2004 syntyneet

Lipuista: tykkää hirveästi eri maiden lipuista ja on opetellut niitä joitakin, sanoo aina, jos telkassa tai jossain näkyy, että tuo on Ruotsin lippu jne. ja kyselee meiltä, mitä ne ovat. Kunpa vaan itsekin muistaisi niitä paremmin !!

Täytekakku: meillä ei kelpaa kakut eikä pullat, keksejä vaan syö, ei kääretorttukaan oikein uppoa eli on aika miettiminen mitä hän voisi syödä kylässä tai juhlissa. Jäätelö tai munkki maistuu kyllä joskus.

Vaatteet: No, neiti voi kaupassa sanoa, että ai kun ihana pusero tms. mutta sitten kotona ei enää kelpaakaan ! Eli on vielä aika sama mitä hänelle ostaa ja tarjoaa, välillä kelpaa mikä vaan, välillä ei mikään.. Uusin lempiväri on vaaleanpunainen. Hameet ja mekot ovat vielä aika vähässä käytössä, on sellainen housutyttö !
 
Yleensä minä tuon pojalle vaatteet kaapista mitä laittaa, joskus vetää aamulla edellisen päivän housut ja ei meinaa millään suostua vaihtamaan niitää vaikka sanon, että ne joutaa pyykkiin kun on likaiset, mutta sit kyllä suostuu kun tuon jotkut ja mukamas kehun, että kato saat nämä jalkaan aika siistit on :whistle: ;) Joskus myös annan pari vaihtoehtoa ja kysyn kumman laittaa sekin auttaa siihen et jos ei meinaa joku vaate päälle kelvata, mukava saada itse päättää omasta pukeutumisesta=)

Liput kiinnostaa jonkun verran ja yleensäkin nuo lähimaat, höpisee välillä, että "meen isona kattoo Peppi Pitkätossua ranskaan ei ku siis Ruotsiin vai missä se nyt oli" =)
 
Vaatteet: Pojatkin osaa joskus olla yllättävän tarkkoja vaatetuksesta ;) Minä kyllä yleensä otan kaapista vaattet ja ne joku hyväksytään tai hylätään :whistle: No nyt on kyllä ns.helpompi vaihe menossa,että ei ole niiiin tarkka,mutta auta armias jos paidassa on esim.jotain märkää niin heti vaihtoon :kieh: Esikoinen on meillä myös ollut aika tarkka mitä päällensä laittaa. Mutta sitten kun mennään mumman luo ja siellä aina sotkeentuu vaatteet remonttihommissa niin ei ole yhtään väliä...

Ja juuri kun minä täällä kehuin tuota 4v tasaiseksi tapaukseksi niin nyt siitä on kehkeytynyt oikea riiviö aina välillä |O Isoveljen kimpussa vähän väliä ja sitten on kauhea riita päällänsä...aika rajuakin touhua ollut...raapimista ym ei niin mukavaa.

Tuo 4v on siis veljeään kohtaan aika jyräävä ja pitää puolensa,mutta muiden lasten seurassa on ihan toisenlainen. Ja seurasinpa poikaa kun vein häntä sinne uimakouluun ja kun oli melkein vieraita kaikki niin on tosi hiljainen ja vähän ujohko. Mutta silti reippaasti meni muiden mukana. Mutta kai se on tuo veljesrakkaus sitten vähän toisenlaista :whistle:

 
Nelivuotias meilläkin. Kiltti, ja suhteellisen tottelevainenkin. Siis noin nelivuotiaaksi ;)
Todella herkkä ja tunteellinen. :) Kiinnostuksen kohteet on nyt vain ja ainoastaan pyöräily.. Kun kerran opittiin vihdoinkin pyöräilemään.
 
Lillim... kivan tuntuisia poikia sulla on ainakin tämän kerran näkemisen perusteella :D .

:| Meille tolle tytölle iski sitten taas virtsatietulehdus.... tylsää. Aamulla sitten taas viedään aamupissat sairaalaan ja katsotaan mitä löytyy. Tänään sitten juotettu karpalomehua ja appelsiinimehua.

No joo ei muuta ihmempää... ainiin Puuhamaa oli ihan jees paikka B)
 
Meillä 22.09. neljä vuotta täyttävä iloinen poika. Pikkusisko on kaks vuotta. Molemmat aivan ihania päivänsäteitä tai sit niitä hirveitä huutavia "naapurinkakaroita". Kiusaavat tasapuolisesti toisiaan =) . Poika on rauhallinen ja kiltti, pienempi keksii kolttoset joihin isompi innolla osallistuu :D . Syksyllä alkaa molemmilla päiväkoti.
 
Meiltä löytyy 4.12. neljä vuotta täyttävä tyttö.Ja hän osaa jo pukea ja riisua itse.Käy myös pytyllä ja pesee kädet myös itse.Ja välillä laulelee jo pieniä pätkiä jostain laulusta.Nukeilla myös tykkää leikkiä kovasti yms..ja hänellä on pikkusiskot jotka on syntyneet 28.12.2005 ja 10.01.2007 ja pikkuveli 25.03.2008,nyt taas kutsu käy..
 
Viivin: Kiva ettei sulle jäänyt kauheeta kuvaa noista meidän riiviöistä :LOL: Uimakoulusta,että meidän 4vee kävi tänä kesänä sellasen vesi tutuksi-koulun. Varsinaista uimaopetusta ei siis ollut,vaan lähinnä leikkiä vedessä,että ei tulisi paniikkia sitten siellä. Tykkäsi tosi kovasti ja odottaa jo seuraavaa uimakoulua joka on ehkä ensi kesänä sitten =) Eikös noita kouluja ole aika pienillekin?



 
:wave:
Olen tainnut tänne joskus kirjoitella, mulla siis joulukuussa 2004 syntynyt poika. Muuten iloinen ja tyytyväinen tapaus, mut noi allergiat on tuottanut ongelmia ihan vauvasta asti. Nyt on jo helpottanut ja enää on pannasssa muna maito ja kala, ja maitoakin on nyt saanut pieniä määriä päivässä.
Nyt on joku kiukku kausi menossa, riitelee joka asiasta ja lähes koko ajan, tosin pikkusisko on kohta 4kk et osittain on mustis, mut kun välillä kaikki asiat on yhtö huutamista ja vastaan panemista, onko muilla kellään tälläistä?????
Nyt oli ekaa kertaa mummolassa yksin yötä, meillä kun toi mummola on 500 km päässä niin ei ihan usein sinne päästä, ja hyvin oli mennyt ja iloinen ja tyytyväinen poika oli vastassa kun tulin hakemaan :D saa nä'hä kuinka käy kun lähdetään kotiin parin päivän päästä :eek:
Pyörällä polkee ku mikäkin ulkona, on tosin apparit ja pukee itse vaatteet ja riisuu ja on todella tarkka mitä päälle laittaa :$ Ja todella nirso ruokien kanssa johtunee allergioista,mut välillä ei syö mitään :x Onkin kyllä pieni ja hentoinen. Ei tykkää uimisesta ja sekin johtuu allergioista kun oli iho niin huonossa kunnossa et ei paljon kastelua kestänyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vilijonka08:
:wave:
Olen tainnut tänne joskus kirjoitella, mulla siis joulukuussa 2004 syntynyt poika. Muuten iloinen ja tyytyväinen tapaus, mut noi allergiat on tuottanut ongelmia ihan vauvasta asti. Nyt on jo helpottanut ja enää on pannasssa muna maito ja kala, ja maitoakin on nyt saanut pieniä määriä päivässä.
Nyt on joku kiukku kausi menossa, riitelee joka asiasta ja lähes koko ajan, tosin pikkusisko on kohta 4kk et osittain on mustis, mut kun välillä kaikki asiat on yhtö huutamista ja vastaan panemista, onko muilla kellään tälläistä?????
Nyt oli ekaa kertaa mummolassa yksin yötä, meillä kun toi mummola on 500 km päässä niin ei ihan usein sinne päästä, ja hyvin oli mennyt ja iloinen ja tyytyväinen poika oli vastassa kun tulin hakemaan :D saa nä'hä kuinka käy kun lähdetään kotiin parin päivän päästä :eek:
Pyörällä polkee ku mikäkin ulkona, on tosin apparit ja pukee itse vaatteet ja riisuu ja on todella tarkka mitä päälle laittaa :$ Ja todella nirso ruokien kanssa johtunee allergioista,mut välillä ei syö mitään :x Onkin kyllä pieni ja hentoinen. Ei tykkää uimisesta ja sekin johtuu allergioista kun oli iho niin huonossa kunnossa et ei paljon kastelua kestänyt.
Ai teillä myös nirso poika, kiva että jollain muullakin on samanlainen vekkuli ruoan suhteen kuin meillä :D Pojalle kelpaa muutama ruokalaji ja siinä se, tuntuu että muutoinkin syö liiankin vähän :/

Meillä siis poika on syntynyt marraskuussa 2004 =)

Pojalla on atooppinen ihottuma ja lievästi noissa allergiatesteissä oli maito & munan arvot kohollaan, molempia kuitenkin syötetään normaalisti ja ainoastaan iho tuntuu ton kananmunan kanssa nirsoilevan =)

Kuulostaa kovin tutulle tuo pyöräileminenkin, polkee kuin duracell-pupu ja appareilla kans, tosin en aatellu ees yrittää vielä tänä kesänä appareita pois, turvallisempaa näin toistaiseksi :D

Onko miten pieni poika teillä ? Meillä käydään nyt paino / pituus-tarkkailussa tuossa neuvolassa parin kk välein kun ei painoa ollu tullu 7 kk aikanan YHTÄÄN eikä pituuttakaan kuin 1.5 cm =)

 
Meidänkin 4vee on atoopikko&allergikko,paitsi allergiat väistyneet melkeinpä kokonaan. Vältämme oikeastaan enää kananmunaa (jossain määrin sietää kypsennettyä munaa,esim.leivoksissa ) ja sitruksia. Vauvana meidän tilanne oli aika hankala,ihan muutamasta ruoka-aineesta ollaan lähdetty liikkeelle ja iho oli kauttaaltaan ihottumainen. Nykyisinkin kyllä iho oireilee jonkin verran,mutta aina ei ole ruuista johtuvaa. Poikaa vaivaa siitepölytkin,tosin tänä kesänä ei olla tarvittu ollenkaan avaavia lääkkeitä =)

Niin ja meilläkin ajoittain poika on aika epäluuloinen ruokien suhteen,johtuen ihan allergioista ja kun niin kauan piti välttää monia ruokia. Meni tosi kauan että suostui esim.makaronia syömään! Tykkää yksinkertaisista ruuista,ei saa olla mitään erikoisuuksia =) Kasvun kanssa ei ole koskaan ollut onneksi ongelmaa,päinvastoin,on aina ollut ikäsiään isompi.
 
:wave:
zanna74, Kiva kuulla et muillakin syömis onkelmia :p ja pieni on meidän poju, äskettäin käytiin paino kontrollissa eikä ollu sen joulukuun jälkeen tullu grammaakaan painoa, painaa nyt 12,8kg, entäs teidän poika??
Meillä kans pojulla atooppista ihottumaa nyt tosin ollut aikas hyvä "nahka" ja jopa ruskettunut vähän niin ei näytä niin kamalan valkoiselta haamulta ja kun on vielä ihan "blondi". :LOL:
Me käydään tuon maito-allergian takia iho ja allergia sairaalassa puolen vuoden välein lääkärin luona tarkastuksessa ja nyt olis loppukesästä aika taas sinne.
Muuten kyllä poika melkoinen menijä ja jästipää pärjää hyvin 5v siskollekin kun tarve vaatii.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vilijonka08:
:wave:
zanna74, Kiva kuulla et muillakin syömis onkelmia :p ja pieni on meidän poju, äskettäin käytiin paino kontrollissa eikä ollu sen joulukuun jälkeen tullu grammaakaan painoa, painaa nyt 12,8kg, entäs teidän poika??
Meillä kans pojulla atooppista ihottumaa nyt tosin ollut aikas hyvä "nahka" ja jopa ruskettunut vähän niin ei näytä niin kamalan valkoiselta haamulta ja kun on vielä ihan "blondi". :LOL:
Me käydään tuon maito-allergian takia iho ja allergia sairaalassa puolen vuoden välein lääkärin luona tarkastuksessa ja nyt olis loppukesästä aika taas sinne.
Muuten kyllä poika melkoinen menijä ja jästipää pärjää hyvin 5v siskollekin kun tarve vaatii.
Marraskuussa oli 90 cm & 13.5 kg, Toukokuussa 91.5 cm & 13.5 kg eli oli pituutta kans tullu aika hintsusti, syksyllä tarttis neuvolaan soitella josko tarkistettas taas

=)
 
:wave:
zanna74, Meitin pojulla oli pituutta tullut ku oli 94cm ja 12,8 noin reilu kuukausi sitten, et aikas saman kokosii poikii meillä on :D
Meillä on aika syksyllä tonne iho ja allergia sairaalaan ja siel otetaan taas kaikki mahollinen, toivottavasti on jotain tullu nyt.
Sit kyssäriä??? Riiteleekö teitin lapset paljon?? pistääkö vastaan jos jotain sanotaan tai käsketään???? Meillä on pojulla nykyään kaikkiin asioihin vastaus EI tai EN VARMANA. Ja osaako sanoa kaikki kirjaimet??? Meillä puuttuu R ja välillä menee K ja T sekaisin.
Poika huutaa en vaamana tee kun oikein kiukuttaa. :LOL:
 
Meillä ainakin vahvatahtoinen tyttö. On paaaaaaljon asoita mitä ei varmana tee ja äiti saa tehdä (eihän se kuitenkaan näin mene...).... asioista keskustellaan kunnes äitiltä palaa proppu ja sitten jänkkäjoonas menee miettimään.

Kirjaimet osaa sanoa, mutta puhuu ihan tajuttoman nopeaan, ettei aina meinaa itse perässä pysyä.

Zanna ja Vilijonka..... ihanan pieniä poikia. (siis en tarkoita että kiva kun on jotain häikkää tai äsh.... meni sanat sekaisin , mutta ymmärrätte varmaan :snotty: ) Koskakohan neuvolassa alkavat kiinnittää meillä tohon painoon huomiota, itse olen ihan ihmeissäni siitä kun tyttö ei paljon paina vaikka pituutta on 107cm (nyt varmaan enempi jo 1-2cm + ) ja paino oli eilenkin kun kävi puntarilla niin vaan alle 15kg, viime neuvolassa oli 14,5kg. Ehkä tämä on vaan äidin stressiä ton painon kanssa. Olen myös niin etten koita veuhkata hänen painostaan ettei vaan ala tyttö itse sitä stressaamaan..... on kyllä varmasti kuullut kun on sanottu hoikaksi, niin kerran kun pyysin siivoamaan niin neitipä vastasi "en mä jaksa, kun koipeliinit on niiiiin laihat, ettei ne jaksa" :LOL: :snotty:
 
:wave:
viivin, meillä ainakin semmonen neuvola et ei sieltä apuja paljon saa, mä olen käyttänyt lastenlääkärillä yksityisellä poikaa niiden allergioiden kanssa ja sieltä lähetteellä iho ja allergia sairaalaan tutkimuksiin. Siellä tehtiin kokeet ja altistukset ja kiinnitettiin huomio painoon, tosin kyl ne huomautti 3v neuvolas siitä mut se jäi siihen.
Toi mä en jaksa on meilläkin vaki vastaus :D
Toi koipeliini juttu oli ihana :LOL: tuli hyvät naurut.
 
Meidän poika inhoaa kaikkea mikä liittyy siivoamiseen :headwall: :D Eli jos käsken (nimenomaan käsken ) siivoamaan lelut lattialta niin yleensä vastaus on tuo kuuluisa "en mä jaksa" jne. Mutta periksi en anna vaan oon yrittänyt opettaa,että jäljet siivotaan kun kerran jaksaa levittääkin. Kerran keräili leluja ainakin 2h :LOL:

Mites muilla on nuo hammaslääkäreissä käynnit sujuneet? Meillä ei ole nyt ollut käyntejä,mutta kun olimme 3v tarkastuksessa niin ei suostunut avaamaan suutaan |O Toivottavasti seuraava käynti menisi vähän paremmin...

Muoks: Puhuu tosi hyvin ja selkeästi,mutta r surahtaa hassusti kurkusta.
 
Meiltä uupuu viel R-kirjain joka löytyi esikollakin vasta 7 vuotiaana, keskarilta 3.5 vuotiaana =)

Kyllähän nuo keskenään välillä yhteen ottaa, onneksi ei nyt kummiskaan mahottomasti :D Nykyään ovat kaikki jo niin "isoja" että ovat rauhottuneet sen verran että leikitkin sujuu rauhallisemmin =)

Hammaslääkärissä sujui 3-vuotiaana hyvin, poitsu kiipesi ite tuoliin ja avasi suunsa, ihme kyllä :D

EI-sana taitaa kuulua tän ikästen vakiovarusteisiin B) EI äijä jaksa, EI äijä halua, EI mennä, EI tehdä, EI sitä ja EI tätä :D ...
 
Hei

meillä neit täytti 4v. toukokuussa ja on nyt onnellinen isosisko. Pikkusisko syntyi nyt toukokuussa. Neidistä on paljon apua ja hän Rakastaa pikkusiskoa niiiiiiiiiiiiiiin paljon. :heart: Söpöä. Mutta on se neiti myös tulta ja tappuraa ja sitä uhmaa. Mä en ainakaan tee jne. Tyttö tykkää kirjaimista ja ollaan niitä harjoiteltu. Osaa kirjoittaa oman nimen jne. mukavaa rauhallista puuhaa.

Kiinnostaako teillä oma ja naapurin napa? Meillä on nyt alanut tää tutkimisikä. Omaa pyllyä näytellään ja siitä olis kiva jos joku haukkais palasen yms. Ihan ihme touhuu - vaikka niin normaalii kait. Pitäs hankkii joku opaus -mis lukee. oon yrittänyt sanoo et pöksyt pidetään jalas ja annetaan nyt pyllyjen olla rauhas. Menee välillä hermot-mistä se on noi jutut keksinyt jo nyt? onko jollain vastaavaa? en ehtinyt lukee kaikkee -tuun joskus paremmalla ajalla.

uimaan opittiin 3v. ja nyt uidaan jo hyvin 25m menee keyesti ja uintimerkkejä tykkää suorittaa :) vesipeto. pitäs ilmoittaa neiti uimareihin.
 
Merika.... joo napaa on näytelty kolmivuotiaasta kun katsoi TI-Ti nallea ja siinä sitä nappinapaa näyteltiin :D Ja pylly pystyssä ollaan kanssa ja sanoo että katso mun rumppaa :snotty: On tainnut isäänsä tulla :LOL: ;) No joo ollaan kanssa kauniisti sanottu ettei ole kivaa näytellä pyllyä ja nyt se onkin onneksi vähentynyt, varsinkin kunme kotona ei olla huomaavinaankaa.

=) Naispuolinen pikku sievinen sitten teillä. Täytyy kanssa uimakouluja katsella jospas talvella olisi uimahallissa jotain nappuloille tarkoitettua ja joka ei maksa maltaita. Minusta vauvauintikin oli ihan törkeen hintasta 14e+uimahallimaksu ja kuukausi etukäteen täytyi maksaa.

Hammaslääkäri käynnit on onnistunut kanssa hyvin.... tietää että sieltä saa hammasharjan ja tarran, kun lähtee pois.
 
Tosi kiva lukea mitä muille kuuluu. Meidän poika täyttää 4v nyt elokuussa.

Mitäs kertois? Tää tulee nyt ihan sekavassa järjestyksessä, mitä mieleen vaan tulee mut... Nukkuu vihdoin kokonaisia öitä. Välillä tietysti näkee painajaisia ja silloin voi kömpiä meidän vanhempien sänkyyn. Osaa pukea itse kaikki vaatteet. Kilpailuhalu kova ja on ISO poika omasta mielestään. Tosi huono syömään, mut tolla kilpailuhalulla saa huijattua nykyään syömään. Vaikkei syömisen kans tietty tarvis kilpailla, mutta kun meillä on jo kaikkia keinoja kokeiltu ton syömisen kans, niin helpotus et joku keino vihdoin toimii. Usein olen ollut ihan epätoivoinen pojan syömisen suhteen.

Oppi ajamaan ilman apupyöriä alkukesästä. Isänsä kanssa ajelevat liikenteessä, ja minua jännittää. Keinussa keinuminen on mielipuuhaa puistossa. Tykkää ohjelmista: Lauri Kilpa-autosta ja Kaaposta. Dublot kelpaa hyvin (pikkusiskon takia legoilla leikitään vain erityitilanteessa). Muovailuvaha on kovassa käytössä. Osaa leikata, mut piirtäminen on jäänyt vähiin koska tatuoi aina kädet kyynärpäihin asti kuvia aina kun silmä välttää tai puukynillä piirtelee pöydän alle jne. Avaruusjutut on nyt in. Robottipaita ja numeropaidat kovassa huudossa.

On tosi vilkas! Aina ollut. (Ei taideta olla mitään unelmavieraita kylässä käydessämme, puuh.) Touhotusenergiaa riittää. Ja päättäväinen, toisin sanoen joustamaton. Kiihtyy "nollasta sataan" nopeasti. Herkkä myös. Ihan kuin uhma jo hieman hellittäisi. Kova höpöttämään kaikkien kanssa, tuttujen ja vieraiden. Pikkusiskosta (kohta 1v) tykkää "ihan sika paljon". Kova halailemaan ja pussailemaan äitiään ja pikkusiskoaan.

Aurinkoista kesän jatkoa kaikille teille!
 
Kiva kuulla taas kaikkien kesäkuulumisia. Mä oonkin ollu aika pitkään poissa, kun lomailtiin.

Meillä Peppi oppi viime kesänä uimaa simmosen 10 metriä ja talven aikana sitten kehittyi, etenkin kun helmikuussa oltiin 2 viikkoo reissussa ja joka päivä 4-5 tuntii altaassa. :D Nyt ui 40-50 metriäkin ja sukeltaa aika sujuvasti. Mutta johtunee pitkälti siitäkin, että meillä käydään 1-4 kertaa viikossa uimassa talvella ja keäsllä melkein joka päivä.

Uimakoulut on yleensä niin että vesipeuhua on 3-4-vuotiaille (tutustutaan veteen) ja varsinaiset uimakoulut vasta 5veestä eteenpäin, riippuu toki kunnasta.

Hammaslääkärikäynnit on meillä sujuneet kohtalaisesti... meillä neiti pelkää kaikkea uutta ja outoa ja on istunut hampilääkärissäkin tiukasti äidin sylissä kyyneleet silmissä, mutta on kyllä sitten tehnyt aina mitä hammaslääkäri on pyytänyt kunhan äiti pitää tiukasti kädestä kiinni.

Niin ja tuosta koosta, niin pienihän on meidänkin neiti..nyt noin 12,5 kg ja 95 cm. Neuvolassa käydään puolivuosittain tarkastuksessa. Mutta meillä on vähän niinkun ihmetyksen aiheena ollut se, että tyttö on hyvä syömään, mutta silti vain pienen kokoinen.. no itse en ole kylläkään kovasti huolissaan asiasta ollut.
 

Yhteistyössä