2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko.19

tin :hug:

äitivaan odotan innolla pipoa :D

Siiri on kipee :( kauhee nuha iski eilen illalla... viime yö meni vitu*ks, kahen aikaa yöllä hain kuistilta rattaat mihin nukahti ja nukku aamuun asti (lue klo:6.30 herätys :kieh: ). Mä toivon että ne saamarin hampaat tulis äkkiä ja toi nuha menis muutamassa päivässä ohi.

nyt en muista mihin kaikkeen piti kommentoida... onnea uusia juttuja oppineille!
 
Tin :hug:

Siljalla sellanen känkkäränkkäilta menossa että oksat pois |O :kieh:
Just sain teidän kirjotukset selattua läpi, mutta nyt pitää jo mennä rauhottelemaan neitiä...suppoa yöks!

ja huomenna kokeilen taikataikinaa!
 
Tin iso :hug: sinne.

Me ollaan Mintun kanssa ihan otettuja, ihania olette kun noin Mintun istumista muistatte huomioida :heart: Onnea myös Hilmalle ja Eemelille uusista taidoista. Ja toivotaan Oliivia että pian paranet. Ja onneksi Eemeli nyt pääsi asiantuntevan lääkärin luona käymään. Tsemppiä teille!

Ruokien pakastamisesta (nii-in, kannattaa kysyä uudestaan, mun piti silloin vastata, mutta vissiin olen unohtanut... :ashamed: ). Pakastan kymmenettä kertaa käytettyihin pilttipurkkeihin eikä minulla eikä kellään kaverillakaan ole koskaan hajonnut yksikään. Otan pakkasesta ja laitan suoraan mikroon, eikä mitään ole koskaan sattunut. Hedelmiä saatan pakastaa vielä myös jääpalarasioihin, sellainen on sitten kätevä puottaa puuron sekaan. Joskus laitoin minäkin minigrip pussiin, mutta koin hankalaksi koska pussista ruoka pitää laittaa vielä lautaselle, pilttipurkista voi syötellä suoraan.

Äitienpäivätoiveena tietty jotain kallista ja turhaa tietenkin :LOL: Mitä sitä turhaan kainostelemaan :LOL: Nooh, taitaa tulla kakkua ja korttia, yleensä laulavatkin, Milekolla tulossa kyllä ihana karaokeaamu :D

YOdottaja, mitä mainioin ajatus! Konttauskoulu! Tämä työtön kotiäiti taitaa tästä tehdä itselleen uuden pisneksen ;) Milloinkas teille sopisi parhaiten kurssipäivät? :D

Shenda meillä on Mintulle ensiaskeltuoli, ja on täällä monella muullakin. Toki siitä voi tulla jotain esim varvastamista, mutta kun pitää järjen päässä niin varmasti voi välttääkin ja vain nauttia vempeleen tuomasta vapaudesta. Minttu on tuolissa n. 30 min päivän aikana, ja kun laitan siihen, kiljuu jo innosta. On kyllä aika lyhytaikainen vempele, heti kun pääsee liikkeelle ryömimään, viihtyy jo paremmin lattialla ja mieluumminhan sen sinne laittaa.

Rontti minä märsään myös jokaisissa kissanristiäisissä, ja auta armias jos siinä on vielä Anni mukana... niagarasta ei tule loppua. vaan saatanhan tuota kotonakin tyttöä halata ja ryhtyä poraamaan, siinä on 3 vuotiaalla ihmettelemistä... :)

Mut nyt loppuu romaani, me painutaan saunaan. Minttu nukahti jo 19 ja Anni 19.30, ollaan ehditty jo töllön edessä löhöillä ja syödä uus lakritsi-suklaa pussi ;)
 
Tin :hug: :hug:

Krisu Eipä tuo pulauttelu/nieleskely hirveästi tunnu poikaa vaivaavan... tai no, pikkusen ennen sitä se vähän kitisee/ähisee, mutta kun saa ylimääräiset pois kaihertamasta niin helpottaa..allergiaepäilyjähän meillä oli, näytti ettei mikään käy, jokaikisestä ruoka-aineesta tuli ihottumaa ja koko ukkeli oli täynnä punaisia karheita laikkuja...mutta nyt näyttääkin siltä että taas kaikki käy, mistään ei ole tullu mitään oireita enää kuukauteen ja nyt on maisteltu jo vaikka mitä...että se olikin varmaan vaan sitä suoliston kypsymättömyyttä ja siksi reagoi silleen. Ja muitakaan oireita ei oo nyt ollu, mutta saas nyt kattoo ja seurata, onhan se varmaan inhottavaa kun nousee kaikki takas suuhun ja niitä nieleksiä...
Ja ai niin, ihana juttu teistä vauvalehdessä =)

Tuutikselle ja jepelle :hug: , urhea poika sinulla!!

Hipkukka Kiitos vinkistä, tarkoitus olikin keksiä joku muu ratkaisu ruokien pakastukseen kun ne pilttipurkit, mutta aattelin ne nyt kerran täyttää ja nakata sitä myöten pois kun nuita on kertyny melkoinen arsenaali kun kaupan ruokia syöty tähän asti. Mutta tosiaan, pussithan vie paljon vähemmän tilaakin pakkasessa...

Katottiin äsken "vanhoja" videoita, siitä kun poika oli pieni pariviikkonen vauvanpalleroinen, voi että....se ol niin pieni ja ihanainen, ei sitä ees tajua että miten nopeesti aika menny ja miten kovasti se on kasvanu ja kehittyny...siitä jos mistä hiipii vauvakuume, vaikka minä oon vannonu, että ei ainakaan pariin vuoteen, mutta olihan se söpö voi hyvänen aika...

Ihanaa, mulle tulee huomenna kotiin hieroja =) luvassa ainakin intialaista päähierontaa, ja kenties jotain muutakin rentoutusta....oih...

se ois jääkiekkoilta sitten tiedossa, pirun myöhään vaan näkyy...

huhhei ja hyviä öitä :wave:
 
Ukon vuoro muka tulla koneelle :kieh: . Päivän paras hetki, lapset nukkuu :D . Mut Katjanna mä en tänään ehkä ehdi sohvalle, kun kaivoin ompelukoneen esiin. Mutta onneks kirjotit tohon viestiin että kera herkkujen. Mun kun on sulle pitänyt kirjottaa, että kohta en enää sulle puhu mitään, jos siellä sohvallas riekut vaan vesipullon kanssa :LOL: . Olin niin kateellinen niistä parin päivän viesteistä, kun pystyit oleen kurissa ;) .

Ja Tin, lämmin :hug: . Kauniisti kirjoitit.

Niin ja siitä Aapiskukostahan ei lopulta mitään sovittu, joten ei kai siellä kukaan ollutkaan.
 
Mä kans muuten joskus eka pakastin pilttipurkkeihin, mut en enää muista miks se ei sit tuntunutkaan hyvältä. Siirryin sit pieniin minigripeihin. Nyt oon vasta jääpalarasioihin pakastanut, ostin Ikeasta sellasia kivoja vähän isomman kokoisia( Yksäiti huom :LOL: ) palapelin mallisia jääkuutiorasioita.

Ja muuten vielä noista ruuista. Tänään täältä jotain viestiä lukiessa hokasin, että niin tosiaan, kohtahan tuo meidän neiti on 8kk ja kaupassa ois ihan uudet ruuat :eek: . Ja mä kun vasta oon alkanut täyttään kaappia noilla pikkupurkeilla :/ . No, kun syömään alettiin vähän myöhemmin, niin kai me siirrytään noihin isompien ruokiinkin sitten vasta vähän myöhemmin. Sanokoon suositukset mitä tykkää :kieh:

Ja nyt siis miehelle vuoro koneelle ja minä ompelukoneelle, saa mummu etanansa.
 
topsikallehan se piti sanoa et onnea uudesta taidosta,eiks ookki ihanan näköstä ku "vauva" jo istuu..

meillei poju viel liiku mihinkää ja hyvä niin,ei tarvii silmiä joka paikkaan,paitsi että alkaa voimille ottaa toi jatkuva kantaminen..onneks viihtyy istualleen paljon..

kävin äskön vetäsemässä pyörä lenkin,en muistanukkaa miten rankkaa on pyörällä ajaa..ja räntää satoi ja vasta tuuli oli,silti pakko oli mennä :LOL: sais vähä kuntoo nostettua edes..

me ollaan kans kuvattu videokameralle pätkiä anskan elämästä,ekat on ihan osastolla otettuja,niitä on ihana aina katsoa,ristiäiset on kokonaan kuvattu,kylpyjä on kuvattu ja uusien lelujen testailuja kuvattu..
 
Tulee muuten nyt vain mieleeni se sanonta, että "ei kahta ilman kolmatta"... :ashamed: Täällä on jo palstalaisilta kuollut kaksi läheistä... onkohan eemelin iso-fafa se kolmas? Kauheeta mitä minäkin ajattelen :eek:
Olis vaan varmaan hälle itelleen helpompi, loppuis tuo sairastelu ja kaikki muu... Kun ei pääse edes kunnolla liikkeelle... :'(

Siis eemelin iso-fafa joutus eilen sinne sairaalaan. Tänään todettiin ruusu vasemmassa jalassa ja kuumetta 40 astetta :( Toi ruusu on vasta neljäs tässä muutaman vuoden sisään...
 
Heips!!
no voi jestas mikä päivä takana...poika ollut melko kiukkupussi!
ja ihan vaan sylissä viihtyny,jos yritin laittaa matolle,sitteriin tms, (yleensä kyl viihtyy )
nii kamalat hysteria itkut!
iltapuuroa kun syötin nii meno oli jo melko hurjaa :eek:
ei syöny mitää,huusi vaa!!
eli käytin pesulla ja päätettii laittaa suppo.
no onneksi iltamaidon mies sai syötettyä kun supon vaikutus jo alkoi.
nyt muru onneksi nukkuu tyytyväisenä.
siis voiko tää olla sitä hampaan tuloa??
pojalla on 2hammasta,alhaalle tuli sillon n.3kk iässä,ei se näin hurjaa ollut :/

ääh,en tiiä |O

taitaa siellä tiipiillä vissiin olla samanlaista menoa?
selasin viel taaksepäin nii huomasin...
toivottavasti teilläkin pikkunen sais nukuttua!

ostin jotain uutuus jädeä,rommirusinaa.
puolen litukan paketti..no melkein jo syöty :ashamed: :snotty:
no joo,saa sitä joskus herkutella..hih..pysyiski toi joskus
:kieh:

ootteko muuten kattoneet sooloilua elokuvan?
mulla tuli eilen katottua ja tykkäsin =)

nyt pötkölleen sohvalle hetkeks ja sit nukkumaan..jos hyvä säkä on :attn:
Öitä kaikille :wave:
 
Tin :hug: :hug:

Nyt mulla meni ihan jo unohduksiin mitä mun piti kirjottaa..aloin edellistä pinoo lukeen ja sillon vielä olin ihan perillä,nyt en enään :LOL:
Vetäsin sit tänään jotenkin salilla niskat jumiin,ei pää käänny toiselle puolelle ollenkaan :kieh:
Hitto vie et on inhottavaa..no äippä kävi tuomassa voltarenia ja jotain muuta ja vähän hiero mut ei auttanu.Sit mamma huomas et mä oon ihan vino... :LOL: :LOL: mussa on siis ihan selvästi valu virhe... kaula on siis toiselta puolelta lyhyempi kun toiselta. Pitihän äiskän tarkistaa mun selkärankakin et onko suora... :LOL: oli kuulema.
No onneks on keskiviikkona hieroja.

Syömisestä, Pessi on syöny ite leipää (hiukan oon antanu kuivaa ensin),maissinaksuja,tuoretta ananasta,kurkkua,omenaa,päärynää,porkkanaa,tomaattia oon antanu ihan palasia ilman kuorta,viinirypäleitä..tänään imeskeli karjalanpiirakkaa ja tykkäs ihan hulluna.
Ja nyt ollaan yks purkki syöty 8kk ruokaa.Sekotin joukkoon vähän bataattia niin hyvin uppos ja sit tänään söi yhen annoksen ihan pelkkääkin..olikohan se jotain broileri-vihannes juttua.

äitivaan- mä oon miettiny kans tota pulauttelua..siis Pessi pulauttelee kans ihan kauheesti,maidot melkein tulee aina pihalle ellei suostu oleen selällään(yöllä siis ei yleensä tuu) mut sit tulee usein jossain vaiheessa kumminkin ulos.Ja kiinteetä myös pulauttelee aika huolella..ja nieleskelee myös takas. Aattelin kysellä ens neuvolassa kun on 8kk neuvola lääkäri. Pessin isällä on ollu sitä refluksia pienenä..voiko olla jotenkin periytyvää?

Ja herkkuja meillä saa kans vasta kun osaa pyytää.Peetukin tais jäätelöö maistaa mut ei muuta ennen 1v synttäreitä. En oo mitenkään ihan kauheen fanaattinen noitten kans mut en oo kokenu mitään tarvetta antaa.Ja nykyäänkin Peetu ei saa herkkuja ennen ruokaa koskaan.Ja hyvin sen on ottanu.Eikä ala tappeleen mistään herkuista jos kieltää. Että näin mennään Pessinkin kanssa.

Rontti,ei oo palapeli vielä valmis..teen tollasta Anne Geddesin panorama kuvaa missä
6 vauva nallee pöydällä. Ja ihan ois tarkotus kehystää seinälle. Ja odottaapahan tossa sit tuollanen Kaj Stenvallin kuva tekemistä seuraavaks,löysin kirppikseltä 5?:lla ihan siis avaamattoman.

Nyt unille... :wave:
 
vielä yks kommentti...
pulauttelusta tosiaan meilläkin poika kova pulauttelemaan ja välillä tulee oikeen tosi isoja.
sitä oon tässä mietinyt että pitäisköhän sen täsä puolen vuoden iässä jo alkaa pikkuhiljaa vähenemään??
meillä pyykkikone rumpaa samaan tahtiin ku aina.

kannattaakotästä puhuu siellä 8kk neuvolassa vai jo aikasemmin soitella??
kiitos jo etukäteen

:flower: :flower:

no nyt jos malttas mennä :whistle:
 
tin :hug:
tuutikselle ja jepelle myös :hug:

Rontti jos ei kohta ala poimut parantumaan,niin kantsis varmaan käydä näytillä jos kovin punottaa ja erittää? Ettei vaan ole mitään tulehdusta, onhan niitä sellasia antibioottisia jauheita mitä sitten voi laittaa (jos vaan nyt oikein muistan etten ihan höpöjä höpötä?? ). Mä kans aina alan melkein vollottaa juhlissa :ashamed: Muistan toissavuoden joulujuhlan varmaan koko elämäni,kun sellainen pieni kehitysvammainen poika lauloi yksin koko isolle koululle Joulupuu on rakenettu. Hän lauloi täysin nuotilleen ja niin reippaasti että moni muu olis jäänyt kakkoseksi ja mua itketti ja niin paljon! :ashamed: Se vaan oli jotenkin niin liikuttavaa :heart:

Me sitten otettiin Saran kanssa tänään kunnon lenkki kotiin krisulta...
Aattelin oikaista kotia, mutta "oikaistiin" sitten niin että tuli Anssi Kelan laulama Nummelan harju niin tutuksi ettei tarvi enää pahemmin tutustua kyseiseen harjuun! :LOL: Siellä mä lykin pitkin pieniä juurakoisia polkuja noita meidän rattaita. ja kyllä, myyjän lupaus: kulkevat kevyesti paikassa kuin paikassa ilmakennorenkaillaan piti paikkansa :D
Ja voin kertoa että hanko-hyvinkään tien varressa ei mene lähelläkään kävelytietä meille päin krisulta :kieh: Ja niitä ei tämän jälkeen edes etsitä :LOL: Päätä huimas kun päästiin kotiin ja Sara tosiaan nukkui tyytyväisenä koko pitkän matkan :D

Huomenna on Mean kouluun tutustumispäivä, hän aloittaa koulun syksyllä erityisluokalla. Kovasti on kysellyt milloin menee kouluun ja tänään kun sanoin että mennään tutustumaan, niin en ole kyllä pitkään aikaan nähnyt niin tyytyväistä ja ylpeää hymyä! :heart: Vaikka hän ei kaikkea opi niinkuin muut, eikä aina ymmärrä kaikkea, niin jotkut jutut on hänelle tosi suuria juttuja ja osaa olla myös ylpeä että pääsee ja saa osallistua niinkuin muutkin :heart:

Onnea vielä kaikille vauvoille uusista taidoista! :heart: :heart: :heart:
Meillä vielä kovasti harjoitellaan ryömimistä, hitaasti ja hartaasti. Istumista opetellaan vasta syöttärissä, mutta kaikki aikanaan. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
ootteko muuten kattoneet sooloilua elokuvan?
mulla tuli eilen katottua ja tykkäsin =)
Mulla rupes niiin naurattaan kun luin tän :D Just tänään istuin sohvalle, karkkia, lämpimiä voileipiä ja sooloilua elokuva. Ajatus ihanasta elokuvaillasta, rakastan suomalaisia elokuvia... Puolituntia meni ja pyysin miestä pelastaan mut pois. Oli ihan uskomattoman huono elokuva :LOL: :LOL: Siis toki makuja on monenlaisia, ja mun sisko kehui kans sen maasta taivaisiin, jotenkin vaan nauratti niin kun just puhisin miehelle kuinka huono voi elokuva olla alusta asti ja sit luen sun viestin :D Pitänee ehkä siis yrittää vielä se katsoa loppuun, jos se paranisi loppua kohden.

Hyvää yötä :wave:
 
Jeps, päivä taas takana ja mitään en saanu aikaseen :headwall: :headwall:
No siinäpähän sitten loppuviikosta hakkaan päätä seinään kun on niin kiire tehä kaikki valmistelut |O

Leffoista, mä en juurikaan tykkää kotimaisista elokuvista. Eniten mua ärsyttää niissä se, että musiikki yms möly on sairaan kovalla ja puhe ei kuulu sitten mihinkään :/
Oon vannoutunut kauhuelokuvien katsoja :D

Rankalta kuulostaa tuo tuutiksen pojan (Jepen?) kipsihoito! mutta toivotaan että menee helpommalla kun voiskaan kuvitella.

Meikeläisellä on menny nuppi jotenkin sekasin.. illalla ja yöllä ei kyllä väsytä.. mutta aamusta sitten sitäkin enemmän. Välillä pitää ihmetellä että miten mä edes herään sillon kun Juho herää. Tai kaihan hää välillä ehtiikin olla muutaman kymmenen minuuttia hereillä ennen kun mä oikeesti tajuan että nyt on aamu.. Luulis että muutaman tunnin yöunien jälkeen illalla väsyttäs, mutta ei :eek:
no jos ens viikolla helpottas kun ollaan sitten jo rouvana :kieh:

Plaah.. tainnuttaskohan toi jääkiekko mut..
 

Yhteistyössä