11-hoidot

Kiitos kaikille onnitteluista! =)

Tein tänä aamuna vielä toisen testin ja viiva on vahvistunut.. :heart: Soitin polille ja sanoivat että lugekuuri jatketaan loppuun. Mulla yksi paketillinen jäljellä, eli viisi päivää vielä pitää laittaa. Veritestiä ei tehdä, vaan varaan varhaisultran viikolle 7, jotta nähdään onko siellä ketään.. Toivottavasti sinne asti päästään. Jo tämäkin, että testiin tulee selkeät viivat, on jo meille iso edistysaskel.. 3,5 vuotta (n. 1,5 vuotta hoidoissa: takana 3 inssiä ja tämä 2. ivf) on tahkottu ilman viivan viivaa (jos ei yhtä haamunhaamua ja kemiallista lasketa). Se vähän jännittää, onko siellä molemmat alkiot tarranneet kiinni, vai toinen vain..

Oireista sen verran, että aika normi olo on.. Mitään vuotoja ei ole tähän mennessä ollut. Nälkä ehkä vaivaa useammin kuin ennen, pieniä menkkavihlontoja on joskus vessassa käydessä ja toi etuvarustus on selvästi turvoksissa ja hieman arka. Välillä tulee sellaisia hikipuuskia, mutta ne menee nopeasti ohi. Eilen olin aika herkällä päällä, liekö sekin hormoonien vaikutusta. :confused: Mutta aika miedot on oireet, enkä ehkä kiinnittäisi näihin huomiota, jos ei ois plussaa tullut testiin. Nyt tulee tarkkailtua itseään vähän tarkemmin.
 
Onnea Templeton :)

Itse olen nyt lopettamassa hoidot ja luovuttamassa lapsenhankinnan suhteen. Meillä on nyt takana 9 v. yritystä. Ei tätäkään "paskaa" jaksa loputtomiin. Elelemme nyt sitten kaksistaan, katsotaan minne elämä vie.
Tsemppiä kaikille ja pistäkäähän pystyyn 12- hoidot, kunhan selvitään tämä vuosi loppuun. :)
 
Templeton, voi ihanaa! Paljon onnea! Voi kunpa, kunpa me muutkin pääsisimme tuohon tilaan!

Susirouva, tsemppiä piinapäiviin! Aika jännä alku kaverilla, mutta joskus nuo omalaatuisimmat sitten yllättävät elämänhalullaan! Sormet ristissä!

solja, ikävä kuulla, ettei hoito tällä kertaa tuonut toivottua tulosta. Tsemppiä jatkoon

Nanna*, kyselit onko ollut pahoinvointia tms. piikkien aikana ja kyllä sitä aina välillä on ainakin minulla ollut. Sinulla onkin mielenkiintoinen päivä huomenna. Onko sinulle annettu mitään arvioita siitä, montako solua mahdollista olisi tulossa?

Mörkötys, juu ylämäki-alamäki-ylämäki-alamäki... Eilen meinas Stockan kahvilassa päästä iso itku, kun katselin perhettä, jossa oli noin yksi vuotias ja toinen jo noin 2-3 kuukautinen... Ajattelin, että voi äitiparkaa, on varmaan heti yhdyntäluvan saatuaan tullut uudelleen raskaaksi, mutta samalla katselin sitä pikku nyyttiä ja isosiskoa ja ajattelin, että minäkin haluan tuollaiset! Tuli hirveä vedenpaisumus silmiin ja sitten piti suunnata ajatukset ihan jonnekin muualle, ettei olisi alkanut parkua ääneen. Ja juu, vieraiden kakarat, jotka käyttäytyvät huonosti käyvät hermoille, mutta miehen kanssa myös samalla hihitämme kiukutteleville lapsille, että eipä ole meidän ongelma... (vielä).

)ON( ekassa seurantapunktiossa näytti folleja kasvavan 11, mistä olisn ihna superiloinen. Tosin tuo vasen munasarja osoittaa selkeitä hiipumisen merkkejä: 9 folleista oli oikealla ja vain 2 vasemmalla. On siis jokseenkin toispuolinen olo. Huomenna kurkataan uudelleen ja punktiopäiväksi on jo asetettu ensi perjantai. Siirtoa veikkaan ensi maanantaille alkiokuoren avauksen ja EmbryoGluen kera. Jälkimmäinen varmistunee huomenna.

Ruutia päivään!
 
Viimeksi muokattu:
Mörkötys, varmasti hyvä ajatus ottaa se verikoe, varmuuden vuoks. Käänteisesti sitten sitä kerrankin toivoo, että negaa näyttäis. Rankkaa paskaa, sanon minä :(.
Mä niin koen hengenheimolaisuutta sun kanssa ton suhteen, että kauppareissut keskellä päivää on sietämättömiä ja jo jonkin aikaa oon miettiny ja jollekulle joskus uskaltautunu ääneenkin sanomaan, että ei ne lapset itessään pahalta tunnu, vaan ne vanhemmat.. varmiskin vanhemmista ne, jotka on niin saatanan ylpeen näkösiä ja vaikuttaa suhtautuvan kaikkeen sillä asenteella, että "kyllä säkin sitten tajuut, kun sulla joskus on lapsia.." Ite välillä jaksan paremmin, välillä huonommin, mutta ihan tosi paljon on sosiaalinen elämä kaventunut, kun lähes kaikilla ystävillä ympärillä on lapsia, enkä ite vaan kovin usein kynene olemaan tilanteissa, joissa kesksutelu pyörii vanhemmuuden ja lapsien ympärillä, tai ees tilanteissa, joissa on lapsia läsnä. Oman keskenmenon aikaan taisino lla niin turta, etten kovin "väkivaltasia tms" ajatuksia jaksanu ees pohtia, mutta jälkeenpäin oon mielessäni kyllä monet vaunut/rattaat/vanhemmat ja jonkun lapsenkin posauttanut mielessäni pumppuhaulikolla ilmaan. Anteeksi suorapuheisuuteni :). Ja nyt, kun tilityksen aloitin, niin lisäänpä vielä sen, että oon opiskellu hemmetin monta vuotta ja valinnut alan, jossa oon päivittäin lapsiperheiden kanssa tekemisissä.. On aikamoisia vaikeuksia jaksaa tehä duunia :(. Voimia Mörkötys! p.s. suosittelen pumppuhaulikkoa :)

Tilityksen perään vähän ilosempiin kuvioihin ja Templetonille sydämelliset onnittelut plussasta!
 
Joku_päivä On tosiaankin piinaava päivä tiedossa. Mua jännittää jo nyt ja mahassa lentelee ainakin sata perhosta ;) Noista solujen määrästä ei ole mitään käryä. Toivottavasti sieltä edes jokunen löytyy ja saadaan pakkaseenkin jotain.

Hui, onneksi huomenna tähän aikaan se on jo ohi!
 
Joku_päivä kiitos! Kuulostaa hyvältä tuo teidän solumäärä! Aika useinhan niitä sitten vielä saadaan enemmänkin, joten ei ole teillä huonosti asiat tuon suhteen.

Miksi muuten saatte sen alkiokuoren avauksen? Pitääkö se jotenkin testata että onko liian kova ettei avaudu, vai mistä sen näkee? Pahoittelen näitä palikka kysymyksiä, mutta en ole netistä hakemalla löytänyt näihin vastauksia, ja kiinnostaisi kun voisin "ottaa" tuollaisen itsekin :D. Ihan kuin nyt olisi kysymys irtokarkkien valinnasta :D, mutta meillä kun ei ole kiinnittymistä tapahtunut, niin mietin että jos tuo auttaisi.
 
Viimeksi muokattu:
shenda82, Nanna* ja Susirouva, kiitos ihanista viesteistänne! Tänään on ollut ihan hieno päivä. Tokassa seurantaultrassa folleja oli jo 18, joka on ihan uskomaton tulos meillä. Kokoeroa on 11,5 - 23 mm, mutta silti olen ihan supertyytyväinen. Selkeästi näkee sen, että meille sopivin lääke on Pergoveris ja piste. Ollaan aiemmin saatu se 4-11 solua/hoito (Pergoveriksellä 9 ja 11 solua) ja aina vaan 1 tuoresiirto. Jospa, oi jospa... :heart: Huomenna ei tarvikaan sitten pistää kuin Pregnyl illalla! Jee... Ja sitten alkaa Klexane (verenohennuslääke), joka raskauden alkaessa jatkuu viikolle 8 muistaakseni. Yksi piikitystä tämä touhu *huh*. Mutta mitäpä sitä ei unelmansa eteen tekisi.

Susirouva, eipä tuota alkiokuoren avausta millään testata. Meillä se on tullut kuvioihin mukaan, kun selkeästi ongelmat tuntuvat olevan tuolla kiinnittymisen puolella. Pieni reikä kuoreen auttaa soluja kuoriutumasta, jotta sitten pääsisivät yrittämään edes kiinnittymistä kohdun seinämään. Blastoille tätä ei tehdä. Riskinä avauksessa on kaksoisraskaudet, mutta meille kun ei voi siirtää kun yhden alkion kerrallaan, niin tämä on myös tervetullut vaihtoehto. Kannattaa varmaan kysyä omalta lääkäriltä, että voisiko sellaisen saada? Minäkin taisin itse ottaa sen puheeksi yhdellä kertaa ja lääkäri sanoi, että oli miettinyt samaa. Alkiokuoren avauksen voi tehdä myös sulatetuille alkioille, jos niiden laatu on hyvä eli PASissakin se on hyvässä lykyssä mahdollista.

Nanna*, mitenkäs meni? Oletko kovin kipeänä? Milloin pääsette siirtoon? Muista juoda paljon ja huilia ihan rauhassa.

Kivaa tiistaita kaikille!
 
Halusin tulla kertomaan, että minulle määrättiin tässä ekassa PAS hoidossa (josta nyt plussasin) yksi inj.ruisku (PP4), lääke nimeltään Gonapeptyl (hormooni). Lääkäri kertoi, että vasta tänä kesänä on tehty siitä tutkimuksia ja se on parantanut raskausmahdollisuuksia n. 20%.
Tiie sitä, lähtikö meidän raskaus siitä käyntiin vai ei, mutta näin kävi:)
Elikkä kannattaa kysyä lääkäriltä!!!
Muuten, sori kun nyt täällä kysyn, mutta missä nämä täältä plussanneet ovat kokoontuneet näissä ketjuissa.. kun en löydä.. enkä tiie, mihin liittoutuisin...
 
Heips!

Täällä selviydytty punktiosta elossa =)
Mulla oli vasemmalla puolella 8x6cm kysta niin sekin yhjennettin, mutta se alko jo täyttyä uudelleen punktion aikana. Mutta juu siis pääasia oli et saatiin 14 munasolu ja siirto olis
25.11.2011 jos nyt jotain siirrettävää ois.
Punktio oli paljon helpompi kun edellisellä kerralla ja vetäsin heti vaatteet päälle ja lähdettiin 15min punktion jälkeen hoitsu vähän naureskeli miten niin inhoon sairaaloita hyvä kun en juossut
ulos. Mut on vähän ihanaa mun ei tarvi enää never ever mennä punktioon ja piikkejään ei tarvi enää pistellä ainakaan mitään lapsettomuushormooni piikkejä.

Nanna Mitens sulla meni punktio ?

JokupäiväTsemppiä punktioon toivottavasti saalis on mahtava ja laadukas :D

Mansikkatyttö:hug: Tsemppiä uusiin haasteisiin nauttikaa elämästä onneksi sitä muutakin kun lapset ja teillä on toisenne!!!!

Mörkötys:hug:
 
Punktiosta selvitty, ihanaa :) Eikä se todellakaan ollut mikään kamala kokemus. Tunsin vain muutaman pienen piston eikä ne puudutuspiikitkään oikeen tuntuneet missään. Punktion jälkeen olen kyllä ollut kipeä. Eilen meinasi taju lähteä kun pari kertaa kävin vessassa. Nyt onneksi jo vähän helpottaa.

Multa löytyi myöskin kystia. Tai ne jättimollukat oli vissiin kystia. Ihan normaalisti ne myöskin tyhjennettiin eikä ainakaan vielä maha ole mitenkään erikoisen turvonnut. Toivottavasti jäävät sille tielleen :)

Me saattiin vain 5 solua. Mutta onhan sekin tietenkin parempu ku ei mitään :) Huomenna on jo siirto (toivottavasti). Mitenkähän ne määrittelee ton siirtopäivän, kun kaikki muut eilen punktiossa olleet passitettiin siirtoon vasta perjantaina?

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti! Kyllä tää vielä iloksi muuttuu, vai mitä? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Moikka

Nanna, 5 solua on hyvä tulos. Nykyään hoidoissa panostetaankin enemmän laatuun kuin määrään. Näin lääkäri minulle lohdutteli, kun voivottelin pieniä määriä. Toki itse sitä ajattelee, että mitä enempi, sitä enempi mahdollisuuksia ja jotsain pakkaseenkin, eikös vain? Täällä on peukut pystyssä, että kaikki hedelmöittyvät hienosti! Siirtopäivä riippuu siitä, miten pitkäksi haluavat alkioita kohdun ulkopuolella kasvattaa. Ekoissa hoidoissa siirretään usein 2-3 päivän ikäisiä (n. 4 soluisia) alkioita muutamaan otteeseen, sitten tarvittaessa viljellään hieman pidemmälle 7-8 soluisista aina blastokystiin asti. Tarvittaessa kokeillaan sitten myös alkiokuoren avausta. Riippuu paljon paikan hoitokäytännöistä, miten tehdään. Lähtökohtainen ajatus taitaa olla, että alkion olisi hyvä kehittyä luonnollisessa ympäristössään eli kohdussa mahdollisimman alusta asti. Tulet törmäämään tähän samaan asiaan, kun ilmoitellaan noita raskaustestipäiviä. Henkilöillä, joilla on ollut sama siirtopäivä ei välttämättä ole sama raskaustestipäivä juuri tuon alkion iän vuoksi, toisilla se on aikaisemmin ja toisilla myöhemmin.

Leppis, no joo, et ole kauheen pitkään viihtynyt. Kuvittelin sulle jo hikinauhan otsalle. ;)

Susirouva, onko mitkä fiilikset/tuntemukset?

)ON( tänään Pregnyliä illalla nahkaan ja perjantaiaamuna siis punktioon. Olin tipahtaa (lue: liukua tämän limanerityksen takia) hoitopöydältä kun folleja 2. seurantaultrassa laskettiin 18 kpl:een verran - minulla!? Nyt toivotaan tietty, että niistä löytyisi ainakin suurimmasta osasta kypsät ja normaalit solut. Jänniä aikoja taas...

Tsemppiä kaikille piinailuihin, punktiosta toipumisiin ja laboratoriokaapin ihmeisiin ja seuraavan hoidon odottelemiseen!
 
Pikaisesti vaan päivitän tilannetta: Meillä pas-siirrot siirtyvät ensi vuoden puoelle, koska mun kropassani on jotain vialla... Vuoto tulee n. 2 viikon välein, kestää päivästä kolmeen ja todella niukkaa. Lääkäri päätti, että siirrot aikaisintaan tammikuussa, mikäli siinä vaiheessa on jonkinlainen säännöllinen kierto. Ellei ole, niin ohjelmassa hormoonikokeita ja tarkempia tutkimuksia. Käski loppu vuoden ottaa rennosti ja olla miettimättä hoitoja tai menkkoja, joten poistun kiltisti palstalta.

Tsemppiä, onnea ja halauksia kaikille teille! :heart:
 
Kiitos selvennyksestä Joku_päivä :) ja isosti tsemppiä huomiseen punktioon! Kyllä tää on vaan jännää ja ihmeellistä puuhaa. Aika viisas on ihminen ollut, kun on tämmösen systeemin kehittänyt.

Tänään on sitten luvassa jännä ja toisaalta ihana päivä :) Päivällä mennään hakemaan meidän pieni murunen kyytiin. Mä niin toivon, että ne ei vaan soita sieltä, sit on huonoja uutisia luvassa. Ehkä ne olis jo soittanut?
 
Viimeksi muokattu:
Joku_päivä, kerrassaan mahtava saalis! Onneksi olkoon :)! Ja onnea punktioon!!

UnelmaSirpaLeena :hug:, tule pian takaisin :heart:!

Nanna, onnea sinulle siirtoon!

Omaa vähän, paljoa ei olekaan kerrottavaa. Olo on normaali, alavatsalla tuntuu painetta, ja välillä on ollut menkkamaista tunnetta, mutta näitä on ennenkin tunnettu. Testaan varmaan viikonloppuna jonkun herkän liuskatestin, ja masennun sitten kun siitä tulee negaa :saint:.
 
Täällä alkoi piinapäivät. Yksi alkio siirrettiin eilen :) Pakkanen saattaa jäädä tyhjäksi, ellei jatkoviljelty alkio selviä. Mutta pääasia, että saatiin edes tuo pieni muru nyt kyytiin.

Susirouvalle tsemppiä viimeisiin piinailuihin. Toivon todella, että tulos on positiivinen!
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva
Jaa-a. Pitääköhän maanantaina olla yhteydessä johonkin päin?
12.11 alkaneet menkat olleet jo melkein loppumaisillaan, kunnes tänään vuoto lisääntyi... ihan tummanpunaista verta... vuoto ei kuitenkaan kovin runsasta...? :O

Mikä ihmeen vuotohässäkkä mulla on nyt meneillään?
Ensin vuotoa 1.- 6.11, sit 12.11 alkaen tähän päivään saakka, välillä tiputellen ja välillä runsaammin...
Alkaa jo pelottaan... viimeksi ku tällaista vuotohäiriötä oli, poistettiin vasen munasarja... näinköhän tuo oikea munasarjakin vetelee viimeisiään...
Toivottavasti sinnittelisi nyt ainakin sen aikaa, että saataisiin tammikuun eka viikolla 4. IVF tehtyä (se voikin jäädä viimeiseksi)...
 
Nanna*, ihana uutinen, nyt vaan tarrasukkia ja vauvaliimaa, että pikkuinen pysyisi kyydissä!

Susirouva jaa, ajattelit taas ottaa varaslähdön testeihin ;). Oli miten oli, täältä plussatuulia sinulle!

toivelintu, mitäs sulle kuuluu? Pääsittekö siirtoon?

Sintu, sinulle tuolla toisessa ketjussa kirjoittelinkin. USL:llä näytti olevan samankaltaisia oireita kun sulla (katso ed. sivu).

)ON(, helposta punktiosta on kotiuduttu oman ennätyssolumäärän kera. Folleja tyhjennettiin kaikkiaan 22 kpl, joissa 14 oli solu! Pienimmissä ei soluja ollut, mikä ei mikään yllätys ollutkaan. Nyt toivon, että labrakaapissa tänään on varsinainen romanssikuhina (pikkujouluaika ja kaikkea) ja taikoja tapahtuu *hih* :heart:. Maanantaina siirtoon sitten, jos kaikki menee hyvin!

Oikein hyvää ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nanna* ja Omena_
Jännittäviä aikoja monilla, oon ollu aika hiljaa, mutta kovasti pitäny peukkuja teiän punktioissa ja siirroissa jne. Susirouva, tuu kertomaan tulosta sitten, peukut on kovasti pystydssä :).
Omasta navasta lyhyesti, toivon että pääsen piinailemaan teiän kanssa pian, ultrassa näytti ihan hyvältä eilen, ovistestejä alan tehä huomenna, ens viikolla olis tarkotus tehä 4. PASsi ja lääkkeettömään kiertoon.
Haleja ja hyvää viikonloppua kaikille!

Miten Mörkotys voit? Onko vuoto loppunut, ootko ollut verikokeessa?
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Moi!
Eli kaksi siirrettiin yks huippu top 8 solunen ja toinen 7 solunen JEE!!!
14 munasolusta 9 oli tehty IVF ja 5 icsi ja niistä 10 oli hedelmöittynyt ja kaksi siis siirrettiin ja 5 meni pakkaseen ja 3 vielä jatkoviljellään ja katellaan pakastetaanko nekin. Eli siis tosi hyvin ei meillä kyllä tossa hedelmöittymisessä se ongelma ole vaan kiinnittymisessä veikkasin, kun aina niin hyvin hedelmöittyy alkiot.

Nanna Toivotaan, että muuta ei tarvitakkaan , kun tämä yksi sitkeä sissi :D
Tsemppiä piinailuun....
Joku_Päivä Mulla oli kyllä adidaksen huppari ja lenkkarit jalassa :D En kyl sairaalassa vietä hetkeekään ylimäärästä yäk.
Toivotaan , että teidän solujen romanssi siellä jyllää ja jytisee ja maanantaina olis sit ihan huippu uutisia . Tsemppiä siirtoon!!
Leonita Tsemppiä pas:iin toivotaan huippu kyytiläistä....
Sintu Arg voin kyllä samaistua vähänkö ärsyttävää tollaset vuoto sekoilut. Ehkä kannattaa soittaa lääkärille ihan varmuuden vuoksi ? Tsemppiä et vuoto loppuu kun seinään.
Susirouva Tuus sitten kertomaan mitenkäs kävi jännää :hug:plussa onnea suuri kasa.
Unelmasirpaleena No nyt sit levon kannalta ja tsemppiä ens vuodelle ei sinne onneks ihan hirmu pitkä aika ole!

Perinteisesti kun olen 12 edellistäkin kertaa anatanut nimet toivonkipinöille niin nyt hmmm
Leppis ja Miina ja Manu pp1

9.12 on siitten testi päivä
 
Leppäkerttu, ihan mielettömän hyvin jakautuneita soluja sulla! Pajon onnea sulle piinapäiviin!

Onko sulla muuten jotain muita kuin ne "perus" lääkkeet? Meinaan kun mainitsit tuosta kiinnittymisestä, että uskot että siinä voisi olla ongelmia, niin onko tuota otettu jotenkin huomioon sun kohdalla?
 
Mulla on perjantai-illasta vuoto lisääntynyt ja ollut eilisen päivän ajan ihan kuukautismaista hyytymineen... myöskin tänään.
Yöllä vuotoa/ edes tiputtelua ei ole, mutta heti ku nousee niin "lorahtaa".

Kyllähän minä huomenna soitan Väestöliittoon... perjantaina 2.12 kun olisi se Procren-pistoskin tulossa, niin voipas olla että senkin pistäminen siirtyy ja näin ollen hoidotkin... :(

Suurta ihmetystä minulla nyt aiheuttaa myöskin se, että rinnat ovat todella arat ja omasta mielestäni myös turvonneet.
Raskaanahan en siis voi olla koska lääkäri teki minulle sen ultran 17.11 näiden vuotohäiriöiden vuoksi... Kaipa se olisi nähnyt jos siellä kohdussa jotain kasvaa, koska tuolloin 17.11 olisi ollut jo menossa rv 6+3?

Viimeisimmän raskaustestin olen tehnyt 15.11, jolloin testi (Clear Bluen digi) siis oli negatiivinen... enkä yhtään ihmettele, olihan jo menossa dpo 31.
 
Viimeksi muokattu:
Jessus että riiiiipaseeeeeeeeeee!!!!!!!!
Systeri laittoi eilen kuvaviestin...plussatesti. Neljän olis sit tulossa.
Pakko myöntää että olen katkera, kateellinen, v****tunut...miksi ei meille koskaan??? Miksi elämän täytyy olla epäreilu tässä(kin) asiassa???
Ihan sellanen olo et maailma näyttää meille keskaria ja nauraa partaansa että v***u kärsikää!
Tiedän kyllä että pitäisi olla onnellinen toisten puolesta...
Mutta kun siellä perheessä ollaan sanottu ettei neljättä ja sit leikitellään ilman ehkäsyä ja kas kummaa, sitä ollaan paksuna (siis näin ollaan muiden annettu ymmärtää ettei lisää lapsia heille).
En vaan osaa nyt iloita. Vuorokauden olen nyt kollottanut täs, tänää en kyenny ees töihin menee. Sisko näyttää ottaneen itseensä kait kun en osaa sanoa heille mitään.
Ei vaan jaksa enää... :'(
 

Yhteistyössä