2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko.20

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piituli1974
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
MilekoMeillä Idalla oli tosiaan se maitoallergia, mutta ei hällä koskaan siihen liittynyt ripuli, oikeastaan päinvastoin. Iho-oireita "vaan".

Millasia ne iho-oireet oli? Miten kauan kesti ja miten lähti? Miten maitoallergia selvis?

Ruusumaria
Pysyypähän Eetu paikallaan, että saa tytöt rauhassa lähennellä :D

Katjanna
Perusteliko sinun mies mitenkään sitä, ettei voi olla mahollista?

meilläkin on siirrytty rattaisiin noin kuukausi sitten ja kaupunkireissut sujuu paljon paremmin :wave:

Silja söi tänään tosi hyvin mun tekemiä soseita! Vihdoinkin!!! Eilen annoin vielä mangososetta joka toisella lusikallisella ja muuten parsakaali- ja bataattimuhennosta. Tänään meni jo ilman mangoa ja lisänä oli kaupan lihasose. Ihan suu isolla ammolla ootti aina uutta lusikallista! Tämä on meille niin yllättävä käänne että mulla meinas leuka kopsahtaa pöytään :o Meinaan nyt sitten hiljalleen aina alkaa kokeileen uutta lajia kunhan eka totuteltu kunnolla edelliseen makuun.
Valaskaa avutonta! Miten tehään maissisosetta ite? Siis pitääkö mun keittää sellanen kokonainen maissinpalko ja sitten raaputtaa siitä ne maissit pois ja soseuttaa vai miten se tapahtuu? :whistle: Kukkakaalia ajattelin kans tehä tässä joku päivä.

Meillä ollu tosi mukava päivä tänään =) Oltiin YOdottajan ja Viun kanssa kaupungilla ja syömässä. Tytöt oli niin kiltisti koko reissun vaikka aikaa meni varmaan ainaski 4h! Ehkäpä se oli juuri Viu joka näytti Siljalle mallia miten niitä soseita oikeen syödään ;)

Hain äsken Makuunista pari leffaa, nyt niiden pariin! :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
MilekoMeillä Idalla oli tosiaan se maitoallergia, mutta ei hällä koskaan siihen liittynyt ripuli, oikeastaan päinvastoin. Iho-oireita "vaan".

Millasia ne iho-oireet oli? Miten kauan kesti ja miten lähti? Miten maitoallergia selvis?

[

Iholla oli sellaista melko tyypillistä atooppista ihottumaa, iho oli tosi kuiva, ajoittain ihan pientä näppyä, melkein aina iho ihan auki taipeista..ihoon tuli etenkin jalkoihin ja mahaan isoja kuivia "länttejä"..
Mikään rasvaaminen ei auttanut, koko ajan rasvattiin ties millä rasvoilla, olen varmaan kokeillut kaikki rasvat ja öljyt joita markkinoilla oli.

Maitoallergiaa ei terveyskeskuslääkärin mukaan Idalla voinut olla, koska ei ripulia, ja ida oli jo silloin täyttänyt 2v.
En saanut lähetettä allergiatestiin, joten vein Idan yksityiselle ja pyysin tekemään maitoaltistuksen.
Ensin Ida oli 2 viikkoa TÄYSIN maidottomalla ruokavaliolla, jonka jälkeen tehtiin valvottu altistus, ensin laitettiin pari tippaa maitoa huulille, 15 min sen jälkeen annettiin 30 ml juotavaksi. Sen pidemmälle ei päästy, kun Idalla alkoi iho jo oirehtia ja tulos oli todella selvä.

niin ja silittämisestä, minä en silitä. Ainoastaan sillon jos laittaa päälle jonku kauluspaidan yms. niin sitten juuri ennen uloslähtöä, niin ja koulussa ollessa pitää työvaatteet olla aina silitetty, mutta muuten en koskaan...siihen menis niin tuhottoman paljon aikaa |O

:whistle: meillä oli täällä "jumppatuokio" miehen kanssa. Tää emäntä bongas eilen kierrätyskeskuksesta sohvan joka oli IHAN PAKKO saada (ei kyllä ois tarvinnut ja tilaakaan eei oikein olisi ollut). Ukko joutui eilen mennä varaamaan sen ja tänään hakemaan :D Oisko toi mun myöhästynyt äitienpäivälahja... vaikka kamerasta olikin puhetta.

Ensimmäinen ongelma oli kun sohva ei mahtunutkaan ovesta sisään ja jalkoja ei saatu irti :laugh: No eipä ollut vaihtoehtoja kuin ikkunan kautta tuoda tuo. Ja ikkunat meillä on ne ikivanhat. Isossa ruudussa ei ole saranoita ja edelliset asukkaat olivat maalanneet ne ulkopuolelta niin ne olivat lievästi sanottuna jumissa :whistle: Ukko manas ja kiros, mielessään taatusti kiros minutkin :ashamed:

No sohva saatiin sisään vihdoin ja viimein. Mutta tulikin ongelma minne se laitetaan. Jouduttiin raahaamaan mun nukkis tuon suljetun oven edestä pois ja toiselta puolelta kolme isoa vaatekaappia että saatiin se meijen makkariin (muualle ei mahdu). Tosin sinne makkariin sen tulevaisuudessakin olin ajatellut. Sitte kun saan ne huonekalut maalattua vaaleaksi ja ruusuja ja ja ja... :laugh:

MUTTA HALVALLA KUN SAI NIIN PAKKOHAN SE OLI, eiks juu :laugh: :laugh:

Kuva sohvasta

Niin ja tälläset "kipsit" nyt pojalla on.. Muistuttaa niitä yölastoja tosi paljon

Silittämisestä.. Juu kiitos ei! Juhlavaatteet ja Kiian jotkut mekot silitän mutta muuta en ellei ole ihan pakko! |O

Ellalle onnea uudesta taidosta. Siitä se lähtee :D

rattaisiin meilläkin on jo siirrytty kun koppa-osa jäi liian pieneksi.

Mitäs muuta mun pitikään kirjottaa? *menee lunttaamaan*

Annikalla söpö mekko. Ei mun taidoillakaan tuollaista aikaan saisi :) Ja suloinen apinanpoikanenkin oli palstalle eksynyt :heart:

Ja mileko saa kohta liikuntaa yllin kyllin kun juoksee Sannin perässä :D Ja jotain muutakin mun piti milekolle kirjottaa mutten muista mitä :ashamed: lunttauskaan ei auta, joten ei tainnut olla tärkeää) Ja Siirikin menee jo kovaa vauhtia :o Mitä työ lapsille oikein syötätte? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
tuutis minä luulin että teillä oli "sellanen" jumppatuokio, ajattelin että "sisäänajoitte" sen uuden sohvan :D Taisit sitte kuitenkin tarkottaa vähän toisenlaista jumppaa ;)

Mikä se sellainen on? En muista :whistle: Meil on ukko tainut lukea samat tekstit kuin miä: Sterilisaatio pettää helpoiten ensimmäisen vuoden aikana (jos pettää). Meil pelataan varman päälle :laugh: :laugh:

Mileko: sillä vaan ettei tuon ikäinen voi olla niin kehittynyt että seisoo. Kuulemma kannattaisi ilmoittaa Guinnesin ennätysten kirjaan jos osaa jo seisoa tai kävellä tukea vasten. Ei tuo tajua yhtään mitään mistään, luulee vissiin että me täällä valehdellaan toisillemma mitä kenenkin vauva osaa. :laugh: Minä kyllä uskon ja mun siskollakin on poika joka on lähtenyt kovin aikaisin kävelemään, mutta tarkkaa ikää en muista. Pitääpä kysästä siskolta ensi kerralla kun ollaan yhteyksissä.

Alkuperäinen kirjoittaja MaMa74:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
MUTTA HALVALLA KUN SAI NIIN PAKKOHAN SE OLI, eiks juu :laugh: :laugh:

Siis minä en ole ainoa joka kärsii "Sulo Vilen-syndroomasta" :whistle:

Ja tottakai kun HALVALLA saa :laugh:

No hei, ajatteles vaan 30 ? :o :laugh: Ukko kysyi et minnes ajattelit viel sohvan ostaa? :whistle: Meil on yläkerran aulassa meijen vanha olkkarin kalusto jonka meijen äiti kuulemma haluaa... tosin sieltä tulee tilalle kirkkaan punainen kalusto :laugh:

Mahtuishan tonne poikien huoneeseen viel joku nätti :whistle:

Niin tuosta aikuisten jumpasta vielä. Mun mies alkoi nimitellä mua jo kasi kymppiseksi mummoksi kun on kuulemma samanlaista tämä meidän
0005.gif
elämä. Kiva kuulla että muillakin on talossa kasikymppisiä :laugh:

Voee tuota Tiipiitä kun vielä käy mielessä jotku sisään ajotkin. Toista se on täällä meillä, ei käy mielen vieressäkään :kieh: :laugh: Aina jonkun sortin kirvelyä, kutinaa, saharaa tms. :headwall: Ei kai se ole ihmekään jos tuota isäntää alkaa ottaa kupoliin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Niin tuosta aikuisten jumpasta vielä. Mun mies alkoi nimitellä mua jo kasi kymppiseksi mummoksi kun on kuulemma samanlaista tämä meidän
0005.gif
elämä. Kiva kuulla että muillakin on talossa kasikymppisiä :laugh:

:D :laugh: Ja eikös sen touhun tarkoitus ole vaan lisääntyä? Ja koska meillä tuo luku on täysi niin mitä suotta :saint: Ja kuumahan siinä tulee |O

Mulla tämän viikon viimeinen ilta rentoutua. Huomen aamulla mies lähtee Saksaan ja tulee vasta perjantaina joten meikäläisellä ei ole paljon mahkuja istuskella sohvalla kovin aikaisin illalla ainakaan. Pitää nyt sitten nauttia tästä illasta, ainut vaan että mulla ei ole enää kuin yksi katsomaton ohjelma boxilla. :o Ihania nämä kesäillat enkä tahdo malttaa mennä kovin aikaisin nukkumaankaan, mitähän tuota keksisi? :whistle:

Tuutilulla: hyvä! Sain yhden tekosyyn lisää, tosiaan kuumahan siinä touhussa tulee :laugh: Tai sitten kylmä hiki, pelkästä ajatuksestakin :laugh:

tuutilulla mie jo aattelin et työ ootte hautautunu makkariin miehen kanssa kesken päivää "jumpalle"..mutta nyt tais olla sohvan punnertamisesta sisälle kyse..
tuli muuten mieleen et miehen veljen poppoollekkin oli pitäny sohvat ikkunasta tuoda sisälle kun ei ovista mahtuneet :o ne vanhat talot..

tyty nukkumassa,ja ukko kans..toivottavasti neiti nyt ens yönä kunnolla nukkuu..saunassa venlukka tossa käytettiin,mutta poruhan sielläkin tuli kun saunan lauteet naris..pelkäs sitä ääntä..höppänä tyty..

muistin ostaa maissinaksuja tänään kaupalta,ja tyty söi varmaan 5 kpl niitä,ja kiukku hävis johonkin..nauroinkin miehelle että,olikohan vaan maissinaksujen puutetta tytyllä,kun kiukkus..

Yhteistyössä