****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 26**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Milli, minä jo yöllä tajusin sitten katsoa tuon kuvan osoitetta ja löysin tuon kyseisen putiikin... Ja jätin sydämeni sinne. MINÄ HALUAAAAN |O

rosett2.jpg

Mun on pakko saada nuo. Mies kysyi että missäs meinaat pitää?. No en tiijä, mutta pakko ne on saada :D Mulla on aika paljon noita pakko saada-kenkiä, joista on sitten osaa pidetty kerran ja osaa ei ikinä, mutta on se niillekkin tarkoitettu se päivä, jolloin niiden käyttäpäivä koittaa :p Ja onhan ne ainakin kauniita, ja mukavaa omistaa jos ei muuta :laugh:

Hitto mikä sadepäivä :kieh: Mieskin kotona kun ei työmaalle pääse :headwall:

Kiitos Topsy vasurivastauksesta. Onpa jäsnkä homma tuo teidän Annin kädellistyminen. Onkohan se se poikkeus, joka vahvistaa säännön ;) Kyllä tuo tosiaan aika vahvasti näyttäis vasemmistoon kuuluvan tuo meidän neiti, mutta niin kuin sanoit, varmasti ei voi vielä tietää. Sikäli vaan ihan hauska juttu kun ei meillä tosiaan kummallakaan ukon kanssa ole vasenkätisiä sukulaisia. Nyt tässä muuten just kun kirjoitan, niin Silja lukee lattialla kirjaa ja otti sen käteensä OIKEALLA kädellä :o Otappa tuosta nyt sitten selvää....

Mulla alkaa tauti jo pian hellittää, mutta mies valittaa nyt kurkkukipua :headwall: Voi rähmä! Ja Santeri niiskuttaa myös mennessään.... Minä muuten mietin tuota, että mistä ihmeestä me ollaan kyseinen tauti saatu kun kukaan ei oikeastaan poistunu kämpästä koko alku viikkoon viime viikolla. No aikani mietittyäni tajusin, että Silja istui maanantaina kauppakärryissä ja piti kiinni siitä työntöaisasta! Ja kaikkien muiden kädethän tulee jo automaattisesti pestyä kauppareissun jälkeen, mutta enhän minä sen käsiä tajunnu pestä/desinfioida :o Ja tuleehan nuo taudit jos ovat tullakseen, mutta tähän asti on päästy käsihygienialla. Silja siis eka kertaa flunssassa.

Juu jäin vaan miettimään että kuinkahan paljon tulee postarit kustantaan? Eikä meillä ehdotonta tarvetta oo...mutta vaatehullu kun on niin het ku vaatteista puhutaan niin johan oon tulisilla hiilillä! :D Mutta jos vip1 haluaa ehdottomasti puvun ja on tarvetta niin osta pois vaan! =)

kyllä on suomen kesä lyhyt ja vähäluminen..taas tulee vettä..oikein rupee myrkyttämään kun aina sataa..millo tulee aurinkoa ja hellettä,et sais noita kesävaatteita tytyllä pitää..meillä ihan tyystin pitkähihasta bodya ja pitkää housua päällä..hyvä jos ei pidä jotain kunnon kevätpukua laittaa,kun laittaa toisen ulos nukkumaan..

mies lähti töihin,ja minä sunnittelen tässä jos paistas vaikka kääretortun ja yhen kakun..pakkasessa ei taaskaan ole mitään kahvileipää..kukahan onkaan ne sieltä syöny.. :o

eilen just pidin luentoa noille isoille likoille,et normaali ruoka ei kelpaa,vaan kaikkee hipleetä kyllä syödään,ja mikä nyt niin ihanampaa ku uudet perunat ja lihamureke..mutta ku ei niin ei..no kyllä tuo miun nuorempi likka syö,mut vanhempi ei..tänä aamuna kysy et mitä ruokaa teen,sanoin et kaalilaatikkoo..tuli vastaus et yök..kyllä annoin kuulla taas kunniasa,tuumasin vaan et neitille pitää vissiin olla jotain kokolihapihvii grillissä käristettynä joka päivä..ja niin pitkään kun saman katon alla ootte,niin pitää kelvata sama ruoka mitä muut syö..
ja kaks nariskoo ruuan suhteen on huomenna tulossa :o :headwall:

venla kyllä syö..jopa kaalilaatikkoa :D muutaman lusikallisen annoin hälle tänään,ja hyvin upposi.

mutta nyt kahvin keittoon..

Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
jaahas..neuvolassa käyty ja olipahan taas käynti :o saldona lähete lastenlääkärille painon takia kun ei oo muka tarpeeks noussu, kehityksen viivästymä ym.... palailen illalla paremmalla ajalla..vituttaa taas... :headwall:

:hug:

Viime yö oli tuskanen..
Micael nukahti ysin jälkeen. Ite menin puolilta öin nukkuun. Micsu heräs huutaan yhden aikaan. Huusi tunnin. Kahdelta nukahti, heräs taas neljältä, annoin maidon. Ei nukahtanut uudestaan vaan huusi lähes koko ajan kuuteen asti.. Sit nukahti ja heräili puolen tunnin välein huutaan. Ysin aikaan noustiin ylös. On vähän väsynyt mamma..
Sain vihdoin vietyä kotihoidontuki hakemuksen KELAan.
Ja kävin labrassa hb-kontrollissa, kun torstaina on se lääkäri.

Onnea sankareille :flower:

Tinakenkätytölle :hug:

Tuli tuosta Mirkun kirjotuksesta mieleen, että tuleeko ne kotihoidontuki-laput kotiin, vai täytyykö ne käydä KELAlta hakemassa? En minä vaan ole laittanu rikkaa ristiin koko tuen puolesta...

Alkuperäinen kirjoittaja Mammoliino:
Tinakenkätytölle :hug:

Tuli tuosta Mirkun kirjotuksesta mieleen, että tuleeko ne kotihoidontuki-laput kotiin, vai täytyykö ne käydä KELAlta hakemassa? En minä vaan ole laittanu rikkaa ristiin koko tuen puolesta...

miulle tuli toissa viikolla kotiin..äippäloma loppuu 14.7.

hemuli ei miulakaan mikään tarve ole :ashamed: vaatehullu kun miekin :ashamed: Minkä kokonen muuten asu edes on?Mut sie olit enste et osta pois jos haluat. :D

tinakenkätyttö mitä ihmettä?Miusta Peppi ainakin näyttää oikein hyvältä eikä ole mikään laiheliini,siro lapsi.Paljonko Peppi sitten painoi?Ihmeellisiä nää tän kylän neukkarit/lääkärit :(

Mammoliino, tai sitten Essi lähetti silloin ovelta Siljalle jonku räkäbakteerin kun käytiin vaatteet hakemassa... Tosin Essi on jo ihan terve.

Mullekaan ei ole mitään lappuja Kelalta tullu. Meillä mies pitää sen isäkuukauden, saas nähdä kuinka äijän käy, kun uhkailin mennä töihin ;) Tosin näyttää siltä, ettei ole töitä :laugh:

se college puku on 80cm ja menee varmaan kirjekuoreen,tai no 2 isoon että ei tuu varmaankaa isot postarit.mut päättäkää kuka sen ottaa ja ostaja laittaa sit yytä mulle :flower:
minnuu taas ketuttaa :headwall: palailen paremmalla ajalla..

voi jestas miten jumaliset kengät millillä on.... kävin kans kurkkaamassa niitä kenkiä sielt sivuilta ja koukkuun jäin... täytyy varmaan tilata sielt kengät ton mekon kanssa sinne elokuun häihin :whistle: täällä kans kenkä friikki :wave: ainut et tuntuu et mitkää vanhat kengät ei mee jalkaa raskauden jälkeen.. tai menee mut ahistaa... tai sit se johtuu siitä et ei tullu pidettyä mitään korkkareita paljoa. :ashamed:

Siiri on parantunut... jippii... luojan kiitos, kylhän täs jo kerettiinkin sairastaa ku ensin oli se vauvarokko ja sit tää kauhee flunssa.

isännällä on tänään synttärit ja pitäis mennä kahestaan syömään. ja ihan senkin takia ku huomenna klo:13.30 pitäis istua raportilla :kieh: |O mä en halua mennä töihin |O |O |O |O

Heissan!

Hipkukka:Meillä Eero siirtyi viikko sitten Onnin kanssa nukkumaan ja hyvin mennyt. Herää max kerran aamusella, tutti suuhun ja uni jatkuu. Nukkuu nyt pidempään ja mäkin paljon paremmin.
Kannattaa koittaa siirtää omaan huoneeseen, jossain oli juttukin siitä, oliskohan ollu vauva-lehdessä.
Onni siirtyi aikanaan aikasemmin omaan huoneeseen, söi sillon vielä kerran yössä.

Santti: Iloista työelämän alkua!!

kelasta tulee paprut kotihoidontuesta. Pitäs muuten muistaa täyttää ne, että saa sen hurjan eurokasan ajallaan =)

Sadesään huveja: Käytiin ekaa kertaa meitin pääkirjastossa Onnin kans. Samalla Anttilassa.
Eero antoi iskän olla rauhassa, nukkunut koko aika... epistä..

Ihanaa, kohta Tallinnaan!!!

Siis täh? Lähteekö Santti jo töihin?

Mulle on tullut myös kelan paperit kotiin ja ä-loma loppuu 30.7

Kiva kuulla että täällä on muitakin yhtä tolloja noiden pissisten suhteen. :whistle: Mietin ensin että kehtaanko edes kysyä mitä ihmettä moinen tarkoittaa. :ashamed: :D

Käytiin miehen kans äsken kartsalla kahdestaan. Käytiin kiinalaisessa syömässä ja huomasin siellä yhtäkkiä että me oltiin ihan hiljaa ensimmäinen puoli tuntinen sanomatta sanaakaan toisillemme. :D Mietin itsekseni että näinkö vähän meillä enää nykyään on asiaa toisillemme. :o Mutta kyllä sitä juttua sitten myöhemmin tuli. Taidettiin vaan molemmat nauttia siitä kun sai syödä rauhassa ettei malttanut edes puhua sanaakaan =) Mukava reissu oli.

Omassa huoneessa nukkumisesta. Meillä vauva on nukkunut jo jonkin aikaa ja on auttanut heräilyyn. Ennen oli niin että kun me mentiin miehen kans nukkumaan niin vauva alkoi sen jälkeen pyörimään ja heräili vähän väliä. Nyt herää aamu yöllä kerran syömään ja sekin on vaan huono tapa josta pitäisi päästä eroon kun vain jaksaisi alkaa saikkaamaan.

Poika kitisee, palailen...

joo siis mitat oli 7740g ja 71cm oli tullu painoalisää vaan 200g edelliskäynnistä.. ni sit tää lääkäri oli sitä mieltä et PITÄISI jo osata nousta istumaan ja seisomaan 8kk ikäisenä :o peppihän menee kierimällä eteenpäin... no tämmösten takia mennään sit lastenlääkärille.. :whistle: katoin just et esikoinen on noussu ite istumaan sekä seisomaan 10kk ikäisenä et mix helvetissä pepin pitäs osata jo nyt??? oli muuten hiton nuori naislääkäri, joku uus just alottanu....

Iiik! :D Äsken soitteli ystävän äiti että toista on lähetty leikkuriin viemään. Ei käynnistynyt tipallakaan (ollaan taas kulutettu aikaa puhelimessa) :/ Nyt ootellaan uutta puhelua kumpi tuli ja koska ja minkä kokoinen jne. :heart: Kiian kummi oli äidilleen jättänyt lapun että mulle pitää heti soittaa ja kertoa jos itse ei pysty soittamaan :D Ja toinenhan totteli tytärtä :laugh: =)

Tinakenkätyttö; HÄ???? Meillä Eero ei edes ryöminyt, käänty navanympäri ja selältä masulleen ja takas. Lääkäri siitä mainitsi, mutta ei mitään huolissaan suuremmin ollut. Nyt 9kk ryömii ja hetken istuu tuetta, mutta ei tosiaan nouse ite istumaan saati seisomaan. Jopas on virkaintonen lääkäriämmä....

Tuutis: kohta siis jännitys loppuu, onhan se kestänytkin. =)

pikasesti, pian on perunat kypsii...
Tuutis, oon täälä jännittäny ystäväs puolesta. :D Jännä ku kaikki raskausjutut näin kolahtaa nykyään. Kaveri sai just kaks veljen lasta, peräkkäisinä päivinä. Siis eri veljille. Niitäki piti jänskätä :)

Tinakenkätyttö: Täälä ei myöskää nousta istumaan eikä ylös!
Eemin kehitystä on muuten kiva seurata ku Tatu tekee ne jutut aina muutaman päivän päästä. Siis kääntymisen ja ryömimisen ainaki, kai se pian nousee ylöski. Jos Eemiki =)

Tamperelaiset!!!!: Tullaan ens viikolla sinnepäin, varmaanki autolla tällä kertaa. Kerkeiskö joku meidän kans kahville? Yksäiti, henkka, Rontti, ketä muita olikaa tampereelta? Rontti tais kyllä olla reissus jos en ihan väärin muista...

Jaaha... josko minäkin yrittäisin aktivoitua taas välillä... mulla on koko ajan niin kiire, että ei oikein ehdi...
Meillä on tuossa tulossa toripäivät 12.7 (vinkki dirlittan :D ) ja olen menossa sinne myymään tavaraa... On ollut hirveen vaikea päättää mitä kannattaa ottaa ja mitä ei ja kuinka paljon mitäkin... :headwall: Tein eilen "vain" 1100 euron mauste/keittiötarvike tilauksenkin... Toivottavasti edes puolet noista menisi, niin pääsee eroon tavarasta. Kunhan paketit tulee, niin alkaa armoton hinnoittelu ja pitää kirjoittaa listat tavaroista ja ja ja.... :headwall:
Lisäksi olen yrittänyt laitella tuota kellaria koko ajan vähäsen... Mutta tuon pikku pojun kanssa se on vähän vaikeeta, kun isikin tekee ympäri pyöreitä tällä hetkellä. No kohta alkaa onneksi loma, joten eiköhän se tästä helpotu.
Kotihoidontuki laput tuli joo aikoja sitten... pitäis laittaa nekin, mutta kun niihin pitää kopioida molempien firmojen tilinpäätökset (eli noin 40 sivua yhteensä) mukaan + muut paperit, niin ei ole jotenkin saanut aikaiseksi. No onneksi ne saa takautuvasti. Jos yrittäis ottaa sen asiaksi huomenna...

Eemeli on noussut silloin tällöin jo aiemmin, mutta eilen hän alkoi nousta ihan koko ajan. Nyt vedetään ylös ja alas ja ylös ja alas... pää on ihan mustelmilla, kun ei millään koko aikaa ehdi vahtimaan tuota pojua. Joten ensiaskel kengät meillä on jalassa nyt koko ajan... Kun ei se mitään, että toi keksi alkaa nousta... Nyt myös samalla aloitettiin kävelemään tukea vasten. Ei vielä pitkiä matkoja, mutta kävelee kovin. Käsistä kiinni pitäen hän kävelee jo pitkiäkin matkoja ja ihan oma-aloitteisesti... Eli meidän neukkutädin "PAHIN PAINAJAINEN" toteutui :kieh: :kieh: Tuo poika lähti kävelemään ennen konttauksen osaamista... Ei tuo jätkä vielä konttaa, ryömii yhä edelleen... :kieh: :kieh:

Jaaha, jotain rapisee taas eteisessä... Pakko mennä kattomaan mihin se taas on sormiaan tunkemassa ja mitä vetämässä alas jostain :laugh: :laugh:

Ai niin... Korkeasaareen ollaan lähdössä... Päättäkää kellon aikoja ja pistä dirlittan mulle vaikka tekstari sitten, kun tiedätte tai tänne viestiä.... Kyllähän minä täältä tulen... Ajalla ei ole meille väliä.

:heart: Kaksi poikaa sai pikkusiskon :D Erittäin ylpeä isä soitti mulle ja kertoi tyttärestään. Prinsessa oli painanut 3700g ja jotain (tietäähän ne miehet ettei tarkat mitat mieleen jää ) ja pituutta oli 52cm isin hataran muistin mukaan :D Ihanaa!

Nyt meikäläinen alkaa huomenissa pesemään ja silittelemään noita Kipsuttimen pieniä vaatteita valmiiksi seuraavaa käyttäjää varten :D Jee!! *joku on todella onnellinen toisen puolesta ja vielä ihanammaksi asian tekee että heillekin pieni tytär suotiin* :heart: Myö päästään leikkimään TAAS yhdessä nukeilla :laugh:

Ai niin... Piitulille piti sanomani, että paketti lähtee huomenna postissa. Joudun vähän ottamaan postikuluja, mutta kaikkia en ota... Eli viimeistään perjantaina voi odotella tavaroitaan...

MaMa onnittelut kouluun pääsystä :flower:

Ja kiva Tuutilulla että kaverisi vihdoin pääsi synnyttämään ja että kaikki meni hyvin! Kiia saa leikkikaverin :D

Tosi hienoja kenkiä teillä, Millin ihanat saappaat ja Mammoliinon korkkarit. Mäkin haluaisin sellaiset, jäis kyllä todella vähälle käytölle mut voishan niitä katsella vaikka kirjahyllyssä, eiks niin? :D

Sairastelijoille paranemisia! mua vaivaa vit..mainen yskä :kieh: toivottavasti ei poikaan tartu.

Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Ai niin... Piitulille piti sanomani, että paketti lähtee huomenna postissa. Joudun vähän ottamaan postikuluja, mutta kaikkia en ota... Eli viimeistään perjantaina voi odotella tavaroitaan...

Kiitos, kiitos. Eikä postikulut haittaa.. :D

Yhteistyössä