2.synnytys, miten sairalaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kakkosta tekemään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kakkosta tekemään

Vieras
Mennäänkös sitä omalla autolla toiseenkin synnytykseen? Meillä matkaa sairaalaan 60km. Eka kerralla mentiin omalla autolla. Mietin vaan, että "saako" sitä soittaa ambulanssin, kun miehenhän pitää lähteä viemään esikoista sitten jonnekin hoitoon... Ja jos 2. synnytys on nopeampi kuin eka? Eka kyllä kesti jotain 5 h 40min, mutta aika ikävät oltavat oli autossa jo monta kilometriä ennen sairaalaa.

Jos Vauva-lehteen on luottamista, Kela korvaa osan matkakustannuksista.

Vauva 8/2007 s. 73
"Menetkö synnyttämään taksilla? Ota kuitti talteen ja pyydä sairaalasta todistus taksin käytön tarpeesta. Kela korvaa matkakustannuksia synnytysmatkoista siltä osin, kun ne ylittävät 9,25 e/matka."

tuosta taksista... mä olen kuullut että kaikki taksit ei ota kyytiin jos on synnytys jo käynnistynyt.
mä olen kanssa mietiskellyt että millä sitä sitten sairaalaan mennään kun sen aika tulee... meillä on kaksi pientä kotona ja jos sattuu synnytys käynnistyy yöllä niin ei hoitajakaan välttämättä ehdi tänne ihan sekunissa... edellinen synnytys kun kesti vain vajaan tunnin ja jos tämä on vielä nopeampi niin kiire tulee. tai toki voi kestää kauemminkin, eihän niistä koskaan tiedä. ajateltiin kuitenkin että taidetaan tilata ambulanssi jos tuntuu että tulee hoppu.

Jos taksilla menee, niin ei kannata tilatessa sanoa että on menossa synnyttämään. Voi muuten olla ettei taksi tule.

Mulla on onneksi hyvä rinki tässä ympärillä, niin hoitajia kuin kyytsääjiäkin. La on ensi viikolla ja mies on tällä viikolla koulutuksessa ma-to. Jos tässä synnytys käynnistyy niin joku muu saa heittää mut sairaalaan ja joku toinen on esikoisen kanssa. Ja mä onneksi voin olla hyvillä mielin, että sairaalaan mitä todennäköisesti ehtii hyvin, kun matkaa vain muutama kilometri.

Yhteistyössä