2008 marraskuisten murut *2010*

Auts, helmin pojan pepun puolesta! :eek:

Olipa kiva kuulla, minkälaisissa asunnoissa ihmiset asuu ja millä perusteilla :) Meillä on 74 neliön kerrostalokolmio, johon siis mahdutaan nyt oivallisesti. Mutta kun molemmat tekee melko säännöllisesti töitä kotonakin, niin tulevaisuudessa kyllä olis tarpeen kolmas pikkuhuone (etenkin jos sitä toivottua perheenlisäystä vielä tulee :heart: ). Ollaan miehen kanssa puhuttu, että isompi kämppä on 5-vuotissuunnitelmassa, mutta ei vielä aktiivisena projektina. Eikä tuota rahaakaan oikeastaan ole tällä hetkellä tarpeeksi, kun meillä on myös ideaalina ettei tarttis autolla kulkea...

Eipäs oikeastaan muuta kuin hyvät yöt "samselle, tähdelle ja merikukalle"! Mieheni mukaan tuossa on mun keskustelutoverit palstalla :LOL:
 
Mulla meni äsken kyllä ihan totaalisesti hermot tuon pienen rienaajan kanssa. Mentiin naapuriin katsomaan vauvaa ja paria kuukautta Leoa vanhempaa tyttöä. Leo pisti tietysti tapansa mukaan kauheat sembalot päälle ja pyöri kuin pieni pyörremyrsky ympäri taloa vedellen laatikot auki, kiiveten joka paikkaan ja sitten tuo vielä tietysti ryntäsi halaamaan naapurin tyttöä. Siitäkös tyttö pelästyi ja alkoi sitten itkeä ihan hysteerisenä, kun ei ole tuollaiseen touhuun tottunut. Meidän piti sitten aika pian lähteä pois, kun tyttö vaan itki koko ajan, kun vaan katsoikin Leoa. Ja vauvan tuttia tuo yritti myös riuhtoa, niin että katsoin parhaaksi pidellä pientä koko ajan omassa sylissä. Siis aivan kauheata käydä yhtään missään tuon kanssa, kun itsekin saa vaan pahan mielen :'(

Tuosta asunnon koosta vielä, että nuo neliöt vaan ainakin meillä loppuvat aina kesken, vaikka niitä kaiken järjen mukaan olisi riittävästi. Meillä on nyt 155 neliötä, mutta ahdasta on. Toisaalta, kun asuttiin 76 neliön kämpässä kahden pienen kanssa, niin mahduttiin ihan hyvin ja tuntui, että tilaa oli valtavasti. Kai sitä vaan lasten kasvaessa sitä tilaa tarvitsee koko ajan lisää. Niin ja me kyllä haaveillaan taas talon rakentamisesta (ollaan vissiin aika hulluja). Mä haluaisin ison keittiön ja ison kylppäri/saunaosaston.

Mä olen tänään vapaalla ja petaan itselleni pitkää pääsiäislomaa olemalla viikonlopun töissä. Tosin tämän päivän näytöillä voi pääsiäislomasta tulla hyvinkin pitkän tuntuinen kun saan sen viettää vielä kaikkien lasten kanssa, onneksi isäntäkin on kotona :D
 
jaahas, se ois sit nuha pukannu Vilholle. Joulukuun alkupuolelta muistaakseni ollaanki oltu terveitä jotakuinkin. Just kerkesin viikolla jollekin tutulle sanomaan että ihme ku ollaan oltu näin kauan terveinä... :/

viime yö meni pojalla (ja meillä ) ihan pipariks, sai taas semmosen kauhuhuutoitkukohtauksen joskus 12 jälkeen yöllä eikä meinannut millään rauhoittua, lopulta sit rauhoittui kun sai isin sylissä katsella ulos ikkunasta ja bongata busseja.
ja aamulla sit oli taas pissat läpi tulleet kun oli yöllä juonut maitoo niin paljon.

nyt alotellaan pikku hiljaa pojan siirtämistä takas omaan sänkyynsä, ja äsken sainkin nukahtamaan päikkäreille aika ok,tosin ite jouduin pitämään kättäni unileluna semmosen vartin, mut eipä toi nyt haittaa.toivottavasti nukkuis nyt kunnolla nuhasta ja "uudesta" sängystä huolimatta

 
Ihan nopea moi töiden keskeltä, teen paraikaa mukavaa 12,5 tunnin päivää... Kovasti tuntuu että kaikille sattuu ja tapahtuu, meillä myös tässä männäpäivänä Oskari tippui vessanpytyltä ja löi päänsä pesukoneen kulmaan. Itkulla kuitenkin selvittiin. Kaksikko on muuten tukkanuottasilla ihan koko ajan. Sanotaan näin: jos kummallakin on justiinsa tismalleen samanlaiset pallot, niin se toisen pallo ON saatava koska se on paljon kivempi. Harmaita hiuksia tulee äidille pikkuhiljaa.... Uusinta kivaa on töniä toista. :headwall:

Kiva tosiaan (uteliaisuuttaan) lukea miten kukin asuu. Me asutaan rivarineliössä, kaksi kerrosta ja 95 neliötä. Pieni piha on ja iso parveke. Isommat pojat jakaa huoneen, samoin pienempi kaksikko. Jossain vaiheessa varmaan Wilma tarvii oman prinsessahuoneensa, niin me luovutetaan meidän makkari pois. Ois kiva nähdä vähän kuvia toisten asunnoista (ulkoa tai sisältä )??? Meneekö liialliseksi uteluksi? Itse voin laittaa huomenissa kun en täällä töissä jumita...

No juu, työt kutsuu.

HM
 
mä nyt sitten päästän tiedän kurkkiin meitin huusholliin, ei nää niin salasia kuvia oo =) (huom! räpsin ihan jatkuvasti kuvia kotoomme, mutta nää otin ihan äsken teitä varten)
ps. voipi kuitenkin olla että poistan tän viestin jonkinajankuluttua, ettei jää kuvat kummitteleen tänne, vaikka on kai tuolla jossain kaikki raskausajan kuvat ynnämuutkin...

olkkariii

köökkiä

eteisen lipastonpäälystää

poitsujen huonetta...

ja huom....mä nyt oon ottanut kuvia vaan kodin kauniimmasta puolesta :D ne arkisemmat kuvat joissa koti repsottaa, jääköön näyttämättä, vaikka niissä sitä elämää vasta on, mutta on sitten jotenkin henkilökohtaisempia.. :D
 
Plääh, mies lähteeki tänään tekee ylimääräistä töihin... Yövuoron tekee, ja sunnuntaina vielä iltavuoron. No, tilipäivänä lämmittää sitte mieltä =) Jos ois vaikka varaa mun käydä tukanleikkuussa, kotona sitte värjään... Onkin jo kauheen näköinen, 2kk juurikasvu haalistumineen... huh!

Kivalta näyttää Helmi teidän koti =)

Ihanaa, minun siskoni ottaa esikoisen huomenna mukaan meidän vanhempien luo päiväksi :heart: Mummu ei tiedä mitään, yllärinä sitten tulee =) En usko että pistää pahaksi... Mä saan olla sitte pikkuneidin kanssa kaksin. Ajattelin vähän käydä vaatekaupoissa tekee vertailuita vk-puvusta. Kirppikseltä en ole löytänyt ja huutis tulee kalliiks postikuluineen. Joten vissiin uutena ostettava :( Jonkun halpiksen jokatapauksessa, ei tartte olla sen kummemmin vedenpitävää kangasta...
Ellei kellään ois tytölle 80-86cm takkia ja housuja myytävänä? ;)

Mut nyt hetkeks miehen viekkuun ennen kuin taas duuniin karkaa...
 
tosi ihanan näköstä teillä helmi! toi olkkarin arkku on upee, jotain tommosta ollaan haaveiltu kans meille olkkariin pöydäntapaiseks. mä voisin laittaa kuvii sit pääsiäisen jälkeen kun vihdoinkin tulee kuulemma äijät remppaamaan meidän ikkunalaudat paikoilleen.

pikkujätkä käy ihan ylikierroksilla, oltiin "hyviä vanhempia" ja annettiin pojalle 2 lakupalaa ruuan päätteeks, tuntu että jo se määrä sokeria vaikuttaa tuohon. hauskaa sillä tuntuu olevan,hekottelee ja rullailee jotain autoo ympäri kämppää :heart:

tänään päivällä kaupassa Vilho potkas jonkun posliinikupin kaupan hyllyltä alas..... se kun heiluttelee niitä koipiaan jatkuvasti noissa rattaissa enkä mä mitään tajunnut että vois mihinkään niillä osua :ashamed:

juu ja niin siitä riehumisesta oli puhetta: täähän on ihan kans kauhukakara kerhoissa ja muualla, mut en sen takia jää mistään pois, oon aatellut niin että ei tää oo eka eikä viimenen joka tommosta showta vetää, ja pitäähän nyt esim. lapsille tarkoitettujen tilojen kestää lasten tekosia ;) että näin :kieh:

lähetäänkin jo maanantaina mummoloihin pääsiäiseks,eli ollaan viikko ilmeisestikin reissussa. sieltä toivoisin löytäväni pojalle välikausiasun, ainakin reimatutan tehtaanmyymälöitä löytyis läheltä, jos vaikka löytyis joku alerekki sieltä
 
mäki haluun matkii ja laittaa ultrakuvat kehyksiin! miksen mä aiemmin oo tajunnut niin tehä... :whistle: :p

ja ihanan näköstä ja siistii!!! hemmetti, meillä on aina ku myrskyn (he-he, vilho myrskyn) jäljiltä... :ashamed:

käytiin shoppailemassa näin heti aamupäivästä, en kyllä ostanut ku yhen topin itelleni ja sit jotai pääsiäiskarkkei yms kun lähdetään maanantaina sit sinne mummolaan. nyt ihn hirvee väsy, on varmaan päikkäriaika sekä pojalla että mulla :)
 
Tervehdys!

Eilisestä työpäivästä selvitty, nyt pitäisi valmistautua valvomaan ensi yö. Toivottavasti edes tunnin pari ehtisi varastoon nukkua, huomenna aamulla en saa kun kaksi tuntia nimittäin nukkua.

Ihania koteja teillä! Meillä on jotenkin niin kaikki eriparia keskenään. Tekisi mieli pistää kaikki uusiksi, mutta ei kauheasti tuota rahapuolta ole. Jos vaikka matot uusisi! Mutta otin nyt muutaman kuvan teille, ei saa sit kauhistella.... :ashamed:

ulkokuori


Olkkaria


Toisesta suunnasta


keittiö


meidän "koriste", Riina


vielä kaksikosta kuvaa, joskus yhdessäkin on kivaa


Wilma


Oskari


Makkareista en edes huomannut ottaa kuvia, ne on siis yläkerrassa. Voin joku toinen päivä sitten ottaa niistä (kunhan pojat siivoovat oman valtakuntansa joskus...).

Täällä on kaksi kuumepotilasta. Hurja kaksikko siis jonkinlaisessa nuhakuumeessa, Oskarilla enimmillään ollut 39, Wilmalla pientä lämpöä tänään. Mälsää, tosi hankalaa kun kumpikin haluaa olla sylissä mutta samaan aikaanhan siinä EI voi olla. Menee tönimiseksi...

Nyt tarvii varmaan mennä laittaan ruokaa uuniin. Jospa vaikka yövuorosta ehtisi vielä terkut kirjottelemaan...

HM
 
Hei matkikaa toki ultrakuvien laittoa kehyksiin, itsekin sen idean jostain pöllin :D
Tuo on siis Onnin huone, otin kuvan sinä päivänä ku se laitettiin, siks keskeneräinen. Nyt siel on lasten verhot ja taulut seinillä jne.

Huomaa että ikea on 10min matkan päässä, on Onnin huone ku ikean kuvastosta :D
Ja tosiaa olkkarin ja meijä makkarin kuvat kans otettu just siivouksen jäliltä, ei meil muuten noin siistii aina oo =D
 
musta tuntuu että meillon varmaan yli 80% huonekaluista ikeasta... vaikka joskus niin vannoin että pikku hiljaa hankitaan kunnon huonekaluja eikä mitää ikeaa.heh..näin ne mielipiteet muuttuu ;)

josko sitä kohta avais (alkoholittoman) siiderin ja vähän jotain naposteltavaa, on sit hyvä alkaa tekeen kouluhommia :p
 
Huomenta!

Miten teillä kellojen siirto vaikutti aamun heräämisiin?
Meillä ei mitenkään. Ois kaiken järjen mukaan tyttöjen pitänyt nukkua pidempään, 6.30 heräs pienin! :eek: Aaaaivan liian aikaisin, siihen itkuun heräs siskonsa myös.
Mä olen vieläkin silmät ihan ristissä, ei meinaa millään lähtee käyntiin...
 
Leevi heräs aamulla puol kahdeksan, ylensä herää puol kuus. Joten ihan positiivisesti vaikutti tuo kellojen siirto.

Me on käyty jo mummot virpomassa :) Juuso jäi mun äidin luo jo virpomis reissulta, me tultiin unille kotiin ja mennään sit perästä.

Laitanpas tähän kuvan tuosta pienemmästä virpojasta :heart:

 
Otso heräsi klo 8:15, eli biologisesti ihan normiaikaan (yleensä 7-7:30). Yritetään hivuttaa päivärytmiä uuteen uskoon, mutta voi olla että illallakin vielä valvoo.

Pitäis jo kovaa vauhtia pakata Budapestin reissua varten, lähdetään matkaan huomenna iltapäivällä. Otson kamppeet tarttis miettiä erityisen hyvin, että on mummolaan sitten kaikkea tarpeellista, kun on siellä hoidossa 5 päivää. Lähinnä mietityttää, minkälaiseksi ulkoilusäät muuttuu viikon aikana.

Itse yritetään pärjätä tyyliin yksillä kengillä ja pelkällä käsimatkatavaralla, kun ollaan matkassa neljän aikuisen porukalla. Suunnitelmissa kansanmusiikkikonserttia, risteilyä Tonavalla, piknikkiä, jazz-baaria ja ravintola, jossa syödään täysin pimeässä :eek: Miehet aikoo lisäksi kuulemma juoda kaljaa ja pelata biljardia (kysyin, eikö tätä vois tehdä kotipuolessakin...).

Mä en voi nyt laittaa kuvia meidän kodista, kun täällä on niin kauhea sotku. Ja mieskin löhöää sohvalla päiväunilla :LOL: Sanse, repesin sun blogissa ollutta Ketonen & Myllyrinne -videota siivoamisesta!

Paranemisia HM:n kuumepotilaille!
 
maikki: itsekin sille naureskelin :D vauvan tuleva kummisetä linkitti sen mulle kun pohdin että siivoanko vai en.

Kellon siirto ei vaikuttanu ainakaa huonosti millää tavalla onnin uniin, sillä ei varmaa mikää vaikuta :D
Uutta aikaa 7.40 heräs ja meni 10.10 päikkäreille, nukku 2h ja taas n. klo 15 meni unille ja nukku 1.5h et iha samat ajat ku enne kellon siirtooki.
(Normisti onni herää 6-7 aikaa, unille 9.30, herää 11.30, unille 15, herää 16.30-17)

Yöunille vein vaille ysi ku viimesen puol tuntia pyöri kahen sohvan ja maton väliä väsyneenä.
 
Maikille ihanaa ja rentouttavaa lomaa!! =)

HM, teillä on kyllä valloittava kaksikko ja ihanaa elämisen meininkinä. :D Takka olis niiiin kiva kanssa! Ja niinhän se on että matoilla saa esim. tosi kivasti piristystä! Mä raukka haalin matotkin nykyisin huutiksesta tai toisten nurkista....maksaa nekin muuten tosi paljon!

Keijulla söpis pikkunoita!! =) meillä kanssa eilen oli kaksi noitaa liikkeellä, ja kyllä oli viimosen päälle rankka päivä, kaikille..vaikkakin saalis tyydytti etenkin isompaa noitaa, mutta kyllä sen eteen saikin rampata useemmat rappuset, ja ihan lähisukua käytiin siis virpomassa!

Nyt onkin onneksi pari vajaata viikkoa, ja pääsiäisenpyhät ollaan ihan vaan kotosalla; syödään extrahyvin ja paljon ja mun vanhemmilla käydään syömässä. Saas nähä mitä pikkumies tykkää mämmistä, isommalla uppos oikeen hyvin aikanaan, siis tuossa iässä, mutta nyt ei taida enää maistua. :D
Meillä pääsiäisenä varmaan lammasta tai sitten lohta, tai molempia. JOku juustokakku tekis mieli tehdä, mutta mä oon kerran tehnyt ja meni niin pilalla! se päälimmäinen (mehukerros) valahti sinne muiden kerrosten sivuihin.. :LOL: eli oli vähän erilainen juustokakku, toki maistui kaikille, mutta silmälle ei ollut niin kaunis!

Nyt töiden pariin!
 
ihan ihme yö! vilho nukahti illalla (vasta) 22 aikaan, omaan sänkyynsä (ollaan nyt muutamana päivänä yritetty taas totuttaa pinnikseen) ja nukkui KOKO YÖN OMASSA SÄNGYSSÄ!!! :eek: :eek: B) heräs vasta varttii vaille 8 ihan pirteenä osoittelemaan lelujaan joita oli jäänyt lattialle ja alas päästessään meni siivoamaan ne lelulaatikkoon :LOL: :LOL:

mä taas en sit saanut nukuttua lähes koko yönä,että näin se näköjään aina menee, vaikka Vilhokin nukkui todella rauhallisesti tukkoisesta nenästä huolimatta.

nyt on mennyt oisko kolmena vai neljänä päivänä päikkärit hyvin pinniksessä kun ite menee viereen omaan sänkyyn ja antaa kätensä rutistettavaksi kunnes nukahtaa. toivottavasti tää ois sit sen merkki että poika tykkäis alkaa nukkumaan omassa sängyssään ja ilman jatkuvia yöheräämisiä.
tai sit tää oli joku ihmetemppu taas.

parin tunnin päästä pitäis lähtee 3 tunniks istumaan autoon kun miehen vanhemmat nappaa kyytiin ja lähetään mummoloihin.matkalla varmaan kiepahdetaan vantaalla jossain lastentarvikeliikkeessä (vauvapop,popvauva tai joku sellainen) ja varmaan likempänä määränpäätä eli varmaan jossain tampereen kupeessa käydäään kans kaupoilla.

nukuin varmaan tunnin ja näin ihan hullua unta jossa olin just synnyttänyt pojan (tiesin että se oli poika muka) ja mulla oli tosi inhottava mieslääkäri joka ei antanut mun koskee poikaan ja mä raivosin sille ihan hulluna. sit siellä oli joku vaipanvaihtohuone mikä oli koko ajan ihan täynnä mammoja (se oli siis semmonen julkinen ruma iso vessa) ja en millään meinannut saada tilaa siellä kunnes taas suutahdin ja otin oman tilani. koko ajan tää pikkujätkä, jonka nimi oli sit heti viktor, katteli vaan tyytyväisenä ympärilleen (eli vilhon vastakohtako..). ja uni jatkui vielä mut huh,en nyt jaksa näpytellä sitä tähän,oli niin hämärä uni... :headwall: :eek:
 
Huomenta huonosti nukutusta kämpästä. Pikkuväki ei saanut kunnolla nukuttua, Oskari nukkui pisimmillään 1,5 tuntia, muuten heräili itkeskelemään ja Wilma ei kans nukkunut kunnolla kunnes isi otti sohvalle kanssaan nukkumaan, siitä sitten aamuun nukkui. Täällä siis itse kullakin silmät ristissä, mutta tätähän tämä sairastaminen on...

Helmille kiitos kauniista sanoista. Kyllä se kait niin on että vaikka mielessä olisi hieno kuva siitä millainen unelmäkämppä olisi, niin nyt keskitytään tähän hetkeen ja elämiseen, taaperoiden ehdoilla. Sitten kun kaksikko on hieman isompia niin sisustellaan hienosti sitten. Ehkä ne matot saattaisi nyt vaihtaa, se tekee jo paljon. Mä olen kanssa huutiksesta tykännyt etsiä tavaraa, mies kylläkin jupisee että uutena pitäs ostaa eikä kenenkään vanhoja haalia,mutta mä taas tykkään tällä lailla kierrättämisestä!

nooniella on ollut hassu uni. Mä kanssa tässä taannoin näin unta että olin raskaana ja meille tuli NELOSET! Voitte kuvitella että oli hienoinen tuskanhiki otsalla kun heräsi... :LOL:

Esikoinenkin jäi tänään koulusta kotiin kun on kurkku kipeänä. Nyt pienempi kaksikko rääkkää veikkaa ja läpsivät naamalle ja nauraa rätkättävät perään. Reiluja.

maikille aivan mahtavan ihanaa matkaa. Voi vaan unelmoida joskus pääsevänsä edes Tukholman risteilylle... :/ Suunnitelmana olisi joskus käydä ystävän luona Espanjassa, ja tietty mun isän taloa olisi kiva käydä katsomassa livenä- Indonesiassa! Mutta onneksi haaveilu ei maksa mitään. Ehkä saatetaan tehdä junamatka Toijalaan (30 km ) hyvällä säkällä.. :LOL: :LOL: :LOL:

No juu, meen oottamaan ukkelia että saapuu kaupasta ja apteekista. Toivottavasti kaksikko tänään nukkuisi kunnon päikkärit (parina päivänä nukkuneet vajaan tunnin! ) niin sais omankin pään upotettua tyynyyn...

Hyvät maanantait!

HM ja sairastupa

Ainiin, kait huomasitte että takka on turvallisuussyistä teipattu kiinni! :LOL: Mutta kyllä sitäkin joskus poltetaan...
 

Yhteistyössä