Liikaa E-vitamiinia?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Hei!Olen imettävä äiti ja syön multivita raskaus/imetysvitamiineja. Kaapissa olisi myös kalaöljykapseleita, missä on mukana e-vitamiini. Uskaltaakohan niitä syödä, kun multivitassakin on e-vitamiini mukana?Onko täällä ketään vitamiineista tietäviä?
 
E-vitamiinimyrkytykset ovat Suomessa äärimmäisen harvinaisia. E-vitamiini on rasvaliukoisena vitamiinina myrkytön normaalissa ravinnossa ja turvallisen päivittäisen saannin yläraja on määritelty aikuisille 300 milligrammaan. Haittoja voi ilmetä vain pitkäaikaisessa, huomattavan runsaassa ravintolisien käytössä. Keinoäly
 

Yhteistyössä