****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 24**

Terskis!

Olipa kiva kuulla, että se Krisun neidin punaheijaste löytyi valokuvista :) Jospa se tosiaan oli vain lääkärin moka :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
mammoliinolla kivoja kuvia. Missäs tuo ikkumies lepäilee? Yritin katsoa mutten tajunnut millänen sänky/kori systeemi tuo on. Ja tuosta laitteesta mulla kiertää jo mahanpohjassa kun ajattelin millaista siellä kyydissä oisi!
Se sänky oli semmonen ihana rottinkisänky, jossa oli semmonen ovela "kaari" siellä päädyssä. Olikohan vähän niinku verhon virkaa ajamassa. Siitä saattoi myös laittaa mobilen keikkumaan, ettei mitää erillistankoja tarvita. Ja tosiaan, tuon Power Parkin härvelin syytä se kaikki paha olo sunnuntaina :x

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
mammoliino, mulla oli yasminet aikoinaan ja ei mulla valittamista niissä ollut. Monet pillerimerkit keräs mulla nestettä elimistöön ja jostain luin et noilla ois vähän jopa painonhallintaan myönteinen vaikutus. Mulle ne ainakin sopi. Nyt mulla cerazette-merkkiset imetyksen vuoksi. Mutta noikin on niin yksilöllisiä, mikä sopii toiselle-ei sovi toiselle...
Ja mitä :eek: Joku muistaa mcNikeT:n... :D Mulla joku kipale jääny pyörimään tuonne mielen sopukoihin ja muistan minkänäköinen tää laulajapoju oli, ei muuta :D Ja tosta bros:sta en oo tainnu koskaan kuullakkaan :ashamed:
Bros oli semmonen aivan ihana veljesbädi

Ja minä tietysti ihan rakastunut laulajaan :LOL:
Ja kiva kuulla, että sun kokemukset pilsuista on hyvät.

Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
ja kiva kun mammoliini tullu takas:)
:ashamed: Kiitos :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Leya:
Mammoliino, mulla on ollu Yasminetkin joskus 4 vuotta sitten ja ihan sama paskaa se on vaikka kuinka vähän on keltarauhashormonia. Paskapuhetta se niiden "paremmuus", jos se keltarauhashormoni aiheuttaa mielialojen vaihtelua, niin Yasminetkin voi sitä tehdä. Mulle ei lääkäri edes hormonikierukkaa ehdotellu, kun sanoin, että noistakin tuli mielalanvaihteluita.
Nonni, tuota minä vähän pelkäsinki :/ Saapa nähä kumman kokemuksiin minä liityn, sun, vaim mamma3:sen... Lopetan kyllä saman tien jos oireita tulee, mutta mistä minä tiiän onko se sekopäisyys pillereistä vai ihan normaalia :ashamed: :LOL: Hei, joko muuten Essin mahatauti hellitti? Minä kyselin joiltakin viime torstaina mukana olleilta että josko heillä olis jotain, mutta kukaan ei ainakaan tunnustanu... Oliko Topsylla, Tiipiillä tai YOdottajalla tai teidän mukuloilla oireita mahataudista?

Neuvolatuloksia tältä päivältä;
- ikää 7½kk
- paino 8860g
- pituus 71,3

Ja kaikki muutoin ookoo. Kadoksissa ollut sivuheijastekkin löytyi. Maitoasioista kyselin, ja täti oli sitä mieltä, että vasta 10 kuisena että vatsalaukku ja suolisto ehtii kehittyä tarpeeksi. Sitten aloitellaan maustamattomalla viilillä ja jogurtilla, raejuustolla ja piimällä.
Painoasiaoissa (mun) neukkutäti oli ihan yhtä tökerö kuin aikaisemminkin, ja annoinpa taas kaikki otaitseäsiniskastakiinni-jutut mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Ja sitä eroahdistuksesta, meiltä löytyy myös hyvin ahdistunut nuori neiti :kieh: Yöt on menny rempalleen ja yksi syöntikertakin on palannut kuvioihin :headwall: Neuvolantäti oli muuten sitä mieltä, että jos se syönti on kerran saatu jo pois, niin siihen rumbaan ei kuulemma saa alkaa uudestaan... Haluaisinpa vaan kuulla meijän naapureiden kommentit tähän, kun muutaman kerran on yritetty mennä ilman maitoa :whistle:

Jaa, tulleepa taas romaani, joten editoin tähän :D

vai enjan pikkunen lähti liikeelle!!ihanaa :)
meillä vielä oootellaa ja harjotellaa...

milli:meilläkin tosiaa yö heräilyjä...
olin vähän aikaa sitten huolissaan että mikähän se herätyttää,mut taitaa vaa olla ikä asia!!
äitiä kiva pompottaa...

joo mulakin aika paljon miespulisia kavereita!
ne ei puhu p**kaa seläntakana ja ei jutut leviä.
toki on naispulinen hyvä ystävä lapsuudesta johon luotan 100%sti,
ja jonku verran kavereita,mulla on aika hankala luottaa herkästi,luottamus petetty useasti(justiin naispuoliset kaverit)

tää muru sylissä meuhkaa,täytyy mennä :wave:

Jaap, meitin unikoulu kokeilut tarvii näköjään siirtää myöhemmäks. Jätkä pukkaa taas hammasta :kieh: ja silloinhan ei nukuta, ei päivällä, ei yöllä. Turha edes yrittää yöllä rauhotella, kun hampaat häiritsee. Panadol auttaa hetkeksi, mutta ei sitäkään voi jatkuvasti tuolle antaa. Meillä on aina uus hammas tullu melko tarkaan kolmen viikon välein...

Kuinka vanhaksi pitäisi lapsen juoda maitoa 500ml päivä?
Mie olen ajatellut vähitellen vähentää imetystä :snotty: Aluksi ajattelin luopua päiväimetyksestä ja jatkaa kuitenkin ilta ja yö imetystä. Korviketta ajattelin antaa ruokajuomana (nyt vesi ruokajuomana) ja tehdä puurot korvikkeeseen. Vai tarvitseeko tämän ikäinen vielä erillisen maitoaterian varsinaisten ruoka-aikojen välissä?
Ja koska sitä joku mielessään pohtii, että miksi lopettaa imetys tässä vaiheessa, eikä antaa pojan vieroittua kohta itse, niin syy on niiinkin itsekäs, kuin että mie haluan kuukautisten alkavan ennen talvea. Vaikka eihän se varmaa ole, että pelkkä imetyksen vähentäminen auttaisi, mutta kokeillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
mama juohtu muuten mieleen et miten se siun kouluun lähtö nyt,jos vaavi on tulossa?
vai haitko sinne kouluun..
Kyllähän minä sinne kouluun hain ja se pääsinkö selviää heinäkuussa..Sitä olen tässä pähkäillyt että jos pääsen niin kannattaako aloittaa muutamaksi kuukaudeksi vai teenkö suosiolla niin että otan paikan vastaan mutta ilmoittaudun poissaolevaksi ensimmäiseksi lukuvuodeksi...No onneksi tässä on vielä aikaa elokuulle. Ehtii katsella miten asiat etenevät :D

Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Kuinka vanhaksi pitäisi lapsen juoda maitoa 500ml päivä?
Mie olen ajatellut vähitellen vähentää imetystä :snotty: Aluksi ajattelin luopua päiväimetyksestä ja jatkaa kuitenkin ilta ja yö imetystä. Korviketta ajattelin antaa ruokajuomana (nyt vesi ruokajuomana) ja tehdä puurot korvikkeeseen. Vai tarvitseeko tämän ikäinen vielä erillisen maitoaterian varsinaisten ruoka-aikojen välissä?
Ja koska sitä joku mielessään pohtii, että miksi lopettaa imetys tässä vaiheessa, eikä antaa pojan vieroittua kohta itse, niin syy on niiinkin itsekäs, kuin että mie haluan kuukautisten alkavan ennen talvea. Vaikka eihän se varmaa ole, että pelkkä imetyksen vähentäminen auttaisi, mutta kokeillaan.
No kysyinpä tänään tätäkin. Ihanteellinen määrä maitoa vuorokaudessa olisi 6-7dl, mutta ehdoton minimi kuulemma 5dl, ja tämä nyt siis koskee kaikkia maitoja, eli jos puuron tekee maitoon niin sekin. Mutta, NESTEENÄ pitäisi saada juomista vähintään 5 dl, ja tähän lasketaan vesi, maito ja velli. Ja maito siis kalsiumin ja muiden ravointoaineiden vuoksi ja neste elimistön hyvinvoinnin vuoksi, varsinkin nyt kesällä.

Moikka!

Mä joskus raskausaikana pari kertaa kirjottelin lokakuisiin, mut sit se jotenkin jäi.
Huolittaiskohan mut takasin mukaan porukkaan?

Poika syntyi 23.10.2007, rv 40+6, 4290g ja 52cm.
Nyt Micael on jo kohta 8kk iso poika :heart:
Konttailee kovaa vauhtia sekä nousee ja kävelee tukea vasten.

Mut kirjottelen lisää, jos mut taas porukkaan huolitaan :)

Nynny äiti täällä taas maitoilee --- tai sitten meän neidillä on eri purutaktiikat.
Kurkkua on järsitty muutamaan kertaan.
Pestynä juups, kylmänä ja ei-kuorittuna turvallisuussyistä...
Nyt äsken hieman viistoon leikkasin kuorta pois - niin eikös saanut isoman kuin peukalonpään kokoisen palan niillä alahampaillaan...
No, onneksi vahtaan vieressä kuin haukka ja heti otin pois suusta ...
Millä hemmetillä tuota opettelua vois harrastaa ilman sydänkohtauksia ???

t mammari mamma

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Missäs on muutes henkka? :eek: Ei ole rouvaa näkynyt aikoihin! Entäs Yo? Ja moni muukin puuttuu? Oottekos vielä "elossa"? :wave: :attn:
kiva ku joku sentään vie muaki kaipaa :D :D
reissussa oltiin puoltoist viikkoo ja kotiuduttiin maanantai iltana...joten täs ollaan yritetty päästä taas arkeen mukaan =)
Veeti on ku persuksiin ammuttu karhu (hampaat) yks ny sit puhkes tänään mut kaks vie tulossa...sit niitä oiski jo viis......muuten ärsyttävääää :kieh: täys sylivauva ja vinkuu koko ajan!!
kävin j kerhossa reissukuvianne kattomassa...mahtavia oli....kyl harmittaa ku ei ite päässy mukaan,mut ehkä joku toinen kerta :) =) ja juttua odotellessaan...te julkut :D

mut yritän tulla useemmin kirjoittelemaan...en oo vaan saanu aikaseks :/ kaikki juttunnekki on vie lukematta,mut pikkuhiljaa!!!

Santti: Nyt vasta oon koneella tänään, eli en nähnyt sun perumistas. Me ooteltiin jokunen aika siinä ja sit mentiin uudelle puolelle Tarjoustaloon ja sit taas takas heseen. Mietin, että jos oot ajellu sinne, eikä sit nähtykään. Neitoselle pikaista paranemista!!

Vastailenpas gallupeihin:

TV: Täydelliset naiset, Greyn anatomia, Salkkarit, Gossip girl... siinä jotain, joita yritän seurailla.

MUSA Kuuntelen aika laidasta laitaan, paitsi heviä. Dingoo fanitin ihan kypällä ja edelleen sitä kuuntelen. Yö oli ja on edelleen mahtava!! (ollaan tietty just tallinnassa, kun Yö olis täälläpäin :headwall: )

KIRJAT JOS luen, niin yleensä omaelämänkertoja, mm. Lastani ette saa, Myyty.. nyt jäänyt lukeminen ihan nolliin, ennen luin joka ilta!

LEHDET Mulle tulee Vauva-lehti. Muita ei tuu, ellei oo jotain ilmasia, mm. pilttipiiri, lapsemme..

JÄDE Kingis ja murupuikko tarttuu useinmiten mukaan, mutta pääosin kaikki menee.

KONSERTIT Nähty livenä YÖ, DINGO, Popeda ja joitain muita, mitä ei enää taida ollakaan eikä muista nimiä... Noissa isoissa Hesan konserteissa en oo ikinä ollu.

Meillä siis reissupäivä takana.

Tänään tuli se voittamani IMURI!! Kyllä on näppärä vehje!!!!!!
(electrolux ergorapido 2in1 )

meillä on muutes netti temppuilut koko päivän :kieh: Hieman lohduttaa ettei se ole vaan meijen liittymä vaan tutuillakin on ympäri Kotkaa ollut samaa ongelmaa.

YO meillä Kiia ei edes suostu kurkkua ottamaan käteen kun se on kylmä ja märkä. Puistatus vaan käy :LOL: Miä oon antanut voileipäkeksejä (vahtinut vieressä) ja pari kertaa marie piparin. Kumma ettei piparia käkistele ollenkaan vaikka sihtikurkku muuten onkin :whistle:

Jos meidän vaippapussista tollasia ylläreitä löytyy saan halvauksen |O Hyi helvata sentään :x

mamma3 kiitos :D Vastailen varmaan huomenissa ellen tänään ennätä enää keskittymään. Juu, mulla tää kirjoituskin vaatii rauhaa. Vielä kun sitä meiltä löytyis joskus :D

sairastelijoille edelleen paranemisia. Meilläkin tauti jatkuu. Daniel yski taas yön ja äsken kuuntelin että Kiiakin köhii :/ Oma kurkku on pahan tuntuinen. Kipeähän se ei kunnolla ole nielurisaleikkauksen jälkeen enää ollut mutta sellanen ilkeän paha, kutiseva on. Mutta ehkä tämä tästä vielä helpottaa =)

Jee, meillä ukko sai maalausurakan päätökseen ja huomenna ompi kotona. Jos vaikka sais jotain tehtyäkin kun on toiset kädet apuna.

Oottekos huomanneet lasten leluista mitään? Miä tänään havaitsin että helistimet ym. voidaan korjata jo pois. Annoin Kiian eteen sen fisher pricen maatilan eläimineen ja meijen neiti viihtyi YKSIN yli puoli tuntia leikkien ja nauraen :eek: Onkos tolla ollutkin vain tylsää kun on marissut?? Hitsit jos siitä on kiinni niin etin lisää kovia leluja pimatsun eteen :D

Ai niin mirkulle tervetuloa takaisin :wave:

Ja henkkakin kera YO:n ovat heränneet henkiin :D Kiva juttu!

Alkuperäinen kirjoittaja mirkku87:
Moikka!

Mä joskus raskausaikana pari kertaa kirjottelin lokakuisiin, mut sit se jotenkin jäi.
Huolittaiskohan mut takasin mukaan porukkaan?

Poika syntyi 23.10.2007, rv 40+6, 4290g ja 52cm.
Nyt Micael on jo kohta 8kk iso poika :heart:
Konttailee kovaa vauhtia sekä nousee ja kävelee tukea vasten.

Mut kirjottelen lisää, jos mut taas porukkaan huolitaan :)
Mirkku87, mun puolesta tervetuloa :)

Lisäsin teidän tiedot 1. sivun listaan.

Mammoliino, Essi on jo parantunut siitä ripulista. Mikä lie ollu, mitään kumetta tms ei siis ollu ollenkaan. Mutta nyt vuotaa nenä :/

Ja se oli Essi, jolta se hammas tippui. Vaivasi vaan sen yhden päivän ja uusi hammas tulee sitten kun rautahampaat puhkeaa.

Tervetuloa mirkku! :wave:

Huomasin tossa illalla että meidän neiti tekee etuhammasta ilmeisesti. Pienen pieni valkoinen piste tuntuu ikenessä olevan ja kuolaa valuu taas valumalla suusta. Ilmeisesti portti ostoksille pitäis lähteä kohtapuoliin kunneitokainen oli tänään isoveikan perässä menossa niin, että kädet oli ekalla rapulla ja polvet koukussa lattialla. Heilu ja huojui siinä mitä levein hymy naamalla
:D

Meillä Milla ei tahdo syödä noita 8kk purkkiruokia kun niissä on niiitä paloja..kakostelee ne pois.Miten mä saan sen syömään????

En ole vielä mitään sormiruokia antanut kun ei tunnu kuin hampaitten alut alaleuassa.Mitäs mä voisin sille antaa???? Ruisleipää???? Onkos ne maissinaksut hyviä?????

shenda mie oon antanu sormiruuaksi vaaleeta leipää (pehmenee suussa helpommin ku ruisleipä),vesimelonia,mandariinia (kuorinu kokonaan),banaania,parsaa jne. ja maissinaksuja.Ne sulaa helposti suussa vaikka haukkaisi isommankin palasen.Kokeile ihmeessä =) Eipä ne erikoiselle maistu...

Mammoliino täälä ollaan oltu täysin terveinä ja kiitos tuosta nesteytys-infosta! Noita juottamisasioita oon päässäni pyöritelly täälä muutaman päivän :whistle:

Meidän tytöllä on eroahistusta! Mihinkään ei saa äiti mennä, heti kun katoaa näköpiiristä niin johan alkaa huuto :eek: Äsken kun mies lähti lenkille niin ryömi itkien eteiseen perään kun laitto ulko-oven kiinni :headwall:

Tervetuloa mirkku87 :wave: tottakai mukaan huolitaan.

Milli: Minä aloitan tänään lukemaan sen 8-9kk kohdan, jos jaksan. Eilen takerruin edelliseen vaiheeseen eli puolen vuoden tutkija kohtaan ;) Oli sekin niin mielenkiintoinen juttu etten malttanut olla lukematta. Jos Saralla on hampaat mesuamisen syynä niin siihen ei taida auttaa maamme laulutkaan, vaikka lukisi mitä opuksia.... Meidän vauvalla hampaita on jo kahdeksan ja siksi olen ajatellut että niitä ei voi ainakaan ihan heti puhjeta enempäänsä. Meidän aamuyön herätys johtuu ihan silkasta tavasta herätä tissille.

Meillä onkin muuten maanantaina ensimmäinen hamppi lääkäri aika.

Minä en ole pitänyt mitään kiirettä noiden sormi ruokien opettelun kans. Kaippa tuo joskus oppii niitäkin syömään. Pelkään kuollakseni jos vauvalla takertuu kurkkuun iso pala ja minä kun en osaa paniikissa toimia mitenkään.

Mulla on hyvä työmaa sen puoleen että alakerta on täynnä miehiä ja meitä naisia on yläkerrassa neljä kappaletta. Jos alkaa pitkänokkaset ahdistaa niin menen hetkeksi työskentelemään poikien kans ;) On ihan totta että naiset joskus jauhaa siihen malliin ettei jaksa kerta kaikkiaan kuunnella.

Minäkin olen jo pidemmän aikaa suunnitellut hakevani varastosta "uusia" leluja. Sitten pitäisi valkata 70-80 cm vaatteista sellaiset mitkä kehtaa pukea pojankin päälle. Tänään viimeksi katselin varaston ylimmälle hyllylle ja ajattelin että pitää miehelle sanoa asiasta, mutta unohdin. :/

Taidan hipsiä sohvalle. :wave:

kyselyä menkoista..
Onko monella vielä kuukautiset synnytyksen jälkeen kateissa?
Mulla ei ole vielä alkaneet, ja synnytyksestä siis se 7½ kk.
Imetyksen olen lopetaanut n. kuukausi sitten.
Mulla noista kahdesta ekasta alkoi menkat n.6 kk iässä, nyt täällä hiukan kummastelen että missä viipyy..??

Missä vaiheessa teillä alkaneet jos alkaneet, ja te joilla menkat alkoi imetyksen loputtua, niin kauanko imetyksen lopetuksen jälkeen meni?

Yhyy. :'( en voi lähteä sinne sohvalle kun tekee niin kovasti mieli herkkuja ja olen päättänyt vähentää niiden syömistä. Voi paska miksi minä olen näin heikko? :'( Taidan mennä vielä käymään keventäjien sivuilla ennenkuin menen sohvalle :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Yhyy. :'( en voi lähteä sinne sohvalle kun tekee niin kovasti mieli herkkuja ja olen päättänyt vähentää niiden syömistä. Voi paska miksi minä olen näin heikko? :'( Taidan mennä vielä käymään keventäjien sivuilla ennenkuin menen sohvalle :whistle:
Jyrsi porkkanaa pahimpaan tuskaan :D Miä en ees laihdutuskuuria yritä kun tiijän että lipsuisin minkä ehtisin :ashamed: Jollakin ei ole itsekuria :ashamed: Niin ja kiloja olisi ihan pakko tiputtaa... Miks ei ne tipu itestään :kieh: |O

Yhteistyössä