2 IVF elo/syyskuu

Kalinka71: toivottavasti tämä olisi nyt "se" kerta. pakkanen nimittäin sitten tyhjä ja pitää aloittaa koko rumba alusta asti. ja se laki tulee voimaan 1.9, niin se vaikuttaa meihin. miehellä kun ei ole siittiöitä laisinkaan.

hoitopaikkana meillä helsingissä felicitas. sinne olisi tarkoitus lähtä 11.10 bussilla köröttelemään, koska omalla autolla en suostu lähtä yksinäni sompailemaan.
 
Olen ihan uusi täällä eilen vasta löysin tämän keskustelupalstan. Mutta lapsettomuusasioissa en ole uusi. Yritys aloitettu 2004, hoitoihin hakeutumisesta on nyt kaks vuotta. Nyt olis ensimmäisen PASsin aika oulun väestöliitossa ja luomukiertoon mennään. Ens maanantaina olis tarkistusultra.
Mua harmitta kun löysin vasta nyt tän paikan kun täällä näyttää olevan niin paljon hyviä kirjotuksia niin mun lomahan olis menny siivillä näitä lukiessa. Ja tänään mun pitää viedä kone huoltoon niin ei pääse vissiin ku ens viikolla takas lueskelemaan ja kirjoittelemaan :(
 
Samary tervetuloa!

Oma tilanteeni: eilen oli punktio. Kaikki meni hyvin. Tosin jotakin löytyi, joka lähetettiin patologiselle laitokselle tutkimuksiin. Löydöksen takia sain kauhea lääkekuurin. Antibiootteja ja kortisonia ja tietenkin Lugestroneja. Munasoluja löytyi 19. Viimeksi oli 21. Viime kertaiset meni ns. hukkaan kun hedelmöitys loppui kesken. Nyt sitten tehdään ICSI. Mahdollinen siirto on perjantaina.
Täytyy kyllä vielä mainita, että vatsa on turvoksissa. En saa housuja jalkaan. Oon pari päivää kulkenut housut avoinna. No mulla on nyt viikon sairasloma joten voin rauhassa kulkea verkkareissa kotosalla.

Peukkuja Helinäkeiju75:lle!!!!
 
Tervetuloa joukkoon Samary!

HelinäKeiju75: ilmeisesti siirrettävää löytyi (?), kun olet matkalla klinikalle. Toivottavasti kyytiläinen on sitkeä tyyppi ja tarrautuu kaikin voimin kiinni!!! Milloin sulla on testipäivä???

Unelma-Anelma: Hieno saalis! Toivotaan, että tuo "löydös" olisi aiheeton (mikä sitten ikinä onkaan)! Muistan kyllä tuon tuskallisen turvotuksen, mutta onneksi olet saikulla ja saat potea turvonnutta oloa ihan vain kotona. Pidetään peukkuja, jotta mahdollisimman moni munasolu olisi hedelmöittynyt ja alkioita jäisi rutkasti vielä pakkaseenkin!

Tässä jälleen päivitettynä ja hoitopaikat lisättynä:

Kalinka71 1.IVF:n 1.PAS elokuu Hki Väestöliitto
Angelina 1.IVF:n 1.PAS elokuu Tays
SaaraX 1.IVF:n 1.PAS elokuu
HelinäKeiju75 2.PAS elokuu HKI Felicitas
Päivi68 1.IVF elokuu Tays
Unelma-Anelma 2.ICSI elokuu
Elina67 2.IVF elokuu Lpr Felicitas
Lapin matkaaja 3.IVF elokuu
Samary 1.IVF:n 1.PAS elokuu Oulun Väestöliitto
Nikki28 1.IVF elo-syyskuu
Sesty 1.IVF:n 1.PAS eko-syyskuu
Tuulia-76 2.IVF elo-syyskuu
Lotta77 2.IVF elo-syyskuu
Mari66 2.IVF elo-syyskuu
Kuunlilja 2.IVF elo-syyskuu Tays
Ulpulummukka 1.IVF:n 2.PAS elo-syyskuu Seinäjoen KS/Tays
Maariaa 3.IVF elo-syyskuu Hki Väestöliitto
Tiina80 1.IVF syyskuu Oulun Väestöliitto/Keskipohjanmaan KS
ST74 2.IVF syyskuu
Alexandria 2.IVF:n PAS syyskuu
Amelia3 2.IVF syyskuu
Aida 2.IVF syyskuu Turun Väestöliitto
Esse 2.ICSI? syys-lokakuu
Pure love 1.IVF lokakuu
Mamselli78 1.IVF/ICSI lokakuu Tays

Hoito-onnea kaikille!!!
 
Nyt menee hermot..
Tänään oli UÄ ja listaan jos saisi muutoksen: 1. IVF/ICSI:n 2. pas 14.8.07
(3 alkionsiirtoa on nyt yhteensä tehty...)
UÄ:ssä kohdun limakalvo oli 9.7mm toiv se piisaa, viimeksi 10mm:sta sanottiin että liian ohut. KUINKA paksu sen sitte pitäs olla?

Lähtölaskenta alkaa siis taas. Huomenna aloitan nuo kamalat luget...

Isäntä sai aika kovan räjähdyksen naamalleen ku tulin ultrasta, sillä ajattelin mainita lääkärille tuosta alamahan vihlonnasta, niin se sitte otti uä:n yhteydessä Klamydiatestin. Kysyin siltä et mistä se nyt ois tullu, niin sevain vastas että niinpä. Pian nähdään onko siin mitn vai ei! ITKU!
Mä en ainaskaa oo pettäny ketää! Jos sen saunanlaiteilta saa niin sitte meinas isäntä...
Koirakin tuli kipeäksi, raasulla huomenna edessä nukutus ja verinäytteenotto. Tänään pitäis pyydystää kusinäyte. Millähän se onnistuu.

MIKSI KAIKKI MENEE PÄIN PERSETTÄ YHTÄAIKAA???????????????????
tilikin on miinuksella. :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Amelia3:
Taas pitää ruveta purkaamaan ajatuksia palstalle.

Viime viikolla oli uusi hoidon suunnittelu taas sairaalassa. Kesätauko kun on tulossa niin jatkuu meillä hoidot syksyllä. Nyt on suunniteltu elokuun lopulla piikitys alkamaan.

Tausta on sellainen että vikaa on miehessä. Simppoja vähän ja laiskaa sorttia. Yksi IVF ja yksi PAS takana. Molemmat negaa. Mentiin siinä ekassa lyhyen kaavan mukaan ja tehdään ihan samat sävelet tällä kertaa.

Meille selvisi viime viikolla vastaanotossa että IVF'n aikana viimeksi oli labrassa tapahtunut tekninen virhe...siitä sitten johtuu että alkiot olivat niin huonot :/ . Tällaista tietty tapahtuu, onhan nekin vaan ihmisiä mutta...kyllä täytyy myöntää että oli aika kova pala sulattamaan :'( . Nyt kuitenkin toiveikkaina lähdetään toiseen hoitoon. Kuitenkin tollaisia virheita tapahtuu niin harvoin että tuskin osuu meidän kohdalle toista kertaa.

Hieman kyllä pelottaa sen rumban alkua taas kuitenkin. Olin aika kipeä ennen ja jälkeen OPU'a...Mutta täytyy kestää...Lopputulos on sen arvoinen! :heart: Kun sen oman pienen käärön saa syliin niin...sen puolesta tekee kyllä ihan mitä vaan.

Löytyykö jo tässä vaikeessa kanssapiinailijoita?
Terveisiä vaan kaikille yrittäjille meillä 10v avioliitto takana ja vasta 6 vuoden jälkeen syntyi poika, 2 ivf hoitoa toinen kesken ja toinen myös kuoli vatsaan, niitä ennen 4 luomu keskenmenoa että tiedän mitä pelko on todellakin ja ymmärrän kaikkia epävarmuudessa eläviä. pojankin kanssa joka nyt 4 v viikolla 13 tuli todella hirveä verensyöksy, minulla siis eteisistukka joka oli hieman irronnut mutta lähti onneksi kasvuun kohdun taakse ja tuloksena poika 9 kk makoilun ja pelkäämisen jälkeen, synnytyskin päättyi pika sektioon jotta kaikki olisi ollut mahdollisimman vaikeata mutta sen jälkeen kaikki ok todella kiva reipas ja terve poika. nyt yllätyksekseni olen 6 viikolla raskaana että taas katsellaan pysyykö nyt. onneksi on jo tuo poika. tsemppiä vaan kaikille minä jos joku tiedän mitä kaikkea voi mennä pieleen. niin muuten poika oli sitten luomu. :) kaikille :hug:
 
Heippa!
Nyt alkaa näyttämään siltä että ensimmäiset kuukautiset olis tulossa keskenmenon jälkeen. Siitä on jo reilu viisi viikkoa. Vähän on tullut tuhrua jo mutta ei kunnon vuotoa. En siis ole vielä aloittanut Zumenonia.
Eikös Zumenonit aloiteta vasta sitten kun alkaa kunnon vuoto? Tuhruvuotoa ei lasketa...?
Täytyy vielä odotella. Nyt vaan on ollut sellainen fiilis ettei siirto oikeen huvittaisikaan vielä. Jotenkin tuntuu että miten sitä jaksaa taas tätä samaa. Hoito helpompi kun punktiokierrossa mut henkisesti yhtä tunteiden pyörremyrskyä. :headwall:
 
onko se yleistä että saa viikon saikkua, kun on käynyt punktiossa...tai antaako lääkäri pitkin hampain saikkua tästä syystä??? varmaan hyvä olla vapaalla ,että ottaa rauhallisesti?! sullahan oli kivasti munia... nytten pidetään varpaat ja peukut ylhäällä =)
 
No niin, tänään käytiin sitten taas lääkärissä ja katsottiin hoitokaavio läpi ja illalla pistettiin sitten eka puregon piikki. Mies pisti ja sattui sitten osumaan mukavasti niin, että kipeetä teki ja verta tuli valumalla, tais mennä pikkusuoni rikki. No nyt on mustelma ja hellä mutta eiköhän se tuosta. Sumut jatkuu edelleen pienemmällä annostuksella ja tiistaina olis sitten seuraava ultrakäynti. Tsempit kaikille!
 
Ulpulummukka: Iso voima :hug: ! Kyllä se aurinko paistaa vielä sullekin!!! Itse olen miettinyt ihan samaa eli kuinka paksu limakalvon tulisi olla alkionsiirto hetkellä... ehkä yli 1cm :/

Demi: punktion jälkeen saa yleensä viisi päivää saikkua punktio päivä mukaan lukien...

Tässä jälleen päivitettynä ja hoitopaikat lisättynä:

Kalinka71 1.IVF:n 1.PAS elokuu Hki Väestöliitto
Angelina 1.IVF:n 1.PAS elokuu Tays
Ulpulummukka 1.IVF/ICSI:n 2.PAS elokuu Seinäjoen KS/Tays
SaaraX 1.IVF:n 1.PAS elokuu
HelinäKeiju75 2.PAS elokuu HKI Felicitas
Päivi68 1.IVF elokuu Tays
Unelma-Anelma 2.ICSI elokuu
Elina67 2.IVF elokuu Lpr Felicitas
Lapin matkaaja 3.IVF elokuu
Samary 1.IVF:n 1.PAS elokuu Oulun Väestöliitto
Nikki28 1.IVF elo-syyskuu
Sesty 1.IVF:n 1.PAS elo-syyskuu
Tuulia-76 2.IVF elo-syyskuu
Lotta77 2.IVF elo-syyskuu
Mari66 2.IVF elo-syyskuu
Kuunlilja 2.IVF elo-syyskuu Tays
Maariaa 3.IVF elo-syyskuu Hki Väestöliitto
Tiina80 1.IVF syyskuu Oulun Väestöliitto/Keskipohjanmaan KS
ST74 2.IVF syyskuu
Alexandria 2.IVF:n PAS syyskuu
Amelia3 2.IVF syyskuu
Aida 2.IVF syyskuu Turun Väestöliitto
Esse 2.ICSI? syys-lokakuu
Pure love 1.IVF lokakuu
Mamselli78 1.IVF/ICSI lokakuu Tays
 
Meillä huomenna punktio, eilen illalla pistin Pregnylin. Saldo ei ole päätä huimaava, tämä on huonoin mitä multa on saatu munasoluja ei ole kuin 8 kpl. Edellisissä oli 12-14 kpl. Toivottavasti tämä ovat sitten parempi !!!? Tsemppiä kaikille !!! :heart:
T:maariaa
 
no niin; eilen oli sitten meidän 2. ivf:n 2. PAS. ja yllätys oli melkoinen, saatiin kaksi alkiota siirrettäväksi. vaikka pakkaseen vielä jäikin 2 alkiota. nämä siirrettävät olivat luokaltaan kakkosia ja toinen oli 8 soluinen ja toinen 7 soluinen ja molemmissa jo merkkejä, että jakautuvat edelleen.
lääkitys jatkuu ennallaan. ja testipäivä olisi siis kahden viikon kuluttua. elikkäs 22.8.
tänään siis pp1.
 
Voimia Ulpulummukka!
Itse aloitin Zumenonit alkuviikosta ja minullekin niistä tuli paha olo, ei niinkään kipua vatsan alueelle vaan huono/oksettava olo ja hengenahdistusta. Oireet lieveni päivien kuluessa, tai sitten olen jo tottunut sivuoireisiin. Ensi viikolla eka ultra ja sitten katsotaan aikataulua siirrolle..
Tsemppiä kaikille ja nauttikaa auringosta.. :)
 
Ulpulummukka: voimia!!!!!

Demi: viimeksi sain sairaslomaa 4 päivää eli punktiosta siirtopäivää (johon ei kuitenkaan päästy). Nyt sain sairaslomaa vuorotyöni vuoksi jo maanantaista vaikka punktio vasta tiistaina. Vatsa oli punktion jälkeen niin kipee ettei istumaan pystynyt kunnolla saati että olisi kengät saanut jalkaan (ja onhan se vatsa edelleenkin kipeänä) niin lääkäri totesi että on parempi sairastaa rauhassa ja antoi viikon sairasloman.

Soitin eilen klinikalle ja kyselin miten kullannuput jaksavat. No ne joihin tehty ICSI olivat lähtenyt hedelmöittymään. Olin puhelun aikana niin jännittynyt etten muista kuinka monesta oli kysymys :ashamed: Lääkäri veikkasi, että osa hedelmöittyneistä voi vielä "menehtyä", mutta kuulemma siirtoon asti päästään. No mä oon ihan hermona. Tekisi mieli soittaa klinikalle ja kysellä kullannupuista mutta pakko sinnitellä huomiseen.
 
Mun hoitopaikassa on käytäntönä että saa kolme päivää sairaslomaa punktiopäivä mukaan lukien. Mulle tehtiin punktio keskiviikkopäivänä ja perjantai oli siirto. Sain perjantaina lisää sairaslomaa. Koko seuraavan viikon. Eli olin sairaslomalla puolitoista viikkoa. Työ kuitenkin raskasta nostelua sisältävää niin lääkäri ehdotti että olisin vielä viikon sairaslomalla. Näin mulla =)

Mulla ei vieläkään menkat alkanut vaikka luulin eilen että nyt! Odottelua odottelua...
 
Mari 66 : Olen pahoillani puolestasi. Yritystä vaan vielä. Kirjoitit että sulla on pco, niin on mullakin se todettu. Kirjoittele kuintenkin tänne olisi mukava vaihtaa kuulumisia.

Tässä vaan nyt odotellaan että menkat alkaa ja sitten olisi ultra kierron 9-10 päivä, sitten alkaa ovulaatiotestien teko ja sen mukaan siirto jos ei nyt sitten viikonloppu juuri satu olemaan ja klinikka kiinni.
Onko kellään tehty Pas ilman lääkkeitä ??
 
Hei kaikki, olen ollut jonkin aikaa muissa maisemissa, mutta ajattelin tulla taas mukaan juttuihin. Oltiin siis toukokuussa meidän ensimmäisessä ivf hedelmöityksessä ja nyt olis taas suunnitteilla seuraava.Haluan vain pitää pientä taukoa kun on toi kiertokin ihan sekaisin. Ensimmäinen oli 36 päivää ja vuotopäiviä varmaan kymmenen. Seuraava 34 päivää ja vuotopäiviä 3. Yleensä on ollut seitsemän
päivää. Rinnat on kutissut niin paljon että ajattelin että rinnoissa on jotain hullusti. Kävinkin näyttämässä lääkärille rintoja että tunnustelis ja katsois onko jotain hälyttävää. EI OLE sanoi lääkäri. Varmaan siis johtuu siitä hormonihirmusta minkä olen käynyt läpi. Onko muilla siis vastaavia kokemuksia. Tsemppiä kaikille, sitä me tarvitaan.
 
Unelma-Anelma: Onnea siirtoon! Laitetaanko yksi vai kaksi kyytiläistä? Toivottavasti on/ovat tarrautuvaa laatua!!! =)

Maariaa: Tsemppiä punktioon ja toivottavasti saat runsaan saaliin!!!

Tässä päivitettyinä hoitoaikataulut/-paikat:

HelinäKeiju75 2.PAS HKI Felicitas testipäivä 22.8.
Maariaa 3.IVF Hki Väestöliitto punktio 10.8.
Unelma-Anelma 2.ICSI alkionsiirto 10.8.
Kalinka71 1.IVF:n 1.PAS Hki Väestöliitto alkionsiirto 13.8
Ulpulummukka 1.IVF/ICSI:n 2.PAS Seinäjoen KS/Tays alkionsiirto 14.8.
Angelina 1.IVF:n 1.PAS elokuu Tays
SaaraX 1.IVF:n 1.PAS elokuu
Päivi68 1.IVF elokuu Tays
Elina67 2.IVF elokuu Lpr Felicitas
Lapin matkaaja 3.IVF elokuu
Samary 1.IVF:n 1.PAS elokuu Oulun Väestöliitto
Nikki28 1.IVF elo-syyskuu
Sesty 1.IVF:n 1.PAS elo-syyskuu
Tuulia-76 2.IVF elo-syyskuu
Lotta77 2.IVF elo-syyskuu
Mari66 2.IVF elo-syyskuu
Kuunlilja 2.IVF elo-syyskuu Tays
Tiina80 1.IVF syyskuu Oulun Väestöliitto/Keskipohjanmaan KS
ST74 2.IVF syyskuu
Alexandria 2.IVF:n PAS syyskuu
Amelia3 2.IVF syyskuu
Aida 2.IVF syyskuu Turun Väestöliitto
Esse 2.ICSI? syys-lokakuu
Pure love 1.IVF lokakuu
Mamselli78 1.IVF/ICSI lokakuu Tays
 
Aurinkoista perjantai-iltapäivää!!

Tänään on sitten rakkauden siemen istutettu. Siirto meni hyvin tosin jouduin käymään välillä vessassa oli vissiin liikaa pissaa rakossa että haittasi lääkärin töitä :LOL:

Testipäivä on 21.8. Huh-huh!

Mitenkäs Maariaan punktio sujui?

Jos en koneelle viikonlopun aikana kerkiä niin Kalinka71 tsemppiä maanantaiseen siirtoon!!!!

Aurinkoista ja rentouttavaa viikonloppua!!!

 
Aamutuimaan mullakin käynyt pieni moka tossa "listalla" omalla kohdalla :ashamed: . Eli mulla siirtopäivä on 13-16.8. riippuen alkioiden sitkeydestä...

Unelma-Anelmalle mukaan tarrasukkia ja kestoliimaa! =) sekä tietenkin "hermoja" pitkiin ja piinaaviin piinapäiviin!!! NIIN JA ALOITA TÄHÄN PINOON PLUSSIEN TSUNAMI!!!

Tässä päivitettyinä hoitoaikataulut/-paikat:

Unelma-Anelma 2.ICSI testipäivä 21.8.
HelinäKeiju75 2.PAS HKI Felicitas testipäivä 22.8.
Maariaa 3.IVF Hki Väestöliitto punktio 10.8.
Ulpulummukka 1.IVF/ICSI:n 2.PAS Seinäjoen KS/Tays alkionsiirto 14.8.
Kalinka71 1.IVF:n 1.PAS Hki Väestöliitto alkionsiirto 13.-16.8.
Angelina 1.IVF:n 1.PAS elokuu Tays
SaaraX 1.IVF:n 1.PAS elokuu
Päivi68 1.IVF elokuu Tays
Elina67 2.IVF elokuu Lpr Felicitas
Lapin matkaaja 3.IVF elokuu
Samary 1.IVF:n 1.PAS elokuu Oulun Väestöliitto
Nikki28 1.IVF elo-syyskuu
Sesty 1.IVF:n 1.PAS elo-syyskuu
Tuulia-76 2.IVF elo-syyskuu
Lotta77 2.IVF elo-syyskuu
Mari66 2.IVF elo-syyskuu
Kuunlilja 2.IVF elo-syyskuu Tays
Tiina80 1.IVF syyskuu Oulun Väestöliitto/Keskipohjanmaan KS
ST74 2.IVF syyskuu
Alexandria 2.IVF:n PAS syyskuu
Amelia3 2.IVF syyskuu
Aida 2.IVF syyskuu Turun Väestöliitto
Esse 2.ICSI? syys-lokakuu
Pure love 1.IVF lokakuu
Mamselli78 1.IVF/ICSI lokakuu Tays
 
No niin! Tänään on kp1! Voi luoja mitkä kivut se toikaan tullessaan! Todella kovat! :x Meni kuusi viikkoa keskenmenosta kun alkoi uusi kierto. Tänään aloitin zumet ja 20.päivä menen lääkäriin. Nyt sitten päästiin vihdoinkin eteenpäin. Katsotaan mitä tuleman pitää.
 
Moikka vaan kaikille !
Meillä eilen oli puntkio ja saalis oli 9 munasolua, se on pienin saanto mikä multa on koskaan kerätty. Siirto on maanantaina ja sitten alkaa taas jännääminen, 2 kpl siirretään, minun pyynnöstä. :)
Nyt täytyy valmistautua häihin lähtöön ja huomenna on kaverin muksujen ristiäiset eli tää viikonloppu menee juhliessa.
Mitenkä teet muut voitte ?
Mulla oli eilen ihan hirvee väsymys, punktiossakin melkein nukuin.
T:maariaa :wave:
 
Näköjään aina löytyy aikaa käydä koneella :)

Hienoa, että Angelina pääsee "vauhtiin" hoitojen suhteen!!

Maariaalle onnea maanantaiseen siirtoon!!

Omaa napaa... lääkkeitä popsin ja Lugeja työnnän alapäähän. Vatsa on kauhean turvoksissa. Muuten olo on tai oli hyvä joten intouduin kotitöitä tekemään ja seurauksena oli kipuilua vatsassa. Loppu päivä menikin sohvalla maaten. Jos alkion siirtopäivästä seuraava on se pp1 niin sitä tässä vietellään vielä muutama tunti.

Mitenkäs Helinäkeijulla sujuu pp:t??
 
Angelina: samaa totean sinulle kuin Unelma-Anelma eli hyvä kun saat hoidot käyntiin!!! :)

Maariaa: eihän siihen tärppiin tarvita kuin YKSI alkio, joten eiköhän noista yhdeksästä voisi tärppi käydäkkin... ;)

Itselläni on turhauttava olo: inhoon näitä lugeja!!!
ja kaiken lisäksi tunnun olevan niin turvoksissakin kaiken aikaa, vaikkei hormoniannokset ilmeisesti nyt niin suuria ole... :/ (tosin se lääkäri sanoi, että progynovat voi kyllä turvottaa...ja onhan nyt aikas lämmintä ulkonakin :LOL: ...selityksen makua). Itsekin "tajusin" juuri, että painoa voisi myös pudottaa jonkin verran ja tämän ymmärryksen kera olen nyt keventänyt ruokavaliota. Mulla on aikaisemmalta ajalta painonvartijoiden "prosyyrit", joten kaivoin ne esiin ja nyt olen suunnitellut tulevan viikon syömisiä :whistle:
 

Yhteistyössä