****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 26**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täälläkin tämä stanan yskä vaan jatkuu meikäläisellä...kohta tässä jo keuhkot repeää tähän rykimiseen. :kieh:

Essin kanssa käyty sairaalalla Prick testissä, eikä tullut kuin pieni 2mm kokoinen näppy maidosta joten saatiin altistus aika heinäkuulle. Jatkamme siis täysin maidottomalla ruokavaliolla siihin asti.

Ellalla ei verikokeiden mukaan enää ole maitoallergiaa. :saint:

LS: Muistelinkin että siellä on sinä viikonloppuna ne ihanat kesäjuhlat:) Vieläkö siellä iltasella järjestetään tanssit? "Ennen vanhaan" aina oli, se oli kesän kohokohta :):)
Ikävä kyllä ollaan silloin 13. päivä lähdössä Ahvenanmaalle, eli ei taideta päästä:(

Korkeasaareen tulijat, pitäisi koittaa sopia missä ja mihin aikaan siellä tavataan, kerhon puolella olen koittanut huhuilla :)

tinakenkätyttö ei meilläkään venla ite nouse istumaan,kyllä se jää istua tököttämään jos sen lattialle laitaa,ja osaa siitä ite hivuttautua konttaus asentoon,ettei kumaha selälleen,mutta istumaan ei ole ite noussu :o ja kun ajattelee et jos siun ekakin on vasta 10kk lähteny liikenteeseen,niin hyvin mahdollista on et tytykin lähtee sitten vasta..

et jotenkin liikaa kyllä käyriä tuijotetaan(mutta ehkä myös lekurin kokemattomuutta,kun suositus et 8kk pitäs nousta seisomaan ja kontata,niin kaikkienhan sitten pitäs niin tehdä)

aikoinaan miun vanhimman tytön kummien lapsi oli 2 vuotiseksi mukamas neuvolatätin mukaan liian pitkä..ja neuvolatäti oli laittamassa lähetettä sairaalaan..mutta sitten tää äiti oli neuvolatätille sanonu että mitenhän lapsesta vois lyhyt tulla jos äiti sekä isä on yli 180cm..

ja eikä meijän venlastakaan mikään hongankolistaja tule..voi olla et samanlainen persjalkanen ku meikäläinenkin..

tuutilulla oioi..kiian kummitätille onnee..
ja mamalle onnee kouluun pääsyn johdosta..olisimpa minäkin hakenu..nyt ei nappaa kyllä yhtään työnteko |O opiskella haluisin...

santille tsemppiä ekaan työpäivään!
Mamalle onnitteluja kouluun pääsystä :flower: miekin hain kouluun mut en ees päässy pääsykokeisiin :ashamed: Taitaa olla syynä huonot paperit millä hain,vois vaikka pyyhkiä persauksen niihin :ashamed:
tinakenkätyttö sanon että voi **** mikä ihmeen naikkonen sielä oli!!!!Varmaan ois laittanu Ellankin lastenlekurille jos meillä olisi ollut.Ei Ellakaan osaa ite käydä istuu,puhumattakaan seisomisesta jne. Hää varmaan suoraan kirjasta lukenu suositukset ja sen myötä laittanu lähetteen.Luulis että sielä sanovat että normaalia ettei kaikki lapset vielä istu jne. :|
hemuli ilmottele sie miten meinaat tehdä collegeasun suhteen,niin tiedän ostaakko vaiko eikö ostaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
näittekö tän??

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200806247848580_uu.shtml

Joko ootte käyny vilauttamassa :laugh:

Viel ei oo kerynny. Täytyis vissiiin..vaik ei näissä pienissä rusinoissa mitään näyttämistä oo :laugh: :laugh: :laugh:

joo tuntuu kyllä et eukko lueskeli suoraan jostain suosituksista noita! katotaas mitä meijän fysioteraapeutti huomenna tuumaa tästä :laugh: ja aivan varma oon et kun sinne lastenlääkärille mennää niin saattaa pikkusen ihmetellä.... eiköhän se kutsu tule aika kiireellisenä sieltä...
outoa toimintaa on kyllä täytyy sanoa... ja ei nyt miusta todellakaan oo outoo et ei vielä nouse istumaan tai seisomaan... Täytys vissii puolet lokamammojen lapsista viiä lääkärin näytille jos ei nouse vielä ite istumaan :laugh:

Merkkailen vaan :) . Kello taas noin hiton paljon ja mulla kova nälkä :p . Tahtoo sohvalle herkutteleen ja sit nukkuun. Jos nyt edes pari kommenttia..

Tin, missä vaiheessa viikkoo oot tulossa, me tullaan Riikasta keskiviikkona...

:laugh: Mammoliino haksahti hyvin kenkiin :p . Mä en ostais kirveelläkään tuollaisia, mutta hienot oli :whistle: . Toisaalta olis hienoa, jos itteenkin viittis panostaa ja joskus jotain just noin komiaa, mutta ei mun tuiki tavalliseen tyyliini |O . Kiva oli lukea teidän reissusta, harmi vaan sairastumiset ja muut |O .

Yksäitille :hug: hermojen kans. Mulla se omatunto kans ajoittain kolkuttelee pahasti. Kun väsyneenä ei vaan aina jaksa :/ . Meillä nuo kaksi isompaa on nyt ihan tosi kettumaisia toisilleen, ihan jatkuvaa toisen härnäämistä ja muuta, toinen kantelee jne jne jne jne. Ja keskimmäinen on saanut nyt ihan mahdottoman puuskan retuttaa tota pienintä |O , ihan jatkuvalla syötöllä. Vauva onneks usein tuntuu ihan tykkäävänkin, mutta liika on liikaa eikä tuo nyt aina tykkääkään. Ja nää kelit ei paranna asiaa yhtään :headwall: :headwall: . Yleensä mä en ihan hirveitä valita keleistä, mutta nyt kyllä NIIN kaipaisin aurinkoa ja sitä, että voitas olla kunnolla ulkona päivät pääksytysten. Pihakin kaipais taas laittajaa, mutta laitan nyt tuolla ihan märässä. On kesäkukatkin miten sattuu.. No tuleepa valitusta. Ja sit vielä siitä, että todellakin ja mikä ihme siinä onkaan, mutta hommat hoituu usein paljon paremmin, kun mies on töissä. Sit kun ollaan kaikki täällä, niin kaikki menee jotenkin hankalammin |O . Ei kai nyt aina sentään, mutta kyllä välillä tuntuu, että parempi, jos mies on pois. Kumma homma kyllä :/ . Nyt ollaan täällä yhteen hiileen oltu vaan kettuuntuneita noihin isompiin lapsiin ja näihin keleihin. |O . Joo, mun on parempi sulkea suuni, kun tällastä purnausta vaan :ashamed: .

Tuutille onnea, kun saa taas prinsessasta ilakoida :heart: .

Kävin siellä lääkärissä ja mulla ehkä auraton migreeni. Sain yhden lääkkeen kokeeksi, mutta en voi ottaa sitä ennen kuin imetys loppuu :headwall: . Olispa se taika-aine sitten ja auttaisi :saint: . Huomenna meen sit niska-hartia hierontaan jonkun laiseen. Omaa aikaa ja kerrankin hyvää ihan vain itelle :D , taitaa tulla tosi tarpeeseen!!! Oli muuten ihan kiva lääkärismies :whistle:

Kiitos onnitteluista :hug: Syyskuun alussa se sitten alkaa...

Meillä typy on alkanut konttailemaan urakalla ja etenkin kissan perässä on mukava mennä paikasta toiseen..Seisomista neiti harrastaa tuen kanssa ja ilman, mutta onneksi on nuo suojaheijasteet kohdillaan. Osaa varoa päätään jos (ai miten niin JOS...)sattuu joskus muksahtamaan selälleen. Joten neiti pitää kyllä kiireisenä vanhempansa :D

Tinakenkätyttö älä suotta ole huolissasi noista lääkärin sanomisista. Meille fysioterapeutti sanoi että sitten tulee olla huolissaan jos vauva ei liiku lainkaan vielä 8kk:n iässä. Taisi olla lekurilla jotkut omat ikäsuosituslistat :kieh:

Mutta nyt nukkumaan, jotta jaksaa nousta aamulla taas puuronkeittoon :wave:

Tinakenkätyttö :hug:
Juholla ei ollu myöskään viime neukkukäyntien välillä noussu paino kun 205g ja pituutta oli kuitenkin tullu 2,5cm. Meillä oli sillon just neuvolalääkäri. Ei käskenyt meitä edes painokontrolleihin, vaikka oma neuvolantäti olis ollu sitä mieltä. Joten ei sitten mennä.
Lääkäri käski lisäämään öljyä Juhon ruokiin 2x päivässä.
Tosin mä olen jo lopettanut tuon öljyn lisäämisen :ashamed:
Meille sanovat sillon että ei tarvi olla huolissaan kun poika on kuitenkin tosi pirtee ja ilonen.

Santille työn iloa :whistle:

Missäs mileko??!!

Jaapa, suihkun kautta maate hep.

tinakenkätyttö no huh huh,jopa on ollu neuvola :o
santti hauskaa työpäivää..

mä oon täällä päivän siivoillu,tehny lihapullia,tunti sitte sain kakun valmiiks,tein ihan mansikka kakun huomisille vieraille :p ja tiskasin viimeistä kertaa :wave: toivottavasti ainakin,siinä toivossa elän että astianpesukone huomenna nasahtaa paikoilleen..

niin ja tein tänään kukkapenkinkin,mutta en muista niiden kukkien nimiä mitä siihen tuli,pitää ottaa joku aurinkoinen päivä kuvaa siitä tonne kerhon puolelle..ratsastamaankin piti tänäänmennä mut ukkonen jyrähteli niin ei sit uskaltanu..vettä tulee kuuroina vähän väliä,kiva homma..

tuutis onnittelut kamulle rinsessasta,muistahan kertoo sit että täällä lokamammat on ollu hengessä mukana ja onnittelut kans :D

plaah,huomenna pitää viel imuroida aamusta..mitähä viel,niin joo oon vähä kettuuntunu yhteen kaveriin..tai no viimenen niitti oli tänään..
se tulee meille kahville,säntää heti koneelle eikä välttämättä sitten juokaan niitä kahveja joita varten tuli ja soitti että laita kahvi tippumaan..arvelin vieväni seuraavan nettilaskun hälle..siis saattaa tunninkin koneella olla jne. ja josjoku kaveri sattuu hälle soittaa nii pyytää sen tupakalle tohon ja sen kanssa lärpättelee iät ajat tossa pihalla..usein pyytää lenkille ja sit sovittuna aikana lähteekin jonkun luo kahville..vaikee selittää..mutta alkaa sapettaa tollanen..ei voi mitään,iteppä oon kaverini valinnu..

meidän jätkä valvoo viel :o :headwall: :kieh: perhana ku ei kerinny nukkua kolmansia päikkyjä niin nukkune tossa 21aikaan ja nyt ois siinä vaiheessa et vois nukkumaan mennä..tuolla lattiallahan tuo leluillaan leikkii :headwall:

jokohan ois kommentoinu kaikki mitä piti?joo taidan jatkaa huomenna tätä kirjottelua,toivottavasti paremmin mielin ja taas yhden vuoden viisaampana :laugh:

öitä :heart:

hei kaikki mammat!!

täällä alkoi kamala sada iltapäivällä,kurjaa!!
nyt saanu nyhjöttää vähä liikaaki sisätiloissa...hohhoijaa!!
ja meinaa väsyttää,paitsi poikaa tietenkin...
se nukkui tänää vaan yhdet päikyt!!
yöunet kyllä meni hyvin että ei se haittaa.

8kk neuvolakin oli tänää,laitampa vähän kuulumisia
-painoa 8990g (6kk 8360g)
-pituutta 70,7cm (70cm)

kylläpä alkoi tinakenkätytön puolesta ärsyttämään!!
että pitää olla ärsyttäviä lääkäreitä!
kyllä oltais mekin siellä pölilla jos sama lekuri ois ollu,ei nimittäin seisoskella eikä istuta vielä.
aargh!sieppaa sun puolesta!!

millillä upeet kengät,saispas ittellekin kaappiin tollaset!
huom:kaappiin..en osais kävellä,mutta ois kiva omistaa =)

nyt jatkamaan metsoloita(lainattiin 3dvd:tä)

Öitä :wave:

Täällä taas yö päin p....tä! :/ Tuttia koitin antaa, mutta ei kun koveni vaan huuto ja ties kuinka monta kertaa. Oli muutenkin miehen vuoro nousta tuon tytön kanssa, niin kääns vaan kylkeään ja jatkoi uniaan. Minä pompin sängyn toiselta puolelta miehen yli rauhottelemaan tyttöä. :headwall: Kunnes sain sitten miehen ylös hakemaan maidon ja käänsin vaan kylkeäni :kieh: Ja yöllä taas ilmavaivoja. En antanut puuroa. En tiedä enää missä vika on, onko maidossa vaiko vauvassa...?!
Tämä elämä tuon lapsen kanssa on niin hullua, että todellakin on viimeinen vauva tässä talossa! En ole ikinä tavannut moista joka ei todellakaan nuku :headwall: Pitää vissiin kokeilla kohta seuraavaa maitoa apteekista?!

tinakenkätyttö:Meillä ei voi jättää tyttöä edes yksin istumaan ilman että on itse takana ja koko ajan varuillaan jos keikkaakin taaksepäin tai sivuille. Eteenpäin ottaa kyllä hyvin vastaan itse. Ei todellakaan könyä itse istumaan, eikä meillä mun mielestä ole muutkaan vielä tässä iässä könyneet istumaan itse, vasta 10kk tai 11kk. Konttaus asentoon menee mutta ei mitään toivoa eteenpäin, saatikka että nousistukea vasten seisomaan. Pitääkö lähteä seurantaan...? :kieh: :D Älä välitä tuollaisesta lääkäristä joka ei osaa omalla päällä ajatella. ;)

mammoliino: Katsoin kans sieltä noita kenkiä :p Noi on ihanat! :D Mut en tilaa nyt pitkään aikaan mitään mistään, alkaa olla liikaa noita ihania kerran käytettyjä kenkiä :ashamed:

santille. Työniloa täältäkin! :wave: Mulla ei tulis kuuloonkaan lähteä töihin näillä unilla :o meidän yöt on saatava paremmiksi ennenkuin palaan töihin. :(

Nyt painelen aamukahville ja terassille hermosauhuille :ashamed: Sen jälkeen käyn kerhossa korkeasaarimiitin ketjussa ja myyn tuon lapsen amerikan rikkaille adoptioon.. :kieh:

voi hemmetti tota tissiketjuu :laugh: :o
en hoksannu illalla käydä kurkkaamassa,mut saipa aamulle hyvät naurut!!

milli ompa harmi että sara ei taas nukukkaan,ompa kyllä kumma kun välillä nukkui niin hyvin :/
oli tosiaan kiva lukea sun iloisia viestejä hyvin nukutuista öistä!
no pidän ainaki peukut pystyssä,eikai tässä muuta voi!
ja hali tietty:hug:

mites pepisalla menee?
nukkuuko poitsu jo paremmin?
toivottavasti :hug:

mun täytyylähtä antamaan ukkelille maitoo :wave:

Kyllä on ollut tinakenkätytön neuvolassa kumma täti. Eikö hää ole kuullut, että lapset kehittyy omaan tahtiinsa. Ei tainnut olla omia lapsia....

Meidän jäppinen vois tuon liikkumisen kanssa kyllä ottaa rauhallisemmin. Tänään aamulla keksi takan :kieh: Ja sinne hiilien ja noen joukkoonhan on kiva työntää sormet... Jotenkin oli saanut käsiinsä metallisen makkaratikunkin (kuka ruona on ne tuon ulottuville jättänyt |O )Kun menin poikaa hakemaan pois takasta (oli jo puoliksi sinne kiivennyt) niin sohaisi minua kipeästi jalkaan sen tikun terävällä päällä :(
Kukahan älypää 80-luvulla keksi, että avotakat on toooosi hienoja. Täytyy joku kiinteä este/suojus tuohon hommata.

Jaahas, ei sit poikaa huvittanut nukkua kuin 20min :headwall: :kieh: Kitisee siihen malliin sängyssään...

huomenia.mie jumahin tähän koneelle,kun olin luuttuamassa makkarin lattiaa :o olen varmaan tässä kohta puoltuntii istunu luuttu vieressä..ei hitto..pitää varmaan nää lattiat pestä ja sitten perehtyy taas tähän.. :o miulla perunalaatikko uunissa,tyty ekoilla unilla..oli kiukkune kun ampiainen kun heräs jo varttia vaille 6 |O mies lähti hakemaan etätyttöjä..tuleevat pitennetyks viikonlopuksi.. |O

milla-maria meillä kans tuijotettu muutama pvä noita metsoloita..tilasin cdon.comilta kolme ekaa metsolaa..niihin jää koukkuun..eikä malttas millään lopettaa kattomista.
harmi vaan et neljäs ilmestyy vasta elokuulla..miehelle sanoin et aijon tilata nuo kaikki osat..olikohan niitä 11.

:D

mutta nyt tää siivous on tehtävä loppuun..joten palaillaan :wave:

niin miekii taisin tossa edellisessä ketjussa milekoa kysellä.. :wave:

Mammoliinon, pikkumyyn ja enjan pikkuisille hyvää 8kk päivää!

Omaa napaa: Täällä minun pieni Idani täyttää tänään 8vuotta! Tekeekö se minusta vanhan.. :/
Olen leiponut neidolle suklaakaukun, tänään on illalla lastenkutsut tiedossa!
Muistan niin elävästi sen aamun 8 vuotta sitten kun tuo prinsessa syntyi, miten on voinut 8 vuotta mennä näin vauhdilla! Ihan tässä liikuttuu!!

Eemi ei viime yönä sitten tuosta nukkumisesta perustanut, heräsi huutamana vähän väliä, maitoa meni 3 pulloa ja tuttia laitoin varmaan sata kertaa..ylös noustiin klo 05.45 :headwall:
Meillä ei Eemi yöllä yleensä huuda, känisee ja vänisee jos tutti on kateissa ja jos on maitopulloa vailla..en tiedä mikä viime yönä oli?!?
Tiesi kai että äidillään on tänään paljon puuhaa, että parempi ettei liikaa nuku.. :headwall:
Millille siis sympatiat valvomisesta!
Mulla on kurkku kipeä, se tästä oikeastaan puuttuikin että minä tulisin kipeäksi, toivon että en tulisi!

Jotain piti kaiketi vielä kommentoida, mutta ei muistu nyt..alkaa olla univelkaa tuon Eemin sairastelun ja näiden rikkonaisten öiden vuoksi sen verran että tuntuu että mikään ei pysy päässä..ehkä tämä joskus tästä vielä tasaantuu..kai..

Yhteistyössä