2008 marraskuisten murut *2010*

Pikainen moikka! Hengissä ollaan vaikka toviin en olekaan ehtinyt kirjoitella. Aikalailla jaksamisen rajamailla mennään, lähinnä noiden öitten takia. Viime yö oli hieman parempi tosin.

Oliko Luminkakin autonvaihtopuuhissa? Meillä kanssa parin viikon päästä vaihtuu menopeli. Myytiin tuo meidän ekohirviö, ja uutta etsitään. Meidän auton uusi omistaja hakee autonsa vasta parin viikon päästä,siksi meillä on vielä aikaa etsiä uutta ja samalla ajella tuolla vanhalla. Katsotaan millainen löytyy, pari on jo kiikarissa. Yhtä Renault Kangoota mies havittelee, toinen oli Toyota Previa. Katsotaan nyt.

Nyt pitää mennä taas...

HM
 
HM: joo, eilen tuli Volvo V70. Vaikka olen aina ollut tuota "laatikkomallia" vastaan :D Olen aina halunnut et autossa ois vähän pehmeämpiä muotoja :LOL: Hyvät kaupat tehtiin siskon ukon kanssa, ja itseasiassa auto ja vakuutukset on minun nimissä :D Naureskelin miehelle et muistahan sitte pyytää lupa jos haluut vaikka töihin ajella =)
 
Voi voi voi.. Vai ootta työ Luminka mennyt hankkimaan Volvo V70 :D. Meille ei volvoa kyl tulis, vaikka ilmatteex saatais. Volvoista ei oo ku harmia XD.

Meil on suunnitelmis, että kesällä/syksyllä vaihdettais isompaan, mutta vielä ei sitten olla päätetty. Isäntä pähkäilee chrysler (ei hajua miten kirjoitetaan) -autoa tai sitten hmm.. Mikähän se toinen oli.. En muista ja pää on ihan lukossa.

Tänään kävimme ostaa Emmalle etukäteen 6-vuotis synttärilahjaksi leijonaluppakorvakanin <3. On ihan rekisterissä ja aivan ihanan näköinen ja oloinen. Pitää nyt vain opiskella kanin hoitoa yms. Lumi on nimeltään.

Eilen tytöt kävivät kampaajalla ja molemmat halusivat lyhyet. Suvi-Tuulilla on polkkatukka ja Emmalla vielä lyhyemmät. Emma on niin ihastunut hiuksiinsa. Ihan erinäköinen tuli tytöstä.

Tänne ei oikeastaan mitää ihmeempiä. Kiirettä pitää ja kouluhommat on ihan rästissä..

Mutta nyt jatkaa!

- RD & Nuppunen 15+3

Lumi:

 
RD: no näähän on näitä ikuisia taistelunaiheita ihmisillä :) Jokaisella on omat suosikit ja inhokit, vähän joka asiassa...
Meillä on täysin kiellossa Ooppelit (miehellä vaan huonoja kokemuksia, milloin jätti keskelle eimitään ym.) ... Mut makunsa kullakin, ja voin sanoa että on kyllä tää "uus" hyvä auto =) Vaikka syö vähän enemmän bensaa, niin on se varmasti entinenkii syönyt... Mutta nytpä mahtuu takapenkille jopa joku kyytiin tyttöjen lisäks :D Ei tarvii siskonkaan henkee pidätellä... hih.

 
Luminka: Niin se on tottakai, että makuasioita. Meillä oli, ettei ikinä Opelia meidän perheeseen :whistle: , mutta kuinka kävi, kun tehokas opel saatiin pihaan. Mutta meillä ei ole onneksi mitää vikoja ollut. Jos ei noita kolareita oteta lukuun ja kuluvia osia. Ja vaikka jotain tuliskin, ni onnex isäntä osaa laittaa autoa.

Meil on uuden auton välttämättömyys, että kuluttais vähemmän kuin nykyinen.. Mutta jos chrysler valitaan, ni tulee syömään hieman enemmän kuin nykyinen :whistle: Mutta olis tilaa.. Mutta katsotaan, mitä tuleman pitää.
 
Luminka :hug: ja jaksamisia siihen tyttären jalka-asiaan. Kyllä kaikki järjestyy, ottaa vaan nyt enemmän aikaa teillä se kävelyyn lähteminen.
JA hyvän autovalinnan teitte: tilava ja turvallinen ja hyvä ajaa. B)

Rd: söpö kani. =) Sisälläkö tätä pidetään? Täytyykö olla iso häkki elikkä viekö paljon tilaa?

HM: Jaksuja yöheräilyihin. :hug: Onko teillä isännän kans mitään vuoro-yö-hoito-systeemiä? Että saisit välillä sinäkin nukutuksi.
 
maitoo, kyllä tuo ukkeli joskus yölläkin herää, mutta lähinnä passittaa päivällä unille jos alkaa äitillä pinna kiristyyn. Tuo ei ole oikeen hyvä yöheräilijä...

Täällä on siivottu koko aamu, nyt pidän hengähdystauon ja sitten menen parturoimaan poikien hiukset. Kasperi haluaa irokeesin :D . Että niin. Jahka pienemmät menevät päikkäreille niin pesen vielä alakerran lattiat.

Ei nyt muuta kun hyvät sunnuntait!

HM
 
maitooo: Sisällä pidetään. Tuskin päästetään kesällä pihalle. Katsotaan nyt, ku onhan tuohon kesään vielä aikaa. 120 cm:n häkki on ja kyllähän tuo tilaa vie. Toinen vaihtoehto oli 100cm, mutta tuo ei maksanut ku 10e enemmän, joten päädyttiin tuohon ja parempi on aina, jos on mahdollisuus isompaan häkkiin.
Mutta vaikka meil on aika pienet tilat, ni aina sitä jotenkin mahdutaan :D. Suunnitelmis on hankkia viel jossain vaiheessa uros, ehkä.

--

Onneksi huomenna on neuvola, koska minä en oo tuntenut yhtään minkäänlaisia liikkeitä. Viikolla sellaisia pienen pieniä potkasun tunteita oon tuntenut, mutta nyt en oo muutamaan päivään yhtään mitään..

4.2.2010 oli nt-ultra, jossa kaikki oli hyvin.

Tässä kuva 4D:



ja 3D:

 
huaah,vihdoinkin kotona ja uudet ikkunat paikallaan! on tosi ihanaa kun päästiin niistä rumista "näyteikkunoista" eroon ja saatiin tommoset keskeltä aukeavat ruutuikkunat valkoisilla pokilla tähän taloon. tosin ihan törkee siivoominen oli työmiesten jäljiltä, mut oli sekin oikeestaan välistä ihan mukavaa hommaa, hinkata lattiaa tuolla kontallaan :LOL: :LOL:
nyt sit pesukone laulaa toista koneellista pyykkiä, vielä ehkä yhden ehtis tänään laittaan, sit rentoudutaan vielä pikku hetki sunnuntain puolella.

vilho on nyt oikein kunnolla kävelevä pikkupoika. tepastelee joka paikkaan, vaikkakin vielä pyllähtelee silloin tällöin. :heart:

ja nyt ois sit 9+0 tällä tulokkaalla ikää. vielä ei oo tullut postissa kättäriltä kutsua ultraan, toivottavasti pian tulee.

piti kauheesti kommentoida teidän juttuja mut nyt on taas pää ihan tyhjä.
paitsi että ihanat ultrakuvat rd!
ja sit autoista en nyt kovasti osaa ottaa osaa keskusteluun mut siitä on puhuttu että pitäskö nyt sit ton toisen tullessa hommata auto takas...junalla on ihan sikakallista matkustaa eikä noita isovanhempiakaan aina viitti nakittaa kuljetushommiin. tosin millä se auto pidetään vakuutuksissa ja muissa on sit ihan toinen asia...raha kun ei tunnu tässä taloudessa kasvavan puissa... ;) :/
 
HM, mahtavan paksu tukka Wilmalla! Meillä on pojalla edelleen tuo Litmas-tukka, eli päältä ihan nysä, mutta niskassa kiharat.

RD, ihanat ultrakuvat!

Noonien Vilholle tsemppiä kävelyhommiin!

Luminkalle jaksamisia tytön jalka-asian kanssa! :hug: Ymmärrän että varmasti ottaa päähän, että asiaa ei oo aiemmin saatu tapetille, koska onhan tuollainen polven yli kipsi aika rajoittava. Muistaakseni Sairaala TV-sarjassa oli joskus pikkutytöllä jonkinlainen korjauskipsi (taisi olla kampurajalka tosin), tuli vain mieleen. Hyvin oli toiminut =)

Meillä Otso on ilmeisesti kurkkukipuinen. Ääni on raukalla ihan käheä, ja on yskinyt jonkin verran. Katsotaan aamulla, onko päiväkotikelpoinen. Huomenna on korvakontrolli, saa lääkäri sitten kuunnella keuhkot samalla. Toivottavasti ei oo taas korvatulehdus...

Me ollaan kuukauden päästä lähdössä miehen kanssa reissuun ja jätetään poika mun vanhemmille hoitoon 5 päiväksi. Nyt voi jokainen pyöritellä siellä silmiään ja kauhistella :eek: Vasta kun oltiin varattu reissu, aloin ajatella, että hitsi se onkin aika pitkä aika noin pienelle!

Meillä on miehen kanssa ollut jotenkin aika tiukka talvi ja vielä tiukempi kevät tulossa, kun molemmat töiden ohella tekee opintoja ja mulla on vielä huhti-toukokuussa osa-aikainen iltatyö. Koko talven miehen kanssa hyvä kun iltaisin ollaan jaksettu pari sanaa vaihtaa, eli kahdenkeskinen loma tulee ihan tosi tarpeeseen parisuhdetta ajatellen. Mutta kyllä mua silti mietityttää, että onko tää sittenkään hyvä idea... Miehen mielestä asiassa ei oo mitään ongelmaa (tyypillistä :LOL: )
 
Meillä on opel zafira ja hyvin on toiminu viel. Justiisa vauvalle 1 paikka vapaana :D Onnille oli vaikee löytää sopiva istuin kun korkeat penkit niin ei tota gracoa saanu tarpeeks makuuasentoo ettei pää roiku nukkuessa, mut sit löyty tosi hyvä ja edullinenki mun mielestä (250e)

RD: nopeasti aika mennyt kun sulla jo viikkoi noin monta kasassa =)

Huomenna saan vapaa päivän, lapsilla alkaa taas päiväkoti <3 kyllä tulee tarpeeseen tän hiihtolomaviikon jälkeen! :D

Tässä pari kuvaa, ensimmäinen tulevasta vauskista rv 28+2



ilopilleri onni



hoplopissa on hauskaa :D




 
Sanse, kiitos tsemppauksesta =) Hoplop-kuvissa näyttäisi, että Onnilla oli hauskaa, mutta äippää vähän hirvitti?! :LOL:

Otsolla on mun kotidiagnoosin mukaan kurkunpääntulehdus. Hyvin sopi illalla lastenlaakari.comin kuvaus että yskä kuulostaa merileijonan haukunnalta. Ja sitten itkut joka yskäisyn päälle. Aamulla oli jo kuitenkin OK kunnossa ja vein päiväkotiin. Iltapäivällä kysyn korvalääkäriltä tarkemmin.
 
joo hoplopissa oli kivaa, just hyvä ikä onnilla alottaa siel käynnit =) äitillä vaa hankala pysyy perässä kun on tällänen maha ja korkeenpaikan kammo =D toi liukumäki oli hurja, mua itseasiassa pelotti vähä :D Onni nauro iha hirveesti ku laskettii ja monta kertaa piti tietysti päästä sinne :D ehdottomasti sinne pitää mennä uudelleen =)
 
Sanse: Siul on aivan mahtava masu jo! :heart: Opel Zafira kai ostetaan myös me. Katsotaan kui käy.

Tänään ois neuvola.. Ja jotenkin ne käynnit aina jännittää.. Mikä on verenpaine, pissa, ja sitten kuuluuko sydänäänet, ku ei oo potkun tuntemuksia ollut moneen päivään.. Eihän ne vielä välttämättä ees tunnu kunnolla, mutta niitäkin tuntemuksia on ollut jo.. Mutta tänäänhän se selviää.

Tänään menin pitkästä aikaa innokkaana kouluun, ni eihän se opettaja tietenkään voinut paikalle saapua :headwall: .

Sattuihan sitä viime viikol Milkalla pieni kompastuminen eteisessä, lelu suussa.. Isäntä oli keittiös tekemäs ruokaa ja kuuli, kun Milka rupes itkee hirveenä, että nyt on tosi kyseessä, ni naama oli ihan veressä. Suusta vuoti ja neiti ei antanut yhtää kahtoo suuhun.. mutta minkä sai katottua, ni ylä hampaiden siinä ylhäältä oli vetässy ikenen auki..

Ei ollut kivaa saada puhelinsoittoa töihin, että nyt ala tulla hakee ensiapuun, että saavat tarkistaa, ettei ole mitää mennyt. Ensimmäinen lääkäri oli kahden vaiheilla, että laittaako lähetteen kys:iin tikattavaksi ja silloin ois nukutus ollut kyseessä..

Mutta laittoi meidät menemään kerrosta ylemmäksi lääkärille, joka osaa paremmin nämä asiat. Kurkku, korva ym -poliklinikalle, mutta onneksi oli vain pieni nirhaisu ja neidiltä kiellettiin lämpimät ruoat kolmeksi päivää.

Mutta meno ei ole kyllä siitä yhtään rauhoittunut. Silloin oli ylähuuli ihan turvoksissa eikä hampaat näkynyt, kun hymyily.

Kävely on siis vaarallista puuhaa.

Mutta nyt vaihtaa kanille vesi ja antaa ruokaa lisää! :wave:

RD ja nuppu 15+5 :heart:
 
Maikki, reippaasti vaan reissuun. Otso varmasti pärjää mummin ja ukin huomassa paremmin kuin sinä reissussa ;)

Tuo HopLop on kyllä Leevistäkin tosi huippu paikka :) ei edes suostu siellä pienten alueella olemaan.

Meillä on sairastupa täällä edelleen. Juusoo käytin tänään uudestaan lääkärissä kun perjantaina oli lääkärin kanssa puhe että jos yskä edelleen niin sit tänään näyttö. Juusolla on sit keuhkoputkentulehdus, kamalat rohinat kuulu kun itsekkin sit halusin mielenkiinnosta kuulostella.
Leevin kanssa on käyty lääkärissä la, su ja ma. Korvat alko lauantai aamuna vuotaa ja niitä nyt sit puhdisteltu. Tänään oli jo terveet korvat.

Maikki, Leevillä on ollu kahdesti se kurkunpään tulehdus ja se tosiaan kuulostaa merileijonalle, Leevillä vaan menny molemmilla kerroilla niin pahaksi se että ei tahdo henkeä oikein saada. Sitä kuulemma nyt paljon Kuopiossa liikenteessä, yks kaveri sano joka päivystyksessä töissä.

Tämmöistäpä tänne taas.
 
RD, varmaan säikähditte tosissaan Milkan äksidentistä! Hyvä ettei tullut tikkausreissua.

Otsoa käytin lääkärissä ja korvat oli nyt terveet, eikä keuhkoissa ollut mitään. Eli viruspöpö ylähengitysteissä ja levolla + särkylääkkeellä hoidetaan, ellei oireet pahene. Mies lupasi jäädä kotiin huomiseksi, kun päiväkodissa sanoivat Otson olleen itkuinen ja yskineen paljon. Keiju, musta tuntuu, että Otsolla on vuorotellen kaikki taudit, mitä Kuopiossa on vähänkin liikkeellä... Tsemppiä teidän sairastupaan, toivotaan että Juusokin paranee pian!

Äsken meinas meillä tulla äksidentti... Tein voileipiä ja sen jälkeen laitoin leipäveitsen leikkuulaudalle ja laudan kiinni, kuten normaalistikin. Sitten menin vessaan huuhtomaan kestovaippoja ja Otso puuhasteli lego-palikoiden kanssa. No, kun tulin vessasta, Otso käveli vastaan pitkä Fiskarsin leipäveitsi kädessä, piti kiinni teräosasta! Huh! Onneksi ei mitään sattunut!!
 
maikki: Onneksi ei tullut. Meno jatkuu vaan samanlaisena, ettei se kestänyt kuin sen illan se kipuilu :whistle: . Toisaalta olisi voinut hieman rauhoittua :whistle: . Huiii, leipäveitsi kädessä. Meil on tullut sakset käsissä vastaan :). Nykyään pitää kaikki työntää kauemmaksi pöydän reunoista, ku neiti on haukkana paikalla.

Sairastelut on kyllä inhottavia, varsinkin jos on usein kipeänä.

Meidän lapset ovat kyl pysyneet terveenä, vaikka ovatkin nyt vähä päälle vuoden olleet päiväkodissa. Päiväkodin työntekijätkin meille, että meidän lapset ovat ihmeen terveitä olleet, ku useat on usein pois sairastelun takia.

Eilen oli neuvola ja kaikki oli onneksi hyvin. Sydänäänet oli 150 paikkeilla. Olisko taas tyttö tulossa? Neuvolatäti oli kyl sitä mieltä, ettei tässä vaiheessa vielä niin voi sanoa, ku sykkeet ei pidä ns paikkaansa.

Painoa tullut +207 g/vko. Viime nla oli tammikuussa. Hemoglobiini oli 141 (viimeksi 145).

Kohta pitäisi jo rakenneultraankin tulla aika. Kyllä aika menee hirveää vauhtia! Vasta oli nt-ultra ja nyt jo rakenne. Seuraavalla neuvolakäynnillä saan kelan laputkin :eek: . Milloinkohan tulee vuoden 2010 pakkaus? Ja näkis kuvat. Mie haluan kyllä tämän vuoden pakkauksen.

Mie oon tässä pähkäilemässä, ku miehän oon päättänyt, että tämän synnytyksen jälkeen munanjohtimet laitettaisiin solmuun.. Mie kyl tiedän, että mun krooninen vauvakuume jatkuu heti, kun saan syliini ihanan tuhisevan vauvan.. Että katsotaan, miten mun päätöksen käy.. Pakko pitää, ku eihän meille mahdu XD.

Mutta nyt neulomaan junasukkia!

:wave: (Hyvä työpäivä siis)
 
heipps!!

Ihania kuvia suloisista lapsista, sekä masussa että masun ulkopuolella =) KOmee masu jo sansella!!!

MAIKKI, kuulostaa ihanalta teidän reissu!! Oon jopa vähän kateellinen sulle (teille) kun itse oon sellainen mamari että en pysty oleen mukamas erossa yhtä yötä kauempaa. Mies kanssa kovasti haluis jonnekin ihan kahdestaan, ja mä oon aina raahaamassa pojat mukaan. Uskon siis että lapset pärjää, meillä äideillä se on se vaikeempi juttu! Mutta se miten hyvää pieni lomailu tekee...huoh, haluu kanssa :D :D

Meillä tosin matkailuhaaveet saa vielä toistaiseksi haudata, siksi kunnes olen "kunnon töissä" ja on varaa! mies haluaa lähteä laivalla puolaan, se olisi viikon reissu. Danskiin? jos oikein muistan että sellainen paikka on olemassa...heh! Ja menee ensi vuoden kesään tämä reissu varmaan. Tai seuraavaan.

Meillä treenaillaan nyt syömään lusikalla´itse, ja voi se on sottasta!!! :| Ihan hermostuttaa kun voi syödä niin sottasesti, kuitenkin ihan innoissaan huitoo ruokaa suuhunsa ja vähän muuallekin.
Suunnittelen että tutit ja pullot sais lähtee tän kuun aikana. on niin hampaat jo suussa, ettei sitten vaikuttas niihin!

Mitäs muuta? Ajatus takkuilee, kun toi esikoinen häärii tuossa koko ajan kimpussa, ei taas keksi niin mitään järkevää tekemistä...höpöttää, mankuu, touhottaa...ja juurikun mulla olisi se kaipaamani oma aika päivästä!! Välillä niin pinnaa kiristää, nyt pojalla vielä lomaviikko kerhosta, niin on sitten mukamas kokoajan niiiiiiin tylsäääääää.... :headwall:

 
Onko täällä muita joilla mennyt usko lääkäreihin???

Meillähän oli aika varmaa että tuo neiti saa kipsin jalkaansa..
No, käytiin tänään uudelleen Kysillä kirurgilla. Hän oli kuulemma tehnyt ihan väärän diagnoosin viime kerralla! Et ei ole lähellekään mitään kampurajalkaa, taipuu siis täysin toiseen suuntaan :eek: Eli ei mitään kipsejä leikkauksia ym.... Hoitona paljain jaloin olemista, mielellään varpaillaan kurkoittelua ym! On siis tytöllä latuskajalka...
Että silleen! Luojan kiitos ei mitään kipsiä, eli tavalliseen tapaan vaan eletään :D :D
 

Yhteistyössä