****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 24**

Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Eikös optikkoliikkeen pitäjä tee näöntarkastukset? Eli helpotusta löytys pikaseen ilman lääkäriäkii.
Optikko on silmälääkäriä jopa viisaampi! Nimim. useita silmälääkäreitä ravannut tuloksetta, yksi optikko lopulta osasi auttaa.

*muoks* siis ainakin mun tapauksessa oli viisaampi :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Eikös optikkoliikkeen pitäjä tee näöntarkastukset? Eli helpotusta löytys pikaseen ilman lääkäriäkii.
Optikko on silmälääkäriä jopa viisaampi! Nimim. useita silmälääkäreitä ravannut tuloksetta, yksi optikko lopulta osasi auttaa.

*muoks* siis ainakin mun tapauksessa oli viisaampi :)
ok. Täytyykin sitten käydä tänään tuolla optikkoliikkeessä kysäsemässä!

Meillä oli tänään vieraita, joten en ole ehtinyt tässä aamupäivällä ollenkaan tänne...

Dingosta pitää ylpeillä, että mullapa on valokuva heistä, kun minä 5 vee olen neumannin sylissä. Olen muuten aika kova fani ollut silloin (no olen minä vieläkin...). Olivat tankilla silloin meidän kylän huoltsikalla :D

Pepisa lisätäänkö vielä paineita? ;) :LOL: :LOL:

Tapaamisen porukasta piti sanomani, että olin vähän saanut "huonon" kuvan yksäidistä (elä ammu mua) :ashamed: Mulla oli sellainen kuva, että se on niin nuori ja meillä on ihan eri jutut (kun olet kaupunkilainen yms), että ei muuten tulla juttuun oikein ollenkaan... Kun mä en jaksa tuolla kentän laidallakaan noita muijia välillä... Kun mua ei oikein kiinnosta uusimmat muotivaatteet tai trendimeikit... jotenkin oli vähän samanlainen kuva... Onneksi yllätyin erittäin positiivisesti... et sä olekaan sellainen turhamainen "kana" (jolla ei ole muuta elämää kuin muotilehdet jne) :D :ashamed:
Muista ei oikeastaan tullut sellaista niiiin erilaista kuvaa täällä ja tapaamisessa.
Yllättävän hyvin sopeuduin itse teidän joukkoon ja tulin juttuun porukan kanssa myös livenä. Kun mä en oikein jaksa noita akkojen kotkotuksia yleensä... viihdyn paremmin miesporukassa (johtuukohan siitä, että mun kavereista suurin osa on aina ollut miespuolisia?)... mua kiinnostaa paljon enemmän jutella jostain auton rassauksesta tai urheilusta kuin uusimmista muotijutuista tai meikeistä tms... Sitä puolta mä pelkäsin eniten tonne tapaamiseen lähdössä... :ashamed:

LS no lisäsithän niitä paineita. :LOL: :LOL: Mä olen henkeen ja vereen stadilainen, vaikka "korvessa" asunkin. Mieluiten viettäisin päivän kaupungilla shoppaillen ja kahviloissa lattea ryystäen. :whistle: trendimeikit naamassa ja muotikuteet tanassa. ;) :LOL:
No ei vaineskaan. :D Miesporukassa mäkin viihdyn parhaiten (vaikken miestenjuttuja osaa puhua) ja miespuolisia kavereitakin mulla on enemmän.

hei siitä mun piti tänne kirjottaa et mun tutulla kävi toissa päivänä silleen et oli vaihtamassa lapselleen vaippaa (pampers). avas sen ja siel oli joku ötökkä :eek: :eek: :eek: :eek: kuulema ihan ravun poikasen näkönen tai scorppioonin...sil oli sakset!!!!!!!! se soitti sit kuluttaja miehelle ja sielt pitäis tulla hakemaan sen vaippa ja ötökkä. hyi hitto sentään... ajatelkaa jos se ei ois huomannu sitä ja se ois pientä pistäny. kerron teille sit lisää jos ja kun saan tietää miten se juttu etenee...

muoks... niin siis otti puhtaan vaipan paketista ja se ötökkä oli siellä. eli siis tullu jostain intokiinasta!

Mammoliino, mulla on ollu Yasminetkin joskus 4 vuotta sitten ja ihan sama paskaa se on vaikka kuinka vähän on keltarauhashormonia. Paskapuhetta se niiden "paremmuus", jos se keltarauhashormoni aiheuttaa mielialojen vaihtelua, niin Yasminetkin voi sitä tehdä. Mulle ei lääkäri edes hormonikierukkaa ehdotellu, kun sanoin, että noistakin tuli mielalanvaihteluita.

Santti, se on ollu ihan harmiton kirjaskorpioni, se syö vaan pölypunkkeja :) Mä oon nänhyt muutaman sellasen.

*Muoks* tässä vielä kuva ;) http://www.raakkila.fi/Hyonteisia/album/slides/Chelifer_cancroides_kirjaskorpioni_IMG_5918.html

Täällä on siivottu :wave: Tässä nyt kahvikupollista nautiskelen ja hetken huilahdan, sitten täytyy mennä laittamaan matot lattialle ja muutenkin loput tavarat järjestykseen. Pikku jäbä nukkunut kolmatta tuntia...täytyy varmaan ottaa jo ruoka sulamaan, voi kohta herätä ja joku olla nälkäinen...

Hyi että tuo santin kertoma vaippaylläri :eek: Olkoon sitten mikä vaan :x

Heissulivei!Meillä kone jumittaa joka päivä ja yhteys ei toimi.Kyllä v****aa.Nyt onneksi toimii ja hetki aikaa kirjottaa kuulumisia. =)

Meillä oli eilen 8kk neuvola ja pituutta kertyny 68,5 ja painoa tullu lisää kk vain 300g eli nyt 7310,pipo 43.Kaikki oli hyvin,pirteä ja terve tyttö.Minuu jäi ihmetyttää että ens kerran neuvola vasta 1 vuoden iässä! onko muilla seuraava neukkari vasta 1 vee? Veljen vaimo kertoi että heillä on ainakin Punkasalmessa 2kk välein neuvola.

Meillä eilen vähän sattui ja tapahtui...Ella tippui mein sängystä pää eeltä.Kyllä oli huuto kova sekä lapsella että äidillä ja tärisinkin varmaan 2h.Säikähdyksellä selvittiin.Musta otsa ja nenä..tosin tänään huomasin että etuhampaasta lohennut pala. :eek: Miusta kyl tuntuu et se pala on lohennu leikkien yhteydessä tai jossain ku oli niin terävästi lohennu keskeltä hammasta :'( Keneltä oli aikasemmin lohennut koko hammas?/irronnut? Miten muuten siinä sillon kävi vauvelille?Mitä hammaslekuri sanoi?Tästä on aikaa ku joku siitä kertoi mut en kuollaksenikaan muista kuka se teistä oli.

Täälä on opittu ekoja sanoja.Tällä viikolla sanonut kissa,tippu,äiti..ja jankuttaa koko ajan joko tyttö tai mitä. =) Taitaa oppia ekana puhumaan ja sitten liikkumaan =)

galluppeihin vielä..

lehdet meille tulee seiska,vauva ja miehelle tekniikan maailma.
jätski paras jäätelö on ehdottomasti Ainon maitosuklaa,nam... :p löytyy kokonaisia suklaapaloja.Sekä toinen suosikki on Ainon vadelma mustaherukka :p
konsertit eipä ole paljoa tullu käytyy :ashamed: Ainoat paikat on festarit mis oon bändejä nähny.Itseasias just käin varaa BB viikolle lipu Poets of the falliin. =)
Musiikkina menee lähes kaikki,lukuunottamatta oopperaa,klassista ja black metal örinää (jos sitä voi lauluksi edes sanoa)

Hmm..olikohan vielä jotain mitä piti kommentoida :whistle: No mutta mie lähen jalkahoitoon viilettää... :wave:

Kiitos vaan kaikille jotka kommentoi mun juhlakamppeita :D

Me oltiin heti aamusta lääkärillä ja puheterapeutin arviossa Memmun kanssa. Hyvin meni ja lääkäri olis jo ottanut Mean hoitoon itselleen :D Ihastui tyttöön täysin, no olihan se oikeen hyvätapainen siellä :saint: Laulaa luritteli lauluja ja lähtiessään sanoi moikat kädestä pitäen, niiaskin oikeen, halas ja antoi lähtiessään lentosuukot :LOL: Saatiin puolto puheterapiaan ensi vuodeksi ja puoltava lausunto tulee myös avustajaa varten kouluun. Voikun sitten vaan löytyis joku mukava ja jämpti avustaja tytölle nopeasti, kun niistäkin on niin pulaa.

Ton eilisen ostosreissun jälkeen mä olen taas ihan umpiväsynyt. Musta tuntuu kyllä välillä ettei tämä ole normaalia enää?! Jonkun pikkureissun kun teen, niin kärsin siitä seuraavan 2päivää. Tosin tuo Sara herättää edelleen öisin, onhan tässä valvottu melkein jokaikinen yö viime elokuusta lähtien. Valvoin siis jo raskausaikana,kun oli niin vaikeaa se nukkuminen mahan kanssa. Tänä aamuna tuntui kuin olis ollut krapula, kasvoja kuumotti ja silmissä kirveli, väsytti niin helvatasti! Kaikki siis tosiaan väsymyksestä.
Miten ihmeessä tuon lapsen saisi nukkumaan??! :headwall: Ja mikä ihme sen herättää öisin?? Kun sais tässä elämässä edes pari yötä viikossa nukkua kokonaista unta, niin olisin ehkä hiukan onnellisempi.
Onhan niitä muitakin huolia ja murheita, jotka väsyttää ja vie energiaa..

Keittelenpä kaffet ja painun ulos happihyppelylle ;)

Milli: sanopa muuta, miten nuo saisi nukkumaan yönsä heräämättä |O Meillä ei ole onneksi herätyksiä kuin se yksi taas aamu yöstä, mutta ihan turha herätys silti. Ei ole nälkäinen, kunhan vaan pompottaa meikäläistä. Eikä silti asetu nukkumaan uudestaankaan ilman rintaa. Muutaman kerran imuttelee ja nukahtaa. Kuuluu vissiin tähän 8kk ikään että vauvat alkaa heräillä ja olla muutenkin aikaisempaa vaativampia. Luin siitä oppaasta mikä tuli puuro näytteen mukana ja eilen kaivoin myös A.Wahlgrenin lapsikirjan esiin, kohdasta kahdeksan-yhdeksän kuukauden ikäinen. Sekin oli ihan mielenkiintoista luettavaa.

katjanna: Mitä siellä lapsikirjassa sanottiin kohdassa 8-9kuiset? :eek: Tuo kun on herännyt jo kohta 8kk:tta, tosin muutaman kerran ollut muutaman yön jakso jolloin nukkui täydet yöt. Meillä kaikki muut nukkuneet muutaman kuukauden ikäisestä täydet yöt, Mea tosin oli herätettävä syömään, vaikka olisi nukkunutkin.
Ja sitten kun tuo ei meinaa nukkua edes päivällä kuin puolen tunnin pätkiä, välillä sitten nukkua posottaa pidempiäkin pätkiä ja varsinkin jos ollaan liikenteessä rattailla.
Mulla ei ole mitään lapsikirjoja ja viimeksi lukenut niitä 11vuotta sitten :ashamed: Kannattais varmaan kohta kääntyä kirjaston puoleen, niin ymmärtäis tuota lastaan hiukan paremmin?! :D

Niin ja piti vielä kommentoida, että kyllä mielummin työskentelisin miesten kanssa kuin naisten kanssa. En jaksa sitä kun selkänsä kääntää niin joku jauhaa jo jotain. Hoitoalalla sitä ainakin piisaa joka paikassa, vaikka kuinka koittais olla huomaamaton työyhteisössä ja käydä vaan hoitamassa omat hommansa. Silti mä tykkään välillä laittaa itseni kauniiksi, käyn kampaajalla säännöllisesti ja pukeudun naisellisesti. :D Ainakin mussa asuu pieni pinsessa edelleen ja toisinaan myös harakka (kaikki kiiltävä siis kiinnostaa) :LOL:

mammoliino mulla on yasminelle pillerit,varmaan samat ku sulla ja hyvin on toiminu,joskus oli mercilonit ja mä olin ihan hullu,huusinraivosinitkin vaan :LOL: nyt ei oo ollu mitään..

me ollaan kaikki kipeinä..illalla 20.45 on päivystyksessä aika mulle ja pojalle..poika vaan itkee koko ajan ja oksentaa limaa ja mulla oli yöllä keuhkot niin kipeet et just just kärsin hengittää,ja ahdisti kans niin sai tuota avaavaa imutella..kuumetta on kans,joka kohtaa kolottaa ja särkee..jospa tää tästä..kaiken lisäks on armoton vitutus jostain kumman syystä..
tuutis kai mä nyt hiljanen olin ku sää olit koko ajan äänessä piitulin kanssa :LOL:

vip meillä kyllä on neuvola seuraavaksi 10kk,sitten 1v..
mutta hammashoitajalle/lääkäriin mennäänkin vasta 2vuotiaana..kaipa nuo nin paikkakunta kohtasia..

sanoista meillä venla käy kamalasti suhisemaan kun kissan näkee..ja mammaa huutaa kun täytyy saada maitoo..ja ämmä tulee,kaipa se sillä tarkottaa nyt minuu :eek:

milli mikä kummahan se just nais voittosilla työpaikoilla onkin,et selkäsä ku kääntää,niin jo on joku jotakin jauhamassa..
oon menossa näillä näkymillä viikonloppuna tekemään yövuorot..huomenna saan aamusta tietää menenkö vai en..mies menee iltavuoroon huomenna ja lauantaina..joten laitan tytyn nukkumaan ja likat on sitten nukkuvan venlan vahtina niin pitkään kun mies tulee kotiin..pikkusen jäntskättää et miten saankaan sitten lauantaina nukuttuu :eek: korvatulpat korviin...

mama juohtu muuten mieleen et miten se siun kouluun lähtö nyt,jos vaavi on tulossa?
vai haitko sinne kouluun..

jep,nyt sauna lämpiämään..ja kalapiirakkaa maistelemaan..

Yhteistyössä