2008 marraskuisten murut *2010*

sanse on pistäny taas hienoja kuvia!

Törkee mamma siel kirppiksellä vieny mannan haalarin!

Voin vaan kuvitella ton maikin taloyhtiön kokouksen omalle kohdalleni ja me oltais siel Lumin kaa riehumas ni varmasti tulis pahoja katseita :) Meillä on yks aika tiukka täti taloyhtiössä :D

Pääsiäisenä ei varmaankaan sen kummempia puuhata. Jos kävis hoitaa parit kyläilyreissut siinä kun aikaa on.

Inhottavia lääkärireissuja monella ollu! Tosi törkeetä odotuttaa pieniä lapsia :(

En ny ehdikään sen pidempiä kirjotella, ku typy heräs näköjään jo! Palaillaan :)
 
No niin, nyt ei ollut ihan turha kirppisreissu :D
Tytöille ainoastaan löysin, toki ois ehkä itellekin mutta en ennättänyt penkoa tarkemmin (neitipieni alkoi kitisee)... 2 mekkoa yht.3?, pienemmälle 2 pitkähihaista paitaa 2? sekä esikoiselle kesähame 1?. Eli 6? ja 5 vaatetta.
Eipä kannata kaupasta edes katellakaan uutena =)

Minä päätin ratkaista pienemmän keväthaalari ongelman näin:
Viimesyksyinen haalari mahtuukin vielä päälle. Ei mitään vesieristeitä ym. hienouksia, mutta menee varsin hyvin kun vetäisee kurahaalarit päälle! Ostaa sitten 2-osaisen puvun kauppa-kyläily- ym.reissuja varten! Takki pitäisi jokatapauksessa ostaa, niin tulisi tuossa samalla. Toiveena toki että löytyis kirpparilta, siellä vaan aina tosi surkeasti ylipäätään mitään ulkovaatteita! Tosi vanhoja ja nuhruja vaan...
Pitänee katsoa vielä uudelleen Prisman tarjontaa kaks-osaisista, oli ihan kivoja Cirafin malleja.

Halit vielä mannalle :hug:

Söpöja kuvia Onnista =)

maitooo: Lindexillä on ollut ainakin edellisinä vuosina kivoja takkeja, mun mielestä KappAhlilla huonompi valikoima. Mut tän kevään tilannetta en tiiä, en ole vilkuillut =)

Nyt herättelee miestä uniltaan, esikoisen herätyksillä ei varmasti nouse. Käy hetken silittelee isiä, laittaa oven takas kiinni :heart:
 
Voi, mullakin sormet syyhyis lähtemään kirppikselle. Meillä vaan nyt lasten vatetilanne kovin hyvä, että ei oikeastaan juuri mitään tarttettais. Mutta kirppiksellä on vaan niin kiva tehdä hyviä löytöjö, kun saa niin hyvän mielen, kun rahaa säästyy :D Seuraavaksi vois kai kattella 98cm vaatetta Leolle. Harmi, kun sitten taas 110cm -> vaatetta löytyy keskimmäisen jäljiltä varastoituna aika hirmuisen paljon.

Nyt tää työkuvio taas pikkasen ahdistaa. Töitä ihan hirveästi ja paljon ihmiset sairaana. Joinain päivinä meinaa itku tulla, kun pitäis revetä joka paikkaan. Olenkin pyörinyt viime aikoina jonkin verran mollin sivuilla etsiskellen jotain uutta ja mielenkiintoista työtä. Pitänee heitellä verkkoja veteen ;)

Mannalle :hug:

 
Maikki ja maitoo, joutuu tilaustyönä teettä ne ovet, toimitus kuulema 3-4 viikkoa.On jotenkin erikoismittaisia kaikki noi ovet .

Ostin eilen myös uuden sohvan ja se tulee 2viikon sisällä. Laitetaan nyt sit alakerta kerralla uusiksi =)
Jos osaisin tapetoida niin tapetoisin tuon olkkarin tehosteseinän mut ei taida näillä taidoilla onnistua kun ois vielä kohdistettava se tapetti minkä haluisin :/ no kai se riittää kun keittiö, eteisen, vessan ja olohuoneen laittaa tässä kevään aikana. Eteisessä ajattelin maalata seinatt ja ostaa kengille kaapin. Vessaan mies vaihtaa kesän alussa kaakelit.

Hirvee sisustusinto on iskenyt =)
 
Manna, kyllä mulla on monesti, MONESTI, tunne että kehtaako tuon lapsen (lähinnä isomman) kanssa mennä enää mihinkään!! Ei niinkään ole ollut kova kiukuttelemaan, esim. ollaan säästytty täysin kauppakiukuttelulta, mutta on niin vilkas, IKILIIKKUJA, kova höpöttään, niin että ei todellakaan nysvää kainalossa. Tää pienempi on sitten muutenvaan se joka kiipeilee ja tyhjentää hyllyjä. |O
Että kyllä ne kyläpaikat on oltava mieluummin lapsiperheitä tai mummola missä mummo ja pappa viihdyttää. Ravintolat oli pitkään pannassa, nyt niissä taas voi käydä kun isompi istuu siellä jopa paikallaan, ja pienempi naketelee naksujaan, mutta kohta on varmaan taas parin vuoden ravintolatauko koko perheenä :LOL:

ärsyttää muuten manna sun puolesta että se haalari meni jollekin huutishamsterille!! :kieh: Sellaset on raivostuttavia, ei sieltä kenenkään pitäs haalia jälleenmyyntiin tavaraa, mutta sitä valitettavasti tehdään!

Mä sain juuri huutiksessa myytyä omia vaatteitani paketin ja ihan kiva kun sai vähän "taskurahaa", nimittäin muhun iskenyt vastaava sisustusinto kuin keijuun! :D Sain siis su mummuni keinutuolin ja sohvan....meidän sohva oli ihan karmee, nyt on uusi vaalea, vähän sen tyylinen kuin ikean ektorp! Sitten huusin keväänvihreän maton, ostin pari saman sävyistä tyynyä, hain tänään eteiseen uuden peilin. Ja muuten vähän vaihdoin järjestystä! M' kanssa haaveilen tapetoivani olkkarin tehosteseinän, joka nyt turkoosi...mutta en vielä tiedä millä tapetilla..ja haaveissa maalata koko yläkerran katto kuultovalkoisella!
ajankanssa, ja sitten kun kukkaro antaa myöden...

Meillä vasta NYT nukahti pojat...huh, oli uni tiukassa! :| JOspa nukkuvat aamulla pitkään, vaikka sillä tunnu koskaan olevan merkitystä...
 
Keiju, tapetointi ei oo ollenkaan niin vaikeeta kuin vois kuvitella! Mä oon tapetoinut meillä yksin kolme huonetta ja kohdistettavaa tapettia on ollut kaikissa. Kohdistaminenkaan ei oo vaikeeta, kun tekee vaan valmistelutyön (vuotien leikkaamisen) huolella ja katsoo tarkkaan, onko tapetti sellaista esiliisteröitävää (jonka pitää vettyä ennen seinään laittamista) vai suoraa seinään liimattavaa. Netistä löytyy hyviä tapetointiohjeita molempiin. Ja lapsille siksi aikaa porttikielto tapetoitavaan huoneeseen!

Otsolla oli kauheaa uhmaa (tai jotain) tänä iltana, väkisin hakkasi tietokoneen näppistä, kiipesi olkkarin lasipöydälle, heitteli tavaroita ym., vaikka kiellettiin kerta toisensa jälkeen ja nostettiin pois. Legotkin joutui karanteeniin hetkeksi, kun ne alkoi lennellä pitkin olkkaria. Missähän vaiheessa jäähypenkki-ideaa vois alkaa lanseerata? Mulla on kutina, että tuon pojan kanssa vielä joudutaan keinoja keksimään. :headwall: Toistaiseksi varmaan harhauttaminen jollain kiinnostavammalla tekemisellä toimii parhaiten.

B) Aurinkolaseista vielä kysyisin, että ootteko saaneet lapsianne käyttämään arskoja? Otso tuntuu ihan pelkäävän aurinkolaseja, niitä ei saa tuoda hänen päänsä lähellekään ilman itkua. Päiväkodissakin sanoivat, että nyt on tosi häikäisevät kelit ja että mielellään laittavat lapsille aurinkolasit, jos vain vanhemmat tuovat. Ostin uudet arskat, kun edellisiä ei löytynyt mistään. Nuo oli 3-5 -vuotiaille tarkoitetut, mutta oli jo ihan sopivat (yhden kerran pääsin kaupassa kokeilemaan, tulikohan pojalle siitä traumat?)
 
kohdistettavista tapeteista heitän oman vinkkini:

Kannattaa kohdistaa vasta seinällä ollessa! Miehen kanssa pari vuotaa laitettiin lattialla, ei meinannu järki leikata millään :D Sitten minä menin katonrajaan ja mitattiin yhessä sieltä käsin. Hahmotti paljon paremmin, toki vähän taiteilua vaati tikkailla keikkua rullan ja mattoveitsen kanssa :whistle:
 
Juu upotan vielä uudelleen lusikkani tapettisoppaan... Minäkin tein tarkemmin muisteltuna seinään liimattavien tapettien kanssa niin, että ensin yksi vuota seinään, sitten seuraava suoraan rullasta viereen kohdalleen ja leikkaus ylä- ja alareunasta mattovetisellä + viivottimella.

Kai tässä hommassa olis miehestä ollut apua, mutta me ei tahdota oikein mahtua samaan huoneeseen egojemme kanssa, kun kyse on remontista tai kokkaamisesta :LOL: Ollaan jo sovittu, että taloa ei ikinä aleta rakentaa.
 
:LOL: meillä sama homma kuin maikilla ja maikin miehellä....ei koskaan rempata yhdessä, vaan meillä on joka rempassa OMAT hommamme :D yleensä mä maalaan, äitin kanssa tapetoidaan, ja mies tekee sitten mm. lattiat tai isommat jutut...en voi olla ees samassa tilassa katsomassa, kun suurpiirteinen mieheni remppaa ilman mittoja ja vatupasseja :whistle:
SAMA PÄTEE KEITTIÖSSÄ!! :D minä kokkaan arkena ja mies pyhinä....

niin ja AURINKOLASEISTA...ei oo käytössä, repii heti pois tavalliset, enkä oo raaskinut ostaa niitä kalliita! vinkkejä vastaan mitkä ois hyvät ja huokeet?
 
Meillä kans maalaamiset ovat minun juttuja. Mies kyllä osaa jonkin verran tehdä kaikkea muutakin, viimeisimpänä puinen kaappi =)
Ja minä kanssa vastaan ruoanteosta, mies tekee pari kertaa viikkoon perusruokia, kaikki vaativammat ruoat ja leipomiset jää sitten mulle.. Yhdessä ei kyllä keittiöhommat onnistu. Minua ahdistaa meidän pienessä keittiössä kahdestaan pyöriä :kieh: Toinen tekee ja toinen kattoo lapsien perään sen aikaa...

Paistelin äsken leipiä, pitäs vielä vähän aikaa malttaa pitää näpit erossa :snotty: Vähän kans siivoilin lattioita, kivaa tää auringonpaiste kun roskat ja pölyt näkyy niin selvään!

Hirvee kitinäaamu ollu molemmilla lapsilla. Ollaan kohta lähössä ulos. Isompi varmasti piristyy, mut tuolla pienemmällä tahtoo hermot mennä! Ei pysty maassa mitään tekee ja rattaissa tylsistyy...
 
aurinkolasit on Leevillä sellaiset päänympäri menevät (miksikä niitä lie sanotaan), antaa niiden olla hyvin päässä. Isompi ei taas millään pitäis laseja päässä, on kokeiltu kaiken mallisia ja merkkisä mut ei niin ei.
 
aurinkolaseista pikaseen kommentoin, et Lumilla on http://kimperi.com/product_info.php?cPath=29_18&products_id=27 tällaset. Noissa on se päänympärimenevä hihna. Hyvin antaa olla päässä, mitä nyt välillä koittaa repiä pois mut hanskoilla ei useinkaan onnistu :) Meillä on toi isompi koko ja ainakin pipon kanssa sopivat (pipon päällä ) .
 
Otsolle ostettiin tällaiset arskat: http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/1462/pl, mutta tosiaan vielä ei onnistuneita käyttökertoja ole takana. Jätettiin ne päiväkotiin tänään ja toivotettiin heille parempaa onnea :wave:
 
Vilholla on kans tommoset retrobanzit mutta teki ihan hirveet punaset jäljet naamaan pienenkin käytön jälkeen, ja se hihna oli ihan liian lyhyt,eli voi olla että oli heti samantein väärää kokoa. nyt ollaan harkittu näitä: http://www.vauvapop.fi/naytatuotteet.php?lTuoteRyhmaTunniste=206 kokeilin näitä yks päivä vilholle jossain muussa kaupassa missä maksoivat 42e ja näytti sopivan.
 
Aurinkolaseista tulin pikaisesti kommentoimaan... Mun oli pakko ostaa ihan semmoset tavalliset "markettilasit", tais maksaa hurjat 4euroo. Tyttö ei voinu pitää enää ollenkaan silmiä auki ulkona, niin minä ryykäsin kauppaan ja ostin ekat käteen tarttuneet. Antaa olla päässä, kun muuten ei näkis ulkona mitään kun niin kirkkaasti paistaa. Ovat kyllä silleen vähän huonon malliset, et saa aina väliin olla niitä nostelemassa. Mutta saavat nyt mennä siihen asti et pääsen isommille kylille hommaan paremmat. Voipi kuitenkin olla etten enää niitä kuminauhalla olevia osta, vaan paremman malliset tavalliset aurinkolasit.

Sisustusintoa olis täälläkin, mutta budjetti ei anna myöden. Uutta sohvaa oon haaveillu, taidan vielä joutua jonkin aikaan pelkästään haaveileen.
Siksipä Kiinnostaakin KEIJU et millasen sohvan valitsitte?




 
maikki: :LOL: muakin huvitti toi EGOjuttu kun on ihan niin kuin meistä oisit puhunut. Ja sama kuin Helmillä, ei mahduta egoinemme samaan keittiöön (vai onkohan se sittenkin vain mun ego joka työntää miehen ulos keittiöstä silloin kuin ite oon siellä??)

aurinkolaseista: en ollut edes tajunnut että sellaisia tarttis jo, mutta yks päivä oltiin H&Mssä ja huvikseni kokeilin Mayalle päähän aurinkolaseja ja sehän suuttui kun otin ne pois! Olisi halunnut pitää ne! En kyllä ostanut. Osaisikohan kuitenkaan antaa olla päässä jos ostais tollaiset tavalliset halpikset? Mayalla on niin iso pää ettei sille ainakaan vauvapuolen lasit sopineet päähän, isompien lasten puolelta oli sopivat...

 
Maitooo: ostettiin sellainen isohko (240cm leveä) divaani sohva, mustaruskealla kankaalla. Noi meidän vanhat on (lue: oli) vaalean beiget. MIes oli ehdoton että tumma ja mä halusin ruskean niin päädyttiin tuohon väriin. Täällä on suomisoffassa loppuunmyynti, ton sohvan ovh oli 1400? mut nyt ale hinta 498? ja siitökin sain vielä tingattua =)
 
Saitpa Keiju hyvän alen sohvasta! Meillä kans vaalean beige sohva on kovaa vauhtia muuttumassa entiseksi vaaleanbeigeksi, mutta yritän jynssätä sitä sappisaippualla puhtaaksi niin kauan kun kangas kestää...

Mä iskin eilen silmäni yhteen keskustan saunalliseen 4h+k kämppään, joka olis kyllä todellinen remonttityömaa ja kuntoonsa nähden vielä suht hintava, mutta olis hyvällä paikalla ja sopivan kokoinen, jos sattuu vaikka perheenlisäystä vielä tulemaan :whistle: Ihan hulluuttahan se olis tässä tilanteessa, kun nykyinen kämppä on mieluisalla paikalla ja riittävän kokoinen kolmelle ihmiselle... Mies ei oikein lämmennyt kämpälle, kun on kuulemma putkiremonttikaliiperia ja vaatii muutenkin liikaa remonttia, mutta lupas kuitenkin lähteä sitä katsomaan viikonloppuna. Jos saan udella, niin minkä kokoisissa asunnoissa te 2 lapsen perheet asutte?
 
maikki: me asutaan rivitalokolmiossa, neliöitä noin 74 ja saunakin löytyy sekä kodinhoitohuone. Tällä hetkellä varsin sopiva, toki säilytystilaa suhteellisen vähän tuohon roinaan nähden :D Tytöt kun nukkuvat nykyään samassa huoneessa, kaikki hyvin =) Tyttöjen huone on aika ahdas mutta eivät osaa valittaa ;)
Me ollaan päätyhuoneistossa, toinen talo vieressä on kulmittain eli voidaan rauhassa olla tuossa meidän talon päädyssäkin =) Vieressä asuu sinkkumies, miehen työkaveri kaikenlisäks =) Et saadaan melskata rauhassa, ei kuulemma meteli seinän taa kuulu! Ja mikä parasta, takapiha päättyy pieneen metsään.

Heh, huvittavasti nuo hymiöt kaikki tuolla oikeassa reunassa :LOL:
 
maikki: me asutaan nyt 90 neliön rivarineliössä, kahdessa tasossa. Lapsilla on omat huoneet, kun on niin iso ikäero (7v).

Tähänhän me muutettiin joulukuussa ja siihen asti mahduttiin kyllä hyvin kerrostalokolmioon, 74 neliöö. Mutta kun vihasin sitä hissittömyyttä ja koira ei koskaan sopeutunut kerrostalon rappukäytävän ääniin, ni pois piti päästä :)
 
maikki: me asutan 79 neliön rivari kolmiossa, kahdessa tasossa. Pojilla on yhteinen huone. Hyvin tähän mahdutaan mutta poikien ikäero huomioiden Juuso varmaan alkaa haluta omaa rauhaa parin vuoden päästä.
Haaveissa olis minulla rivari neliö ja miehellä omakotitalo.
 
mee asutaan rintamamiestalossa; 3-4h, siis meidän makkari on sellaisen vintti-viistokaton alla, pojilla yhteinen huone..kun kasvavat muutetaan meidän makkari alas olkkarin viereen ja jää pojille koko yläkerta, saa pelitilan/tv-tilan tehtyä ja yhteinen makkari/leikkihuone...tälläiset on suunnitelmat :)
 
oi te asutte kaikki noin hulppeesti! :xmas:

meillä on ihan minimaalinen kerrostalo "kaksio", joka tarkoittaa kummiskin sitä että olkkari ja makuuhuone on samaa tilaa ja sit keittiö on iso johon mahtuu ruokailutila ja 2 työpöytää yms. ja siis vähän alle 50 neliöö... mut näillä rahoilla ei kantakaupungista isompaa ois saanut,ellei ihan pommikuntoista ois ostanut ja sit ei ois rahaa ollut remonttiin,sitä ois joutunut tekeen kymmenen vuotta putkeen :$
ilmeisesti muutamien vuosien päästä viimestään muutetaan johkin ees hieman isompaan mut tältä alueelta ei haluttais lähteä pois,eli laadusta sit joutuu kämpässä mitä ilmeisemminkin tinkimään.

salainen haave ois kans joku ihana rintamamiestalo, mut en osaa oikeen asua niin kaukana sit kaikista palveluista yms. varsinkin kun en omista ajokorttia eikä meilloo autoo.
ja jostain syystä oon kehittänyt jonkunnäköisen paniikin siitä että jos asuu "katutasossa" niin hullut tulee ikkunoista sisälle (i know, ihan kuin täälä kaupungissa ei niitä sairaita olisi kulmat täynnä) :ashamed:
 
noonie; me asuttiin kanssa esikoisen kanssa vielä samankokoisessa kerrostalokaksiossa, ihanassa vanhahkossa 50-luvun talossa. Tykkäsin sielläkin asua! Mulla/meillä myös nuo samat perusteet, ei haluta asua kaukana palveluista, ja niin lähellä kaikkea ollaan pienen kaupunkimme keskustaa, että ilman autoa (tarvittaessa) pärjää =) Isoissa kaupungeissa tämä ei tietenkään ole niin simppeliä kuin näissä pienemmissä...

muuten tänään oli vähän kauhunpaikka; PIKKUMIES PYLLÄHTI PALJAALLA PYLLYLLÄ FORTUNAN PÄÄLLE :| :eek: :whistle: ja pyllyä komistaa nyt 3 naulanreikää.... :ashamed: Olin ihan kauhuiisani että näin pääs käymään, ukkeli itki hetken...nyt varmaan yölläkin meen hysteerisenä tonkiin vaipan alle, ettei verenmyrkytystä tai mitään. Kaikkee sitä!

Tänään oli myöskin maratoonipäikyt: 3,5tuntia ja sitten jo herätin...ja flunssa alkas oleen taas kerran voiton puolella!
Ja ekat kakat pottaan, JEEEEE, meillä oli juhlat ja rusinatarjoilu hienosta saavutuksesta! :D
 

Yhteistyössä