2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko.20

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piituli1974
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Niinukka: niissä naksuissa on jotain taikaa. Meillä mussuttaa hyvillä mielin niitä aina! =)

MÄ olen niihin ihan koukussa..ensin aattelin että eihän ne maistu miltään, mutta nyt mussutan niitä vähän väliä :ashamed:
Eemi ei oikeen hokaa niitä, mutta tykkää murentaa käsissään :laugh:

**miksi tulee kaikki mustalla..hööh..**

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: , olipas hyvät jutut :snotty: , joteskin niin osuvat. Kuuma ja kylmähiki ja ja ja, musta sekin on yks hyvä syy olla olematta, et sen jälkeen on niin märkä-olo :laugh: , ihan turhaa käynyt suihkussa. Ja lakanapyykkiä tekee :laugh: . Josta tuli mieleen, että mä silitän kaiken, paitsi alusvaatteet. Joten ei kiitos lakana-pyykkiä :laugh: . Ei ole nimittäin musta herkkua tuo silitys, mutta silitän silti :o .

Meidänkään prinsessa ei ainakaan tovi sitten vielä innostunut naksuista. Pitäskin taas kokeilla.

Mileko, mä menisin kans yksityiselle jo. Niin pitkään kortisoniakin ilman suurempaa tulosta :/ . Mun useamman tutun lapsella on ollut maitoallergiaa ja musta ainakin puolilla oireet on olleet vain ihottuma, ei siis ripulia. Ja ihottuma on ollut sellasta laikullista milloin missäkin, nyt viimeisimmällä oli eniten kasvoissa. Sellasia kuivia, punaisia länttejä. Ja altistuksella todettiin ainakin tuo viimeisin tapaus.

Onnea kaikille uusia taitoja oppineille :D ! On se kyllä hurjaa, miten nuo pari prinsessa jo nousevat ja askeltavatkin :o . Kyllähän sen uskoo, mutta ei voi ajatella, että tuo oma niin taitava jo olisi.

Annikahan on ihan selvä balettitanssija :heart: ! Tosi ihana mekko ja wau mikä asento, jalat kuin balleriinalla :) !! Apinanpoikakin oli kiva nähdä taas :) .

Vip, Paljon Onneaa vaan, Paljon Onnea vaan.... :D :flower:

Tuutilla oli onneksi hyvä sairaalakeikka, toivotaan, että jalat tottuu ja ilman suurempia kipuja. Mä kans kyllä ihan eka luulin, että nyt on Tuuti "jumpannut" :whistle: . Oli teillä hauska sohvan sisäänajo, voin vaan kuvitella miehen kiroomassa siinä. Meillä olis kirottu ja raskaasti ja sitä meilläkin aina hoetaan, että ei enää mitään tänne. Mutta siis siellä on nyt paikallansa hieno sohva :D . Aika hyvin noita ukkoja pystyy kumminkin puhuun ympäri, vaikka niillä tavallaan on olemassa niin vahva mielipide :kieh: .

Hemuli, vai odotat sä pienennystä, mulla sillä asialla ei ole mitään kiirettä :ashamed: :whistle: . Mä ostaisin miellään uudet rintsikat, kun jäisi edes tämän kokoiset :kieh: . Ja hiuksia lähtee mulla kans, kohta kaikki lähenyt :kieh: :/ .

Ja mitäs vielä mun piti :kieh: ?

Ei tule nyt mieleen. Ei kun siis omat kuulumiset :laugh: . Meille rantautui viime yönä :o |O :headwall: eka korvatulehdus :( . Siinä neljän aikaan pääsin nukkumaan |O , sitä ennen tiuhaan tahtiin itkemistä, nukahdus ja itkemistä... Jonkun sortin yskää, nuhaa ja pientä lämpöä on ollut muutaman päivän ja lekuri totesi sitten tulehduksen. Ei onneksi kovin pahaa. Ihmeesti olen tänään jaksanut ihan pirteenä vaivaisella 3h unella!! Nautin suuresti, kun ehdin oikein kahteen kertaan kukkapenkkienkin kimppuun ja sain edes piskuisen hommia tehtyä :) . Toi pihalla touhuilu on mulle kyllä terapiaa ja voi olla, että sekin on nyt väsyttänyt, kun olen niin vähän pihahommiin ehtinyt. Mä jo mietinkin, että pitäs kerhon puolelle perustaa joku pihakuva juttu kesän ajaksi :laugh: . Meillä ei todellakaan hieno pihan ole, vanha ja vaatisi osaavaa laittoa, mutta ainahan jostain kukasta voi kuvan ottaa :whistle: .

Nyt sohvalle, saa isomman pupun kaavojen teko jäädä taas tältäkin iltaa. Mä haluun nyt olla vaan :D

joo en jaksa odottaa et se latautuu sinne youtubee... voin laittaa sulle katjanna mesen kautta sen pätkän niin tulee helpommalla! nii ja voin laittaa muillekin jotka haluu nähä ton kiipeilyä

santtimullemullemullemullemullemullemulle :laugh:
tuutis mie jo luulin että sinä oot ihan tärähtänä,eihän herhiläiset "sellasia hommia" harrasta :laugh:

mamma pääsee kampaajalle ens maanantaina,samalla laitetaan kulmat ja ripset..pitäs viel varata sinne kasvo-ja käsihoitoon se aika ku sain sen lahjakortin

:heart: jaajaajaa sitte pitäs lähtä ostamaan ukolle ja anskalle puvut,mulle mekko..ukon isällä on isot 50v juhlat viimenen päivä..sit pitää kampaajalle varata aika kampauksen tekoon..ne juhlat on siis tosi isot :headwall: sellaset 200hlö ainaki :o minkäs voi ku on iso suku näillä..

maissi naksut on meillä pop!!puolet työntää suuhun ja sit imee sen :laugh: ja ruisleipä ois suurinta herkkua mut siinä on suolaa jonku verran nii aattelin josko ite tekis pojalle vaaleen ja tumman leivän

mä meen mussuttaa nyt hapankorppuja suolakurkun kera :p

rontti miä pöhkö rakastan kukkapenkkien kitkemistä ym. hermo lepää.. Nyt tuo piha on järkyttävässä kunnossa kun viime kesänä se laitto jäi ja tuo karvanen hortonomi teki lievästi sanottuna tuhoa siellä. Repi tuijat juurineen ym. :kieh: Josko joku päivä sinne kimppuun taas pääsis..

Lääkärissä käyty tänään. Vasemmasta korvasta tulehdus parantunut melko hyvin penicilliinikuurilla, mutta nyt oikea korva tulehtunut. Ei kylläkään punoita, mutta tärykalvo ei kuulemma liiku niin kuin pitäisi, joten todennäköisesti korvassa märkää. Saatiin nyt sitten toisenlainen antibioottikuuri. Edellisestä tulehduksesta poiketen aamusta kuumetta 38,4 ja päivän mittaan annetuista Panadolista ja Buranasta huolimatta nyt iltalämpö 39,6... :headwall:

Huomenta. Mä en tiiä mikä meidän pojalle on tullut, nyt on muutaman yön nukkunut huonosti :( Yleensä jos se nukkuu levottomasti, se alkuyön nukkuu kuitenkin hyvin. Nyt heräs varmaan puolen tunnin välein puoleen yöhön asti ja sit nukku neljään ja sama peli jatkui. Liekö se tuo liikkeelle lähdön opettelu? Ryömimään ei vielä pääse mutta kauhea touhotus päällä aina päivällä, jalat ja kädet vispaa ja pyllyä nostelee sen kun kerkiää. Hoh hoijaa, hitto kun väsyttää. Ajattelin yöllä teitä joilla vauvelit on aina nukkuneet huonosti ja pätkissä, miten te jaksatte... :hug:

Hauskoja juttuja teillä oli eilen, kuuma ja kylmä hiki tosiaan!! Ei kyllä sänkypuuhat kovin usein jaksa kiinnostaa, pitäis kyllä miestä huomioida useammin. Välillä ihan huono omatunto kun jää ne touhut niin vähälle.

Milekon sannista oli ihania kuvia tässä joku päivä.
Tovottavasti Tuutilullan pojan jalat paranee noilla uusilla hoidoilla!
Ja Toivotaan perheeseen paranemisia!
Nyt Eetu jo itkee tossa lattialla, pitkään ei jaksa olla itsekseen. :/

ruusumaria meilläkin poikanen jostain ihmeen syystä heräili pitkin yötä(5-15minsan välein)
ja tosiaa sen alkupätkän yöstä nukkuu ihan ok,
mut kun oon menny puol 1 nukkumaan nii kiehnäys+pikku itku alkaa n.tunti sen jälkeen...
oiskohan se just tota mitä sinäki epäilet,ryömimis intoo?
toivottavasti ens yönä nukkuu :whistle:
kuulosti kovin samalta nää meijän lapsoset:)
kädet ja jalat vispaa vimmatusti päivisin:)
ja pylly nousee mutta se napa ei irtoo vielä.

rontin ja toivotaan vauvoille pikaisia paranemisia!! :hug:

nyt jotain tekemään muka

:wave:

Jeeee! Jeppe pystyi pitämään jaloissansa noita lastoja koko yön :D Yhden aikaan heräsin itkuun ja ajattelin että nytkö kivut alkoi mutta ei. Poika oli sisäistänyt niin hyvin ettei noilla saa kävellä ja kontannut olkkariin (oli tulossa minua herättämään kun vessaan piti päästä ). Ei muistanut unen pöpperössä miten ne saa jaloista pois :D No tänään harjoitellaan sitä ettei tarvi konttailla täällä.

Ja kipsuttimelle on puhjennut toinen toinen hammas alas. Se on ilmeisesti ollut syömättömyyden syy. Ja ei tuo neitikään öitä nuku kunnolla mut pahimmat heräämiset on kyllä jo ohi tältä erää.. ainakin toivottavasti. Voimia yökukkujien äideille :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
MilekoMeillä Idalla oli tosiaan se maitoallergia, mutta ei hällä koskaan siihen liittynyt ripuli, oikeastaan päinvastoin. Iho-oireita "vaan".

Millasia ne iho-oireet oli? Miten kauan kesti ja miten lähti? Miten maitoallergia selvis?

[

Iholla oli sellaista melko tyypillistä atooppista ihottumaa, iho oli tosi kuiva, ajoittain ihan pientä näppyä, melkein aina iho ihan auki taipeista..ihoon tuli etenkin jalkoihin ja mahaan isoja kuivia "länttejä"..
Mikään rasvaaminen ei auttanut, koko ajan rasvattiin ties millä rasvoilla, olen varmaan kokeillut kaikki rasvat ja öljyt joita markkinoilla oli.

Maitoallergiaa ei terveyskeskuslääkärin mukaan Idalla voinut olla, koska ei ripulia, ja ida oli jo silloin täyttänyt 2v.
En saanut lähetettä allergiatestiin, joten vein Idan yksityiselle ja pyysin tekemään maitoaltistuksen.
Ensin Ida oli 2 viikkoa TÄYSIN maidottomalla ruokavaliolla, jonka jälkeen tehtiin valvottu altistus, ensin laitettiin pari tippaa maitoa huulille, 15 min sen jälkeen annettiin 30 ml juotavaksi. Sen pidemmälle ei päästy, kun Idalla alkoi iho jo oirehtia ja tulos oli todella selvä.
Ensi viikolle tilaan ajan Mehiläiseen. Nuo oireet on kuitenkin ihan samanlaiset ja lääkärin kommenkki sama. Kiitos sinulle Dirlittan :flower:

Silittämisestä
Ennen kun sain muutamia kuukausia sitten mankelin, niin pitkin hampain silitin kaikki liinavaatteet. Nyt silitän juhlavaatteet, liinat ja silitystä vaativat arkivaatteet. Eräs tuttu oli aikoinaan aloittanut vauvanvaatteiden silittämisen allergian takia, eikä nyt voi silittämistä lopettaa, kun lapsi alkaa heti oirehtimaan. Ja hän siis silittää kaiken 7 hengen taloudessa... :o

Tuutilulla
Eikö sinun mies tajua, että aina kun halvalla saa... :D

Meilläkin nuo petipuuhat aika harvinaista. Yritän miehelle aina sanoo, ettei jaksa, väsyttää, selkään koskoo ym. Se vaan sanoo, ettei sun tarvii mitää tehä, kun hän hoitelee homman, nuku vaikka... :whistle: :laugh:

Huomenta!!

Eero tänään 8kk!!
Eero voitti taudin, kuume laskenut ja kaks yötä mennyt hyvin nukkuen. Tais olla tehokas troppi toi Clavurion. Te, joilla kuuri päällä, annatteko maitohappobakteereja?? Meillä suositteli ja ostin RELA-tippoja. Mietin vaan, kun ohjeeks sain antaa n.2h lääkkeestä, niin annanko kerralla sen 5 tippaa??
Aamulla tuli kunnon plöröt äänitehostein vaippaan, ei ollut ihan ruikulia, muttei kaukanakaan. Taitaa lääke kuitenkin tehä masun löysäks..

Tänään ohjelmassa aamusta ulkoileen (kauppaan) ennen vesisadetta.
Hoitotytteli on Onnin seurana taas.

ihmeen hyvin neiti viime yönä nukku,ja tänä aamuna ei ole kiukunnu yhtään,kun isi on ollu viihdyttämässä..

meillä pyykkikone pitää ihme ääntä..toivottavasti ei leviä..vuoden vanha kone :o
riipasin venlukan sängystä ton katos/verho systeemin pois..ja pitää kai huutikseen laittaa myyntiin..nyt olis hirmunen vimma myydä kaikkee,mutta ei jaksas otella mitään valokuvia :o
varastokin on taas ihan tupaten täys jonnin joutavaa törkyy,ehottelin josko viikonloppuna purettas koko varasto ja katottas mikä joutaa kaatikselle,ja mikä kierrätykseen..ja mitä vois polttaa :D ihan uskomaton määrä törkyy tulee säilytettyy..vuos sitten keväällä vasta selviteltiin koko varasto :whistle:

ronttiko se ehotteli pihakuvien laittoa tonne kerhon puolelle..olis kiva idea =)

mutta nyt taas täytyy mennä,mies lähtee käymään kirkolla..postista tuli eilen toinen lappu saapuneesta paketista..just,kun ei ollut edes ensimmäistäkään tullu..mihin lie tunkeneet ekan pakettikortin..

Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
ruusumaria meilläkin poikanen jostain ihmeen syystä heräili pitkin yötä(5-15minsan välein)
ja tosiaa sen alkupätkän yöstä nukkuu ihan ok,
mut kun oon menny puol 1 nukkumaan nii kiehnäys+pikku itku alkaa n.tunti sen jälkeen...
oiskohan se just tota mitä sinäki epäilet,ryömimis intoo?
toivottavasti ens yönä nukkuu :whistle:
kuulosti kovin samalta nää meijän lapsoset:)
kädet ja jalat vispaa vimmatusti päivisin:)
ja pylly nousee mutta se napa ei irtoo vielä.

Tutulta kuulostaa =)

Me ollaan Eetun kans menossa meidän vauvavoikka-kavereiden kans kahvittelemaan. Siellä on ainakin kaks tyttövauvaa hurmaamassa Eetua. Niin että MaMa ja Mileko kyllä Eetulla tyttöystävä ehdokkaita on :D

Mileko: Ei kestä kiittää:)
Joskus se maitoallergia testataan prick-testeillä, tai verikokeilla, mutta ne on vaan suuntaa antavia, niissä se allergia ei kuitenkaan aina näy. Näin selitti allergialääkäri meille aikanaan. Eli kannattaa ihan sitä altistusta pyytää, se on varmin konsti todeta.

Tässä kopioin aiheesta tekstiä HUS:n sivuilta:
"Maitoallergian tavallisia oireita ovat atooppinen ihottuma tai ihon lehahtelu, nokkosihottuma sekä harvemmin oksentelu ja ripuli. Muita oireita voivat olla nuha ja hengitysvaikeudet. Lapsilla maitoallergia ilmenee useimmiten atooppisena ihottumana.

Maitoallergian ainoa toteamiskeino on tällä hetkellä maidotonta ruokavaliota seuraava maitoaltistus. On tärkeää, etteivät vanhemmat lasten epämääräisten oireiden perusteella muuta omin päin lapsen ruokavaliota maidottomaksi. Siihen tarvitaan lääkärin ja ravitsemusterapeutin apua."

Sitten omat kuulumiset perään: Mulla taas tänään lääkäri tästä ranteesta, olen kai täälläkin aikanaan valittanut että mulla tää vasen ranne reistaa, nyt on jo 5kk ollut tuollainen tuki siinä.
Ensin lääkäri puhui koko ajan että jännetupin tulehdus, nyt se ranne on alkanut mennä koko ajan pois paikoiltaan, ja joudun itse aina vääntäämään sen sijoilleen..auts!
Nyt on taas lääkäri, jossa katsotaan että mitä kummaa voidaan tehdä, ja miksei se ala toipua. Toivotaan että pikkuhiljaa alkaisi apua löytyä tähän vaivaan.

Meillä tosiaan Eetun känny hajosi eilen, pitää mennä tänään etsimään hälle puhelinta jostain. Onneksi noita saa nykyään suht edukkaastikin noita peruspuhelimia.

Ida taas oli vetänyt nurin koulun pihalla, molemmissa käsissä naarmuja, vasen poski ruvella ja leuka auki ja mustelmilla..myös polvet ja rintakehä ruvella..on aika nätti näky nyt. Onneksi ei käynyt pahemmin

Eemi viimeyön taas keikaroi, vähän väliä oli joku huonosti, en tiedä mikä nyt toista riipii..epäilen että ne hampaat jotka ei meinaa puhjeta sitten millään ja tuo ryömimään opettelu ottaa koville. Toivon tosiaan jo pikkuhiljaa täysiä öitä, Eemi on 6½kk, ja yhtään ainutta täyttä yötä ei vielä takana. Ja ei ne yöt silloin loppuraskaudessaan ihan hyvillä unilla mennyt, eli on jo aikaa kunnon yöunista..
Onneksi Eemillä ei ole kauheasti tapana öisin huutaa, se on enemmän sellaista kitinää ja ähinää..Eikähän se tästä.

Noista "jumppatuokioista"..täällä myös hiljaista kuin huopatossutehtaalla..:ashamed:
Ei voisi tosiaan vähempää se asia kiinnostaa tällä hetkellä, ja tilanne mennyt siihen että ei mies juurikaan edes kysele. Kai se näkyy naamasta että no thank you..
Kun illalla on koko pesue ravittu ja vaatehuolto ja tiskit laitettu, ja lapset pedissä, tulen koneelle ja luen s-postit ja katson teidän kuulumiset. Sitten kömmin peiton alle ,ja yleensä katson jonkun hömppäsarjan. Se on sellaista mun aikaa. Mulla ei kertakaikkiaan siinä kohtaa ole virtaa edes AJATELLA tekeväni jotain muuta. Usein en iltaisin jaksa edes jutella miehen kanssa..
Parisuhde siis voi vallan mainiosti :headwall:
Mutta toisaalta, jos mies koittaisi hiukan nähdä vaivaa, auttaisi näissä kodin asioissa ja lasten kanssa, ja hakeutuisi illalla lähelle, saattaisin vaikka innostuakin. Mutta eipä tuollakaan näytä kauhea tarve olevan kun antaa mun olla rauhassa..
TAi sitten se kokee mut niin vähän viehättävänä että ei kiinnosta..en tiedä.
Mutta kyllä se aihe mua rassaa, väkisinkin. Ymmärrän se että mua ei kiinnosta, mutta sitä miksi miestä ei, se ahdistaa..Sen pitäisi vongata, jotta voisin edes kieltäytyä :laugh:

Dirlittan:Mulla oli joskus nuorena samankuuloista häikkää oikeassa ranteessa. Klonksautin sen paikoilleen aina takaisin ja siinä oli kouluterkan mukaan joku nivelpussin tulehdus. Meni pitkään parantua,mutta sen koommin ei ole tullut takaisin. Se kohta oli sillai ranteesta tohon kämmenen päälle päin, vaikee selittää :) Mutta siis siinä oli joku tuki niin kauan kuin jaksoin sitä pitää.

Mulla on kans reistannut nää kädet synnytyksen jälkeen. Alkuun mulla särki kaikkia niveliä ja ranteita. Luin jostain että hormooneista voi johtua tuollainen raskauden jälkeen :o Alkoi helpottamaan kun Sara oli jotain 4-5kk vanha. Nyt tulee vasen käsi silloin tällöin kipeäksi, jotenkin koko kämmentä särkee ja niveliäkin silloin tällöin. Ranteeseen on tullut joku pikkupattikin, mikä lie sitten? Mutta itse luulen siis rasitusvammaksi vauvan kantelusta :D

En ole kerennyt kirjoittelemaan, taustaillut kyllä silloin tällöin =) Paljon olis kommentoitavaa ollut, mutta aika ei tunnu riittävän kun juoksee ton naikkosen perässä ja illalla on ihan väsy. Yöt ovat nyt menneet parilla heräämisellä joista toinen edelleen syöttö :headwall: Ei tarvis tuo kyllä yhtäkään maitoa yöllä,mutta tutilla ei asetu ja koko talo herää jos en hae maitoa :ashamed: Perskule sentään,kun nukkuis joskus..

Meno on ihan älytöntä, niinkuin varmaan monella muullakin täällä lokakuisissa. Jatkuvasti saa hakea tyttöä jostain ja yleensä just niistäpaikoista joihin ei mennä :( Vauhti vaan kiihtyy ja nauraa räkättää kun kiellän.
Sara on oppinut leikkimään isompien kanssa ja ryömii niiden perässä nauraen. Varsinkin mun keskimmäinen tyttö tykkää leikkiä sellaista leikkiä että menee kulman taakse piiloon ja huutelee saraa. Kurkkii ja nauraa sille ja Sara lähtee etsimään nauraen.

Eipä tänne sitten kai muuta..

Hauskaa päivän jatkoa teille kaikille! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
Dirlittan:Mulla oli joskus nuorena samankuuloista häikkää oikeassa ranteessa. Klonksautin sen paikoilleen aina takaisin ja siinä oli kouluterkan mukaan joku nivelpussin tulehdus. Meni pitkään parantua,mutta sen koommin ei ole tullut takaisin. Se kohta oli sillai ranteesta tohon kämmenen päälle päin, vaikee selittää :) Mutta siis siinä oli joku tuki niin kauan kuin jaksoin sitä pitää.

Tää ranne jumittaa tosta peukalosta vähän "alaspäin", aina kun se jää jumiin, on mulla peukalo se joka ei liiku..sitten pitää peukalosta vääntää että se palautuu..Kuulostaako selkeelle:)
No, katellaan mitä se lääkäri sanoo.

Ei varmasti ainakaan auta toi Eemin nostelu ja kantelu ja rattaissa työntely tähän vaivaan..

Ruusumaria
Meidän tapaamiseen on enää 3,5vkoa aikaa. MaMan kanssa alustavasti mietittiin menyytä. Tarjolla ois possun filettä, kanaa ja makkaraa grillattuna, valkosipuli-ja auraperunoita, kasvisgratiinia, salaatteja, patonkia ja jälkkäriks täytekakku.
Oisko lisä- tai muutosehdotuksia??

Yhteistyössä