2,5 v ei osaa nukahtaa!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja menttu-65
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

menttu-65

Vieras
hei, poika on siis 2,5 vuotias ja illalla nukahtaminen kestää iltasatujen jälkeen noin 1,5-2h. Ennemmänkin jos nukkumaan yritetään aikaisemmin kuin klo 21. Käytännössä siis nukahtaa vasta noin klo 23, viime yönä vasta 0.30. Päivinä joilloin päikkärit jääneet pois nukahtaa luonnollisesti aikaisemmin, mutta silloinkin nukahtamiseen voi mennä 1h. Päikkärit eivät jäämässä vielä kokonaan pois sillä haluaa itse päikkäreille. Nukuttaminen tapahtuu siten että äiti tai isä makoilee patjalla sängyn vieressä kunnes nukahtaa. Vinkkejä miten lapsen saisi aikaisemmin nukkumaan ja rauhoittumaan että uni tulee?

onko päiväunillekin yhtä vaikea nukahtaa? jos ei niin tepsisikö sama juttu illalla? joillekin ihmisile nukahtaminen vaan on vaikeeta, mulle esim aina muulloin kun raskausaikana, illalla menee ainakin puoltuntia, yleensä tunti kun vaan pyörin ja yritän saada unta...

Tuollainen on aika tavallista tossa iässä ja menee yleensä ohi aikanaan. Meillä tapelttiin nukumaan menon kanssa kun poika oli 2v4kk, ramppas pois sängystä, kävi pissalla, vaati sitä ja tätä. Jos pysyy sängyssä, niin anna olla siellä, vai nukahtaako illallakin niin että aikuinen on vieressä? Siitä tavasta kannattaisi ehkä päästä eroon, mutta tämä ajankohta ei ehkä ole sopivin. Kokeile jotain uniCD:tä tai satuCD.tä jos auttaisi. Meillä niitä ainakin kuunnellaan vieläkin mielellään tai sitten laulan tai mies laulaa itse tuutulauluja. Jaksamista! :hug:

Hei!
Mäkin ehdotan että yritätte päästä siitä patjalla makoilusta eroon. Mulla on 2 v ja 3 kk tyttö ja mä kans aikasemmin olin vieressä, joskus jopa patjalla niinkuin tekin, niin kauan että tyttö nukahti. Sit tein niin et istuin vähän aikaa niin että tyttö oli melkein unessa mut silmät auki. Kysyin et peitteleekö äiti, peitin toivotin hyvää yötä ja lähdin pois. Välillä kuului jonkin aikaa huutoa, saatoin käydäkin huoneessa jos oli kova huuto tai huus nätisti äitiä. Kiukkuhuutoon en menny, sanoin vaan ovelta että äiti on keittiössä käy nukkumaan. Musta tuntuu että kun ne tulee isommiks niin ne ei malta nukahtaa kun siinä vieressä on joku. Voi olla vaikee ottaa "saavutettu etu" lapselta pois, mut kannattaa pikkuhiljaa kokeilla. Nykyään mä istun vähän aikaa sängyn vieressä ja sit samat rituaalit mitä aikasemmin kerroin.

Yhteistyössä