11-hoidot

kaz
mansikkatyttö Ihan miten haluat. Veikkaanpa että torstaina ultran jälkeen pääsee sitten takaisin hoitoja odottaviin. : / Ei vaan jaksa uskoa, että kaikki menisi hyvin :ashamed:

kaz 7+5
 
Viimeksi muokattu:
NEGA :'(

Kiitos kaikille tsemppauksesta, mutta näinhän tässä kuitenkin kävi, pp13. Ihan hirveästi surettaa ja v***ttaa, miten tää VOIKIN OLLA NÄIN VAIKEAA :headwall: Miksi me ei saada kokea sitä suurta onnea :(

Uskon kyllä, että vielä onnistuu, en vaan tiedä, miks sen pitää kestää näin kauan. Enkä jaksais millään odottaa enää yhtään. Tuntuu niin pitkältä taas odottaa seuraavaa hoitoa... Siihen sit kuukauden päästä, maaliskuussa, JOS saadaan rahaa kasaan... HUOKAUS! Puhuitte noista miehistä, ja mä oon siitä onnellinen, että mun mies on ihan täysillä mukana, muistaa kaiken oma-aloitteisesti, ja huomioi nää hoidot töitään ja menojaan suunnitellessaan yhtä hyvin tai jopa paremmin kuin minä. Ja miehen takiakin surettaa niin paljon :( on vielä aivan loistava lasten kanssa, ja mun sydän särkyy, kun tämä omien lasten saaminen on näin hidasta ja vaikeaa. Mutta en suostu sanomaan, että mahdotonta. Vielä se onnistuu! Taas pudottiin korkeelta, mutta ei voi ku purra hampaat yhteen ja jatkaa uskomista...

Suuret halaukset kaikille muillekin pettyneille :hug: joku syy tähän kaikkeen on, ja osataan ainakin arvostaa sitä onnea sitten kun se kohdalle tulee.

Surullinen Lili :'(
 
Lady_Gigi tiedän tuon tunteen, kun sanot, että kuin lasta paimentaisi! Meillä se oli jossain vaiheessa aivan mahdotonta. Tuntui, että sai kokoajan vahtia, että syö ensinnäkin monipuolisesti ja ottaa ne vitamiinit. Jossain vaiheessa sitten kyllästyin ja selitin miehelle, että on hänestä itsestään kiinni mitä hän haluaa.
Kerroin omista tunteistani ja siitä, miten minä koen hoidot. Muistutin myös, että minä joudun kehossani käymään käymään läpi sen rankimman osuuden ja että toivon miehen helpottavan asiaa siltä osin kun vain asiaan pystyy vaikuttamaan(eli pitämällä itsestänsä huolta). Sanoin, etten enää ala vahtimaan vaan hänen on itse päätettävä mikä on tärkeää.
Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia. Vitamiinit unohtuvat satunnaisesti, mutta pääasiassa hän kyllä ne ottaa. Lisäksi ruokavalio on monipuolistunut.
Ja luulen, että viimeisimmän siemennesteanalyysin tulos vahvistaa käytöstä ja toimii palkintona siitä "työstä" jota mies on tähän mennessä oman osuutensa eteen tehnyt.

Toivottavasti teillä perjantaina on kaikki kunnossa ultrassa ja pääsette punktioon ilman ongelmia :) Toivon myös, että kaikki menee oikein hyvin :)

Tsemppiä kaikille piinailijoille! Ja onnea matkaan punktioihin!
 
Pahoittelut Lili negasta ja heidh hoidon siirtymisestä!
Annulille onnittelut!
Miten teillä muilla on hoidot vaikuttaneet painoon? Itse uskaltauduin eilen puntarille ja 5 kg tullut lisää! Laihdutin ennen hoitoja 10 kg ja nyt yksi piikittelykierros tuonut puolet takaisin! Ihan kamalalta tuntuu, pakko saada ne pois ennen seuraavaa hoitoa, muuten olen lähtöpisteessä. Mulla kyllä muutenkin paino sahailee helposti ylös-alas.
 
Annuli Kovasti onnea plussasta.

HAlaukset kaikille joilla hoito siirtyy,uusiutuu ja ennenkaikkea tuli huonoja uutisia. :hug::hug: Olen sitä mieltä,että meidän jokaisen vuoro on joskus.

Itte en muuten esikoisesta käynyt verikokeessa,kun testi näytti plussaa. Eikä ne väestöliitossa edes pahemmin maininneet asiasta. Pitäisköhän nyt sitten toisen kohdalla käydä jos nyt joskus päästään siirtoon. Luotin vaan niin siihen testiin.

Se on muuten jännä juttu,että sen vähän aavistaa miten ehkä hoidossa tulee käymään. Meillä silloin ekassa hoidossa tiesin jo,että perselleen meni. Oli sellainen tunne. LÄäkäri oli ihan ihmeissään,että miten se ei muka onnistunutt. Sitten ekan pas:in jälkeen oli taas varma olo,että nyt onnistuu. Oli myöskin eroa olotiloissa.Oli kokoajan paineentunne alamahalla yms. Silloin sainkin plussan testiin jo pp11. Uskalsin tehdä.
 
Annuli, onnea plussasta! Oliko etukäteen minkälaiset tuntemukset?

Tasapuolisesti halit ja lohdutukset teille joilla hoidot siirtyvät tai epäonnistuivat tällä kierroksella. :hug: Kyllä meitä nyt koetellaan!

Täällä on nyt viikko ovulaatiosta (indusoitiin 31.1. pregnylillä, kun 3-4 munarakkulaa näkyi ultrassa). Koko kuluneen viikon on ollut rinnat tosi kipeät ja väsy/nälkä/vilu. On myös ollut vihlaisuja alavatsassa, ihan kuin olis tehnyt vatsalihasliikkeitä (mutta en ole :whistle: ). Tietenkin mä nyt kuvittelen olevani raskaana :stick: Miehen kanssa heiluteltiin ahkerasti peittoja ovulaation aikaan, "lääkärin määräyksestä" ;), mutta on mutta kaikenlaisia valetuntemuksia aiemminkin ollut. Ja todennäköisestihän nämä johtuvat pregnylistä eikä mistään muusta. Tulinpa nyt kuitenkin spekuloimaan, kun oon päivätolkulla kuulostellut omaa oloa ja googlettanut raskausoireta. Niin, ja laskettaisko mulla pp:t pregnylin pistämisestä, vai siitä milloin munasolu on irronnut (tunsin sen viime keskiviikkona kovana vatsakipuna). No, nyt häivyn taas taustalle menkkoja odottelemaan :wave:
 
Onnea Annulille plussasta! Mahtava juttu. Älä kaz heitä kirvestä kaivoon, kaikki on varmasti hyvin!

Lillle voimia. ei oo helppo tämä tie ei.. :/

soitto tuli klinikalta että 9 solusta 8 oli ollut kypsiä ja 4 oli hedelmöittynyt normaalisti. En tiedä onko tuo sitten huono tulos? Tämä on kuitenkin nyt tulos ja toivotaan että nuo 4 olisivat sinnikkäitä sissejä ja saataisiin jotain pakkaseenkin, mikä ei nyt ole ollenkaan varmaa.. huomenna tulee vielä aamulla soitto, että kuinka ovat lähteneet jakautumaan ja KUN kaikki on ok, niin siirto on huomenna iltapäivällä ja saa ajaa toisen kerran 3 päivän sisään tuon 510 km. Nyt on sellainen fiilis että tämä onnistuu, koska sen on vaan pakko! :D

Tsempit kaikille!!
 
Jos (ja kun) valitsee...
Kumpi olis parempi. : /
PAS luomukiertoon (vaara et menee päivät ohi) vai lääkkeillä avustettuna?
Tässäpä pulma.
Mulle tietty suositeltiin luomukiertoon koska on ollu suht säännölliset
(paitti enne joulua ni hoito siirtyi juuri vajaan parin vrk:n takia tammikuulle)
Nyt ahistaa jo kesätaukokin...
Jos (ja kun) menis ovis väärälle päivälle, siirtyis pas...ja sit se onkin jo melkeen kesä ja tauko...
Ja sit onki taas melkee jo ens vuos ja jne...aika menee toisinaan liian lujaa...eipä siinä muu oikeastaan, mutta kun tuota ikää tulee :whistle:

Mä kyl jo sanoin et tää tahtoo lääkkeet mukaan jotta voidaan varmistaa että pääsis siirtoon jo maaliskuussa.
Siis tietty jos kaverit selvii sulatuksesta.
Nyt ei tartte oottaa et olis yhdet menkat välis...vai olisko parempi et olis ja menis vasta huhtikuussa.
VoivoivoivoiVOI näitä mietteitä :confused:
 
Onnea plussanneille ja tsemppiä muille hoitoihin ja piinailuihin.

Omaa: Viime torstaina aloitin Menopur piikit ja tänään oli ensimmäinen ultra. Ulrtassa näky oikeallla puolella 2, 14 mm solua, ja 3, 10 mm solua. Vasemmalla puolella 2, 10 mm solua. Menopur annosta nostettiin ja saan aloittaa tänään Orgalutranit. Perjantaina seuraava ultra.
Sain kotitehtäväksi miettiä miehen kanssa, että siirretäänkö tuoresiirtona 1 vai 2 alkiota. Lääkäri siitä itse rupes puhumaan, OHO :) Vaikea päätös tuokin. Mut kyllä taidetaan 2 alkioon päätyä. Pitänee vielä mieheltä tiedustella, et mitä mieltä on. Edellisessä ICSI:ssä siirrettiin tuoreena yksi-> ei raskautta, sit pas, kaksi alkiota-> ei raskautta, sit toinen pas, kaksi taas -> raskaus ja poika.
 
Täällä pp12 ja ilmassa menkkamaista juilintaa, koko päivän olen odottanut seuraavalla vessa käynnillä punan ilmestyvän paperiin mutta ei vielä. Töistä tultuani jalkoja ja selkää särkenyt ihan pirusti ja menkka väänteitä voimakkaampana mutta vielä ei vuotoa. Pientä toivonkipinää vieläkin puhaltelen... Ylihuomenna kuitenkin vasta se lääkärin määrittämä testauspäivä...
 
Lili_78, voi harmitus. :hug:, sovitaanko, että ens kerrasta onnistutaan molemmat? Ja tähän porukkaan saa liittyä kuka vaan.

Annuli, tätäkin kautta ONNEA!!! :) On se ihanaa vaan tietää, että nämä hoidot aina välillä kantavat hedelmää. Toivo elää niin kauan kun henki pihisee. :D

MiukuMau, MT79 ja muut, kaikki tiedot PASista ovat tervetulleita, vaikka taitaapa siihenkin olla oma ketjunsa, pitääkin katsoa. Meillä hoidon suunnitteluaika 15.2. PASia varten. Ja MT79, you never know... voi käydä hyvinkin.. jännittävää!!

myy75, onnea huomiselle! Meillä tavoitellaan aina 1-3 alkiota ja se on lääkärimme mukaan "normaali" tulos.

Mörkötys, tsemppiä loppupiinailuihin... toivotaan, että nuo on niitä hyviä juilimisia!

Muille tasapuolisesti kaikkea hyvää ja tsemppiä mihin ikinä vaiheeseen.
 
Nega tippui täälläkin, Lili_78 olen pahoillani omasta ja sinun puolestasi! Hcg oli minulla 4, joten aivan selvä tapaus. Yritän itseäni kursia kokoon...

Nyt odotellaan seuraavaa PASia, menee varmasti maaliskuun loppuun.

Annulille onnittelut! Ihana kuulla, että onnistuminen on edelleen mahdollista...
 
Moi kaikille pitkästä aikaa! Olen taustaillut tässä hetken ja nyt kun hoidot alkavat täydellä vauhdilla, niin voisin aktivoitua tännekin!

Täällä onkin tapahtunut paljon! En osaa kunnolla käyttää tätä, enkä pääse selailemaan viestejä taaksepäin, mutta kommentoin sen mitä muistan..

Ensinnäkin paljon onnea kaz luomuihmeestä! Hienoa että joku meistä saa senkin kokea ja vielä juuri ennen hoitoja! Paljon onnea myös muille plussanneille, Annuli ainakin oli siellä kadehdittavassa pinossa :)

Sitten taas suuret pahoittelut ja voimantoivotukset negan kohdanneille, sanat eivät oikein riitä, kun en itsekään tiedä kuinka siitä suosta noustaan jos siihen joudutaan.. Pahoittelut myös nillle joilla hoito siirtyy (Mansikkatyttö, heidih), varsinkin AdAstralle, teillä kävi ihan käsittämättömän kamala asia! Onneksi klinikka tulee maksuissa vastaan, vaikka eihän se tietenkään tapahtunutta miksikään muuta, voimia teille!

Tsemppiä, kärsivällisyyttä ja uskoa piinailijoille, toivottavasti pinon huonot uutiset saisivat rinnalleen paljon hyviä sellaisia!

Lady_Gigi, sullahan on tulossa ihan hieno saalis punktioon! Aika erikoista että eivät noita arvoja ole katsoneet, eivätkä huomanneet että niitä ei ole.. Sehän olisikin hyvä jos niistä löytyisi vastaus ja hoito saataisiin onnistumaan! (Vaikka tietenkin myös kurjaa ettei oltaisi huomattu aikaisemmin, ja sitten "turhaan" tehty hoitoja.. vähän sekavaa mutta toivottavasti ymmärrät mitä ajan takaa :) )

Omassa navassa oli eilen nollaultra, Puregon-pistokset alkaa perjantaina, punktio tällä tietoa viikon 8 alussa. Jäi taas jotenkin p*skan maku suuhun siellä polilla. Kolmas käynti ja kolmas lääkäri, joka oli jotenkin tosi nuivan oloinen. Ei oikein sanonut mistään mitään, ultrasi vain ja löi reseptit kouraan, ja viikon päästä seuranta. Mulla oli oikein lapulle tehtynä kysymyksiä mitä oon tässä viime viikkoina miettinyt, mutta ei tehnyt mieli niitä kysellä, kun lääkäri oli kokoajan sennäköinen että lähtis toikin tosta jo meneen.

Yhden kysymyksen sain kuitenkin kysyttyä, ja se liittyy miehen pidättäytymisaikaan ennen punktiota. Miehen kanssa koetaan jotenkin liian epämääräiseksi se ohje 3-7 päivää. Kysyin sitten että voisiko jonkun tarkemman ajan antaa, eikä kuulemma voi. No selvä sitten, kysynkin teiltä palstasiskot, että kuinka monta päivää teidän miehet on "ollut ilman"? Ja miten laskette sen? Tämä on tosi iso asia miehelle (tietenkin), ja se kovasti sitä stressaa, niin olisi hyvä jos saisi jonkun järkevän ohjeen..

Sitä piti vielä sanoa, että mulle ei tullut Procrenista juuri mitään oireita. Vähän väsymystä ja pääkipua, mutta ne nyt voi liittyä mihin vaan. Yhden raivokohtauksen sain, mutta se oli luultavasti menkkoja edeltävää perussettiä. Joten onnekkaasti pääsin helpolla. Nyt sitten vaan odottamaan minkälainen ihmishirviö Puregonilla saadaan aikaan, minkälaisia kokemuksia teillä?

Nyt lopetan tämän romaanin, mukavaa päivää kaikille!
 
******************11- hoidot**********************

fiia 69.....................3.ivf 1.pas.....................vk 6
myy75...................1.ivf........... ..... ...............vk 6
NormaJeane..........1. ivf...............................vk 6
carpalo...................1.ivf/icsi 1.pas...............helmikuu
-Nella.....................1.ivf 1.pas.....................helmikuu
batinka .................1. icsi 1. pas...................helmikuu
Garfield..................2.icsi 1.pas....................helmikuu
syssy.....................3. icsi pas......................vk 7
Rebec....................1. icsi 1.pas...................helmikuu
Heidh....................3. icsi pas.......................helmikuu
futuremami...........2.icsi........... ..................helmikuu
Katjuska-79...........1. ivf...............................vk 7
Lady_Gigi...............3. icsi………...pitkä...........vk 7
Jenna-76...............3. icsi.............................vk 7
Toivelintu..............1. ivf/icsi.........................vk 8
Mollamaija82............2.ivf........... ............ .....vk 8
toivorikas-72...........4.icsi:n 1.pas..................vk 8
Jessie82.................1.ivf.......... ........ ...........vk 8
SaaraX..................4. ivf .............................vko 8
millis1981...............1.ivf 2.pas.....................vk 8
Peppi1981..............2. icsi 2. pas..................helmi-maalisk.
Hopping................3.icsi........... .lyhyt. ..........helmi-maalisk.
Barbapörrö13........3. ivf/icsi.........................helmi-maalisk.
Sintu74.................3.ivf........... ....... ..............helmi-maalisk.
Milli81...................2. ivf.............pitkä...........vk 9
Kaarne..................1. ivf 1. pas....................vk 9
Avolavapaku...........1. Icsi............................vk11
Pumppu.................1.ivf...............................vk11
UnelmaSirpaLeena..2.ivf.........................maalisk.
Meg......................2.ivf.......... ... .................maalisk.
lapseton81.............1.ivf............ .......... .......maalisk.
Neela Naranja........2. ivf.............................maalisk.
HalleB...................2. icsi............................maalisk.
AdAstra.................2. ivf/icsi…….................maalisk.
Lili_78....................4.icsi............................maalisk.
Michele..................3.icsi 1. pas...................maalisk.
kn071....................1.ivf.......... ..... ...............vk 13
chidi......................1.icsi........................huhtik.
Susirouva..............1. ivf..............................toukok.
Mequ....................1. ivf..............................toukok.
Talvitaika..............1.ivf........... .......... ..........toukok.
Kevätkello..............1.ivf.......... .....................toukok.
iloksi......................1.ivf/icsi..........................kesäk.
tipetsu...................1.ivf........ ....... ..............
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
MT79.....................2. icsi……….…..........
Miimii-75................2.ivf....................
nainen83................4.ivf...................
MiukuMau...............2.icsi 1.pas……
Mansikkatyttö..........2. icsi pas...................
Joku_päivä..............3.ivf 1. pas


*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

Mörkötys.........1.ivf/icsi1.pas.......1..............13.........10.2.
kolmisin.............3. icsi pas.........2..............8..........
Hanskis.............1. icsi...............1..............5.........15.2
iloksi..................3.IUI..........................................18.2

****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi.........PP

Smirg.............1.ivf 1.pas.............:heart:............vt/130.......13
Mizze77............1.ivf...................:heart:... .........vt/194.......12
kaz....................luomu................:heart:.............kt.........
Annuli-81........... 2.icsi................:heart:............vt/43........11
 
Viimeksi muokattu:
Meg
toivelintu:Tiedät siis että se on viikolla 8 (punktio ja samalla otetaan sperma) onko teidän paikassa esim et ma-ke tehdään punktio ja ke-pe siirto? Tai me varaudutaan niin että kun mulla on viimeinen ultra, se on perjantaina niin silloin määrätään punktio päivä, viime vuonna se oli ti, joten siitä on helppo laskea ainakin se 3 päivää. Ei sitä kannata stressata:) Mutta eikö teidän tapauksessa ole niin että viikon 7 loppu viikosta ei kannata enään?
 
Hei kaikille,

pääsisikö mukaan tällainen jo jonkin aikaa taustalla pyörinyt 32-vuotias. Yritystä meillä on takana vuoden 2007 marras-joulukuusta lähtien, tutkimuksiin mentiin vuoden 2009 tammikuussa ja aluksi "tuomiona" oli, että painoa alas mielellään 10 kiloa ja tämän tueksi clugophage. Lisäksi minulle määrättiin tyroksiini-hoito, koska kilppariarvot olivat ihannearvojen aivan yläpäässä... ja ihan hyvä että määräsivät, nimittäin lääkärin asettamaan ihannearvoon ei ole ihan vielä päästy ja annosta on nelinkertaistettu alkuannoksesta :confused:

Näillä mentiinkin sitten vuosi eteenpäin ja tsekkauskäynnillä lääkärillä yhtäkkiä heräsi epäily endometrioosista ja lähete laparoskopiaan ja heti julkisella koeputkihedelmöitusjonoon, mihin arvio oli tuolloin syksy 2011 (reilu 1,5 vuotta).

Lapraskopiassa todettiin selkeä endometrioosi, mutta sitä ei tähystämällä saatu poistettua eikä lääkärin mielestä ole järkeä lähteä radikaaliin leikkaukseen, koska johtimet auki. Syksyllä 2010 kävimme yksityisen kautta kerran inssissä, josta seuraksena nega ja lääkärin arvio, että ivf on meille soveltuvin hoito. Yllätykseksemme saimmekin puhelun marraskuun alussa 2010, että pääsemme jo 2011 alkupuolella IVF-hoitoihin ja sillä tiellä ollaan nyt. Ensin jarruteltiin endoa pari kiertoa e-pillereillä ja tästä kierrosta pitkällä kaavalla hoitoihin. Eilen kp 21 olen aloittanut Synarela-sumuttelun ja tällä mennään 26.2. saakka, jolloin vuorossa nollaultra. Punktio olisi viikolla 11, mikäli vain kaikki menee kuten pitääkin.
 

Yhteistyössä