2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko.20

Keiju07
Plääh, Venäjä teki justiinsa kolmannen maalin ja mä jätin lätkän katsomisen siihen. Olihan se nyt alkujaankin hävitty matsi, mutta sinnikkäässä kannattajassa elää aina pieni toivo.

Tulinpa sit lueskeleen ja nyt merkkaan mihin asti pääsin.

Hauskaa viikonloppua kaikille, minä varmaankin taustailen, kun pitää se hemmetin gradu vääntää loppuun. Lievä paniikki iskee, mutta onneksi on kaikki tukijoukot hälytetty kehiin Vienaa hoitamaan. :)

 
Nyt on tällä mammalla maansuru, kun Venäjä voitti. Nooo, huomenna Suomi ottaa pronssin Ruotsilta...

Rontti
Ei tarvinnu maksaa, kun peruttiin tarpeeks ajoissa. Lääkäri ei siis kieltäny, mut suositteli sitä runsaiden supistusten takia.

 
Yhyyyy ja ääääääää :'( :headwall: :headwall: |O
En mä sitten huomenna saakkaan uutta autoa..hekutti että vatuttaa vieläkii..
Päättipäs se myyjä sitten soittaa tossa illalla miehelle, että ei hän myykkään sitä autoa..
Oli vaan kysyny myyjä, että ettehän te oikeesti ollu sitä autoa tulossa ostamaan :eek:
No oltiinhan me... tosi kiva kun ehittiin rahatkin käydä nostamassa, nyt on sitten aimo pino viissatasia tuolla...
Mehän ei siis oltu sitä edes vielä käyty kattomassa, vaan päätettiin ostaa jos auto todellakin oli myynti-ilmotuksen kaltanen..
Kivat vaan, kun ei ollu mikään ihan yleinen varustelutaso tossa autossa, aikani etin ja yhrään samanlaista en löytäny mistään. kun tuo astetta heikommin varusteltu on sitten taas hihna vetonen ja on sillon ihan mopo.. tuo kun olis ollu ketjulla niin olis joskus päässy eteenki päin..
Minuu suututtaa.. ja liian pitkä tarina kerrottavaksi tuo autojuttu..
No mulla on täällä lohdutuksena jotain öllön makeeta tutti frutti suklaata..

Miehen vein alkuillasta pelaamaan jalkapalloa, söivät ja saunoivat, nyt varmaan juovat.
Pistin ukolle kyllä kovan komennon. sanoin että jos mun mielestä vähääkään heikossa kunnossa, niin on turha kuvitella menevänsä muutamaan seuraavaan "saunailtaan"
noilla kun niitä työn puolesta riittää vähän väliä...

Tohtorilla ihana motskari :p
 
Huomenta kaikille!
Mà menin taas 9 Annikan kanssa nukkumaan.. Ihana kuunnella kun neiti hòpòttàà omassa sàngyssààn àiskàlle ja sitten kun valot sammuu laittaa pàànsà tyynyyn ja nukahtaa :heart: :heart: Ja taas nukuttiin KOKONAINEN yò.. Ei ole vielàkààn neiti herànnyt ettà toivottavasti jatketaan samaa rataa :) En tiedà onko muut vauvat samanlaisia mutta kun Annikalla on kuumetta niin se ei nuku ollenkaan.. Voi valvoa putkeen koko pàivàn ja nukahtaa n. 3-4 maissa yòllà.. Vaikka yleensà sanotaankin ettà kuume tekee vàsyneeksi niin ei ainakaan Annikan kohdalla.. Valittaa vaan :( Ja sitten mamman pitàà olla vierellà koko ajan..
Kommenttia sitten noista motskareista Aivan ihania! Mà tykkààn ihan hulluna niistà, mutta en ole varma làhtisinkò kyytiin.. Riippuu varmaan kuskista kuinka hyvà on.. Dogtorin ja miehen motskarista en viitti edes kommenttia laittaa.. Liian kade ;) =) Siis aivan upea!
yksàiti nauttii sinkku elàmàstààn, mutta omistaa siltikin oman perheen.. KADE KADE KADE myòs... Ikiomat sàànnòt eikà tarvitse kellekààn ns. raportoira menoistaan :) Mà en tuon miehen jàlkeen ole enàà tiiraillut ketààn.. Riittàà yksikin mies tànne :D
Ai niin ja maanantaina meillà on 1-vuotis hààpàivà ja mies on poissa kotoa.. Kursseilla... Mennààn sitten myòhemmin viikolla ulos syòmààn ( jota ei ole tapahtunut 7 kuukauteen :D ) ja pààtinkin sanoa miehelle ettà lahjan saa ostaa kunhan ei ylità 10 euroa :D:D Eipàhàn tule sitten hòmpòtyksiin laitettua rahaa :) Ja tuommoinen pieni lahja on sòpò :heart:
Ja en ole huomannut onnitella Millià! joten paljon onnea! :flower: :flower: :flower: Toivottavasti juhlat onnistuu hyvin! :)
Ihs osannotttoni surussasi :hug:

hòh tànààn oltais saatu làhteà ulos annikan kanssakin, mutta tietysti sataa vettà :kieh:
 
huomenia kaikille!

täällä lämmitetty jo tänä aamuna uunii,hitto et olikin vilakka nousta ylös :eek:

mies sitten eilen kävi siellä sairaalalla..ja meille ei sitten enää tulekkaan vauvoja..niinkuin pari meijän kaverii luuli..no ei pie luulla luuta lihaks :LOL: opereisson oli mennyt hyvin..eikä oo tarttenu särkylääkkeitä ottaa..

kiitos rontti kodinhoitotuki vastauksesta =)

mammoliino meijän jäniksen papana kakkiaan tepsii luumu..ja neuvolassa sano et antaa joka aterialla luumua,niin kyllä pitäs irrota..oon muutaman kerran tehnyt tollee et antanu joka ruuan yhteydessä luumua,niin kyllä tytyn vatsa toimii..liiankin hyvin :D ja neiti kyllä on nyt ruvennut juomaan tosi hyvin vettä.

vai yksäitillä kevättä rinnoissa ja sukat jaloissa pyörii..kaiholla muistelen sitä tunnetta... :D aah..mutta kiva joskus on muistella menneitä :saint:

dogtor elkäähä nyt hurjastelko..hieno on pyörä ja hienot vaatteet =) eikös pojulle olis pitäny sivuvaunu ostaa,pääsis teijän kanssa ajelulle :D mutta ei se nyt taija tollaseen pyörään oikein sopii :D

tyty nukku hyvin..ja lähestulkoon koko yön masulleen..jossakin vaiheessa toisella kuuppa päkötti pystyssä,niin käänsin sen sitten selälleen,mutta taas kohta oli masullee..

tuolla nyt kuuluu dvd levyjä levittelevän..

joo pitää lähtee karvat laittamaan ojennukseen,ja kohta kirppis kierrokselle.
 
Heidi, mä käännä Eeron ties montako kertaa aamuyöstä oikeinpäin, kun herää tolleen, tosin selälleen.
Huomenta vaan, herätty ollaan. En ole käynyt muutamaan päivään lukemassa, anteeksi. Mä kun kuulun oman kylän mammojen kerhoon, niin heidän kanssa tulee juteltua enempi, kun on nähtykin monet kerrat. En mä teitä unohda!

Eero toipunut hyvin korvatulehduksesta. Onneks!
Tänään ajellaan Kouvolan ohi pikkukylään serkun 50v juhliin. Huominen meneekin sitten ihan tööt-fiilingeissä, kun illalla ajellaan takas kotio. Pojat kun nukkuu autossa, niin mikäs niiden herätessä aamulla. No, eipä me sielä varmaankaan juur ysiä pidempään olla. Matkaan lähtee pojat ja mun kaks veljeä.
Vaatteet tarttis kattoo... onneks taas ei jäänyt ihan viimetippaan tää, onhan tässä vielä muutama tunti aikaa :headwall:
Mukavaa viikonloppua!!
 
Ja Annika pòtkòllààn sàngyssà edelleen.... Vilma-Onni neiti nukkuu yleensà kaikki yòt nykyààn vatsallansa, muuten ei tykkàà nukkua.. Ja yòllà jos Annika ei heràà, en heràà màkààn enàà joten jos neiti hassuun asentoon itsensà vààntàà niin saa nukkuakin sitten niin :ashamed: Harvemmin enàà heràilen tarkastamaan Annikaa, on jo niin iso ettà saa itsensà kyllà toiseen asentoon tarvittaessa :)
 
Santti: ehei meillä jumpattu eilen. EVVK :eek: ja mulla on ne niinkin nyt just.
:x

Pupu: harmi kun autokaupat meni pieleen. Mikä auto teillä olikaan joka meni ohi? Ei tuo munkaan mies ollut saanut sitä autoa minkä olisi halunnut, oli kuulemma täysin eri kuntoinen mitä oli kuvattu myynti ilmoituksessa. Minä se en ymmärrä mitään noiden hihna vetojen suhteen.

Minä olen lähdössä lenkille piti vaan käydä ensin toivottelemassa teille: hyvät huomenet =)
 
HEIDI: toi on ihankuin meidän Eemi :LOL: se on jatkuvasti mahallaan jalkopäässä, sitten herää ja huutelee sieltä kun ei pääsekään enää unissaan möyrimään eteenpäin.. :LOL:
Meilläkin Eemi edelleen nukkuu, mutta tosin jo ekoja päikkyjä, täällä kun aletaan aamut klo 05-06..
 
Dirlittan Juu en tiedà miten tuo neiti nyt tolleen nukkuu... Varmaan ràstiin jààneità tuntejansa.. Normaalisti noustaan siinà 7 maissa ja nyt edelleen tuolla koisii... Ei sitten varmaan nukuta aamupàivàn pàikkàreità.. Mutta mutta eilen ei Annika kyllà pàivàllà nukkunut kuin 2 * 25 minsan pàikkàrit ettà varmaan sillàkin selittyy vàsy :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heidi25:
Dirlittan Juu en tiedà miten tuo neiti nyt tolleen nukkuu... Varmaan ràstiin jààneità tuntejansa.. Normaalisti noustaan siinà 7 maissa ja nyt edelleen tuolla koisii... Ei sitten varmaan nukuta aamupàivàn pàikkàreità.. Mutta mutta eilen ei Annika kyllà pàivàllà nukkunut kuin 2 * 25 minsan pàikkàrit ettà varmaan sillàkin selittyy vàsy :)

No ihanaahan se on että nyt nukkuu pitkään, saat aamukahvit juoda rauhassa:)
Meillä Eemillä kun oli se vauvarokko ja kova kuume, niin silloin ei nukkunut millään. Kun toipuuim veteli koko seuraavan viikon tosi pitkiä unia, tankkasi kai takaisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Alkuperäinen kirjoittaja Heidi25:
Dirlittan Juu en tiedà miten tuo neiti nyt tolleen nukkuu... Varmaan ràstiin jààneità tuntejansa.. Normaalisti noustaan siinà 7 maissa ja nyt edelleen tuolla koisii... Ei sitten varmaan nukuta aamupàivàn pàikkàreità.. Mutta mutta eilen ei Annika kyllà pàivàllà nukkunut kuin 2 * 25 minsan pàikkàrit ettà varmaan sillàkin selittyy vàsy :)

No ihanaahan se on että nyt nukkuu pitkään, saat aamukahvit juoda rauhassa:)
Meillä Eemillä kun oli se vauvarokko ja kova kuume, niin silloin ei nukkunut millään. Kun toipuuim veteli koko seuraavan viikon tosi pitkiä unia, tankkasi kai takaisin.
Oi, toivottavasti meilläkin kävisi noin kun tuo nyt toipuu...
 
Huomenta...
Tää poppoo painuu kohta kiertelemään autokauppoja, josko se uusi unelma löytyisi menetetyn tilalle..
Se auto jota me kovasti himoittiin, tai himoitaan, on nissan primera sportdeck cvt-m6, noissa muissa saman vuosmallin (tai ainakin lähellä sitä) esim. luxury wagon cvt primeroissa kun on se mopo versio vaikka olis samalla koneella. Mutta kun meillä on hakusessa nimenomaan Automaatti ja farmari.. ja tietty ilmastointi pitää olla ja mielellään muutkin herkut, niihin kun on tottunut, nii ei niistä osaa luopuakkaan. :/
Katjanna, toikos se sinun mies sitten teille mitään autoa?
Täällä vatuttaa edelleen tuo auton menetys, mulla jo niin sormet syyhys ja kaasujalka vipatti.
Mä kun olen sen sortin naisia että tykkään noista autoista.. :D

Annikallla samanmoiset uniasennot kun meidän Juholla =)
ja tosi loistava juttu että Annika on taas terve :flower:

Sen verran tosta autosta viellä, vaikka se tuskin juur kettää kiinnostaa, mutta tuo sport deck on harvinaisempi kun nuo tavis primerat ja niitä sitten ei löydy mistään |O
Tai jos löytyy, on sedan mallia tai manuaali vaihteinen :headwall:

Tais miehellekkin sellanen mopo löytyä jonka ostan synttärilahjaksi. Semmonen -89 Tunturi Tiger, vähän kalliimpi kun olin kuvitellu, mutta minkäs mahtaa.. Jouduin jo tuolle ukollekkin sanomaan että mopon saa lahjaks (synttärit siis meni jo, mutta lahja on viellä hankinnassa)
Täytyy varmaan lahen reissulla poiketa samalla kattomassa. :D

Pitäsköhän vaihtaa yökkäri pois niin pääsis liikenteeseen.. :whistle:
 
Pupu: voi hitsi että tiedät paljon autoista. Meikäläisellä meni ihan ohi moni asia noiden sun auto tietojen suhteen :whistle: Siis ihan mielenkiinnolla luin, mutta en ymmärtänyt puoliakaan :eek: Se on kiva etsiä sopivaa kun oikein innostuu jostain. Mulla on nyt innostuksen kohteena leikkimökki :D Löysi mun mies yhden, mutta ei ole sellainen malli minkä halusi. Olisi siis halunnut porrasperäisen tai mikä lie malli onkaan, mutta kun ei ollut sillä alueella hyväkuntoista, hyvin varusteltua niin joutui tyytymään farmariin. Farmarihan on perheelliselle kätevämpi, mutta vissiin se porrasperäinen? olisi ollut komeampi :D Niin kuin huomaat minä en ole kauheasti perillä millainen se meidän auto on :eek: Mulla itsellä on farmari golf vm.1996 ( automatic sekin ) ja hyvin pelittää vaikka vähän vanhahko onkin.
 
Pupu: vielä. Pyysin miehen tähän viereen ja se otti nuo sun auton tiedot ylös paperille. Aikoi katsoa mitä nuo Saksassa maksaa. Sanoi ettei ole ikinä kuullutkaan tuon mallisesta autosta ja sillä heräsi mielenkiinto.
 
heidi ihanasti annika nukkuu,meidän jätkä kääntyili yöllä100 kertaa mahalleen :headwall:
autoista me löydettiin marraskuussa meidän unelma auto =) sitä ennen oli vm. 01 farmari mondeo,päätettiin vaihtaa se pois kun se oli diesel ja ei enää ajettu paljoo nii turha maksaa niitä veroja..ostettiin tilalle sit tollanen opel omega,seki on joku sportti malli,on madallettu ja erilaiset puskurit ku karvalakki mallissa jne..ja sit se on v6 :p joten kyllä pääsee :D

väsyttää,ei oikeen tullu nukuttua yöllä..
 
Dogtor: joo käyhän tuo. Kävisi varmaan useemminkin jos päästäisin, mutta aika raskas aina yksin pyörittää tätä huushollia silloin kun mies on reissussa. Tuosta edullisuudesta en tiedä mitään kun mua ei kauheesti kiinnosta autot, moottoripyörät jne...
 
Huomenta mammat ,

vai autokuumeissa täällä rouvat on , ja neidit keväthuumassa (vrt yksäiti...).
Jahas - meikä vielä(kin) on varovaisella kannalla , panostan tuohon yhteen rakastettuun rinsessaan.
Hengissä ollan ja kylästelty yms entiseen malliin ...

Taidan käydä kerhoon purkamssa tän viikon tapahtumia - jotka siis tavallansa helpottavia, mutta siltikin ei-niin-helppoja. Nooooooo - mikäpäs tässä nyt helppoa on olt ??? :)

Viun kans ollaan jo suht tolpillaan , räkää tulee enää vaan vähän . Pimuli on reipas , hyppii ja pomppii. Ja osaa taputtaa käsiä yhteen - taputaputap . Ja toinen uusi taito on suun 'pläryytys' siis itse omalla kädellä tekee , jokeltaa ja läpyttää suuta samalla kädellä. Söpöä ja hienoa.
Kyllä tää äitiys on ylpeyttä mitä omituisimmista asioista - omana lapsen örinäkin on niii-in söpöä-

Liikuntapuoli yhä ootattaa - kääntyilee nyt sentään enempikin ja jonkun verran pyörii akslen ympär. Ootellaan ... Kävelytuoli on kyllä olt kova sana - Viu on ihan intona - ja tepsuttelee huoneesta toiseenkin jo - kynnyksellä katsoo kysyvästi äippää, että saako mennä... aikas maltillisesti ollaan sitä(kin) käytetty. Mutta hauskaa näyttää olevan...

Milloinkas se on pakkopakko se isompi turvakaukalo autoon ostaa ? Kai tuon britaxin pitäis mennä 13 kg asti ?
Meillä jää myös yli - uutena ostettu vaaleanpunasävyinen Britaxin kaukalo - tyttömallia. bstyle hyvittää 40% lähtöhinnasta , joten jos yli sen saa , niin myydään...
Samoin bumbo lähtee - meillä sitten jäi aikas vähille käytöille ...
Muuta kamaa ootatutan vähän - niin sen Lindexin pöllöpuvun 68 cm myyn pois myös... meni meillä laitokselta tosi pitkälle - n 6 kk:een.

Pitäis kai jakssa huutonettiin laittaa kamaa myyntiin, oon vaan niin hemmetin laiska näissä, ihan saamaton ...
Nukuttu on meillä ihan jees - Viu panee maaten 20-21 , herää 02-04 (syötän sylissä pullomaidon), sitten herätys ja käärmepainia (pehmokäärme pinniksen lisäreunapehmusteena) 06-07 - ja jaoskus saa vielä pienet unentyngät sen jälkeen. Toisinaan sitten taas ei ... Eli tavallaan yksi yöherääminen. Oon ihan tyytyväinen...

Pitäis uskaltaa alkaa jotain karkeempia ruokia antamaan, vaan kun oon aika nynny näissä. Nynny äippä... noooh ... maissinaksujen lisäksi on jossain marketeissa semmoisia talkkunapapanoita (muron näköisiä) , asteen kai terveellisempiä - ja hyviä pinsettiote harjotteita ? Missä - en tiä - jos joku tietää niin kertoo..

Pihatalkoot ois taloyhtiöllä, jahka Viu herää, pitäisikö mennä näennäisharavoimaan , kimuli rintarepussa. saisi ainakin pisteitä, vaikkei juuri tulosta tulisikaan :)


Haleja kaikille,
-- ja pitäis kai alkaa orientoitumaan siihen keskisuomen miitingiin - onko pohjosiesta nyt ketään muita enää/vielä tulossa kun mammoliinon ketalekin perui ??? :headwall:

Oulunaisia ois kiva nähdä - pannan mailia ? Kävisikö ensi tiistaina ??? Tai pe ?
 
Me mihinkään olla viellä lähetty, kun sähkömies syösksy pihaan ja nyt asentaa tuolla alakerrassa jotain, joka liittyy likaveden poistamiseen kaivosta nuihin sakokaivoihin.. siis jotain lisäosaa uppopumppuun.

katjanna, tuo primera johon ollaan tykästytty, maksoi nettiautossa n. 8500e ja vuosmallia -00.
Mun tuo nykynen auto on ford mondeo -97 2.5l v6 (automaatti tietty), kamala bensasyöppö. vie 13 litraa satasella kun innostuu kaasutteleen.. Joten johan tuo -00 vuosmallinen on mulle kun ihka uus, vaikka onkii jo 8 vuotta vanha..
Mun mies ei ookkaan aikoihin saksan autoja kattellu, sillä loppu innostus, kun ei koskaan päässyt ostamaan.
Tuo mun mondeo on tuotu ruottista reipas vuos sitten, huonoa siinä on paljon, mutta kaikista huonointa se että siitä puuttuu lohkolämmitin.. kiva talvella semmosessa 20 asteen pakkasessa lähtee mihinkää ku ei saanu tolppaan.
Tuo automaailma iskee muhun aikalailla ja kaikkea sitä on tullu opittua kun tuo isäntä on automiehiä. Väittäisin jopa osaavani tehdä jollekkin vanhemmalle autolle jarru yms. remppaa.
Ja olempa kerran yhestä autosta moottorinkin purkanu.
Appiukko vilkas vähän pitkään kun mä puran moottoria ja isäntä haravoi :kieh:

Anteeksi tämä autopainotteinen viesti.. nyt pitää viiä juho hetkeks maate, kun ei näköjään vieläkään päästä lähteen...
 
lhs
Topsy, minun mummuhan oli myös hyvässä kunnossa, ikään nähden, mummu olisi täyttänyt parin viikon päästä 84v ja lähtö tuli kyllä niin yllättäen. Nautihan ajoista mummun kanssa, kun vielä ehdit, siitä minäkin olen onnellinen, että nähtiin mummua niin usein, ja mummu sai olla lapsenlapsenlapsienkin kanssa.

Heidi, meidän tyttö nukkuu myös mahallaan, yleensä aina!! Ihanasti pyllöttää pylly pystyssä, usein myös poikittain :heart:
 
Tulin vilkaseen mitàs te tànne ootte kirjoitelleet.. Samassa mutustelen noita mun 2 suklaaLAIHDUTUS patukkaa ( ei siis oikeita suklaapatukoita vaikka niin ajattelenkin :D ) ja oikeasti mà tykkààn.. Siis ovat hyvàn makuisia ja vievàt tuota mun suklaanhimoani pois :)
YOdottaja mà olen kanssa nynny àiti.. en uskalla antaa mitààn sormiruokia ja pààtinkin etten anna vielà ennen kuin on varmaa ettà annika tajuaa kuinka homma menee.. En uskalla riskeerata ettà tuo ahmija hotkii liian ison palan.. :ashamed:
 

Yhteistyössä