2 IVF elo/syyskuu

Hei vaan kaikille!
Ehkä mahdun just tähän pinoon.
Eilen alkoi menkat ja tänään soitin klinikalle ja sain lääkäriajan loppukuuksi, jolloin alkaa taas sumuttelut.
Toinen ivf siis alkamassa, keväällä oli ensimmäinen pitkällä kaavalla, mutta mitään ei saatu pakkaseen ja siirrosta tietty nega. Nyt pistellään vähän kauemmin että saadaan enemmän kypsempiä muniksia. Eli tarkempi aikataulu on vielä saamatta mutta veikkaan punktiota syyskuun loppupuolelle.
Taustasta vielä eli meillä luomupoika 04, mutta ennen lasta ja viime syksynä oli kohdun ulkoiset raskaudet joten molemmat munatorvet jouduttu poistamaan.

Onko teillä Synarela aiheuttanut hengityksen haisemista? meillä mies väitti että mun hengitys haisi jonkin aikaa aina sumuttelun jälkeen.
 
Hei vaan kaikille!!

Vihdoinkin on aikaa kirjoitella. Yritin viikonloppuna moneen otteeseen kirjoitella, mutta aina joku tai jokin keskeytti.
Oma hoitoni etenee seuraavasti: aloitin pistelyt viime perjantaina ja nyt siis viikko pistelty. Eilen aloitin Gonalin lisäksi Orgalutran pistot. Kyllä on vatsa hellänä ja mustelmilla. Orgalutranin neula on kamalan paksu ja tylsä verrattuna Gonalin neulaan.
Tulevana sunnuntaina pistän Pregnylin ja tiistaina 7.8 on punktio.
Nyt vaan toivon, että kaikki menee hyvin!!!!
Tässä pikaisesti kuulumiseni.
 
Unelma-anelma: Mä muistan ton Orgalutranin pistämisen! Se kamala neula!! :eek:

).( Joo, keskenmenosta on kohta viisi viikkoa eikä menkkoja vieläkään näy. Tällä viikolla on jatkuvasti tuntunut siltä että nyt alkaa mutta ei ole tullut yhtään mitään vuotoa! Kuinkahan kauan tässä pitää vielä odottaa että päästään seuraavan yritykseen. Meinasin testaillakin eilen mutta hillitsin itseni kuitenkin :LOL: En mä jaksa uskoa että olisin raskaana! Kai se on vaan odotettava vaikka en jaksaisi :headwall:
 
Eilen sitten käytiin lekurilla, eikä ollut ihan sellainen käynti jota ajattelin.
Meillä oli siis tarkoitus kartoittaa ja aikatauluttaa seuraava IVF hoito. Ultrauksessa ilmeni kuintenkin että kohdussa onkin jo asukas. Löytyi tällä kertaa kohdun sisäpuolelta (meillä oli kohdun ulkopuolinen raskaus 1,5 vuotta sitten) sikiöpussi, ruskuaispussi ja sikiökin,mutta valitettavasti ei sydämmen sykettä. Tulikin ohjeeksi tulla viikon päästä uudestaan tarkistukseen ja jos vuoto ei ole alkanut niin sitten saadaan lähete kaavintaan. :headwall: :headwall: :headwall:

Taidan siis pudota tämänkin listan aikajanasta pois, mutta mielelläni seurailen teidän muiden tuloksia. Ja toki peukutan teille jokaiselle plussia, sillä eihän ne plussat ole meiltä pois.
 
Mari66:lle voimia ja :hug:

On tää elämä lapsettomana aika stressaavaa, ainakin mulla. Ensinnäkin rakastan miestäni niin paljon, että toivoisin rakkautemme tuottavan hedelmän; lapsen. Kun lasta ei ole kuulunut eikä näkynyt niin nämä lapsettomuushoidot ne vasta stressaakin. Saa jännätä ja pelätä, että jokin menee mönkään. Ja toisekseen ympärillä olevat ihmiset ja heidän kyselyt tuottavat stressiä. Me ei nimittäin olla kenellekään kerrottu että yritämme lasta.
Jaahas tää on taas näitä iltoja kun mieli on maassa ja mietin vaan lapsettomuutta ja lapsia. Näitä haikeita hetkiä aina tulee....
No saipahan hieman purettua mieltäni teille!!!
 
Marille, paljon voimia!
Itse alan jo jännittää tulevaa syksyä. Olen kieltänyt itseäni toivomasta liikoja, odottamasta turhia ja unelmoimasta pienestä kääröstä, silti toivo alkaa taas täyttää mielen ja suurissa unelmissani alan taas sisustaa lastenhuonetta...onneksi työt alkavat taas, paluu arkeen auttaa suhtautumaan realistisemmin syksyn odotuksiin. Tsemppiä kaikille! Onneksi meistäkin jotkut ilahtuvat iloisesti... =)
 
Heippa kaikille!

Mummon "täyshoidosta" kotiuduttu tänään. Kyllä maalla oli mukavaa!!! Mustikoita tuli poimittua sekä hiukan vadelmia ja valkosia viinimarjoja. Tässä pinossa alkanut todellakin tapahtumaan!

Päivi68: Synarela ei jarrutellut mullakaan, mutta mulla näky silloin UÄ:ssä monta munarakkulaa (noin parikymmentä) ja "johtotähti" oli 14 mm eli melkein punktio mittainen (punktiossa noin 20mm). Joten mulla Synarela vaihdettiin Suprecur nimiseen sumutteeseen ja se toimi niin kuin pitääkin eli JARRUTTI!

MARI66: Surullista oli lukea tilannettasi. Suuresti voimia ja halauksia myös täältä!!! Toivottavasti ei tarvitsisi kaavintaan mennä...

Galluppia on tehty ammateista/millä alalla toimii... Itse olen hoitsu koulutukseltani, mutta en ole juurikaan sen alan hommia tehnyt. Työpäiväni vierähtävät nykyisin varastossa.

Tässä jälleen päivitettynä ja hoitopaikat lisättynä:

Kalinka71 1.IVF:n 1.PAS elokuu Hki Väestöliitto
Angelina 1.IVF:n 1.PAS elokuu Tays
SaaraX 1.IVF:n 1.PAS elokuu
HelinäKeiju75 2.PAS elokuu
Päivi68 1.IVF elokuu Tays
Unelma-Anelma 2.ICSI elokuu
Elina67 2.IVF elokuu
Lapin matkaaja 3.IVF elokuu
Nikki28 1.IVF elo-syyskuu
Sesty 1.IVF:n 1.PAS eko-syyskuu
Tuulia-76 2.IVF elo-syyskuu
Lotta77 2.IVF elo-syyskuu
Mari66 2.IVF elo-syyskuu
Kuunlilja 2.IVF elo-syyskuu Tays
Ulpulummukka 1.IVF:n 2.PAS elo-syyskuu Seinäjoen KS/Tays
Maariaa 3.IVF elo-syyskuu Hki Väestöliitto
Tiina80 1.IVF syyskuu Oulun Väestöliitto/Keskipohjanmaan KS
ST74 2.IVF syyskuu
Alexandria 2.IVF:n PAS syyskuu
Amelia3 2.IVF syyskuu
Aida 2.IVF syyskuu Turun Väestöliitto
Esse 2.ICSI? syys-lokakuu
Pure love 1.IVF lokakuu
Mamselli78 1.IVF/ICSI lokakuu Tays

Maanantaina olisi UÄ ja sitten on taas "hiukan viisaampi" :LOL:
 
sain eilen jarru piikki reseptin ja se on enaton depot onko kukaan muu käyttänyt onko kokemuksia? siinä oli aika vaarallisen kuuloisia ne oireet jos sattuu olemaan allerginen lääkäri sanoi että voin pistää itse mutta taidan kysyä neuvolasta jos kävisin siellä jos sattuu tulemaan allerginen reaktio olis apu lähellä kun kirjallisissa ohjeissa luki (hoitohenkilökunnalle) että ois hyvä seurata piston jälkeen jonkin aikaa ettei tule oireita
 
Ja hellät tunteet. Hellänä ne onkin kaikesta tästä mielenmyllerryksestä mikä on päällä juuri nyt...
Väsy on hirveä, isäntä oli eilen rilluttelemas ja arvakkaas kuka sai sen yöllä hakea kotiin?? ja nyt pitäis jaksaa kahdeksan tuntia töissä! Prkl. :eek:

Sitte vaivoihin:
Onko teillä, ketkä Pas:iin ootte menos, niin ikänä tullu täs ku Zumenonit on alotettu, niin mitää oireita? kipuja yms?
Mulla on nyt torstaista asti alamahaa vähänväliä vihlonu, ja nyt eilisen aikana se on voimstunu, eli vaikka istuis niin tuntuu että joku pökkis kohtua sisältäpäin fileointiveittellä! Siis tulee tosi kipeää, että pitää välillä aiva ähkiä. Sitte jos nousee nopeaa tuolista yms ylös, niin tuntuu että kohtu on kaksinkerroin liimautuneena ja se yhtäkkiä "repeää" auki. Sekavasti kerrottu mutta ku IVF/ICSI:n jälkeen ei ollu tällasta, ainoastaan menkkamaisia kipuja, ja 1. Pas:n jälkeenkin vain pientä jomotusta.
Toki nyt laskin että menkoista on nyt 11 päivää että ovis vois olla, mutta ku kipu ei oo munasarjois vaan tuntuu ihan selvästi kohdussa! Auttakkee!

Laihdutus:
Meni aiva mönkään ku oltiin 3 päivää mökillä ja grillailtiin ja saunottiin sekä ruuan lisäksi vähän namusia ja sipsejä ja jäätelöä ja keksiä ja pullaa ja yks kaks porkkanaa :D
Kuntoiluakin vältin oikein pakolla, ja ainoa liikunta mitä koirakaan sai oli se kun se saunasta juoksi mun perässä järveen. Muluutteli sitte sielä sielunsa kyllyydestä. Se oli vapaana ja olis saanu toki seata mettässä niinku tahtoo mutta sekin tais olla nyt sitte lomalla ku tosiaan ainoa liikunta oli toi uiminen.
Paljonkohan kaloreja se kulutti ku koiran kanssa makasi 2 tuntia uimapatjalla pari*3 päivässä...? :D :D :D
Karu totuus iski tänään aamulla, painoa +3.5kg!!!! JUMPE!
No, nyt alotan taas alusta ton pisteiden laskun, en nimittäin mökillä tohtinu edes kattoa, pisteet olis ollu jotain 100p. päivä ku norm. mun painolla sais olla jotani 20-21p... :LOL:
No mutta nyt on uus aamu/viikko ja uudet kujeet. Jaa vitsi pitää vissiin jatkaa töitä taas. See ya!
 
täältä tulee taas kysymys: kun mulla on menkat, niin tiputtaa 2 päivää vähäsen ennen kun se todella alkaa.....mitäs lääkärit tälläseen reagoivat??? sorry, tälläset kysymykset :headwall:
 
Kyllä jännittää. Eilen pistettiin Pregnyl. En taaskaan itse pystynyt kyseistä piikkiä pistämään vaan ammatti-ihminen sai hoitaa sen homman. Huomenna olisi punktio. Keväinen punktio on kauhea kun suonta ei löytynyt ja kipulääke tippui lihakseen/kudokseen. Kipu oli aikamoinen.
Muutenkin mulla on erilainen olotila kuin viimeksi. Tosin olihan mulla viime kerralla eri lääkkeetkin. Viimeksi alavatsa oli turvoksissa ja kipeenä ettei oikein pystynyt muuta tekemään kuin makaamaan. Nyt on vatsa turvoksissa ja painoa tullut 3 kiloa lisää (liekö herkut vai lääkkeet tuonut painoa =) ), mutta muuten olo kuin ei olisi mitään hormooneja pistellytkään.
Voi kun tietäisittekin miten hermona olen. Ihan itteeni huvittaa tää olotila. Kädet tärisee.
Mitkä on Helinäkeiju75 fiilikset? Sulla kun siirto on keskiviikkona.
Mitenkä Kalinka71 UÄ meni?

Aurinkoista maanantaita kaikille!!
 
Hei!

Loma loppui ja paluun arkeen on alkanut. Olen yrittänyt pitää lapsettomuusasiat poissa mielestäni koko loman ajan ja aika hyvin olen onnisutunut.

Mulla alkaa Suprecur-sumuttelut huomenna aamusta ja Gonal-pistokset sitten keskiviikkona (päiväannos 375). Eli lyhyellä kaavalla mennään tämä toinenkin kerta. Olemme hoidossa Lpr:ssa Felicitas-klinikalla. Nyt joudumme maksamaan kaiken ensin itse ja sitten yritämme saada kelalta jotain takaisin. Apteekkiin uppoaa nyt jo ihan järkyttävä summa, mutta yhtään en kyllä harmittele, jos tämä tuottaisi tulosta. Olisi pitänyt laittaa jo aimmin asiat vireille, eikä vain odotella, kun tätä ikääkin on nyt jo se 40.

Ensimmäinen ivf-hoitojuttu meni kaikinpuolin hyvin - en vain onnistunut jäämään raskaaksi. Nyt toivomme, että saisimme jotain myös pakkaseen, jotta ei tarvitsisi käydä punktiota mahdollisesti kolmatta kertaa enää uudelleen.

Iloisin mielin eteenpäin ja ensi maanantaina sitten lääkärin luo ultraan.

elina
 
No niin, UÄ takana. Limakalvo reilut 7mm paksu eli hyvä! Kun alkioita pakkasessa se 8 kpl ja anonyymi simpoilla aikaansaatuja niin en saa käyttää niitä tämän kuun jälkeen. Joten lääkäri ehdotti, että tähtäisimme "pitkään viljelyyn" eli sulatuksen jälkeen alkiota ei heti siirrettäisikään kohtuun vaan annettaisiin olla muutama päivä maljalla ja sitten voisimme valikoida sitkeimmän sissin kyytiin laitettavaksi. Tässä on pieni "varauksellisuus". Sillä jos näyttää siltä, ettei monikaan alkio selviydy pakastuksesta toimittaisiin "nopeasti" eli alkio heti sulatuksen jälkeen kohtuun. Tossa "pitkässä viljelyssä" on ilmeisesti hieman suurempi riski saada " ei terve" lapsi :'( kuin suoraan siirrossa kohtuun (syynä se, että alkio on äidin elimistön ulkopuolella "pitkään"). Ja pieni riski alkioiden selviytymiseen pakastuksesta on myös se, että niitä (hedelmöittäessä) viljeltiin maljalla kolme päivää kahden sijaan (sama äidin elimistön ulkopuolella olo heikentää tulosta...tämä kolme päivää siksi kun punktio oli perjantaina ja siirto vasta maanantaina tuoresiirrossa).

Joten aluksi lääkäri ehdotti alkion siirtopäiväksi tulevaa lauantaita, mutta soitti perään kun oli jutellut vielä solubiologin kanssa. Tämän keskustelun tuloksena alkion siirto olisikin vasta ensi viikolla. Hoitaja soittelee mulle vielä tästä tarkemmin. Itse alan jännittää vain sitä jos menkat sotkevat kuvion niin jään kokonaan nuolemaan näppejäni eli yritys menee mönkään ja sitten edessä olisi inhottava toinen IVF kaikkine hormonihoitoineen. Pessimistinä tähän hoidon tulokseen kysyin jo lääkäriltä kun tämä kelan vuotuinen lääkekatto on tältä vuodelta täynnä niin onnistuisiko saada uuden hoidon reseptit jo valmiiksi. Tähän lääkäri sanoi, että se onnistuu vain siinätapauksessa, jos hoidot aloitetaan tämän vuoden puolella eli riittää jos sumuttelut on aloitettuna... ;)

Kertokaapa muut kuulumisia!!!
 
No niin, nyt aikataulutus tarkentuu. Eli Progynova tabut jatkuvat samaan malliin kuin ennenkin eli 2 tbl/päivä ja pe 10.8. alkaa inhottavat Lugesteron kapselit 3kpl aamuin illoin emättimeen :/ . Alkiot otetaan pakkasesta ma 13.8. sulamaan ja kehittymään maljalla blastokystiksi. Ja jos kaikki menee niin kuin on suunniteltu niin alkion siirto olisi ke 15.8. :)
Jos sulatuksessa huomataan, että alkiot eivät meinaa selvitä niin silloin siirto voi olla jo ma 13.8 tai ti 14.8. Ja jos blastokysti vaihetta ei vielä ole ke 15.8. saavutettu niin silloin siirto on vasta to 16.8.

Eli mahdollisimman epäselvää... :LOL:
 
ootteko missä hoidossa? varmaan oot jo sanonu muttaku on sama pää kesät talvet niin ei aina tajua. meillä huomenna uä ja siin tarkentuu sit tuo siirtopäivä.... toiv kaikki ok.
Pikkusen sulla on paksu tuo limakalvo jo tuos vaihees!!! mulla oli ekassa Passissa vai 10mm limakalvo siirtovaiheessa ja siirto tehtiin.
Olishan se pitäny arvata että kesken sitte menee ku ei oo tarpeeksi limakalvoa.
 
kiitos vastauksestasi, soitin tänään terppa lääkärille ja selitin asiani...mutta en että olen menossa ivf hoitoon...niin hän sanoi että on ihan normaalia että menkat tekee noin ja että iän myötä ne myös lyhenee...siis kun mulla ollut yleensä 5 päivää vuotoa, niin nykyään 3-4 päivään.
 
Moi!

Demi: kyllä ainakin Hki:n Väestöliitolla on lauantaina toimintaa. Tosin olen siellä yksityisenä asiakkaana, joten en tiedä hoitavatko vain yksityisen puolen asiakkaita lauantaisin vai onko hoidot lauantaisin kaikille mahdollisia. Mutta mitä ilmeisimmin eivät mielellään suunnittele hoitoja lauantaille, jos sen vain voi jotenkin välttää ;)

HelinäKeiju75 onnea matkaan pakasteen tyhjennykseen!

Unelma-Anelma: Miten punktio meni? Millainen saalis tuli?

Tässä jälleen päivitettynä ja hoitopaikat lisättynä:

Kalinka71 1.IVF:n 1.PAS elokuu Hki Väestöliitto
Angelina 1.IVF:n 1.PAS elokuu Tays
SaaraX 1.IVF:n 1.PAS elokuu
HelinäKeiju75 2.PAS elokuu
Päivi68 1.IVF elokuu Tays
Unelma-Anelma 2.ICSI elokuu
Elina67 2.IVF elokuu Lpr Felicitas
Lapin matkaaja 3.IVF elokuu
Nikki28 1.IVF elo-syyskuu
Sesty 1.IVF:n 1.PAS eko-syyskuu
Tuulia-76 2.IVF elo-syyskuu
Lotta77 2.IVF elo-syyskuu
Mari66 2.IVF elo-syyskuu
Kuunlilja 2.IVF elo-syyskuu Tays
Ulpulummukka 1.IVF:n 2.PAS elo-syyskuu Seinäjoen KS/Tays
Maariaa 3.IVF elo-syyskuu Hki Väestöliitto
Tiina80 1.IVF syyskuu Oulun Väestöliitto/Keskipohjanmaan KS
ST74 2.IVF syyskuu
Alexandria 2.IVF:n PAS syyskuu
Amelia3 2.IVF syyskuu
Aida 2.IVF syyskuu Turun Väestöliitto
Esse 2.ICSI? syys-lokakuu
Pure love 1.IVF lokakuu
Mamselli78 1.IVF/ICSI lokakuu Tays

 

Yhteistyössä