11-hoidot

Lili_78: Hyvä, jos sait hieman mielenrauhaa :)

Tänään sulatetaan meidän kolmannen ICSI:n ainoat kaksi pakastealkiota. Toivon niin kovasti, että niistä edes toinen selviytyisi.

Edellisen hoidon ainoa pakastealkio kuoli, mutta ensimmäisen hoidon ainoat kaksi pakastealkiota selviytyivät silloin ja toinen oli pakkasesta tullessaa jopa TOP-alkio. Tässä voi käydä nyt ihan miten vain.. Jännittävä päivä todellakin.
 
Kiitos tsempityksistä :)

Soittoa klinikalta alkioiden menehtymisestä ei ole vielä tullut... Soittavat yleensä yhdentoista aikaan, jos soittavat. Koskakohan tässä uskaltaa alkaa hengittää?
 
Viimeksi muokattu:
Moikka. En olekaan tässä pinossa nyt moneen päivään käynyt..
Kiitos tsempeistä :)

Testattu on sunnuntaista lähtien negoja ja nyt menossa kp 2. Joten se piina oli nopeasti ohi.
Luteaalivaiheen pituudeksi jäi 9-10pv eli ei siinä oikein edes mahdollisuuksia ole, vaikka hedelmöityminen tapahtuisikin.

Aion silti käydä huomenna verikokeessa ihan vain sen vuoksi, että haluan tietää onko mitään yritystäkään ollut. Ihmeellisiä viivanpaikkoja sain testeihin, muttei koskaan mitään sen vahvempaa.
Eilen aamulla alkoi vuoto.

Aikamoinen pettymys oli kyllä, kun jotenkin aavistukset oli niin hyviä silloin heti alussa. Mutta näin tämä menee. Ei auta vaikka kuinka asennoituisi hyvin... kun se ei onnistu niin se ei onnistu.

Ei muuta kuin tsemppiä kaikille ja parempaa onnea piinailijoille.
Minä siirryn varmaan takavasemmalle odottelemaan juhannusta (ja siinä ennen juhannusta tehtävää 1. ICSI:tä).
 
Voi kun tylsää, iloksi. :( Pahoittelut.

syssylle huomiseksi tsemppiä!

toivelinnulle halaus :hug: Toivottavasti on jo parempi mieli!

ON: 10 alkiota saatiin 21 solusta. Aika kova kato taas, mutta ihan hyvä tulos kuitenkin. Huomenna siirto, joko 1 tai 2, riippuen miltä pikkuiset näyttävät.
 
Itse olen teitä vaan taustalta seurannut.
Onnea plussanneille ja pahoittelut neganneille.
Iloksi Pahoitteluni..

Joku_päivä ja joku toinenkin oli hoidossa Felicitaksessa???

Kannattaa pyytää että viljelisivät pitkään eli 5vrk alkioita.Itsellä tämä ainakin toimi ja plussa tuli siis 3.ivf hoidosta.

Meillä meni niin että pitkällä kaavalla saatiin vain 12 munasolua joissa vain 5 oli alkio.Kaikki hedelmöittyi mutta kaksi oli normaaleja ja niitä siis viljeltiin 5vrk ja 1 kehittyi sitten blastoksi asti.
Ja tukihoitona kortisooni ja miniasperiini.

ja lääkäri rupesi jo puhumaan että seuraavaksi pitäis miettiä ehkä lahjamunasoluja.

Toivottavasti nyt saisin tämän pienen syliin asti.
Kympin hoidostahan meille tuli plussa mutta meni kesken rv8+
 
Viimeksi muokattu:
iloksi: :hug:
Kurja homma :( itselläkin oli viimeksi tosi positiivinen asenne ja olo, ja siltikään ei vaan lykästänyt... Mutta kuten Joku_päivä mua aiemmin kiltisti lohdutti, ens kerralla on sitten meidän vuoro, se on sovittu :)

Syssyn lisäksi kiitos Joku_päivä kun kerroit noista julkisen kuvioista! Jäin vaan miettimään, että itse oon kyl tosiaan -78 mut mies on 40, eli liekö se sitten este Kela-korvaukselle... Pitänee soitella sinne ja koittaa selvittää.

Syssy - oletan, että PAS on sujunut mallikkaasti kun ei mitään ole kuulunut!? :)
 
Ai niin, ja tsemppiä (kaikkien muiden lisäksi) myös toivelintu :hug:
Välillä tuntuu tosiaan niin valtavalta tämä kaikki, ja hurjan surulliselta. Ja hävettää tunnustaa, että helposti puran hermostuneisuutta miehelle kiukuttelemalla... :( Sitä aion nyt vähentää, eipä oo kiva tämän kaiken lisäksi, että rouva on jatkuvasti ku myrskynmerkki... ja ilman syytä, sillä kyllähän tässä kuitenkin on enemmän surullinen kuin vihainen. On vaan jotenkin liian helppo purkaa tätä turhautumista just niihin läheisimpiin ja rakkaimpiin. Mutta aion yrittää olla pää pystyssä ja iloisempi tästedes :)
 
iloksi ja toivelintu , se on isot halit molemmille!

shenda, jep Felicitaksella olen ja tiedän, että plussannut annuli81 oli myös, muista ei tietoa. Meillä viimeksi viljeltiin öööö... 4 päivää jos en väärin muista. No sillai kuitenkin, että siirretyssä kaverissa oli 7 solua ja pakkasessa on yksi 9 ja yksi 7-soluinen.

syssy, saitko kyytiläisen/kyytiläisiä?

Lili_78, hmm, nyt heitit vaikean, en tiedä miten miehen ikä vaikuttaa vai vaikuttaako lainkaan? Tietääkö kukaan muu vaikuttaako miehen ikä KELA-korvauksiin?

ON: ihme on/off vuoto käynnissä... alkaa loppuu alkaa uudelleen... ? No tiistaina lääkäri sanoikin, että on huono kierto limakalvon osalta ja vielä follien "jämiäkin" punktion seurauksena munasarjoissa. Toivottavasti nyt sais paikat kuntoon, niin ensi kierron luomuun päästäis sit sitä luomu PASia kokeilemaan....
 
iloksi: Kävipä kurjasti. : / :hug:

Lady_Gigi: Kiitos, Tsemppiä kyllä tarvitsen.. :)

Lili_78 ja Joku_päivä: Ei oo kyytiläiset vielä mukana. Toivottavasti huomenna on. :) Klinikalta ei tullut soittoa, joten jotain siirrettävää siellä on. En uskaltanut soittaa klinikalle iltapäivällä ja kysyä, että onko siellä yksi vai kaksi odottamassa ja minkä kuntoisia... Tällä kerralla tämä PAS on vain jotenkin ihan kamalan pelottava. Olisi pitänyt laittaa mies soittamaan ja kysymään, niin ei tarvitsisi kärvistellä :p Musta on alkanu tulemaan ihan kauhea pelkuri näiden hoitojen edetessä. (Viimeksikin käskin hoitajan soittamaan miehelle veritestin tuloksen..) Mulla ei vaan oikein pää enää kestä näitä. :|
Huomisaamuna pitäisi tulla vielä se varmistussoitto hoitajalta. Sitä odotellessa...

Katjuskalle paljon tsemppejä huomiselle. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin :)
 
Viimeksi muokattu:
Toivelintu - mennään aika samaa aikataulua, puregonia uppoaa, ja näin on että mielen vetää matalaksi. Mulla ekaa kertaa pitkä kaava ja en voi uskoa että noi sumut oikeasti toimii jarruna...ei se orgalutganin piikitys kivaa ollut, mutta jotenkin siihen uskoin, että se on tosi jarru. Mun kauhuskenaario on että ultrassa todetaan munasolujen jo karanneen - tai sit ne ei ole kasvaneetkaan...kun ei turvota niin kamalasti...

Shenda - sulla takana useampi ivf ja mainitsit että pitkällä tuli vain xx munasolua... Tuliko sulla lyhyellä kaavalla paremmin munasoluja? mulla lyhyellä 21 f joista 8 munasolua ja laatu tosi heikkoa, joten lopulta ei pakkaseenkaan mitään. Saas nähdä auttaako tämä lyhyt kaava nyt jotenkin vai meneekö saldo huonommaksi... enpä usko että tämä pitkä kaava on meikän juttu, mutta ei taida julkisella lyhyeen edes suostua...

Paljon auringinsäteitä kaikille - töissä ollessa on tullut tuijoteltua ulos pakkaseen ja aurinkoon, ihanaa että on valoa. :)
 
Tänään tuli iloinen ylläri kun meidän suunnittelu soittoaika toteutuikin jo tänään. 1. Pas olis tarkoitus tehdä vko 14,mikäli kaikki menee hyvin. Pelasti mun viikonlopun, muuten olisin varmaan vaan mököttänyt.

Aurinkoista viikonloppua kaikille, tästä se taas lähtee:)
 
Täällä ilmottautuisi uusi toivekas mukaan ihanaan joukkoonne :)
Olen jo pitkän aikaa lukenut taustalla kirjoituksianne mutta nyt ajattelin uskaltautua kirjoittamaan, kun itselläni hoidot kunnolla alkoi...

Meillä siis ainoa toive ivf, koska molemmat munajohtimeni ovat poistettu....

Itse aika noviisi näissä hommissa mutta nyt on ensimmäinen ivf aloitettu, 2.2 pistin procrenin ja tänään ensimmäinen puregon pistos... ensi tiistaina sitten ultraan katsomaan miten puregon tepsii...
viikolla 9 punktio....
Jännittää jo nyt todella paljon, kun nyt vaan osaisi ottaa rennosti!!! (tiedän sen olevan mahdotonta :) )

Hurjan paljon tsemppiä kaikille ja pahoittelut niille jotka ovat joutuneet pettymään!!
 
Suuri kiitos kaikille ihanille lohtuhalauksista!:heart: On onneksi ollut jo vähän parempi mieli. Tällä hetkellä en tiedä kumpaa stressaan enemmän, että rakkulat on vieläkin liian pieniä, vai että auto jämähtää tuohon työpaikan eteen enkä pääse sairaalalle ultrattavaksi :D Pitää sitten tilata taksi.

Onneksi tosiaan mies on selvästi virittänyt itsensä oikealle taajudelle, ja itkun tullessa ottaa vaan syliin eikä kysele turhia.. Välillä huolehdin hänenkin jaksamistaan, tuntuu että meillä naisilla on helpompaa siinä mielessä, että voidaan reilusti olla kärttyisiä/surullisia ja laittaa hormonien piikkiin, mutta mies elää ulkoisesti melko normaalia elämää, vaikka varmasti sisällä kuohuu. Pitää yrittää muistaa antaa tilaa myös hänen tunteilleen ja peloilleen.

iloksille :hug:

Lady_Gigi, ihan hieno määrä alkioita kumminkin! Paljon onnea siirtoon, toivotetaan alkioille tervemenoa kohtuun seuraavaksi 9 kuukaudeksi!

shenda81, milloin teillä oli siirto? Toivottavasti kyytiläinen pysyy matkassa!

syssylle kanssa onnea siirtoon, onneksi puhelin pysyi hiljaa!

Meikku, mulla oli sumujen sijasta procren-piikki, jonka vaikutus kestää ens tiistaille. Itellä kun ei muusta kokemuksia niin ei vertailukohtia.. Mua ei myöskään juurikaan turvota vielä, mutta nippailut on lisääntyneet annoksen noston myötä. Menen ihan kohta ultraan, jossa saan toivottavasti hyviä uutisia. Toivottavasti pitkä kaava toisi teille tuloksen!

hanskis, hieno juttu että pääsette noin nopeasti eteenpäin!

Tervetuloa Syystoive! Minä kanssa ensimmäistä kertaa näissä hommissa, ja kyllä tämä aika tehokkaasti valtaa mielen.. Toivottavasti tämä kerta jää meille molemmille viimeiseksi! Tsemppiä piikittelyyn!
 
Kylläpä olen iloinen nyt :)
Biologi soitti ja kertoi, että molemmat alkiot on eilen selvinny sulatuksesta ja molemmat ovat lähteneet jakautumaan. :heart: Jes!!

Siirto on vasta päivällä sitten, mutta nyt jos ei ihmeitä tapahdu niin kaksi pikkuista pitäisi lähteä matkaan.
 
Hienoa Syssy! Odottelen vielä iltapäivälle, että saat lapset ;) matkaan. Siirrän sitten piinailijoihin. :)

Tervetuloa Syystoive ! Toivottavasti saadaan nyt mahat pystyyn kaikille kesäksi tai syksyksi ainakin :)

On: pp7 ja aamulla mietin, onko nämä lisääntymisvehkeet meikäläisen tapauksessa vaan koristeeksi tarkoitettu :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
******************11- hoidot**********************


syssy.....................3. icsi pas......................vk 7
Katjuska-79...........1. ivf...............................vk 7
Lady_Gigi...............3. icsi………...pitkä...........vk 7
Jenna-76...............3. icsi.............................vk 7
Heidh....................3. icsi pas.......................vk 7-8
carpalo...................1.ivf/icsi 1.pas...............helmikuu
batinka .................1. icsi 1. pas...................helmikuu
Garfield..................2.icsi 1.pas....................helmikuu
Rebec....................1. icsi 1.pas...................helmikuu
Toivelintu..............1. ivf/icsi.........................vk 8
Mollamaija82............2.ivf........... ............ .....vk 8
Jessie82.................1.ivf.......... ........ ...........vk 8
SaaraX..................4. ivf .............................vk 8
millis1981...............1.ivf 2.pas.....................vk 8
Peppi1981..............2. icsi 2. pas..................helmi-maalisk.
Hopping................3.icsi........... .lyhyt. ..........helmi-maalisk.
Sintu74.................3.ivf........... ....... ..............helmi-maalisk.
Syystoive..............1.ivf.................................vk9
Milli81...................2. ivf.............pitkä...........vk 9
Kaarne..................1. ivf 1. pas....................vk 9
toivorikas-72...........4.icsi:n 1.pas..................vk 9
Avolavapaku...........1. Icsi............................vk 11
Pumppu.................1.ivf...............................vk 11
Barbapörrö13........3. ivf/icsi..........................vk 12
UnelmaSirpaLeena..2.ivf...............................maalisk.
Meg......................2.ivf.......... ... .................maalisk.
lapseton81.............1.ivf............ .......... .......maalisk.
Neela Naranja........2. ivf.............................maalisk.
HalleB...................2. icsi............................maalisk.
AdAstra.................2. ivf/icsi…….................maalisk.
Lili_78....................4.icsi............................maalisk.
Michele..................3.icsi 1. pas...................maalisk.
kn071....................1.ivf................................vk 13
Joku_päivä.............3.ivf 1. pas..................vk13-14
Miimii-75................2.ivf................................vk 14
Hanskis..................2. ivf/icsi 1.pas................vk 14
chidi......................1.icsi........................huhtik.
Susirouva..............1. ivf..............................toukok.
Mequ....................1. ivf..............................toukok.
Talvitaika..............1.ivf........... .......... ..........toukok.
Kevätkello..............1.ivf.......... .....................toukok.
iloksi......................1.ivf/icsi..........................kesäk.
tipetsu...................1.ivf........ ....... ..............
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
MT79.....................2. icsi……….…..........
nainen83................4.ivf...................
MiukuMau...............2.icsi 1.pas……
Mörkötys.................2.ivf/icsi............
-Nella.....................1.ivf 1.pas.............
kolmisin..................4. icsi.....

*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

fiia 69...............3.ivf 1.pas.........2.............9.........23.2.
myy75..............1.ivf..................2.............9..........21.2
sydänmaalakka..2.ivf.................1.............8...........24.2.
Mansikkatyttö....2.icsi 1.pas.......2.............7..........25.2.
NormaJeane......1. ivf................1.............3..........25.2.
futuremami.......2.icsi................2.............2............2.3.


****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi.........PP

Smirg.............1.ivf 1.pas.............:heart:............vt/130.......13
Mizze77............1.ivf...................:heart:... .........vt/194.......12
kaz....................luomu................:heart:.............kt.........
Annuli-81........... 2.icsi................:heart:............vt/43........11
 
Hieno juttu syssy! Onnea siirtoon!

Ja nyt omaa napaa:

Onkin vähän erilaiset suunnitelmat loppuhoidon kohdalla kuin ajattelin. Kävin siis äsken ultrassa, ja annoksen nosto on kait tehnyt tehtävänsä, oikealla 7x11-12mm ja vasemmalla 2x7-8mm ja 2x11-12mm (en kyllä ymmärrä miten vasemman puolen 10 rakkulaa on muuttunut kahdessa päivässä neljäksi.. Voihan se olla ettei nähnyt kaikkea. Keskiviikkona joutui vääntämään ja kääntämään tosi kauan, nyt katsoi aika nopeasti, eri lääkäri taas..), ja vielä siis 6 päivää aikaa kasvaa.

Meillä punktio onkin vasta ensi torstaina, ja tehdään pitkä viljely, eli siirto vasta kuun vaihteessa maanantaina tai tiistaina! En oikein tiedä mitä mieltä olisin asiasta.. Toisaalta harmittaa että tätä odottelua jatkuu vielä melkein kaksi viikkoa (ja piinailukin jatkuu viikon pidemmälle kuin kuvittelin..)! Toisaalta sain sen käsityksen, että jos alkiot jaksavat kasvaa blastokystiksi, niin niillä on paremmat mahdollisuudet myös jatkossa.. Mutta toisaalta pelottaa, että ne kupsahtaa kaikki ennen siirtoa. Ja onhan aika pitkä aika jännittää niiden kohtaloa torstaista maanantaihin tai tiistaihin.. Huoh.

No, ei kai tässä auta muu kuin totella :D Vielä siis 4 pistosta puregonia 225IU, tiistaina pregnyl ja sitten menoksi!

(Autokin lähti käyntiin, vaikka -30.. Saa nähdä lähteekö työpäivän jälkeen.. Lämpimämpää kiitos!)
 
Negoja on ropissut ikävästi :hug:
Lady_gigillä oli hyvä saalis punktiossa.
Itsellä ei edelleenkään kehumista. Punktio meni hyvin, mutta saatiin vain 5 munasolua. Aikaisemmat hoidot ovat tuottaneet tulosta tuplaten.
No, pääsin pian punktion jälkeen kotiin reippaana. Kului joku 5 tuntia aikaa, niin vatsaa alkoi polttelemaan julmetusti. Kipu oli sellaista aaltoilevaa. Voimakkaimman kivun välissä helpotti hetkeksi. Vatsa meni myös aivan kuralle. Soitin sairaalan päivystykseen ja sain ohjeen ottaa särkylääkettä ja lähteä sairaalaan vasta jos kipu vielä yltyy. Pääsin sentään vielä kävelemään kivulta, just ja just. Tänään se suurin kipu on jo hellittänyt ja olo on siedettävä. Ihanaa.
Mies oli kyllä mielestäni aivan torvi tässä asiassa. Lupasi viedä sairaalaan jos haluan lähteä, mutta "kun on näin myöhä, niin jäät sitten sinne". Voi pyhä jysäys! Ihan kun sairaalaan mentäisiin niinkuin hotelliin, että Moro mä tulin nyt, yksi yöpyminen kiitos. Sanoin, ettei se ole mikään hotelli, niin alkoi se vähän ehkä miettiä sanomaansa... Olkaa onnellisia huolehtivista ja välittävistä miehistänne jos teillä sellaiset on. Tämä minun tapaus ei ota kainaloon eikä rutista jos itku pääsee. Yksin saan nuolla haavani ja märehtiä hoitoni.

Sain juuri tätä kirjoittaessani puhelun klinikalta, että viidestä solusta kolme oli hedelmöittynyt. Suunnitteilla oli pitkä viljely, mutta nyt sille saa heittää hyvästit ja kahden alkion siirto onkin jo nyt huomena, lauantaina.

Muoks. Toivelintu Sinänsä harmi, että punktio siirtyy torstaille, mutta ehkä sieltä sitten tulee parempi tulos.
Meillä on tehty pitkä viljely 2 kertaa ja se on mielestäni ollut OK. Saadaan valittua ne vahvimmat yksilöt. Testipäivä ei ole siirtynyt pitkän viljelyn takia. Olen saanut saman testailupäivän kuin muutkin samana päivänä punktioidut, mutta normiviljelyn jälkeen siirrossa olleet. Eli meidän klinikka ohjeistaisi näin:
Punktio päivä torstai 24.2. (siirto seuraavan viikon alussa jonain X
päivänä) testipäiväksi tulee 12.3.

Sydänmaanlakka Minulla oli kaikki piinapäivät vähin oireettomia kun plussasin kerran. Tämä meni valitettavasti kesken...

Jenna ja PP MIINUS 1 ;D
 
Viimeksi muokattu:
Meg
Hei kaikille :wave: Olen sumutellut nyt muutaman päivän, milloin teillä alkoi tulla oireita sumutteesta? Entä menkat alkoi? Välillä nippasee mut eipä oikein muita oireita vielä, vois luulla että vaikuttaako tämä aine ollenkaan, tosin se jälkimaku suussa voin todeta että oikeaan paikkaan ainakin mennyt :D
 
Jenna-76, kurjaa että saitte noin vähän munasoluja ja että vain muutama jaksoi alkioksi asti.. Toivotaan että ne on erityisen sisukkaita yksilöitä! Olikohan toi sun kipuilu punktion jälkeen jotain hyperin esiastetta? Onneksi ei mennyt huonommaksi, ja voit jo paremmin.

Mulla tuli ihan kamalat pelot tuosta pitkästä viljelystä, jotenkin tuntuu että se lääkäri teki ihan lennosta tuon päätöksen, ja lähinnä siksi että punktio venyy torstaille.. Äh, päähän sattuu tämä pähkäily!

Tiedän että jos selviävät viljelystä, niin onnistumisen todennäköisyys kasvaa, mikä on tietenkin ihan ihannetilanne jos sellaisia saadaan aikaiseksi.. Ja tähän lähtisin tosi mielelläni jos tietäisin että rakkuloita on paljon. En vaan kuitenkaan ymmärrä, miksi näin vähäisillä rakkuloilla tässä vaiheessa (yht 11, joista 9 tällä hetkellä isompia), aletaan edes tekemään tuota pitkää viljelyä.. Nopealla selailulla porukalla on ollut tyyliin 20 rakkulaa tai jopa alkiota, kun on alettu tehdä pitkää viljelyä. Tai siis eikö se pitäisi päättää siinä vaiheessa että moniko niistä hedelmöittyy? Koska olen julkisella, niin meillä ei käsittääkseni voi tehdä niinkuin sinulla Jenna-76, eli jos eivät pärjää hyvin, niin lauantaina ei tehdä siirtoja..

Nyt stressaa jotenkin kahta kauheammin tämä, että joka kerta eri lääkäri. Mulla on ollut kaikilla viidellä polikäynnillä eri lääkäri. Ja tosi erilaiset tulokset ne sai aikaan. Keskiviikkona oli rakkuloita yhteensä 20, ja tutkimus kesti tosi kauan, oli vaikeaa nähdä kaikkia. Tänään siis vain 11, ja varmaan minuutin verran katseli niitä, jos sitäkään.

Tuli vielä sekin mieleen, että jos niitä rakkuloita onkin kuitenkin enemmän kuin mitä tän päiväinen lääkäri löysi, ja puregonia jatketaan vielä 4x225IU, niin kuinkahan sieltä sitten pärähtää hyperi.. Koska keskiviikkon lääkäri oli sitä mieltä että luultavasti lasketaan annosta loppua kohden..

ARGH! Todella raivostuttavaa epätietoisuutta!

Summa summarum, mulla on sellanen olo että nämä päätökset vaihtelee kokoajan, ja että ne tehdään aikataulun ja viikonpäivien ehdoilla, ei todellisen tilanteen ja potilaan ehdoilla. Itse olen toki vaan maallikko, ja pitäis kai vaan uskoa lääkärin sanaan.. Silti epäilyttää kun kokoajan eri tyyppi arvioi tilannetta. Toivottavasti kaikki menis hyvin ja tää on vaan mun herkistelyä ja ylireagointia.
 
Toivelintu, meilläkin tehdään nyt julkisella pitkä viljely alkioille (mikäli niitä nyt edes saadaan).. 1. IVF tehtiin yksityisellä ja normi 2. pvän lyhyt viljely silloin, alkioita oli 8kpl. Mun mielestä suotta suret, siinähän vaan menis aikaa (ja rahaa!) ihan hirveesti hukkaan ja turhaa odottelua ja piinaa ja epätietoisuutta kun niitä epäkelpoja alkioita siirreltäisiin ihan 'turhaan', kun taas pitkän viljelyn tuloksena nähtäisiin heti, mitkä voi ja kannattaa siirtää. Sit jos eivät selviä niin taas nopeemmin pääsis eteenpäin hoidoissa. Näin mä nyt ajattelen tällä hetkellä. Pistää vihaks ja oon niin surullinen että meillä meni melkein vuosi tässä nyt ihan hukkaan, kun niitä alkioita siirreltiin (ehkä) turhaan. Toki tiedän että sattumallakin voi olla osansa ja miljoonalla muulla seikalla. Ja olen kuullut myös että sellainenkin alkio, joka laboratorio-olosuhteissa on kuollut pitkässä viljelyssä jossain vaiheessa, niin kohtuolosuhteissa olisi voinutkin kiinnittyä ja lähteä kasvamaan. Otapa näistä nyt selvää sitten!! Mutta silti oon nyt sitä mieltä että ehdottomasti pitkä viljely, paremmat mahdollisuudet. Mä en siedä enkä kestä enää yhtään tätä odottamista, tekee mut hulluksi ja saa elämän tuntumaan pelkältä mustalta puurolta.. Mieluummin sit vaikka alkiot kuolee ja päästään nopeesti yrittämään uutta! Mut siis ymmärrän tosi hyvin noi sun pohdinnat ja epävarmuudet! Tsemppiä!
 
Hei Meg Mulla ei ole sumut paljon oireilleet. En kyllä ole tarkkaillut itseäni kovinkaan tarkasti sumujen aikaan. Huonotuulisuutta saattoi olla, mutta johtuiko se sumuista vai olisiko sitä ollut muutenkin silloin, en tiedä. Sumut aloitin kp21 ja menkat alkoi kp27. Yleensä mulla alkaa vuoto siinä kp30. Kyllä se sumu varmasti vaikuttaa, toivonmukaan olet onnellisesti oireeton :)

Toivelintu Olen kanssa miettinyt olisiko tämä joku hyperin alku, toivonmukaan ei, sillä silloin ei kai saataisi huomena alkioita matkaan. Mulla on ollut aikaisemmin kymmentä solua pitkässä viljelyssä, niin molemmilla kerroilla on ollut komeat blastokystit siirrossa. Minulla on aina punktio ollut torstaina ja siirto sitten vasta tiistaina.
Varmaan jää huono maku suuhun jos tuntuu, että pelataan vaan viikonpäivien kanssa, eikä oman tilanteen mukaan. Eikä tuokaan kovin paljon luottamusta herätä, kun on aina eri lääkäri. Minua hoiti aina sama lääkäri ja se tuntui mukavalta, kun hän tunsi tilanteeni niin tarkkaan. Tässä touhussa riittää jännitettävää ja stressattavaa ilman lääkärinvaihdoksiakin.
 
Mä en kans usko että tuolla tehdään mitään toimenpiteitä viikonloppuisin.. Ovumiakin oli aina weekendit kiinni ja TAYS:llahan on sama labra : / Että se kieltämättä vähän pelottaa ja jännittää.

Äkillisen paniikkihäiriön ja vainoharhan takia jouduin vähän poistelemaan viestejäni ja muuttamaan nikkini.. Tullu oltua vissiin vähän turhan avoin täällä tiettyjen asioiden suhteen... Älkää antako häiritä!

- Miimii-75
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos rauhoitteluista Jenna ja iinamiina :) Ite oon kanssa Taysissa hoidossa, ja siellä ei viikonloppuna tehdä mitään.

Kai se nyt vaan on sitten yritettävä ottaa rennosti.. Saiskohan jostain väliaikaisen lobotomian? Tottahan se on, että toisaalta parempi että jos kaikki kuolee niin kuolee sitten ennen siirtoa, jos eivät kerta pidemmälle pärjää. Kuitenkin tuntuu olevan niin monta muttaa matkassa.. Ja en jotenkin jaksa uskoa, että noista 11 rakkulasta saataisiin kaikista solu. Tai voihan sellankin ihme kai tapahtua.

Äh, nyt lopetan pyöriskelyn tässä ja menen päikkäreille, kamala päänsärky!

Parempaa mieltä muille, ja olkaa onnellisia te, joilla on sama lääkäri koko paskan lävitse!:|
 

Yhteistyössä