**2007 LOKAKUUN HERHILÄISET**viikko 23

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En oo keittäny mitään.
Tietty pitää vahtia tarkkaan ja jos saa isomman palan suuhun ni oon kaivanu sen pois.

Eli oon antanu: kurkkua, paprikaa, porkkanaa, banaania, appelsiinia, rypälettä, maissinaksuja, riisikakkua, kuivattua ruisleipää, melonia.
Laivalla kun oltiin ni annoin myös palasia vaaleesta leivästä.
Ja melonia ja rypälettä annan lusikalla tosi pieniä paloja, mutta muita syö ite sormin vaihtelevalla menestyksellä.
Oon miettiny parsaa, kukkakaalia ni ne pitää ensin keittää, makaronia oon myös miettiny ja kesällä tietty mansikkaa =) :p

Vien pojan huomenna hammashoitajalle. Pikkasen jännittää ku eihän tuo anna suuhun kattoo...

Kotihoidontuesta: siihen perusosaan tulee lisäksi kuntalisä joka vaihtelee kunnittain. Senkin takia eri summia saadaan :|

Ihanaa lähetään miehen kaa ja tuttava pariskunnan kaa la festareille. Oon ihan fiilareissa, joskus nuorempana kerran ollu ruisrockissa ja nyt ei oikeestaan ku kerran olla miehen kaa oltu kaksistaan pämppäämäs ja sekin kerta meni pieleen ku oli pojasta kokoajan kova huoli :ashamed:
Viedään poika la aamupäivällä jo isovanhemmille ja ne sitten su iltapäivällä tuo takasin.

Nyt pitää lähtee maitoo lämmittää. Tuo yks tuossa peruuttaa kokoajan tuolin alle ja jää sinne jumiin ja hermostuu.

Enja voishan tuota ottaa. Pistäppä hintatietoutta ja sellasta yv:nä.

Hyvää syntymäpäivää molemmille sankareille :hug: :flower:

Kävinpä sitten navigaattori/digikamera puhelinta äsken hakemassa... Muuten ihan hyvä, mutta... SIELLÄ PERKELEEN LIIKKEESSÄ EI OLLUT ENSIMMÄISTÄKÄÄN VARASTOSSA.... Ajoinpa sitten huvikseen 45 km toteamaan tollasen |O Arvatkaa vaan vituttaako ihan suoraan sanottuna!!!!
Ajattelin, että olisin saanut sen puhelimen perjantaiksi, ettei tarttis tota meidän videokameraa mökille raahata ja olisin saanut tuon navigaattorin ajo avuksi... No ei väkisin. Taidanpa tilata kyseisen puhelimen netin kautta, niin ei tartte maksaa noille liikkeille mitään. En jaksa ajaa enää mihkään yhden puhelimen takia...

Sitä piti sanomani piitulille, että enpä ole muuten maksanut... Viime viikolla en maksanut, kun tuo tulo oli niin epävarmaa ja nyt eilen unohdin... Menenkin samantien hoitamaan homman pois päiväjärjestyksestä... Hyvä kun muistutit.

enjalle ja tinakenkätytölle onnitteluja vanhenemisen johdosta :hug: :flower:

syömisistä meillä menee aamulla ja illalla n.11/2dl puuroa ja 1/2 prk marjasosetta,päivällä 3prk soseita + maissinaksuja,vaaleeta leipää,kurkkua jne,sormiruokaa

Siirrettiin Ella eilen omaan huoneeseen.Ajateltiin jos vaikka yöt paranis kun pimeempi huone.No ei kyllä auttanu yhtään.Klo 05 taas herätys :/

Kuka se kyseli oonko kampaaja?Juu olen kampaaja :wave:

Nyt ruoka palaa hellalle ja myöhästyn hierojalta..palaan taasen illalla B)

tytteli :hug: luulis et miehes hommat ei sieltä työpaikalta nyt mihkää karkaa,jos vaik ihan normiaikaan tuliskin kotiin..mie en kyllä sulattas tollasta..siun varmaan pitää sinne mennä oikein kunnolla rusahtamaan.ja sanomaan muutaman valitun sanan..

miekii eilen sanoin miehelle et pitäs puhuu enempi..jotenkin tuntuu et kumpikii täällä vaan turvat tötteröllä mököttää..
sit kyllä sanoin eilen illalla,kun vanhempi etätyttö laittaa isällee viestii että,voisko joku sen kaveri tulla myös tänne meille(viikoks) kun he perjantaina nyt tuleevat..onneks mies älys sanoo että ei mahu..no tyttö sit laitto viestii et jos hyö leikkimökissä nukkus..mies edelleenkin sano et ei se nyt oikein sovi..mie tosiaan kauhulla jo aattelin et joku kolmaskin passattava olis tullu..huh huh :o
sitten tossa tänään raivasin etätyttöjen vaatekaapin..ja kyllä olin tyrmistyny..siis pesukoneellinen tuli paskasta vaatetta..mm.verisiä alushousuja..voitte vaan kuvitella mikä kapukka siellä alushousulaatikossa oli...laitoin miehelle töihin kyllä sellasen tulenkatkusen viestin et vois mielellää likkojen kanssa puhuu,et mihin likaset vaatteet laitetaan...ja muutenkin..mut ei näköjää miun sanomiset taida tehota..voi aaaag...

saas nähdä mitä pienemmällä etätytöllä on vaatetta mukana,täällä sillä ei ole ku aluspöksyjä,kaks pitkähihasta paitaa ja kahet housut..viimeks sillä tais olla t-paita ja yhet housut mukana kun tuli...
huh huh...

pikakelauksella meidän elämää :D :
jätkä oppi ryömimään, ja samalla päätti että tissinsyönti loppui tähän :o :| ! ja sillä seurauksella myös kiinteet rupes tekemään kunnolla kauppansa :D ! vähän olin jo huolissani kelpaako tälle ikinä ruoka mutta näkyy kelpaavan! vähän sitä menee vielä useimpiin teihin verrattuna mutta kuitennii!
vähän haikeeta toi imetyksen lopetus :'( ,mutta toisaalta hyvä näin että se tapahtui pojan ehdoilla,melkeimpä kerrasta poikki tyyliin; ja juu vähän oli tissit pinkeenä mutta mitä jäljelle jäi :o ; tyhjät lussukat jotka on kaikenlisäksi eriparia :o !!!!!kaameet!!!tahtoo tissileikkaukseen :D !

dogtor:kerhossa kävin:kyllä käy,vaikka pelottaa kahestaan ton pojan kans lähtee mutta jospa se menis hyvin.....

kiire taas :wave:

tilda jos tulee vaikeuksia pojan kaa autossa nii mä voin hyppiä kyytiin,ku ukolle lähtee mukaan sen veli ettei yksin tarvi ajaa pois nii se voi sit meiän pojua viihdyttää..
syntskä onnitteluja :flower:

apua,oli muutaki..

joo tein ekaa kertaaäsken pojalle sosetta..3bataattia,3dl makaronia,100g sitä highland lihaa,1dl sipulia sit vähä mustapippuria,persiljaa ja oreganoa..tykkäs poju ku maistatin pari tl..eikä tullu ku 9 piltti purkkia :kieh: :kieh:

ja meillä syödään näin

09 - 200ml velliä
10 - 2dl puuroa
11 - 150ml maitoa
14 - purkki hedelmäsosetta
15 - 150ml maitoa
17 - lämmin sose
19 - 2dl puuroa
20 - 200ml velliä

Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Tuli tuossa mieleen... mites noi pefletit siellä mökillä? Jos mä otan mukaan paketillisen, kun joku ei muista kuitenkaan.... *vihjailee tuutille* :kieh: :kieh:

c003.gif
ai jaa! Mut eihän mun enää tarvi muistaa kun sulla on mullekin
c008.gif

Iltaa,

Taas olen päivän touhuillut pihalla. Aivan ihanasti aurinko paistanut koko päivän.
soleil3.gif
Pesin keittiön matot ja kodinhoito huoneen terassin lattian painepesurilla.

Päivällä kävin kylällä mutkan koko vartalo hieronnassa ja että oli ihanaa. Joka paikka onkin ihan kipeänä tuosta kukkapenkin tekemisestä. On saanut niin kamalasti lapioida multaa, mursketta ja hiekkaa sinne.

Niinukka: :hug: Kaikkeen sitä uusperheen äiti joutuukin. Toisten lasten likaisia alushousu koreja siivoamaan. :o Vähän olisi kyllä etä tytöille tapojen opettelemista enkä ihmettele yhtään jos tulenkatkuiset viestit lähtee isännälle. Minä olen yrittänyt nyt jo opettaa Annille että puhtaat vaatteet viikataan kaappiin takaisin jos otetaan hyllystä ja likaiset viedään pyykkikoriin. Meinaa tuo huono tapa seurata isonakin jos ei pienenä opi noita perus juttuja. Meillä Annilla on nyt sellainen tyyli että koluaa tuolta kaapista kymmenet eri vaatteet ja sitten niitä ei laitetakaan, vaan jätetään levälleen pitkin poikin. Muutenkin otan Annia mukaan kaikkeen kodin perus asioiden hoitoon että opisi ja kokisi sen kivaksi, vaikka enemmän siitä sen auttamisesta on monesti harmia kuin hyötyä, mutta saapahan ainakin tehdä kotitöitä. Viimeksi pestiin yhdessä saunan lauteet, Anni vanhalla tiskiharjalla ja minä jynssäsin juuri harjalla. Loppujen lopuksi jätin tytön yksin tolskaamaan kun ei malttanut lopettaa ollenkaan. Siellä annoin touhuta niin kauan kunnes kyllästyi. Jaksamista sinulle teidän etä tyttöjen kans.

Minun pitäisi lakata kesä varpaankynnet itselle ja varmaan neitikin haluaa jos nyt alan niitä lakkaamaan. Huomasin siellä hierojalla etten ole vielä niitä maalannut ja nythän on jo täys kesä päällä.=)

Kesäyöt on kyllä aivan ihania. Aina kun käyn pojan imettämässä yöllä niin tuntuu ettei malttaisi millään mennä takaisin sänkyyn kun ikkunasta ulos vilkaisee. Onneksi uni kuitenkin tulee samantien uudestaan kun sänkyyn kellahtaa. Viime yönä kävin 05.27 imettämässä ja oli kyllä niin mahtava näky kun katsahdin ulos. Meillä nukuttiinkin tänä aamuna poikkeusellisen pitkään ja apinanpoika heräsi vasta vähän ennen yhdeksää. Me noustiin Annin kans kuitenkin jo kahdeksan maissa.

Nyt pitää lähteä antamaan Annille iltapala ja sitten katsomaan telkkaria.

Ne frotee polvihousut on minustakin aivan ihanat kuin myös ne raitapökät. Ai niin. Mammoliino: Olen tulossa kutsuille ja jos suinkin mahdollista ilman ipanoita. Olen poistanut jo s-postit enkä ole tallentanut sinun osoitetta, joten siksi vastailen tällä puolella. ;)

katjanna minäkin olen sitä mieltä et siisteys/hygienia ym perus asiat täytyy lähtee kotoa omalta äidiltä opittuna..siksi jotenkin tuntuu niiiiin raskaalta ja ärsyttävältä opettaa "vieraita" penskoja "tavoille",sanoinkin jo miehelle että mie saan välillä purputtaa omille miten eletään ja ollaan.niin en todellakaan jaksa enää samoista asioista sanoo vieraille penskoille..joten jossakin kyllä mättää ja pahasti..

siskoni kanssa oli just viikonloppuna puhetta yleensäkin penskojen tekemisistä ym..niin siskoni sano et hänen tyttönsä imuroi oman huoneensa,täyttää kohta 6v..siskon tyttö on kyllä niin tomera,ja pikkusen pikkuvanha..joten tahtoa ja tarmoa löytyy..

oisittepa nähnyt kun etätyttö imuroi..voi sanoo että käveli eteisestä kodinhoitohuoneeseen vetäen imuria perässä :o :headwall: en tiiä mistä pitäs kääntää,et se sais roiman annoksen reippautta lisää..
omilleni oon aina sanonut että kyllä minä tiiän et miltä tuntuu kun äiti vaatii tiettyjä asioita tekemään,mutta jos he eivät tee,niin eihän niitä hommia koskaan opi tekemään,vaikka kuin pahalta tuntu..kyllä sitä itekkin aikoinaan itkee tihrusti kun jouduin tiskaamaan ja kaverit rillutteli vaan pihalla..

jep jep..venlukka nukkuu..on taas illalla ollut kamala vauhti päällä..

joo täälläkin kesäöistä välillä nautitaan, viime yönä kolmelta kävin veskissä,niin tosi kaunista oli ulkona..ei valosaa,eikä pimeetä..jännä hämäryys vaan..kyllä sitä monet kesäyöt on valvottu töiden tähden..ja rilluttelu reissulla :D jännä et jossakin vaiheessa aina huomas,et aurinko nousee..ja kello onkin vasta neljä...

Huomasin, että Essillä on keskellä selkää, selkärangan vasemmalla puolella pahkura. Oisko halkasijaltaan jotain pari senttiä, ei ole kovin koholla, mutta ammeessa istuessa sen huomaa. Ei arista tai ole mitenkään vaivaksi. Hämärästi muistelen, että on ollut joskus aiemminkin, muttei ole ollut noin selvä. Ei ole minkään öttiäisen purema, kun on selvästi ihon alla syvemmällä ja liikku vähän kun kokeilee. Mikähän lie... Neuvolakin on vasta juhannuksen jälkeen.

Kuten Tuuti totes, mua rupes kans oikeen jänskäämään, jos lehdessä jo meidän tapaaminen mainitaan :o :p . Gääk. Ja huisaa. Toivottavasti muuten muita ei häiritte tää reissusta puhuminen, nyt vaan tuntuu, ettei kaikkee malta kirjottaa vasta kerhoon. Saatte elää mukana, ei kai se niin kamalaa ole ja kun kaikki kai tietää, että tapaaminen olis kaikista paras, jos siellä oltais me ihan kaikki :D !

Meillä on vauva kipeenä :( . Hitto vie, toivottavasti paranee pian!!!!!!!! Eilen kun olin menossa nukkuun (nuhaahan on siis ollut), alkoi ihan yhtäkkiä kamalan kuuloisen haukkuvan yskän ja itkun. Nukahti sitten aina pystyyn mun syliin. Oli niin suloinen pieni porsas siinä tuhistessaan, että meinasin jo jäädä sohvalle vauva sylissä koko yöksi, mutta vein lopulta sänkyynsä. Ja onneksi aika hyvin sitten nukkuikin. Tänään käytiin lääkärissä, lievää lämpöä on, mutta korvat oli onneksi puhtaat, tuli samalla jälkitarkastus. Kurkunpääntulehdus, niin ja silmät rähmii nyt myös vauvalla. Onneks on ne tipat, niin voitiin heti alkaa lääkitys. Mutta siis TOIVONPA nyt erityisen suuresti, että tuo tuosta pian paranee!! Ihan reipas on ollut ja syönyt, mutta välillä sitten uikuttanut surkeana ja yskähdellyt aika inhottavan kuuloisesti :( . Saas nähdä miten yö :o .

Sain kukat tänään istutettu :D , yks pajuamppeli täytyy vielä huomenna ostaa. Nyt alkaa oleen sauna valmis, ei kun sinne siis. Onkin aikasten likainen olo.

Kerhoon eka pikana, kysyn jo täällä, että tulikos mökille vesi? :attn: :attn: Pitäs joskus ehtii lukee kaikki mökkijutut vielä, ottaa ohjeet ylös jne.

Niinukka kiitti :hug: se on kuiteskin niin kakspiippunen juttu tuo miehen työ.. ei hän siellä omasta vapaasta tahdostaan ole noin pitkään. Mutta kun yhdellä on ainaskin 5 miehen työt.. ja vähän siihen malliin siellä on, jos se tön teko ei maistu, ne tekeepi sitten joku muu ja tiedätte varmaan mitä tarkoitan :/ Noh, nyt hän yrittää järkätä jos sais sen isyysvapaan aloittaa vaikka to tai pe! Ärsyttää vaan kun viikko mennyt tästä ajasta jo hukkaan mitä ollaan saatu olla "rauhassa". Miten mullakin nuo miehen lapset on niin välillä ärsyttänyt. Varsinkin kun väsynyt olen.. välillä oikeesti tulee tunne, että enhän minä noiden lasten äiti oo ja niiden oma äiti kyllä kykenis ottamaan noita kersoja useamminkin, mutta kun ei kiinnosta niin ei... sekin jo paljon helpottaisi meidän arkea, jos nuo olis siellä äidillä säännöllisesti :/ Eivät olis niin levottomia ja heidän tarttis jännittää sitä koska pääsee ja pääseekö tai tuleeko peruutus.. Nytkin kun olivat äitinsä luo lähdössä, tuntuivat että kohta seinille hyppivät, olivat tosi rauhattomia ja levottomia...

Toisaalta olen nauttinut Eemilin kanssa täällä kaksin olosta, niin ihanan rauhallista että :whistle: Mutta onhan tuo ollut joteskin nyt rankkaa kun olen väsynyt, huonosti nukkunut vaikka poika kyllä nukkuu. Nytkin vaan kannoin sänkyyn ja sinne nukkui.

Mies tuli tosiaankin sieltä töistä 1.30, lähti takas klo7 ja on vieläkin töissä |O Käväistiin Eemilin kanssa kauppaareissulla häntä moikkaamassa... kyllä tuo on kauheaa, ei tuolaista kyllä kenenkään tarttis jaksaa. Sitte hällä on vielä johkin koulutukseen Hesaan meno vielä aamulla, kone lähtee klo6 :o meikäläinen jo kuolis väsyyn!

Oonkin sanonut, että kun tää toinen vauva syntyy, tuo työ homman täytyy muuttua :ashamed: minähän olen muutes ihan rikki ja ei se mitään kun omat hoidan, mutta kun pitää taistella noiden murkkujenkin kanssa..

tytteli eikös jo joku lakikin sano jo jotain hurjan pitkistä päivistä?vai onko pomo se joka painostaa tekemään pitkää päivää?niin jos ei mies omasta vapaasta tahdosta siellä ole, niin joku muuhan siellä sit on,kuka säätää..

luulis nyt pomon tai kuka siellä nyt onkin,jo ajattelevan muitakin..
mutta toivottavasti nyt jotain selkoo teijän eloon tulis.

huh,pitäsköhä käydä pötköllee..mieskii kohta tulee töistä..ovat fillarilla töissä :D

Yhteistyössä