2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko.20

Mulla tippuu nää viestit nyt erikseen, en tiiä miks pitää heti aina painaa tuota vastaa nappia... piti vaan tulla ronttia lohduttamaan, että meille ostettiin uus auto kaks vuotta sitten, siis ihan tuliterä pakasta ja mies hehkutti sitä mulle puoli vuotta... töissä sitten piti muka likoille leuhottaa että uus auto tullut meille... tytöt kysy että jaa mikä? Ei muuta kuin puhelu kotiin ja kysymys "mikä auto me ostettiin?" :LOL: Mut musta se on! Kiiltävä sellainen :saint:
 
Mulla siis nämä:
- Muumipappa
- Muumimamma
- Niiskuneiti
- Muumipeikko
- Nipsu
- Hattivatit
- Haisuli
- Mörkö
- Nuuskamuikkunen
- Tiuhti ja Viuhti
- Vilijonkka
- Hemuli
- Uimahyppy
- Rakkaus
- Mymmeli
- Pikkumyy vihreä ja tää uusi keltanen
- Tuutikki
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Tytteli; tuliko yksityisviesti?? Kone ilmoitti mulle että virhe!!! |O ja kaikki tekstit oli kadonneet??? :(
Ei mulle ole tullut yksityisviestiä
:/ Juuri kirjauduin sisään ja sen heti tarkistin...


Pihatöitä mies lapset painaneet pitkin päivää, minä lähinnä olen ollut ohjeistamassa :D Toki täällä sisällä sitten koettanut siivoilla ja ihan kivasti aikaankin saanut, tytär tuli sitten auttamaan minua, suuri apu olikin hänestä =) Ja jeee, sain pestyä yhden ikkunan :attn: :D Ja sitte eilen ostin ne pimennysverhot, vielä kun saatas ne paikalleen =) Jos tuo mies ehtis vielä tälle illalle. Ovat siivonneet pihaa urakalla ja kasanneet trampoliinin jne.
 
YOdottaja: Onkos se teitin rinsessan kaukalo jalustallista mallia? Kyllä sitä voi sinne kolmeentoista kiloon saakka käyttää, jos ei käy muuten pieneksi. Eeli matkustaa vielä kaukalossa. Vertailen kuitenkin valmiiksi vaihtoehtoja. Jos vaikka sattuu hyviä tarjouksia kohdalle.
 
Susa; minä kävin tänään katsomassa Britaxin multi tech ja sitten sen Gracon cosmic comfortin ja mun vaakakuppi kallistuu tuohon jälkimmäiseen, (sandin värisenä). Ei meilläkään siis mikään kiire tuolla istuimella ole kun varastosta löytyy ennestään Britaxin tvo way elite joka käy ens alkuun jos ei parempaakaan löydy. Tähän asti paras tarjous on annettu Tyttelille enkä usko että ihan lähi aikoina muualta siihen hintaan saakaan.

 
tänään siivottu varasto..ja uskomaton määrä törkyy meni kaatopaikalle ja mies tossa kaivonrenkaassa poltti,ja kirppis kuormaan sain ihan hyvin tavaraa myös.. :D hitto jos saan raahata ne kipot ja kupit takasi,niin varmaan painan lähimpään roskikseen,mitä löytyy..
keskiviikkona vien noita tavaroita sitten sinne kirppistorille..yks urakka on hinnotella ne..

tupperin kippojakin yks muovikassillinen lähti kirpparille..siis kukahan on aikoinaan niitäkin hamstrannu :eek: yksiä ja samoja tulee vaan käytettyy..

hemuliko se kyseli noista ruuista.no minä oon tehnyt.
broileri/riisi/peruna/puutarhurinkasvikset(maissi,parsa,porkkana)/ ja lisänny vielä porkkanaa/sipulia/.mausteeksi,maustepippuria,ruohosipulia.
sitten naudanpaistijauhelihaa/vähän makaronia/perunaa/sipulia/keittojuurespussi/porkkanaa.mausteeksi maustepippuria,paprikajauhetta,valkopippuria.
seiti/peruna/sipuli/porkanaa/ruohosipuli/tilli ja maustepippuri(tää on venlukan herkkuu :D )
sitten ihan kasvisjuttuja.peruna -sekavihannes,peruna-porkkana-maissi,peruna-parsa-porkkana.peruna-kukkavihannekset(oliko pa-ku-po)..
joskus olen ihan tehny tuon liha jutun sekavihanneksiin..kaikki omatekemä uppoo..paitsi puuro :eek: herkkuu on se muksu riisipuuro..

minäkin meinasin tuon kaukalon laittaa tonne kirppikselle..kissojen ja koirien kanssa etittii käyttöohjetta..mutta vaikka kaikki kaapit ja laatikot koluttiin,niin en löytäny..hitto,mihinhän mie sen oon tunkenu :headwall:

mileko mie isännälle haastoin et miten arvotavaraa nuo muumimukit ovat..joskus vuosien päästä..mie haluaisin sen viimevuotuisen mukin..(mikähän se mahtaa oikein olla) vähän niinkuin muistoksi velukan syntymästä..ja uimahyppy mukin aijo myös ostaa..
meillä tuolla miun nuoremmalla tytöllä on kohta 13v vanha muumimuki ja lautanen,kummisa osti silloin muistaaksein 1v synttärilahjaksi.

hitto et mahaan koskee..menkat alko eilen ja ihan tautiset mahakivut nykyisin on :(
oikein kippurassa välillä saa olla kun niin paljon koskee..

jep,jos vielä lähtis tyhjentämään tiskikoneen,niin ei aamulla tarttes..
 
Juu ei saa Eeli isojenpoikien turvaistuinta vielä hetkeen. Äitille pukkas sohvakuume. Se meni jo hetkeksi ohi, mutta palasi pahempana kuin koskaan. Täytyy vaan ensin saada toinen munuainen kaupaksi. Ei meinaan muuten taida talous kestää. Nyt ois kiikarissa tollanen Askon Mod Basic moduulisohva :p
http://www.asko.fi/uutuus_0.htm?a=1210998705
ja sit keittiön seinälle tollanen sisustustarra
http://www.art4u.fi/kauppa/product_details.php?p=42
Ai niin ja tollasen Kiiukka tarvis...
http://www.art4u.fi/kauppa/product_details.php?p=37

*muoks, tuo keittiötarra siis limenvihreenä, kiitos :)
 
Päivää taloihin :wave: tai siis iltaa...

Maratoonia tulossa, luulen. Lukekoon ken jaksaa.

Ukko lähti sitten kaverin luokse jääkiekkoa kattomaan (lue kaljanjuontiin), ei muka minun seura kelvannu...ärsyttää yksin kattoa, oon varmaan viimeset kuus vuotta kattonu viimosen pelin yksin, kun aina se haluu lähteä johonkin muualle kattomaan...kai se on se fiilis sitten, mitä mun kanssa ei saa. Mä tykkään katsoa, mutta en mä pompi kattoon maalien aikana tai hurraa tai taputa. Katson siis pelin ilman suurempia tunteenpurkauksia.
Ensin kyllä hitsitti ihan tosissaan kun lähti noin lyhyellä varoitusajalla (kun juuri toissapäivänä naputti mulle siitä kun en ole kertonutkaan kun noin kuukausi takaperin omasta ensi viikonlopun menostani, että ois pitäny aiemmin,aaaarrrgghh!)
Mutta toisaalta sitten kun ajattelin tarkemmin, niin ihan kivaa olla kyllä välillä yksinkin... hain kaupasta yhen siiderin ja sipsikupposen ja suklaalevysen kanssa hipsin kymmenen maissa sohvalle ja ah sitä autuutta kun ei tarvii kelleen ees puhua mitään :LOL:

Oulun läänistä olioita :LOL: vai olijoita joku kyseli, tiällä ollaan :wave:

Meillä myös nukutaan masullaan, pari viikkoa mä jaksoin sitä käydä kääntämässä, mutta sitten oppi nukkumaan myös silleen, vissiin kyllästy oottelee kääntäjää niin pakko oli opetella :LOL:

Hienoja "mopoja" teillä, minä en niistä välitä, mutta autoista tiedän kyllä aika paljon. Mulle kun sattuu jäämään kaikki tyhjänpäivänen tieto päähän, jos kuulen jotain sellastakin mikä ei yhtään kiinnosta niin silti se jää jonnekin ja sitten muistan/tiedän sen myöhemmin... Aika paljon nuissa miesten jutuissa autot vilkkuu, joten sieltäpä sitä. Ja just vaihettiin uus auto, tai no meille uus -02 farmari mondeo, vaunut ei mahtunu entiseen niin hermothan siinä meni, kun paljon kuletetaan niitä mukana...ja se ilmastointi,ah, en kyllä kadu auton vaihtoa. Meillä ei oo asuntolainaa, kun ei sopivaa asuntoa löydy millään, niin aateltiin sitten että maksellaan tässä nyt sitten autoa, kun ei taloa saada, johonkinhan ne vähät rahat on työnnettävä :LOL:

lhs :hug: Osanotto mummon poismenon johdosta.
Myös minulle mummo oli yksi elämäni tärkeimpiä ihmisiä, kunnes viisi vuotta sitten 69 vuotiaana, täysin yllättäen eräänä iltana saunan jälkeen tuupertui lattialle, kun sai sydänkohtauksen. Ambulanssi oli paikalla kolmessa minuutissa, mutta mitään ei ollut tehtävissä. Ja niin terve ihminen kun olla ja voi, koskaan ei mitään ollut sairastanut, joten siksi tuli niinkuin salama kirkkaalta taivaalta...enkä oikein voi sitä ymmärtää vielä tänäkään päivänä :'( :'( Onneksi kävin edellisenä päivänä kylässä, jolloin kaikki oli vielä hyvin ja sain nähdä mummon viimeistä kertaa hyvissä voimissa. Mutta hyvästejä en ehtinyt jättää. Joten pitäkäähän isovanhemmistanne huolta ja rutistakaa heitä jos vielä olemassa ovat. Minulla on enää ukki (joka on vanhainkodissa seottuaan mummun kuolemasta, eikä hän tunne enää meitä ), ja melko surulliseksi hänenki loppuelämän piti mennä.

Surullisella valituksella jatkuu. Pari kuukautta sitten taisin mainita sedästäni, joka kesken autolla ajon sai jonkun kohtauksen ja ajoi kolarin. Terve ihminen hänkin. Sairaalassa ei löydetty mistään mitään vikaa ja hänet laitettiin kotiin (niin että ihan normaalejahan ne tollaset kohtaukset onkin :eek: ) Noh, alkuviikosta oli saanut uudestaan, jonkun kohtauksen, puhe oli yhtä-äkkiä mennyt ihan puuroksi, oli yrittänyt soittaa itselleen ambulanssia, joka ei koskaan tullut, kun luulivat että soittaja on humalassa. Veljelleen hän sai kirjoitettua sekavan tekstiviestin ja tää veli sit hommasi sinne ambulanssin ja veivät sen sairaalaan. Tuloksena aivoissa kasvain ja seuraavaksi ouluun, jossa leikataan... Tuokin toinen kohtaus ois varmaan ollu vältettävissä jos ois jo ensi alkuun tutkittu kunnolla :eek: Ai, että tää keskussairaalatoiminta on täällä niiiiiiin perseestä niin perseestä...

Että sellasta valitusta...mutta anteeksi en pyytele (elkääkä muutkaan pitkiä kirjoituksianne), sitä vartenhan tämä on, että tänne purkaudutaan. Ja ken ei kestä lukea, niin helppohan se on sivuuttaa.

Hauskaa iltaa juhlijoille ja mukavata matsia :wave:
 
Äitivaan Kamala tuo sun sedän tapaus :eek: Toivottavasti leikkaus ja toipuminen sujuu hyvin. Mullakin jää nuo autojutut päähän, mutta sekoittelen kuulemani tiedon sujuvasti päässäni. Esim. selitin kerrankin tietoviisaana kuinka meidän silloinen auto on Audi A4 1.8 turbo V6. Väitin vaan et joo-o, on se, vaikka ei sellaista taida olla olemassakaan... :ashamed: Sekoitin siis kaksi eri konetta ja osoitin suuren viisauteni taas kerran :D
 
Äitivaan; minä nautin joka ilta yksin telkun kattelusta ja nykyään siitä jopa nauttii, :D Isäntä nukkuu joka ilta Annin huoneeseen kun laittaa tytön nukkumaan. ;) On kyllä järkyttävä tuo setäsi tapaus ja se etteivät viitsineet enempää nähdä vaivaa jo ensimmäisellä reissulla sairaalassa. :hug:

Nyt taas sohvalle.

P.s Nukutin Aatun äsken ilman tissiä =) =) =) =) Joku viikonloppu tässä voi vielä Topsya ja Leayaa kävellä vastaan helkatin kännissä oleva blondi jolla korotkin pyörii kengissä irrallaan :LOL: :LOL: Odottakahaan naiset!
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Tyttelli: laitan uudestaan kunhan ehdin. Ihana tyttö( puoli? ) sulla kun auttaa. =)

Joo okei :) juu miehen edellisestä liitosta tuo tyttö on ja useinmiten kyllä ihan innoissaan minua auttaa ja osaakin tehdä :) aamuisin ennenku lähtee kouluunkin tyhjentää tiskikoneen, täyttää ja pyyhkii pöydät jne. Ja silleen ihan hyvin. Täyttää nyt 12v ens kuussa.
 
Meillä vietetty kokopäivä tyttöjen nimipäiviä ja isännän synttäreitä..... :D :p tupa ollut väkeä pullollaan ja lahjaksi saatiin ainakin 10 mekkoa. :D

Kakut on syöty ja nyt on ihan ähky olo. Laiva risteilyä olen yrittänyt metsästellä siis halpaa sellaista, mutta ei vaan ole tärpännyt. Kun haluaisin lähteä lasten kanssa laivalla päiväksi Tukholmaan ja veljen vaimo poikansa kanssa. Mutta näin isolle köörille ei taida halpaa vaihtoehtoa löytyä. :kieh:

On siinä vaan näky jos reissuun pääsen kun neljän muksun kanssa astun laivaan....... :LOL: :LOL:

Mutta Juho niin kovasti tahtoisi laivalle, kun joka kesä on käyty ennenkin. :heart:

Mutta nyt voisi kömpiä nukkumaan, kun tytöt päättivät viime yönä leikkiä klo 00-01. Ei auttanut mikään muu kuin istua tyttöjen huoneessa ja antaa niiden ryömiä pitkin huonetta ja tutkia tavaroita. Ja sitten nukkuivat muutaman tunnin.

Nykyään tuo nukkuminen on kovin levotonta touhua ainakin meillä. Essi on kontallaan sängyssä ja nytkyttää edes takas ja sänky heiluu ja huojuu....Emma pyörii muuten vaan rinkiä siellä. :kieh:
 
Voe elämä, sinne menee Topsy ja Leya ja Katjannakin jo ajatuksissaan :LOL: , pitäkää hauskaa!! Tuleekohan mun edes loppukesästä lähdettyä :ashamed: :whistle: . Kyllä pitäis! Hitto kun tää Suomi on niin pitkä maa ja Oulu ihan turhan kaukana! Voisin lähteä Katjannan matkaan korkoja pyöritteleen :kieh: . Ja sit me vaan jossain nurkassa mietittäs, et miten ne miehet pärjää kotona :LOL: . No ei kai sentään :) . Sit kun mä tosta imetyksestä vapaudun, niin kyl mä sit luotan ihan täysillä miehenkin hoitoon :) . Ehkä se on erilaista kuin mun tapa toimia, mutta ihan ok. (Mielessäni teen tietty aina kaikki paremmin :kieh: ).

Mulla on nyt muumimukeista mörkö, haisuli, pappa, mamma, tiuhti ja vihuhti, uimahyppy, rantaelämää, joulu (sisko osti sen mulle joskus ja sanoi musta ihanast, että mun nimi kun vois olla joulu, tarkottaen, että oon niin paljon antanut ja auttanut :heart: ), hattivatit, uus pikku myy. Siinä ne kai, mä haluisin seuraavaks mymmelin ja rakkauden, se perhekin ois kiva. Mahdatkohan Niinukka enää kaupasta Delfiinihyppyä löytääkään? Musta se ei ulkonäöllisesti ollut kovin kiva, oli samoja värejä uimahypyn kans jne. Ois kiva nähdä, millasia kaikki mukeja noita oikein on. Hitsi, pitäs varmaan ostaa se viime talvinen vai jouluinen muki, mikähän sen nimi onkaan. Oon huomannut muuten että joulua ei enää ole kaupoissa... Tai jos joku löytää, olisin kiinnostunut.

Mitähän sitten, ei kai mitään, täällä rauha maassa ja toivottavasti olisi yönkin. Mies kattelee peliä, mä meen tekeen viimeistelyn mun ekaan tilda ankkaani :)
 
Ai niin ja se piti vielä mainita, että olipa Tinakenkätyttö löytänyt herkun mekon :heart: . Tosi ihana oli. Meillä vaan vauvoille ei ole kellekään sopinut kovin hyvin kirkkaan punainen väri, tuokin ihana mekko ei meidän vauvan päällä välttämättä olis paras mahdollinen. Jotenkin kun on pullee, kalju jne, niin tuntuu, että kirkas väri korostaa vaan? Onhan meillä silti punaistakin, mutta kunhan nyt tuli tällanenkin turhanpäiväisyys mieleen.

Meenpäs nyt kerhoon avaan uuden jutun :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Nykyään tuo nukkuminen on kovin levotonta touhua ainakin meillä. Essi on kontallaan sängyssä ja nytkyttää edes takas ja sänky heiluu ja huojuu....Emma pyörii muuten vaan rinkiä siellä. :kieh:
Joteskin tutun kuuloista tuo teidän tyttöjen nukkuminen, nimittäin Eemilillä on ihan samaa

:| Taistelee unta vastaan viimoiseen asti ja väillä on jos miten siellä sängyssä, nytkyttää vatsallaan itseään ja ynisee. Ja kun vähän vilaisee sinne sänkyyn, niin leveä hymy päällä. Päivällä ei mitään vaikeuksia nukahtaa päiväunille :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytteli74:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Nykyään tuo nukkuminen on kovin levotonta touhua ainakin meillä. Essi on kontallaan sängyssä ja nytkyttää edes takas ja sänky heiluu ja huojuu....Emma pyörii muuten vaan rinkiä siellä. :kieh:
Joteskin tutun kuuloista tuo teidän tyttöjen nukkuminen, nimittäin Eemilillä on ihan samaa

:| Taistelee unta vastaan viimoiseen asti ja väillä on jos miten siellä sängyssä, nytkyttää vatsallaan itseään ja ynisee. Ja kun vähän vilaisee sinne sänkyyn, niin leveä hymy päällä. Päivällä ei mitään vaikeuksia nukahtaa päiväunille :/
Meillä tuo vaikeus on ihan kellon ympäri :LOL: :LOL:

Ja joo kun kurkkaa sänkyyn niin oikeat NAANTALIN AURINGOT siellä kurkistelee ja Essi kurkkii välillä pinnasuojan yli että mitä tapahtuu.....ja kun äippä tulee lähemmäs niin naama patjaan kiinni että muka nukkuisi :LOL: :LOL: :kieh:
 
Oli muuten ihana tuo Prinsessa tarra, minkä Susa oli löytänyt :) ! Mä en tajunnut sun munuaisen myyntiä :eek: ?

Muuten, uskaltaisko kukaan lähteä vauvan kanssa 20km matkalle niin, et vauva istuis sylissä?? :attn: :attn: Ei siis turvaistuinta... Meillä kun ei autoon mahtuis... Onhan se ihan lainkin vastaista... Mutta houkutus olis...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Ai niin ja se piti vielä mainita, että olipa Tinakenkätyttö löytänyt herkun mekon :heart: . Tosi ihana oli. Meillä vaan vauvoille ei ole kellekään sopinut kovin hyvin kirkkaan punainen väri, tuokin ihana mekko ei meidän vauvan päällä välttämättä olis paras mahdollinen. Jotenkin kun on pullee, kalju jne, niin tuntuu, että kirkas väri korostaa vaan? Onhan meillä silti punaistakin, mutta kunhan nyt tuli tällanenkin turhanpäiväisyys mieleen.

Meenpäs nyt kerhoon avaan uuden jutun :whistle:
Mä oon huomannut saman jutun. Eelikin on mallia valkoinen, pullea ja kalju. Harmillisen usein reippaat värit näyttää paljon paremmalta vähän tummemmilla tai edes hiuksia omistavilla vauvoilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Oli muuten ihana tuo Prinsessa tarra, minkä Susa oli löytänyt :) ! Mä en tajunnut sun munuaisen myyntiä :eek: ?

Muuten, uskaltaisko kukaan lähteä vauvan kanssa 20km matkalle niin, et vauva istuis sylissä?? :attn: :attn: Ei siis turvaistuinta... Meillä kun ei autoon mahtuis... Onhan se ihan lainkin vastaista... Mutta houkutus olis...
Mä oon käsittänyt että munuaisesta voi saada paljon rahaa pimeillä markkinoilla ja yhdenkin kans voi elää. Jotenkinhan se on kotiäidin sohvansa ansaittava... ;) :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Oli muuten ihana tuo Prinsessa tarra, minkä Susa oli löytänyt :) ! Mä en tajunnut sun munuaisen myyntiä :eek: ?

Muuten, uskaltaisko kukaan lähteä vauvan kanssa 20km matkalle niin, et vauva istuis sylissä?? :attn: :attn: Ei siis turvaistuinta... Meillä kun ei autoon mahtuis... Onhan se ihan lainkin vastaista... Mutta houkutus olis...
Minä en henk.koht. lähtisi, sillä mitä vaan voi sattua lyhyelläkin matkalla...En pystyisi elämään sen syyllisyyden kanssa jos jotain tapahtuisi...

*muoks. minulle tämä on sellainen asia josta en omien lasteni kohdalla jousta pätkääkään. Auto ei liiku metriäkään jos lapset eivät ole asianmukaisesti kiinnitettyinä..*
 
lhs
Ei kai tässä muu auta, kun yrittää elää välillä. Välillä itku tulee ihan väkisin, mutta välillä pitää väkisin yrittää ajatella muutakin kuin mummua, ei kai tästä muuten mitään tule..

Äitivaan, tuo on niin raivostuttavaa, kun ei voida tutkia heti ja ajoissa, setäsikin tapauksessa luulisi olleen automaattisesti kaikki tutkimukset tarpeen :(

Rontti, minä en vaan uskaltaisi lähteä. Mutta minä olenkin ihan pilkun tarkka noissa turvaistuin/turvavyö asioissa. Vaikka olisi miten lyhyt matka, niin istuimiin ja vöihin väkerrän lapset ihan takuulla!

Meillä lähdettiin sitten ryömimäänkin, ja ilman tukea istuminenkin on alkanut sujua hienosti :heart:

No, taas palaan tähän suruuni, en minä kauan osaa muuta ajatella, mutta olisiko kenelläkään mitään kaunista runoa liittyen suruun/osanottoon, muuten vain menetykseen..
 
lhs "Oli sulla sydän niin lämmin ja hellä,
oli siellä paikka meillä jokaisella,
mitään et pyytänyt kaikkesi annoit,
meitä aina muistit, huolta kannoit.
Kauniit muistot voimaa antaa
surun raskaan hiljaa kantaa."
 

Yhteistyössä