****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 26**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
dirlittan aika menee nopeesti..lapsistahan sen huomaa..minunkin tuo esikoinen täyttää lokakuulla jo 16v :o siis mihin nää vuodet on oikein hujahtaneet :whistle:

muistan kun se lähti ekalle luokalle ekana koulupäivää..ja mitkä vaatteet tytyllä oli päällä..sit vaan aika hujahti,ja menikin jo seiskalle..ja taas yks hujaus..niin pääsikin jo ysiltä..huh huh..

lapsille tulee ikää..myö vanhemmat vaan pysytän aina ja ikuisesti 25.na
:D

Huomenta vaan mammat! :flower:

Suuremmoiset onnittelut sekä täysiä kuukausia että vuosia täyttäville! :flower: :)
Onnittelut myös MaMalle kouluun pääsemisestä ja Santille töiden aloittamisesta! :flower: Ja tuutiksen ystävälle pienestä tytöstä. :flower:

Kylläpä oli hurjan ihanat kengät millillä! :p Ja mammoliino kans teki hyvän ostoksen. :whistle: Mä rakastan korkokenkiä :heart: , mutta kun olen tällänen hongankolistelija jo ilman korkojakin, niin eipä niitä ole tullu kamalasti hommattua. :(

Kiitos muistamisesta milla-maria, pari yötä on mennyt paremmin. Kaksi herätystä ja ilman ylimääräisiä kitinöitä. Siirsin pinnasängyn makkarin toiseen päähän, se luultavasti auttoi. Seuraavaksi on vuorossa siirto omaan huoneeseen. :o Pystynköhän mä nukkumaan sitten ollenkaan. :whistle: ;)

Tsemppasin alussa niin paljon, jotta muistaisin onnitella tasapuolisesti kaikkia, niin nyt sitten unohdin mitä muuta piti kommentoida. :ashamed: Tää on niin tätä. :laugh:

Sairastelijoille :hug:

Tinakenkätytön neukkulääkäriä kyllä kummastelin! :o On ne jotkut kyllä ihan mahottomia! |O

milla-maria: Jos se on nyt niin että tuolla tytöllä on maitoallergiaa edes jonkin sorttista, niin saattaa allergisoitua jossain ajassa myös tuolle soijamaidolle :/ Kaikki ilmavaivathan hävisi alkuun kokonaan ja nyt paukuttaa öisin(siis 2yötä ) ja huutaa perään :/ Olis varmaan aiheellista köpötellä taas apteekkiin ja ottaa seuraava maito kokeiluun lue->kalliimpi maito. :( Josko yöt sillä paranis tai sitten nämä huutoyöt vaan kuuluvat tuohon vauvaan tjn?!
Meillä on kyllä toinenkin maitoallerginen tässä perheessä, mutta keskimmäisellä tytöllä annettiin suoraan kaikista "puhtainta" maitoa mitä apteekissa on saatavilla, ei siis ole kokemusta noista muista esim. soijamaidosta.
Keskimmäinen tyttöhän oli jo tavallisella ,maidolla ja taas alettiin epäilemään maitoallergiaa. Ei siis suostu syömään mitään maitotuotteita. Päiväkotiin oli ilmoitettu asiasta ettei anneta maitoa nyt juomaksi ja joku sijainen oli eilen antanut "vahingossa" vai liekkö istuttanut pöydässä ja laittanut juomaan, niin tuloksena todella pahat ilmavaivat ja maha kipeänä. :headwall: Myönsivät kyllä heti mokansa.

Tuo kuopuksen kutale oli kyllä niin kamala jo heti aamusta että hermot meinas tosissaan mennä.. :/ Ihan järkyttävää kiukkuilua kokoajan. :o
Miksi mä en muista muiden olleen tuollaisia vauvoina? Kuultaako aika näin hyvin muistot vai onko tuo rääpäle tosissaan pikkuhirviö verrattuna sisaruksiinsa? :ashamed:

Kokeilin eilen tehä elämäni nsimmäisen kestovaipan ite ja siitä tuli tosi hyvä! :D innostuin niin paljon että nyt on jo kolme valmiina ja lisää vaan pitäis saaha :whistle:

Meillä nyt muutama yö menny vähän paremmin kun tuo neljäs hammas vihdoin tuli. Viikonloppuna tyttö ei nukkunu yön aikana ku muutaman tunnin, muuten vaan kitisi ja kitisi |O

MaM onnittelut koulupaikasta! :flower: syyskuussa se minäkin palaan takasin koulunpenkille ja uuden luokan matkaan.

Täällä vain pää kolisee ja huuto kuuluu :'( Kova on halu pojalla lähteä liikkeelle... opettelis nyt ensin sitä konttaamista :D No poika on tullut äitiinsä :saint:

Juu juu dirlittan... Kerkesin äsken käymään kerholla.... Kaikki sopii minulle... ei hätiä mitiä.... Katotaan nyt millä kokoonpanolla mekin tullaan sinne päin... Isi on niiiiiiin katkera tuosta reissusta meille, joten voi olla, että joudutaan sekin ottamaan mukaan :D
No siinä onkin sitten hälle puuhaa, kun hoitelee noita pikkusia ja esittelee niille mitä elukoita mitkäkin on :laugh: :laugh:
Jos ne dirlittanin kanssa ehtii edes keskittymään sellaisiin juttuihin.... Menee kuulumisten vaihdossa koko aika :saint:

Mutta josko nyt menis laittamaan ukon nukkumaan, niin pääsis käymään pahvinkeräyksessä, postissa ja kaupassa...

Heippa,

Dirlittanin Idalle Synttäri Onnittelut :flower:
k040.gif

Minä jouduin perumaan sen ensi viikkoisen konsertti paketin.
d015.gif
Viime yö oli taas niin syvältä kuin olla ja saattaa. Kymmenen kertaa sain käydä rauhoittelemassa ja joka kerta jouduin imettämään että sain Apinan uudestaan nukkumaan. Ei tuota voi jättää kenenkään harmiksi kun ei sitä saa rauhoittumaan. |O Ketuttaa niin paljon kuin olla ja voi. Lupasin miehelle että mene sinä yksin kun tiedän että hänkin kaipaa jo jotain muutakin elämää. Mitäpä mun hyövää häntä estää menemästä vaikka itselläkin kyllä tekisi jo mieli johonkin. Mies ei aikonut lähteä yksin piknikkiin, mutta sen sijaan alkoi suunnitella Iron Maiden konserttiin menoa. Toisaalta ottaa tuo ukkokin päähän kun ei se kamalasti tee mitään sen asian eteen että tuon lapsen saisi muutenkin rauhoittumaan kuin tissille ja mulla itsellä ei ole just tällä hetkellä voimia mihinkään muuhun kuin mennä sieltä mistä aita on matalin eli imettää. :ashamed: Eilenkin pyysin miestä että kokeilee saisiko poikaa vaunuihin tai sänkyyn tai jotain ihan mitä vaan, mutta kun tulin saunasta poika huusi pää punaisena ja isäntä hyssytti vaunuja kuulokkeet korvissa. Kuunteli sieltä uutisia ja antoi toisen huutaa :headwall:
n030.gif
Tekis mieli joskun vedellä tuota ukkoa....

Anni ja mies lähti mummun ja papan kans Oulunjärvelle. Ollaan nyt sitten apinapojan kans kahdestaan tämä päivä. Poika nukkuu ulkona ja minä ajattelin lähteä katsomaan telkkaria enkä aio tehdä mitään täällä mökissä. Olen ansainnut lomapäivän kotitöistä :whistle: Toisaalta olisi täällä huomattavasti kivempi olla kun olisi paikat järjestyksessä joten jos tässä nyt jotain pientä jaksaisi tehdä. :x

aahaaa ... täällä on päästy väliin aiheeseen kengät ... lempiosa entistä elämääni ! :)
Mammoliinolla ja Millillä hienoja popoja...
Mulla on oheisesta mallistosta kahdet:
http://www.kenkameklari.fi/newro.htm
eli musta/harmaa bootsi metallikorkoiset - sitten yhdet kapeammalla korolla - plain black...
Ja sitten punaiset, vihreät ja ruskeat - kunnon korko saappaat , sekä vaaleat hiekanväriset ja mustat mokkasaappaat, sekä mustat tikattuvartiset nahkasaappaat ... vaaleanpunaiset iinesankka nilkkurit ... ja avokkaita jokunen pari !!!
Paan pirhuttani kuvia, jahka ehdin ... mitäs aloititte :laugh:
Tosin ja kuten aiemmin mainistin - nyt on enempi mokkasiini-kumpparityyliä ollut ilmassa ja jaloissa ... tule-mukaan-muuttumaan-koti-äidiksi - eli päinvastoin kuin normi-annassa ...

Eilen kyläiltiin ja marketeilla aleissa hieman - jännä miten Oulussa Linnanmaan Prismas paljon paremmat alet kuin Raksilassa... Lmaalla eli täs lähellä oli Tuttaakin alessa , Viulle ostin alle 6e kappalehintoihin niitä etanhousuja ja bodeja oranssi/pinkki väritys...

On sateista ja ankeaa , yrts.....

Viukin etenee - pyörimällä ja potkimalla seinistä yms - ympyrän olkkari-eteinen-keittiö-olkkari ...
Jospa joskus vielä etuperin ryömiikin, ja konttaa ... seisoessa on kovin topakka , joten kahdella jalalla etenemiseen oon toiveikas :)
Yhä ollaan usiasti pottakakkailtu, yöt sujuu suht ja koht- nukkumaan 21 - viime yön eka maitoilu klo 05 - herätys sitten 08 (välissä par tutitusta).
Lastenvalvojalle piruuttani soitin - eikä mitään ole käräjäoikeudesta kuulunut. Eli edelleen olen sitä mieltä että viranomais ja oikeuslaitos on mallia miesten-mallia - hidas ja lapsen isyyden tunnustamisen osalta tarjoaa hienot mahdollisuudet pakoiluun. Meidän DNA:t jo KTL:lle (kansanterveyslaitos) laitettu marraskuussa 07, bio-isä vaan rallattelee ja suharoi edelleen vailla mitään häpyä . Ai niin - eihän miehillä sitä olekaan :laugh:
Että elokuussa kuuluu , kuuluuko mitään ...
En jaksa enää hermostuakaan, mutta kirveelle kyllä ois töitä...

Ei enempää täällä osastolla - kerhossa jorinoin joskus lisseee ...

Minusta tuntuu että oisin ehkä laihtunut ... Dumle suklaalevy on nääs pienempi kuin Lontoonrae :) - vaan voip olla kuvitelmaa, enkä uskalla mennä vaakalle ettei tää harha romutu.

Milli: onkohan ne nämä lokavauvat tälläisiä rasittavia, omatahtoisia hirviöitä :whistle: Minä olen kyllä kans saanut tämän toisen kohdalla huomata sen kuinka erilaisia voi lapset olla vaikka on samoista geeneistä tehtyjä, samalla tyylillä hoidettuja.... Ei tässä voi muuta kuin ihmetellä mistä tälläisiä tempperamentti pusseja syntyy????

Katjannalle jaksua - ja harmi kun konsertit joudut skippaamaan - ja apinanpoikaselle päinvastoin - unosia öille !
Ja Millille jaksua - meillä tuli pientä piereskelyä noista 8kk ruoista - joissa lie hernettä ja tomaattia. Luulen että herneet menee - ei nenään - vaan pyllyyn ja pörisee :) :laugh:

Ja muille sairastelijoille jaksamisia ...
Ja valvojille - unihiekkaa - juuuuuu - ei ole hääviä ei valvominen , toivottavasti rauhoittuvat teän yönvirkut . Tulee tuo pimennysasia mieleen, onko vaikutusta tällä kesävalolla ? No joo, millä valolla - näillä kelillä, kun pitäis melkein päivälläkin valot olla päällä ...

Laitoin kerhon keskustelu puolelle kuvan meijän "laiheliinista"...näyttääkö se nyt sit niin nälkää nähneeltä kun se lääkäri sitä painoakin niin vouhotti et pitää tutkia miksi ei paino nouse :kieh: fysioterapia olis klo 15, katotaan mitä tuumaa noista kehityksen viivästymä asioista.. kiitokset kaikille kommenttia antaneille :flower: sapettaa kyllä vieläkin kovasti |O

voimia kaikille vähäisten yöunien kanssa :hug: toivotaan et pikkuhiljaa nyytit rupeis nukkumaan kunnolla =)

katjanna: Tää meidän hirviövauva onkin erigeeneistä, joten vikahan on siinä? :laugh: :p Mulla kans isommat tyttö ja poika aivan erilaisia vaikka samoista geeneistä ja samoilla ohjeilla hoidettu. Poika esikoinen, ensimmäinen harjoittelukappale ja kaikista helpoin, ainakin tällähetkellä :laugh:

YOdottaja:palasin saran kanssa takaisin kaikkiin niihin mietoihin sileisiin lihasoseisiin missä ei ole edes tomaattia, saatikka noita palkokasveja, mutta silti tuntuu olevan palkokasvit poikittaisin ylä ja alapäässä.. :/ Musta vaan tuntuu että se on toi maito, jos joku on ruokapuolessa vialla.

Tinakenkätyttö..Myös meillä sellainen laiheliini, joka kerta on neuvolassa tullut ihmetystä että onpas, ja nyt 10 kk Eemillä sitten on painokontrollikin.
Eemi oli 7kk 70cm ja 8145g..
Joka neuvolakerralla on tullut pituutta aina reilusti ja painoa niukasti, ja nyt viimeksi oli pituutta tullut vain 2cm ja painoa 600g..ja siitäkin sitten napistiin..
Koskaan vielä Eemillä ei ole tullut molempia reippaasti, aina joko tai.
Itse en ole huolissani, poika kasvaa, oppii uutta, on iloinen ( paitsi tänään :headwall: )..

Meillä esikoisen kohdalla aikanaan oli "ongelma" koska vauvana hänellä oli käyrien mukaan liikaa painoa, neuvottiin että imetä vähemmän :o
Kun en suostunut, sanoi neuvolan täti että no, itsepähän sitten tiedät kun poika on ylipainoinen koulukiusattu!!!
Nyt tuo on 140cm pitkä ja painaa 29kg..laiha kuin mikä..On tehnyt monta kertaa mieli soittaa että tuletkos nyt punnitsemaan tuon lapsen..

Ja keskimmäinen, Ida, on aina ollut liian lyhyt käyrillä..En kai osaa tehdä oikean kokoisia lapsia :laugh:

Laitan kerhoon kuvan meidän laiheliini-vauvasta, voitte itse päätellä:)

SIIS MITÄS KIKKELIÄ, EIHÄN TUOSSA UUSIMMASSA 2+SSA OLE SITÄ TAPAAMISJUTTUA
d015.gif
Prkl! Mitäs tämä nyt sitten tarkottaa? Eikö se toimittaja sanonu, että se tulee tähän lehteen :o Ja minä kun oikein tilasin mokoman läpäreen
s030.gif

Kiitos kenkäkehuista! Minäkin joskus kuvaan teille tuota kenkäkaapin puolta niin saatte kauhistella :D

Laitoin just varhaiskaalilaatikon uuniin ja hiirestä yläoikealle nöpöttää siidertölkki. SILJA ON KOKO PÄIVÄN VALVONU |O No nyt onneksi mies sai sen nukkumaan (:o ) joten VIHDOIN HETKEN VAPAUS!!!!!!! Lapset on ihania, mutta kuitenkin....

Millille jaksamisia öihin :hug: Ja Katjannallekkin lähtee täältä sympatiat ( ja vähän häpeissäni myönnän, että minä olen sinne Piknikkiin menossa lauantaina vaikka pää kainalossa -DINGO JA YÖ SAMALLA KERTAAA :whistle: )

Ja Tohtoorille minä nostan synttäreiden kunniaksi! Jep, hörppäsin justiinsa tuota sidukkaa
k035.gif

Voi... nyt tulu hätä 2, joten pakko poistua takavasemmalle vähäksi aikaa :D

p.s. vitsit että minä oon eilen ja tänään nauranu tuolle tissi-jupakalle joka kasvaa vaan koko ajan! Hyvä ette omiani ehtiny sinne tunkea :laugh:

Mammoliino: mitäpä hävetävää siinä on jos menet piknikkiin. Nautihan minunkin puolesta tai vetäsi ainakin vielä yksi kiellon päälle ja oikein kunnon perseeeee kännit, sen kunniaksi että sinä pääset juhlimaan! :D Ja voit laittaa mun piikkiin! ;) Siis sanot vaan että sun oli pakko ottaa kahden edestä, koska yksi onneton äiti ei pääse Apinanpoikaselta metriä edemmäs |O |O

Minä olen lueskellut kaiken mahdollisen netistä mikä tuolla vauvalla voi olla hätänä. Se ei syö, pää ja kädet on täynnä punaisia nappylöitä johon nyt muodostunut vesikellot. Olen pitänyt tähän asti noita näppyjä sääsken puremina, mutta nyt alkaa tuntua ettei tuo ole lähellekään normaali Apinanpoikanen. Mieskin soitteli reissusta ja kysyi miksi näppyihin oli tullut rakkula :o Oli sekin sen huomannut aamulla ennen reissuun lähtemistä joten kai nuo jotain muuta on kuin itikan puremia. Pitää vielä seurata mihin suuntaan tilanne kehittyy...

Minä olen väsy. Kahdestaan koko päivä tuon kitisijän kans ja olen saanut jo kolme kertaa käydä kävelemässä kun ei muuten ole tyytyväinen kuin vaunuissa. :headwall: Vaunuissa katselee pää pitkällä ja äiti kävelee pitkin Välikylää jotta toinen olisi hiljaa. Voi kettulan väki tätä ihanuutta! Onneksi mulla on illalla jumppa =) jotain positiivista tässäkin päivässä.

Käytiin siellä fysioterapiassa ja ei todellakaan oo mikään hätä nousta istumaan tai seisomaan... ja sekin kysy et sillo joku aika sit kun käytiin jo kerran siellä lastenpolilla niin kaikki oli ok kun lääkäri katto sillon (sen käden takia). Hätäsesti on lääkäri pistäny lähetettä meneen mut käydään nyt siellä ja katotaan mitähän diagnoosia tuleman pitää..tuskin mitään muuta kun terve tyttö :D

YO Siis mie en tiä paljon mitään elatusmaksuista tai isyyden tunnustamisesta, mutta pakko kysyä. Eikös siinä ole joku raja, että jos lapsi tunnustetaan yli yksi vuotiaana ei tarvitse maksaa elatusmaksuja syntymästä asti takautuvasti? Vai olenkohan ymmärtänyt jotain väärinpäin, kun kaveri selitti noita juttuja. Hällä vähän eritilanne. Oli valmis pitkittämään tunnustusta, jottei isän tarvitsisi maksaa takautuvasti niin pitkältä ajalta ja isä halusi ehdottomasti tunnustaa heti...
Tuli vaan mieleen, että jos tälläinen raja on olemassa, niin onhan se väärin viranomaistaholta pitkittää tunnustamista yli sen. Mutt tosiaan fiksummat oikaiskaa jos ihan hakoteillä olen :ashamed:

Kehtaankohan tunnustaa :ashamed: :| Mie olin tooosi huolellinen äiti tänään. Olin syöttänyt ja vaipattanut pojan. Leikitin sitten lattialla poikaa jonkin aikaa ja kohta heräänkin lattialta. Olin sitten simahtanut siihen matolle kesken leikityksen... Taitaa tää mamma olla vähän väsy :/ En tiä kauan nukuin, mut hyvinkin saattoi yli puoli tuntia siinä vierähtää... On poika viihdyttänyt itseään ihan hyvin sillä välin. Oli kengät vedelly kenkätelineestä, vaatteet tuolilta, sanomalehdet oli huiskin haiskin ja revitty ja makuuhuoneen yöpöydän kaapista oli levitetty tavarat :D On se hyvä, että lapsi on jo näin nuorena omatoiminen, saa äiti levätä
:laugh: :ashamed:

Yhteistyössä