11-hoidot

Minne: Kiitos kannustuksesta! Mulla ei punktio tuntunut oikeastaan lainkaan kunnon rauhoittavien ja kipulääkityksen vuoksi. Yksilöllistähän se tietysti on ja riippuu kerrasta miten onnistuu milloinkin.

Iinamiina: Toivotaan joo että meillä löytyy "piilosoluja" vielä kaupan päälle! :p Tsemppiä huomiseen punktioon!

AdAstra: Kiitos! Toivottavasti lääkäri on oikeassa ja onnistutte nyt!

Toivorikas: Kiitos päivityksistä!

Tsemppiä piinailijoille oireiluihin ja kaikille hoidon eri vaiheisiin!

Minä jatkan parasetamolin voimalla, endo/munasarjat kipuilee niin että pitää ottaa 1g päiväksi ja 1g yöksi. Yritän mennä kavereiden kanssa kahville, katsotaan kuinka kauan pystyn kahvilan penkissä sivistyneesti istumaan...
 
Täällä ollaan jo pahimmasta päästy yli.. pettymyksestä..
Tämän kierron annetaan olla rauhassa ja seuraavaksi sitten PAS, sillä YHDELLÄ ainokaisella 8-sol. alkiolla, joka meillä pakkasessa on.
Oikeesti täytyy valmistautua seuraavaan icsi hoitoon..
Voimia kaikille! Olen vähän aikaa sivussa, kuntoilen, lomailen ja yritän rentoutua täst kaikesta.
 
Meg
anya: Tarkoitin sitä että kannattaako sitä ca 125 otattaa koska, mulla mulla on endoa, nähty ultrassa ja kipuilee kyllä.. Vai näkyiskö siitä verestä jotain arvoa siitä tms? Ja prolaktiini multa on otettu viime vuonna.. Lähinnä kiinnostaisi tietää kilpirauhasen arvot mitkä ovat nykyään..
 
On tämä kyllä melkoista, nyt alan ymmärtää miksi piinapäiviä nimitetään ko. nimellä... Joka ainokaista vatsan nipistystä miettii, et alkaakohan menkat... :( Mulla olo vähän helpotti, kun on saanut viikonloppuna lepäillä, mutta viimeinen viikko silti jänskättää. Oma intuitio sanoo, että PAS on edessä vielä täälläkin...

Tsemppiä kaikille!
 
Meg Mulla itsellänikin on endo, on leikattu muutamaan otteeseen. Mun ca-125 arvoja seurataan kerran pari vuodessa koska ovat suuntaa antavia että onko endo taas heräämässä kunnolla henkiin (vaiika ei oireilisi).

Ai niin, muistan että eräs lääkäri sanoi mulle että juuri ennen hoitoja ja sen aikana ei kannata tehdä mitään radikaalia muutosta elintavoissa, oli se kuinka hyvää/terveyttä parantavaa. Kroppa voi mennä sen verran sekaisin ja hoito voi senkin takia mennä pieleen.
 
Viimeksi muokattu:
******************11- hoidot**********************
4.4.2011


iinamiina................2.ivf.........................punktio 4.4.
Neela Naranja........2. ivf.........................punktio 6.4.
myy75.....................2.ivf...........................vk 14-15
Joku_päivä.............3.ivf 1. pas...................vk 14-15
Hanskis..................2. ivf/icsi 1.pas.............vk 14
Minne....................1.ivf.............................vk 15
anya74...................2.ivf............................vko 16
Toivelintu.........1.ivf 1.pas..........................vko 16-17
Sirunen81..............1.ivf/icsi.......................huhtik.
chidi......................1.icsi............................huhtik.
Barbarella...............1.ivf............................huhtik.
SaaraX..................4. ivf 1.pas ...................huhtik.
nanniga..................2.ivf.............................huhtik.
Vanessa-80............1.ivf. 2pas....................huhtik.
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................huhtik.
Hopping................3.icsi............lyhyt...........huhtik.
Sintu74.................3.ivf.............................huhtik.
lapseton81.............1.ivf.............................huhtik.
Michele..................3.icsi 1. pas..................huhtik.
carpalo...................1.ivf/icsi 1.pas............. huhtik.
Minä-85.................1.icsi........................... huhtik.
Mansikkatyttö.........2.icsin 2.pas..................huhti-touko
Kaarne....................1.ivf 2.pas...................toukok.
Susirouva..............1. ivf.............................toukok.
Mequ....................1. ivf.............................toukok.
Talvitaika..............1.ivf..............................toukok.
Kevätkello..............1.ivf.............................toukok.
Milli81...................2. ivf 1.pas....................toukok.
syssy......................4.icsi..........................toukok.
Mörkötys.................2.ivf/icsi......................toukok.
Silmäterä................1.icsi...........................toukok.
Peppi1981............2. icsi 3. pas...................toukok.
Pumppu.................1.ivf 1.pas....................toukok.
1nainen..................1.ivf 1.pas....................toukok.
Avolavapaku.........1.Icsi 1.pas.................touko-kesäk.
iloksi......................1.ivf/icsi.......................kesäk.
MT79.....................2. icsi……….…..............syksy?
tipetsu...................1.ivf.........................
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
nainen83................4.ivf.......................
-Nella.....................1.ivf 1.pas.............
kolmisin..................4. icsi..................
fiia 69.....................3.ivf 2.pas ?
NormaJeane............1. ivf 1.pas
Mollamaija82............2.ivf....
millis1981...............1.ivf 2.pas..
futuremami.............3.icsi.......
batinka ................
Rebec....................
Lo..........................5. icsi
Laurella.................
Syystoive..............
Meg......................2.ivf 1.pas?

*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

Miukumau..............2.icsi 1 pas.......1.........12...........6.4.
barbapörrö13.........3. ivf/icsi.........2...........11..........7.4
Lili_78....................4.icsi..............2..........10...........8.4
HalleB....................2.icsi..............1...........10..........8.4
kn071....................1.ivf................1..........5..........13.4.
leppäkerttu-77........2.ivf / 1.icsi......1..........5.........13.4.
toivorikas-72..........4.icsi:n 2.pas....1..........3.........13.4.
AdAstra.................2. ivf/icsi……......1..........3..........16.4.
Heidh..............3. icsi:n 2.pas...........2..........3............

****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas...........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu................:heart:...........kt.........
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:...........vt/43........11
sydänmaanlakka......2.ivf.................:heart:............kt...........14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt..
Katjuska-79............1.ivf...............:heart::heart:..........kt.
Jessie82.................1.ivf................:heart:............vt/75......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:.............kt..........
sydänveri78............1.IVF................:heart:............kt..........9
 
Joku-Päivä hienoa, et se vuoto vihdoin alkoi!:) Kyllä mä koitan kaikille kommentoida sillon, ku omat voimat siihe riittää...

Adastra, heidih ja toivorikas onnea kyytiläisistä!:)

NeelaN tsemppiä punktioon! Toivon sulle sopivassa suhteessa määrää ja laatua;)

Minne toivottavasti huomenna ultrassa näyttää hyvälle!

iinamiina tuuhan kertoo sit punktio-kuulumiset!

on: Pp 10 nega ja tuttu turvallinen menkkaolo

Missä vaiheessa julkisella aletaan tutkia tarkemmin, miksi ei tärppää? Toisen vai kolmannen hoidon jälkeen? Ja mitä tutkitaan?
 
HalleB :hug: ja paljon voimia, Halle-kulta!!!
Me ollaan yksityisellä, ja mua hämmästyttää se, että meillä oli jo 4.hoito, eikä ikinä yritystäkään kiinnittyä, ja viimeksi yritettiin kysyä, että pitäisköhän jo kokeilla JOTAIN muuta, tai tutkia vähän lisää, ja lääkäri oli sitä mieltä, että ei tässä oikein mitään muuta voi tehdä...???!!! No, en yhtään muista, että oliks ne alun tutkimukset sitten tosiaan niin perusteellisia... mut tuntuu, että on tää rahanhukkaa vaan, jos samalla kaavalla vaan joka kuukaus heitellään yks tai kaks alkiota tuonne sisälle ja jäädään odottelemaan :| Mut kai hän sit on viisaampi... : /

Mutta siis sama täällä, pp10, nega ja aivan järkyt menkkakivut ollut jo monta päivää.
Siis sama tilanne ku jokaikinen kerta ennenkin. Ajattelin että uskaltaisinko jo lopettaa luget, kun ne loppuivat, enkä tosiaan haluaisi kiusata itseäni enää yhtään enempää ajelemalla ostamaan niitä...??!! Meillä ei ole ollut limakalvonkaan suhteen mitään ongelmia, vika muualla, niin en tiedä... En tosiaankaan elättele toiveita enää mistään ihmetarinasta, että muuttuisikin plussaksi. Sama homma ollut joka kerta, ja olis herkässä testissä jo jotain pitänyt näkyä.

Aivan lannistunut ja surkea olo :'( Mutta tähän alkaa jo tottua, niin monta kertaa on takana. Ehkä ensimmäisen ja toisen hoidon negan jälkeen olin eniten pois tolaltani. Nyt tähän suruun on jo turtunut. En tiedä, vieläkö se ihme voi tapahtua, että saisimme lapsen. En haluaisi vielä luovuttaa... !!!
 
HalleB ja Lilli_78 :hug: olen todella pahoillani teidän puolesta! Meillä oli vasta eka IVF maaliskuussa, mutta jo senkin jälkeen aloin pohtia että milloinkohan sitä aletaan tutkia lisävikoja, jollei hoidot ota onnistuakseen. Meilläkin endon esille tultua, on kaikki laitettu sen piikkiin...

Pahin pettymys alkaa olla takanapäin omasta negasta ja nyt vaan kärvistellään menkkaveetutuksen kanssa. Kyllä se tuo omakin nega vaan kirpaisi kunnolla, vaikka olinkin koko ajan muka varautuntu siihen.
 
Voi Lili ja Halle, näinkö siinä sitten piti käydä?:hug:
Oisin teille niin ne plussat toivunut ja oisitte sitten saaneet mut ensi viikolla plussajunaan kaveriksi.
Entäs barba ja Miukumau? Ootteko testailleet?
Mites iinamiinan punktio?
 
Täällä on oltu taustalla ja tauolla ja nyt taas palailin lueskelemaan teidän muiden tilanteita.. Paljon on taas ollut koettelemuksia, joten :hug: kaikille ikäviä uutisia saaneille. Olin jotenkin niin varma, että kun en hetkeen täällä käy niin plussajuna olisi lähtenyt vauhtiin ja sinne olisin itsekin saanut kevään/kesän mittaan hypätä... Onneksi sentään yksi+ : kovasti onnea ja vauvaliimaa sydänverelle

Jaksamisia myös kaikille pistelijöille ja piinailijoille! Perässä tullaan toivottavasti pian..

anya millaiset sun ca12-5 arvot on yleensä olleet (siis millaisissa lukemissa)? Hyvä, että muistuttelit tuosta: lisäilin sen tuonne endo-ketjuun muillekin tiedoksi. Itselläni endoa varmisteltiin myös tuon arvon kautta.. Nyt mietin, kun itsellä pian alkamassa eka ivf, että miten endo reagoi, että seurataanko tuota arvoa miten hoitojen aikana.. :confused:

Meg itse olisin myös ehdotellut myös tuota prolaktiinia ja kilppari arvojen tarkastamista. Endon tilanteen ja muutoksen näkee myös kuten anya kertoi. Sen tarkemmin en muista arvoista osaa itsekään sanoa..

ON: tällä viikolla lääkäriin ja toivottavasti kuulen hyviä uutisia ja hoitoajankohtakin alkaa tarkemmin hahmottua...
 
Viimeksi muokattu:
HalleB ja Lili_78: Olen pahoillani. : / :hug:

Mie kysyin viimeksi, kun soitin OYS:iin, tuosta kiinnittymisestä ja siitä voiko sitä tutkia tai joten auttaa. Viime syksynähän me saatiin hyviä alkioitä kyytiin, mutta kumpikaan ei tarttunut. Kuulemma ei kiinnittymistä voi pahemmin tutkia, että se on ihan kiinni siitä alkiosta miten käy. Kuulemma se jokin liimakaan ei auta, jos alkio ei ala kehittymään. Olen minäkin miettinyt, että olisi kiva päästä taas joihinkin testeihin, mutta ei niitä varmaan tuolla julkisella puolella tehdä, koska kerran ne on tehty.
 
Juu, kyllä tähän tulokseen alkaa jo turtumaan ja tottumaan...ja kyllästymään.
Nega. Eli ei mitään uutta tällä rintamalla.

Sen vaan tietää itse sisäisesti jotenkin jo heti et nappaako vai ei, joten tässä on vajaa pari viikkoa jo valmistauduttu tähän vastaukseen.
Sen plussan syksyllä tunnistin kyl enne testiä ja tiesin sen keskeytyneenkin ja siksi varmistin sen veritestillä.

Mutta. Jahka vuoto alkaa (luget jäi siis tänään aamulla pois) ni alan samantien napsimaan zumenoneja (tahdon tän kierron noitten kans ihan vaan sen takia et ei ainakaan mene ohi siirto sen takia et ovis osuis väärälle päivälle ja sit alkaa jo pian tuo kesätauko kummittelemaan)
Mitäpä tässä vartoilemaan sen kauempaa....jahka ne kaks huurunenäistä kaverusta vaan heräilee kevääseen putkilostaan :)
 
:( Voi ei.. Nää viestit saa mut jännittään tuplasti enemmän omaa testipäivää. Jotenki vaan tuntuu, että ite joutuu käymään samat ajatukset läpi tässä tovin päästä.. Että eihän mulla nyt voi onnistua kun ei muillakaan.. Oompa taas positiivinen :D
 
:hug: Miukumau ja Barbapörrönkin kuulumiset luin toisesta pinosta, pahoittelut ja voimia!
peppi sulla on niin ihanan näköinen koira tossa kuvassa, meillä kanssa kaksi koiraa ja ovat meidän elämän keskipisteet ja suurena apuna lapsettomuuden hoidossa!
kn071 laita sinä sitten plussajuna käyntiin, niin mä tuun resiinalla perässä!
 
Halle, Lili, Miukumau: Oon niin pahoillani! :hug:

Anya: Mulla on myös endo, mutta ei olla tuollaista arvoa koskaan otettu. Pitääkin joskus kysyä miksei. Ehkä siksi kun mun endo on niin selvästi näkyvissä ultralla ja todettiin olevan voimissaan kun kasvoi samoihin mittoihin 3 kk leikkauksen jälkeen... Ei siis ole ikävä kyllä epäselvyyttä siinä. :kieh:

Kevätkello: Tervetuloa taas hoitokiertoilemaan! Vaikka aina sitä toivois ettei kenenkään tarvis tänne palata...

ON: Illalla irrotuspiikki.
 
Pahoittelut Lili, MiukuMau ja Halle :hug: Kunpa tää ois teidän kohdalla nyt vihoviimeinen nega.

Kyllä on ku yö ja päivä julkisen ja yksityisen touhut! Meidät otettiinkin aiemmin kerrotusta poiketen tulojärjestyksessä sisään, ei mitään esilääkityksiä vaan samantien ukko koppiin ja eukko pötkölleen jalat levälleen ja piikkiä toosaan ja tippa suoneen. Siinä sitten lääkäri ultraili eka ja juttu kun oli luokkaa; onpa tosi ohut limakalvo ja kyllä täällä muutama näitä munasoluja löytyy niin siinä jo alkoi vedet valua silmistä, ja kun se mieskään ei päässyt paikalle.. Sit kun se ite punktio vielä kaiken lisäksi kirpaisi aika ajoin niin siitähän se niagara repes, tuntui tosi surkealta. Viimeks (yksityisellä) ei toimenpide tuntunut ollenkaan ja kohtelu oli lempeää ja oma mies oli vieressä turvana ja kaikki oli ihan erilaista.

Meille ei siis nyt kerrottu yhtään mitään mistään (paitsi biologi huuteli sieltä että kyllä täällä saattaa olla yli 7kpl munasoluja..), kuulemma munisten kypsyyskin selviää vasta viikolla, sperman laadusta ei mitään hajua, ICSIÄ pyysin ja pitkää viljelyä - ei tipu. Mies ei saanut sairauslomatodistusta, vain todistuksen polilla käynnistä. Että palkattomaks meni.

Soittaa ja häiritä ei kuulemma saa eikä kysellä hedelmöittymisestä, se ilmoitetaan sitten siirtopäivänä, mikäli se tulee. Armollisesti soittavat kuulemma sentään niin etten turhaan hyppää junaan. Eli torstaina nyt sitten pitäis siirto olla. Ja ihmettelimme kyllä kovasti äsken sitä kun tuossa lapussa jossa on tuo siirron ajankohta, lukee myös että soluja 14!! En siinä pöhnässä edes tajunnut koko lappua siellä, nyt vasta rupesin katteleen. Mut siis mitä ihmettä, munasolujako? Ja nekö ehti sittenkin laskea ne jopa? Onko nuo kypsiä vai mitä hittoja? Sitäkin se hoitaja muisti toki päivitellä ja rypistellä otsaansa, kun miehellä sitä kuumetta ja flunssaa ollut pari päivää. Antoi kyllä täti viestinnällään semmosen kuvan että joo kyllä teillä nyt pilalle meni kaikki ja siittiöt mennyttä kamaa.

Että nyt sit vaan ootellaan paniikissa, kun ei muutakaan voida.
 
Viimeksi muokattu:
Iinamiina: ei oo totta, että noin huonoa palvelua? Olipa ikävä kokemus.
Itsekin olen saanut julkisella sellaista kohtelua, että olen ymmärtänyt olevani ns. ilmaisissa hoidoissa.Heillä ei ole paljoa venymisvaraa.
Meillä kyllä tehtiin ICSI kaikkiin, mutta johtui solujen vähyydestä. Jos teillä on 14 ja miehellä sperma ok, luonnollinen hedelmöittyminen voi johtaa parhaaseen lopputulokseen. Ainakin meillä saatiin ekassa hoidossa pisimmälle kehittynyt alkio ivf:llä.
Voimia jatkoon !!
 
Viimeksi muokattu:
iinamiina: Kyllä ne siinä lapussa ne 14 solua on ne mitkä on löydetty siis ainakin meidän lapussa luki se 6. Oli niitä ollut enemmänkin mut raakoja. Eli taitaa toi 14 olla ihan hyvä määrä :D
Ja meille oli ainakin automattisesti tehty se icsi kun oli huono sperma, että jos teilläkin tälläistä on miksi teille ei tehtäisi ? Jollakin on ollut siellä huono päivä :mad:

Meillä jäi taas ihan eri kuva tosta tays:ta laitto meille lintumusat soimaan , mies oli mukana ja otettiin hyvin huomioon, sai lääkettä lisää kan sattu punktiossa. Siirtoon kun meet sinne ovumia klinikalle niin siellä ainakin hyvä palvelu ne käy kyllä läpi kaikki asiat mitä haluat tietää. Tsemppiä siirtoon!!! Toivottavasti tulee top top alkioita ja monta :hug:
HalleB ja Lili_78

:hug:

Täällä pp5 ja ei oikeastaan mitään oireita voi kun jo tietäis miten kävi ?? Mä oon kärsimättömämpi kun ennen ekaa lasta miten tää näin voi mennä ? ai niin rinnat on kipeet, mutta ne on ällö lugeista

T: Leppis ja Tiuhti pp5
 
Hei!

Kiitos kaikille kannustuksesta!

HalleB, Lili ja Miukumau Voi ei! Olen hirveän pahoillani, olisin niin toivonut toisenlaisia uutisia. Voimia, :hug:

Iinamiina :hug: , toivottavasti punktiotulos korvaa kaikki tämän päivän ikävät kokemukset!
 
Huomenta! Mulla edelleen juilintaa alamahassa ja tuntuu ihan selvästi, pelottaa et onko menkkojen ennakointia? Ja rinnat oli tosi kipeet, nyt ehkä vähän helpottaa.Joo lugesteron on aika ällöä, just laitoin aamupallerot ja makoilen läppäri mahan päällä :)
Niin kertokaas minä pp ootte testannu?
 
"Tää kaikki sattui liian lujaa pieneen enkeliin,joka kaiken turhaan antaneena särkyi asfalttiin..."

Nega siis täälläkin,kyllä tämä on rankka polku,liian rankka:'(

Olen todella pahoillani Miukamau,Halle ja Lili:( Iso halaus teille kaikille:hug: Olisin niin toivonut teille onnistumisia!!!

Voimia kaikille muillekkin omiin vaiheisiinne,voi kun se plussaaalto nyt kevään aikana poimisi mahdollisimman monta teistä kyytiin:heart:
 

Yhteistyössä