Minä olin agnostikko jo nuorena ja jos jokin tuntui pahalta, niin se miten minut pakotettiin pysymään uskonnon parissa. Uskonope oli eläkeikäinen, harras daami joka maireasti kertoi rukoilevansa minunkin puolestani (oi kiitos, sinä suuri Jeesuksen sisäpiiriläinen!) ja käytti uskonnontunnit puhuessaan rakkaudesta, iänkaikkisesta elämästä jne. eikä sanallakaan vihjannut muiden uskontojen touhuja. Vielä pahemmaksi oloni muuttui, kun minut pakotettiin riparilla. Asuin perhekodissa ja sain helvetinmoisen saarnan aikaiseksi, kun sanoin rauhallisesti etten tahdo riparille, sillä en usko siihen mitä kirkko opettaa. Syyt riparille menemiseen olivat lopulta siis:
* pakko mennä, koska muutkin menee
* mitä naapuritkin ajattelisivat, josset menisi
Sangen kannustavaa touhua...koin itseni uskonnolliseksi vangiksi ja jopa vainotuksi. Riparilla kapinoin lievästi ja piirsin enkelikuvien sijaan kasan kuolleita ihmisiä, jotka uhkasivat itsensä kuvitellessaan pääsevänsä siten paratiisiin. Riparin pappi raivostui ja otti minut puhutteluun. Aika ymmärrettävää- paitsi että piirtämisen aiheena oli "mielikuvasi uskonnoista". Sijaisvanhemmilleni soitettiin ja minut haukuttiin pystyyn heidän taholtaan. Nice.
Kun täytin 18, erosin samantien kirkosta.
Oma lapseni ei kuulu kirkkoon, mutta päiväkoti ei ole kunnioittanut tätä ja on vienyt poikaa kirkkoon, altistanut Jeesushöpinöille jne. En jaksa taistella tuulimyllyjä vastaan, annoin luvan pojalle osallistua jos itse tahtoo. Tähän asti on tahtonut ja päiväkoti on tullut vastaan sen verran, että oikeasti kysyy lähteekö poika esim. kirkkoon. Nytkin joulukirkko on ensi viikon kohokohta.