.

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Joo kiva juttu. Jos ei kiinnosta, niin kai ketjun voi sivuuttaa ilman, että täytyy kirjoittaa tuo vakiolause, minkä olen nähnyt sinun kirjoittavan monessa muussakin ketjussa?
Vai mitä sinä ajat takaa näillä kommenteillasi?
Sitä, että saat olla oikeassa?
On varmaan kiva tunne kun saa todistella "mitä minä sanoin" -juttujensa kanssa.
Naiset on heikkoja typeryksiä, sitä ajan takaa. Jaksavat loputtoman kauan uskoa, että kyllä se äijä muuttuu, ja rakkaus parantaa. Ja hetkellinen uho saa olon tuntumaan paremmalta, mutta paska olo kuitenkin jatkuu, kun äijän pihalle heittämiseen ei löydy voimia.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Joo kiva juttu. Jos ei kiinnosta, niin kai ketjun voi sivuuttaa ilman, että täytyy kirjoittaa tuo vakiolause, minkä olen nähnyt sinun kirjoittavan monessa muussakin ketjussa?
Naiset on heikkoja typeryksiä, sitä ajan takaa. Jaksavat loputtoman kauan uskoa, että kyllä se äijä muuttuu, ja rakkaus parantaa. Ja hetkellinen uho saa olon tuntumaan paremmalta, mutta paska olo kuitenkin jatkuu, kun äijän pihalle heittämiseen ei löydy voimia.
Minusta tämä aihe ei nyt ole tämän ketjun asia, vaan siitä voi perustaa oman ketjunsa. Tässä ketjussa puhutaan narsissin tapauksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
ei äijä ole katkera, vaan välinpitämätön. ja pahoin pelkään, että mieskin tietää että ero tästä tulee ja ehkä sitä omilla tekemisillään nyt hakeekin. on varmaan miettinyt sitä jo pitempään ja pitkäksi venynyt ryyppyilta antaa hyvän verukkeen jatkaa toimintaa niin että ap nakkaa hänet pihalle, koska ei itse uskalla ratkaisevaa askelta ottaa
Ei kyllä mä luulen et nimenomaan melko katkera, todennäköisesti myös nyttemmin välinpitämätön.
Mies on oman polkunsa valinnut, hän tykkää juhlia ja dokata.
Muija nalkuttaa asiasta kotona ja latelee ukaaseja.
Kärjistettynä näin.
Kyllä siinä katkeroituu.
Alkoholismi ei koskaan ole oikein perhe-elämässä mutta jatkuva rajoittaminen kasvattaa uhmaa tehdä juuri sitä mitä kielletään.
aplle voimia jatkossa, kyllä se elämä vielä hymyilee ja huomaat miten hyvä ratkaisu oli lopettaa suhde!

AavikonNorsu
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
no jos sinulla on omakohtaista kokemusta siitä että olet ollut samanlainen "lässytilässyti" suhteessasi. niin miksi sun sitten pitää ilkkua ap:ta

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
ei äijä ole katkera, vaan välinpitämätön. ja pahoin pelkään, että mieskin tietää että ero tästä tulee ja ehkä sitä omilla tekemisillään nyt hakeekin. on varmaan miettinyt sitä jo pitempään ja pitkäksi venynyt ryyppyilta antaa hyvän verukkeen jatkaa toimintaa niin että ap nakkaa hänet pihalle, koska ei itse uskalla ratkaisevaa askelta ottaa
Ei kyllä mä luulen et nimenomaan melko katkera, todennäköisesti myös nyttemmin välinpitämätön.
Kärjistettynä näin.
Kyllä siinä katkeroituu.
Alkoholismi ei koskaan ole oikein perhe-elämässä mutta jatkuva rajoittaminen kasvattaa uhmaa tehdä juuri sitä mitä kielletään.
aplle voimia jatkossa, kyllä se elämä vielä hymyilee ja huomaat miten hyvä ratkaisu oli lopettaa suhde!
Jatkuva rajoittaminen?
Mutta niinhän se on. Ihan sama mitä mies tekee, niin aina löydetään se syy naisesta.
Tyypillistä.
Mies pettää: Nainen on ollut v*ttumainen nalkuttaja ja pihtari.
Mies ryyppää: Nainen on ollut v*ttumainen nipottaja eikä anna juoda.
Mies ei tule kotiin: Nainen on aikansa kälättänyt ja mies haluu siksi hetken rauhaa.

Anna mun kaikki kestää.
Syitä en kuitenkaan tästä tilanteesta suostu enää ottamaan omille niskoilleni.
Johan olen ottanut syyt ensimmäisestä pettämisestä ja alkoholismista niskoilleni. Eiköhän se riitä.

vieras
Kärjistettynä näin.
Kyllä siinä katkeroituu.
Jatkuva rajoittaminen?
Mutta niinhän se on. Ihan sama mitä mies tekee, niin aina löydetään se syy naisesta.
Tyypillistä.
Mies ei tule kotiin: Nainen on aikansa kälättänyt ja mies haluu siksi hetken rauhaa.

Anna mun kaikki kestää.
Johan olen ottanut syyt ensimmäisestä pettämisestä ja alkoholismista niskoilleni. Eiköhän se riitä.
Näin juuri. Mielestäni kirjoitat tosi fiksusti keskellä inhottavaa tilannetta. Tsemppiä ja voimia!

kivitasku
Mulle tuli sellainen olo, et mulla on kyllä maailman paras mies... vaikka kyllähän sekin ottaa välillä aivoon eikä ole mikään täydellinen, mut aina tiedän missä mennään, onneks ei viinan kans ikinä---

narsissi hyvä.
tästä ketjusta mä valitettavasti saan sellaisen kuvan et sä rajoitat ja nalkutat.
Mä olisin jo tommoisen äijän lempannut pihalle ennemmin kun alkanut vaatimaan asioita(joka ei selkeesti ole edes onnistunut)
Kyllä, mä olen vierestä seurannut useitakin suhteita joissa muija valittaa ja komentelee tauotta ja mies ei vaan jaksa enää ja alkaa tapella vastaan mm. lähtemällä ryyppäämään.
Kumpaakaan en noissa tapauksissa syytä, mutta kummastelen miksi ovat edes yhdessä.
Sä voit toki vetää herkut nokkaan siitä et sanon asian niin kuin mä sen näen, ja kääntää vielä asian niin että mä syytän sua, mut niin se ei ole.
Alkoholismi on vakava asia ja se on jotain mitä sun miehesi täytyy keskenään selvittää, mutta ei toi uhkauksien laatiminen sitä selkeästi ole helpottanut.
Mä en sua siitä syyttänyt, mä tarkoitin vaan ettei toi ole asiaa auttanutkaan.
Ero on hyvä vaihtoehto, se on vissi ja onnea jatkoon, parempi se tulvaisuus on ilman alkkismiestä joka ei halua muuttua.

vieras
olisit onnellinen että pääset tuollaisesta mulkusta eroon :) pistä lapset hoitoon ja odottele ukko pikku hiprakassa kotiin ja jos se kysyy että mitä tämä on niin sano että vihdoin sain syyn jättää sinut ja juhlin sitä että uusi elämä alkaa

vieras
narsissi hyvä.
tästä ketjusta mä valitettavasti saan sellaisen kuvan et sä rajoitat ja nalkutat.
Mä olisin jo tommoisen äijän lempannut pihalle ennemmin kun alkanut vaatimaan asioita(joka ei selkeesti ole edes onnistunut)
Kyllä, mä olen vierestä seurannut useitakin suhteita joissa muija valittaa ja komentelee tauotta ja mies ei vaan jaksa enää ja alkaa tapella vastaan mm. lähtemällä ryyppäämään.
Kumpaakaan en noissa tapauksissa syytä, mutta kummastelen miksi ovat edes yhdessä.
Sä voit toki vetää herkut nokkaan siitä et sanon asian niin kuin mä sen näen, ja kääntää vielä asian niin että mä syytän sua, mut niin se ei ole.
Alkoholismi on vakava asia ja se on jotain mitä sun miehesi täytyy keskenään selvittää, mutta ei toi uhkauksien laatiminen sitä selkeästi ole helpottanut.
Ero on hyvä vaihtoehto, se on vissi ja onnea jatkoon, parempi se tulvaisuus on ilman alkkismiestä joka ei halua muuttua.
Sä näet asian ihan eri tavalla kuin minä. Mielestäni narsissi on kärsinut suhteessa jo kauan, eikä suhteen huono tola johdu mistään nalkuttamisesta ja komentelusta, vaan alkoholismista, joka on kyllä sellainen sairaus, että se pilaa monen ihmisen elämän.
Mielestäni on hyvä, että ap on yrittänyt korjata tilannetta asettamalla "uhkauksia", mies olisi voinut herätä joutuessaan valintatilanteen eteen.

Nyt ei kuitenkaan näin ole käynyt, joten suhde ei liene pelastettavissa. Narsissi ansaitsee miehen, jolle ei tarvitse esittää mitään "uhkavaatimuksia", koska hän ei petä tai juo liikaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sä näet asian ihan eri tavalla kuin minä. Mielestäni narsissi on kärsinut suhteessa jo kauan, eikä suhteen huono tola johdu mistään nalkuttamisesta ja komentelusta, vaan alkoholismista, joka on kyllä sellainen sairaus, että se pilaa monen ihmisen elämän.
Mielestäni on hyvä, että ap on yrittänyt korjata tilannetta asettamalla "uhkauksia", mies olisi voinut herätä joutuessaan valintatilanteen eteen.

Nyt ei kuitenkaan näin ole käynyt, joten suhde ei liene pelastettavissa. Narsissi ansaitsee miehen, jolle ei tarvitse esittää mitään "uhkavaatimuksia", koska hän ei petä tai juo liikaa. :)
Todellakin näen, mä jo aiemmin kirjoitin tähän etten ymmärrä suhteita joissa toista komennellaan ja määräillään ja asetetaan niitä ukaaseja.
Asiat on voitava sopia niin että ne on molemmille ok, kompromissit on sovittava molemmille.
Muussa tapauksessa mä en tajua miksi edes jatkaa sellaista suhdetta joissa toinen määrää ja uhkailee.
Narsissi nimenomaan ansaitsee parempaa, sitähän mä sanoinkin että ero on tossa tilanteessa ok.
Se etten mä tajua suhteita joissa käyttäydytään niin että uhkailuun ja rajoittamiseen tarvitsee mennä, ei tarkoita sitä että mä hyväksyisin alkoholismin tai miehen lapsellisen käytöksen.
Mun mielestäni vaan on melko selvää ettei mieskään ole sitä jaksanut eikä siitä saanut kipinää touhujaan lopettaa.

narsissi hyvä.
Ei ole edelleenkään mitään tarvetta vetää "herkkuja" nokkaan (vaikka se ei olisi tässä vaiheessa enää yhtään pöllömpi ajatus).

Rajoituksia olisi tullut tämän tapahtuman jälkeen. Ennen on saanut tehdä mitä on lystännyt. Mennä aina kavereidensa mukaan juhlimaan. Juoda sitä viinaa jos huvittaa. Kuten nytkin.
Tällä kertaa meni yli ja lopetettiin toisesta välittäminen (ja se kävi selville tämän päiväisestä puhelusta miehen kanssa).

Mies olisi saanut tasan kaksi vaihtoehtoa jos häntä olisi kiinnostanut koko tilanne.
Mutta kun oli ympäripäissään, niin eihän silloin viittitä kantaa huolta tulevasta. Joten mitään rajoituksia/ehtoja ei ole edes annettu.
Eikä enää tarvitse antaa.
Nyt haluan enää avaimen pois ja miehen pitkälle silmistäni. Katsotaan sitten uudestaan kun tilanne on rauhoittunut ja mieskin on selvittänyt päänsä ja on ehtinyt ajatella tilannetta.
Se on varma, että kun kerran tänään jatkoi ryyppäämistään, ei se sitä vähään aikaan lopeta. Nyt nauttii kun vielä voi. Kohta se karu arki tulee vastaan.

Muokattu pieni virhe.

narsissi nyt pysyt vaan kovana, vaikka varmasti tulee hetki kun tekisi kuitenkin vielä mieli antaa mahdollisuus.
Mies kyllä ymmärtää mitä on menettänyt, aikanaa, tai sitten ei ymmärrä, mutta siinä vaiheessa sä olet jo varmasti päässyt yli.
Ja parempi miehen on nyt saadakkin itsekseen miettiä tekemisiään ja sitä miten elämäänsä jatkaa eteenpäin.
Voimia kuitenkin ihan hirveesti*muistelee itseään joskus vuosia sitten eron aikaan*

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kärjistettynä näin.
Kyllä siinä katkeroituu.
Jatkuva rajoittaminen?
Tyypillistä.

Anna mun kaikki kestää.
Näin juuri. Mielestäni kirjoitat tosi fiksusti keskellä inhottavaa tilannetta. Tsemppiä ja voimia!

:hug:
Olet myös minun mielestä kirjoittanut hyvin fiksusti ja hyvä että olo on helpottanut vähänkin tänne kirjoitteluista..
Voimia ja yritä jaksaa!

Eedlis
Mulle tuli lähinnä tuosta miehen ivallisesta käyttäytymisestä mieleen se, et mies on siellä kaljoissaan kavereiden kanssa... Siitä sit ivallinen ja vi**uileva puhelu.. eihän jätkille voi näyttää et akka pitää kuria vaan et on oman elämänsä herra. Ehkä on joskus saanu kavereilta kuittia siitä et on lähtenyt puolen yön aikaan kotiin ja nyt haluaa näyttää. Jos näin on, niin sulla on hyvin nöyrää poikaa ku kotiin saapuu ja selittelee. Silloin sun ON pysyttävä tiukkana ja annettava sen tajuta ettei se voi ihan miten vaan käyttäytyä vaikka oliskin kavereita ympärillä ja niille näytettävä...

Mun kaveripiirissä kundeilla on juurikin ollut tollaista pätemisen tarvetta äijäporukassa.. :(

Voimia pysyä tiukkana ja :hug: AP:lle!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
:hug:
Olet myös minun mielestä kirjoittanut hyvin fiksusti ja hyvä että olo on helpottanut vähänkin tänne kirjoitteluista..
Voimia ja yritä jaksaa!
Kiitos :)
Mahdollisimman asiallisena saa asiansa paljon paremmin perille :D
Niin se on totta ja hyvin olet jaksanut perustella sanomaasi kun jotku ovat viittineet etsimällä etsiä jotain negatiivistä.. Itselläni olis menny jo hermot.

Alkuperäinen kirjoittaja Eedlis:
Mulle tuli lähinnä tuosta miehen ivallisesta käyttäytymisestä mieleen se, et mies on siellä kaljoissaan kavereiden kanssa... Siitä sit ivallinen ja vi**uileva puhelu.. eihän jätkille voi näyttää et akka pitää kuria vaan et on oman elämänsä herra.
Mikä miehisyyden mitta se on että uskaltaa olla vaimolle ilkeä? Sehän osoittaa vaan huonoa itsetuntoa ja typeryyttä..En mä tunne ketään joka ajattelis noin vaikka paljon miehiä onkin kavereina.

Muoks. ihan yleisesti asetettuu kysymys, ei pelkästään tähän yhteen kommenttiin liittyvä.

...
Ei vissiin ukosta oo vieläkään mitään kuulunu? Harvinaisen kamala tilanne, toivottavasti on kuitenkin ollut luvattomilla teillä (putkassa tai naisissa) eikä mitään vakavampaa ole sattunut. Puhuttelun pitäisin, kovaäänisen, ja sitten kuuntelisin mitä miehellä on sanoa puollustuksekseen.

Ja myönnän, seuraavalla kerralla mun olis tosi vaikea äijää päästää yksin reissullensa. Huolissani olisin, jos se on jonkun mielestä holhoamista, niin aivan sama.

Narsissille kovasti voimia ja pitkää pinnaa! :hug:
Se on ihan satavarma, että mies tekee tämän jälkeen lopullisen päätöksensä.
Joko minä tai huvittelureissut.
Jos minun kanssani haluaa vielä tulevaisuutta rakentaa, niin loppuu ihan täysin kaikenmaailman menot, joihin kuuluu alkoholi.
Ei mennä firman pikkujouluihin, ei kaverin läksiäisiin, ei tupareihin eikä mihinkään jossa riekutaan ja vedetään viinaa kaksin käsin.

Minä en kahli miestä kotiin, vaan annan hänen tehdä itse valintansa. Jos nuo menot ovat niin tärkeitä, että meidän parisuhde murskaantuu, niin saa mennä menojaan. Ei ole siinä vaiheessa tässä suhteessa enää mitään pelastettavaa.
Jos mies haluaa vielä kanssani jatkaa perheenä, niin silloin hän antaa myöden, tekee kompromissin ja jättää huvittelureissut kokonaan.
Valinta on hänen.
no mä veikkaan että se valitsee friman pikkujoulut..kuulostaa tosi kivalta elämältä ei mitään hauskaa..ukko meinaat tulee sitten syyttämään sua kun ei pääse niihin tupareihin tai läksiäisiin.

Eedlis
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Eedlis:
Mulle tuli lähinnä tuosta miehen ivallisesta käyttäytymisestä mieleen se, et mies on siellä kaljoissaan kavereiden kanssa... Siitä sit ivallinen ja vi**uileva puhelu.. eihän jätkille voi näyttää et akka pitää kuria vaan et on oman elämänsä herra.
Mikä miehisyyden mitta se on että uskaltaa olla vaimolle ilkeä? Sehän osoittaa vaan huonoa itsetuntoa ja typeryyttä..En mä tunne ketään joka ajattelis noin vaikka paljon miehiä onkin kavereina.
Mä en missään tapauksessa halua puolustella jos noin olis, mutta ootko ikinä kuunnellu äijien juttuja taustalla ku ne on kaljoissaan ja alkavat rehvastelemaan? Kyllä, siinä oot ihan oikeessa et itsetunnossahan se vika silloin on jos tollai lähtee toimimaan. Sekä erittäin lapsellista, MUTTA niin on myös kadota ilmoittamatta!!! Mutta kuten sanoin et oon törmännyt tollaisiin tilanteisiin ja kyllä, on tullu surku sen puhelimen toisessa päässä olevan puolesta... :(

Ehkäpä AP:n miehen uhmaa kasvatti se että äiti ja veli oli soitettu apuun ja siksi tämä näyttö kavereille.... ?

Mä lisäsinkin jo tuonne ettei tää ollut kritiikkiä sun kommenttia kohtaan vaan ihan yleismaailmallinen ihmettely.

Oon mä nonesti ollut miesten kanssa juhlimassa, ja vaimot soitellut perään. AINA on heille vastattu ystävällisesti, ilman vinoiluja ja toimittu miten perheen kannaltaon parasta. Mut toisaalta mun tutut onkin "tosimiehiä", joilla ei oo tarvetta esittää mitään kellekään ja tietävät sen itsekin..

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
no mä veikkaan että se valitsee friman pikkujoulut..kuulostaa tosi kivalta elämältä ei mitään hauskaa..ukko meinaat tulee sitten syyttämään sua kun ei pääse niihin tupareihin tai läksiäisiin.
No menetänkö minä loppupeleissä jotain?
Jos sitä "kokonaista" perhettä ei lasketa?

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä