11-hoidot

Kiitos vastauksesta Mansikkatyttö! Jotenkin näin olen asian ymmärtänyt.. Ja että usein myös käy niin että vain toinen alkioista kiinnittyy. Eli teidän klinikalla siirretään kaksi alkiota automaattisesti jos eivät top-luokkaa, saako siihen itse sanoa mitään? Jos siis hypoteettisesti ei missään nimessä halua kahta alkiota, niin kai lääkärien on pakko kunnioittaa potilaan tahtoa?

Joo rankkaa on ja tulee varmaan hetkittäin olemaan silloinkin jos vauvan joskus saa, oli niitä sitten yksi tai kaksi :) Kauhean vaikeaa ajatella mitä vastaisi, jos lääkäri kysyy omaa mielipidettä tuohon alkioasiaan.. Tuntuu välillä että on liian isoja asioita nämä pienen ihmisen käsiteltäväksi ja päätettäväksi. Huoh.
 
Ei kellekään väkisin montaa alkiota laiteta. :) Meillä on pakastettu parhaat yksittäin ja vähän heikompia jonkun paremman kaverina, eli on ollut molemmilla kerroilla 1 tuoresiirrossa ja pakkasessa 1+2+2. Sitten kun sulatetaan tuommoinen kahden olki niin on kysytty halutaanko molemmat jos ne on selvinny.

Nyt on jo niin monta siirtoa takana että aikovat siirtää heti tuoresiirrossakin 2. Meitä ei haittaisi tuplaraskaus ja -vauvat, vaikka se varmasti rankkaa olisikin!
 
toivelintui: meille laitettiin ekassa ivf:ssä kaksi alkiota siksi, että hedelmöittyneistä alkioista ei ollut siirtokelpoisia kuin kaksi ja nekin olivat kohtuullisen huonoja eli 2-tai 3-soluisia. :/ lääkäri sanoi kyllä ennen siirtoa että vain yksi laitetaan, mutta laitettiin kaksi koska oli vaan ne kaksi huonoa eikä pakastimeen olisi ollut mitään laitettavaa, joten parempi kyytiin kun roskikseen kuitenkin :)

täällä piinaillaan.. mahaa pakottaa enemmän ja vähemmän koko ajan ja päivät matelee, mutta kyllä se ensi viikko sieltä tulee joskus.. luget on rasittavia kun niiden kanssa pitää sotkea ja ne varmaan aiheuttaa tämän mahapakotuksenkin. jos tämä ei nyt onnistu (vaikka se onnistuu kun on pakko!) niin toisaalta on helpotus kun tulee parin kk tauko kaikkiin hormooneihin ja lääkkeisiin..

tsempit kaikille!
 
Kiitos vastauksesta myy75, harmi että teillä ei tullut parempia alkioita.. Mutta lukemani perusteella moni on myös vähän heikommilla alkioilla plussannut, joten toivotaan parasta!

Lady_Gigi, joo en mä ajatellutkaan että ihan väkisin :) Kiitos selostuksesta, tuo toimintatapa kuulostaa ihan järkevältä. Mitä lähempänä punktio ja siirto on, sitä enemmän itsekin ajattelen että ehkä sittenkin kaksi alkiota jos sellanen tilanne tulee. Olen vaan jostain saanut sellaisen käsityksen, että yhä enemmän ja mieluummin siirrettäisi vain yksi alkio, juurikin jos ovat hyvälaatuisia. Mutta tämäkin selviää sitten viikon päästä viimeistään! Toivotaan teille sitten kaksin kappalein nyyttejä loppuvuodeksi :)

Vielä aikaisempaan viestiin ja tuntemuksien vähäisyyteen: nyt alkoi mahaa vähän juilia, joten eiköhän siellä jotain kasva!
 
hanskis varovaiset onnittelut plussasta:flower: eiköhän se vuoto oo ihan vaaratonta:)

Meikku tää on joku uus trendi, et ultria on vähemmän. Meillä kolmen aikasemman sijaan kaksi.

Jenna juu follien kasvatteluun. Se on vähänku Menopur eli FSH:n lisäksi on LH:ta. Vitsi sul on hauska mies:D

futuremami onneks kuitenki omat riitti:)

Nella :hug:

Mua hirvittää kaksosraskaudessa ne paljon suuremman riskit vaikka mihin esim. keskosuuteen..ja ku oon tällänen pienikokoinen, ni ei ne lääkärit varmaan suostus laittaa ees kahta. Lääkäri oli OI:ssa ja IUI:ssakin tosi varuillaan, ku näky kaks johtofollia. Todella absurdi ajatus, että voisin edes joskus olla raskaana, ni eipä paljoo siinä mielessä hirvitä/hirvittäis kaksosriski
 
Nopeesti vaan, joo ei tääl kovin mieliala korkeella. Tänään soittelin klinikalle, 8 munasolua siis saatiin, joista 6 oli kypsää ja ne injisoitiin, ainoastaan 2 hedelmöittyi. Huomenna olis siirto, kaksi siis varmaan laitetaan, jos ne nyt edes jakautuu normaalisti. Olishan se ollu kiva saada pakkaseenki jotain, mut nyt ei käyny niin. Kai se kaksi on sentään parempi ku ei mitään, mut silti. Jotenki vaan pelottaa, että nekään ei selviydy siirtoon :(

Hanskis mun lääkäri sano aikoinaan, että vähän runsaampiki vuoto voi merkitä raskautta, mut tietty harvemmin. Jos pientä vuotoa, voi tosiaan, niinku joku tossa sano, olla kiinnitysvuotoa. Tsemppiä.
 
No niin. minut voi sitten lisätä tuonne listan hännille odottamaan 1. Pas:sia. Hcg liian matala. Tuomittiin kemialliseksi...:( Viikon päästä olis lääkärin soittoaika jossa selviää millä aikataululla edetään. Muille kovasti tsemppiä ja parempaa onnea kun täällä!!
 
Voi ei onpa kurjia uutisia!

futuremami, täällä pidetään kovasti peukkuja, että jaksaisivat lähteä kehittymään ne kaksi jäljelläolevaa! Varmasti todella inhottavaa saada tuollaisia uutisia pitkän odottamisen jälkeen.. Nyt ei auta muuta kuin toivoa! Voimahalaus ja jaksamista huomisen odotteluun!

hanskis, olen todella pahoillani.. Kurjaa kun ensin saa toivoa plussasta ja sitten käykin noin. Ei ole reilua.. Koita jaksaa! Ja toivotaan että pääset nopeasti pas:iin, montako alkiota saitte pakkaseen?
 
jahas se siitä kylmähermoisesta odotuksesta. eilen 17.45 menin tuli takapuolen alla apteekkiin (meni kiinni 18.00). apteekissa tuli tippa linssiin kun tuttu apteekkari toivotti sormenpäillä ja varpailla asti plussaa. kotona testasin digitaalisella testillä tulos: ei raskaana. ja ehdin jo toivoo. mutta niin sitä taas nähtiin. korkeelta tiputtiin ja lujaa....:headwall:
itkun kanssa laitoin ruokaa ja yritin olla normaalisti. päätin etten sure ennen ku menkat alkaa...
tiedän kyllä että olisi se testi näyttänyt plussaa jos oisin raskaana. mutta viimeiseen asti hullut toivoo parasta ja kiduttaa itseään. siis odotellaan menkkoja:snotty: :stick:
 
Viimeksi muokattu:
kolmisin :hug: voi ei, jaksuja kovasti.

Täällä miettii jo tulevaa, eli voisko joku mulle kertoo, et jos nyt ei tästä hoidosta tuu sitä plussaa, niin yksityisellä ku hoidoissa ollaan, niin milloin aikaisintaan saa alkaa suunnitella seuraavaa hoitoa, eli onko joku 2kk, 3kk puoli vuotta tai jotain?
Meillä siis ICSI hoito, lyhyellä kaavalla :)
 
Viimeksi muokattu:
Tänään on ollut taas sellainen päivä jolloin mieleen on monta kertaa hiipinyt epäonnituminen,olisi parempi olla vaan ajattelematta asiaa helpommin sanottu kun tehty,pienen nyytin alulle saaminen olisi niin suuri onnen täyttymys:kiss:.

Mansikkatyttö minulle luget aiheuttavat myös nälän tunnetta tuntuu et koko ajan pitäs jotain napsia.:)

Tuleeko kellekkään lugesteronista pahaa oloa?

myy75 millaista mahan pakotusta sinulla on?minulla on kans tänään ollut ns.mahanpakotusta ajoittain ja hirveä turvotus,jolloin mieleen tulee vahvempana epäonnistumisen pelko.

kaikille voimia:flower:
 
futuremami, toivottavasti ne kaksi jatkaa kasvaa oikein sitkeästi ja ihanaa että löysitte kaikille omat solut!

toivelintu, oletkin saanut jo paljon vastauksia. Minulle lääkäri ei suostu siirtämään kuin yhden alkion, koska minulle on nuoruudessa tehty kohdunsuun Loop-hoito solumuutosten takia. Se kuulema lisää keskenmenon riskiä ja siksi ei haluata myöskään kahta siirtää. Itse olisin kyllä siihenkin suostunut, koska olen itse kaksonen! =)

hanskis ja kolmisin, voih! :hug:

ON: 3.IVF:n 1. PAS suunnittelu oli tänään, tavoitteena olisi tehdä luomukiertoon yhden alkion PAS noin viikolla 13. Meillä on pakkasessa 2 alkiota omissa orsissaan. Lääkäri kertoi mielenkiintoisia juttuja tuosta, että joillakin pareilla tuo PAS on tuoresiirtoa parempi juttu, koska limakalvo ei tuoresiirroissa kuulema aina ehdi oikeaan vaiheeseen ja silloin limakalvo ja alkio eivät kuulema "keskustele" samalla tavalla kaiken lääkityksen ja punktion jälkeen kuin silloin, kun limakalvo on luomusti kasvatettu. Eli jään taustalle ja palaan taas lähempänä.

Tsemppiä kaikille :flower:
 
Viimeksi muokattu:
futuremami, yksityisellä myös yleensä yksi välikierto ennen seuraavaa IVF:ää.

hanskis, sama tilanne! :) tosin teillä toi suurperhe tosiaan pakkasessa.... PAS taitaa olla paaaaaaljon yksinkertaisempi toimenpide. Luomussa pitää tiukasti tikuttaa ovulaatiota (kp 11 alkaen, aikaisemminkin tarvittaessa, jotta saadaan selkeä nega ja sitten plussa. Samana päivänä myös eka UÄ). Ovulaatiotesti ohjeistettiin tekemään toisesta aamuvirtsasta eli käydä heti herätessä veskissä ja sitten 20-30 min päästä uudelleen ja testata siitä. Lääkäri suositteli suoraan Clearbluen testejä. Muuten sitten siirto samaan tapaan kuin raskaimmissa hoidoissa ilmeisesti sitten joskus kp 16-17-18 (?) ja Luget kyytipojiksi.

PAS-kertomukset tervetulleita! =)
 
Kysymyksiä riittää, koittakaa kestää. Tietääköhän viel joku et miten se ku miehelle tehtiin se kivesbiopsia toiseen kivekseen. Et milloin vois tehdä uudelleen, pidentääköhän tuo juttu nyt toisen hoidon aloittamista? En löytäny mistään, ku yritin haulla.

Kiitos vastauksista :)
 
Viimeksi muokattu:
Joku_päivä Oliko teillä jo tietoa koska pääsette Pas:iin? Mikä teidän pakastimen tilanne olikaan? En edes tiedä miten meidän alkiot on pakastettu vai onko niitä aina se kolme / olki...: /? juuri nyt tuntuu siltä etten ikinä enää lähde yhteenkään hoitoon, mutta mies yrittää onneks potkia meikäläistä eteenpäin. Seuraavan kerran kun testipäivä koittaa otan kyllä koko päivän vapaaksi. Kyllä oli raskas päivä, huh.
 
Kolmisin ja Hanskis :hug:
Hanskiksella on onneksi paaaljon alkioita pakkasessa, Kolmisin tilannetta en nyt muista.
Hanskis, vaikka nyt olisi fiilis, että ei ikinä enään tätä. On vain maailman paskin olo, niin kyllä se hiljalleen alkaa helpottaa. Olen varma, että sinäkin hetkenpäästä suuntaat jo katseen toiveikkaana uuteen yritykseen. Toivoa onneksi vielä on.
Futuremamille voimia siirron odotteluun. Kyllä ne kaksi alkiota siellä varmaankin hyvin jaksavat jakaantua.
Omaan napaani pistän mieheni kovasti kyselemän "lopetuspiikin" eli Pregnylin kahden tunnin kuluttua. Sitä odotellessa ajattelin oikaista itseni saunan lauteille hetkeksi. On tää yhtä odottamista. Tasan kuukausi tässä onkin jo vierähtänyt kelloa kytätessä. (15.1. alkoi sumut)
Ainakin mä aion nauttia perjantai aamusta täysillä, ei piippaa kello sumuttelemaan, eikä töihin. Paukkukoot pakkanen ihan rauhassa nurkissa, mä lämmittelen kotona takan kyljessä kissan kanssa :)
(Ei pidä antaa ajatuksen perjantaina alkavasta lugemössöilystä pilata tätä visiota :D )
Piinailijoille pitkää pinnaa :)
 
sydänmaanlakka mun mahan jomotus on sellaista menkkamaista pakotusta, jota on kyllä ollut kaikissa viime aikaisissa kierroissa (lääkkeillä tai piikeillä avustetuissa). Kaikista toki nega et en tiedä lupaako hyvää vai huonoa. Toivoa pitää kuitenkin pitää yllä että mun rupuset olisivat tiukasti matkassa seuraavat 9½ kk..

Kolmisin, voimia sinulle!

Tsempit kaikille!
 
******************11- hoidot**********************


syssy.....................3. icsi pas......................vk 7
Katjuska-79...........1. ivf...............................vk 7
Lady_Gigi...............3. icsi………...pitkä...........vk 7
Jenna-76...............3. icsi.............................vk 7
Heidh....................3. icsi pas.......................vk 7-8
carpalo...................1.ivf/icsi 1.pas...............helmikuu
batinka .................1. icsi 1. pas...................helmikuu
Garfield..................2.icsi 1.pas....................helmikuu
Rebec....................1. icsi 1.pas...................helmikuu
Toivelintu..............1. ivf/icsi.........................vk 8
Mollamaija82............2.ivf........... ............ .....vk 8
toivorikas-72...........4.icsi:n 1.pas..................vk 8
Jessie82.................1.ivf.......... ........ ...........vk 8
SaaraX..................4. ivf .............................vk 8
millis1981...............1.ivf 2.pas.....................vk 8
Peppi1981..............2. icsi 2. pas..................helmi-maalisk.
Hopping................3.icsi........... .lyhyt. ..........helmi-maalisk.
Sintu74.................3.ivf........... ....... ..............helmi-maalisk.
Milli81...................2. ivf.............pitkä...........vk 9
Kaarne..................1. ivf 1. pas....................vk 9
toivorikas-72...........4.icsi:n 1.pas..................vk 9
Avolavapaku...........1. Icsi............................vk 11
Pumppu.................1.ivf...............................vk 11
Barbapörrö13........3. ivf/icsi..........................vk 12
UnelmaSirpaLeena..2.ivf...............................maalisk.
Meg......................2.ivf.......... ... .................maalisk.
lapseton81.............1.ivf............ .......... .......maalisk.
Neela Naranja........2. ivf.............................maalisk.
HalleB...................2. icsi............................maalisk.
AdAstra.................2. ivf/icsi…….................maalisk.
Lili_78....................4.icsi............................maalisk.
Michele..................3.icsi 1. pas...................maalisk.
kn071....................1.ivf................................vk 13
Miimii-75................2.ivf................................vk 14
chidi......................1.icsi........................huhtik.
Susirouva..............1. ivf..............................toukok.
Mequ....................1. ivf..............................toukok.
Talvitaika..............1.ivf........... .......... ..........toukok.
Kevätkello..............1.ivf.......... .....................toukok.
iloksi......................1.ivf/icsi..........................kesäk.
tipetsu...................1.ivf........ ....... ..............
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
MT79.....................2. icsi……….…..........
nainen83................4.ivf...................
MiukuMau...............2.icsi 1.pas……
Joku_päivä..............3.ivf 1. pas..........
Mörkötys.................2.ivf/icsi............
-Nella.....................1.ivf 1.pas.............
Hanskis..................2. ivf/icsi 1.pas........
kolmisin..................3. icsi pas ? 4. icsi?

*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

iloksi..................3.IUI..........................................18.2
fiia 69...............3.ivf 1.pas.........2.............7..........23.2
myy75..............1.ivf..................2.............7..........21.2
sydänmaalakka..2.ivf.................1.............6...........24.2.
Mansikkatyttö....2.icsi 1.pas.......2.............5..........25.2.
NormaJeane......1. ivf................1.............1..........25.2.
futuremami.......2.icsi................2.............0............2.3.


****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi.........PP

Smirg.............1.ivf 1.pas.............:heart:............vt/130.......13
Mizze77............1.ivf...................:heart:... .........vt/194.......12
kaz....................luomu................:heart:.............kt.........
Annuli-81........... 2.icsi................:heart:............vt/43........11
 
Viimeksi muokattu:
kolmisin, olen pahoillani, voimia! :hug:

hanskis, teillä on onneksi noin hieno määrä pakkasalkioita, nyt vaan pas:ia odottelemaan!

Lady_Gigille onnea punktioon, mikäli täällä käy ennen sitä! Tulehan kertomaan kuinka meni!

iloksi taitaa olla seuraava testaaja, minkälaiset tilanteet sulla?

Itellä tänään kontrolliultra, ja tietenkin viime yö meni tuskaillessa, että entäs jos siellä ei mitään kasvakaan! On niin vähäiset tuntemukset vielä tässä vaiheessa.. No, muutaman tunnin päästä pääsee tästä jännityksestä, niin voi alkaa jännittämään seuraavaa aihetta :)
 
Hanskis ja kolmisin, kovasti voimia ja uutta uskoa. Ja Futuremamille pitkää pinnaa; uskon, että kaikki sujuu hyvin.

Onnea punktioon Lady_Gigi! Ja toivelinnun puolesta myös peukut pystyssä. Eipä ne mollukat aina itsestään ilmoittele, joten eiköhän kaikki ole niin kuin pitääkin.

Minut saa siirtää piinapuolelle, jos joku viitsii? Yksi alkio laitettiin ja jotain jäi pakkaseenkin. Tarkempimäärä selvinnee myöhemmin. Testipäivä on 25. päivä.
 

Yhteistyössä