2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko.20

Mileko kylläpä on hyviä kuvia Sannista :heart: Neiti on niin aurinkoisen näköinen joka kuvassa :D Olipas kivannäköinen bamse-body :whistle: ....



*muoks. Antaisitko pari oppituntia kuinka saadaan lapsesta kuvia joissa näytää muulta kuin sitruunan syöneeltä? :kieh: nim. tytön hymy hyytyy justiinsa kun kameran kaivaa esille"
 
Alkuperäinen kirjoittaja MaMa74:
*muoks. Antaisitko pari oppituntia kuinka saadaan lapsesta kuvia joissa näytää muulta kuin sitruunan syöneeltä? :kieh: nim. tytön hymy hyytyy justiinsa kun kameran kaivaa esille"
mä aina hihkasen Siirille et "Siiri hymyile!" kimeellä äänellä... :D

nyt en kyl jaksa muistaa mitään kommentoitavaa muuta ku et tyttelille jaksuja uusioperhe hässäkässä ja milekon Sannista ihania kuvia.
Kaikilla tääl on niin ihania kuvia, mut en koskaan muista kommentoida... samaa kun muutkin tääl kirjotelleet et yksinäni hymyilen kuville :)
joop... Siiri on parantunu ja anto äipänkin nukkua.

Eilen aamulla sain ihan ite tehä aamupalan enkä saanu äitienpäiväkorttia :( huomautin äskön isännälle... sano vaan et sait sä ruusun... joo niin sain perjantaina ja sen anto oli tännönen "tos on sulle äitienpäivä ruusu" "joo kiitti hei!" :kieh: :kieh: :kieh: voisin kuristaa ton!
 
:kieh: Näitä juttuja kun lukee, voi todeta, että äitienpäivä ois ehkä syytä lopettaa ;) . No ei vaan, mutta aika paljon saa hyvän mielen lisäksi pahaakin mieltä aikaan. Ja ymmärrän todella hyvin, että ketuttaa ja raskaasti, jos ei muisteta mitenkään :'( . Oli täällä muutamia tosi surullisia viestejä ja sitten muita puolikettuuntuneita. Meillä oli mukava päivä, mutta miehen osuus ei ollut kovin kummoinen. Kiva päivä kuitenkin ja tuo esikoinen oli niin ihanan tärkeenä :heart: . Lahjoistaan ja korteistaan ja ihanasti halaili jne. Mä muuten aloin illalla ihmetteleen, että mitä hittoo mä oon alkanut täällä tekeen... Tänä vuonna tein lahjat miehen isän vaimolle, miehen äidille ja miehen mummulle :eek: . Miks? Tekiskö tuo jotain mun äitille, mummuille jne :LOL: . No, eihän kaikkea pidä niinkään ajatella, mutta tosiaalta, taidan olla totuttamassa miestä ihan liikaa siihen, että mä hoidan täällä lähes KAIKEN.

Shenda, meidänkään typyllä ei ole vielä hampaita.
Viusta oli aivan syötävän suloinen kuva :heart: . Kolahti muhun se kuva :) . Hyviä kuvia taas myös Sannista ja Kiiukka liikkuuu ihan kuin prinsessan kuuluukin :LOL:
Tyttelille tsemppiä :hug: ! Et nyt vauvan ja uuden raskauden lisäks varmasti kaipais mitään ylimääräistä :/ . Minä kanssa välillä pysähdyn miettiin tätä nykypäivän menoa, sitä miten jo pienet lapset puhuu vanhemmilleen jne. Mihin mahdetaankaan olla menossa... Ja miten sitä ite tulee pärjään omien kanssa, kun murrosikään tulevat :eek: .

Jaahas, nyt ei pysty pidempään :wave:
 
Sain kuin sainkin syötettyä Siljalle itsetehtyjä pöperöitä. Keitin bataattia ja parsakaalta ja ihan hyvin uppos kera mangososeen :D Nyt sitten tyytyväisenä ryömii tuossa lattialla, hiljalleen saankin alkaa tekeen vähän turvallisemmaks tätä huushollia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
Sain kuin sainkin syötettyä Siljalle itsetehtyjä pöperöitä. Keitin bataattia ja parsakaalta ja ihan hyvin uppos kera mangososeen :D Nyt sitten tyytyväisenä ryömii tuossa lattialla, hiljalleen saankin alkaa tekeen vähän turvallisemmaks tätä huushollia.
Meillä lemppareihin kuuluu bataatti-kukkakaalisose. Tänään söi bataatti-kukkakaali-maissisosetta (2 kuutiota bataattia, 1 kuutio kukkakaalia ja puoli purkkia kaupan maissisosetta). Pottua en tunnu saavan itse tarpeeksi hienoksi kun ei kelpaa, kaupan peruna-kukkakaalisose ja peruna-maissisose kyllä uppoo, etenkin tuo ensimmäinen...

Meillä ilmeisesti jatketaan sairastelua... :headwall: Kolme viikkoa sitten alkoi nuha ja röhä, puolitoista viikkoa sitten todettiin korvatulehdus ja saatiin penicillin-kuuri siihen. Vointi parempi kuurin ajan... Kuuri loppui perjantaina, tänään taas harottu korvia ja nenä vuotaa kuin niagaran putous. Voi prkl!
 
V-O,toivotaan jaksuja sairasteluihin :hug: ja muille sairastelijoille kans mutta en muista nimimerkkiä :ashamed: tyttelille kans jaksamisia..milekon sanni on kyllä niin ihanan nätti :heart: noi silmät on ihan jotain liian ihanaa :heart:

nyt on meikäläisellä kuulkaa hieno prätkä rotsi,housut,kengät,hanskat ja kypärä myssy :D ihana vaaleanpunainen takki :heart: menihän sinne rahaa juu ku ukolle samanlainen satsi :whistle: autoki saatiin korjaamosta ja eipä menny ku 800e :headwall: :kieh: alunperin oli et ois saatu ehken ens viikolla tuo auto mut se oliki kerenny laittaa sen,onneks..

nyt täykkäreiden pariin,palaillaan..

ainiin PEPISA painoon pistäs-500g
 
Jospa vielä muutama rivi, ennen kuin menen viimeisteleen Yksäidin nallet :) .

Tiipii, minkä muumimukin sait? Mä kans pienesti kerään noita muumimukeja. Sillä periaatteella, et ite en ala ostamaan, mutta lahjaks muutamat välillä antaneet ja mies osti mulle joskus muumimamman ja mä sille papan joksikin isänpv lahjaks. Nyt sain tän kesän rantaelämää mukin, mikä on musta aikas kiva B) . Ostin itekin noita mukeja pari lahjaksi ja molemmat saajat ilahtuivat kovastikin.

Meillä esikoinen on paljolti saman kuuloinen tapaus kuin Tiipiin Silja. Kylässä ujo ja rauhallinen, mutta kotona tulta ja tappuraa |O . Tahtoa on aina löytynyt, unikoulua pidettiin useampaan kertaan jne :kieh: . Katjannan apinanpoikasen haluisin kyllä nähdä ja sylissäkin pidellä :heart: . Jotta millainen menijä :) . Ja vielä kun poika on, niin menoa voi tosiaan olla varsinkin kun tuosta vielä jalat alleen saa :whistle: . Kiitos Katjannalle myös rohkasevista sanoista mun ketutuksessa. Kunhan tuo imetys jää, alan viimeistään ottaa taas hiukan tilaa itellenikin. Jotenkin oon luisunut nyt toooosi kotikissaksi ja teen täällä tosiaan kaiken ja jo niinkin, että en sitten miehelle viitti hommia jättääkään, kun aattelen, ettei ne tule kunnolla tehdyksi :ashamed: . Pirttihirmu siis :/ . Tässä parin päivän aikan olen enemmänkin miettinyt meidän rooleja täällä ja muutenkin koko meidän suhdetta. Taidetaan molemmat olla tällä hetkellä aika väsyneitä, eikä sinänsä ihme. Minullakin jo kohta 8kk takana niin, etten yhtenäkään yönä ole saanut nukkua putkeen koko yötä, vähintään 2 on pitänyt joka ikinen yö herätä ja usein paljon useammin. Ja se mitä sängyssä olen on klo 23-7, ei sinänsä ihan hirmu pitkä aika, vaikka saisi ihan kunnollakin nukkua. Mies on väsynyt työhönsä ja siihen, ettei omaa vapaa-aikaa juuri ole. Mutta kaikki aikanaan, ei meillä mitään hätää tässä ole :) . Aika tavalla nyt mennään lasten ehdoilla ja sen päälle molemmat taitaa ajatella seuraavaksi itseään. Kun minä saan tuon pienimmän nukkumaan, haluan olla jo ihan itekseen enkä jaksa panostaa miehen kanssa olemiseen. Mutta mutta, eiköhän me vielä ehditä ?

Topsy kyseli isäkuukaudesta, minunkin piti siitä joskus kysellä. Meillä oli tarkoitus, että mies sen nyt ekaa kertaa pitää, mutta lopulta päädyttiinkin toisin. Oli useampi pikku juttu syynä, että nyt mies ei sitä lomaa pidäkään. Raha oli yksi isommmista syistä. Miehellä muutenkin tavallista enemmän vapaita ja se, mitä olisi vapaita tässä voittanut, ei tuntunut kannattavalta siihen tuloeroon, mikä on töillä ja isäkuukaudella. Muuten nyt olisi isäkuukausi ollut miehelle ja koko perheelle varsin hieno, kun sen olisi voinut kesäaikaan pitää. Harmittaa kyllä toisaalta miehen puolesta, kyllä sekin kaipais enemmän lomaa :/ . Yksi syy oli myös se, että tähän lomakuukauteen olisi mennyt minun kaikki lomat (koska en vielä silloin olisi töihin mennyt kuitenkaan) ja toisaalta tuntuu tärkeältä, että niitä lomia jää siihen aikaan, kun olen taas töissä, esim jouluun. En halua joutua laittaan lapsia joulun välipäiviksi hoitoon jne.

Heidillä oli hienot kakut. Ristiäiskakku oli hiukan saman tapainen kuin meillä :) . Kuulosti mukavalta sinun rullaluistelukin.

Meidän neiti näyttää myös tekevän stoppia minun ruuille :/ . Aiemmin jo luulin, että näin käy, mutta alkoikin sitten syömään. Nyt on taas suu tiukkana viivana, jos jotain perunaruokaa yritän tuputtaa. Ei tuo tänääkään sitten ole syönyt kuin aamulla kaurapuuron ja illalla riisijauhosta tehdyn puuron. Muutama väkisin tungettu ruokamaistiainen lisänä. Pitäis varmaan kans alkaa jotain makeeta tunkeen samaan lusikkaan, vai mahdanko sellaiseen peliin mennä kuitenkaan... Jos ensin kokeilisin sitä sihdin läpi puristamista tai sitten pitää vaan siirtyä kaupan ruokiin hetkeksi. Ne menee edes joten kuten.

Olikohan muuta kommentoitavaa... nyt meni muisti.

Ai niin, me kokeiltiin tänään eka kertaa matkarattaita. Niissä olikin parempi istuma-asento ja neiti oli vallan onnessaan ja tuntui viihtyvän ainakin kun rattaat liikkuivat. Täytyy joku lämpimämpi päivä kokeilla, jaksaisiko tuo katsella kukkapenkin kitkemistä rattaissa. Toivottavasti. Päikkärit meillä on nyt jotenkin kummasti mennyt nyt ihan lyhköisiksi. Mitään ihmeempää en ehdi tekemään |O
 
Vilma-Onnille: :hug: toivottavasti pikku potilas alkaa toipumaan pian.

Mulla täykkärit kesken, mutta piti käydä välillä pesemässä hampaat ja tulla sammuttamaan kone.

Isäntä näyttää nukkuvan taas Annin huoneessa. :D Nukahtaa joka ilta sinne ja jos en käy erikseen herättämässä nukkuu siellä pitkälle yöhön asti. Niin se nukahti silloinkin kun piti viimeksi mua hieroa, mutta enpä jaksanut käydä silloinkaan herättämässä kun alkoi itseäkin väsyttää niin paljon etten olisi jaksanut enää valvoa yhtään. Toiseksi joskus se hieronta menee siihen että
eikä ollut just silloin oikein fiiliksiä. Niin kuin ei ylipäätäänkään turhan usein muutenkaan :whistle: Just eilen valitteli mulle kun olen tälläinen kaino, ujo, väsynyt äiti. :LOL:

Mutta Hyvää Yötä!
 
Rontti olikin rustaillut samaan aikaan. Meidän Annin on ihan pakko saada tuo rantaelämää muki kun siinä on Niisku Neiti ja sehän on meidän neidin idoli. Ennestään mulla on se rakastunut Mymmeli ja se on sitten äidin suosikki kuppi. =) Meillä on muuten aika paljon samanlaiset ajatukset parisuhteesta, lapsista jne. Huomasin sen lopullisesti äsken kun luin tuon sun tämän illan kirjoituksen. ;) Tästä selvitään vaikka umpi raskasta välillä onkin :whistle:
 
Iltaa... vai pitäiskö sanoa yötä? :D

Mä olin tänään töissä... myymässä noita lastenvaatteita. Ihan kiva pikku tilaus, "vain" 250 euroa. Aika hyvä tuntipalkka :D No joo, eihän tuosta summasta jää paljoakaan sitten oikeasti käteen, kun laskee siitä pois bensat ja muut...
Nyt on vähän veto pois, mutta kyllä se tästä. Pitää taas tuijottaa toi peli ja yrittää sitten saada unta kaaliin... No onneksi huomenna saa levätä.

Krisu ja milli mä voin tulla koska vaan teille kahville. Koskas tullaan? :D
Isännän pelit on joka kerta pe tai su illalla, alkaa noin 18.30-19.30. Joten taidetaan ne reissut unohtaa. Mutta muuten voin mielelläni tulla käymään vaikka heti tällä viikolla... Kunhan vain sovitaan niin. Onko ehdotuksia? Ensi viikolla?
Voin tuoda noita vaatteita vaikka mukana, jos haluutte...

Mutta nyt äkkiä syömään jotain ja peliä kattomaan samalla...
 
nauratti toi katjannan hieronta juttu,mua ei saa kyllä mikään fiiliksiin nykyään :LOL: voi ukko raukkaa..sanoki mulleyks kerta et jos ees kerran kuussa sais mut ei ku saa kerran 2kuukaudessa tai harvemmin :LOL: minkäs mää sille voin :D

voi,mun pitäs kans alkaa kerätä niitä muumi mukeja,aivan älyttömän ihania ovat..
rontille voima :hug:
 
DOGTOR (60kg) lähtöpaino 67,7kg viime kerrasta -500g, nyt 64,6kg*

LILLASTINA (65kg) lähtöpaino 75kg viime kerrasta +/-0g, nyt 69,5kg

NIINUKKA (75kg) lähtöpaino 93kg viime kerrasta -400g, nyt 92,2kg

NÄKYMÄTÖN NINNI (65kg) lähtöpaino 68,3kg viime kerrasta -300g, nyt 66,7kg

PEPISA (72kg) lähtöpaino 82,6kg viime kerrasta -600g, nyt 82,8kg*

TILDA77 (75kg) lähtöpaino 83kg viime kerrasta +/-0g, nyt 78kg

TOPSY (67kg) lähtöpaino 76kg viime kerrasta -400g, nyt 72,5kg*





[/quote]

 
katjanna: mua alkoi niin hymyilyttämään toi sun hieromis juttu =)
ja kun meillä vähän samaa että eihän sitä aina jaksa

no joo ja mies välillä valittaa... :/
mut jospa tää hormooni häiriö joskus normalisoitus...

milekon sannilla nätit silmät:)

ja kiiukka se osaa voimistella :LOL:
ihana kuva taas kerran!

mulla kuume nousussa,palelee ja särkee ns.lihaksia :whistle:
kumpa vaan pikku-ukkeli säästys tältä!

meillä muuten ei enää viihdy yhtään vaunuissa!kamalasti vänkää ittensä ylös että näkis.
millonkahan sitä siirtys rattaisiin?

nyt tää flunssanen äippä lähtee unten maille,oikein kauniita unia kaikille :hug:

ps:viel perää kysymys kaikille että lähteekö teiltä hiuksia?
mulla lähtee melkosen paljon..vitamiineja syön ja ei mitää apua |O
 
Huomenta! Oottelen tässä kahvintippumista ja sitte pitääkin mennä Jesper herättämään. Pitäis olla KOKSissa klo 8.15. Tänään ne jalat kipsataan :/ Äitiä jännittää ihan mielettömästi (tuleeko umpikipsit vai ei. Miten poika antaa ne tehdä jne.) Oli pikkusen uneton yö..

Sairastajille
paranemisia ja pikaisia sellaisia.

Hiuksia lähtee multa ainakin ihan mielettömästi :kieh: Varsinkin pesun jälkeen. Isoja "tuppuja". Siinä olikin yksi syy miksi nää lyhyemmäksi leikkasin.

Mut nyt kahville :wave: Palailen kun kotiudutaan...
 
kuka haluu toooosi kiukkusen tytön? siis eilis ilta oli ihan kamala,lähin lenkille,niin täällä tyty oli lähestulkoon huutanu koko ajan,ja hiljenty kun tulin lenkiltä kotiin,ja pääs miun syliin..mutta kiukku ja natina jatku..joten nakkasin toiselle supon.ehkä pikkusen rauhottu,mutta muualla ei ollu kuin sylissä.

miehelle jo sanoin et voisko olla venlalla korvatulehus(mut ku ei ole ollu nuhaa) vai johtuuko noista hampaista,vai siitä kun ei kunnolla pääse liikenteeseen..vai kitiseekö nyt ihan kitisemisen ilosta :eek:
sitten viime yönä alotti sen narinan klo 01.15 tunnin kuuntelin,ja nostin viereen.siinä sitten nukku ja heräs 6.15 |O
viekussakin myöhkäs ja myöhkäs,tais olla kuuma,miulla oli ainakin :eek: en jaksanu käydä toiselta heittämään yökkäriä pois,vaan aukasin vetoketjun.

miettiny tässä et soittasko läkärivuoroa,mutta jotenkin en usko et olis korvatulehus,kun ei nyt silleen itke yöllä(eikä päivällä) et johonkin koskis.mutta jotenkin vaan hermoon käy tuo kitinä :headwall:
no ens tiistaina on 8kk lääkärineuvola,joten kyllä käsken sen korviin kattoa.

tuutilullalle ja pojulle onnea sairaalareissulle..

jeps,pitkimpä neiti tuolla hiljaa oli..tasanen narnatus vaan kuuluu..joten pitää mennä..
 
tuutis:eli tää hiustenlähtö varmaan jotain hormooniperäistä... :/
mulla kans suihkun jälkeen oikeen tukoittan lähtee...kurja poimii niitä pitkin kroppaa :x
yäk!
vois itsekki lyhyemmäksi leikata.
tsempppiä tähän päivään sulle ja pojalle :hug:

nyt kiirus :wave:
 
Huomenta!
Yö meni hyvin, pari heräämistä vaan, tutilla uni taas jatku. Kuume laski jo illalla ja nyt ihan oma ilonen Eero taas. Me saatiin Clavorion-lääkettä, tehokasta tuntuu olevan.
Panadolia suositteli tämäkin lääkäri nestemäisenä, suposta ei kaikki kuulemma imeydy. (tai jotain) Samaa sano sillon aikanaan sairaalassa, ettei suppoja kannata antaa. Silti ostin just uuden paketin.. nestemäistä lääkäri kirjotti 3 pulloo reseptille, saa isomman pullon sillä ja vakuutukseen.

Tää päivä siis ollaan taas hissukseen. Onni ja hoitotyttö on ulkona, Eero ottaa tirsoja sitterissä.
Tämmöstä tänne.

Mullakin lähtee hiukset päästä!! Kohta oon kalju :headwall: Kai tää joskus loppuu.
Jahas, muksut taas ovella...
 
Nonnii... Meillä on eka "isompi" haaveri sattunut. Eemeli jäi isin viereen nukkumaan, kun äiti lähti suihkuun... Poju pyöris sitten ja tippus sängystä. Hirvee huuto, ei meinannut rauhoittua millään... Otsassa on iso punainen läikkä... toivottavasti ei ihan kamalaa mustelmaa tule.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Nonnii... Meillä on eka "isompi" haaveri sattunut. Eemeli jäi isin viereen nukkumaan, kun äiti lähti suihkuun... Poju pyöris sitten ja tippus sängystä. Hirvee huuto, ei meinannut rauhoittua millään... Otsassa on iso punainen läikkä... toivottavasti ei ihan kamalaa mustelmaa tule.

Voi Eemeliä! Ne on niin nopeita noissa liikkeissään!
Pelästyikö isi enemmän kuin poika, yleensä se on niin:)


Onnea Vip1
:flower:

Tänne ei uutta, viime yö oli tosi katkonainen, Eemillä on öisinkin niin kauhea meno päällä, herättää itsensä sillä pyörimisellä ja kääntyilyllä.
Nyt on siis väsynyt äippä kehissä.
Ja hiuksia lähtee tosiaan paljon. Mutta niin mulla on ollu joka kerta jossain vaiheessa synnytyksen jälkeen, eli en ole tästä yllättynyt.

Eemi on alkanut tajuta tuttipullon ja tuttelin päälle, koitan asteittain tätä imetystä vähentää. Nyt ainakin näyttää että sujuu ihan ok. Öisin ja aamuisin olen edelleen imettänyt, mutta päivisin nyt pari päivää on koitettu mennä pullolla ja nokkamukilla.
 
DOGTOR (60kg) lähtöpaino 67,7kg viime kerrasta -500g, nyt 64,6kg*

LILLASTINA (65kg) lähtöpaino 75kg viime kerrasta -2500g, nyt 67kg*

NIINUKKA (75kg) lähtöpaino 93kg viime kerrasta -400g, nyt 92,2kg

NÄKYMÄTÖN NINNI (65kg) lähtöpaino 68,3kg viime kerrasta -300g, nyt 66,7kg

PEPISA (72kg) lähtöpaino 82,6kg viime kerrasta -600g, nyt 82,8kg*

TILDA77 (75kg) lähtöpaino 83kg viime kerrasta +/-0g, nyt 78kg

TOPSY (67kg) lähtöpaino 76kg viime kerrasta -400g, nyt 72,5kg*


 

Yhteistyössä