset ja pipon (on jo valmis)... Sit kun on lämpimämpi ilma niin kiva laittaa kauppaan ja kylään vähän hienommat vaatteet B)
 
Luminka: Toi summa jää itelle maksettavaks kelakorvauksen jälkeen. Nyt on Onnin korvat putkitettu, hankalat liimakorvat kehittyny molempiin korviin. Nyt se on nukkunu 2h tuolla et on aikas väsy operaation jälkeen. Sai vasta puol kahen aikaa ekan kerra maitoo et oli ihan älytön nälkä sillä, huusi ihan lohduttomasti :( Pelkäs viel muutenki tosi paljo lääkäreitä ja hoitajii. Kuukauden päähän on sit kontrolli.

Meil oli sentää sit kuitenki "aika aikanen aika", meidän jälkeen tuli viel 2 muuta, 1v6kk ja 1v4kk =/
 
pikainen merkki, lapset pääsivät tänään hoitoon jo :) Juuso jo kovasti sitä odottikin.
Minäkin kovasti olin töihin menossa mut sitpä alkoi vatsassa kiertää oksensin matkalle ja nyt tulee sit jo toisestakin päästä.

mut lähdenpä lepäilee ja kohta lekuriin hakee todistusta töihin.
 
Sanse, hyvä että saitte Onnille korvat putkitettua, niin loppuu se tulehduskierre! Ja noi valokuvat on kyllä aina arpakauppaa, että milloin lapsi sattuu olemaan sillä tuulella, että saadaan hyvät kuvat.

Keijulle pikaista paranemista!

Otsolla edelleen hengitys vinkuu, vaikka muuten alkaa olla jo reippaampi, eikä kuumettakaan ole. Vien iltapäivällä lääkärin pakeille, saa kuunnella tämän hysteerisen äidin lapselta keuhkot vielä kertaalleen, ja antaa mielipiteensä päiväkotiin viemisestä.
 
Ihanan aurinkoinen aamu!

On kyllä niin keväinen fiilis jo että =)

Meillä vierähti taas perinteisesti perjantai-aamupäivä kerhossa. Tällä kertaa siellä oli ihan lämmin ruoka :eek: Eli siis sen euron maksoi vaan / perhe.
Oli makaronilaatikkoa, fetasalaattia, leipää, juustoa, hedelmäsalaattia, mehua kahvia... Eipä tarvinnut enää kotiin tullessa alkaa ruokia lämmittelemään =)

Tänään olisi vielä siivousta tiedossa, kunhan mies herää ekaks yöuniltaan. Ei viitti alkaa imuroimaan, näkyi äsken olevan hereillä kun makkariin vein puhtaita vaatteita.

Viime yö oli alkuun taas itkuilua pienmmällä. Lopulta tökkäsin Panadolia, kai sillä sitten ne kulmahampaat vaivaa? Molemmat ovat alas puhkeamaisillaan.
Lopulta asettui ja heräs kuitenkin aamulla jo puol kasilta. Ennätettiin ainakin hyvin tehdä aamuhommat ennen kerhoa.

Nyt pitää lähteä kattoo tuota esikoista, on innostunut leikkelemään sakseilla =) Sellaiset kuviosakset annoin, eipähän saa tuhoja aikaan itselleen tai mihinkään muuhunkaan.
 
Tulinpa välillä pinoa nostelemaan, kun oon koko alkuillan tässä koneella tehnyt opiskeluhommia.

Ihana kuva, Sanse! Onni on niin hangon keksi -mies :heart:

Päivällä olin kaupungilla etsimässä pojalle välikausi-/kevättakkia ja totesin, että ei löydy sitä mitä haluaisin. (Itselle löysin kyllä farkut :whistle: ) Haluaisin sen tyylistä, kun H&M:llä on vauvoille, mutta koossa 92 cm. Kaikki 92 cm:stä eteenpäin on niitä tönkköjä tuulipukukankaita tai fleeceä. Haluaisin jotain pehmeää puuvilla- tai sekoitekangasta olevan perustakin, jossa olis vetskari ylös asti ja irrotettava huppu. Ei löydy! Voin olla kyllä auttamatta liian aikaisessa. Tulis siis sellaiseen siistiin käyttöön ja kesällä viileällä säällä päälle vedettäväksi. Yritin jo etsiä kaavojakin, mutta ei ollut mun Suuri Käsityölehti -valikoimissa (pääasiassa v. 2008 lehtiä ). Ehdotuksia otetaan siis vastaan ostotakeista tai sopivista kaavoista!

Otso on nyt parina päivänä tehnyt kaikki pissat pottaan! Tänään tuli aamupäivällä kakka vaippaan, mutta muuten koko päivän meni ihan puhtain vaipoin. Sama juttu eilen, vain yhdet pissat tuli vaippaan, ulkoilun aikana. Kahtena aamuna on ollut myös yövaippa kuiva, ja on lorottanut aamusta pottaan isot pissat. Oon ihan että :eek: En tiedä pissaisko nyt jotenkin vähemmän, kun on kipeänä, vai ennakoiko tämä todella kuivaksi opettelua! Just kun ehdin hankkia uusia kestovaippojakin...
 
Laitan vielä kuvan, kun kokeiltiin Otsolle miehen vanhaa toppahaalaria vuodelta 1979. Täytyy sanoa, että on matskut ja liikkumavapaus vähän eri luokkaa kuin nykyhaalareissa (nykyhaalareiden parhaaksi). Hattukin on retro samalta ajalta.

 
maikki: aikasempina vuosina on h&m ja lindex myyny sellaisia takkeja mut voi olla että olet ajoissa liikkeellä.
Meilläkin on nyt kun kotona oltu niin kovin tuota "pönttöilyä" harjoiteltu ja hienosti menee itse vessaan. Välillä tuntuu että osais jo pyytää päästä pisulle :)
Kävelitköhän sä mua vastaan sokkarin takana tänään? ;)
 
Keiju, hyvin mahdollista että kävelin sua vastaan! Meillä oli beiget Emmaljungan vaunut. Olittekos koko perheellä liikenteessä, pienempi rattaissa ja isommalla pojalla harmaa-musta takki (ja hän kommentoi, että lämmitetyllä kävelytiellä on räntäkeli)? Ainakin sellainen perhe tuli mua vastaan =)
 
maikki, me käytiin kans (helsingin) henkkamaukalla, lindexillä, zarassa, p.o.p:issa, name it:issä ja vaikka missä mutta en löytäny kivaa "parempaa" kevättakkia mistään.
ärsytti oikeen kun täällä meidän "lähi"lindexillä on 86-> poikien vaatteet tosi tylsiä,rumia ja niitä on hirveen vähän! ei yhtään samanlaisia ihanuuksia mitä vauvojen puolella on. äh, eipä sinnekään sit oo enää kai asiaa. ja henkkamaukalla kattelin pojalle yhtä tekonahkatakkia mut ei sekään ihan ollut semmoinen tarpeeks kivan oloinen
itelle kyllä näin vaikka mitä ihanuuksia mutta kuka mulle toimis maksumiehenä niihin ;)
vähän jotenkin oon pettynyt tän kaupungin pikkupoikien vaatetarjontaan, nettikaupoistako nyt sit kaikki pitää alkaa hankkimaan... onhan siis tuolla punavuoren suunnassa kaikkia ihania pikkuputiikkeja, mut niissä tietty sitä hintaakin sit...

meillä ei vilho tosiaankaan oo innostunut pottailusta, tykkää kyllä leikkiä sillä välillä mut siihen sit jää.aattelin kesällä koittaa paremmalla menestyksellä,saa sit riekkua nakuna vaikka mummolan nurtsilla viikon putkeen :heart:

pitäis kanssa joitakin kestovaippoja hankkia kun viimeiset m-koon vaipat laitoin syrjään viikolla ja nyt ei sit riitä kahden päivän tarpeisiin millään nuo, joten joudutaan osittain käyttään kertiksiä (niitä jotain nature babycaren housuvaippoi)

ja ihana toppahaalari maikki! voi oispa meilläkin äiti ymmärtänyt säilyttää mun veljen tai mun ulkovaatteita!

 
Sanse, mä ajattelin kans Prismasta katsoa! Ja nettikaupoista surffasin tällaista takkia. Mut mieluummin ostaisin jotain puolet tosta hinnasta ja niin että pääsis kokeilemaan sitä.

Noonie, mä ostin juuri käytettynä knickernappies-merkkisiä yhdenkoon sivunepillisiä taskuvaippoja ja ne istuu ihan älyttömän hyvin! Mä toiveikkaana ajattelin, että olis jossain vaiheessa toinen vaipatettava ja nuo menis sitten pienimmillä säädöillä sillekin :whistle: Tuli vaan mieleen, kun sanoit että teillä on vaippahankintaa edessä.
 

Yhteistyössä