2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko.20

LOKAMAMMAT 2007

Listaa siistitty, tarkista tietosi! Ilmoita, jos tietosi puuttuvat tai ovat väärin!!

Piituli1974 13.9 rv 36+2 Emma ja Essi A 2135g 44cm B2360g 44cm
Vilma-Onni 14.9 rv 35+6 Eero 2880g 48,5cm
NäkymätönNinni 17.9 rv37+4 Elia 3525g 50cm
Rontti 17.9 rv 38+2 tyttö 3150g 49cm
RäsyNukke 18.9 36+4 2700g 46cm
Viinika 20.9 rv 38+2 Erika 3400g 48cm
ruusumaria 22.9 Eetu rv 38+4 2880g, 48cm
yksäiti84 26.9 rv 38+2 Pessi 3040g 49cm
L-ouisa 25.9 rv 38+4 Pihla 2595g 46cm
santti 27.9 rv 39+4 Siiri 3120g 48cm
tuutilulla 29.9 rv 40+0 Kiia 3080g 47cm
niinukka 1.10. rv 39+2 Venla 3305g 48,5cm
mamma3 1.10 rv 40+2 poika 3240g 49cm
vip1 2.10 Ella 3310g 50 cm
susa79 5.10 rv 39+2 Eeli 3370g 49cm
LillaStina 5.10 rv 40+3 Eemeli 3820g 52cm
Nyty 6.10 yamelia
valkosorsa 6.10. rv 40+2 Valtteri 4070g 53cm
äityli75 9.10 poika 4330g 52 cm
krisu 9.10 rv 39+4 Melina 3870g 52 cm
shenda81 10.10 rv 41+2 Milla 4010g 51 cm
Hemuli-76 12.10 rv41 tyttö 3885g 51cm
tylsä 12.10 rv 40+5 Silja 3990g 50cm
bambi07 13.10 rv 41+3 tyttö 4770g 53cm
tytteli 14.10 rv 40+0 Eemil 2830g 50cm
Lapanen 14.10 rv 41+2 Wiia 3850g 52cm
dogtor 15.10 rv 38 Antton 3260g 49cm
katjanna 15.10 rv 38+6 Aatu 3370g 52cm
Heidi25 16.10 rv 39+0 Annika 3210g 48cm
Topsy2 16.10 rv 39 Minttu 3900g 52cm
tin 16.10 40+4 Tatu 3220g 50cm
mileko35 17.10 rv 40+2 Sanni 4115g 52cm
milli78 18.10 rv 38+3 Sara 3155g 48cm
PuPu10-07 18.10 rv 40+4 Juho 2840g 49cm
Ippuli 21.10 rv 40+2 Aliina 3890g 51cm
Ihs 21.10 rv 41+1 tyttö 3020g 48cm
diipeli 22.10 rv 40+2 Jesse 3580g 51cm
tilda77 22.10 rv 40+6 poika 3920g 53,5cm
henkka81 23.10 rv 40+3 Veeti 4350g 53cm
tiipii 23.10 rv 41+0 Silja 4040g 52cm
keiju07 24.10 rv 40+1 Viena 3040g 48cm
milla-maria 24.10 rv 41+3 poika 3465g 52 cm
Mammoliino 25.10 rv 39+3 Silja 3495g 49cm
pikkumyy 25.10 rv 40+2 poika 3660g 52cm
Enja 25.10 rv 42+0 tyttö 3306g 50cm
Tinakenkätyttö 26.10 rv 39+6 tyttö 4005g 50cm
Dirlittan 29.10 rv 41+3 Eemi 4065g 52cm
Leya 29.10 rv 40+0 Essi 4060g 51 cm
Minsu 29.10 rv 42+4 Mea 3800 g 51,5 cm
Äitivaan 2.11 rv 41 poika 4215g 53,5cm
piippu 2.11 rv 42+1 Ella 3910g 52 cm
Oliivia 4.11 rv 42+5 Hilma 3990g 50cm
Toivotaan 5.11 rv 42+3 Noora 3580g 49cm
Pepisa 6.11 rv 41+1 Leo 3840g 53 cm
hipkukka 7.11 rv 42+2 poika 4360g 56cm
MaMa74 8.11 rv 41+3 Ilona 4840g 53cm



http://keskustelu.kaksplus.fi/t869871
http://keskustelu.kaksplus.fi/t954633
http://keskustelu.kaksplus.fi/t962291
http://kaksplus.fi/keskustelu/t967463
http://kaksplus.fi/keskustelu/t986352
http://kaksplus.fi/keskustelu/t992104
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1010530
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1016398
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1033476
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1038799
 
Kopsattu edellisestä keskustelusta

Vilma-Onnin kirjoittama

Tää sivu on ihan outo???
Meillä Eero valvotti viime yön, päivällä mennään lääkäriin tutkituttaan korvat sun muut. Siihen tahtiin tuo kuume noussut aina välillä. Jos on hampaat syynä, niin ainakin tiedän, että helpolla ne ei tule. Onnilla kun vaan huomas suuhun kattoessa, että taas putkahtanut uusi hammas.
Mä koitin kopsata tuota etusivun listaa ja alottaa uus pino, en osaa :'(
 
Huomenta kaikille! Ja kiitos kovasti kaikille jotka meidàn Annikasta huoltaa kantaa nàin tietsikankin kautta! :flower: :flower:

Mà àkkià selailin viestejà ja nàin muistan kirjoittaa onnittellut pupulle sekà àitienpàivà lahjoista yms. on ollut puhetta.. Ei mulle tuotu aamulla ainakaan yhtààn mitààn, mutta iltapàivàllà iskà hàipyi jonnekin ja toi semmoisen ihanan sòpòn possu kakun Siis meidàn huumoria... Ei loukkauksena Ja Annika antoi maailman ihanimman lahjan kun oli kuumeeton koko pàivàn!
yksàiti Kun tàmà kaikki alkoi niin Annika sai kuumekouristuksen, mutta nyt viimeksi jài epàselvàksi oliko se kuumekouristus vai mikà... Siis tàrisi ihan hirveàsti, hampaat kalisi yhteen ettà olisi varmaan purrut kielen poikki jos hampaita omistaisi ( TAI KAKSI ALAHAMMASTAHAN TUOLLE NEIDILLE ON TULLUT, jonka olen unohtanut mainita ) ja huusi, siis huusi ei itkenyt vaan huusi niin kuin johonkin ottaisi tosi kipeàà ja oli jààkylmà ei siis kuuma vaan Annika meni ihan kylmàksi ja sitten rupesi sinertàmààn huulet ja kàdet ja jalat.. Sità ne sairaalassakin ihmetteli ettà miksi ihmeessà vauva on nàin kylmà Joo, mà tiedàn hyvin tuon tunteen ja màkin olin molemmilla kerroilla yksin Nyt kun on maanantai ja miehen pitàà mennà tòihin ja onkin sitten aamusta ilta 10 saakka tòissà niin kyllà pelottaa jààdà tànne yksikseen likan kanssa, ei enemmin ole ollut ongelmaa mutta nyt kaiken tapahtuman jàlkeen ei tykkàisi millààn olla yksikseen
Nyt sitten tàmmòistà uutista kun noita romanialaisia tààllàkin on reippaasti ja en tiedà kuinka suomessa kerrotaan tààllà tapahtuvista asioista, ei varmaankaan paljoa vaikka tàmà "ongelmakin" voi tulla suomessa tutuksi.. Eli taas nàmà romanialaiset olivat yrittàneet ryòstàà 6 kk ikàisen vauvan kotoansa!! Siis uskomatonta, olivat nàhneet ettà on kaunis vauva, ajatelleet ettà hànestà voipi sitten kouluttaa hyvàn kadulla kerjààjàn ja nàin olivat tunkeutuneet asuntoon, mutta onneksi oli ollut miesvàki kotona ja akka pààttyi linnaan.. mutta mutta tàmà ongelma on tààllà aika yleinen, esim. keskellà pàivààkin on yritetty ryòstàà vaunut, rannalta jne. Ja ihan vaan sen takia ettà lapsi on nàtti ja sen voisi kouluttaa hyvin sitten kadulle.. Tuo mua pelottaakin aina liikkuessa annikan kanssa, sen verran ettà nyt mennààn hakemaan spraytà jos joku yrittàà mun neitià ryòstàà Mutta onko tuo nyt sitten kuinka normaaliakaan enàà ?? Siis ettà aina pitàà pelàtà jotain.. Toivottavasti suomessa ei tàtà ongelmaa tule noiden uusien tulokkaiden kanssa, olisi se hirveàà jos siellàkààn ei olisi enàà turvallista
 
Kopasin màkin tuon mun tekstin :) Niin ja nyt huomasin tuon yksàidin haaverin... Hyvà ettei kàynyt pahemmin! Itse n.12 vuotiaana leikin siskon tytòn kanssa, joka oli n.1,5 vuotias, mà lykkàsin vaunuja kovaa ja sitten yhtàkkià pysàytin ja tyttòà nauratti niin kovasti. En ollut sitten vaan katsonut ettà vaunun koppa osa ei ollut kiinni rattaissa ja niin viimeisellà kertaa kun lykkàsin lujaa koppa antoi periksi ja tyttò kaatui pàà edelle sementti lattialle :( Mà muistan vielàkin ne 5 hiljaista sekunttia.. Luulin ettà nyt se kuoli.. ja hyvà ettei kàynytkààn pahemmin :/
 
Toinen yritys... Eli tàssà meidàn Annikan ristiàisten kakku, jonka siis ihan ite tein ja olen kovasti ylpeà siità :) Kun en kuiteskaan mikààn leipuri :D Tyttòà ei silloin voitu kastaa, mutta juhlat pidettiin kuitenkin kun ruokaa oli vaikka kuinka paljon. Tàssà kuussa 25 pv toinen yritys sitten kastaa tàmà neiti, mutta ilman juhlia tosin..

 
Huomenta

Äitienpäivästä, minä herätin itse ukon ja kysyin voisiko laittaa eemille puuron, kun on äitienpäivä, että saisin nukkua..NO, enhän mä tietty enää unta saanut.
Mun 7v sitten keitti mulle kahvit sillä aikaa kun odotin sängyssä että mies oli syöttänyt eemin. Ida kävi välillä kurkkaamassa että nukunko, ja käskin hänen sanoa miehelle että Eemiltä on tapana vaihtaa aamulla vaippa--ei ollut sellainen ukolle tullut mieleen.
NO, kun ida oli saanut kahvit valmiiksi, nousin keittiöön. Ukko oli nostanut pöytään leipäpaketin, ja voin ja juuston..itse otin kahvikupin kaapista. :headwall:
Ida kävi herättämässä eetun ja sitten sain kasan ihania kortteja..Ida oli tehnyt mulle 6 korttia, joissa kaikissa joku ihana" suloiselle äitille" tai " rakas neiti äitini" teksti:)
Ida joka on niin suloinen, oli tehnyt Eemin puolesta mulle kortin, isänsä erikseen pyytämättä., ja oli tehnyt isänsä puolesta mulle kortin, isänsä ei siitäkään tiennyt.
Ida oli tehnyt mulle laulun, sanat meni näin:" Äiti mua rakastaa, se hoivaa aina. Äitini on niin ihana dumdum dumpelipum.."
:LOL: :LOL:

Eetulta tuli 1 kaunis kortti, ja paljon haleja:)

Eemin puolesta tuli tosiaan se siskonsa tekemä kortti, ei ole niin paljoa mielikuvitusta tolla mun ukolla että olisi älynnyt vaikka kukan tai kortin eemin puolesta..

Yhden kirjan sain, itse asiassa, sen itse valitsin kaupassa viime viikolla. Mies oli sen laittanut pakettiin ja antoi sen nyt lahjaksi..että näin.

Eli eipä meilläkään tuo ukko mitenkään koskaan huomioi mitään. Mutta näin kun oli jo 11. äitienpäivä en enää osannut mitään hältä odottaakaan.
Harmittaa vaan että jo lapsetkin on huomanneet ton äijän tunneköyhyyden, ida ressu isänsä nimissä tekee mulle korttia..

Ystävänpäivänä mä sain kortin, joka oli idan kirjoittama..siinä luki rakkaalle vaimolle terveisin rakas mies..sitten kun löysin sen pöydältä, Ida hihkui..ihanaa, sait isiltä kortin..En raaskinut sanoa että huomaanhan minä että ida sen oli tehnyt:)
 
ihan pikaseen tulin käymään...

heidillä upeita kakkuja :p

siis mitä kamalaa,että ne romanialaiset varastavat vauvoja :eek:
en ihmettele yhtään että pelottaa!
oikein puistattaa...

täällä on nyt nuha ja pikku lämpö rantautunut meille...
samperi
:headwall:
eilen kun kierrettiin sukulaisia niin olihan sielä niitä räkätautisiakin.

joo,mutta mun täytyy lähtä käyttämään toi meidän koiruli neiti :wave:
 
Kaikille joiden miehet on samallaisia tolloja kuin meidän isi :hug:
Ei tullut äitienpäivänä yhtään MITÄÄN! Vittuilla naputin siitä hyvästä koko päivän ja vähän vielä aamullakin. Musta on itsetuhoista käytöstä skipata ensimmäinen äitienpäivä, kun tietää miten tärkee se mulle on (tiedän, todella aikuista). No tällä kertaa oli hyvä selitys, mut niinhän sillä aina. Ei ollu ensimmäinen, eikä viimenen kerta kun pahoitan mieleni. Sanoi vielä et ei osta mulle mitään, kun ei keksi mitään. Näytin kaupungilla näyteikkunasta kivaa käsilaukkua, ja sanoin et vink vink, äitienpäiväkin tulossa. Nyökkäsi ja sanoi et joo. Myöhemmin ei "muistanut" tällasta tapahtuneen. No ei sit edes onnitellut... Se siitä. hermostun uudestaan kun edes ajattelen koko asiaa :kieh:

Ihana tuo Millin sissi/rekkanaisen alku. Meidän tosimiestä ei huvita olla lattialla ja ruuaksi söisi vain silkin sileitä etelän hetelmiä :)

Toktori Jos se on oksennustautia. Täällä ainakin on liikkeellä kunnon oksupaskatauti. Ollaan kaikki oltu siinä vuorotellen ja taidettiin viedä anoppilaankin viemisinä... :ashamed:

Mitäs muuta... Eelillä neljäs korvatulehdus. Putkista jo viimeksi puhuttiin. Pupulle kovasti onnea :flower: Topsyn, Heidin ja Yksäidin tarinat säikäytti niin, että piti ottaa Eeli yöksi viereen. Oksensi raasu pinniksessä selään. Ei kyllä edes meinannut tukehtua, mutta alkoi kauhukuvat vilistä silmissä :eek: Kauhee toi mustalaisjuttu. En ole ainakaan kuullut Suomessa vastaavaa sattuneen.
 
Oli minustakin ihanaa, kun Eemil eilen aamulla heräsi 6.30, mies ei puhunut mitään eka, näki että olin hereillä, kuiskasi sitten, että hyvää äitienpäivää :) Ja otti Eemilin ja lähtivät vaipan vaihtoon ja toiseen huoneeseen, jotta minä saan nukkua vielä :) Olen ollutkin niin väsynyt, kun on ollut tuota sairasteluakin jne. että oli tosi ihana ajatus mieheltä ihan itse ottaa poika aamulla. Olivat käyneet pesullakin ja syöneet aamupuuronkin. Eemil tuli eka päiväunille sitten miehen kanssa klo8. Minä olin nukkunut, kuin tukki sitten vielä siihen asti! Olin itsekkin ihan ihmeissäni. Siinä sitten vielä köllöteltiin jonkin aikaa, kun alkoi ovelta kuulua salaperäistä rapinaa ja piti miehenkin lähteä katsoon ;) Ja hetken päästä mulle tuotiin kakkua ja kahvia sänkyyn, miehen lapsetkin mukana :) Puolen päivän aikaan, kun Eemil laittoi päiväunille tuli taaas jotain kummaa menoa ja mulle tuotiin iso kaunis kukka kimppu :heart:

Kaikki meni siihen asti hyvin, mitä nyt tuli sen pojan kanssa hiukan harkkaa... kirjoittelin siitä tuonne toiseen ketjuun :ashamed: Oli tosi paha mieli sitten sen asian vuoksi :'(



Kukkakimppu



Äidin pikkuinen iloinen poika hetki sitten :)
 
tyty nukkumassa,olikin niin sippi että maitoo juodessaan nukahti syliin..mikä lie toista nukuttaakaan..reilu puoltoista tuntii oli edellisistä unista väliä..
ei ole taaskaan muuta tehnyt koko aamun kuin tirissy,lattialla tirisee,sylissä tirisee..ruokakin maistuu huonosti,eikun syleskelee vaan eväät pois suusta :eek:

heidillä kivoja kakkuja,tuo possukakku kiva :D

tytteli saanut komian kukkapuskan :D ja komia on poikakin =)

niille joiden miehet ei äitienpäivänä muistanut mitenkään :hug: ei meilläkään silloin aikoinaan tuo tyttöjen isä muistanut yhtäkään äitienpäivää,saatika mitään muutakaan juhlaa..

täällä kamala tuuli,pesin lakanapyykkiä koneellisen,niin hyvin kuivaa tuolla ulkona,ei tuolla kyllä mikään lämmin keli ole.

nyt kahvin keittoon..
 
DOGTOR (60kg) lähtöpaino 67,7kg viime kerrasta +/-0g, nyt 65,1kg

LILLASTINA (65kg) lähtöpaino 75kg viime kerrasta +/-0g, nyt 69,5kg

NIINUKKA (75kg) lähtöpaino 93kg viime kerrasta -400g, nyt 92,2kg

NÄKYMÄTÖN NINNI (65kg) lähtöpaino 68,3kg viime kerrasta -300g, nyt 66,7kg

PEPISA (72kg) lähtöpaino 82,6kg viime kerrasta -600g, nyt 82,8kg*

TILDA77 (75kg) lähtöpaino 83kg viime kerrasta +/-0g, nyt 78kg

TOPSY (67kg) lähtöpaino 76kg viime kerrasta -400g, nyt 72,5kg*





 
Heippa :wave:

Pitkästä aikaa...multa leikattiin perjantaina iso luomi niskasta ja nyt olen karanteenissa nostelun suhteen ettei tikit repeä, joopa joo, kymmeneen päivään ei sais nostaa poikaa.. ukko oli viikonlopun kotona ja kaveri oli nyt auttamassa aamupäivän, mutta nyt oon jo yksin, ja pakkohan se on nostella.Eipä toi niska oo onneksi kipee, ja haava näyttää hyvältä että sen puoleen. Anoppi tulee keskiviikkona kaveriksi loppuviikoksi jeeeeee (tai vähemmän jee)pyysin tulemaan alkuviikoksi, mutta työttömänä ihmisenä on niin kiireinen ettei ehdi, vaan aikoi tulla loppuviikoksi, ois tehy mieli sanoa etten sitten enää tarvii apua...

Pupu-rouvalle onnea , kuin myöskin synttärisankareille hieman myöhässä :flower:

Pessillä onneksi oli onni onnettomuudessa :hug:

Olen kateellinen teille, jolla oli ihana äitienpäivä, minä kuulun myöskin niihin, joilla päivä oli kyllä ikimuistettava, mutta vähemmän ihana ja tuloksena mykkäkoulu molemmin puolin eilis-iltapäivästä asti...
Aamulla nukuttiin kyllä kaikki pitkään ja sain kukan ja lahjankin, (tiedän että pitäis olla tyytyväinen, niinkuin olenkin), mutta kun nimenomaan rautalangasta väänsin, koska ukolla ei ole mielikuvitusta yhtään lahjan oston suhteen, että haluan jotain henkilökohtaista ja hemmottelua itselleni...sain kyllä lahjakortin, mikä menee yhteiseen hyvään... eli sama kun ois ostanu lahjakortin ruokakauppaan (minne se ei kylläkään ollu, mutta ei kaukanakaan).. enkä ois niin lahjastakaan välittäny, vaan pyysin monta kertaa että käytäis syömässä jossain...no, ukolla oli kaveri koko päivän kylässä ja sitten alkoikin formulat ja mulla meni hermot, hain sitten kotipizzaa ja napisin loppuillan siitä, kuinka mulla oli sittenkin vähän erilaiset suunnitelmat äitienpäiväruokailuun, kun kotipizzaa itse haettuna... on tyhjänpäivästä ja lapsellista vinkua tällasesta, kun kukan ja lahjankin sain...mutta kukkakin tuli vaan kuulema siksi kun pakotin ostamaan :LOL: että voinhan vähän vinkua...
:hug: Halit toisille, jonka mies ollut törppönä, muistetaan sitten marraskuussa eiks jee :LOL:

Täälläpä sitä sataa lunta ja lämmintä kaks astetta, mukavaa viikkoa :wave:
 
Meillä menossa kasvohieronta mattoon :whistle: Kiia nousee konttausasentoon aina välillä ja yllättäin tumpsahtaa pärställeen :/ Suuren suosion eilen saavutti punnerrukset ja sitä harrastetaankin koko ajan, välillä vaan kiljutaan väsymyksestä. Jättääköhän pimatsu ryömimisen kokonaan väliin

Kiia jumppaa



 
tuutilulla tosi hyvä kuva kiiasta :D meillä kanssa varmaan tuo tirinän tärinä johtuu siitä kun olis haluja mennä eteenpäin,mutta raukka kun ei pääse..itteään heijaa konttausasennossa,ja välillä jopa ihan yhden käden varassa :eek:
 

Yhteistyössä