11-hoidot

Mulla on tänäänki koko päivän ollu ihan menkkamaista vuotoa.
Keskiviikolle 30.11 sain tutkimusajan. Silloin vissiin ainaki ultrataan, mutta voi olla että otetaan myös veritesti... hoitaja arveli et jos alkio kiinnittyny väärään paikkaan, niin sen vuoksi tuota vuotelua ja hCG-arvokin matalalla.
En vaan edelleenkään ymmärrä mihin väärään (kohdun ulkoiseen) paikkaan alkio voi kiinnittyä, jos molemmat munatorvet on poistettu...?
No keskiviikkona, toivottavasti, olemma viisaampia... :)
 
MiukuMaulle haleja! Ihan paskaa, elämän epäreiluus oikein kyykyttää, haleja haleja! Tietäähän sitä, että ei se ole iteltä pois, jos joku muu saa vauvoja toisensa perään, mutta ei se hyvältä tunnu! Eikä tunnukaan, koska eihän se oo muuta ku hemmetin epäreilua! Annat siskon loukkaantua, jos on loukkaantuakseen, sulla on todellakin oikeus ikävämpiinkin tunteisiin ja oon aika yllättynyt, jos ei sun sisko sitä ymmärrä.

Sintu, toivottavasti keskiviikon tutkimus tuo lisätietoa ja vuodoille löytyy selitys!

Piinailijoille tsemppiä!

Mitenkäs Mörkötys voit?

Ite oottelen ovista.. tulis nyt vaan :)
 
Nanna* ja Leppis, samoissa testipäivissä mennään eli 9.12 testataan täälläkin, jospa tämä maanantaina kyytiin saatu "kamu" olisi liimautunut seinään. ;) Meidän 14 munasolusta 8 hedelmöittyi, yksi ehti jakaantuakin (!). Tämän erinomaisen alkion lisäksi saimme 3 kaveria pakkaseen. Tämä kyytiläinen sai tuekseen nyt sen alkiokuoren avauksen ja EmbryoGluen. Siirrossa nauroin lääkärille, että jos ei vieläkään tärppää, niin sitten on pakko lähettää kaverille tukihenkilö mukaan, joka ohjaa ja neuvoo, miten tuo kiinnittyminen hoidetaan.

Peukut pystyssä siis teille ja vähän itsellenikin. Edelleen kaipailen toivelinnun kuulumisia...? Ja Leonita, mukaan piinajengiin!!!

MiukuMau, olipa tunteeton tapa siskoltasi ilmoittaa asiasta – etenkin, jos hän tietää, että olette hoidoissa. Mä vetäisin herneen niin syvälle nenään, että sisko sais kuulla kunniansa. Ihan helvatan sama onko ottanut itseensä vai ei. Toi oli jo ilkeää häneltä. Pöh! Voimahali!

Sintulle myös tsempit huomiselle! Toivottavasi saat selvyyden, mistä on kyse.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan Joku_päivä! Onnea kyytiläisestä, hieno saalis teillä kaiken kaikkiaan!

Mulle siirrettiin viime torstaina kaks hyvälaatuista alkiota, toinen 8-soluinen top, toinen 6-soluinen vähän hitaampi, mutta hyvä kumminkin. Kypsiä soluja olikin ollut vaan 5, joten kolmen viimeisen alkion kohtalosta en siis tiedä taaskaan mitään, jäivät jatkoviljelyyn.

On tuntunut tosi raskaalta tämä piinailu, hermot ei meinaa ollenkaan pitää! Jostain kumman syystä takaraivossa aavistus onnistumisesta, mutta liikaa ei uskalla toivoa ettei tulis taas rytinällä alas. Kohdussa juilinut ja nippaillut oikeastaan kokoajan, nyt parina päivänä enemmän. Mietin jatkuvasti että milloin sitä uskaltais testata, yritän sunnuntaihin/maanantaihin nyt sinnitellä..

Lady_Gigille hurjasti onnea PASiin, koita olla panikoitumatta liikaa :)

Parempia hermoja muille piinailijoille

toivelintu ja toivonhiput :heart: :heart: pp6
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Moikka pitkästä aikaa,

Yritin kahlailla ketjua vähän taaksepäin ja saada edes jonkinlaisen kuvan tilanteesta. Huomasin, että täällä on kuulunut iloisiakin uutisia. Viimeksi jännäillessä tuossa juhannuksen alla, tuntui olevan käynnissä valtava nega-aalto johon minäkin sitten liityin.

Ensiksi haluaisin osoittaa sympatiani MiukuMaulle :hug:
Joskus se mitta vain tulee täyteen. Joskus vaan ei enää yhtään uutista jaksa. Mutta aina sitä kyllä lopulta selviää eteenpäin, mutta on nuo uutiset joskus tosi rankkoja kuulla.
Eikä mitään henkilökohtaista ketään kohtaan, mutta ne vaan on joskus tosi rankkoja kuulla.
Tsemppiä sinulle ja voimia tuleviin koitoksiin.
Leuka vaan rintaan ja kohti uusia pettymyksiä...

joku_päivä kuulostaa hyvältä tuo tilanne! Toivottavasti pieni on tajunnut napata kiinni ja pysyy matkassa maailmaan asti :) Tsemppiä piinailuun!

toivelintu päivä päivältä ne piinapäivät vähenevät. Toivottavasti päivät menevät nopeaan ja tulos on onnellinen!

Lady_Gigi Sinulle tsemppiä PASiin! Toivottavasti se menee hienosti!

ON.
Nyt on alkanut siis kolmas yritys.
Omista taustoistani sen verran, että takana on tänävuonna kolme yritystä.

Tammikuussa ensimmäinen pitkän kaavan IVF/ICSI yritys, joka päätyi inseminaatioksi, koska follikkeli valikoitui.
Kesäkuussa IVF/ICSI lyhyellä kaavalla, jossa päästiin punktioon - saatiin kerättyä 27 (?) follia, joista löytyi 5 solua, mutta jossa yksikään solu ei hedelmöittynyt.

Nyt on käynnissä pitkän kaavan hoito Synarela-Menopur. Tänään aloitan pistokset.
Punktio ja siirto on viikolla 50, jos niin pitkälle päästään.

Ensimmäinen punktio oli ainakin minulle aika kauhukokemus ja kun hyperi pukkasi vielä päälle, niin olo oli aika mehukas.
Tuleva ei silti sinänsä jännitä, sillä tiedän kyllä kestäväni kivut.

Lääkäri ehdotti, että miettisimme kahden alkion siirtoa. Jos olemme valmiita siihen (ja alkioita tulee tarpeeksi) niin siirtävät sitten kaksi alkiota.
Vielä on harkinta päällä, vaikka todennäköisyys siihen kaksosraskauteen on aika pieni (15%). Toisaalta en itse tuntenut tarvitsevani harkinta-aikaa, mutta lääkäri sitten kuitenkin kehoitti miettimään vielä kotona.

Onko täällä nyt muita tässä vaiheessa hoitoa vai joko on kaikilla piina päällä?

Ja piinasta puheen ollen,
oikein paljon tsemppiä ja onnea ja kaikkea hyvää piinapäiville ja niiden yli kaikille piinailijoille!


Minulla piinapäivät menevät joulun yli (jos aikataulussa pysytään). Siirto on mahdollisesti 14.12, joten siinä alkaa joulun aikaan olla jo aika kuumat paikat...
Siis jos siirtoon päästään...
Toivottavasti...

Onnea nyt kaikille plussanneille ja tsemppiä meille vielä asian kanssa kipeästi taisteleville...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Moi kaikki!!!
Ja erityisesti iloksi =)
En tiiä muistatko/muistatteko mut kirjoittelin täällä aiemmin, ja muistaakseni joskus suunnilleen samoissa on piinailtukin... Mut iloksi, ihan samoissa mennään taas. Mullakin pitkä kaava Synarela+Menopur, ja huomenna alkaa pistokset! Meillä siis jo 7. hoito menossa, ei olla saatu pakkaseen ku kerran yks alkio, eli 6 tuoresiirtoa ja yks ainoa PAS takana. Mulla on ekaa kertaa nyt Menopur, aiemmin ollu Puregon ja Pergoveris, saa nähdä mitä kroppa tykkää tosta.
Ajattelin vaan ilmoitella, että on täällä samoissakin meneviä :)
Pitkä taival teilläkin takana, ja vaiherikas, toivotaan, että tämä hoito on nyt se THE hoito, joka tuo toivotun lopputuloksen!!!

Lisäksi hyviä piinailufiiliksiä ainakin Toivelinnulle ja Joku_päivälle, ja myös multa iso hali MiukuMaulle!!! Oon samoilla linjoilla muiden kanssa, että eipä tosiaan ollut kovin huomaavaista toimintaa :(
Yritä olla ajattelematta sitä, ja pahoittamatta mieltäsi :hug: Vielä se meidänkin vuoro tulee =)

Pitkästä aikaa,
terkuin Lili
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Lekurikeikka käytynä.
Lääkäri on ihan ymmällään näistä minun vuotohäiriöistä...
Silloin 17.11 käynnillä limis oli 7mm, tänään 8mm... vaikka olen tiputellut/ vuotanut kolmatta viikkoa niin limis ei vaan ohene.

No joka tapauksessa hoidot etenee suunnitelmien mukaan:
Procren-pistos tämän viikon perjantaina.

1. ultra 21.12... jos limis tuolloin edelleenki liian paksu, pitää pistää toinen Procren-pistos... jos taas limis ok, päätetään Menopur-pistokset.

2. ultra 27.12... silloin viimeistään limiksen pitäisi olla ihannepaksuudessaan ja päätetään Menopur-pistokset

Minulta otettiin tänään hCG-hormoni verestä, varmuuden vuoksi, jos kohdunulkoinen raskaus aiheuttaa näitä vuotohäiriöitä.

Perjantai-aamuna käyn myös verikokeissa. Tuolloin otetaan:
S-PRL = prolaktiini
S-TSH = kilpirauhasarvo
S-PROG = keltarauhasarvo

Tänään ollut enää tiputteluvuotoa, vaikka eilen vielä vuoto oli todella runsasta.

Eiköhän asiat taas järjesty... kehtaaki tuo kroppa säikytellä tuolla lailla? =)
 
toivelintu, kiva kuulla, että kaikki hyvin ja piinailijoiden lista vaan pitenee (Nanna*, Leppis, Susirouva, Leonita(?) ja me)! Milloin sulla on testipäivä?

Kiva kuulla myös teistä Lili_78 ja iloksi. Nyt on kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että molemmilla menee hoidot hyvin, saatte hyvät vasteet lääkkeille ja pääsette joulupiinailemaan. Ei olis hienompaa joululahjaa, kuin positiivinen raskaustesti. :heart:

Lady_Gigille myös isot peukut täältä ensi maanantaita varten! Ja Sintu74, onpa edelleen jännä tilanne, mutta ihanaa, jos nyt vuoto jo helpottaa jatilanne ei estä kuitenkaan hoitojen aloittamista!

)ON( täällä piinaillaan, ei kai tässä muuta osaa sanoa. On tuntemuksia joo, tissit on pikkusen arat, mutta en uskalla vielä vetää johtopäätöksiä suuntaan enkä toiseen, koska osaan myös kehittää itselleni kaikki oireet vain ajatuksen voimalla. ;) Nyt ajattelin lähteä kestopigmentoimaan kulmakarvani, mikä varmasti näin amanaikaisen verenhyytymisenestolääkityksen oli ihan superhyvä idea.... enpä tullut ajatelleeksi loppuun asti, kun varasin aikaa... :O
 
Viimeksi muokattu:
Negaahan tästäkin tuli. Pääsemme ehkä uuteen siirtoon jo joulukuussa, kun neljä kaveria on vielä pakkasessa.

Kauheasti onnea piinailijoille!!!

Vähän kauheaa kirjoitella täällä töissä, kun koko ajan joutuu keskeyttämään, ettei vaan kukaan ehdi tuohon selän taakse näkemään mitä kirjoittelen. Joten pahoittelut nyt tästä töks viestistä. Vähän pidemmälti ehdin paniikin kansssa tuonne toiseen ketjuun kirjoittamaan.
 
Susirouvalle haleja ja voimia pettymyksen käsittelyyn!! <3

Joku_päivä, upee saalis, nyt vaan peukut pystyyn!! :)

Samaten toivelintu, vautsi mitkä alkiot!! Toivotaan, toivotaan!! :)

Iloksille ja Lilille tsemppiä pistoksiin! Toivottavasti pääsette pian piinailemaan :)

Sintu, aikamoisia noi vuodot! Mutta kuulostaa hyvältä että pääset kuitnekin alottamaan hoidot, hyvä hyvä:). Ja hyvä, että tsekkaavat myös raskaushormonin verikokeella, just in case. Toivottavasti asiat etenee hyvin!

Lady Gigi, tsemppiä PASsiin!! Hyvin se menee :). Päästään piinailemaan aika samoissa aikatauluissa.. toivottavasti!

ON:Ite oo nmenossa neljänteen PASsiin lauantaina.. (siis tulihan se ovis vihdoin ja viimein eilen eli keskiviikkona). Meillä on pakkasessa jäljellä 6 alkiota, kaikki pakastetuina kahden kimpoissa. Mulle on väestöliitossa lekurit puhunu aika ristiriitasesti kahden alkion siirrosta, tähän mennessä on siirretty aina vain yksi, ovat olleet aika ehdottomia sen kanssa, mutta ny kun on sulatettava kaksi, niin oma lääkäri jo puhui, että jos molemmat selvii, ja jatkoviljelyä ei voi jostain syystä tehä (esim viikonlopun takia), niin laitettais molemmat. Mutta sitten toine nlääkäri oli sitä mieltä, että ei, koska mulle on tehty joitain vuosia sitten loop-hoito:(. Eli joo, mut ei, mut joo, mut ei ... Onko teillä kokemusta? Onko kelläkään loop-hoito takana ja sitli siirretty kahta?

Ihanaa, kun on tää palsta !! Kiitosteille kanssa-siskot!!
 
Viimeksi muokattu:
Pää hajooo pää hajoo!!!

Alkaa nää pp riittää oon niin täynnä näitä hoitoja , et nää pp on niiiiiin piinaavia. Eilen olin niin kiukkunen, et jos olis ollut kirves kädessä olisin hakannut meidän ruokapöydän tuusannuuskaksi :headwall:

Eli täällä oireita rintojen arkuus/kipu no voiko olla viel pregnylistä siitä pistoksesta on 11 päivää vai onkohan lugeista vai vai... Ei mulla mun mielestä ennen lugeista ole pahemmin rinnat tulleet kipeiksi.
Niin ja mun on kylmä, mut toisaalta mä oon melkein aina jäässä.
OOn kiukkuinen kun perseeseen ammuttu karhu eli onko menkat tulossa voi plaah.
Hmmm pitäiskö alkaa testailee :D No en kyllä ala mut ärsyttää!!

Susirouva:
:hug: Ei muuta, kun uutta "pullaa" muhimaan voi jessus näitä mun sanavalintoja kai se jotenkin on tästä mun sekoomisesta :O

Mitäs muut piinailijat onko teillä edes keksittyjä oireitä :DJoku_Päivä, Nanna Oliko viel muita ?

Lili78:wave: Mä ainakin muistan sut :D Sovitaan, et tää on SE hoito!!

Sintu: Jee hyvä, että pääsette jatkaa hoitoja on tää naisen kroppa niin ihmeellinen tapaus et huh huh
ei tätä voi ymmärtää....

T: Leppis ja Miina ja Manu tai Pilli ja Pulla tai What eveööör Arg ja vasta pp 6
 
Susirouva: Mikä lääke tuo embryoglue on ? Tukee jotenkin kiinnittymistä ? Missä sitä käytetään yksityisillä ? Ootko lukenut siitä jotain tutkimustuloksia ´? Mikä siinä on vaikuttava aine ? Missä vaiheessa hoitoa otetaan?


T: Utelias Leppis joka aikoo kysellä kans tosta ens hoitoon jos tästä ei tärppää :D
 
Meillä siirtyy se viimoinen PAS nyt helmikuulle.
Tai siis tosiaan se yksi ja ainoa pakkasessa oleva joka olisi jäljellä.
Ei kuulu menkkoja vielä ja muutenkin viimeksi siirron jälkeen vuoto kesti niin pitkään ettei oikeen hajua et missä mennään.
Pari päivää olisi aikaa alkaa jotta ennen joulutaukoa ehdittäisiin,
mutta siirretään suosiolla.
Tammikuu menee ohi koska ollaan reissussa lataamassa akkuja.
Helmikuussa sitten.

...vaikka olen sanonut että ei enää tästä jatketa....silti ollaan puhuttu ja pyöritetty hetki mielessä, että jos luovutetuilla siittiöillä kerran...mitä jos....

Mukavaa joulu odotusta kaikille :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja leppäkerttu-77;25143883:
Susirouva: Mikä lääke tuo embryoglue on ? Tukee jotenkin kiinnittymistä ? Missä sitä käytetään yksityisillä ? Ootko lukenut siitä jotain tutkimustuloksia ´? Mikä siinä on vaikuttava aine ? Missä vaiheessa hoitoa otetaan?


T: Utelias Leppis joka aikoo kysellä kans tosta ens hoitoon jos tästä ei tärppää :D
Laitan nyt suoraan Joku_Päivän kirjoituksen tähän, koska hän niin hienosti sen selitti tuolla toisessa ketjussa:

"Suomennettuna ja tiivistettynä se on se liuos, jossa alkio siirretään kohtuun. Sisältää paljon hyaluronihappoa (samaa kuin ryppuvoiteissa), jonka katsotaan olevan yksi olennainen ainesosa, joka tukee kiinnittymisä kohtuun. Jostain luin, että kiinnittymisajankohdan tienoolla hyaluronihapon määrä kohdussa kasvaa ja sitten taas nopeasti vähenee kun kiinnittymisen optimiaika on ohi. Lääkettä on testattu käsittääkseni eniten yli 38 -vuotiailla, jotka ovat saaneet siitä hyödyn tapauksissa, joissa kiinnittymisen kanssa on ongelmia (olen 35 v.). Tämä on nyt kokeilu hoitopaikassamme ja jos heidän omassa "tutkimuksessaan" saadaan hyviä tuloksia, harkitsevat he aineen ottamista vakikäyttöön kaikissa siirroissa - riippumatta onko kiinnittymisongelmaa vai ei."

EmbryoGlue

Toivottavasti Joku_päivä ei haittaa että lainasin kirjoitustasi :heart:!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Voi vittu! Äsken ensimmäiset vaaleanpunaiset vessassa käydessä. Ja nyt pp8, eli sama päivä kuin viimeksi. Ainoo vaan, että oikea kierto vasta päivässä 25, yleensä mulla menkat alkaa kp 30+.. Mieli maassa, en tiedä uskaltaisko soittaa polille mitä niille lopuille alkioille on käynyt, että onko sitä pas-mahdollisuutta taaskaan lievittämässä tätä tuskaa. Nii joo ja aamulla epätoivon vallassa tehty apteekin oma negaa, tietty.
 
Lili_78 muistan minä sinut :) Onpa kiva juttu, että joku on samoissa menossa. Paljoa ei ole eroa, kun tulet vain päivän perässä.
Minulla on ekaa kertaa tuo synarela. Suprecur oli ekassa hoidossa, koska silloin oli synarelan toimitusvaikeuksia. Lääkäri oli jotenkin enemmän sitä mieltä, että Synarelan kanssa onnistuisi paremmin.
Miten teillä menee nuo testipäivät ja onko teillä (siis jos pääsette siirtoon) veritestiä vai ihan kotitestillä testaus? Meillä on mielestäni veritesti ja muistaakseni se on 2 viikkoa ja 1 päivä siirrosta. Meillä testipäivä sattuu ehkä jonnekin välipäiville.
Mietinpä vaan, että miten mahtaa joulu mennä. Toisaalta, jos vuoto alkaa jo jouluna, niin sitten se on selvä peli. Mutta miten sitä oikein selviää jouluna testaamatta? Jos sitten testaa ja tulee negatiivinen tulos, niin siinä saa sitten joulun viettää itkua tihrustaessa.
Minä olen päättänyt YRITTÄÄ olla testaamatta jouluna.
Teillä on takana jo monta hoitoa. Ilmeisesti olette siis yksityisellä hoidossa? Meillä viedään viimeisiä, vaikka punktioon on kyllä päästy vain kerran eli vielä pitäisi tämän jälkeen olla yksi yritys jäljellä.

Tsemppiä hirveesti sinnekin , toivottavasti lähdetään täältä yhdessä odottajiin :)

Sintu74 Minä en tiedä mitä historiaa teillä on takana, mutta tosi kummallista tuo vuoto ja limakalvon paksuneminen. Toivottavasti (ja ilmeisesti) tilanne kuitenkin selkenee ja saadaan hallintaan. Toivottavasti hoito onnistuu!

Joku_päivä
kiitos tsempeistä :) Oikeastan aika kauheaa tuo joululle sattuva piinailu, sillä jotenkin sitä taitaa väkisin ajatella, että siinä joulussa on jotain taikaa. Ja jos ei sitten ole, niin pettymys on karmea.
Olisihan se ihan mahtavaa kertoa lapselle joskus, että olit meidän odotetuin joululahja koskaan (tai siis tieto tulemisesta).
Nyt ei sattunut tälle sivulle tuota päivityslistaa, josta olisin tarkastanut sinun piinailutilanteen, mutta...
tsemppiä jokatapauksessa piinailuun! Toivottavasti sitä ei hirveästi ole enää jäljellä!
Tuosta kestopigmentoinnista tuli mieleeni, että mahtaisikohan se olla järkevä juttu tälläselle kulmakarvattomalle ihmispololle (siis valkoiset kulmakarvat, jotka ei vaan ikinä näy)... Täytyykin tutustua asiaan :)

Susirouva pahoitteluni pettymyksestä :( Toivottavasti seuraava yritys sitten onnistuu. Kaikkea hyvää sinulle!

Leonita79 kiitos tsempistä :) Toivottavasti teillä tilanne selviää eikä alkioita tarvitse laittaa hukkaan vaan laittavat joko molemmat tai sitten toisen pakkaseen, jos se vaan onnistuu.
Tsemppiä myös teille huomiselle!! Toivottavasti tämä PASsi onnistuu!

Leppäkerttu
minä niiiiin voin kuvitella tuon pään leviämisen! Sinulla on ihan äärettömän jännät hetket meneillään. Ja varmaan päivät vaan jatkavat hidastumistaan... Tsemppiä hirveästi ja toivottavasti tärppi on käynyt!

MiukuMau akkujen lataaminen ei varmasti ole ollenkaan huono idea ja sitäpaitsi siinä on ehkä sitten vielä aikaa ajatella sitä ... entäjosvieläsittenkin-tilannetta. Tuo on aika tiukka paikka, tuo lopullisen päätöksen tekeminen. Minä ainakin toisaalta odotan sitä hetkeä, että päätös pitää tehdä ja toisaalta en odota. Siinä on puolensa ja puolensa, sillä tämä tahaton lapsettomuus ja lapsettomuushoidot ovat erittäin rankkoja henkisesti. Oikein hyvää lomaa teille ja toivottavasti pääset rentoutumaan ja unohtamaan lapsettomuushuolet loman aikana :)

toivelintu
voi ei :( :hug: Olen niin pahoillani. Toivon kuitenkin, että ehkä sittenkin olisi vielä jotain toivoa. Toisaalta piinapäivät ovat vielä noin pienellä numerolla, eli eikös tuossa vielä mahdollisuuksia ole. Toivottavasti kuitenkin kaikki kääntyisi hyväksi. Toivottavasti sitten edes loput alkiot ovat onnellisesti päätyneet huippulaatuisina pakkaseen.

Tsemppiä piinistelijöille ja tsemppiä myös meille piinapäiviä odottaville. Minä ainakin toivon pääsemäni elämäni ekaa kertaa piinailemaan alkionsiirron jälkeen...
 
Kiitos tsempityksestä iloksi, valitettavasti vain tämäkin ivf menee samalla kaavalla kuin edellinen. Pakkanen on tyhjä, vuoto tunkee kokoajan enemmän lugen läpi ja tikku näyttää negaa. Tässä oli sitten meidän julkisen hoidot. Nyt ollaan päätetty pitää pitkä tauko ja aloitella yksityisellä sitten joskus ens vuoden syksyllä. Jos vaikka eläiskin vähän ja nauttis siitä elämästä ilman tätä paskaa. Koko vuosi mennyt tähän tahkoamiseen, tuloksena yksi alkanut raskaus ja keskenmeno 6. viikolla.

Kaunis kiitos teille kaikille jotka olette täällä tukeneet ja jaksaneet tsempata! Toivon kovasti että teitä ei täällä enää ole jos/kun joskus palaan. Ja vielä viimeinen kysymys: Onko joku joka tietää mitä IVF oikeasti maksaa lääkkeineen Tampereen Avalla?

Paljon onnea teille kaikille omiin hoitoihin!

:heart: toivelintu
 
Kiva kun muistatte vielä :heart:
Ja kiitos Leppis, sovitaan tosiaan, että tää on nyt SE hoito ;)
Sulla onkin aika jännät paikat siellä kohta, tsemppiä piinailuun!!! Mitkäs fiilikset nyt?

Leonita79 Kiitos tsempeistä :) Noooo, mitenkäs PAS meni? Montako sulattivat??

Toivelinnulle iiiiiiso hali :hug: Oon pahoillani. Toivon, että saatte kunnolla levättyä ja tuuletettua päätä hoitotauolla. Meillä oli just kans pari pidempää taukoa, kesä ja sitten kesän jälkeisen epäonnistuneen hoidon jälkeen, ja hyvää tekivät. Ihan eri tavalla jaksaa sitten lähteä uudelleen yrittämään. Paljon voimia sinulle ja hyvää mieltä kaikesta huolimatta :heart: Sit myöhemmin uusin voimin eteenpäin!

MiukuMau Paljon tsemppiä! Nauttikaa joulusta ja tammikuisesta akkujen lataamisesta! Jospa ensi vuosi olisi onnekkaampi :hug: Myös Susirouvalle pahoittelut negasta ja paljon voimia :hug:

Joku_päivä Kiitos tsempeistä =) Ja hurjasti tsemppiä piinailuun, sulla alkaa olla jännät paikat jo!!!!! Hui! Toivottavasti kulmista tuli hienot!!! ;) Mulla on luonnostaan aika tummat kulmat, ja otin kestopigmentoinnin ulkomailla joku aika sitten, lähinnä että saisi ne paremman mallisiksi, mutta se ei yhden kerran jälkeen juurikaan näy näin tummissa kulmissa, ja pitäisi käydä ottamassa ne vahvistukset, mutta kun se sattuu...!!! ;) en tykkää yhtään... Kaiken maailman punktiot on mulle lastenleikkiä, mutta toi tuntu niin epämiellyttävältä, että huh... Mut pahinta oli kyllä alaluomien rajaukset, ne vahvistukset jää ainaki loppuelämäks ottamatta... :LOL:

Ja sit iloksi =) Tosiaanki kiva mennä samoissa!!!!!!!! :hug: Ja jos sä pistät illalla ni teknisesti mä oon vaan puoli vuorokautta jäljessä ;) Mulla on yleensä ollut stimulaatiot max 10 päivää, mut nyt en tosiaan vielä tiiä miten reagoin tähän Menopuriin. Mulla on toista kertaa Synarela, aiemmat ollu aina lyhyellä kaavalla. Nyt on tosiaan ekaa kertaa Menopur, ja se onkin iloinen yllätys, kun on niin hirveen miellyttävä pistettävä!!! Ei tunnu missään :)

Me ollaan oltu koko ajan yksityisellä, kun ei iän vuoksi (mies on mua vielä pikkuisen vanhempi) haluttu odottaa yhtään. Ja sit harkitaan myös adoptiota näiden hoitojen jälkeen, ja siinä odotusajat on niin pitkiä että ei meillä ole aikaa yhtään tuhlattavaksi. Me oltiin tyytymättömiä edelliseen lääkäriin ja vaihdettiin hoitopaikkaa, ni nyt en tiedä noiden testikäytännöistä muuta ku että veritesti on. Edellisessä paikassa se oli 14 vrk siirrosta, eli jos stimulaatio on suunnilleen saman pituinen ku aiemmilla lääkkeillä, menee just joululle :( Mua ahdistaa se. En osaa päättää, ollaanko kotona vai mennäänkö sukulaisiin, ku hirveetä aatella, että murehdittais kahdestaan kotona jouluna, mutta en kyllä varmaan jaksa olla sosiaalinen ja iloinenkaan missään sukulaisten luona (meillä KUKAAN muu ei tiedä näistä hoidoista, kun kummallakin vaan ihan pari kaikkein läheisintä ihmistä). Eli vaikeaa!!! Kyllä toi joulu tuntuu jotenkin erityiseltä. No, vuos sitten oli yhden hoidon jälkeen testipäivä isänpäivä, sekään nega ei tuntunu silloin kovin juhlavalta :(
Voi että mä niin toivon, että säkin pääsisit piinailemaan tällä kertaa!!!!! Ihan mielettömästi toivon. Ja tietty ennen kaikkea, että voitais molemmat mennä odottajiin tän hoidon jälkeen :heart:
Meinasin aiemmin laittaa sulle yksäriä mut päätin sitten kirjoittaa tänne ku täällä on muitakin tuttuja vielä paikalla. (Toivottavasti ei kukaan olla täällä liian kauan!) Mut jos haluut jutskailla tarkemmin ni laita ihmeessä yksäriä =)

Nyt kaikille aurinkoista viikonloppua!!!! Mulla menee pitkälti töiden merkeissä, en tiiä paljonko ehdin täällä roikkua... Mulla siis maanantaina seurantaultra, katotaan miten Menopur puree.
Iloista mieltä itse kullekin =)
:wave: Lili
 
Susirouvalle iso hali! Toivottavasti pääsette heti jatkamaan!

Leonita79, mulla on kanssa Loop-hoito takana ja sen vuoksi ehdottomasti siirretään aina vain yksi. Syynä on kuulema se, että kohdunkaula voi aueta (?) enneaikaisesti ja siinähän on sitten keskenmenon riski tai raskaus sairaalan sängyssä maaten tai kohdunsuu tikattuna... Näin minulle on riskit listattu.

Leppis_77 huih, sähän hirmuisena olet? Toivottavasti raskushormoneista johtuvaa ; ). Keksittyjä oireita löytyy kyllä = rintojen arkuus, mutta sekin on hyvin vähäistä. Aamulla ei ollut mitään ja aloin jo pelätä pahinta, myös nippailut ovat rauhoittuneet... Susirouva, ei haittaa vaikka lainasit tekstiäni EmbryoGluesta, oli just kirjoittamassa samaa tähän.

MiukuMau, hyvää “lomaa” hoidoista! Oli jatkopäätöksenne mikä tahansa, se on varmasti teille se oikea.

Toivelintu, voih...:hug: tosi ikävä kuulla. Yritä nauttia sinäkin “lomasta” ja lataa akkusi täyteen.

Iloksi ja Lili_78, kiitos tsempeistä. Täällä vielä piinaillaan ensi viikon perjantaihin saakka, en itsekään ole edes laskenut päiviä. Ja näistä kulmista, iloksi, mieti kaksi kertaa. En ole ihan varma, oliko sittenkään hyvä idea... ovat tosi tosi tummat vaikka pyysin vaaleimmalla mahdollisella sävyllä, mutta lupailivat, että vaalenevat kyllä... Ja teki se puudutuksesta huolimatta aika kipeetä alkuun. Muoto on kyllä todella kaunis!

Nyt siskonlikkoja kaitsemaan.

Hyviä mitä-sitten-ikinä-päiviä kaikille! Olkoon ne täynnä iloisia asioita!
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva
Nanna olen tosi pahoillani :hug: En osaa oikein sanoa muuta :(

toivelintu minä toivotan sinulle kaikkea hyvää elämääsi. Tauko hoidoista tekee varmasti hyvää. Meillä viimeinen hoito julkisella on mahdollisesti juhannuksen tienoilla, jonka jälkeen sitten on tehtävä päätös jatkosta. Luultavasti emme jatka enää hoitoja vaan on päätettävä jatkammeko elämäämme kahden vai lähdemmekö jollain muulla tavalla kasvattamaan perhettä. Ne on vaikeita asioita eikä niihin taida oikein mikään muu auttaa kuin aika. Toivottavasti tauon aikana sielu saa levätä ja eheytyä tästä raastavasta lapsettomuudesta.
Ja kun ihan oikeasti... lapsettoman elämä on aika mukavaa (paitsi jos toivoo lasta eikä saa sitä...).
Tsemppiä vielä ja ihmeitä elämäänne :)

Lili
Kuulostaa aika karmeelle nuo kestopigmentoinnit.. taitaa sittenkin jäädä multa ottamatta :D Toisaalta houkuttelis, kun kulmakarvat on ihan valkoiset ja niiden värjääminen on jatkuva ongelma...
Mulla oli tosiaan se Menopur ekalla kerralla kans ja musta tuntuu, että jos se ei olis pettänyt se Suprecur, niin olis voinut mennä ihan hyvin. Ekassa hoidossa pääsi yksi folli valikoitumaan, joten päädyttiin silloin inssiin. Toisaalta ihan hyvä, että päädyttiin, sillä siinä olisi mennyt yksi hoitokerta, jos punktio olisi tehty.

Puregon-kynällä pistely oli paljon helpompaa olevinaan kuin tuo Menopurin pistely (minulla on vielä "vanhanmallinen" menopur, joka pitää sekoittaa joka kerta erikseen ennen pistämistä), kun ei tarvinnut kuin tuikata. Mut ei tuo Menopurkaan ongelma ole. Orgalutranin pistäminen oli haastavampaa, kun sitä piikkiä sai ihan painaa, että meni ihon sisälle.
Ekassa hoidossa pistäminen oli vähän jännittävää, mutta nyt se menee jo niin etten oikeastaan huomaa ja jälkikäteen sitä sit vaan miettii, että Jokohan Minä Pistin???

Onko sulla mitään tuntemuksia? Minä nimittäin tunnen jo ihan selvästi, että munasarjoissa tapahtuu jotain. Pikkuhiljaa tulee sellainen täysi olo. Saa nähdä miltä huomenna siellä oikein näyttää.
Pidän huomisen vapaata töistä ja vaikka päivä meneekin sitten lääkärireissuun, niin ihan mukavaa on kun ei aamulla tarvitse herätä ennen lääkäriä töihin.
Ja sitten on tiistaina vapaata.

Pian se perjantaikin sieltä jo tulee ja sitten tiedetään jo paljon enemmän.
Jännittävää. TOivon niin kovasti, että tällä kertaa sitä pääsee punktioon ja elämäni ekan kerran sinne siirtoon asti.

Millekäs päivälle sulle pitäisi sen punktion sattua? Meillä sen pitäisi sattua (jos siis menee niinkuin odotetusti) maanantaille 12.12 ja siirto sitten 14.12.

Voi karmeeta.. minä olen ollut tyytyväinen, kun ei ole juuri tullut tätä hoitoa mietittyä, kunnes...
Nyt huomaan, kun on pidempi vapaa, että asiaa tulee enemmän pohdittua. Toisaalta, olen tehnyt paljon suunnitelmia niin, etten ole lainkaan ajatellut hoitoja tai mahdollista raskautumista. Mut asioilla on tapana järjestyä. Toivotaan, että meillä nyt nämä järjestyvät..

Tsemppiä sinullekin edelleen ja pysytään ajantasalla tilanteista.

Piinailijoille kovasti plussatuulia!
 

Yhteistyössä