2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko.20

Tuleeko se reaktio just siihen kohtaan, johon maitoo on laitettu? Voiko maitoallergiaa olla, vaikkei reaktioo tuu?
Laitoin semperiä mahaan, eikä mitään tullu. Oikeeta maitoo laitoin reiteen ja siihen kohtaan ei tullu mitään, mut sen puolen nivunen lehahti ihan kirkkaan punaseks jostain syystä.
 
Sateista päivää!

Miehelle on nyt synttärilahja mopo ostettu, äsken tultiin. Tosin mopo ei ole vielä kotona vaan mies lähti sitä nyt pakettiautolla hakemaan, kun tuola sataa niin ei viiti sillä 20 kilsaa ajaa sateessa.

Sannin ihottuma kuulostaa kyllä tosi pahalle.
Juholla kun on tota atooppista ihottumaa, niin sain vinkin että aqualan rasvaa laittaa kylpyveteen, niin ei sitten se vesi niin kuivata.
Meinasin tänään poiketa tuossa päivystävässä apteeksissa, joten illalla kun kylvetään, niin testataan.

Jaapa, tänään olis tiedossa monta koneellista pyykkiä (viikolla ei voinu pestä kun alakerran likaveden poistopumppu renas, mutta nyt toimii paremmin kun uus), yläkerran yks huone pitäs maalata, kaupoilla pitäs kaydä ja vielä siivota muutenkin. Touhua siis piisaa ja mua väsyttää kun tautista, yöunien pituus tais olla huimat 4½ tuntia.. Sen siitä saa kun valvoo.
Jotenkin käyn vissiin ylikierroksilla tai jotain, kun semmosten 5-7 tunnin (pätkittäisten semmosten) yöunien jälkeen ei seuraavana iltana tuu uni millään, mä vaan piristyn mitä enemmän kello on. Pitää vissiin lopettaa nukkuminen. Semmosta päivää en ihan heti muistakkaan millon olisin saanu unesta napattua kii ennen kahta |O

Nyt leikkimään..
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Tuleeko se reaktio just siihen kohtaan, johon maitoo on laitettu? Voiko maitoallergiaa olla, vaikkei reaktioo tuu?
Laitoin semperiä mahaan, eikä mitään tullu. Oikeeta maitoo laitoin reiteen ja siihen kohtaan ei tullu mitään, mut sen puolen nivunen lehahti ihan kirkkaan punaseks jostain syystä.
Jos se ihan yht´äkkiä lehahti ni kyllähän se hiukka oudolta kuulostaa :eek:
Ja voi olla maitoallergiaa vaikka reaktioo ei heti tuliskaan. meidän tytölle ei oo koskaan iholle tullu mitään,mutta niin vaan allergia on ja vielä paha sellainen.
 
Nopesti vaan piipahdan koneella, Milekolle ja Sannille :hug:
Maa valkoisena täällä Kuopiossa, tosi keväinen sää |O
dogtorilla ja miehellä siisti menopeli, vaikka en itse olekaan niin motskareiden perään. Pinkki takki on kyllä siisti :D meinaatteko Simpallekin hommata puvun sitten kun hän kasvaa? :D
 
Milekolle ja Sannille :hug: toivottavasti selviää mistä tuo ihottuma johtuu..Ilonalle tuli niitä ihottumalänttejä käsiin ja jalkoihin..Ne ovat nyt parempana kun olen myös jättänyt tahranpoistoaineen pois, kun se oli ainoa uusi juttu joka oli aloitettu ihottumien ilmestyessä..Meidän tytöllä ihottuma ei kyllä ollut mitään verrattuna tuohon Sannin ihottumaan...

Niinpäs vaan Leijonat saivat näytettyä noille Svenssoneille närhen värkit :D Ja sehän noissa kisoissa on pääasia... että vaikka Suomella menisi pelit kuinka huonosti tahansa se ei haittaa niin kauan kun Ruotsalaisilla menee vielä huonommin :LOL:

Täällä myös lunta maassa |O .....
 
krisu: Hennngis ollaan.. :ashamed:
Heräsin jo seiskalta :eek: Siivosin ja koitin nukkua uudestaan, mutta ei siitä mitään tullut. Muut sitten heräili pikkuhiljaa ja tässä ollaan ihmetelty. Lapset pitäis hakea kohta. :p
 
Jee, tämä mamma lähtee laivalle lasten kanssa kesällä. :D :D :D

Tilasin tänään matkan Viking Linelta, oli meinaan halpa.......24 ?/hlö kuljetuksen kanssa, päivä Tukholmassa. Minulta siis 96 ?. Veljen vaimo lähtee mukaan poikansa kanssa, ja minä kera 4 lapsukaisen......joten varokoon vaan kaikki silloin laivalla olijat, vauhtia ja vaarallisia tilanteita luvassa :LOL: :LOL:
 
Tänään sitten, kun aamulla mies otti Eeemilin, lähti puuron keittoon ja sain jäädä makoilemaan. Siinä loikoilin ja laitoin käteni vatsan päälle, ja ekaa kertaa tunsin ihan käteen monia pieniä potkuja :heart: :heart: uskomaton oli tunne :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Jee, tämä mamma lähtee laivalle lasten kanssa kesällä. :D :D :D

Tilasin tänään matkan Viking Linelta, oli meinaan halpa.......24 ?/hlö kuljetuksen kanssa, päivä Tukholmassa. Minulta siis 96 ?. Veljen vaimo lähtee mukaan poikansa kanssa, ja minä kera 4 lapsukaisen......joten varokoon vaan kaikki silloin laivalla olijat, vauhtia ja vaarallisia tilanteita luvassa :LOL: :LOL:
Mikä laiva? Minkälainen hytti? Meillä kanssa suunnitelmissa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytteli74:
Tänään sitten, kun aamulla mies otti Eeemilin, lähti puuron keittoon ja sain jäädä makoilemaan. Siinä loikoilin ja laitoin käteni vatsan päälle, ja ekaa kertaa tunsin ihan käteen monia pieniä potkuja :heart: :heart: uskomaton oli tunne :D
Ihanaa!!! Juuri tuota mulla ainakin on ikävä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytteli74:
Tänään sitten, kun aamulla mies otti Eeemilin, lähti puuron keittoon ja sain jäädä makoilemaan. Siinä loikoilin ja laitoin käteni vatsan päälle, ja ekaa kertaa tunsin ihan käteen monia pieniä potkuja :heart: :heart: uskomaton oli tunne :D
:'( :hug: :) Ihanaa! Tuli ihan tippa silmään.... tahtoo kans tuon tunteen :D Vaikka viimeisiä viikkoja en voi unohtaa, nelikiloinen Minttu perätilassa ryskäs niin että olin sohvalta tippua :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Jee, tämä mamma lähtee laivalle lasten kanssa kesällä. :D :D :D

Tilasin tänään matkan Viking Linelta, oli meinaan halpa.......24 ?/hlö kuljetuksen kanssa, päivä Tukholmassa. Minulta siis 96 ?. Veljen vaimo lähtee mukaan poikansa kanssa, ja minä kera 4 lapsukaisen......joten varokoon vaan kaikki silloin laivalla olijat, vauhtia ja vaarallisia tilanteita luvassa :LOL: :LOL:
Jee! Kiva että pääsette, olet niin kauan puhunut että ois kiva lähteä :D Mekin päätettiin lähteä viikkarilla tällä kertaa, oon luullut että ne on ihan onnettomia, mutta sittenkin moni kehuu ja tekee mieli vaihtaa laivaa välillä. Helmikuussa oltiin Siljalla. Mones päivä menette? Ja Helsingistä vai turusta? Ja mitäs kautta noin halvan lähdön sai? Oliko jokin alennus? Pitäis itekin varata ennenkuin kaikki hyvät hytit menee...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Jee, tämä mamma lähtee laivalle lasten kanssa kesällä. :D :D :D

Tilasin tänään matkan Viking Linelta, oli meinaan halpa.......24 ?/hlö kuljetuksen kanssa, päivä Tukholmassa. Minulta siis 96 ?. Veljen vaimo lähtee mukaan poikansa kanssa, ja minä kera 4 lapsukaisen......joten varokoon vaan kaikki silloin laivalla olijat, vauhtia ja vaarallisia tilanteita luvassa :LOL: :LOL:
Jee! Kiva että pääsette, olet niin kauan puhunut että ois kiva lähteä :D Mekin päätettiin lähteä viikkarilla tällä kertaa, oon luullut että ne on ihan onnettomia, mutta sittenkin moni kehuu ja tekee mieli vaihtaa laivaa välillä. Helmikuussa oltiin Siljalla. Mones päivä menette? Ja Helsingistä vai turusta? Ja mitäs kautta noin halvan lähdön sai? Oliko jokin alennus? Pitäis itekin varata ennenkuin kaikki hyvät hytit menee...
Se on Matka Vekan kautta lähtö 17.6 ja paluu 19.6. Mariella on laiva. Helsingistä. Hinta siis 24 ?/ hlö tai siis vuodepaikka. Veljen vaimon matka maksaa 64 ? kun on 4 hengen hytissä 2. Kun lapset täytyy jakaa 2 hyttiin muuten ei oikein mahduta.....
 
Mileko:
Meillä tehtiin Idalle se maitoaltistus valvotusti, ja se meni näin:
ensin maitoa tippa ylähuuleen, odotettiin 15 min ja katsottiin tuleeko reaktioita, sitten molempiin poskiin ja taas 15 min. Sitten Ida joi 15 ml, odotettiin 30 min, sitten 50 ml ja taas 30 min jne jne..
Tämä siksi että ne reaktiot voi tulla viiveellä, ja esim. Idalla siinä ekassa altistuksessa maitoa laitettiin huuliin ja poskiin, niin myös taipeet aukesi..Eli Ida reagoi aina noilla taipeillaan ja vatsan ja jalkojen iholla, ei kasvoissa koskaan ollut ihottumaa!
Ekassa altistuksessa ei koskaan päästy suun kautta asti otettuun maitoon kun reaktiot oli selviä, mutta nyt tässä uudessa käytiin kaikki vaiheet läpi.

Ja siitä kaupan soijamaidosta, ainakin siinä Alpro Soijajuomassa on mainintra että EI alle 1v lapsille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja santti:
tulijat... siis ainakin henkka ja yksäiti. moneltas me treffataa? ja hei rontti... oleks sä tulossa?
me aijotaan olla yksäidin kans jo 10.00 siellä :D aikaisin ku aamut alkaa :LOL:
mut missäs sie nähään...hesessä :p :p en oo hesessä käynykkään piiiitkäään aikaaan :D
mut nähdään....
 
Lääkärissä käyty ja tuloksena ihan putipuhdas nolla. Terve ja jäntevä tyttö siis, jolla kuitenkii pikkasen karstaa, johon anto hyviä vinkkejä kokemattomalle aidille. Ihottumakii kuulema lähtee ihan rasvaamalla ahkerasti eikä oo maitoallergiaa. Pikkasen märkäkorvalääkäri nolostu, kun sai tietää, että meillä on 5 tenavaa... :whistle:
Ne näpyt, jotka on kielessä...
Sannilla yks sellanen muuttu valkoseks pe, tänä aamuna oli 4, lääkäri ei tienny mitä se on ja nyt niitä on iso rykelmä...
Selkään laitettu oikee maitotippa oli tehny pienen vesikellon.
 

Yhteistyössä