**2007 LOKAKUUN HERHILÄISET**viikko 23

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Alkuperäinen kirjoittaja pepisa:
Mikäs on krisun kiputila tänään? Olikos se leikkaus vai vaan repiminen? (sorry kun en muista :ashamed: )

Leikkaus oli juu :/ Mutta enään ei juurikaan särje. otin kuitenkin särkylääkkeen aamusella varmuuden vuoks. ehkä se tästä :D
kiitos kysymästä!

Olis aika loisto juttu, jossei enempää kipuja tulis. =)
Mullahan oli hirveitä kipuja niin kauan kunnes sai tikit pois. :x Eipä hääppösesti kipulääkkeet auttanu, vaikee oli puhua, saati syödä ja hymyily sattui. :( Kiva oli olla asiakaspalvelussa töissä silloin... :whistle: Ja vielä kun oli pientä turvotusta ja mustelmakin poskessa, ihan kun olisin saanu turpiini. :D

Taas pukkais kyssäriä soseista :ashamed: :D
vaikka tästä jo moneen kertaan keskusteltu..mutta tilanteethan muuttuu :)
Eli paljonkos teillä tällä hetkellä tuota sapuskaa päivässä menee? soseet ja maidot siis.
Meillä menee 3prk sosetta ja 5-6dl maitoo. puurot vasta alotellaan parin päivän päästä.
Kuulostaakohan tuo ruoka määrä siis ihan onnettomalta? ainakin tuo typy ihan tyytyväinen on..sillon ku ei huono päivä oo :laugh: ja niitä nykyään USEIN :kieh:

Siirillä nous taas kuume... käytiin just nieluviljely otattamassa. huomenna saadaan vähän tietoo et onko mitään tulehdusta.

niistä tieopasteista... laittakaa te jooko tuuti ne ku mun tulokin on niin epävarmaa enkä pääse ostelemaan mitään ku toi neiti kipeenä.

topsy mä haluun sen viiden satsin ja ne äitien pöksytkin kiinnostais.

Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Mikäs on krisun kiputila tänään? Olikos se leikkaus vai vaan repiminen? (sorry kun en muista :ashamed: )

Leikkaus oli juu :/ Mutta enään ei juurikaan särje. otin kuitenkin särkylääkkeen aamusella varmuuden vuoks. ehkä se tästä :D
kiitos kysymästä!

Olis aika loisto juttu, jossei enempää kipuja tulis. =)
Mullahan oli hirveitä kipuja niin kauan kunnes sai tikit pois. :x Eipä hääppösesti kipulääkkeet auttanu, vaikee oli puhua, saati syödä ja hymyily sattui. :( Kiva oli olla asiakaspalvelussa töissä silloin... :whistle: Ja vielä kun oli pientä turvotusta ja mustelmakin poskessa, ihan kun olisin saanu turpiini. :D

Mulla ei mielestäni oo hirveesti enää turvotustakaan :o pidin kyllä eilen illal ahkeraan pakastemaissi pussi tossa posken ja leukaluun päällä :D
oisin saanu sairaslomaakin jos töissä kävisin..hitto,oisin voinu ottaa sairaslomaa tosta melinasta :laugh:

Miten te liikkuvaisten äidit saatte lapsoset nukahtamaan ja asettumaan sänkyyn?
Meillä ei poika millään malttaisi rauhoittua nukkumaan, ei päivä- eikä yöunille. Sama rutiini on aina ennen sänkyyn laittoa, tissittely ja tutitus hämärässä huoneessa. Unilaulunkin aloitan ennen sänkyyn laittoa, jotta poika ehtii huomaamaan ajoissa joutuvansa nukkumaan, eikä sitten kiukkua kun yllättäen joutui sänkyyn.
Tätä nykyä asetan pojan sänkyyn ja kun on rauhoittunut lähen pois huoneesta. Yleensä lähtee liikkeelle jonkin ajan kuluttua ja ryömii pitkin sänkyä, monesti nousee seisomaankin. Kuulen kyllä pojan liikuskelun, mutta menen laittamaan takaisin makuulle vasta kun huutaa. Kun olen toisen kerran käynyt palauttamassa makuulle, jään pojan viereen. Itse asiassa jään pitämään kiinni pojasta. Pidän poikaa väkisin kyljellään, käsivarresta ja reidestä pitämällä. Vähitellen kevennän otetta, mutta kokonaan irti voin päästää vasta kun on varmasti nukahtanut. Muuten käännähtää vain mahalleen, virkistyy ja aloittaa ryömimisen.
Täytyy olla jokin toinenkin tapa. Mie haluisin pojan oppivan rauhoittumaan ja nukahtamaan itsekseen :/ Rattaissa nukahtaa heti kun siirrytään kuoppaiselle hiekkatielle kävelemään. Ja väsymisen laadulla ei tunnu olevan vaikutusta nukahtamiseen. Tosin mitä väsyneempi poika on sitä kovemman huudon pitää ennen nukahtamista, muuten onkin sama kuvio nukuttamisen kanssa. Vai meneekö tämäkin vaihe ohi, kunhan liikkuminen alkaa sujua paremmin ja ei enää se eka asia pojan mielessä?

Sanni syö
- Aamupuuron 1-1,5dl
- Aamupäivällä lihasosetta 1/2 prk ja hedelmäsosetta muutaman lusikallisen
- Välipalalla 1/2-1prk hedelmäsosetta
- lltapäivällä lihasosetta 1/2-1prk ja hedelmäsosetta
- Iltapuuron 1-1,5dl
Lisäks maissinaksuja menee kymmenisen kappaletta, vaaleeta leipää
Maitovelliä 150ml x 5 ja velliä 2dl
Noilla mennään pääasiallisesti, määrät voi vaihdella suuntaan tai toiseen. Kanasoseet ei mee, eikä ruoka, jossa on riisiä. Porkkana on herkkua. Kalaa ja kananmunaa ei oo vielä kokeiltu.

Niin ja meillä tuo nukkumaan rupeeminen on kanssa yhtä taistelua. Ei ehkä niinkään päivällä, mut illalla. Vähintään 3-4 kertaa saa neidin laittaa uudelleen nukkumaan,sängyssä pitää riekkua ja huutaa ja heitellä tuttia pitkin lattioita ja nauraa käkättää päälle. Parhaimmaks on huomannu, että oon vieressä vaikka telkkaria katellen. Sillon ei niin herkästi nouse pomppimaan, eikä ihan het ala huutamaankaan kollohuutoo.

Hipkukka mulla ei valitettavasti ole mitään vikkiä tuohon unille asettumiseen, meillä meinaa on samanlaista hulinaa. :/ Yöunille asettuminen on vaikeinta. Kokoajan olisi mahalleen kääntymässä ja siinä sitten aheltäisi vaikka kuin. :| Kiukku kyllä tulee, koska väsynyt on, mutta ei malttaisi rauhottua.
Uskon (ja toivon) että rauhoittuu ajan myötä. Aikaisemminhan meillä poju nukahti omaan sänkyyn itsekseen heti kuin vain sinne laittoi. Ja tosiaan liikkumisen (meillä vain pakitetaan) myötä myös yöheräilyt lisääntyi. |O Viimeyö meni kolmella herätyksellä. :/

Aamupäivää :wave: Täällä on uutteroitu, ja nyt hyvä fiilis taas ja arskakin paistaa tänään B) Kahta eri sorttia piirakkaa on paistettu, imuroitu ja lattiat luututtu =) Poika päiksyillä, tässä hetki nyt aikaa koneella.
Sisko tulossa käymään. Turhaahan tuo oli sinänsä siivoilla, kohta on talossa elämää ja paikat vinksin-vonksin :whistle:
Nukkumaankäynnistä. Mä olen huomannut että iltapusut ja silittelyt pitää hoitaa meillä ennen sänkyyn viemistä. Muuten alkaa itku, et tänne en jää... Mä siis vien pojan tutin kaa sänkyyn, peittelen ja poistun. Sinne sit hän sippasee itseksiään.
Jahans, jos lähtis vatkaamaan vaniljavaahdon valmiiks...

*muoks* niin ja jokin unilelu tai riepu pitää pojalla olla sängyssä. Tuttia luputtaa ja näprää lelua/riepua sormissaan ennen nukahtamista :)

Taustalta huutelen
=)
Pepisa, Hipkukka meillä yöt yhtä hulabaloota :kieh: Kuten myös nukkumaan meno. Päiväunille saa jotenkin kutenkin rauhotettua mutta niitä nukkuu max 30 min. pätkissä ja huonona päivänä päikkäri saldo jää n. 2 tuntiin ja sekin eri pätkissä. Meillä on liikuttu jo pidemmän aikaa eikä silti rauhotusta yöhön näy. Ja siis alkuyö usein menee mut aamuyöstä viimeistään alkaa, liikkuminen pitkin sänkyä, kiljuminen sängyn reunalla ja vaikka mitä. Aina käyn vaan laskemassa uudelleen makuulleen ja toisinaan pidän väkisin paikallaan ja nimenomaan kyljellään. Mut jotenkin se tuntuu kamalalta kun toinen siellä niin paljon venkoilee :attn: Viimeyönäkin valvotiin täysin 2 ½ h ennen kun sain uudelleen aloilleen. Joten vinkkejä myös otetaan vastaan ja jaksamisia valvojien äideille ja vauvoille :hug:

meillä ei siiri oo pariin viikkoon syöny kunnolla. meitoa menee joku 8dl ja 2dl velliä illalla. puuroa ei suostu syömään. no nyt kun on kuumeessa niin ei meinaa maitokaan kunnolla maistua ja sit en oo mitään muuta viittiny oikeen kokeillakaan tai tyrkyttää. mut niin kauan ku neiti on suht virkee ja jaksaa kiinnostua ympäristöstä niin en panikoi. sais vaan mennä äkkiä ohitte... voiskohan tä kuitenkin olla noista hampaista, ku sielt on tulollaa etuhammas ja mun serkun pojalla oli noussu tosi korkee kuume ennen hampaitten puhkeemista. tiedän kyl et hampaiden puhkeeminen ei välttis nosta kuumetta ollenkaan tai sit korkeintaan vähän lämpöä, mut nyt ne keksi tälle mitään muuta selitystä. :(

Jatketaan soseista...

Eli millä suhteella teette? Mikä oli se suositus lihan määrästä päivässä? Ostin tuommoisen 400g pakkauksen possua ja nyt mietin kuinka paljon laitan muuta (bataatti, porkkana, sipuli).

Vaahto vatkattu. Mihinkäs ne nyt jäi kupeksimaan, alkaa noilla meidän isommilla palaa käämi odotteluun |O Hirveetä naukumista, et millon ne tulee, millon, millon, millon!!!! :kieh: Laitoin ne nyt pihalle odottelemaan ja samalla "jäähyttelemään" :D
Mun pitäs laittaa broiskusuikaleet kiehumaan pojalle. Ruokavarastot alkaa oleen vähissä. Mä oon laittanu aina vähän mutu-tuntumalla noita soseita...en oo mistään opuksesta suhteita katellu :o :whistle: Mut tuntus ainakin siltä et riittävästi ravintoa on poika saanu kun kattoo kroppaa ja pyöreitä poskia :D
Niin ja piti munkin toivottaa onnitteluja enjalle ja tinakenkätytölle :hug: :flower:

toivotaan mie teen esim 200g nautajauhelihaa-2 isohkoa pottua-3-4 keskikokosta porkkanaa-1 pss keittokuuresta.niin lihasosetta..en kyllä paljon mittaile,kun isken vaan kattilaan.joskus laitoin 400g jauhelihaa kolme pottua,4 porkkanaa ym härpäkkeet..mut miusta ehkä silloin tuli liikaa lihaa.mutta esim broilerin paistisuikaleista olen siitä 300g rasiasta laittanu puolet,niin on aivan sopiva määrä.eilen tein seidistä.2 korttipakan kokosta palaa-2 isohkoa pottua-4 porkkanaa-1 sipuli.tilliä ja ruohosipulia mausteeksi.tuosta tuli 2 tupperin jääpalakuutio rasiaa.ja kerran syötiin illalla.

soseiden määrästä meillä menee aamulla vaihtelevasti 1-2dl puuroa+hedelmäsosetta tai kiisseliä.sitten lounaalla ja päivällisellä 4-5 kuutiota lihaa tai kalaa..paljonhan se noin olis deseissä..oliskoha jotain n.1½dl +½-1 prk hedelmä tai marja sosetta tai kiisseliä.välipalana ½-1prk hedelmää tai kiisseliä n.1dl.illalla n.1-2dl puuroa ja hedelmäsosetta tai kiisseliä.maidon juonti on nykyisin tosi huonoo..sitä saattaa mennä vaan ½l päivään joskus ei edes sitäkään..

voi kyllä johtuu ihan siitä kun miusta tyty aika tuhdisti kyllä syö..monesti olen tehnyt silleen etten ole lounaalla enkä päivällisellä antanu mitään jälkkäreitä,niin sitten jonkin ajan kuluttua on pitäny maitoo antaa.

nukkumisesta meillä venla kyllä toisinaan pitkäänkin myöhkää tuolla sängyssään ennen nukahtamista.joskus sitten simahtaa jo maitopullolle syliin..koskaan ei ole huudon kanssa käynyt yöunille.
meillä aikoinaan tuo isoin miun tyttö oli ihan mahoton riekkujainen kun piti nukkumaan käydä..kyllä kaikki temppunsa näytti..huutaa loilotti,heitteli tuttia yli laidan yms..

Laitan tänään LillaStinalle postia tulemaan, otin kerhosta sun osoitetiedot.

Rupes ärsyttää, kun työ ootte aina niin ahkeria ja ootte jo aamulla siivonnu ja laittanu ruuat ja talot kiiltää, minä kun saaan pojan ulos niin lysähän tähän ja en persettäni nosta yleensä ennenku se herää. Noh, äsken päätin että teen sen ruuan valmiiksi ja sitten vasta saan istua. Joten nyt on makaroonilaatikko uunissa =) Pitäs kyllä vielä imuroida ja luututa mutta ei nyt kaikkea kerralla, kun ois töitä tehtävänä koneella ja tässähän ne just valmistuu :laugh: Ja nyt tuli rattorinprkle tuohon pihalle, joten arvatkaas kuka kohta herää :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja santti:
Siirillä nous taas kuume... käytiin just nieluviljely otattamassa. huomenna saadaan vähän tietoo et onko mitään tulehdusta.

niistä tieopasteista... laittakaa te jooko tuuti ne ku mun tulokin on niin epävarmaa enkä pääse ostelemaan mitään ku toi neiti kipeenä.

topsy mä haluun sen viiden satsin ja ne äitien pöksytkin kiinnostais.

Ok. Siirille paranemisia :hug:

Aamulla n.1dl puuroa ja ½prk hed./marjasosetta, juomaksi vettä ja sormiruoaksi kurkkua/paprikaa/porkkanaa.

Lounas n.1½dl lihasosetta, vettä, riisikakkua/kuivattua ruisleipää. Joskus jotain hedelmää, esim. tänään kaivoin lusikalla rypäleen sisustaa ja hyvin maistui :)

Välipala 1prk hed./marjasosetta, vettä ja jotain hedelmää maistipaloina, esim. banaania, appelsiinia tms.

Päivällinen 1½dl kasvissosetta, vettä ja jotain yllämainituista sormiruoista.

Iltapala 1½dl puuroa ja ½purkkia sosetta, vettä.

Maitoa menee päivänaikana vaihtelevasti 400-700ml.
Maissinaksuja annan myös silloin tällöin, esim. jos kylässä ollaan.

Heippa ovatko kaikki muistaneet maksaa ruokarahan tilille. Minä nimittäin mokasin ja laitoin avainlukulistan lukkoon enkä nyt pääse katsomaan ketkä ovat jo maksaneet.... :attn: :attn: :attn: :headwall: :headwall: :headwall:

Minä kävin kaupasta hakemassa vähän herkkuja ja järjestelin tässä paikkoja kun tulee kohtapuolin pari kaveria Siljaa kattomaan.
Eilen sain vihdoin laitettua huuto.nettiinkin jotain myytävää, saa nähä saanko minä ainuttakaan huutajaa mun tavaroille :laugh:

Nopeesti täällä piipahdan... v....tutus käyrä ollut korkealla :kieh: :kieh: Meillä nuo lapsukaiset lähti sinne äitinsä luokse 2 viikoksi (saa nähdä ovatko niin kauaa..) Noh aateltiin ukon kanssa silloin aluustavasti, että pitäs nyt edes osan siitä isyyslomasta! Ei ole pitänyt sitä yhtään... Oltais voitu parisuhdetta hoitaa ja jotain täällä kotonakin olisin saanut tehtyä.. Noh, eilen sen piti sitten alkaa alkusuunnitelmien mukaan, ukko oli töissä aamusta klo 1.30 asti |O eli melkein vuorokauden... siinä sitten pe...keleen parisuhteen hoidot ja muut, kamala riita vaan syttyi tuosta. Tuoko ei osaa sanoa näköjään siellä töissä, että nyt hän pitää sen loman ja piste :kieh: Pitäskö minun vissin käydä sanomassa siellä... töitä olisi varmasti tehdä niin paljon kuin vaan jaksaa eikä siltikään lopu kesken... Voi v....ttu |O Tässä tämä "meidän" aika sitten menee.... miehen pojan kanssa ollut viime ajat sellasta vääntöä, että olisin nyt väliin halunnut nauttia ajasta "kaksinkin" ja selvitellä asioita (meilläkin kun meinannut suhderintamalla myrskytä tämän vuoksi).

Noh, pikasta tilitystä oli, ei ole ollut oikein fiilikset korkealla nyt... nyt pitää mennä Eemil taas menossa kaapeille :/ Olen jo kohta oikeesti poikki, väsyttää |O

Yhteistyössä