2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko.20

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piituli1974
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kävin taas hierojalla, olikin yläselkä jälleen ihan tukossa :whistle:

Muumimuki Minä sain äitienpäivälahjaks semmosen missä oli Tiuhti ja Viuhti, mukin väri on limenvihreä ja sen värin perusteella oli mies sen valinnu kun tiesi mun siitä tykkäävän =)
Mua vaan niin huvitti se kun avasin mukin paketista, niin mies sano mulle että ne on nuo hahmot tossa Tiutsi ja Viutsi :laugh: Ei oo tainnu paljoa muumeja kattella....
Ajattelin että jos sitä ostais vaikka joka kuukausi kun miehen palkka :attn: tulee niin aina yhen mukin lisää, äkkiä ois vaikka se 6kpl kerätty! YOdottaja mua valaisikin tässä yks kerta että Kärkkäisellä nuo ovat vähän halvempia kuin mitä muualla :flower:

Viimeyö meni meillä vaihtees ihan mukavasti. Kerran heräs joskus 2.00 aikaan mutta sain aika pian tassuttelun avulla nukahtaan uudestaan. 4.00 sitten heräs uudestaan ja sillon syötin, ja tästä nukuttiinkin aamuun.

Aurinko paistaa ja mieli hyvä...mitähän sitä tälle päivälle keksis?

LillaStina tuota minäkin aina pelkään! Tänäänkin kun lähin sinne hierontaan niin nostin tytön isänsä viereen ja monta kertaa varmistin että mies on varmasti kunnolla hereillä ennenkuin uskalsin lähteä. Olivat nukahtaneet sitten vielä uudestaan tuonne sänkyyn ennen ku tulin kotiin ja nyt tuo lapsi sielä yksinään nukkuu... pitää aina vähän väliä käyä kurkkaan ettei vaan oo heränny ja lähe liikkeelle.

LS: hyvä, että vaan säikähdyksellä ja pienellä jäljellä selvittiin. Kyllä ne pienokaiset on sen verran kovakalloisia (tai pehmeä-), ettei suurempia satu vaikka kovastikin tuntuisi kolahtavan.
Mun pikkuveli aikoinaan putosi pää edellä pinnasängystä parkettilattialle. Huuto oli toki kova, mutta ei tullu muuta haaveria kuin toinen silmä turposi ja tuli mustaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Onnittelut vip!

Juu, kyllä isi tais pelästyä enemmän. Hän oli tosi pahoillaan ja selitteli, että ei se ollut tarkoitus... hän vain nukahti... Sattuuhan noita.

Voi rehveli, ei tietenkään ollut tarkoitus. Mutta tuntuuhan se kamalalta.

Minäkin usein nostan Eemin meidän väliin aamulla möyrimään, ja usein siinä tulee torkahdeltua. eemi ryömii mun ja isänsä väliä, vielä ei ole hokannu mennä jalkopäähän..
Ja joskus aamulla Eemi jää isänsä viereen torkkumaan kun herätän noita isompia. Silloin kyllä moneen kertaan herätän ukon, sillä on niin hyvät unenlahjat että en tiedä heräisikö edes siihen jos toinen tippuisi..

lillastina meilläkin venlukka putos sängystä,ja mustelma otassa..oli kai pakittanu jalkopäähän,kun tyynyt oli kummallakin puolen nukkujaa muuten..mutta jalkopäässä ei ollu.

nyt jos meijän sängyssä nukkuu,niin laitan kaikki maholliset tyynyt ympärille :D

tuolla tyty nyt vetelee unia,nukkunu jo puoltoista tuntii..näinköhän kaksilla unilla rupee menemään?eilen nimittäin ei nukkunu ku kahet unet..

Vip onnea vanhenemisesta :hug:

Onneks Eemeliä ei sattunut pahemmin :) Miä en nykyään enää tuota uskalla viereen ottaa kun omat unenlahjat tiijän :ashamed:

Ja kuulumiset KOKSin reissulta: Ihan hyvin meni, poika oli tosi reipas :heart: Nyt nuo "kipsit" on sellaset kevyemmät versiot. Niillä siis EI saakkaan kävellä (ensin piti tulla käveltävät kipsit). Kulmaa ei laitettu heti sinne 90 asteeseen vaan pikkusen vähemmän. Noita on nyt tarkoitus pitää telkkarii kattoessa, pelatessa ja yöllä. 27 päivä mennään uudelleen ja jos noita on pystynyt pitää niin kulmaa lisätään. Eli pikku hiljaa venytetään jalkaa. Hyvä! Jospa säästyis poika niiltä kovilta kivuilta kun hiljalleen etenee tuo homma.

Kyllä minuu hermostutti :ashamed: Maha meni aamulla sekaisin jne. Nyt tuntuu päässä jumputtavan kun jännitys laukesi. Poika taisi olla reissun reippaampi osapuoli :D Mutta sillee jännä että ne ei tehnyt niitä suunniteltuja kipsejä tällä kertaa. No tosin vajaassa kulmassa se vain lisäisi sitä varvistamista jos kävelisi (kuulemma).

Huomenta pàivàà lokamammoille! =)

Tààllà aamulla noustiin vààràllà jalalla kun nukuttiin pommiin, mies làhti tapaamiseen myòhàssà ja kiukkuisena.. Ja kovasti valitteli kun en ollut silittànyt paitaa... Siis kuinka moni tààllà yleensà silittàà kaikki vaatteet ?? Mà inhoan sità hommaa niiiin paljon ja musta tuntuu ettà vaikka kuinka silitàn niin just saman nàkòisià ne paidat ja housut on eli niin kuin kaapista otettuja.. Tààllà ollaan kovasti silitys intoilijoita ( kuten myòs siivoushulluja ) ja saankin monesti moitteita anopilta kun pààstàn ukon ulos silittàmàttòmàssà paidassa.. Ja onhan se tietty oikeinkin kun ottaa huomioon toisen tyòn... Onpahan jopa tarjoutunut auttamaan ettà tuoda kaikki vaatteet anopin kotiin niin hàn silittàà ;)

Voi kun mulla oli asiaa hetki sitten mutta nyt en muista enàà mitààn! Annikasta pistàn ainakin nyt kuvan tànne kun en ole pitkààààn aikaan laittanut neidistà mitààn :)
Tàssà neidillà isànsà tàdin tekemà mekko pààlle... ( Kateeksi kày kun jotkut osaa noinkin hyvin tehdà vaatteita )

Itse en tällä hetkellä silitä, kuin vaatteet mitkä selvästi ryppyisiä, vauvan vaatteet suuriimmalta osin silti. Ennen joskus silitin kaikki :o Miksei se sun mies silitä itse, meillä mies ja poika itse silittää, jos haluavat silitettyjä vaatteita ;) Toki minäkin noita väliin silittelen.

Olen tässä lähdössä taas huuhteluttamaan poskionteloita, tulen tässä myöhemmin jahka jaksan ja ehdin taas kommentoimaan eilisiäkin.. isännän poika itse tuli ihan mua halaamaan sitten myöhemmin ja pyytämään anteeksi :o säikähti vissin, kun annoin tulla tekstiä hiukan aiemmin!

Meillä ei silitetä kuin vauvan vaatteet. Ja tarpeen vaatiessa omia vaatteita silitetään, lähinnä miehen kauluspaidat ja suorat housut ennen päällelaittoa. Mä kun en tykkää silittämisestä yhtään, niin mun mielestä on turha silittää vaatteita kaappia varten. :ashamed:

Kiitos onnitteluista kaikille :hug:

Viime yö oli taasen kauhea.Tunnin välein Ella heräsi itkemään ja millon oli istumassa ja millon missäkin asennossa.Veikkaan että johtuu hampaista,nyt on ylös puhennut 4 hammasta yhtäaikaa.Eilen vuoti ikenet vertakin.Mutta eikös yleensä kipu ala helpottaa kun hampaat on esissä?Vai missä vaiheessakohan se kipein hetki on?En malta nukkuakkaan kun imuri kutsuu..ja ruuan laitto..jne.Pitäs vissii välillä hellittää mutta en saa ikinä päivällä unta ni kai se ihan sama sitten on teenkö töitä vai makkaan. :|

silityksestä mie en silitä koskaan :ashamed: en tykkää siitä hommasta yhtään.Ihan jos on jotkut isot juhlat ja sinne pitää esim.mekko silittää niin pakon edessä sen teen,mutta yleensä laitan eri vaatteen sitten päälle mitä ei tartte silitellä. :ashamed:

Annikasta söpö kuva niin ja aijemmin oli kiian punnerruskuva hauska..toinen oikeen naama punasena punnerti. :laugh: Mahtaa kasvaa iso haba :D

Ainii...Olitkohan se sie tinakenkätyttö eilen cittarissa? Näin takaapäin vilauksen ehkä,ainakin samanlaiset piirteet.En uskaltanu tulla vetäsee hihasta et "ootko sie tinakenkätyttö" sit jos ei oiskaan ollu :laugh: Ois varmaan aatellu et mikä sekopää. :laugh:

Mitenkäs ne hampaat yleensä tulee? Pojulla on nyt kaksi hammasta alhaalla. Onko seuraavaksi tulossa ylös? Meilläkin taasen risainen yö. Ainakin neljä kertaa jouduin nousemaan ja nostamaan pojun sängystä + pari hyssyttelyä vielä lisäksi. :/ Hoh-hoijaa. Oliskohan nyt ollu syynä se banaanipuuro jota ekan kerran kokeilin illalla. Kun nuo aikasemmat yömelskailut on luultavasti olleet kiinteiden alotus- ja hammasjuttuja.

vip :Mun mielestä helpotus tuli kun hammas puhkes läpi, kipein vaihe oli juuri ennen puhkeamista. Saattaa tietty olla, että kun tulee useampi hammas kerralla, niin on pidempää kipeempää. Luulisin.

Kyllä tässä pikkuhiljaa alkaa oma nuppi menemään hippasen sekaisin, kun ei kunnolla saa nukuttua. :laugh: Vielä on hauskaa juu, mutta katsellaan sitten kun joutuu töihin palaamaan, että riittääkö huumori... :D

Nyt koirien kusetus, kun ei nuo vaipat niillä pysy. ;) :laugh: :laugh:

Dirlittan: kiva kuulla että muillakin on samanlaisia vipeltäjiä. Olen miettinyt että varmasti joskus tulevaisuudessa kun itsesuojelu vaisto hieman kasvaa tuollaiset touhuajat voi olla helppoja kun keksivät tekemistä omasta takaa :D

Lillastina :hug: Minä en uskalla jättää Aatua enää ollenkaan sängylle nukkumaan jos en ole itse vieressä. Onneksi ei käynyt mitenkään pahemmin.

Annikan
mekko on tosi kaunis =)

Voi että Tiipiin mies sai taas meikäläisen nauramaan ääneen. :laugh: Tiutsi ja Viutsi :laugh:

Silittämisestä: en silitä muuta kuin työvaatteet silloin kun käyn töissä ja tietenkin juhlavaatteet.

Juup, mut en uskalla istua koneella kauempaa kun Aatu on olohuoneen lattialla eikä mulla ole näkö yhteyttä poikaan.

katjanna: piti sulle sanomani, että meillä on kans jonkin sortin simpanssi. Sylissä pitää koko ajan pomppia tai heilua, hetkeäkään ei malttaisi olla paikoillaan. Tähän kun vielä yhdistää tietyn ääntelyn ja asianmukaisesti myös kieli on ulos työnnettynä, niin onpa mielessä käynyt, että olenkohan unissakävellyt Korkeasaareen ja tehnyt siellä vaihtokaupan. Kun syliinkin ottaa, niin poju tarraa kaulasta kiinni todella kovaa, varmaan jäisi siihen roikkumaan jos irti päästäisi. Ihan sama onko kylässä vai kotona, niin meno on samanlaista. Kotona ehkä kiljutaan ja karjutaan kovempaa. :D

pepisa meillä Ellalle tuli ekana kanssa ne 2 alahammasta,sitten kulmahampaat kuulsivat läpi mutta yhtäkkiä etuhammas tulikin esiin ja heti seuraavana päivä 3 muuta viereen.Miun tietääkseen yleensä yläetuhampaat tulee seuraavina ja sitten kulmaan..

Miusta tuntuu et meidän neiti on varsin rauhallinen tapaus.Hää malttaa olla sylissäkin aika pitkään ilman pompotuksia ja heilutuksia.Vierailla kun ollaan niin on yleensä aika paikoillaan ja hiljaa. (jos ei mummoloita lasketa vieraiksi) Ilmeisesti tulee isäänsä,joka varsin rauhallinen lammas.

Alkuperäinen kirjoittaja vip1:
Ainii...Olitkohan se sie tinakenkätyttö eilen cittarissa? Näin takaapäin vilauksen ehkä,ainakin samanlaiset piirteet.En uskaltanu tulla vetäsee hihasta et "ootko sie tinakenkätyttö" sit jos ei oiskaan ollu :laugh: Ois varmaan aatellu et mikä sekopää. :laugh:

No oltiin kyllä koko perheen voimin!!! Oisit tullu nykäsee hihasta :laugh:
pitäsköhän tännepäin järkkäillä jotain tapaamista??

iik miulla tänään parturi! ainakin värjätään hiukset mut en tiiä raaskiiko leikkauttaa ihan lyhkäseks kun täälläkin ohentunu tukka puolella...tuppoja vaan lähtee :/ en oo mitään kivaa malliikaan vielä löytäny..

meillä ei silitetä edes vauvan vaatteita... laiska äiti :ashamed:

tosi ihana mekko annikalla

ite oon niin mekkohullu et kaapit pursuilee tyttöjen mekoista.. ulkomailta sais kyllä nettikaupoista ihania mekkoja mut en osaa tilata!

mitähän muuta..

ei oo meilläkään yhtään hammasta!

Näin minä saan apinan poikasen pysymään hetken aloillaan jos tarvitsee tehdä itse jotain ja vahtia poikaa yhtä aikaa. Laitan sitteriin ja työnnän maissinaksua, naksun perään niin johan istuu paikoillaan. :laugh: Vähän niin kuin apinatkin tykkää banaanista!

Tytteli mies silittàmàssà vaatteitaan.. Siinàpà vasta nàky olisi :laugh: Kyllà se mieluummin vaatteensa vie anopille kun itse rupeaa sàhlààmààn.. JA sitàpaitsi se olisi vàhàn niin kuin mun homma kun kotona olen.. :snotty: Jotenkin mulla asia sisàistynyt aina niin ettà jos kotona olen niin kotihommat on sitten mun urakka, ja kyllàhàn tuo mies kuitenkin auttaakin.. tekee ruuat yleensà ja meillà semmoinen tyònjako ettà se joka EI laita ruokaa siivoa sitten aterian pààtyttyà keittiòn :) Toimii ihan hyvin niinkin :) NO juu mutta tàmà kotiàitinà oleminen on kyllà semmoinen tyò josta ei saa ikinà lomaa, 24h/vuorokaudessa saa hommia paiskia ettà varmaan helpommalla pààsisi jos menisi jonnekin muualle tòihin ja varmaan palkkakin olisi mukavasti parempikin nykyisen 0 euron sijaan :D
Nyt pitàà taas mennà tarkastamaan annikaa kun neiti nukkua pòtkòttàà meidàn sàngyssà :)

Yhteistyössä